abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Sport donderdag 26 juli 2018 @ 11:52:59 #51
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180740048
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 09:49 schreef Yreal het volgende:
ligt het nou aan mij of is het onmogelijk een nrw d kaartje te kopen op hun site?
Gewoon via Bahn.de kan het hoor: https://fahrkarten.bahn.d(...)et-content_LZ01#stay

Hmm, geen hotlinks blijkbaar. Nou ja, hier klikken op 'Jetzt auswählen' dan: https://www.bahn.de/p/vie(...)ner-tag-ticket.shtml
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:16:33 #52
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180742824


Hallo volgende generatie TGV! Hiervan heeft SNCF er vandaag 100 besteld.

http://www.alstom.com/pre(...)y-high-speed-trains/
pi_180743745
De SNG is afgekeurd :P
  donderdag 26 juli 2018 @ 15:16:37 #54
418311 Claude_Viole
Loopt te kloten...
pi_180744223
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:55 schreef Salatrel het volgende:
De SNG is afgekeurd :P
Huh :P?
Toelating en testritten gaan prima hoor.
pi_180744575
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:16 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Hallo volgende generatie TGV! Hiervan heeft SNCF er vandaag 100 besteld.

http://www.alstom.com/pre(...)y-high-speed-trains/
Broertje van de icng?
speak only if it improves the silence.
  donderdag 26 juli 2018 @ 16:09:44 #56
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_180745597
Het ziet er uit als een TGV waar ze de New Pendolino-neus op geboetseerd hebben. Ik vind het best goed staan. Straalt snelheid uit.

Afgezien van de beschildering (de zwarte baan) zie ik niet echt overeenkomsten met ICNG, dat is ook een totaal ander type trein.
pi_180747559
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 15:16 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Huh :P?
Toelating en testritten gaan prima hoor.
dat is niet wat ik gehoord heb :P
pi_180747973
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:16 schreef James1988 het volgende:
[ afbeelding ]

Hallo volgende generatie TGV! Hiervan heeft SNCF er vandaag 100 besteld.

http://www.alstom.com/pre(...)y-high-speed-trains/
Ziet er goed uit!
  Moderator donderdag 26 juli 2018 @ 17:41:43 #59
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180748268
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 15:16 schreef Claude_Viole het volgende:

[..]

Huh :P?
Toelating en testritten gaan prima hoor.
Misschien vind Salatrel het een kutding
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_180748515
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 14:55 schreef Salatrel het volgende:
De SNG is afgekeurd :P
Toelating niet goedgekeurd? Oeps.
Vraag me wel af waar het dan in zit. Gok zo papierwerk, aangezien de trein zelf het inmiddels op zich goed zou doen, als ik mijn collega's mag geloven.
  donderdag 26 juli 2018 @ 18:32:57 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180749606
Ik gok zomaar dat Salatrel bedoeld dat hij het een rotding vindt :P
pi_180749645
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:49 schreef MTL het volgende:

[..]

Toelating niet goedgekeurd? Oeps.
Vraag me wel af waar het dan in zit. Gok zo papierwerk, aangezien de trein zelf het inmiddels op zich goed zou doen, als ik mijn collega's mag geloven.
wat werd genoemd was dat problemen waren met iets van 100Hz en dat zou de ertms verstoren?

De fijne details heb ik gewn verstand van :P
pi_180749873
hehehe oeps, heel de zaanstraat volstampen ermee
pi_180750087
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:34 schreef Salatrel het volgende:

[..]

wat werd genoemd was dat problemen waren met iets van 100Hz en dat zou de ertms verstoren?

De fijne details heb ik gewn verstand van :P
De stoorstroomproblematiek? Dat was een aantal maanden geleden al opgelost, dacht ik. Of is dit een issue dat net pas aan het licht is gekomen?
pi_180750383
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:51 schreef MTL het volgende:

[..]

De stoorstroomproblematiek? Dat was een aantal maanden geleden al opgelost, dacht ik. Of is dit een issue dat net pas aan het licht is gekomen?
ik hoorde het vandaag van een machinist aan de koffietafel
pi_180750399
De matinstructies voor het personeel zouden ook al uitgesteld zijn
pi_180750517
Die waren inderdaad uitgesteld toen. De trein had in september moeten rijden, maar zou nu december moeten zijn (buiten de verrassingsritten om).
Of dit is dus heel oud nieuws, of dit is echt vers van de pers :P
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 juli 2018 @ 21:05:45 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180752901
Of het is de gebruikelijke waninformatie :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 juli 2018 @ 21:14:27 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180753087
Iemand hier ervaring met treinen in het Canedese land? Specifiek de trein van Toronto naar Vancouver, "The Canadian"?

Ik ga volgend jaar half september voor 6 weken naar Canada, en heb eens gekeken voor mijn terugreis van Vancouver naar Toronto. Dan ben je 4 nachten onderweg, maar schijnt de moeite waard te zijn.

Daar zijn een paar opties:
- Economy; Geen Cabin maar een stoel. Evt kan je een kussen en dekens tegen betaling gebruiken.
- Sleeper Plus Class; Wel een cabin maar geen overbodige luxe. Circa 1000(!!) Canadese dollar meer voor een enkele reis over het gehele traject.
- Prestige Cabin; Rond de 10.000 Canadese dollar, maar wel alle mogelijke luxe, maar dat is ver buiten mijn budget.

