quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 16:37 schreef BLS het volgende:
De enige plek waar de nieuwe omroepstem van het GVB wél tot zijn recht komt
Volgens de reisplannert heeft die ergens tussen Wolfsburg en Hannover +100 opgelopen ja.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Er komt nu net nog even een westbound Pimpel door Deventer. Lekker op tijd
Saaiste plek op aarde om stil te staan. Tussen de dennenbomen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 23:21 schreef JDude het volgende:
[..]
Volgens de reisplannert heeft die ergens tussen Wolfsburg en Hannover +100 opgelopen ja.
Jep, Breda. Echt hoor, ik hou van die stad. Maar vanaf het spoor gezien is het een grote bak ellende.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik weet anders wel saaiere plekken hoor
Ja duh, dan zit die James de hele tijd naar je te kijken vanachter z'n gordijnen.quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Jep, Breda. Echt hoor, ik hou van die stad. Maar vanaf het spoor gezien is het een grote bak ellende.
quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja duh, dan zit die James de hele tijd naar je te kijken vanachter z'n gordijnen.
Vanaf het spoor kijk je alleen maar uit op geluidsschermen tegenwoordig. Man man man, wat een droefnis is datquote:Op zondag 5 augustus 2018 00:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Jep, Breda. Echt hoor, ik hou van die stad. Maar vanaf het spoor gezien is het een grote bak ellende.
Ik zag hem vanavond al door Oldenzaal komen rond 22.30u jaquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Er komt nu net nog even een westbound Pimpel door Deventer. Lekker op tijd
Dat zal toch wel over dozenschuiverij gaan neem ik aanquote:Op zondag 5 augustus 2018 10:52 schreef greavy het volgende:
Gister is er een Flixtrain met +530 minuten uit Stendal vertrokken naar Stuttgart. De lok was voor Wolfsburg stuk gegaan, waarna men een wegsleeplok uit Berlijn heeft laten aanrukken en terug gesleept naar Stendal. Daarop heeft Flixtrain een vervangende lok moeten zoeken, die in dit geval uit Hamburg moest komen .....
De laatste tijd schijnt de punctualiteit bij Flixtrain niet heel denderend te zijn.
En al die mensen hebben gewoon 9 uur vertraging opgelopen?quote:Op zondag 5 augustus 2018 10:56 schreef greavy het volgende:
Nee, reizigerstrein van Flixbus, maar dan de trein van Berlin naar Stuttgart.
Jep. Of dat maanlandschap waar ooit de CSM stond. Ik heb weinig met Tilburg maar qua spoorzone hebben ze het daar toch een stuk fraaier voor elkaar.quote:Op zondag 5 augustus 2018 01:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanaf het spoor kijk je alleen maar uit op geluidsschermen tegenwoordig. Man man man, wat een droefnis is dat
En Drie Hoefijzers Noord, waar ooit de productiehallen van de Oranjeboombrouwerij stonden. Ook al jaren braakliggend terrein.quote:Op zondag 5 augustus 2018 11:07 schreef JDude het volgende:
[..]
Jep. Of dat maanlandschap waar ooit de CSM stond.
Mee eens.quote:Ik heb weinig met Tilburg maar qua spoorzone hebben ze het daar toch een stuk fraaier voor elkaar.
verkoop aan de sloop of buiten op het terrein zetten in Saint Ghislain zodat ze wel vernield worden..quote:
toen waren ze nog enigszins toonbaarquote:Op zondag 5 augustus 2018 15:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er staan foto's bij van ruim 10 jaar oud. Jemig, ik snap dat het museumstukken zijn maar kom nou...
Droom maar verder, je mag blij zijn als je een sloper kan vinden die het gratis wil slopen.quote:
VIRM-VI op zo'n krikjequote:Op zondag 5 augustus 2018 21:06 schreef Peter het volgende:
Hoezo driehoeken? Dit railvoertuig kan gewoon omdraaien op de rails..
