wat werd genoemd was dat problemen waren met iets van 100Hz en dat zou de ertms verstoren?quote:Op donderdag 26 juli 2018 17:49 schreef MTL het volgende:
[..]
Toelating niet goedgekeurd? Oeps.
Vraag me wel af waar het dan in zit. Gok zo papierwerk, aangezien de trein zelf het inmiddels op zich goed zou doen, als ik mijn collega's mag geloven.
De stoorstroomproblematiek? Dat was een aantal maanden geleden al opgelost, dacht ik. Of is dit een issue dat net pas aan het licht is gekomen?quote:Op donderdag 26 juli 2018 18:34 schreef Salatrel het volgende:
[..]
wat werd genoemd was dat problemen waren met iets van 100Hz en dat zou de ertms verstoren?
De fijne details heb ik gewn verstand van
ik hoorde het vandaag van een machinist aan de koffietafelquote:Op donderdag 26 juli 2018 18:51 schreef MTL het volgende:
[..]
De stoorstroomproblematiek? Dat was een aantal maanden geleden al opgelost, dacht ik. Of is dit een issue dat net pas aan het licht is gekomen?
ook geen d ticket. Ik zoek de enkeltjes. Als ik een nrw koop is het omdat ik op Düsseldorf Keulen of Dortmund wil vliegenquote:Op donderdag 26 juli 2018 11:52 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gewoon via Bahn.de kan het hoor: https://fahrkarten.bahn.d(...)et-content_LZ01#stay
Hmm, geen hotlinks blijkbaar. Nou ja, hier klikken op 'Jetzt auswählen' dan: https://www.bahn.de/p/vie(...)ner-tag-ticket.shtml
Vliegen kost in Canada, met dank aan de afstanden en het duopoly aldaar, een kapitaal, dus mogelijkerwijs is de trein zelfs goedkoper. Vooral het stuk van Edmonton naar Vancouver en in mindere mate binnen Ontario is interessant, en het stuk tussen Edmonton en Winnipeg is plat en saai; beetje het Canadese equivalent van de great plains. Desalniettemin gaat het toch een duur geintje worden om van Vancouver naar Toronto te gaan, dus ik zou gewoon die trein pakken. Ik heb in Canada altijd economy gereisd en dat was echt prima, maar dat was wel nooit met nachttreinen...quote:Op donderdag 26 juli 2018 21:14 schreef greavy het volgende:
Iemand hier ervaring met treinen in het Canedese land? Specifiek de trein van Toronto naar Vancouver, "The Canadian"?
Ik ga volgend jaar half september voor 6 weken naar Canada, en heb eens gekeken voor mijn terugreis van Vancouver naar Toronto. Dan ben je 4 nachten onderweg, maar schijnt de moeite waard te zijn.
Daar zijn een paar opties:
- Economy; Geen Cabin maar een stoel. Evt kan je een kussen en dekens tegen betaling gebruiken.
- Sleeper Plus Class; Wel een cabin maar geen overbodige luxe. Circa 1000(!!) Canadese dollar meer voor een enkele reis over het gehele traject.
- Prestige Cabin; Rond de 10.000 Canadese dollar, maar wel alle mogelijke luxe, maar dat is ver buiten mijn budget.
Economy zit je rond de 300 euro, Sleeper Plus Class rond de 1000 euro met het vroegboeken.
Ik vind persoonlijk 700 euro omgerekend veel geld voor 4 nachten een bed.
Wat zouden jullie doen? Ik kan in principe overal wel slapen.
Gewoon in de automaat in Arnhem dan?quote:Op vrijdag 27 juli 2018 01:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
ook geen d ticket. Ik zoek de enkeltjes. Als ik een nrw koop is het omdat ik op Düsseldorf Keulen of Dortmund wil vliegen
ik was sowieso de trein van plan, ookal was het vliegtuig goedkoper.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 06:32 schreef J.B. het volgende:
[..]
Vliegen kost in Canada, met dank aan de afstanden en het duopoly aldaar, een kapitaal, dus mogelijkerwijs is de trein zelfs goedkoper. Vooral het stuk van Edmonton naar Vancouver en in mindere mate binnen Ontario is interessant, en het stuk tussen Edmonton en Winnipeg is plat en saai; beetje het Canadese equivalent van de great plains. Desalniettemin gaat het toch een duur geintje worden om van Vancouver naar Toronto te gaan, dus ik zou gewoon die trein pakken. Ik heb in Canada altijd economy gereisd en dat was echt prima, maar dat was wel nooit met nachttreinen...
Uhm, dat is geen grap, dat bestaat alquote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
We grapten hier een keer in deze reeks dat om toeristen in Nederland te spreiden overal maar Amsterdam voor geplakt zou moeten worden.
De chauffeurskantine. Dan moet het wel wel waar zijn.quote:Op donderdag 26 juli 2018 19:06 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik hoorde het vandaag van een machinist aan de koffietafel
Ik vind Disneyland ook bij Parijs horen.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:48 schreef Peterselieman het volgende:
We grapten hier een keer in deze reeks dat om toeristen in Nederland te spreiden overal maar Amsterdam voor geplakt zou moeten worden.
Er is in ieder geval een die op het idee gekomen is om de Amsterdam Lake District Tour te organiseren. Een reisje per bus vanaf Amsterdam over de Afsluitdijk door het Friese land:
https://www.amsterdamlakedistrict.com
Nu nog iemand die bijvoorbeeld de Amsterdam Towers Tour (Rotterdam) of de Amsterdam Hills Tour (Limburg) bedenkt
Typisch neuzen; die denken dat het hele land om hen draait.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 13:56 schreef Piles het volgende:
[..]
Uhm, dat is geen grap, dat bestaat al
Amsterdam Gardens (keukenhof), Castles (Gooi), beach (Zandvoort) o.a.
ik heb een altijd vrij abonnement, maar die geeft geen korting op Thalys.quote:Op zaterdag 28 juli 2018 08:15 schreef RobinaHoed het volgende:
hi vraagje, ik zit op NSinternational website te kijken naar treinkaartjes Amsterdam - Paris, krijg je dan ook korting op je kaartje als je een Dalvrij abonnement (gratis onbeperkt reizen in de daluren + weekend) van de NS hebt? ik wil in vrijdagmiddag naar parijs en zondag in de avond terugkomen in Amsterdam.ik las ergens dat je korting kon krijgen op het traject in Nederland, maar ik kom er op de website niet uit. Zegt dat ik geen korting hebt??
![]()
de tijden die ik voor het oog heb zijn 55 euro per enkele reis.. korting zou dus mooi meegenomen zijnquote:Op zaterdag 28 juli 2018 08:37 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ik heb een altijd vrij abonnement, maar die geeft geen korting op Thalys.
Ik boek meestal de 35 euro kaartjes, dat vind ik een prima prijs verder.
oh nee, dan maar liever de volle pond betalen en direct naar Parijsquote:Op zaterdag 28 juli 2018 09:08 schreef Ireyon het volgende:
Als je met de Thalys naar Parijs wilt heb je in Nederland geen recht op korting. Wat je hooguit zou kunnen doen is met de IC Brussel naar Brussel (wel met korting/vrij reizen in Nederland) en in Brussel overstappen op de Thalys/TGV.
Ja daar haal ik ze ook, maar ik had nu even de specifieke moeilijkheid omdat dalvrij ingang halverwege de rit naar Venlo. Als je je internationale ticket al hebt hoef je niet in t checken. Uiteindelijk heb ik via een derde partij via bahn.de wel die 15 euro kunnen betalen met een kleine opslag.quote:Op vrijdag 27 juli 2018 08:46 schreef dennistd het volgende:
[..]
Gewoon in de automaat in Arnhem dan?
Lekker duidelijk artikel ook, dan is het weer compost en dan weer kunstmestquote:Op zaterdag 28 juli 2018 23:00 schreef James1988 het volgende:
In India is een goederenwagon met compost met 4 jaar vertraging aangekomen op z'n bestemming. De compost is inmiddels vergaan en dus onbruikbaar.
https://www.thenewsminute(...)ion-super-late-85582
Leuk. Het is en blijft een gewone loc. In Haarlem driehoeken ze ook wel eens motorwagens van het DDZquote:Op zondag 29 juli 2018 21:41 schreef dennistd het volgende:
Iemand toevallig ergens een paar wagens van de ICE gevonden?![]()
[ afbeelding ]
Zo zag "de trein, of wat er van over was" er in Celle ook uitquote:Op zondag 29 juli 2018 21:41 schreef dennistd het volgende:
Iemand toevallig ergens een paar wagens van de ICE gevonden?![]()
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 29 juli 2018 23:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo zag "de trein, of wat er van over was" er in Celle ook uit
Tering jantje. Vreemd dat niet direct de noodrem er op ging. Morgen de Duitse wiki maar es lezen, die is vast uitgebreider.quote:Op zondag 29 juli 2018 23:06 schreef Dr_Flash het volgende:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinramp_bij_Eschede
quote:Op zondag 29 juli 2018 23:16 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Tering jantje. Vreemd dat niet direct de noodrem er op ging. Morgen de Duitse wiki maar es lezen, die is vast uitgebreider.
Ofwel: de reiziger zocht een conducteur op, vertelde een warrig verhaal, en de conducteur wilde eerst met eigen ogen zien wat er was gebeurd. Maar voordat ze ter plekke waren, gebeurde de ramp.quote:Nach dem Unfall kam auch die Frage auf, ob oder inwieweit menschliches Versagen zum Verlauf beigetragen hat. Ein Fahrgast aus Wagen 1, in dem der abgesprungene Radreifen durch den Boden geschossen war, meldete den Vorfall zwar einem Zugbegleiter in Wagen 3, gab aber nur eine sehr ungenaue Schilderung ab. Sowohl der Zugbegleiter als auch der Fahrgast hätten den Unfall durch eine sofortige Betätigung der Notbremse verhindern können. Aus diesem Grund erstatteten Hinterbliebene gegen den Zugbegleiter Anzeige. Sein Handeln war aber vorschriftsgemäß, da er sich zuerst selbst vom Schaden überzeugen musste.
Staat ook op de Nederlandsequote:Op zondag 29 juli 2018 23:21 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Ofwel: de reiziger zocht een conducteur op, vertelde een warrig verhaal, en de conducteur wilde eerst met eigen ogen zien wat er was gebeurd. Maar voordat ze ter plekke waren, gebeurde de ramp.
Dat is ook niet mijn bedoeling. Die reiziger heeft naar eer en geweten gehandeld - dat Duitsland nog altijd een sterk hiërarchische maatschappij is zal ongetwijfeld een rol hebben gespeeld in zijn beslissing om eerst treinpersoneel op te zoeken.quote:Op zondag 29 juli 2018 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, die reiziger had natuurlijk meteen aan de noodrem moeten gaan hangen. Maar om die reiziger nou de schuld te gaan geven gaat veel te ver
Dat gebeurde ook, maar de machinist dacht aan een technisch defect:quote:Op zondag 29 juli 2018 23:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Staat ook op de Nederlandse
Waar principe van luchtremmen is: drukverlies=remmen.
Als een aantal bakken losbreekt zou je toch een leidingbreuk moeten hebben.
quote:Der vordere Triebkopf stoppte durch automatische Bremsung zwei Kilometer hinter dem Bahnhofsgebäude von Eschede. Der Triebfahrzeugführer, der bei dem Unfall leicht verletzt wurde, gab später vor Gericht an, dass er vor Eschede nur einen plötzlichen Ruck verspürt und einen Leistungsabfall bemerkt habe. Nach dem Stillstand ging er daher zunächst von einem technischen Defekt aus und versuchte aus dem Führerstand heraus vergeblich, die ausgefallene Stromversorgung wiederherzustellen. Von dem Unfall erfuhr er erst durch den Fahrdienstleiter des Bahnhofs Eschede, der ihn per Zugbahnfunk darüber informierte, dass der Triebkopf ohne Wagen vorbeigefahren war.
twitter:EuropeByRail twitterde op woensdag 01-08-2018 om 12:47:54Deutsche Bahn launch their Super Sparpreis (or Supersaver) fares today. Travel across Germany from as little as E 19.90 in standard or 23.90 in 1st class. Can be used with a BahnCard to get a further discount. Book up to 6 months ahead. https://t.co/oNZyv9jn5J @DB_Presse https://t.co/i2DDQm96bp reageer retweet
En er ligt ook nog een boel spul bij de voormalige locatie van Krommenie-Assendelft, zouden ze het spoor daar nog recht gaan leggen?quote:Op maandag 30 juli 2018 23:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Er liggen nog dwarsliggers langs de baan uitgeest-zaandam. Zo te zien zijn dat nieuwe.
Het heeft er alle schijn van dat het werk nog niet is afgerond. Nieuwe dwarsliggers langs het hele traject, bij zaandam slechts een klein bergje oude dwarsliggers.quote:Op woensdag 1 augustus 2018 18:03 schreef Tellorian het volgende:
[..]
En er ligt ook nog een boel spul bij de voormalige locatie van Krommenie-Assendelft, zouden ze het spoor daar nog recht gaan leggen?
Met Italo gereisd, 11 euro per ticket in comfort en 1,5 uur reizen. Waarom is NS zo duur 😭quote:Op donderdag 2 augustus 2018 10:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ugh, dagjesmensen. In de trein heb ik er geen last van maar moet het nou echt ruim 7 minuten duren om twee koffie en een koekje aan te schaffen?
Huh? Wat zou er aan de hand zijn dan? Dat is toch precies wat er in het artikel staat?quote:Op woensdag 1 augustus 2018 21:47 schreef BLS het volgende:
Zucht... Nee, RTV Oost...
https://www.rtvoost.nl/ni(...)e-woningen-nijverdal
ProRail doet dit standaard als een gemeente nieuwe huizen langs het spoor wil bouwen. Niets aan de hand, gewoon doorlopen mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |