Prins_Pils | vrijdag 18 maart 2016 @ 14:34 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen. ![]() | |
broccoli. | vrijdag 18 maart 2016 @ 14:36 |
Sinds wanneer zijn er instructieritten? Voor zover ik weet was die shit helemaal verlaten. Maar anders hoor je wel dat er een Nederlander onder de metro is gekomen ![]() Maar hoe moet je die tickets kopen? Hoe heten ze? Sorry dat ik zo dom doe, maar ik snap er echt geen fuck van ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 18 maart 2016 @ 14:42 |
Je hebt 1 Jour Next voor ¤ 4.-, geldig in een beperkt gebied. En je hebt 1 Jour Horizon+ voor ¤ 8.-. Je kunt ze kopen in de TEC-winkeltjes, je hebt er eentje voor station Charleroi Sud. Je kunt ze ook in de voertuigen krijgen maar daar zijn ze 1 resp. 2 euro duurder. Dit is station Chet, toen ik er begin 2010 was. Je kunt er door een hekje op de dijk vrij makkelijk bijkomen ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 18 maart 2016 @ 14:47 |
Nee, is niet zeker... maar zou wel logisch zijn. Dit is de enige "echte" IC die Alstom op dit moment in hun portfolio heeft en die in de buurt komt van de eisen die NS stelt (bestaand concept, 1,5 kV + 25 kV, enkeldeks, 200 km/u). De andere Coradia's zijn voor het stop- en sneltreinverkeer en hebben vaak een Vmax van 160. | |
Prins_Pils | vrijdag 18 maart 2016 @ 14:52 |
Geen 3 kV? | |
James1988 | vrijdag 18 maart 2016 @ 14:53 |
In Frankrijk hebben ze dat nergens, maar Alstom kan het natuurlijk wel bouwen voor NS. | |
broccoli. | vrijdag 18 maart 2016 @ 14:56 |
Thanks, dat is eigenlijk geen geld! Ik ben op Centenaire geweest, helaas wilde mijn compagnon daarna weer weg. Moet 'm echt eens een keer helemaal uitgelopen hebben. Als dank krijg je een foto van een Mat '64 met een gezichtje ![]() ![]() ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 18 maart 2016 @ 14:56 |
Ik had je even moeten quoten, my bad. Ik bedoelde: heeft NS 3 kV niet als eis gesteld, je noemt alleen 1,5 en 25? Of is het nog lange niet in beton gegoten (pardon the pun) dat dat hier gebruikt gaat worden in de toekomst? | |
James1988 | vrijdag 18 maart 2016 @ 14:59 |
België- en Duitslandgeschikte versies zijn opties voor vervolgbestellingen. Of er rekening wordt gehouden met 3 kV in NL is mij niet bekend. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 maart 2016 @ 15:22 |
Ik gok van niet maar als je bedenkt dat de totale ombouw naar 3KV nog geen 800 miljoen zou moeten kosten inclusief ICM en mDDM dan lijkt het me sterk dat het veel duurder zal zijn voor nieuw materieel. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 maart 2016 @ 15:23 |
Tegen de tijd dat het zover is heeft België zijn meuk al omgebouwd naar ERTMS en Luxemburg is praktisch over. Goedkoop grapje dan wel. | |
Prins_Pils | vrijdag 18 maart 2016 @ 15:47 |
Hee verrek, er staat nu zo'n opgelapte NSB'er op het emplacement, zal straks wel naar Bentheim koersen ![]() Edit: vertrokken, Dennis, camera bij de hand? Meer dan dit kon ik er zo gauw niet van maken, sowwy ![]() ![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Prins_Pils op 18-03-2016 15:54:27 ] | |
Dr_Flash | vrijdag 18 maart 2016 @ 15:57 |
Handige uitkijkpost idd ![]() | |
Merode32 | vrijdag 18 maart 2016 @ 15:58 |
Die flirt komt vandaag toch naar nederland? Iemand enig idee welke route? | |
MTL | vrijdag 18 maart 2016 @ 16:11 |
Neu. Met een paar weken. | |
James1988 | vrijdag 18 maart 2016 @ 16:27 |
Mogelijk via Aken - Heerlen. | |
Prins_Pils | vrijdag 18 maart 2016 @ 16:28 |
Ik ben inmiddels aan al die treinen wel gewend maar TOCH kijk ik altijd eventjes op als ik bij het raam zit en er rijdt een trein in mijn ooghoek langs, zal een reflex zijn ![]() Dacht trouwens in eerste instantie 'huh wat doet de V250 nou weer hier', door het rood-wit ![]() | |
Maegrim | vrijdag 18 maart 2016 @ 16:32 |
Tijd voor een slecht belichte foto geschoten met een telefoontje ![]() ![]() Ergens vind ik die 1215 wel mooi, maar eigenlijk is het gewoon een lelijk hok ![]() | |
Blue_Panther_Ninja | vrijdag 18 maart 2016 @ 16:35 |
Dat is wel een mooie trein(blauw). ![]() | |
broccoli. | vrijdag 18 maart 2016 @ 16:36 |
Hier het beloofde treintje ![]() ![]() ![]() | |
Okuliarnik | vrijdag 18 maart 2016 @ 16:44 |
Dit topic mist een kreukelneus. | |
Merode32 | vrijdag 18 maart 2016 @ 16:59 |
Hier en op somda werd vorige week vermeld : Het eerste NS FLIRT 4 wagentreinstel met nummer 2501 wordt volgende week vrijdag 18 maart vanuit Siedlice Polen op transport gezet richting Maastricht. Het eerste 3 wagentreinstel de 2201 volgt vrijdag 25 maart. Laatst bewerkt door DVR op Donderdag 10 mrt 2016 om 18:09:36 Ik zie nu dat het tot zondag is uitgesteld, afwachten dan maar | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 maart 2016 @ 17:01 |
Speciaal om Limburgers op het verkeerde been te zetten. Eigenlijk komt het ding via Nieuweschans. | |
Merode32 | vrijdag 18 maart 2016 @ 17:02 |
https://www.prorail.nl/le(...)biel-bereik-in-delft | |
James1988 | vrijdag 18 maart 2016 @ 17:53 |
Dat wordt tijd ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 18 maart 2016 @ 18:03 |
![]() | |
dennistd | vrijdag 18 maart 2016 @ 18:33 |
Ik zit in Brussel... Gelukkig niet in Molenbeek | |
trijnja | vrijdag 18 maart 2016 @ 19:00 |
Iemand uit Deventer ![]() Voorstellen? Ik lurk hier al ff en heb nul verstand van treinen, reis wel dagelijks met de trein; Winterswijk - Zutphen - Deventer (en weer terug). Per mei bij de NS aan de slag 14.gif | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 maart 2016 @ 19:02 |
Pfiew, dat is een flink eind om te forenzen is het niet? | |
trijnja | vrijdag 18 maart 2016 @ 19:04 |
Ik stap in Ruurlo pas in, dus met 38 minuten valt het nog mee. Bovendien abonnement op kosten van de baas; gaat (nu nog) prima. Per mei dus standplaats Zutphen, mooi dichterbij inderdaad | |
Prins_Pils | vrijdag 18 maart 2016 @ 19:16 |
De eerste twee jaar op Saxion 2006/7/8 heb ik ook dagelijks Winterswijk-Deventer gependeld, nog prima te doen ![]() | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 maart 2016 @ 19:20 |
Das nadat ik daar nog wachtwoorden voor studenten wijzigde. Was C1.30 toen al zonder balie? Mistige periode. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 maart 2016 @ 19:21 |
nee uit die hoek kennen we niemand hier ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 maart 2016 @ 19:21 |
ik heb Elsbeth nog een paar keer zien lopen vandeweek ![]() ![]() | |
Prins_Pils | vrijdag 18 maart 2016 @ 19:22 |
Geen idee, voor mij ook al te lang geleden. Ik heb je volgens mij wel een keer zien zitten in een hokkie. | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 maart 2016 @ 19:29 |
Dat was op B2! | |
DeaDLocK2K | vrijdag 18 maart 2016 @ 19:29 |
Gewoon schreeuwen joh! | |
trijnja | vrijdag 18 maart 2016 @ 19:31 |
Hoi Fles! | |
Dr_Flash | vrijdag 18 maart 2016 @ 19:56 |
Hallo persoon. | |
trijnja | vrijdag 18 maart 2016 @ 20:19 |
Oh crack ja. Kloon ![]() | |
derLudolf | vrijdag 18 maart 2016 @ 20:19 |
Moet je ook niet willen | |
nijnja | vrijdag 18 maart 2016 @ 20:21 |
Hoi Fles! | |
Peterselieman | vrijdag 18 maart 2016 @ 20:21 |
vreemd volk daar | |
Dr_Flash | vrijdag 18 maart 2016 @ 20:26 |
Dacht ik wel ![]() ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 maart 2016 @ 20:27 |
jij moet je kop houwe | |
trijnja | vrijdag 18 maart 2016 @ 20:31 |
Hoi! Druk druk druk, binnenkort aan de slag bij de spoorwegen dus ging hier even neuzen. Toen zag ik de foto vanaf de Amstellaan, tja.. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 maart 2016 @ 20:38 |
huh wat spoorwegen amstellaan ik weet van niks ![]() | |
trijnja | vrijdag 18 maart 2016 @ 21:02 |
*Per mei werk ik bij de spoorwegen *Ik kreeg het idee dat die foto in Deventer is gemaakt | |
Blue_Panther_Ninja | vrijdag 18 maart 2016 @ 21:31 |
Rustig maar. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 18 maart 2016 @ 21:41 |
![]() | |
Blue_Panther_Ninja | vrijdag 18 maart 2016 @ 21:44 |
Sorry ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 18 maart 2016 @ 22:14 |
Kijk, daarom leggen we in eerste instantie het treinverkeer stil als een viaduct wordt aangereden. http://www.foxnews.com/us(...)trak-derailment.html | |
Dr_Flash | vrijdag 18 maart 2016 @ 22:33 |
Omdat een passagier iets vindt? ![]() | |
James1988 | vrijdag 18 maart 2016 @ 23:23 |
Zie ook: 1993 Big Bayou Canot train wreck waarbij 47 mensen de dood vonden nadat een verdwaald vrachtschip een draaibrug ramde, hard genoeg om de spoorstaven te vervormen maar niet hard genoeg om ze te doen breken. | |
Dr_Flash | vrijdag 18 maart 2016 @ 23:33 |
Eschede wordt daar ook weer genoemd. | |
Prins_Pils | zaterdag 19 maart 2016 @ 00:49 |
Ja die was van mij, Deventer is niet alleen jóúw koninkrijk ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 19 maart 2016 @ 00:49 |
beweerde ik ook nergens ![]() ![]() | |
Prins_Pils | zaterdag 19 maart 2016 @ 01:03 |
Stadler Pankow mag 41 treinstellen bouwen voor de S-Bahn in het Ruhrgebied (S2, S3, S9, S28) en drie RB-lijnen. Ze moeten vanaf december 2019 in dienst gaan. De S28 gaat blijkbaar geëlektrificeerd worden? | |
bork | zaterdag 19 maart 2016 @ 01:21 |
https://web.archive.org/w(...)013/00653/index.html http://ausschreibungen-de(...)ng_S28_2015_Mettmann http://ausschreibungen-de(...)derung_2015_Mettmann | |
bork | zaterdag 19 maart 2016 @ 01:22 |
Domplein krijgt Gouden Hondekop tijdens Nationale Museumweek
| |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2016 @ 09:12 |
Zo, vandaag weer een keer de sneltrein naar Leeuwarden rijden, tweemaal. Feest! ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 maart 2016 @ 09:28 |
14 crew members. Geen wonder dat die treinen geen winst kunnen maken. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 maart 2016 @ 10:24 |
Grappig. Dat werd namelijk totaal níet veroorzaakt door een aanrijding of aanvaring van een brug. | |
Peterselieman | zaterdag 19 maart 2016 @ 10:28 |
tijd zat om aan de koffie te gaan dus ![]() | |
Salatrel | zaterdag 19 maart 2016 @ 10:45 |
mijn ic naar Lw gaat niet verder dan Meppol | |
Peterselieman | zaterdag 19 maart 2016 @ 10:53 |
Arriva heeft de nieuwe concessie voor de London Overground gewonnen. Het bedrijf mag er de komende 7,5 jaar gaan rijden. Nu rijdt Arriva er samen met partner MTR, maar in de toekomst dus solo. http://www.railjournal.co(...)ract.html?channel=00 | |
Peterselieman | zaterdag 19 maart 2016 @ 11:00 |
Eringa wil meer geld voor een beter spoor. Hij stelt dat de 1,2 miljard die op jaarbasis beschikbaar is onvoldoende is om het spoor te kunnen verbeteren. Hij haalt in de Leeuwarder Courant onder meer de ombouw naar 3kV en de problemen met de wissels aan http://www.nu.nl/ondernem(...)eld-beter-spoor.html | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 maart 2016 @ 11:09 |
Grappig dat hij 3KV weer aanhaalt. Ik dacht eigenlijk dat het wel zo'n beetje van de radar was verdwenen. | |
Peterselieman | zaterdag 19 maart 2016 @ 11:11 |
absoluut niet. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om het voor elkaar te krijgen, omdat er veel voordelen aan kleven ten opzichte van de huidige 1500V. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 maart 2016 @ 12:52 |
Oh echt? Vertel me meer! | |
derLudolf | zaterdag 19 maart 2016 @ 13:00 |
Dan is het ook geen IC naar Ljewert | |
Peterselieman | zaterdag 19 maart 2016 @ 13:01 |
onder meer een flinke stroombesparing van ongeveer 20% doordat er minder transportverliezen zijn en het vermogen van remmende treinen kan makkelijker overgedragen worden op optrekkende treinen. Verder kunnen de treinen sneller optrekken. Dat laatste zorgt ervoor dat er meer treinen op hetzelfde spoor kunnen rijden of geeft meer lucht in de dienstregeling. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 maart 2016 @ 13:02 |
Bedankt man! Dit is echt totaal nieuwe informatie ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 maart 2016 @ 13:03 |
Uit onderzoek blijkt dat meer reizigers het prettiger vinden om de oorspronkelijke eindbestemming op de borden te hebben met een bericht dat 'ie niet verder rijdt dan X. Mensen zijn nou eenmaal collectie autistisch. Als een trein opeens naar Meppel gaat blijven ze net zolang wachten op het perron tot de IC naar Leeuwarden aangekondigd wordt. Die mensen ademen dezelfde lucht als wij. Pfff. | |
derLudolf | zaterdag 19 maart 2016 @ 13:06 |
Vraag er ook niet na ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 19 maart 2016 @ 13:06 |
Geen dank hoor ![]() | |
derLudolf | zaterdag 19 maart 2016 @ 13:07 |
Prima toch, kun je alles met korte treinen gaan rijden ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 maart 2016 @ 13:12 |
Ik vroeg er ook helemaal niet naar. | |
b2py | zaterdag 19 maart 2016 @ 13:17 |
Super chill, VIRM en ICM ipv dieseltroep tussen Enschede en Almelo ![]() | |
derLudolf | zaterdag 19 maart 2016 @ 13:19 |
Niets mis met diezol ![]() | |
b2py | zaterdag 19 maart 2016 @ 13:22 |
Ruimere overstap in Hengelooooo | |
Salatrel | zaterdag 19 maart 2016 @ 13:27 |
in de cta staat gewoon leewarduh! | |
derLudolf | zaterdag 19 maart 2016 @ 13:36 |
ben je geen ICE voor nodig, met een ICE D lukt dat ook ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 19 maart 2016 @ 15:41 |
Tja. En als we het anders doen, komt de andere helft van de spoorautisten klagen dat de 12571 volgens Somdâh gewoon de IC naar Leeuwarden is die niet het hele traject rijdt. Goed doe je het toch niet. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 maart 2016 @ 15:53 |
Nee klopt. Ik kan me vinden in hoe het nu gedaan wordt, het is eenvoudig omdat je op de TBP's en de andere infoborden toch naar eindbestemming zoekt. | |
Salatrel | zaterdag 19 maart 2016 @ 16:30 |
meneer ik moet naar amersfoort! nou dat is deze trein.... maar op het bord staat schothorst! | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2016 @ 16:49 |
Weer opgeheven vanmiddag. Hele remsysteem lag in de storing. Mooi afgerangeerd en extra koffietijd. | |
Maegrim | zaterdag 19 maart 2016 @ 17:00 |
Je zou het bijna expres doen ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 19 maart 2016 @ 17:01 |
Iemand nog een Gratis abonnement? PTA / Bussentopic #49 - Busy Busy Busy Bussiness | |
James1988 | zaterdag 19 maart 2016 @ 17:07 |
![]() Zegt hij terwijl hij een video zit te kijken van OMSI in Berlijn... | |
Darkwing_Duck | zaterdag 19 maart 2016 @ 17:11 |
Hey t traject utrecht Rotterdam Zuidplein zit er bij, kan handig zijn... | |
Dr_Flash | zaterdag 19 maart 2016 @ 17:48 |
Precies. Ook zoiets dat je als informatieverstrekker heel makkelijk WEL goed kunt doen. | |
Peterselieman | zaterdag 19 maart 2016 @ 17:51 |
ikwilmetdetreinnaaramersfoort.nl Niet zo lastig toch? | |
#ANONIEM | zaterdag 19 maart 2016 @ 18:55 |
Hehehehe. Donderdag was de 1e keer in 3,5 jaar tijd, vandaag de 2e keer. Net als ik met 1 voet al de deur uit ben naar een nieuwe uitdaging ![]() | |
Blue_Panther_Ninja | zaterdag 19 maart 2016 @ 19:59 |
in minder dan 2 uur met ICE trein naar Dusseldorf vanaf Utrecht CS(mei 2013). ![]() | |
greavy | zaterdag 19 maart 2016 @ 21:59 |
Hmm Dat is dan voor mij wel weer handig, hoewel ik zelden in deze regio de bus neem (want baggeraansluitingen op het station en dus fietsen slimmer is) Een betaling doen via de bank om je OV-chipkaartnummer te controleren? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
b2py | zaterdag 19 maart 2016 @ 23:07 |
Dat is heel gebruikelijk hoor, ook voor andere zaken zoals telefoonabonnement afsluiten.. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 maart 2016 @ 23:13 |
Ja maar dat maakt het niet minder zwakzinnig. Als ze de goede bewoordingen gebruiken is het al iets minder erg. Ze willen niet het nummer van je OVC-nummer verifiëren maar je bankrekeningnummer. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 19 maart 2016 @ 23:23 |
Nouja, ik kon die ene cent ook met mn cc betalen ![]() | |
derLudolf | zaterdag 19 maart 2016 @ 23:23 |
1:48 tegenwoordig. Maar de ICE D is een hogesnelheidstreinstel, maar volgens mij rijdt die tegenwoordig niet meer. De ICE's in Nederland zijn van het type ICE 3M ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 maart 2016 @ 23:30 |
ICE D kan ik me niet herinneren dat die ooit bestaan heeft? ICE 3M/MF's zijn ook treinstellen. ICE 1 & 2 zijn dat niet, maar die gaan stuk onder iets anders dan 15KV. | |
derLudolf | zaterdag 19 maart 2016 @ 23:30 |
Ice TD bedoel ik, BR605 | |
DeaDLocK2K | zaterdag 19 maart 2016 @ 23:33 |
De DSB heeft er een paar van. Rijden tussen (Berlijn-)Hamburg en Kopenhagen/Århus(-Aalborg) twee slagen of misschien een paar meer, ben er al een poosje niet meer geweest. | |
ReisT | zaterdag 19 maart 2016 @ 23:42 |
ICE D heeft ooit bestaan: https://de.m.wikipedia.org/wiki/ICE_D | |
DeaDLocK2K | zondag 20 maart 2016 @ 00:41 |
En zo ben je een uur later via-via-via op allerlei interessante Wikipedia-lemma's terechtgekomen ![]() Ik lees dus ook net dat ICE4 per zitplaats niet veel duurder is dan hoogwaardig regionaalverkeer. | |
Dr_Flash | zondag 20 maart 2016 @ 00:47 |
en wat tel je dan als "hoogwaardig"? | |
James1988 | zondag 20 maart 2016 @ 00:52 |
Nog wel. DB wil ze niet opnieuw leasen aan DSB. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 maart 2016 @ 00:56 |
Ja daar was ik ook al over aan het nadenken, het is een letterlijk citaat van het Duitstalige lemma. Kan nou niet bepaald zeggen dat ik zo weg ben van de zitplaatskwaliteit van de gemiddelde Duitse RE. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 maart 2016 @ 00:57 |
Oh wacht dit weet jij misschien wel. Bij vertrek vanuit München Hbf zag ik een ICE waar niet DB maar ÖBB op stond. Zijn die verkocht of ook geleased? | |
DeaDLocK2K | zondag 20 maart 2016 @ 00:57 |
Het was een 1 of 2, was eigenlijk net te laat. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 maart 2016 @ 00:58 |
Ah ICE T zelfs. Helemaal scheel gekeken dus. | |
Dr_Flash | zondag 20 maart 2016 @ 01:01 |
Ik weet niet hoe het daar gaat, maar sinds in Nederland maar elk willekeurig Graft-De Rijp een spitsbus "Hoogwaardig OV" is gaan noemen, vind ik pleepapier dat gewoon zijn werk doet, minstens zo Hoogwaardig. | |
derLudolf | zondag 20 maart 2016 @ 01:32 |
Niets mis met vierlagig wc-papier. Zit niet graag zonder | |
Dr_Flash | zondag 20 maart 2016 @ 01:38 |
vierlagig wc-papier. Denk daar nou eens over na. Zijn ALLE problemen, belangrijker dan "de tekortkomingen van drielagig WC-papier" dan opgelost? Dat we tijd hebben om ons druk te maken over VIERlagig WC-papier? Serieus, wat is dit voor onzin? Get outtahere. | |
derLudolf | zondag 20 maart 2016 @ 01:41 |
Ok. Doei. ![]() | |
James1988 | zondag 20 maart 2016 @ 02:18 |
ÖBB heeft een aantal ICE T's overgekocht van DB, dat is nu serie 4011. | |
greavy | zondag 20 maart 2016 @ 08:36 |
Gisteravond is Keulen Hbf bijna volledig gesperd geweest vanwege circa 400 baldadige voetbalfans van 1. FC Kaiserslautern. Sporen 6 t/m 11 waren enige tijd niet bereikbaar, en er was een grote politiemacht op de been die diverse charges op deze "voetbalfans" moesten uitvoeren. Enkel Fernverkehr kon zeer beperkt over de "lage" sporen nog rijden (als ik DB mag geloven). Oorspronkelijk zouden de voetbalfans om 17:22 met een regionale trein weer verder naar de bestemming, maar vertrek werd niet eens gehaald door de baldadigheid. Daarop heeft de politie het station afgesloten en het treinverkeer stilgelegd. Met een grote politiemacht in een trein later om 18:16 zijn de voetbalfans afgevoerd. http://www.derwesten.de/r(...)eise-id11667262.html | |
Darkwing_Duck | zondag 20 maart 2016 @ 15:54 |
Ze willen een tram door de Maastunnel, maar daar is dat ding toch te laag voor? ![]() | |
Salatrel | zondag 20 maart 2016 @ 15:59 |
bovendien stervensdruk met auto's ![]() | |
Prins_Pils | zondag 20 maart 2016 @ 16:01 |
Er gaan daar nog één of twee bruggen bijkomen, kan daar dan geen tram overheen? | |
Darkwing_Duck | zondag 20 maart 2016 @ 16:02 |
Ja echt, WTF ![]() | |
b2py | zondag 20 maart 2016 @ 16:04 |
Dat is een idee, ik moet het nog maar zien De Blankenburgtunnel komt er iig wel | |
Prins_Pils | zondag 20 maart 2016 @ 16:05 |
Wie zijn 'ze' trouwens? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 20 maart 2016 @ 16:09 |
Tiny & Lau. | |
Dr_Flash | zondag 20 maart 2016 @ 16:15 |
Godverdomme ![]() | |
Prins_Pils | zondag 20 maart 2016 @ 16:17 |
Laat ze toch de godverredomse pest pleuris krijgen met die kankeritustram! | |
Darkwing_Duck | zondag 20 maart 2016 @ 16:18 |
https://www.ovmagazine.nl(...)-de-maastunnel-2202/ | |
Darkwing_Duck | zondag 20 maart 2016 @ 16:19 |
Dan zou mij de metro logischer lijken om doorheen te proppen dan een tram, gezien het huidige netwerk... | |
Dr_Flash | zondag 20 maart 2016 @ 16:22 |
Heel die achterlijke pestpleuristrem godverredomt zo naar benede die kankahtunnel in! Dus ik zeg tegen die kondukteuah, ik zeg "WAAROM STA JE DAN DAAR!?!" Zegtie "uw vahvoeahbewijs gaag!" Krègtochde.... | |
DeaDLocK2K | zondag 20 maart 2016 @ 16:23 |
![]() | |
Prins_Pils | zondag 20 maart 2016 @ 16:25 |
![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 20 maart 2016 @ 16:26 |
Fles, dat is eiâhrdeâh haags dan rotteâhrdams ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 maart 2016 @ 16:30 |
WEET JE NÂH NONNIE HOE HET GAAT? ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 20 maart 2016 @ 16:43 |
Ga lekkeâh badslippeâhrexprestrènen spottuh in Deventeâhr ![]() | |
boriq | zondag 20 maart 2016 @ 16:44 |
De aannemer zal wel een nachtje thuis willen slapen | |
ziggyziggyziggy | zondag 20 maart 2016 @ 16:46 |
God, heb ik weer een of andere achterlijke meme gemist? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 maart 2016 @ 16:47 |
Ik denk het ![]() | |
Salatrel | zondag 20 maart 2016 @ 17:03 |
10 jaar geleden ofzo? ![]() | |
#ANONIEM | zondag 20 maart 2016 @ 17:19 |
Die tunnel heeft toch maar een doorrijhoogte van 3,6 meter? Hoe willen ze daar een tram in geperst krijgen? | |
Dr_Flash | zondag 20 maart 2016 @ 17:20 |
Alleen maar ligplaatsen ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zondag 20 maart 2016 @ 17:24 |
zover ik kan vinden 4 meter (een aantal tunnels in de buurt wel 3.6) Probleem lijkt me eerder vrachtwagens tegen bovenleiding... | |
dennistd | zondag 20 maart 2016 @ 17:30 |
Een RET Citadis is 3,34m hoog, zou dus net moeten passen. Wel een belemmering voor toekomstig materieel, een Combino van GVB is 3,51m hoog. | |
#ANONIEM | zondag 20 maart 2016 @ 17:34 |
Dat zou inderdaad kunnen, ik ben er maar 1 keer doorheen gereden en toen zag ik borden met een doorrijhoogte van 3,6 meter; ik veronderstelde dat die voor de tunnel waren maar die zullen er dan wel staan voor de viaducten ervoor. Desalniettemin blijft het een raar plan, ik had toen ook niet het idee dat toen al die auto's over 1 rijstrook zouden kunnen. | |
Darkwing_Duck | zondag 20 maart 2016 @ 17:39 |
Anderzijds heb je wel dit soort oplossingen Maar geen idee of zo een accu ook een tram een helling op kan trekken | |
dennistd | zondag 20 maart 2016 @ 18:24 |
Mededeling voor Fles en Pils: van 18.45u tot 19.00u zal ik op het station van Deventer verblijven. Blijf rechts rijden, haal niet in en houd ramen en deuren gesloten. ![]() | |
Duvel | zondag 20 maart 2016 @ 18:31 |
Moeders, houdt uw dochters binnen! | |
Dr_Flash | zondag 20 maart 2016 @ 18:32 |
en nu? Dat we je als een celeb gaan flashmobben? ![]() | |
dennistd | zondag 20 maart 2016 @ 18:39 |
Nee, het is alleen een waarschuwing. Stel je voor dat je net van plan was naar de AH to go te gaan en je zou mij tegenkomen, dan is het straks mijn schuld als je je letterlijk dood schrikt. Vandaar. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 20 maart 2016 @ 18:43 |
Ik kan wel IETS hebben hoor ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 20 maart 2016 @ 19:06 |
Het moet niet gekker worden, eduroam in snackbars ![]() | |
Peterselieman | zondag 20 maart 2016 @ 19:37 |
wel een hele aparte locatie ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 20 maart 2016 @ 19:40 |
Ik zit te bedenken wat er in de buurt kan zitten maar het was echt vol bereik. Aan de ene kant zit een ABN, aan de andere kant een Bruna, verder Jumbo, kapper, AH en de school is echt veeeel te ver voor zoveel streepjes. Ik snap er echt geen klap van en die domme dozen achter de kassa weten het ook niet natuurlijk. | |
Dr_Flash | zondag 20 maart 2016 @ 19:41 |
Nah hoezo? Als ik zelf een locatie mocht kiezen om een krokettenschuur te beginnen dan was het pal naast een ROC. Is dat zo raar? ![]() | |
Peterselieman | zondag 20 maart 2016 @ 19:44 |
mja, dan krijg je geen vol bereik, tenzij een school een hotspot in de snackbar gehangen heeft | |
DeaDLocK2K | zondag 20 maart 2016 @ 19:44 |
Ja maar die zitten dus allemaal ergens anders! En De Meander zit daar om de hoek maar kan me niet voorstellen dat die gristelijke school eduroam heeft. | |
b2py | zondag 20 maart 2016 @ 20:19 |
Reizen met de trein, altijd avontuurlijk. Trein is op tijd, trein heeft +5, trein heeft +10, trein verdwijnt van de borden, trein komt toch aanzetten. ![]() | |
Blue_Panther_Ninja | zondag 20 maart 2016 @ 20:22 |
Jammer dat het niet vanaf Den Haag CS vertrekken. ![]() ![]() | |
b2py | zondag 20 maart 2016 @ 21:11 |
Foekie gisteren in de ICE: "Ja, het is een trein net als alle andere die me van a naar b brengt." We zaten zelfs Bahn.Comfort.. ![]() | |
dennistd | zondag 20 maart 2016 @ 21:49 |
Meteen de relatie beëindigd? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 20 maart 2016 @ 21:54 |
Ik helemaal blij dat ik aankomende week maar 3 keer hoef te forenzen en morgen dus kan uitslapen, word er ff een vergadering ingeschoten voor 5:30. Pfff. Fucking tijdsverschillen. | |
b2py | zondag 20 maart 2016 @ 22:18 |
Ze kwam terug van haar opmerking ![]() | |
_JdM_ | zondag 20 maart 2016 @ 22:20 |
Van een college Railtransport een jaar geleden kan ik mij herinneren dat dat hele tramstel zo ongeveer dood is als het op de accu rijdt. Klein stukje zonder bovenleiding, lage snelheid, geen airco en andere elektrische appatuur uitgeschakeld. Alleen het hoognodige om te rijden doet het. Kan mij niet voorstellen dat een behoorlijke helling daar ook nog vanaf kan.. Maar misschien kan b2py dat bevestigen, doch ontkrachten. | |
DeaDLocK2K | zondag 20 maart 2016 @ 22:21 |
Weet iemand of er 30 maart werkzaamheden zijn waardoor er geen ICE's rijden tussen Hamburg en Kopenhagen? Krijg namelijk geen directe verbindingen als ik op bahn.de zoek. | |
b2py | zondag 20 maart 2016 @ 22:26 |
Dat is inderdaad wat de beste man zei, alhoewel dat wel ging over techniek van inmiddels vijf jaar oud, en techniek gaat snel ![]() | |
derLudolf | zondag 20 maart 2016 @ 22:32 |
![]() ![]() | |
b2py | zondag 20 maart 2016 @ 22:36 |
http://bauarbeiten.bahn.d(...)uttgarden-Hamburg/97 | |
James1988 | zondag 20 maart 2016 @ 22:42 |
Misschien is APS wel een mogelijkheid voor deze tunnel? | |
#ANONIEM | zondag 20 maart 2016 @ 22:51 |
Het probleem met de voeding begrijp ik eigenlijk maar gedeeltelijk. Ze willen een rijstrook opofferen voor die tram, als je die op zo'n manier de tunnel in en uit laat rijden dat hij niet kruist met ander verkeer kan je in principe toch een bovenleiding ophangen? Zo'n Citadis is hooguit 3,5 meter hoog schat ik, dan houd je boven de tram nog een halve meter voor panto + bovenleiding over. Ik heb er overigens niet genoeg verstand van om te weten of die halve meter genoeg is. [ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2016 22:55:51 ] | |
Salatrel | maandag 21 maart 2016 @ 07:17 |
zoek eens een foto op van die tram? het lijkt mij wat aan de krappe kant ![]() | |
ReisT | maandag 21 maart 2016 @ 09:28 |
Er liep hier net een dakloze door de trein, hij begint tegen dovemansoren z'n verhaal te vertellen, er roept meteen iemand heel hard "Stiltecoupé!!" - en de zwerver was weer weg. | |
b2py | maandag 21 maart 2016 @ 09:30 |
Vers van de pers. De HC's tussen Gronau & Enschede hebben sinds kort een apparaat waarmee ze de OVC kunnen uitlezen en dus is het zwartrijden tussen Enschede & Glanerbrug | |
Duvel | maandag 21 maart 2016 @ 09:33 |
Nog leuker? Een gok? Kansloos? Een daad van verzet? Je zusje? | |
b2py | maandag 21 maart 2016 @ 09:35 |
Is verleden tijd ![]() | |
James1988 | maandag 21 maart 2016 @ 09:37 |
"een apparaat"... ze hebben een Railpocket gekregen, of is het echt een heel ander apparaat? | |
b2py | maandag 21 maart 2016 @ 09:40 |
Het was zo'n zelfde apparaat als de NS heeft | |
tripel7 | maandag 21 maart 2016 @ 10:32 |
Ga eens bij het Vumc kijken, daar liggen die dingen zowat op het dak :p | |
b2py | maandag 21 maart 2016 @ 10:37 |
De technische inpassing geloof ik wel, de praktische zie ik wat meer obstakels ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 21 maart 2016 @ 10:54 |
Maar is zo een knakker bevoegd om een boete te geven op het territorium van het Koninkrijk der Nederlanden? | |
b2py | maandag 21 maart 2016 @ 10:55 |
Hij schreef ze uit dus denk van wel. Dat deden ze ook wel al met fietskaartjes enzo | |
tripel7 | maandag 21 maart 2016 @ 11:03 |
Een boete schrijven, en die boeten in de eerste instantie überhaupt mogen schrijven willen ook nog eens twee compleet verschillende dingen zijn (vooral bij boa's en toezichthouders) ![]() | |
Darkwing_Duck | maandag 21 maart 2016 @ 11:17 |
Dat bedoel ik dus. volgensmij moet je bevoegdheid hebben... En volgensmij heb je ook geen tijd op dat kippeneindje... | |
b2py | maandag 21 maart 2016 @ 11:18 |
Ik heb geen verstand van dat soort zaken, dat mag iemand anders uitzoeken | |
James1988 | maandag 21 maart 2016 @ 11:22 |
Het is geen boete, het is een Uitstel van Betaling. Overigens rijdt die trein in Nederland onder de vlag van NS Reizigers, dus het zal vast wel zijn uitgezocht. | |
Darkwing_Duck | maandag 21 maart 2016 @ 11:49 |
Ik citeer de NS site
| |
Darkwing_Duck | maandag 21 maart 2016 @ 12:00 |
En....Ik ga er van uit dat zo een Duitse-Controleur dat niet (Automatisch) is... [ Bericht 3% gewijzigd door Darkwing_Duck op 21-03-2016 12:09:45 ] | |
Darkwing_Duck | maandag 21 maart 2016 @ 12:07 |
En aangezien een insigne BOA verplicht is zou ie deze moeten dragen ![]() Want, en ik citeer
| |
Mr_Klaasje | maandag 21 maart 2016 @ 12:08 |
De grap is overigens dat zolang die uitstel van betaling geen boete is, er ook geen sprake is van een wettelijke verhoging.. Want dat wettelijk bedrag gaat over een boete. Een uitstel van betaling is een administratief handige oplossing om het probleem tussen NS en de zwartrijder op te lossen buiten justitie om. In principe zou NS zelf kunnen beslissen om die verhoging een tientje te laten zijn of honderd euro. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 maart 2016 @ 12:10 |
