http://www.foxnews.com/us(...)trak-derailment.htmlquote:A truck used to deliver feed to a business where cattle are fattened hit a train track and shifted it at least a foot before an Amtrak train derailed in southwest Kansas and injured at least 32 people, an investigator said.
National Transportation Safety Board member Earl Weener did not say Tuesday if the feed truck was the cause of the Amtrak Southwest Chief's accident the day earlier.
But he said the impact of the truck from the Cimarron Crossing Feeders LLC shifted the train tracks 12 to 14 inches. The train was traveling 60 mph when the engineer applied the emergency brake, stopping 18 seconds later after traveling another 919 feet.
Amtrak's Southwest Chief was carrying 131 passengers and 14 crew members when it derailed early Monday, moments after an engineer noticed a significant bend in a rail and applied the emergency brakes, authorities said. At least 32 people were hurt, two of them critically.
Dave Gibbs, a passenger from Pueblo, Colorado, who was on the train, said Tuesday after learning of the NTSB finding that there should be some repercussion for whoever damaged the tracks because a lot of lives were affected by the derailment.
Zie ook: 1993 Big Bayou Canot train wreck waarbij 47 mensen de dood vonden nadat een verdwaald vrachtschip een draaibrug ramde, hard genoeg om de spoorstaven te vervormen maar niet hard genoeg om ze te doen breken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kijk, daarom leggen we in eerste instantie het treinverkeer stil als een viaduct wordt aangereden.
Ja die was van mij, Deventer is niet alleen jóúw koninkrijkquote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
huh wat spoorwegen amstellaan ik weet van niks
beweerde ik ook nergensquote:Op zaterdag 19 maart 2016 00:49 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ja die was van mij, Deventer is niet alleen jóúw koninkrijk
https://web.archive.org/w(...)013/00653/index.htmlquote:Op zaterdag 19 maart 2016 01:03 schreef Prins_Pils het volgende:
Stadler Pankow mag 41 treinstellen bouwen voor de S-Bahn in het Ruhrgebied (S2, S3, S9, S28) en drie RB-lijnen. Ze moeten vanaf december 2019 in dienst gaan.
De S28 gaat blijkbaar geëlektrificeerd worden?
quote:De tweede Nationale Museumweek wordt op het Domplein geopend. Vanaf 15 april kunnen voorbijgangers worden verrast door de Gouden Hondekop, een grote gouden trein. De Hondekop is de rest van het jaar in het Spoorwegmuseum te zien
14 crew members. Geen wonder dat die treinen geen winst kunnen maken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kijk, daarom leggen we in eerste instantie het treinverkeer stil als een viaduct wordt aangereden.
[..]
http://www.foxnews.com/us(...)trak-derailment.html
Grappig. Dat werd namelijk totaal níet veroorzaakt door een aanrijding of aanvaring van een brug.quote:
tijd zat om aan de koffie te gaan dusquote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:12 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag weer een keer de sneltrein naar Leeuwarden rijden, tweemaal. Feest!
[ afbeelding ]
mijn ic naar Lw gaat niet verder dan Meppolquote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:12 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag weer een keer de sneltrein naar Leeuwarden rijden, tweemaal. Feest!
[ afbeelding ]
absoluut niet. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om het voor elkaar te krijgen, omdat er veel voordelen aan kleven ten opzichte van de huidige 1500V.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Grappig dat hij 3KV weer aanhaalt. Ik dacht eigenlijk dat het wel zo'n beetje van de radar was verdwenen.
Oh echt? Vertel me meer!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omdat er veel voordelen aan kleven ten opzichte van de huidige 1500V.
Dan is het ook geen IC naar Ljewertquote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mijn ic naar Lw gaat niet verder dan Meppol
onder meer een flinke stroombesparing van ongeveer 20% doordat er minder transportverliezen zijn en het vermogen van remmende treinen kan makkelijker overgedragen worden op optrekkende treinen. Verder kunnen de treinen sneller optrekken.quote:
Bedankt man! Dit is echt totaal nieuwe informatiequote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
onder meer een flinke stroombesparing van ongeveer 20% doordat er minder transportverliezen zijn en het vermogen van remmende treinen kan makkelijker overgedragen worden op optrekkende treinen. Verder kunnen de treinen sneller optrekken.
Dat laatste zorgt ervoor dat er meer treinen op hetzelfde spoor kunnen rijden of geeft meer lucht in de dienstregeling.
Uit onderzoek blijkt dat meer reizigers het prettiger vinden om de oorspronkelijke eindbestemming op de borden te hebben met een bericht dat 'ie niet verder rijdt dan X. Mensen zijn nou eenmaal collectie autistisch. Als een trein opeens naar Meppel gaat blijven ze net zolang wachten op het perron tot de IC naar Leeuwarden aangekondigd wordt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan is het ook geen IC naar Ljewert
Vraag er ook niet naquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bedankt man! Dit is echt totaal nieuwe informatie
Geen dank hoorquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bedankt man! Dit is echt totaal nieuwe informatie
Prima toch, kun je alles met korte treinen gaan rijdenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat meer reizigers het prettiger vinden om de oorspronkelijke eindbestemming op de borden te hebben met een bericht dat 'ie niet verder rijdt dan X. Mensen zijn nou eenmaal collectie autistisch. Als een trein opeens naar Meppel gaat blijven ze net zolang wachten op het perron tot de IC naar Leeuwarden aangekondigd wordt.
Ik vroeg er ook helemaal niet naar.quote:
Niets mis met diezolquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:17 schreef b2py het volgende:
Super chill, VIRM en ICM ipv dieseltroep tussen Enschede en Almelo
Ruimere overstap in Hengeloooooquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niets mis met diezol
[ afbeelding ]
in de cta staat gewoon leewarduh!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan is het ook geen IC naar Ljewert
Tja. En als we het anders doen, komt de andere helft van de spoorautisten klagen dat de 12571 volgens Somdâh gewoon de IC naar Leeuwarden is die niet het hele traject rijdt. Goed doe je het toch niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat meer reizigers het prettiger vinden om de oorspronkelijke eindbestemming op de borden te hebben met een bericht dat 'ie niet verder rijdt dan X. Mensen zijn nou eenmaal collectie autistisch. Als een trein opeens naar Meppel gaat blijven ze net zolang wachten op het perron tot de IC naar Leeuwarden aangekondigd wordt.
Die mensen ademen dezelfde lucht als wij. Pfff.
Nee klopt. Ik kan me vinden in hoe het nu gedaan wordt, het is eenvoudig omdat je op de TBP's en de andere infoborden toch naar eindbestemming zoekt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. En als we het anders doen, komt de andere helft van de spoorautisten klagen dat de 12571 volgens Somdâh gewoon de IC naar Leeuwarden is die niet het hele traject rijdt. Goed doe je het toch niet.
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 17:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bussentopic #49 - Busy Busy Busy Bussiness
Hey t traject utrecht Rotterdam Zuidplein zit er bij, kan handig zijn...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 17:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zegt hij terwijl hij een video zit te kijken van OMSI in Berlijn...
Precies. Ook zoiets dat je als informatieverstrekker heel makkelijk WEL goed kunt doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:30 schreef Salatrel het volgende:
meneer ik moet naar amersfoort!
nou dat is deze trein....
maar op het bord staat schothorst!
ikwilmetdetreinnaaramersfoort.nlquote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:30 schreef Salatrel het volgende:
meneer ik moet naar amersfoort!
nou dat is deze trein....
maar op het bord staat schothorst!
Hehehehe. Donderdag was de 1e keer in 3,5 jaar tijd, vandaag de 2e keer. Net als ik met 1 voet al de deur uit ben naar een nieuwe uitdagingquote:
in minder dan 2 uur met ICE trein naar Dusseldorf vanaf Utrecht CS(mei 2013).quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
ben je geen ICE voor nodig, met een ICE D lukt dat ook
Hmmquote:Op zaterdag 19 maart 2016 17:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hey t traject utrecht Rotterdam Zuidplein zit er bij, kan handig zijn...
Dat is dan voor mij wel weer handig, hoewel ik zelden in deze regio de bus neem (want baggeraansluitingen op het station en dus fietsen slimmer is)quote:gratis met alle stads- en streekbussen, Qliners én Bel- en buurtbussen van Arriva in de regio Drechtsteden, Alblasserwaard
Een betaling doen via de bank om je OV-chipkaartnummer te controleren?quote:Na je betaling van ¤ 0,01 via iDEAL (voor de verificatie van je OV-chipkaartnummer) kun je binnen uiterlijk twee werkdagen je abonnement afhalen in onze bussen of bij een verkooppunt bij jou in de buurt
Ja maar dat maakt het niet minder zwakzinnig. Als ze de goede bewoordingen gebruiken is het al iets minder erg. Ze willen niet het nummer van je OVC-nummer verifiëren maar je bankrekeningnummer.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:07 schreef b2py het volgende:
Dat is heel gebruikelijk hoor, ook voor andere zaken zoals telefoonabonnement afsluiten..
Nouja, ik kon die ene cent ook met mn cc betalenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:07 schreef b2py het volgende:
Dat is heel gebruikelijk hoor, ook voor andere zaken zoals telefoonabonnement afsluiten..
1:48 tegenwoordig. Maar de ICE D is een hogesnelheidstreinstel, maar volgens mij rijdt die tegenwoordig niet meer.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
in minder dan 2 uur met ICE trein naar Dusseldorf vanaf Utrecht CS(mei 2013).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |