abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 juli 2018 @ 18:32:57 #61
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180749606
Ik gok zomaar dat Salatrel bedoeld dat hij het een rotding vindt :P
pi_180749645
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:49 schreef MTL het volgende:

[..]

Toelating niet goedgekeurd? Oeps.
Vraag me wel af waar het dan in zit. Gok zo papierwerk, aangezien de trein zelf het inmiddels op zich goed zou doen, als ik mijn collega's mag geloven.
wat werd genoemd was dat problemen waren met iets van 100Hz en dat zou de ertms verstoren?

De fijne details heb ik gewn verstand van :P
pi_180749873
hehehe oeps, heel de zaanstraat volstampen ermee
pi_180750087
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:34 schreef Salatrel het volgende:

[..]

wat werd genoemd was dat problemen waren met iets van 100Hz en dat zou de ertms verstoren?

De fijne details heb ik gewn verstand van :P
De stoorstroomproblematiek? Dat was een aantal maanden geleden al opgelost, dacht ik. Of is dit een issue dat net pas aan het licht is gekomen?
pi_180750383
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:51 schreef MTL het volgende:

[..]

De stoorstroomproblematiek? Dat was een aantal maanden geleden al opgelost, dacht ik. Of is dit een issue dat net pas aan het licht is gekomen?
ik hoorde het vandaag van een machinist aan de koffietafel
pi_180750399
De matinstructies voor het personeel zouden ook al uitgesteld zijn
pi_180750517
Die waren inderdaad uitgesteld toen. De trein had in september moeten rijden, maar zou nu december moeten zijn (buiten de verrassingsritten om).
Of dit is dus heel oud nieuws, of dit is echt vers van de pers :P
pi_180752901
Of het is de gebruikelijke waninformatie :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 juli 2018 @ 21:14:27 #69
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180753087
Iemand hier ervaring met treinen in het Canedese land? Specifiek de trein van Toronto naar Vancouver, "The Canadian"?

Ik ga volgend jaar half september voor 6 weken naar Canada, en heb eens gekeken voor mijn terugreis van Vancouver naar Toronto. Dan ben je 4 nachten onderweg, maar schijnt de moeite waard te zijn.

Daar zijn een paar opties:
- Economy; Geen Cabin maar een stoel. Evt kan je een kussen en dekens tegen betaling gebruiken.
- Sleeper Plus Class; Wel een cabin maar geen overbodige luxe. Circa 1000(!!) Canadese dollar meer voor een enkele reis over het gehele traject.
- Prestige Cabin; Rond de 10.000 Canadese dollar, maar wel alle mogelijke luxe, maar dat is ver buiten mijn budget.

Economy zit je rond de 300 euro, Sleeper Plus Class rond de 1000 euro met het vroegboeken.
Ik vind persoonlijk 700 euro omgerekend veel geld voor 4 nachten een bed.

Wat zouden jullie doen? Ik kan in principe overal wel slapen.
pi_180756704
ik zou die sleeper plus nemen. Wat wou je doen? 4 nachten tussen ze zwervers? Op een bankje op het station gaan liggen? 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 26 juli 2018 @ 23:50:18 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180757053
Bij Sleeper Plus kun je douchen en krijg je er eten en drinken erbij, dat verzacht de meerprijs al iets.

En daarbij, het is een reis die je niet elke week maakt.
pi_180757365

De Luxemburgse- en Belgische spoorwegen onderhouden tussen Liers, Luik en Luxemburg-stad gezamenlijk een Intercity-dienst. Terwijl de Belgische spoorwegen (NMBS) de rijtuigen stellen, wordt de trein door een locomotief van de Luxemburgse spoorwegen (CFL) getrokken. De treindienst rijdt dagelijks iedere twee uur in beide richtingen. Vanuit het hoofdstation van Luik (Liège-Guillemins) reis je in zo'n 2,5 uur naar de hoofdstad van Groothertogdom Luxemburg, een prachtige rit dwars door de Ardennen.

Onderweg is tussen Kautenbach en Ettelbrück het fraaie uit het jaar 1000 stammende kasteel Bourscheid te zien. Deze stenen burcht is de grootste van Luxemburg en is in de middeleeuwen verder uitgebouwd met onder andere enkele wachttorens en een ringmuur. Het kasteel ligt op een strategisch punt in het noorden van Luxemburg.

Alhoewel maandag 9 juli 2018 zeer zonnig begon, ontstonden er in de loop van de dag veel stapel- en sluierwoiken. Omdat de weersverwachting voor de dagen erna ook niet al te best waren, werd toch een kans gewaagd om een Intercity naar Luxemburg-stad in het dorpje Michelau vast te leggen. Het lukte zowaar de trein én het kasteel in de zon te krijgen.

CFL-lok 3014 rijdt hier met slechts drie IC-rijtuigen als trein 112 het dorpje Michelau binnen en zal na een korte stop verder rijden naar Ettelbrück en Luxembourg.
pi_180758766
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:52 schreef dennistd het volgende:

[..]

Gewoon via Bahn.de kan het hoor: https://fahrkarten.bahn.d(...)et-content_LZ01#stay

Hmm, geen hotlinks blijkbaar. Nou ja, hier klikken op 'Jetzt auswählen' dan: https://www.bahn.de/p/vie(...)ner-tag-ticket.shtml
ook geen d ticket. Ik zoek de enkeltjes. Als ik een nrw koop is het omdat ik op Düsseldorf Keulen of Dortmund wil vliegen :P
pi_180760446
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 21:14 schreef greavy het volgende:
Iemand hier ervaring met treinen in het Canedese land? Specifiek de trein van Toronto naar Vancouver, "The Canadian"?

Ik ga volgend jaar half september voor 6 weken naar Canada, en heb eens gekeken voor mijn terugreis van Vancouver naar Toronto. Dan ben je 4 nachten onderweg, maar schijnt de moeite waard te zijn.

Daar zijn een paar opties:
- Economy; Geen Cabin maar een stoel. Evt kan je een kussen en dekens tegen betaling gebruiken.
- Sleeper Plus Class; Wel een cabin maar geen overbodige luxe. Circa 1000(!!) Canadese dollar meer voor een enkele reis over het gehele traject.
- Prestige Cabin; Rond de 10.000 Canadese dollar, maar wel alle mogelijke luxe, maar dat is ver buiten mijn budget.

Economy zit je rond de 300 euro, Sleeper Plus Class rond de 1000 euro met het vroegboeken.
Ik vind persoonlijk 700 euro omgerekend veel geld voor 4 nachten een bed.

Wat zouden jullie doen? Ik kan in principe overal wel slapen.
Vliegen kost in Canada, met dank aan de afstanden en het duopoly aldaar, een kapitaal, dus mogelijkerwijs is de trein zelfs goedkoper. Vooral het stuk van Edmonton naar Vancouver en in mindere mate binnen Ontario is interessant, en het stuk tussen Edmonton en Winnipeg is plat en saai; beetje het Canadese equivalent van de great plains. Desalniettemin gaat het toch een duur geintje worden om van Vancouver naar Toronto te gaan, dus ik zou gewoon die trein pakken. Ik heb in Canada altijd economy gereisd en dat was echt prima, maar dat was wel nooit met nachttreinen...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-07-2018 06:38:01 ]
  Redactie Sport vrijdag 27 juli 2018 @ 08:46:44 #75
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180761461
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 01:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

ook geen d ticket. Ik zoek de enkeltjes. Als ik een nrw koop is het omdat ik op Düsseldorf Keulen of Dortmund wil vliegen :P
Gewoon in de automaat in Arnhem dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 27 juli 2018 @ 12:56:21 #76
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180765934
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 06:32 schreef J.B. het volgende:

[..]

Vliegen kost in Canada, met dank aan de afstanden en het duopoly aldaar, een kapitaal, dus mogelijkerwijs is de trein zelfs goedkoper. Vooral het stuk van Edmonton naar Vancouver en in mindere mate binnen Ontario is interessant, en het stuk tussen Edmonton en Winnipeg is plat en saai; beetje het Canadese equivalent van de great plains. Desalniettemin gaat het toch een duur geintje worden om van Vancouver naar Toronto te gaan, dus ik zou gewoon die trein pakken. Ik heb in Canada altijd economy gereisd en dat was echt prima, maar dat was wel nooit met nachttreinen...
ik was sowieso de trein van plan, ookal was het vliegtuig goedkoper.
Denk dat het inderdaad Sleeper Plus wordt op de terugreis, daar ik dan al 5 weken aan het rondtrekken ben.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 juli 2018 @ 13:48:16 #77
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180767185
We grapten hier een keer in deze reeks dat om toeristen in Nederland te spreiden overal maar Amsterdam voor geplakt zou moeten worden.

Er is in ieder geval een die op het idee gekomen is om de Amsterdam Lake District Tour te organiseren. Een reisje per bus vanaf Amsterdam over de Afsluitdijk door het Friese land:
https://www.amsterdamlakedistrict.com

Nu nog iemand die bijvoorbeeld de Amsterdam Towers Tour (Rotterdam) of de Amsterdam Hills Tour (Limburg) bedenkt :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180767390
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
We grapten hier een keer in deze reeks dat om toeristen in Nederland te spreiden overal maar Amsterdam voor geplakt zou moeten worden.


Uhm, dat is geen grap, dat bestaat al :D
Amsterdam Gardens (keukenhof), Castles (Gooi), beach (Zandvoort) o.a.
  Redactie Sport vrijdag 27 juli 2018 @ 20:02:09 #80
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180775223
Makkelijk je gereisde afstanden per spoor berekenen: http://blog.mahrko.de/201(...)en-zu-visualisieren/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_180776080

Luxemburg is de hoofdstad en grootste stad van het Groothertogdom Luxemburg. De stad is een van de rijkste steden van Europa en een belangrijke stad voor de internationale financiële sector. Een aantal instanties van de Europese Unie zijn gevestigd in de zakenwijk Kirchberg, dat op de achtergrond te zien is.

Bij een bezoek aan Luxemburg hoort ook een stadswandeling over de Passarelle en de Kazematten, de vroegere verdedigingswerken van de stad. Vanaf hier heb je zicht op drie spoorwegviaducten over de lager gelegen wijk Grund. Deze viaducten zijn gebouwd in 1862 en onderdeel van de spoorlijn Luik-Luxemburg.

Het Viaduc du Pfaffenthal is de middelste en met 257 meter tevens de langste van de drie viaducten. Op woensdag 11 juli 2018 kon CFL-loc 3014 met IC 112 uit Liers (B) op het viaduct worden vastgelegd. De trein heeft nog slechts enkele kilometers te gaan tot het centraal station. Geheel rechts is de in 1865 gebouwde kerk van stadsdeel Clausen te zien.
pi_180776746
Mooi! Fijn land ook :)
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_180779232
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 19:06 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik hoorde het vandaag van een machinist aan de koffietafel
De chauffeurskantine. Dan moet het wel wel waar zijn.
pi_180779442
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
We grapten hier een keer in deze reeks dat om toeristen in Nederland te spreiden overal maar Amsterdam voor geplakt zou moeten worden.

Er is in ieder geval een die op het idee gekomen is om de Amsterdam Lake District Tour te organiseren. Een reisje per bus vanaf Amsterdam over de Afsluitdijk door het Friese land:
https://www.amsterdamlakedistrict.com

Nu nog iemand die bijvoorbeeld de Amsterdam Towers Tour (Rotterdam) of de Amsterdam Hills Tour (Limburg) bedenkt :P
Ik vind Disneyland ook bij Parijs horen.

Alleen is de afstand metrohalte Louvre-Rivoli - Marne-la-Vallee - Chessy op 50 meter net zo lang als Dam - Station Hoorn SHM.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 23:53:18 #85
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_180779624
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:56 schreef Piles het volgende:

[..]

Uhm, dat is geen grap, dat bestaat al :D
Amsterdam Gardens (keukenhof), Castles (Gooi), beach (Zandvoort) o.a.
Typisch neuzen; die denken dat het hele land om hen draait.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_180784336
hi vraagje, ik zit op NSinternational website te kijken naar treinkaartjes Amsterdam - Paris, krijg je dan ook korting op je kaartje als je een Dalvrij abonnement (gratis onbeperkt reizen in de daluren + weekend) van de NS hebt? ik wil in vrijdagmiddag naar parijs en zondag in de avond terugkomen in Amsterdam. :@ ik las ergens dat je korting kon krijgen op het traject in Nederland, maar ik kom er op de website niet uit. Zegt dat ik geen korting hebt?? :?
pi_180784579
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 08:15 schreef RobinaHoed het volgende:
hi vraagje, ik zit op NSinternational website te kijken naar treinkaartjes Amsterdam - Paris, krijg je dan ook korting op je kaartje als je een Dalvrij abonnement (gratis onbeperkt reizen in de daluren + weekend) van de NS hebt? ik wil in vrijdagmiddag naar parijs en zondag in de avond terugkomen in Amsterdam. :@ ik las ergens dat je korting kon krijgen op het traject in Nederland, maar ik kom er op de website niet uit. Zegt dat ik geen korting hebt?? :?
ik heb een altijd vrij abonnement, maar die geeft geen korting op Thalys.
Ik boek meestal de 35 euro kaartjes, dat vind ik een prima prijs verder.
pi_180784719
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 08:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

ik heb een altijd vrij abonnement, maar die geeft geen korting op Thalys.
Ik boek meestal de 35 euro kaartjes, dat vind ik een prima prijs verder.
de tijden die ik voor het oog heb zijn 55 euro per enkele reis.. korting zou dus mooi meegenomen zijn :P
pi_180785013
Als je met de Thalys naar Parijs wilt heb je in Nederland geen recht op korting. Wat je hooguit zou kunnen doen is met de IC Brussel naar Brussel (wel met korting/vrij reizen in Nederland) en in Brussel overstappen op de Thalys/TGV.
pi_180785019
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 09:08 schreef Ireyon het volgende:
Als je met de Thalys naar Parijs wilt heb je in Nederland geen recht op korting. Wat je hooguit zou kunnen doen is met de IC Brussel naar Brussel (wel met korting/vrij reizen in Nederland) en in Brussel overstappen op de Thalys/TGV.
oh nee, dan maar liever de volle pond betalen en direct naar Parijs :P
pi_180787637
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:46 schreef dennistd het volgende:

[..]

Gewoon in de automaat in Arnhem dan?
Ja daar haal ik ze ook, maar ik had nu even de specifieke moeilijkheid omdat dalvrij ingang halverwege de rit naar Venlo. Als je je internationale ticket al hebt hoef je niet in t checken. Uiteindelijk heb ik via een derde partij via bahn.de wel die 15 euro kunnen betalen met een kleine opslag.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 19:13:21 #92
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_180797030
3 jaar geleden was ik met 2 vrienden op fotosafari in Tsjechië en Slowakije. In Tsjechië heeft de Tsjechische Spoorwegen nog steeds een smalspoorlijntje in gebruik met regulier treinverkeer. Omdat we toch in de buurt waren, even foto's wezen maken.
De spoorlijn loopt van Třeme¨ná ve Slezsku‎ naar Osoblaha met in Třeme¨ná ve Slezsku‎ overstapmogelijkheden op het normaalspoornetwerk van de Tsjechische Spoorwegen. Bij Osoblaha zit je al bijna in Polen.

Hier is een dagelijkse combi net vertrokken uit Bohu¨ov naar Třeme¨ná ve Slezsku.
De oplettende kijker zal misschien wel afvragen waar die borden langs het spoor voor zijn met 80 en een rode 5, als voorbeeld. Dit betekent "een afdaling met 5 promille over 80 meter". Staat de pijl naar boven, is het een klim.
Even verderop staat een bord met enkel 100 en een rechte witte streep. Hier is over 100 meter geen helling of afdaling.


Aangekomen in Třeme¨ná ve Slezsku bij het depot had men net een rijtuig op een normaalspoorwagen geladen, en is men druk bezig om de boel vast te zetten. Er worden bokken ondergezet ter voorkomen van kantelen, maar ook met kettingen wordt het vast gezet zodat er niet gerold kan worden. Een tijdrovende klus, maar geen haast omdat pas later in de week het rijtuig opgehaald zal worden door een buurtgoederentrein die over deze normaalspoorlijn rijdt. Het rijtuig moet op reis voor een revisie in een werkplaats elders in het land.

Vrij rondlopen was geen probleem, net als foto's maken.
Zoals op deze foto te zien is, is de railsverbinding tussen de heuvel en de wagon al verwijderd. Dit is een los stuk rails die men er tussen legt. Om die reden mag men ook niet met een locomotief het rijtuig op de wagon plaatsen, omdat dit erg voorzichtig moet gaan en men dus al duwend te werk gaat.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 19:26:12 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180797271
Oeh leuk Greavy! ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 28 juli 2018 @ 23:00:29 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180802889
In India is een goederenwagon met compost met 4 jaar vertraging aangekomen op z'n bestemming. De compost is inmiddels vergaan en dus onbruikbaar.

https://www.thenewsminute(...)ion-super-late-85582

[ Bericht 1% gewijzigd door James1988 op 28-07-2018 23:31:55 ]
pi_180803215
Het is echt in alles een schijtland :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport zondag 29 juli 2018 @ 21:41:37 #96
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180822358
Iemand toevallig ergens een paar wagens van de ICE gevonden? :D

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator zondag 29 juli 2018 @ 22:30:35 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180823543
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 23:00 schreef James1988 het volgende:
In India is een goederenwagon met compost met 4 jaar vertraging aangekomen op z'n bestemming. De compost is inmiddels vergaan en dus onbruikbaar.

https://www.thenewsminute(...)ion-super-late-85582
Lekker duidelijk artikel ook, dan is het weer compost en dan weer kunstmest :')

Die wagons waren ook niet bepaald waterdicht dan trouwens. Als kunstmest onbruikbaar is. Meestal zit dat spul in plastic zakken dus was de wagon goed lek :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 29 juli 2018 @ 22:44:07 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180823773
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:41 schreef dennistd het volgende:
Iemand toevallig ergens een paar wagens van de ICE gevonden? :D

[ afbeelding ]
Leuk. Het is en blijft een gewone loc. In Haarlem driehoeken ze ook wel eens motorwagens van het DDZ
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 29 juli 2018 @ 23:04:31 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180824135
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 21:41 schreef dennistd het volgende:
Iemand toevallig ergens een paar wagens van de ICE gevonden? :D

[ afbeelding ]
Zo zag "de trein, of wat er van over was" er in Celle ook uit -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 29 juli 2018 @ 23:05:23 #100
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180824149
quote:
15s.gif Op zondag 29 juli 2018 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo zag "de trein, of wat er van over was" er in Celle ook uit -O-
:?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 juli 2018 @ 23:06:37 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180824173
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 29 juli 2018 @ 23:16:27 #102
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180824364
quote:
Tering jantje. Vreemd dat niet direct de noodrem er op ging. Morgen de Duitse wiki maar es lezen, die is vast uitgebreider.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 juli 2018 @ 23:21:22 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180824485
quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 23:16 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Tering jantje. Vreemd dat niet direct de noodrem er op ging. Morgen de Duitse wiki maar es lezen, die is vast uitgebreider.
quote:
Nach dem Unfall kam auch die Frage auf, ob oder inwieweit menschliches Versagen zum Verlauf beigetragen hat. Ein Fahrgast aus Wagen 1, in dem der abgesprungene Radreifen durch den Boden geschossen war, meldete den Vorfall zwar einem Zugbegleiter in Wagen 3, gab aber nur eine sehr ungenaue Schilderung ab. Sowohl der Zugbegleiter als auch der Fahrgast hätten den Unfall durch eine sofortige Betätigung der Notbremse verhindern können. Aus diesem Grund erstatteten Hinterbliebene gegen den Zugbegleiter Anzeige. Sein Handeln war aber vorschriftsgemäß, da er sich zuerst selbst vom Schaden überzeugen musste.
Ofwel: de reiziger zocht een conducteur op, vertelde een warrig verhaal, en de conducteur wilde eerst met eigen ogen zien wat er was gebeurd. Maar voordat ze ter plekke waren, gebeurde de ramp.
  zondag 29 juli 2018 @ 23:23:30 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_180824532
Ja, die reiziger had natuurlijk meteen aan de noodrem moeten gaan hangen. Maar om die reiziger nou de schuld te gaan geven gaat veel te ver :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator zondag 29 juli 2018 @ 23:23:41 #105
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_180824536
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 23:21 schreef James1988 het volgende:

[..]


[..]

Ofwel: de reiziger zocht een conducteur op, vertelde een warrig verhaal, en de conducteur wilde eerst met eigen ogen zien wat er was gebeurd. Maar voordat ze ter plekke waren, gebeurde de ramp.
Staat ook op de Nederlandse ;)
Waar principe van luchtremmen is: drukverlies=remmen.
Als een aantal bakken losbreekt zou je toch een leidingbreuk moeten hebben.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 juli 2018 @ 23:26:44 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180824591
quote:
0s.gif Op zondag 29 juli 2018 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, die reiziger had natuurlijk meteen aan de noodrem moeten gaan hangen. Maar om die reiziger nou de schuld te gaan geven gaat veel te ver :{w
Dat is ook niet mijn bedoeling. Die reiziger heeft naar eer en geweten gehandeld - dat Duitsland nog altijd een sterk hiërarchische maatschappij is zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld in zijn beslissing om eerst treinpersoneel op te zoeken.

quote:
1s.gif Op zondag 29 juli 2018 23:23 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Staat ook op de Nederlandse ;)
Waar principe van luchtremmen is: drukverlies=remmen.
Als een aantal bakken losbreekt zou je toch een leidingbreuk moeten hebben.
Dat gebeurde ook, maar de machinist dacht aan een technisch defect:
quote:
Der vordere Triebkopf stoppte durch automatische Bremsung zwei Kilometer hinter dem Bahnhofsgebäude von Eschede. Der Triebfahrzeugführer, der bei dem Unfall leicht verletzt wurde, gab später vor Gericht an, dass er vor Eschede nur einen plötzlichen Ruck verspürt und einen Leistungsabfall bemerkt habe. Nach dem Stillstand ging er daher zunächst von einem technischen Defekt aus und versuchte aus dem Führerstand heraus vergeblich, die ausgefallene Stromversorgung wiederherzustellen. Von dem Unfall erfuhr er erst durch den Fahrdienstleiter des Bahnhofs Eschede, der ihn per Zugbahnfunk darüber informierte, dass der Triebkopf ohne Wagen vorbeigefahren war.
pi_180845668
Er liggen nog dwarsliggers langs de baan uitgeest-zaandam. Zo te zien zijn dat nieuwe.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_180845961
neem ze mee zou ik zeggen
  woensdag 1 augustus 2018 @ 14:00:31 #109
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_180874825
Nog goedkoper door Duitsland met de trein *O*

EuropeByRail twitterde op woensdag 01-08-2018 om 12:47:54 Deutsche Bahn launch their Super Sparpreis (or Supersaver) fares today. Travel across Germany from as little as E 19.90 in standard or 23.90 in 1st class. Can be used with a BahnCard to get a further discount. Book up to 6 months ahead. https://t.co/oNZyv9jn5J @DB_Presse https://t.co/i2DDQm96bp reageer retweet
  Redactie Sport woensdag 1 augustus 2018 @ 17:56:42 #110
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180879046
Klopt alleen niet helemaal. Die ¤23,90 is de Sparpreis 2e klas, de Super Sparpreis 1e klas kost ¤29,90.



https://www.zugreiseblog.de/bahn-super-sparpreis/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 1 augustus 2018 @ 18:03:31 #111
137628 Tellorian
Niet zo'n beetje mezelf!
pi_180879183
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2018 23:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er liggen nog dwarsliggers langs de baan uitgeest-zaandam. Zo te zien zijn dat nieuwe.
En er ligt ook nog een boel spul bij de voormalige locatie van Krommenie-Assendelft, zouden ze het spoor daar nog recht gaan leggen?
pi_180881079
quote:
1s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 18:03 schreef Tellorian het volgende:

[..]

En er ligt ook nog een boel spul bij de voormalige locatie van Krommenie-Assendelft, zouden ze het spoor daar nog recht gaan leggen?
Het heeft er alle schijn van dat het werk nog niet is afgerond. Nieuwe dwarsliggers langs het hele traject, bij zaandam slechts een klein bergje oude dwarsliggers.

het omleggen van Krommenie-assendelft staat niet in de planning.
https://nieuws.ns.nl/21--(...)treinen-maar-bussen/

Station Zaandam schiet al wel op, het bovenoppervlak is nu zowat verdubbeld in grootte.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 1 augustus 2018 @ 21:47:14 #113
472645 BLS
verbindt.
pi_180883726
Zucht... Nee, RTV Oost...

https://www.rtvoost.nl/ni(...)e-woningen-nijverdal

ProRail doet dit standaard als een gemeente nieuwe huizen langs het spoor wil bouwen. Niets aan de hand, gewoon doorlopen mensen.
  Redactie Sport woensdag 1 augustus 2018 @ 22:00:46 #114
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_180883994
Ze beginnen al aardig op de Tubantia/Stentor te lijken :')
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 1 augustus 2018 @ 23:28:14 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_180886056
Voor de treinspotters is er in het weekend van 17,18 en 19 augustus weer wat te beleven. Vanwege een evenement in Leeuwarden gaan er 4 stellen D-GTW uit Limburg in het noorden rijden en ook 4 stellen D-GTW uit de Achterhoek.

Dat laatste is niet helemaal uniek, want stel 10262 heeft in de Ellen ten Damme uitmonstering al eens gependeld tussen Groningen en Delfzijl.

https://www.somda.nl/foru(...)B18%2B19+augustus++/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_180891736
Ugh, dagjesmensen. In de trein heb ik er geen last van maar moet het nou echt ruim 7 minuten duren om twee koffie en een koekje aan te schaffen?
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_180892594
Observatie: De WC, die tijdens een forenzendag nooit gebruikt wordt, wordt aan de lopende band gebruikt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_180892842
quote:
0s.gif Op donderdag 2 augustus 2018 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ugh, dagjesmensen. In de trein heb ik er geen last van maar moet het nou echt ruim 7 minuten duren om twee koffie en een koekje aan te schaffen?
Met Italo gereisd, 11 euro per ticket in comfort en 1,5 uur reizen. Waarom is NS zo duur 😭
pi_180893258
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2018 21:47 schreef BLS het volgende:
Zucht... Nee, RTV Oost...

https://www.rtvoost.nl/ni(...)e-woningen-nijverdal

ProRail doet dit standaard als een gemeente nieuwe huizen langs het spoor wil bouwen. Niets aan de hand, gewoon doorlopen mensen.
Huh? Wat zou er aan de hand zijn dan? Dat is toch precies wat er in het artikel staat?
  donderdag 2 augustus 2018 @ 11:39:50 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_180893523
De wissels hebben het zo warm in Hoofddorp dat ze alleen nog maar stil in de zon willen liggen.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')