Tering jantje. Vreemd dat niet direct de noodrem er op ging. Morgen de Duitse wiki maar es lezen, die is vast uitgebreider.quote:Op zondag 29 juli 2018 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinramp_bij_Eschede
quote:Op zondag 29 juli 2018 23:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tering jantje. Vreemd dat niet direct de noodrem er op ging. Morgen de Duitse wiki maar es lezen, die is vast uitgebreider.
Ofwel: de reiziger zocht een conducteur op, vertelde een warrig verhaal, en de conducteur wilde eerst met eigen ogen zien wat er was gebeurd. Maar voordat ze ter plekke waren, gebeurde de ramp.quote:Nach dem Unfall kam auch die Frage auf, ob oder inwieweit menschliches Versagen zum Verlauf beigetragen hat. Ein Fahrgast aus Wagen 1, in dem der abgesprungene Radreifen durch den Boden geschossen war, meldete den Vorfall zwar einem Zugbegleiter in Wagen 3, gab aber nur eine sehr ungenaue Schilderung ab. Sowohl der Zugbegleiter als auch der Fahrgast hätten den Unfall durch eine sofortige Betätigung der Notbremse verhindern können. Aus diesem Grund erstatteten Hinterbliebene gegen den Zugbegleiter Anzeige. Sein Handeln war aber vorschriftsgemäß, da er sich zuerst selbst vom Schaden überzeugen musste.
Staat ook op de Nederlandsequote:Op zondag 29 juli 2018 23:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Ofwel: de reiziger zocht een conducteur op, vertelde een warrig verhaal, en de conducteur wilde eerst met eigen ogen zien wat er was gebeurd. Maar voordat ze ter plekke waren, gebeurde de ramp.
Dat is ook niet mijn bedoeling. Die reiziger heeft naar eer en geweten gehandeld - dat Duitsland nog altijd een sterk hiërarchische maatschappij is zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld in zijn beslissing om eerst treinpersoneel op te zoeken.quote:Op zondag 29 juli 2018 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, die reiziger had natuurlijk meteen aan de noodrem moeten gaan hangen. Maar om die reiziger nou de schuld te gaan geven gaat veel te ver
Dat gebeurde ook, maar de machinist dacht aan een technisch defect:quote:Op zondag 29 juli 2018 23:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Staat ook op de Nederlandse
Waar principe van luchtremmen is: drukverlies=remmen.
Als een aantal bakken losbreekt zou je toch een leidingbreuk moeten hebben.
quote:Der vordere Triebkopf stoppte durch automatische Bremsung zwei Kilometer hinter dem Bahnhofsgebäude von Eschede. Der Triebfahrzeugführer, der bei dem Unfall leicht verletzt wurde, gab später vor Gericht an, dass er vor Eschede nur einen plötzlichen Ruck verspürt und einen Leistungsabfall bemerkt habe. Nach dem Stillstand ging er daher zunächst von einem technischen Defekt aus und versuchte aus dem Führerstand heraus vergeblich, die ausgefallene Stromversorgung wiederherzustellen. Von dem Unfall erfuhr er erst durch den Fahrdienstleiter des Bahnhofs Eschede, der ihn per Zugbahnfunk darüber informierte, dass der Triebkopf ohne Wagen vorbeigefahren war.
twitter:EuropeByRail twitterde op woensdag 01-08-2018 om 12:47:54Deutsche Bahn launch their Super Sparpreis (or Supersaver) fares today. Travel across Germany from as little as E 19.90 in standard or 23.90 in 1st class. Can be used with a BahnCard to get a further discount. Book up to 6 months ahead. https://t.co/oNZyv9jn5J @DB_Presse https://t.co/i2DDQm96bp reageer retweet
En er ligt ook nog een boel spul bij de voormalige locatie van Krommenie-Assendelft, zouden ze het spoor daar nog recht gaan leggen?quote:Op maandag 30 juli 2018 23:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er liggen nog dwarsliggers langs de baan uitgeest-zaandam. Zo te zien zijn dat nieuwe.
Het heeft er alle schijn van dat het werk nog niet is afgerond. Nieuwe dwarsliggers langs het hele traject, bij zaandam slechts een klein bergje oude dwarsliggers.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 18:03 schreef Tellorian het volgende:
[..]
En er ligt ook nog een boel spul bij de voormalige locatie van Krommenie-Assendelft, zouden ze het spoor daar nog recht gaan leggen?
Met Italo gereisd, 11 euro per ticket in comfort en 1,5 uur reizen. Waarom is NS zo duur 😭quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ugh, dagjesmensen. In de trein heb ik er geen last van maar moet het nou echt ruim 7 minuten duren om twee koffie en een koekje aan te schaffen?
Huh? Wat zou er aan de hand zijn dan? Dat is toch precies wat er in het artikel staat?quote:Op woensdag 1 augustus 2018 21:47 schreef BLS het volgende:
Zucht... Nee, RTV Oost...
https://www.rtvoost.nl/ni(...)e-woningen-nijverdal
ProRail doet dit standaard als een gemeente nieuwe huizen langs het spoor wil bouwen. Niets aan de hand, gewoon doorlopen mensen.
Doe jij het even voor ze, en betaal het ook. Kujjelachequote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ugh, dagjesmensen. In de trein heb ik er geen last van maar moet het nou echt ruim 7 minuten duren om twee koffie en een koekje aan te schaffen?
Wat hier aan de hand is, is dat er helemaal niets aan de hand is. Waarom dan toch een nieuwsbericht hierover? Dat doe je als omroep alleen als je iets wil suggereren (zie verwijzing naar problemen in Laag Zuthem) en daarmee de publieke opinie wil beïnvloeden. Dat is hier aan de handquote:Op donderdag 2 augustus 2018 11:22 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Huh? Wat zou er aan de hand zijn dan? Dat is toch precies wat er in het artikel staat?
Misschien moet je het woord ‘komkommertijd’ eens opzoekenquote:Op donderdag 2 augustus 2018 22:06 schreef BLS het volgende:
[..]
Wat hier aan de hand is, is dat er helemaal niets aan de hand is. Waarom dan toch een nieuwsbericht hierover? Dat doe je als omroep alleen als je iets wil suggereren (zie verwijzing naar problemen in Laag Zuthem) en daarmee de publieke opinie wil beïnvloeden. Dat is hier aan de hand
De regionale media bestaan effectief niet meer. Het is allemaal van De Persgroep. Ik vind dit een ontzettend ondemocratisch en gevaarlijk iets maar ik ben geloof ik een roepende in de woestijn wat dit betreft. Je kan van de insteek van De Groene Amsterdammer vinden wat je wilt, maar ze zijn wel daadwerkelijk journalistiek onafhankelijk én doen aan goede onderzoeksjournalistiek. Zelfs Elsevier, waarvan de inhoud mij totaal niet aanspreekt, is tegenwoordig onderdeel van een grotere groep en ik kan nergens vinden wie de aandeelhouders zijn.quote:Op donderdag 2 augustus 2018 22:35 schreef dennistd het volgende:
Het probleem is dat ze steeds weer iets brengen als sensatieverhaal, terwijl het allemaal veel genuanceerder ligt. Oorzaak is dat met name regionale media alleen nog willen scoren op aantal lezers van het artikel en de journalistieke hoor en wederhoor uit het oog verliezen.
Ik kan me goed voorstellen dat deze Zwitserse spoorvervoerder daar aardig moe van wordt....
Ik dacht wel eens op de site van het AD te zitten als ik op de site van de Stentor zat, maar dat kan dus ook kloppen.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 00:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De regionale media bestaan effectief niet meer. Het is allemaal van De Persgroep. Ik vind dit een ontzettend ondemocratisch en gevaarlijk iets maar ik ben geloof ik een roepende in de woestijn wat dit betreft.
Heb het ff nagevraagd. SNG toelating (nu nog beperkt tot enkele stellen) is binnen. Toelating voor gekoppelde stellen is onderweg, maar daar worden ook geen problemen voor verwacht.quote:
Ha, Sijnhuisquote:
saggerijn. de Mac? met de trein door de McDrive zou alleen bij SGM, DDAR en DDM kunnen. bij elk ander materieeltype kun je niets bestellen want er kan geen raampje openquote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ha, SijnhuisJij hier? Hoe is het bij de Mac?
Die heeft daar in voorzien: http://wetten.overheid.nl/BWBR0017707/2016-10-01quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 14:59 schreef MTL het volgende:
Die hangt er toch? Als je een ander sluitsein met lamp bedoelt moet je bij de regelgever aankloppen. Die gaat daar over.
Laksheid/verkeerde zuinigheid. Blijkbaar heeft men nog niks geleerd van 1962.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 15:26 schreef MTL het volgende:
Hm, je hebt helemaal gelijk. Ik was in de veronderstelling dat één schild voldoende was. Gelukkig maar dat ik niet in het goederenvervoer werk![]()
En vreemd dat het zo vaak gedaan wordt, want ik zie het ook regelmatig voorbij komen bij goederenvervoer. Dan vraag ik mij af of het eerder wel voldoende was en of het dus niet nog een oude methode is.
Zitten wel rare dingen in.quote:Op vrijdag 3 augustus 2018 17:30 schreef spectrumanalyser het volgende:
het lijkt erop alsof ik de reclame gevonden heb, die onlangs is opgenomen. Echter is de chromakey bewerking nog niet uitgevoerd, overal zijn nog witte rondjes met kruisjes te zien. je ziet de groene panelen nog gewoon in de video. leukkunnen we de McDrive in monteren.
niet echt details die Henk &ingrid gaat opmerken tijdens een reclameblok van Utopiaquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 10:07 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Zitten wel rare dingen in.
Midden op de weg fietsen lijkt me niet echt veilig.
Tevens stapt ze in een reviseerde VIRM en rijdt ze vervolgens in een niet gereviseerde over de Moerdijkbrug.
quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 16:37 schreef BLS het volgende:
De enige plek waar de nieuwe omroepstem van het GVB wél tot zijn recht komt
Volgens de reisplannert heeft die ergens tussen Wolfsburg en Hannover +100 opgelopen ja.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Er komt nu net nog even een westbound Pimpel door Deventer. Lekker op tijd
Saaiste plek op aarde om stil te staan. Tussen de dennenbomen.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 23:21 schreef JDude het volgende:
[..]
Volgens de reisplannert heeft die ergens tussen Wolfsburg en Hannover +100 opgelopen ja.
Jep, Breda. Echt hoor, ik hou van die stad. Maar vanaf het spoor gezien is het een grote bak ellende.quote:Op zaterdag 4 augustus 2018 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
Nou ik weet anders wel saaiere plekken hoor
Ja duh, dan zit die James de hele tijd naar je te kijken vanachter z'n gordijnen.quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Jep, Breda. Echt hoor, ik hou van die stad. Maar vanaf het spoor gezien is het een grote bak ellende.
quote:Op zondag 5 augustus 2018 00:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja duh, dan zit die James de hele tijd naar je te kijken vanachter z'n gordijnen.
Vanaf het spoor kijk je alleen maar uit op geluidsschermen tegenwoordig. Man man man, wat een droefnis is datquote:Op zondag 5 augustus 2018 00:20 schreef JDude het volgende:
[..]
Jep, Breda. Echt hoor, ik hou van die stad. Maar vanaf het spoor gezien is het een grote bak ellende.
Ik zag hem vanavond al door Oldenzaal komen rond 22.30u jaquote:Op zaterdag 4 augustus 2018 23:17 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Er komt nu net nog even een westbound Pimpel door Deventer. Lekker op tijd
Dat zal toch wel over dozenschuiverij gaan neem ik aanquote:Op zondag 5 augustus 2018 10:52 schreef greavy het volgende:
Gister is er een Flixtrain met +530 minuten uit Stendal vertrokken naar Stuttgart. De lok was voor Wolfsburg stuk gegaan, waarna men een wegsleeplok uit Berlijn heeft laten aanrukken en terug gesleept naar Stendal. Daarop heeft Flixtrain een vervangende lok moeten zoeken, die in dit geval uit Hamburg moest komen .....
De laatste tijd schijnt de punctualiteit bij Flixtrain niet heel denderend te zijn.
En al die mensen hebben gewoon 9 uur vertraging opgelopen?quote:Op zondag 5 augustus 2018 10:56 schreef greavy het volgende:
Nee, reizigerstrein van Flixbus, maar dan de trein van Berlin naar Stuttgart.
Jep. Of dat maanlandschap waar ooit de CSM stond. Ik heb weinig met Tilburg maar qua spoorzone hebben ze het daar toch een stuk fraaier voor elkaar.quote:Op zondag 5 augustus 2018 01:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Vanaf het spoor kijk je alleen maar uit op geluidsschermen tegenwoordig. Man man man, wat een droefnis is dat
En Drie Hoefijzers Noord, waar ooit de productiehallen van de Oranjeboombrouwerij stonden. Ook al jaren braakliggend terrein.quote:Op zondag 5 augustus 2018 11:07 schreef JDude het volgende:
[..]
Jep. Of dat maanlandschap waar ooit de CSM stond.
Mee eens.quote:Ik heb weinig met Tilburg maar qua spoorzone hebben ze het daar toch een stuk fraaier voor elkaar.
verkoop aan de sloop of buiten op het terrein zetten in Saint Ghislain zodat ze wel vernield worden..quote:
toen waren ze nog enigszins toonbaarquote:Op zondag 5 augustus 2018 15:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
Er staan foto's bij van ruim 10 jaar oud. Jemig, ik snap dat het museumstukken zijn maar kom nou...
Droom maar verder, je mag blij zijn als je een sloper kan vinden die het gratis wil slopen.quote:
VIRM-VI op zo'n krikjequote:Op zondag 5 augustus 2018 21:06 schreef Peter het volgende:
Hoezo driehoeken? Dit railvoertuig kan gewoon omdraaien op de rails..
Bijna alle klassieke weg/railvoertuigen hebben een draaistempel. Dat is ook logisch want het schakelt lastig achteruit.quote:Op zondag 5 augustus 2018 21:06 schreef Peter het volgende:
Hoezo driehoeken? Dit railvoertuig kan gewoon omdraaien op de rails..
Deze is ook leuk:
Jezus, dit biedt mogelijkhedenquote:Op maandag 6 augustus 2018 12:41 schreef MTL het volgende:
16:00 Firenze S.M.N. (Main station)
17:42 Milano Centrale
FR 9536
18:23 Milano Centrale
22:37 Basel SBB (Main station)
EC 56
Boeken via www.trenitalia.com - 117 euro
23:13 Basel SBB (Main station)
06:05 Köln Hbf (Main station)
IC 208
06:18 Köln Hbf (Main station)
09:21 Utrecht Centraal
Boeken via www.bahn.de - 69 euro
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |