ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op zaterdag 21 juli 2018 07:24 schreef greavy het volgende: was hier al voorbij gekomen dat gister VIRM 9577 in Venlo door een foutje even 15kV geproefd had, maar dat niet lustte?
Op zaterdag 21 juli 2018 07:49 schreef greavy het volgende: Nee, gaan ze wel repareren naar het schijnt maar er is wel wat schade aan het elektrisch circuit
Als de snelschakelaar zijn werk goed gedaan heeft zou de schade mee moeten vallen. Bij de SLT's die de Betuweroute op reden viel de schade toen ook mee.
Yep. In Nederland krijgt de machinist vanuit het seinstelsel geen informatie over welke kant hij opgestuurd wordt, dus pas toen de trein het spoor van de BR werd opgestuurd kon de machinist weten dat hij de verkeerde kant op ging.
In een aantal gevallen kan de richting worden afgeleid uit de seinbeelden die de machinist krijgt, maar dat hangt van de plaatselijke infrastructuur af. En dan moet de machinist de informatie ook nog interpreteren en er niet alleen naar handelen.
Een van de echt groten heb ik nog niet vast kunnen leggen, dit was echt oprecht een kleintje maar ik heb iedere keer pech Bij deze kwamen we toevallig net van de kroeg terug.
Als de snelschakelaar zijn werk goed gedaan heeft zou de schade mee moeten vallen. Bij de SLT's die de Betuweroute op reden viel de schade toen ook mee.
Er waren wat problemen in de apparatenkasten, die snelschakelaars vlogen er wel snel uit maar er was wel al schade toegericht. Was ook een knullige fout van de trdl.. Trein moest van spoor 1 naar de opstelsporen, en werd via spoor 2 geleid, maar op spoor 2 stond nog 15kV ipv 1,5..
Er waren wat problemen in de apparatenkasten, die snelschakelaars vlogen er wel snel uit maar er was wel al schade toegericht. Was ook een knullige fout van de trdl.. Trein moest van spoor 1 naar de opstelsporen, en werd via spoor 2 geleid, maar op spoor 2 stond nog 15kV ipv 1,5..
Dat zou toch niet moeten kunnen?
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op zondag 22 juli 2018 21:27 schreef b2py het volgende: De treinen van Florence naar Pisa, kennen die treinbinding en zitplaatsreserveringen? Kom er op de website van Trenitalia niet helemaal uit..
Wat voor type trein is het? Regionale treinen kennen nooit treinbinding en geen zitplaatsreserveringen, voor snellere verbindingen kan dat anders liggen.
Voor Regionale en Regionale Veloce geldt geen treinbinding of zitplaatsreservering, er is maar één prijs. Voor de Frecce's (hogesnelheidstreinen) geldt hetzelfde als voor Thalys en ICE.
Als je je kaartje voor een Treno Regionale online koopt moet je al een trein kiezen. Je ticket wordt dan al 'gestempeld' en je moet binnen een tijdsvak van 4 uur rond de vertrektijd van de gekozen trein reizen. Als je een kaartje uit de automaat trekt is het ongestempeld, dit moet je op het perron doen in een heuse ouderwetse stempelautomaat.
Ik ben er nog altijd niet mee naar A'pen of BXL geweest
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2017 06:51 schreef greavy het volgende: De Tsjechische LEO Express heeft sinds deze week ook een licentie om in Polen te gaan rijden. De plannen zijn er namelijk om de verbinding tussen Praag en Ostrava te verlengen naar Krakau. De datum dat dit in zal gaan, is nog niet bekend. Met de dienstregelingwissel in december staat het vooralsnog niet ingepland.
De "liefdesslotjes" aan de Keulse Hohenzollernbrücke zullen worden weggehaald. De brug moet een nieuwe anti-roestlaag krijgen en dat is niet mogelijk wanneer er voor 45 ton aan slotjes aan hangt.
Het Duitse theatergezelschap Das Letzte Kleinod reist rond met hun theatertrein. Nadat twee weken terug de voorstelling Wilhelm*ina al in Bad Bentheim opgevoerd was had Utrecht afgelopen week de eer. Vorige week dinsdag was de trein daarom overgebracht naar Utrecht Maliebaan. Vandaag ging het weer terug naar Duitsland, om vanaf morgen in Worpswede (ten noorden van Bremen) hun voorstelling op te voeren.
Het transport in Nederland wordt verzorgd door Rail Force One. Vorige week werd de tractie verzorgd door de nog in Locon-kleurstelling rijdende 1828, maar vandaag was het de beurt aan de sinds kort in RFO-grijs gestoken 1829. Mooi op tijd passeert de trein hier bij de Zandsteenweg in Oldenzaal, waar het normaal zo groene gras flink geel gekleurd is.
Nadat de trein gepasseerd was werd naar Duitsland gereden, omdat het transport hier overgenomen zou worden door de D20 van de Bentheimer Eisenbahn. Op het station van Bad Bentheim ontnam een containertrein een groot deel van het zicht op de theatertrein, dus werd wat verder gereden tot achter Schüttorf. Vlakbij de overweg Schümersmühle rijdt de V200 met de trein hier voorbij een maïsveld, waar het toch net allemaal iets groener is dan bij ons.
Ik denk niet dat ze erin zitten tijdens het transport: het was treinnummer 42751 las ik en dat is een nummer voor een goederentrein, waarbij dus geen reizigersvervoer is toegestaan.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Weet jij toevallig iets over het moeten omnummeren van treinen om 7 uur 's ochtends vanwege 'dagrotatie'(?)?
Ik was vanmorgen met mijn trein opeens compleet uit het systeem verdwenen om 7 uur en het duurde even voor ik de goede treindienstleider te pakken kreeg. Die had het over moeten omnummeren. Toen ik vroeg hoe dat dan zat (de hele rit werd gewoon onder hetzelfde treinnummer gereden) kon zij mij geen duidelijke uitleg geven, dus ik dacht, ik vraag het ff hier
Ik meende dat het voor de bijsturing vanaf 2 uur 's nachts was en voor de andere systemen om 4 uur 's nachts, maar blijkbaar is er dan dus nog een grens om 7 uur 's ochtends? En geldt dat dan voor alle treinen? Mijn trein was verder niet heel bijzonder: even voor zessen was ik met de rit gestart, dus het is duidelijk ook geen nachtnettrein geweest.
Weet jij toevallig waar het hier over gaat en wat er mis zou kunnen zijn gegaan?
ach die trdl's zijn wel vaker van het padje af (pun intended) ik werd laatst gebeld of ik richting een stoptonend sein reed bij delft zuid. toen ik zei dat ik net uit schiedam was vertrokken zei die "oh dan zit je toch achter die sprinter" en had ie het ook over omnummeren. nou het zal wel
Lekker wel NS, Ik plan via de NS-app een reis voor morgenochtend, klik eronder op de knop 'koop kaartje', zie ik na afloop dat hij de datum voor vandaag op het kaartje heeft gezet.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
Op dinsdag 24 juli 2018 20:59 schreef WebHawk het volgende: Lekker wel NS, Ik plan via de NS-app een reis voor morgenochtend, klik eronder op de knop 'koop kaartje', zie ik na afloop dat hij de datum voor vandaag op het kaartje heeft gezet.
Het staat er niet heel duidelijk, nee. Bij het invullen van de gegevens staat standaard de datum van vandaag en die lijkt vreemd genoeg niet te wijzigen.
Edit: heb 'm doorgestuurd naar de ontwikkelaars.
[ Bericht 3% gewijzigd door MTL op 24-07-2018 21:30:28 ]
Leuk, duurder uit zijn als je reis ergens onderbreekt voor een (flinke) bak koffie.
Nee, self-loading cargo. Je moet gewoon reizen zoals NS dat van je wil, dan ben je al vervelend genoeg. Als je ook zelf nog dingen wilt: betaluhbetaluh. Niemand is blij met je.
Het heeft me wat overtuigingskracht gekost, maar ik heb een vouchercode voor een nieuwe gekregen. Eigenlijk kon het niet, want ik had het kaartje al ingeladen op m'n telefoon. Want eh, dit ging automatisch. Maar o.a. omdat ik meteen 3 minuten na aanschaf al aan de lijn hing en het nu al laat op de avond is zijn ze coulant geweest. Al heeft het me wel 3 maal niet akkoord gaan met "hier kunnen we niks aan doen" gekost. Volgende keer maar wat beter opletten.
Wellicht een idee dat als je op de knop drukt na het plannen van een andere datum dan vandaag, er een melding oid bij zetten "Let op: momenteel is datum X geselecteerd". Dat valt zelfs bij idioten als ikzelf op.
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
Nou moet ik morgen naar 's Hertogenbosch op en neer, en het is dat ik niet uit kan sluiten dat het wellicht ergens intern extra geld kan kosten. Anders had ik puur om te kutten de vouchercode die ik net van de klantenservice kreeg zo ingevuld:
[ Bericht 0% gewijzigd door WebHawk op 24-07-2018 22:46:40 ]
Snelle reisplanner voor Desktop & Mobiel: RPLN.nl WebHawk WebHawk WebHawkWebHawkWebHawk
dit is het bruggetje van onderen wat je in de thumbnail ziet, ben wel benieuwd wat ze met dit stukje spoor gaan doen. het hoofdstation van Belgrado is recent ook gesloten: https://www.b92.net/eng/n(...)&dd=02&nav_id=104524
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.
Wellicht een idee dat als je op de knop drukt na het plannen van een andere datum dan vandaag, er een melding oid bij zetten "Let op: momenteel is datum X geselecteerd". Dat valt zelfs bij idioten als ikzelf op.
Probleem is in de volgende release opgelost volgens de ontwikkelaars
Edit: heb de update binnen en het werkt inmiddels weer naar behoren
[ Bericht 10% gewijzigd door MTL op 26-07-2018 06:26:28 ]
dit is het bruggetje van onderen wat je in de thumbnail ziet, ben wel benieuwd wat ze met dit stukje spoor gaan doen. het hoofdstation van Belgrado is recent ook gesloten: https://www.b92.net/eng/n(...)&dd=02&nav_id=104524
Wij kunnen dan wat te zeuren hebben over de noord/zuidlijn, aan de bouw van het 'nieuwe' Centraal station van Belgrado zijn ze volgens mij onder Tito al begonnen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
Wij kunnen dan wat te zeuren hebben over de noord/zuidlijn, aan de bouw van het 'nieuwe' Centraal station van Belgrado zijn ze volgens mij onder Tito al begonnen.
Jep, en het is bijna af! Er missen nog faciliteiten en overstap mogelijkheden maar verder is ie bijna af!
Dit is geen automatisch bericht; ik typ dit onderaan elk bericht.