Uvb hoef je geen boa voor te zijn dus. Alleen voor vragen om legitimatie wel. | |
Salatrel | maandag 21 maart 2016 @ 12:25 |
een uitstel van betaling dient direct als ontwerp proces verbaal. Indien je niet binnen 28 dagen betaald ontvangt de HC het uitgedraaide pv in zijn postvak ter ondertekening en gaat het naar Justitie (het oorspronkelijke bedrag van de uvb blijft overigens gewoon openstaan los van de boete die je van Justitie krijgt) | |
Jhovall | maandag 21 maart 2016 @ 13:09 |
![]() Vond het wel een mooi plaatje om hier te sharen. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 21 maart 2016 @ 14:31 |
Vind ik ook! | |
Dr_Flash | maandag 21 maart 2016 @ 14:38 |
Zijn we het over eens! ![]() | |
derLudolf | maandag 21 maart 2016 @ 15:36 |
Mooi plaatje. Zijn dit de Franse neefjes van de 1700/1800's ? | |
Duvel | maandag 21 maart 2016 @ 15:46 |
Série BB22200: BB7200 (1500V) + BB15000 (25kV), multicourant dus. | |
James1988 | maandag 21 maart 2016 @ 16:04 |
Zo aan de kleurstelling te zien is dit ding van SNCF Infra. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 maart 2016 @ 16:26 |
is die middelste niet de Ir Regtuijt van Eurailscout? Of zo'n achtig soort iets ding? | |
b2py | maandag 21 maart 2016 @ 16:30 |
Het is iig van Eurailscout, dat heb je goed. Welke het is, je ne sais pas | |
derLudolf | maandag 21 maart 2016 @ 16:33 |
kleuren kwamen me idd al bekend voor ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 maart 2016 @ 16:39 |
Boeiendste vraag is natuurlijk: Waar is dit? ![]() | |
spectrumanalyser | maandag 21 maart 2016 @ 16:47 |
misschien St Gervais La Roche-sur-Foron https://www.flickr.com/ph(...)4291/in/photostream/ | |
b2py | maandag 21 maart 2016 @ 16:48 |
UFM 160 | |
ReisT | maandag 21 maart 2016 @ 16:52 |
Het moet de UFM160 wel zijn, het grotere broertje van de Ir Regtuijt http://www.eurailscout.com/fleet/ohl--track-geometry/ | |
derLudolf | maandag 21 maart 2016 @ 16:56 |
Waarom rijdt dat ding zelf niet als ie 160 kan? | |
Darkwing_Duck | maandag 21 maart 2016 @ 17:08 |
De berg op de achtergrond is de Mole https://goo.gl/maps/aKKRSFg3Esu Nu nog een stukje spoorlijn zoeken met een viaductje... | |
Darkwing_Duck | maandag 21 maart 2016 @ 17:20 |
Hier denk ik https://goo.gl/maps/VGTaxcRhCe22 Dichterbij kom ik niet met street view, t viaductje is iets verderop.. | |
James1988 | maandag 21 maart 2016 @ 17:46 |
Safety brakes and train control systems AWS, TPWS, ATB, PZB AWS en TPWS zijn Brits, ATB is Nederlands en PZB is Duits. Hij heeft niet de beschikking over het Franse beveiligingssysteem KVB. | |
derLudolf | maandag 21 maart 2016 @ 17:49 |
Aha. | |
Darkwing_Duck | maandag 21 maart 2016 @ 18:06 |
Ofwel, was u al vaste klant bij ons dan naaien we u nog eens extra.... ![]() Hmm, dus de chipkaart is niet meer gratis bij NS abonementen | |
bork | maandag 21 maart 2016 @ 18:08 |
Nee jo dat is geen vakwerkbrug, ik denk meer hier Dan het spoor richting de rivier volgen daar ligt die brug, aan de andere kant kan je haar zien liggen. | |
Darkwing_Duck | maandag 21 maart 2016 @ 18:12 |
Oh t is een vakwerkbrug ![]() t leek net op de foto een tunneltje in een dijkje met een weg erover ![]() | |
bork | maandag 21 maart 2016 @ 18:30 |
He gevleugelde, mevr. Bork gaat met een vriendin zaterdag en zondag naar Parijs (om Guus te zien). Ze zitten tussen gare du Nord en de concertzaal, wat voor kaartje kunnen ze het beste kopen als ze ook nog ergens anders in Parijs moeten zijn? (het is een museum, niet het Louvre) | |
James1988 | maandag 21 maart 2016 @ 18:32 |
Bron en meer: OVpro Dit geldt alleen voor NS - NS, als er wordt overgestapt op een andere vervoerder telt het wél als een nieuwe reis. En naar het schijnt gaat het omgekeerd ook gelden: als je begint met reizen in de spits en halverwege (maar na het einde van de spits) 'omcheckt' gaat de rest van je reis ook tegen spitstarief. | |
b2py | maandag 21 maart 2016 @ 18:54 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 maart 2016 @ 18:58 |
voor een overstap NS - NS check je niet uit en in. | |
James1988 | maandag 21 maart 2016 @ 19:01 |
Meestal niet, maar soms moet je wel omdat je door poortjes moet. | |
DeaDLocK2K | maandag 21 maart 2016 @ 19:02 |
Voor NS-NS? Grappig, waar? | |
dennistd | maandag 21 maart 2016 @ 19:03 |
Wel in Hilversum, op Muiderpoort en zo zullen er wel meer zijn. Wel vreemd dat het ook nadelig gaat gelden: stel ik ga langs bij een vriend die naast station Almelo woont. Ik vertrek om 8.45u, maar als ik om 9.10u bij hem ben blijkt hij het vergeten en is niet thuis. Ik ga terug naar het station en naar Enschede. Dan reis ik terug dus vol tarief ondanks een incheck om 9.20u? Dat wordt immers als overstap gezien... | |
b2py | maandag 21 maart 2016 @ 19:07 |
Er staat toch specifiek 'reizigers die in de daluren hun reis beginnen' | |
James1988 | maandag 21 maart 2016 @ 19:10 |
Er staat niet dat het reizigers die in de spitsuren hun reis beginnen niet raakt. Ik heb het aan OVpro gevraagd via Twitter en zij antwoordden:
| |
b2py | maandag 21 maart 2016 @ 19:11 |
Dat is dan wel weer jammer, maar wel begrijpelijk. Iemand die niet in- en uitcheckt wordt ook niet gecompenseerd als hij/zij om 845 incheckt en pas om 1200 uitcheckt op bestemming. | |
Peterselieman | maandag 21 maart 2016 @ 19:31 |
je zou het toch ook zo kunnen maken dat het speciale overstapregime alleen geldt als je binnen 10 minuten overstapt? | |
Dr_Flash | maandag 21 maart 2016 @ 19:56 |
Ja, je had daar ook like 15 jaar geleden over na kunnen denken ![]() | |
TemulMelvin | maandag 21 maart 2016 @ 20:04 |
Meer hierover in een adviesaanvraag van NS aan het locov http://www.locov.nl/actue(...)g-oplossing-ged.aspx | |
Duvel | maandag 21 maart 2016 @ 20:20 |
![]() ...verwoest... etc | |
James1988 | maandag 21 maart 2016 @ 20:26 |
![]() "NS wil (...) niet ontmoedigen, maar ook niet ondersteunen" Ligt het aan mij, of klinkt dat tegenstrijdig? | |
Darkwing_Duck | maandag 21 maart 2016 @ 20:34 |
Gewoon dus een 2e ov Chipkaart. Een 2e ov chipkaart loont in meer situaties trouwens ![]() | |
