abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:56:21 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180765934
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 06:32 schreef J.B. het volgende:

[..]

Vliegen kost in Canada, met dank aan de afstanden en het duopoly aldaar, een kapitaal, dus mogelijkerwijs is de trein zelfs goedkoper. Vooral het stuk van Edmonton naar Vancouver en in mindere mate binnen Ontario is interessant, en het stuk tussen Edmonton en Winnipeg is plat en saai; beetje het Canadese equivalent van de great plains. Desalniettemin gaat het toch een duur geintje worden om van Vancouver naar Toronto te gaan, dus ik zou gewoon die trein pakken. Ik heb in Canada altijd economy gereisd en dat was echt prima, maar dat was wel nooit met nachttreinen...
ik was sowieso de trein van plan, ookal was het vliegtuig goedkoper.
Denk dat het inderdaad Sleeper Plus wordt op de terugreis, daar ik dan al 5 weken aan het rondtrekken ben.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 juli 2018 @ 13:48:16 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180767185
We grapten hier een keer in deze reeks dat om toeristen in Nederland te spreiden overal maar Amsterdam voor geplakt zou moeten worden.

Er is in ieder geval een die op het idee gekomen is om de Amsterdam Lake District Tour te organiseren. Een reisje per bus vanaf Amsterdam over de Afsluitdijk door het Friese land:
https://www.amsterdamlakedistrict.com

Nu nog iemand die bijvoorbeeld de Amsterdam Towers Tour (Rotterdam) of de Amsterdam Hills Tour (Limburg) bedenkt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180767390
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
We grapten hier een keer in deze reeks dat om toeristen in Nederland te spreiden overal maar Amsterdam voor geplakt zou moeten worden.


Uhm, dat is geen grap, dat bestaat al :D
Amsterdam Gardens (keukenhof), Castles (Gooi), beach (Zandvoort) o.a.
  Redactie Sport vrijdag 27 juli 2018 @ 20:02:09 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180775223
Makkelijk je gereisde afstanden per spoor berekenen: http://blog.mahrko.de/201(...)en-zu-visualisieren/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_180776080

Luxemburg is de hoofdstad en grootste stad van het Groothertogdom Luxemburg. De stad is een van de rijkste steden van Europa en een belangrijke stad voor de internationale financiële sector. Een aantal instanties van de Europese Unie zijn gevestigd in de zakenwijk Kirchberg, dat op de achtergrond te zien is.

Bij een bezoek aan Luxemburg hoort ook een stadswandeling over de Passarelle en de Kazematten, de vroegere verdedigingswerken van de stad. Vanaf hier heb je zicht op drie spoorwegviaducten over de lager gelegen wijk Grund. Deze viaducten zijn gebouwd in 1862 en onderdeel van de spoorlijn Luik-Luxemburg.

Het Viaduc du Pfaffenthal is de middelste en met 257 meter tevens de langste van de drie viaducten. Op woensdag 11 juli 2018 kon CFL-loc 3014 met IC 112 uit Liers (B) op het viaduct worden vastgelegd. De trein heeft nog slechts enkele kilometers te gaan tot het centraal station. Geheel rechts is de in 1865 gebouwde kerk van stadsdeel Clausen te zien.
pi_180776746
Mooi! Fijn land ook :)
Bier.
pi_180779232
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:06 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik hoorde het vandaag van een machinist aan de koffietafel
De chauffeurskantine. Dan moet het wel wel waar zijn.
pi_180779442
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
We grapten hier een keer in deze reeks dat om toeristen in Nederland te spreiden overal maar Amsterdam voor geplakt zou moeten worden.

Er is in ieder geval een die op het idee gekomen is om de Amsterdam Lake District Tour te organiseren. Een reisje per bus vanaf Amsterdam over de Afsluitdijk door het Friese land:
https://www.amsterdamlakedistrict.com

Nu nog iemand die bijvoorbeeld de Amsterdam Towers Tour (Rotterdam) of de Amsterdam Hills Tour (Limburg) bedenkt :P
Ik vind Disneyland ook bij Parijs horen.

Alleen is de afstand metrohalte Louvre-Rivoli - Marne-la-Vallee - Chessy op 50 meter net zo lang als Dam - Station Hoorn SHM.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 23:53:18 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180779624
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Uhm, dat is geen grap, dat bestaat al :D
Amsterdam Gardens (keukenhof), Castles (Gooi), beach (Zandvoort) o.a.
Typisch neuzen; die denken dat het hele land om hen draait.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180784336
hi vraagje, ik zit op NSinternational website te kijken naar treinkaartjes Amsterdam - Paris, krijg je dan ook korting op je kaartje als je een Dalvrij abonnement (gratis onbeperkt reizen in de daluren + weekend) van de NS hebt? ik wil in vrijdagmiddag naar parijs en zondag in de avond terugkomen in Amsterdam. :@ ik las ergens dat je korting kon krijgen op het traject in Nederland, maar ik kom er op de website niet uit. Zegt dat ik geen korting hebt?? :?
pi_180784579
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 08:15 schreef RobinaHoed het volgende:
hi vraagje, ik zit op NSinternational website te kijken naar treinkaartjes Amsterdam - Paris, krijg je dan ook korting op je kaartje als je een Dalvrij abonnement (gratis onbeperkt reizen in de daluren + weekend) van de NS hebt? ik wil in vrijdagmiddag naar parijs en zondag in de avond terugkomen in Amsterdam. :@ ik las ergens dat je korting kon krijgen op het traject in Nederland, maar ik kom er op de website niet uit. Zegt dat ik geen korting hebt?? :?
ik heb een altijd vrij abonnement, maar die geeft geen korting op Thalys.
Ik boek meestal de 35 euro kaartjes, dat vind ik een prima prijs verder.
pi_180784719
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 08:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb een altijd vrij abonnement, maar die geeft geen korting op Thalys.
Ik boek meestal de 35 euro kaartjes, dat vind ik een prima prijs verder.
de tijden die ik voor het oog heb zijn 55 euro per enkele reis.. korting zou dus mooi meegenomen zijn :P
pi_180785013
Als je met de Thalys naar Parijs wilt heb je in Nederland geen recht op korting. Wat je hooguit zou kunnen doen is met de IC Brussel naar Brussel (wel met korting/vrij reizen in Nederland) en in Brussel overstappen op de Thalys/TGV.
pi_180785019
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:08 schreef Ireyon het volgende:
Als je met de Thalys naar Parijs wilt heb je in Nederland geen recht op korting. Wat je hooguit zou kunnen doen is met de IC Brussel naar Brussel (wel met korting/vrij reizen in Nederland) en in Brussel overstappen op de Thalys/TGV.
oh nee, dan maar liever de volle pond betalen en direct naar Parijs :P
pi_180787637
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:46 schreef dennistd het volgende:

[..]

Gewoon in de automaat in Arnhem dan?
Ja daar haal ik ze ook, maar ik had nu even de specifieke moeilijkheid omdat dalvrij ingang halverwege de rit naar Venlo. Als je je internationale ticket al hebt hoef je niet in t checken. Uiteindelijk heb ik via een derde partij via bahn.de wel die 15 euro kunnen betalen met een kleine opslag.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 19:13:21 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180797030
3 jaar geleden was ik met 2 vrienden op fotosafari in Tsjechië en Slowakije. In Tsjechië heeft de Tsjechische Spoorwegen nog steeds een smalspoorlijntje in gebruik met regulier treinverkeer. Omdat we toch in de buurt waren, even foto's wezen maken.
De spoorlijn loopt van Třeme¨ná ve Slezsku‎ naar Osoblaha met in Třeme¨ná ve Slezsku‎ overstapmogelijkheden op het normaalspoornetwerk van de Tsjechische Spoorwegen. Bij Osoblaha zit je al bijna in Polen.

Hier is een dagelijkse combi net vertrokken uit Bohu¨ov naar Třeme¨ná ve Slezsku.
De oplettende kijker zal misschien wel afvragen waar die borden langs het spoor voor zijn met 80 en een rode 5, als voorbeeld. Dit betekent "een afdaling met 5 promille over 80 meter". Staat de pijl naar boven, is het een klim.
Even verderop staat een bord met enkel 100 en een rechte witte streep. Hier is over 100 meter geen helling of afdaling.


Aangekomen in Třeme¨ná ve Slezsku bij het depot had men net een rijtuig op een normaalspoorwagen geladen, en is men druk bezig om de boel vast te zetten. Er worden bokken ondergezet ter voorkomen van kantelen, maar ook met kettingen wordt het vast gezet zodat er niet gerold kan worden. Een tijdrovende klus, maar geen haast omdat pas later in de week het rijtuig opgehaald zal worden door een buurtgoederentrein die over deze normaalspoorlijn rijdt. Het rijtuig moet op reis voor een revisie in een werkplaats elders in het land.

Vrij rondlopen was geen probleem, net als foto's maken.
Zoals op deze foto te zien is, is de railsverbinding tussen de heuvel en de wagon al verwijderd. Dit is een los stuk rails die men er tussen legt. Om die reden mag men ook niet met een locomotief het rijtuig op de wagon plaatsen, omdat dit erg voorzichtig moet gaan en men dus al duwend te werk gaat.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 28 juli 2018 @ 19:26:12 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180797271
Oeh leuk Greavy! ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 juli 2018 @ 23:00:29 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180802889
In India is een goederenwagon met compost met 4 jaar vertraging aangekomen op z'n bestemming. De compost is inmiddels vergaan en dus onbruikbaar.

https://www.thenewsminute(...)ion-super-late-85582

[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 28-07-2018 23:31:55 ]
pi_180803215
Het is echt in alles een schijtland :D
Bier.
  Redactie Sport zondag 29 juli 2018 @ 21:41:37 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180822358
Iemand toevallig ergens een paar wagens van de ICE gevonden? :D

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zondag 29 juli 2018 @ 22:30:35 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180823543
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 23:00 schreef James1988 het volgende:
In India is een goederenwagon met compost met 4 jaar vertraging aangekomen op z'n bestemming. De compost is inmiddels vergaan en dus onbruikbaar.

https://www.thenewsminute(...)ion-super-late-85582
Lekker duidelijk artikel ook, dan is het weer compost en dan weer kunstmest :')

Die wagons waren ook niet bepaald waterdicht dan trouwens. Als kunstmest onbruikbaar is. Meestal zit dat spul in plastic zakken dus was de wagon goed lek :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 juli 2018 @ 22:44:07 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180823773
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:41 schreef dennistd het volgende:
Iemand toevallig ergens een paar wagens van de ICE gevonden? :D

[ afbeelding ]
Leuk. Het is en blijft een gewone loc. In Haarlem driehoeken ze ook wel eens motorwagens van het DDZ
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 29 juli 2018 @ 23:04:31 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180824135
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:41 schreef dennistd het volgende:
Iemand toevallig ergens een paar wagens van de ICE gevonden? :D

[ afbeelding ]
Zo zag "de trein, of wat er van over was" er in Celle ook uit -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 29 juli 2018 @ 23:05:23 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180824149
quote:
15s.gif Op zondag 29 juli 2018 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo zag "de trein, of wat er van over was" er in Celle ook uit -O-
:?
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')