Economy zit je rond de 300 euro, Sleeper Plus Class rond de 1000 euro met het vroegboeken.
Ik vind persoonlijk 700 euro omgerekend veel geld voor 4 nachten een bed.

Wat zouden jullie doen? Ik kan in principe overal wel slapen.
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 26 juli 2018 @ 23:35:39 #70
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180756704
ik zou die sleeper plus nemen. Wat wou je doen? 4 nachten tussen ze zwervers? Op een bankje op het station gaan liggen? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 juli 2018 @ 23:50:18 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180757053
Bij Sleeper Plus kun je douchen en krijg je er eten en drinken erbij, dat verzacht de meerprijs al iets.

En daarbij, het is een reis die je niet elke week maakt.
pi_180757365

De Luxemburgse- en Belgische spoorwegen onderhouden tussen Liers, Luik en Luxemburg-stad gezamenlijk een Intercity-dienst. Terwijl de Belgische spoorwegen (NMBS) de rijtuigen stellen, wordt de trein door een locomotief van de Luxemburgse spoorwegen (CFL) getrokken. De treindienst rijdt dagelijks iedere twee uur in beide richtingen. Vanuit het hoofdstation van Luik (Liège-Guillemins) reis je in zo'n 2,5 uur naar de hoofdstad van Groothertogdom Luxemburg, een prachtige rit dwars door de Ardennen.

Onderweg is tussen Kautenbach en Ettelbrück het fraaie uit het jaar 1000 stammende kasteel Bourscheid te zien. Deze stenen burcht is de grootste van Luxemburg en is in de middeleeuwen verder uitgebouwd met onder andere enkele wachttorens en een ringmuur. Het kasteel ligt op een strategisch punt in het noorden van Luxemburg.

Alhoewel maandag 9 juli 2018 zeer zonnig begon, ontstonden er in de loop van de dag veel stapel- en sluierwoiken. Omdat de weersverwachting voor de dagen erna ook niet al te best waren, werd toch een kans gewaagd om een Intercity naar Luxemburg-stad in het dorpje Michelau vast te leggen. Het lukte zowaar de trein én het kasteel in de zon te krijgen.

CFL-lok 3014 rijdt hier met slechts drie IC-rijtuigen als trein 112 het dorpje Michelau binnen en zal na een korte stop verder rijden naar Ettelbrück en Luxembourg.
pi_180758766
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Gewoon via Bahn.de kan het hoor: https://fahrkarten.bahn.d(...)et-content_LZ01#stay

Hmm, geen hotlinks blijkbaar. Nou ja, hier klikken op 'Jetzt auswählen' dan: https://www.bahn.de/p/vie(...)ner-tag-ticket.shtml
ook geen d ticket. Ik zoek de enkeltjes. Als ik een nrw koop is het omdat ik op Düsseldorf Keulen of Dortmund wil vliegen :P
pi_180760446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 21:14 schreef greavy het volgende:
Iemand hier ervaring met treinen in het Canedese land? Specifiek de trein van Toronto naar Vancouver, "The Canadian"?

Ik ga volgend jaar half september voor 6 weken naar Canada, en heb eens gekeken voor mijn terugreis van Vancouver naar Toronto. Dan ben je 4 nachten onderweg, maar schijnt de moeite waard te zijn.

Daar zijn een paar opties:
- Economy; Geen Cabin maar een stoel. Evt kan je een kussen en dekens tegen betaling gebruiken.
- Sleeper Plus Class; Wel een cabin maar geen overbodige luxe. Circa 1000(!!) Canadese dollar meer voor een enkele reis over het gehele traject.
- Prestige Cabin; Rond de 10.000 Canadese dollar, maar wel alle mogelijke luxe, maar dat is ver buiten mijn budget.

Economy zit je rond de 300 euro, Sleeper Plus Class rond de 1000 euro met het vroegboeken.
Ik vind persoonlijk 700 euro omgerekend veel geld voor 4 nachten een bed.

Wat zouden jullie doen? Ik kan in principe overal wel slapen.
Vliegen kost in Canada, met dank aan de afstanden en het duopoly aldaar, een kapitaal, dus mogelijkerwijs is de trein zelfs goedkoper. Vooral het stuk van Edmonton naar Vancouver en in mindere mate binnen Ontario is interessant, en het stuk tussen Edmonton en Winnipeg is plat en saai; beetje het Canadese equivalent van de great plains. Desalniettemin gaat het toch een duur geintje worden om van Vancouver naar Toronto te gaan, dus ik zou gewoon die trein pakken. Ik heb in Canada altijd economy gereisd en dat was echt prima, maar dat was wel nooit met nachttreinen...

[ Bericht 0% gewijzigd door J.B. op 27-07-2018 06:38:01 ]
  Redactie Sport vrijdag 27 juli 2018 @ 08:46:44 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180761461
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 01:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

ook geen d ticket. Ik zoek de enkeltjes. Als ik een nrw koop is het omdat ik op Düsseldorf Keulen of Dortmund wil vliegen :P
Gewoon in de automaat in Arnhem dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')