Bijna alle klassieke weg/railvoertuigen hebben een draaistempel. Dat is ook logisch want het schakelt lastig achteruit.quote:Op zondag 5 augustus 2018 21:06 schreef Peter het volgende:
Hoezo driehoeken? Dit railvoertuig kan gewoon omdraaien op de rails..
Deze is ook leuk:
Jezus, dit biedt mogelijkhedenquote:Op maandag 6 augustus 2018 12:41 schreef MTL het volgende:
16:00 Firenze S.M.N. (Main station)
17:42 Milano Centrale
FR 9536
18:23 Milano Centrale
22:37 Basel SBB (Main station)
EC 56
Boeken via www.trenitalia.com - 117 euro
23:13 Basel SBB (Main station)
06:05 Köln Hbf (Main station)
IC 208
06:18 Köln Hbf (Main station)
09:21 Utrecht Centraal
Boeken via www.bahn.de - 69 euro
Graziquote:Op maandag 6 augustus 2018 12:41 schreef MTL het volgende:
Als je zin hebt in een omweg:
Florence - Venezia Mestre bijv. v 15:30 a 17:30 - 32,50 euro http://www.trenitalia.com/
NJ en ICE Venezia Mestre - München - Düsseldorf
Venetië v 21:16 - a 6:10 München
München v 6:48 - a 11:36 Düsseldorf
146 euro voor een zitplek.
www.oebb.at
Düsseldorf v 12:55 - a 15:20 Utrecht
en vanaf Köln of Düsseldorf uiteraard www.bahn.de
----
Of voor de snelle reis
16:00 Firenze S.M.N. (Main station)
17:42 Milano Centrale
FR 9536
18:23 Milano Centrale
22:37 Basel SBB (Main station)
EC 56
Boeken via www.trenitalia.com - 117 euro
23:13 Basel SBB (Main station)
06:05 Köln Hbf (Main station)
IC 208
06:18 Köln Hbf (Main station)
09:21 Utrecht Centraal
Boeken via www.bahn.de - 69 euro
Vueling vliegt die avond wel voor 184/pp van FLR naar AMS. Is ook een optie? (en zondag vliegen ze ook voor die prijs).. Al is de trein ook leuk. (En vergeet niet je claim in te dienen bij Ryanair als ze echt staken, verdien je zo je tickets terug.)quote:
Wat kost een retour? Gewoon niet vliegtuig terug pakken. Enkele reizen zijn soms vier tot twintig keer duurder dan een enkeltje.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Vueling vliegt die avond wel voor 184/pp van FLR naar AMS. Is ook een optie? (en zondag vliegen ze ook voor die prijs).. Al is de trein ook leuk. (En vergeet niet je claim in te dienen bij Ryanair als ze echt staken, verdien je zo je tickets terug.)
Retour vanaf 260/pp (met transavia)quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat kost een retour? Gewoon niet vliegtuig terug pakken. Enkele reizen zijn soms vier tot twintig keer duurder dan een enkeltje.
En wat zegt Google Flights? https://www.google.com/flights/#flt=/m/0d8s8..2018-08-22*./m/0d8s8.2018-08-26;c:EUR;e:1;sd:1;t:hquote:
Open jaw vaak nog goedkoper, vergt wel meer zoeken.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wat kost een retour? Gewoon niet vliegtuig terug pakken. Enkele reizen zijn soms vier tot twintig keer duurder dan een enkeltje.
Over het algemeen zijn enkele reizen precies om en nabij één keer zo duur als een enkeltje.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:19 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Enkele reizen zijn soms vier tot twintig keer duurder dan een enkeltje.
Het is met veiligheid in de spoorwereld gewoon hetzelfde als met seks: iedereen praat erover, niemand doet het.quote:Op maandag 6 augustus 2018 22:41 schreef James1988 het volgende:
Ik geef je gelijk. Veiligheid is een cultuur die door de hele organisatie moet lopen, als zowel Projecten als de VL wisten dat men zich niet aan de voorschriften hield maar er niet op acteerde, schort er iets op een hoger niveau dan op projectniveau alleen.
Als je dan nog een kaartje gaat kopen is de kans groot dat de prijs hoger is hèquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:26 schreef b2py het volgende:
Heren u wordt bijzonder vriendelijk bedankt! Nu afwachten tot donderdagmiddag als ze laten weten of de vlucht niet doorgaat
Dan pas weet ik of de vlucht niet doorgaat 🙃quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als je dan nog een kaartje gaat kopen is de kans groot dat de prijs hoger is hè
Aantal stakingsdagen is desalniettemin nog altijd aanzienlijk lager dan bij de NMBS, dus zo kan je ook redeneren dat spoorwegbedrijven schijtorganisaties zijn waar je vooral niet mee zou moeten reizen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-en-naar-belgie.html
België, Ierland, Zweden en misschien Nederland dus. Staat niks over Italië![]()
Overigens is hiermee wel NOGAL duidelijk dat Ryanair gewoon een volstrekt onbetrouwbare schijtorganisatie is waar je NOOIT mee moet willen vliegen. Maar ja, dat is niet van nu ineens, dat was al langer zo. Alleen tokkies vliegen nog met Ryanair.
Maar veel success hoor b2py
Zo waar! Voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten en dan blijkt dat ze niemand behalve de aandeelhouders één cent gunnen en daarom gaan er dingen stukquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-en-naar-belgie.html
België, Ierland, Zweden en misschien Nederland dus. Staat niks over Italië![]()
Overigens is hiermee wel NOGAL duidelijk dat Ryanair gewoon een volstrekt onbetrouwbare schijtorganisatie is waar je NOOIT mee moet willen vliegen. Maar ja, dat is niet van nu ineens, dat was al langer zo. Alleen tokkies vliegen nog met Ryanair.
Maar veel success hoor b2py
Als ik een euro kreeg voor elke keer dat Lufthansa vluchten schrapt wegens stakend personeel had ik allang een privévliegtuig kunnen aanschaffen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:56 schreef b2py het volgende:
Ik heb ook wel een last gehad van stakende KLM piloten hoor, niets nieuws onder de zon..
Ik had als buitenstaander juist de indruk dat de spoorwereld alle risico's probeert uit te bannen met voorschriften en richtlijnen. Waardoor er juist maar weinig ruimte over blijft voor handelen op basis van kennis en ervaring.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:42 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Veiligheid is bijzonder belangrijk binnen de spoorsector. Maar de manier van werken is te weinig gericht op risico's en teveel op ervaring (of onderbuik, vul in wat van toepassing is). Daardoor is het wel eens niet zo effectief als het zou kunnen zijn of schiet het door.
Niet helemaal. Wat jij hier definieert als "risico's", is datgene waar Kloazien uut Zalk over bept; het zijn de maatregelen die genomen zijn naar aanleiding van incidenten, reactief dus. Een hele hoop échte risico's, die voor mensen die wat inzicht hebben in risicomanagement duidbaar zijn, wordt verder niet zoveel aan gedaan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:06 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik had als buitenstaander juist de indruk dat de spoorwereld alle risico's probeert uit te bannen met voorschriften en richtlijnen. Waardoor er juist maar weinig ruimte over blijft voor handelen op basis van kennis en ervaring.
Nu lees ik het tegenovergestelde.
Klopt. moet je niet willen, laatst nog een mooi voorbeeld bij vrienden, waren vertraagd vertrokken vanuit Portugal naar Eindhoven, ze konden de nacht curfew 'niet halen' en hebben de passagiers toen op Düsseldorf gedumpt met de mededeling dat personeel aanwezig zou zijn, en er bussen zouden gaan rijden. Daar aangekomen natuurlijk geen bussen en personeel te vinden(ook niet na enige tijd) Uiteindelijk hebben veel passagiers zelf vervoer (trein/bus) moeten regelen als ze geen familie/vrienden konden vinden die ze kon ophalen (van veel stond natuurlijk de auto op eindhoven) en wachten nu nog altijd op de vergoeding die Ryanair niet wil betalen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 13:55 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-en-naar-belgie.html
België, Ierland, Zweden en misschien Nederland dus. Staat niks over Italië![]()
Overigens is hiermee wel NOGAL duidelijk dat Ryanair gewoon een volstrekt onbetrouwbare schijtorganisatie is waar je NOOIT mee moet willen vliegen. Maar ja, dat is niet van nu ineens, dat was al langer zo. Alleen tokkies vliegen nog met Ryanair.