Duvel | maandag 21 maart 2016 @ 21:28 |
Ligt aan jou. ![]() | |
Zug-Chef | maandag 21 maart 2016 @ 22:09 |
In tegenstelling tot de afgelopen dagen was het verleden week op donderdag erg mooi weer en besloot ik nog wat treintjes op de foto te zetten in Noord-Groningen.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Zaterdag de zuidelijke Maaslijn bezocht voor oa de LKW Walter trein uit Lutterade naar Verona (I): ![]() Zondag besloot ik het weekend in Baarn met later op de dag nog een leuk toetje in de achtertuin: ![]() ![]() ![]() | |
James1988 | maandag 21 maart 2016 @ 22:25 |
Je bent lekker aan het verzamelen geweest! | |
b2py | maandag 21 maart 2016 @ 23:55 |
Leuk ![]() | |
Merode32 | dinsdag 22 maart 2016 @ 01:07 |
Autofabriek VDL Nedcar in Born wordt zo goed als zeker aangesloten op de spoorlijn Roermond-Maastricht. Daarvoor wordt een railterminal aangelegd bij de fabriek die verbonden wordt met die spoorlijn. Het gaat om een investering van 22 miljoen euro. De provincie betaalt de helft en rekent erop dat het Rijk de andere helft voor zijn rekening neemt. Concurrentie Volgens VVD-gedeputeerde Twan Beurskens versterkt de investering de concurrentiepositie van VDL Nedcar. Het kan daardoor gemakkelijker nieuwe opdrachten van BMW of andere klanten binnen halen. Want dat is geen vanzelfsprekendheid, aldus de gedeputeerde. Beurskens over Nedcar Beluister audio Investerig Directeur Joost Govaarts van VDL Nedcar is zeer tevreden met de voorgenomen investering. We moeten nu voor waarborgen zorgen voor de toekomst, zo zegt hij. Hij verwacht dat in de toekomst zo'n 60 procent van de auto's via het spoor zal worden vervoerd. Natuurgebied Dat is ook vele maken beter voor het milieu dan vervoer over de weg. BMW is er ook een groot voorstander van, stelt Govaarts. De spooraansluiting heeft wel consequenties voor de leefbaarheid van de inwoners van Nieuwstadt. Ook wordt een deel van een natuurgebied aangetast. Maar in de nu gekozen variant wordt geprobeerd die gevolgen zoveel mogelijk te beperken. Govaarts over Nedcar Beluister audio Miljoenen De komende tijd wordt het plan voor de spooraansluiting precies uitgewerkt. Ook gaat gezocht worden naar een exploitant voor de railterminal. Daarvoor is wel nodig dat die duidelijkheid heeft over de toekomstige orderportefeuille van VDL Nedcar zodat zijn investering rendabel is. Het inrichten van de terminal kost zo'n zes tot zeven miljoen euro. In de huidige opzet wordt uitgegaan van zes treinen per dag, drie heen en drie terug. Het gaat om 200 auto's per vertrekkende trein. Knoop doorgehakt In het najaar van 2017 wordt definitief de knoop doorgehakt. Bij een 'ja' wordt in 2019 gestart met de bouwwerkzaamheden. In het derde kwartaal van dat jaar moeten dan de eerste treinen gaan rijden. Bijeenkomsten De gemeenteraad van Echt-Susteren is maandagavond ingelicht over de plannen. Dinsdagavond zijn er twee info-bijeenkomsten voor omwonenden. Eentje is in Susteren, de andere in Holtum. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 maart 2016 @ 07:56 |
Een los metroticket is 1.80 koop je er tien tegelijk , dan betaal je 1.41 per ticket En dagkaart voor parijs (De Mobilis, niet de Paris visite) is 7.00 ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 maart 2016 @ 08:28 |
Ik neem aan dat de Benelux vandaag de oude route neemt? | |
ReisT | dinsdag 22 maart 2016 @ 08:37 |
Ja, waarom zou die een andere route nemen? | |
_JdM_ | dinsdag 22 maart 2016 @ 08:45 |
Volgens nu.nl zou het kunnen dat die explosies (op de luchthaven Zaventem, Brussel) in het treinstation waren. | |
Blue_Panther_Ninja | dinsdag 22 maart 2016 @ 09:07 |
Heeft iemand plaatjes van nieuwe Shinkansen? | |
ReisT | dinsdag 22 maart 2016 @ 09:21 |
Er staat nu dat treinverkeer stil ligt. | |
Anne | dinsdag 22 maart 2016 @ 09:23 |
Het treinverkeer in Schiphol ligt inmiddels stil. | |
James1988 | dinsdag 22 maart 2016 @ 09:25 |
Schiphol? Ligt dat bij Brussel dan? ![]() | |
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 09:25 |
Dat lag het al toch ivm wisselstoring? Of nu vanwege terreurdreiging? | |
Anne | dinsdag 22 maart 2016 @ 09:32 |
Ik dacht vanwege dat laatste, maar wie weet heb ik het mis ![]() Ik heb het mis ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2016 @ 09:42 |
Een wissel bij Hoofddorp Opstel niet in controle, zodat dit opstelterrein bijna niet te bereiken was. Hier keren de treinen die Schiphol als eindpunt hebben. Gevolg: veel uitgevallen treinen. Verder een aanrijding tussen Amsterdam Bijlmer en Abcoude, waardoor ook daar niets kon rijden, | |
Anne | dinsdag 22 maart 2016 @ 09:45 |
![]() Er wordt ook van alles gegild op Twitter ![]() | |
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:03 |
Wat is er in hemelsnaam aan de hand tussen Abcoude en Bijlmer dat de politie daar inmiddels al 3 uur het spoor blokkeert en er geen prognose is? | |
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:07 |
Ze hebben op het spoor bij Abcoude, nog voor 7 uur vanochtend, een lichaam gevonden. Maar waarom het zo lang duurt? Geen idee | |
Dos37 | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:09 |
Misschien een misdrijf en geen aanrijding dan moet er wel wat onderzocht worden. | |
Salatrel | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:15 |
sporenonderzoek en aan beide kanten van het perron zijn sporen gevonden | |
#ANONIEM | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:19 |
Benelux schijnt niet verder te rijden dan Roosendaal. | |
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:24 |
Treinverkeer ten zuiden van Amsterdam ligt nu nog verder stil
| |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:26 |
![]() | |
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:27 |
![]() | |
Dos37 | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:34 |
Dude ![]() | |
James1988 | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:47 |
Klopt. Thalys rijdt ook niet, Eurostar doet Brussel ook niet meer aan. | |
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:47 |
Ze hebben de sporen gevonden en dus vrijgegeven | |
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:51 |
Antwerpen Centraal zou nu ook ontruimd zijn... | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:56 |
Brussel-Noord ook. En er staat een Thalys in Leuven. | |
James1988 | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:57 |
Dat was vals alarm. Het station is wel nagenoeg afgesloten, enkel nog toegankelijk via de Pelikaanstraat. Alle stations in het Brusselse zijn gesloten. | |
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:57 |
In de spoiler een link naar foto van het metrostel in Maalbeek, of wat er van over is..
| |
spectrumanalyser | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:58 |
is/was er DDM1 in Alkmaar?
![]() | |
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:59 |
Nou ken ik Alkmaar volgens mij wel aardig maar dit lijkt mij niet Alkmaar.. | |
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2016 @ 10:59 |
Testritten | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:00 |
En een paar stukjes mens zo te zien. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:00 |
Zaanstraat lijkt me. De uitvalsbasis van die treinen voorlopig | |
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:05 |
Ye, die deur lijkt wel ja | |
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:12 |
Is wel dicht geweest volgens de VRT, om het station te doorzoeken. Inmiddels wel weer open. | |
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:19 |
| |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:20 |
Al het OV in Belgie is gestopt http://crisiscentrum.be/nl/news/crisisbeheer/update | |
James1988 | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:42 |
Niet in heel België, slechts de zone Brussel. Eurostar rijdt niet tussen Brussel en Lille, Thalys rijdt helemaal niet. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:44 |
Hoofddorp ontruimd. | |
Salatrel | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:46 |
Volgens mij is het een goede dag om vrij te zijn..... | |
derLudolf | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:46 |
Waarom? | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:47 |
https://www.google.com/ur(...)I7pm3EAhm-Y3uqUU7Iew | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:47 |
![]() | |
MTL | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:48 |
Hoor van een collega die momenteel op Schiphol met z'n trein staat dat het om een bommelding i.c.m. verdacht gedrag ging. Dus zowel EOD als arrestatieteam er op af. Maar goed, eerste berichten moeten met een korrel zout genomen worden. Edit: collega staat nog altijd op Schiphol, wat momenteel ook ontruimt wordt. Hij stuurt een foto van een surrealistisch leeg station. Sta je dan met je trein omdat je niet weg kan (ic direct, kan dus niet achteruit) ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:48 |
Verdacht gedrag in een trein naar Amsterdam | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:51 |
Mja. Ik ben vanaf 14 uur present. ![]() | |
MTL | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:52 |
Ik mag ook met een aantal uur weer aan de slag. We gaan het meemaken. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:54 |
Het zal wel loslopen. | |
derLudolf | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:55 |
Rijdt de ICB nog wel? Daar reed jij toch veel op? Ik hoorde trouwens extra controles op stations van Roosendaal, Breda en Arnhem. Waarom Hengelo niet? | |
Jhovall | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:55 |
Deze is wel ingebouwd nu. De AWS en TPWS en ATB zijn eruit gesloopt en er zit KVB in. Voor de 'winterstop', waar deze foto gemaakt is, echter nog niet. Dit is de UFM160 inderdaad, welk in noord-frankrijk rondjes rijdt, ingehuurd door de SNCF. Vroeger reed hij in Engeland. Basically hetzelfde voertuig als de UFM120, alleen langer en met een keukentje/bed, en meet ook bijna hetzelfde. | |
dennistd | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:58 |
Omdat er in Twente nooit wat gebeurt ![]() En een ICE is natuurlijk een 'beter' doelwit dan een IC. | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:58 |
En Bad Nieuweschans... | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:59 |
![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 maart 2016 @ 11:59 |
Er gaan toch bussen de grens over? | |
MTL | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:00 |
Nee, ICD. Vandaag ook weer. De algehele paniek die er nu speelt waarbij elke scheet op een station weer een complete lock-down veroorzaakt is en blijft toch een aparte zaak. | |
James1988 | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:00 |
Daar stopt niks internationaals ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:00 |
En vergeet Enschede en Coevorden niet. En Venlo. | |
derLudolf | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:01 |
Dat zal wel ja... ![]() | |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:01 |
En dat museumlijntje naar Vetschau! | |
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:07 |
Geen loc achterop? ![]() | |
DeaDLocK2K | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:07 |
Heel België wordt ook genoemd. En Michel roept mensen collectief op om te blijven waar je nu bent. | |
MTL | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:08 |
Nee, nog de ouderwetse versie ![]() | |
derLudolf | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:11 |
Das ook wat ik steeds lees. | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:11 |
Schiphol. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:13 |
dreiging van een aanslag met een drone ![]() | |
MTL | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:30 |
![]() (bron is dus bovenstaande tweet) | |
b2py | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:33 |
| |
Darkwing_Duck | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:36 |
| |
ikweetnietwat | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:37 |
![]() | |
Peterselieman | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:40 |
brandje in een kelder | |
ikweetnietwat | dinsdag 22 maart 2016 @ 12:41 |
Sluit ![]() |