Maar veel success hoor b2py
Dat. Meer woorden hoeven we er niet aan vuil te maken denk ikquote:
twitter:zukunftmobil twitterde op donderdag 09-08-2018 om 21:32:34DB Netz sperrt den gesamten RB Nord, weitere Strecken von Sperrungen betroffen. Häufig Bäume auf der Strecke, teilweise aber auch Blitzeinschläge in Stellwerke und Kurzschlüsse in der Oberleitung. Für aktuellen Stand siehe: https://t.co/GJJJkCi9Uq #bahn https://t.co/HZyMpEto1d reageer retweet
twitter:DB_Bahn twitterde op donderdag 09-08-2018 om 21:40:35#Nadine im NordenUpdate 9.9 21:15 Uhr:Für morgen erwarten wir im Norden Deutschlands auf einigen Strecken noch i. d. Morgenstunden Sperrungen oder einen eingeschränkten Betrieb. Es ist generell i. Fernverkehr m. Verspätungen zu rechnen. Mehr Infos: https://t.co/PwtvjiHUTO reageer retweet
Piloten worden vervangen (helaas), had er wel zin in gehad 😜quote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:35 schreef James1988 het volgende:
b2py, heb je al treintickets geboekt? Ryanairpiloten gaan staken.
Je kunt alsnog zeggen 'fuck Ryanair' en lekker met de trein gaan...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 22:03 schreef b2py het volgende:
[..]
Piloten worden vervangen (helaas), had er wel zin in gehad 😜
tja het moet allemaal rolstoelvriendwlijk zijn he... zelfs een babyverschoontafel ontbreekt niet...quote:Op donderdag 9 augustus 2018 23:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het ziet er echt uit als een tijdmachine.
Maar die hangt toch veel te hoog om te gebruiken vanuit je rolstoel?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 23:55 schreef Salatrel het volgende:
[..]
tja het moet allemaal rolstoelvriendwlijk zijn he... zelfs een babyverschoontafel ontbreekt niet...
misschien is daar de call for aid knop voor?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 23:58 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Maar die hangt toch veel te hoog om te gebruiken vanuit je rolstoel?
Alsof je afgezien van die opvouwbare roestbakken ooit nog een fiets in de trein ziet.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 23:26 schreef Salatrel het volgende:
Sinds vandaag? Indienst: SLT 2424 met nieuwe bekleding op de stoelen en een plee.[ afbeelding ]
Overigens wel te koste van het complete fietscompartiment. Er zou officieel nog plaats zijn voor 2 fietsen
Die passen nu toch prima in de WC?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 00:03 schreef JDude het volgende:
[..]
Alsof je afgezien van die opvouwbare roestbakken ooit nog een fiets in de trein ziet.
Alleen mist er nog zo'n grote hendel. En een professor Barabasquote:Op donderdag 9 augustus 2018 23:39 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het ziet er echt uit als een tijdmachine.
Ja dat denk ik ook altijd. Maar goed, er zijn tegenwoordig zelfs automobilisten die vinden dat ze met de trein moetenquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:55 schreef b2py het volgende:
Waarom zou je met de trein gaan als je een fiets hebt? Ga fietsen!
Het stikt er deze week van. Niet te geleuven joh.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 00:03 schreef JDude het volgende:
[..]
Alsof je afgezien van die opvouwbare roestbakken ooit nog een fiets in de trein ziet.
Dat juich ik toe, minder files!quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 09:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja dat denk ik ook altijd. Maar goed, er zijn tegenwoordig zelfs automobilisten die vinden dat ze met de trein moetenSchizofreen gedoe allemaal
![]()
Haha James in een busquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 11:32 schreef James1988 het volgende:
En toen vertrokken ze:
[ afbeelding ]
Alleen gaaf als het een speeldoos is met dit liedje erinquote:
Helaas is dat niet zo. Het zou wel ontzettend tof zijnquote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Alleen gaaf als het een speeldoos is met dit liedje erin![]()
jij rijdt trein begrijp ik? NSR of goederenboer?quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:16 schreef WcPot het volgende:
Vraagje aan jullie allen. Fotografen die naast het spoor en soms op een trapje staan. Op welke site's plaatsen ze de foto's. Zit regelmatig op Flickr. Railmagazine op Facebook. Maar ben mij zelf nog niet tegen gekomen
Ik neem aan dat jij machinist bent dan? Meeste staat toch wel op Flickr denk ik, al wordt er volgens mij ook heel veel gedeeld binnen (deels besloten) groepen op Facebook. Dat laatste heb ik niet zoveel mee, ik gooi de boel altijd op Flickr: https://www.flickr.com/photos/dennistd/quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:16 schreef WcPot het volgende:
Vraagje aan jullie allen. Fotografen die naast het spoor en soms op een trapje staan. Op welke site's plaatsen ze de foto's. Zit regelmatig op Flickr. Railmagazine op Facebook. Maar ben mij zelf nog niet tegen gekomen
Wat?quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 00:02 schreef Bitlord het volgende:
Er zijn er ook honderden die hun hele tijd op onze kosten (Wajong) langs de baan staan en tienduizenden foto's per jaar maken. En dan het gore lef hebben om zie niet eens met anderen te delen. Wat ze er mee doen? Geen idee.
Fappen natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 00:02 schreef Bitlord het volgende:
Er zijn er ook honderden die hun hele tijd op onze kosten (Wajong) langs de baan staan en tienduizenden foto's per jaar maken. En dan het gore lef hebben om zie niet eens met anderen te delen. Wat ze er mee doen? Geen idee.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 14:36 schreef b2py het volgende:
Er was laatst een post met een supersparpreis oid? Wat was dat?
PTA / Het grote treinentopic #1108 - rijdend onder 15kVquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 14:36 schreef b2py het volgende:
Er was laatst een post met een supersparpreis oid? Wat was dat?
Het blijft ook echt een gedrocht van een trein.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 01:32 schreef dennistd het volgende:
[ afbeelding ]
Al draagt een aap een gouden ring....
Tja, het is inderdaad een beetje de Multipla onder de treinen... Die Multipla was trouwens ook van een Italiaanse fabrikant. Patroon is duidelijk...quote:Op zondag 12 augustus 2018 23:00 schreef James1988 het volgende:
De hoek van waaruit de foto is genomen is ook wel de slechtst denkbare voor dat model trein
Bij boten noemen ze dat Dazzle paintquote:Op zondag 12 augustus 2018 22:58 schreef BLS het volgende:
Ze hebben geprobeerd een kleurstelling te bedenken die zo slecht mogelijk bij de vorm past?
Als een machinist zichzelf niet meer in staat acht om de rit veilig te vervolgen, neemt een andere machinist z'n taak over.quote:
Waarbij we mazzel hadden dat er inderdaad een machinist beschikbaar was.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 18:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Als een machinist zichzelf niet meer in staat acht om de rit veilig te vervolgen, neemt een andere machinist z'n taak over.
twitter:ProRail_VL twitterde op dinsdag 14-08-2018 om 18:17:18Dieren - Zupthen > personen op de Ijsselbrug > Treinverkeer kort stilgelegen > 1 persoon door machinist gepakt > 2 andere personen worden door politie gezocht. reageer retweet
1 voor 1 downloaden, allemaal tegelijkertijd printen natuurlijk. Allemaal selecteren->rechtermuisknop->print.quote:Op dinsdag 14 augustus 2018 21:42 schreef derLudolf het volgende:
Het is overigens uitermate kut een retour groepticket te boeken voor 60 personen.
Je hebt dan 120 losse pdf'jes1 voor 1 downloaden en printen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |