ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
Op vrijdag 18 maart 2016 14:27 schreef Prins_Pils het volgende: Ze hebben daar twee verschillende dagkaarten, een voor de agglomeratie en een voor de wijde regio. De nooit in gebruik genomen metrolijn naar Centenaire is gaaf om te zien, al is het niet helemáál verlaten want er zijn zo nu en dan instructieritten en excursies.
Sinds wanneer zijn er instructieritten? Voor zover ik weet was die shit helemaal verlaten. Maar anders hoor je wel dat er een Nederlander onder de metro is gekomen
Maar hoe moet je die tickets kopen? Hoe heten ze? Sorry dat ik zo dom doe, maar ik snap er echt geen fuck van
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
Je hebt 1 Jour Next voor ¤ 4.-, geldig in een beperkt gebied. En je hebt 1 Jour Horizon+ voor ¤ 8.-. Je kunt ze kopen in de TEC-winkeltjes, je hebt er eentje voor station Charleroi Sud. Je kunt ze ook in de voertuigen krijgen maar daar zijn ze 1 resp. 2 euro duurder. Dit is station Chet, toen ik er begin 2010 was. Je kunt er door een hekje op de dijk vrij makkelijk bijkomen
Is het al zeker dat Alstom dat ding heeft aangeboden? Volgens mij is nu enkel Stadler 100% zeker met de Flirt.
Nee, is niet zeker... maar zou wel logisch zijn. Dit is de enige "echte" IC die Alstom op dit moment in hun portfolio heeft en die in de buurt komt van de eisen die NS stelt (bestaand concept, 1,5 kV + 25 kV, enkeldeks, 200 km/u).
De andere Coradia's zijn voor het stop- en sneltreinverkeer en hebben vaak een Vmax van 160.
Op vrijdag 18 maart 2016 14:42 schreef Prins_Pils het volgende: Je hebt 1 Jour Next voor ¤ 4.-, geldig in een beperkt gebied. En je hebt 1 Jour Horizon+ voor ¤ 8.-. Je kunt ze kopen in de TEC-winkeltjes, je hebt er eentje voor station Charleroi Sud. Je kunt ze ook in de voertuigen krijgen maar daar zijn ze 1 resp. 2 euro duurder. Dit is station Chet, toen ik er begin 2010 was. Je kunt er door een hekje op de dijk vrij makkelijk bijkomen [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Thanks, dat is eigenlijk geen geld! Ik ben op Centenaire geweest, helaas wilde mijn compagnon daarna weer weg. Moet 'm echt eens een keer helemaal uitgelopen hebben.
Als dank krijg je een foto van een Mat '64 met een gezichtje Ofja, dat wou ik eigenlijk doen maar ik ben 'm kwijt Straks dus
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
In Frankrijk hebben ze dat nergens, maar Alstom kan het natuurlijk wel bouwen voor NS.
Ik had je even moeten quoten, my bad. Ik bedoelde: heeft NS 3 kV niet als eis gesteld, je noemt alleen 1,5 en 25? Of is het nog lange niet in beton gegoten (pardon the pun) dat dat hier gebruikt gaat worden in de toekomst?
Ik had je even moeten quoten, my bad. Ik bedoelde: heeft NS 3 kV niet als eis gesteld, je noemt alleen 1,5 en 25? Of is het nog lange niet in beton gegoten (pardon the pun) dat dat hier gebruikt gaat worden in de toekomst?
België- en Duitslandgeschikte versies zijn opties voor vervolgbestellingen. Of er rekening wordt gehouden met 3 kV in NL is mij niet bekend.
Ik had je even moeten quoten, my bad. Ik bedoelde: heeft NS 3 kV niet als eis gesteld, je noemt alleen 1,5 en 25? Of is het nog lange niet in beton gegoten (pardon the pun) dat dat hier gebruikt gaat worden in de toekomst?
Ik gok van niet maar als je bedenkt dat de totale ombouw naar 3KV nog geen 800 miljoen zou moeten kosten inclusief ICM en mDDM dan lijkt het me sterk dat het veel duurder zal zijn voor nieuw materieel.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Ik ben inmiddels aan al die treinen wel gewend maar TOCH kijk ik altijd eventjes op als ik bij het raam zit en er rijdt een trein in mijn ooghoek langs, zal een reflex zijn Dacht trouwens in eerste instantie 'huh wat doet de V250 nou weer hier', door het rood-wit
Op vrijdag 18 maart 2016 14:42 schreef Prins_Pils het volgende: Je hebt 1 Jour Next voor ¤ 4.-, geldig in een beperkt gebied. En je hebt 1 Jour Horizon+ voor ¤ 8.-. Je kunt ze kopen in de TEC-winkeltjes, je hebt er eentje voor station Charleroi Sud. Je kunt ze ook in de voertuigen krijgen maar daar zijn ze 1 resp. 2 euro duurder. Dit is station Chet, toen ik er begin 2010 was. Je kunt er door een hekje op de dijk vrij makkelijk bijkomen [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Hier het beloofde treintje Zijn naam is Dggy en hij is heel lief
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
Het eerste NS FLIRT 4 wagentreinstel met nummer 2501 wordt volgende week vrijdag 18 maart vanuit Siedlice Polen op transport gezet richting Maastricht. Het eerste 3 wagentreinstel de 2201 volgt vrijdag 25 maart.
Laatst bewerkt door DVR op Donderdag 10 mrt 2016 om 18:09:36
Ik zie nu dat het tot zondag is uitgesteld, afwachten dan maar
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
Op vrijdag 18 maart 2016 17:01 schreef DeaDLocK2K het volgende: Speciaal om Limburgers op het verkeerde been te zetten. Eigenlijk komt het ding via Nieuweschans.
Op vrijdag 18 maart 2016 15:47 schreef Prins_Pils het volgende: Hee verrek, er staat nu zo'n opgelapte NSB'er op het emplacement, zal straks wel naar Bentheim koersen Edit: vertrokken, Dennis, camera bij de hand?
Meer dan dit kon ik er zo gauw niet van maken, sowwy [ afbeelding ]
Ik zit in Brussel... Gelukkig niet in Molenbeek
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op vrijdag 18 maart 2016 15:47 schreef Prins_Pils het volgende: Hee verrek, er staat nu zo'n opgelapte NSB'er op het emplacement, zal straks wel naar Bentheim koersen Edit: vertrokken, Dennis, camera bij de hand?
Meer dan dit kon ik er zo gauw niet van maken, sowwy [ afbeelding ]
Iemand uit Deventer ? Voorstellen? Ik lurk hier al ff en heb nul verstand van treinen, reis wel dagelijks met de trein; Winterswijk - Zutphen - Deventer (en weer terug). Per mei bij de NS aan de slag 14.gif
Ik stap in Ruurlo pas in, dus met 38 minuten valt het nog mee. Bovendien abonnement op kosten van de baas; gaat (nu nog) prima. Per mei dus standplaats Zutphen, mooi dichterbij inderdaad
Iemand uit Deventer ? Voorstellen? Ik lurk hier al ff en heb nul verstand van treinen, reis wel dagelijks met de trein; Winterswijk - Zutphen - Deventer (en weer terug). Per mei bij de NS aan de slag 14.gif
Op vrijdag 18 maart 2016 19:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: Das nadat ik daar nog wachtwoorden voor studenten wijzigde. Was C1.30 toen al zonder balie? Mistige periode.
ik heb Elsbeth nog een paar keer zien lopen vandeweek Maar ze zag mij niet
Op vrijdag 18 maart 2016 19:20 schreef DeaDLocK2K het volgende: Das nadat ik daar nog wachtwoorden voor studenten wijzigde. Was C1.30 toen al zonder balie? Mistige periode.
Geen idee, voor mij ook al te lang geleden. Ik heb je volgens mij wel een keer zien zitten in een hokkie.
Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+ Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_ Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D
Kijk, daarom leggen we in eerste instantie het treinverkeer stil als een viaduct wordt aangereden.
quote:
A truck used to deliver feed to a business where cattle are fattened hit a train track and shifted it at least a foot before an Amtrak train derailed in southwest Kansas and injured at least 32 people, an investigator said.
National Transportation Safety Board member Earl Weener did not say Tuesday if the feed truck was the cause of the Amtrak Southwest Chief's accident the day earlier.
But he said the impact of the truck from the Cimarron Crossing Feeders LLC shifted the train tracks 12 to 14 inches. The train was traveling 60 mph when the engineer applied the emergency brake, stopping 18 seconds later after traveling another 919 feet.
Amtrak's Southwest Chief was carrying 131 passengers and 14 crew members when it derailed early Monday, moments after an engineer noticed a significant bend in a rail and applied the emergency brakes, authorities said. At least 32 people were hurt, two of them critically.
Dave Gibbs, a passenger from Pueblo, Colorado, who was on the train, said Tuesday after learning of the NTSB finding that there should be some repercussion for whoever damaged the tracks because a lot of lives were affected by the derailment.
Zie ook: 1993 Big Bayou Canot train wreck waarbij 47 mensen de dood vonden nadat een verdwaald vrachtschip een draaibrug ramde, hard genoeg om de spoorstaven te vervormen maar niet hard genoeg om ze te doen breken.
Stadler Pankow mag 41 treinstellen bouwen voor de S-Bahn in het Ruhrgebied (S2, S3, S9, S28) en drie RB-lijnen. Ze moeten vanaf december 2019 in dienst gaan. De S28 gaat blijkbaar geëlektrificeerd worden?
Op zaterdag 19 maart 2016 01:03 schreef Prins_Pils het volgende: Stadler Pankow mag 41 treinstellen bouwen voor de S-Bahn in het Ruhrgebied (S2, S3, S9, S28) en drie RB-lijnen. Ze moeten vanaf december 2019 in dienst gaan. De S28 gaat blijkbaar geëlektrificeerd worden?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De tweede Nationale Museumweek wordt op het Domplein geopend. Vanaf 15 april kunnen voorbijgangers worden verrast door de Gouden Hondekop, een grote gouden trein. De Hondekop is de rest van het jaar in het Spoorwegmuseum te zien
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Arriva heeft de nieuwe concessie voor de London Overground gewonnen. Het bedrijf mag er de komende 7,5 jaar gaan rijden. Nu rijdt Arriva er samen met partner MTR, maar in de toekomst dus solo.
Eringa wil meer geld voor een beter spoor. Hij stelt dat de 1,2 miljard die op jaarbasis beschikbaar is onvoldoende is om het spoor te kunnen verbeteren. Hij haalt in de Leeuwarder Courant onder meer de ombouw naar 3kV en de problemen met de wissels aan
Op zaterdag 19 maart 2016 11:09 schreef DeaDLocK2K het volgende: Grappig dat hij 3KV weer aanhaalt. Ik dacht eigenlijk dat het wel zo'n beetje van de radar was verdwenen.
absoluut niet. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om het voor elkaar te krijgen, omdat er veel voordelen aan kleven ten opzichte van de huidige 1500V.
onder meer een flinke stroombesparing van ongeveer 20% doordat er minder transportverliezen zijn en het vermogen van remmende treinen kan makkelijker overgedragen worden op optrekkende treinen. Verder kunnen de treinen sneller optrekken.
Dat laatste zorgt ervoor dat er meer treinen op hetzelfde spoor kunnen rijden of geeft meer lucht in de dienstregeling.
onder meer een flinke stroombesparing van ongeveer 20% doordat er minder transportverliezen zijn en het vermogen van remmende treinen kan makkelijker overgedragen worden op optrekkende treinen. Verder kunnen de treinen sneller optrekken.
Dat laatste zorgt ervoor dat er meer treinen op hetzelfde spoor kunnen rijden of geeft meer lucht in de dienstregeling.
Bedankt man! Dit is echt totaal nieuwe informatie
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Uit onderzoek blijkt dat meer reizigers het prettiger vinden om de oorspronkelijke eindbestemming op de borden te hebben met een bericht dat 'ie niet verder rijdt dan X. Mensen zijn nou eenmaal collectie autistisch. Als een trein opeens naar Meppel gaat blijven ze net zolang wachten op het perron tot de IC naar Leeuwarden aangekondigd wordt.
Die mensen ademen dezelfde lucht als wij. Pfff.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Uit onderzoek blijkt dat meer reizigers het prettiger vinden om de oorspronkelijke eindbestemming op de borden te hebben met een bericht dat 'ie niet verder rijdt dan X. Mensen zijn nou eenmaal collectie autistisch. Als een trein opeens naar Meppel gaat blijven ze net zolang wachten op het perron tot de IC naar Leeuwarden aangekondigd wordt.
Prima toch, kun je alles met korte treinen gaan rijden
Uit onderzoek blijkt dat meer reizigers het prettiger vinden om de oorspronkelijke eindbestemming op de borden te hebben met een bericht dat 'ie niet verder rijdt dan X. Mensen zijn nou eenmaal collectie autistisch. Als een trein opeens naar Meppel gaat blijven ze net zolang wachten op het perron tot de IC naar Leeuwarden aangekondigd wordt.
Die mensen ademen dezelfde lucht als wij. Pfff.
Tja. En als we het anders doen, komt de andere helft van de spoorautisten klagen dat de 12571 volgens Somdâh gewoon de IC naar Leeuwarden is die niet het hele traject rijdt. Goed doe je het toch niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Tja. En als we het anders doen, komt de andere helft van de spoorautisten klagen dat de 12571 volgens Somdâh gewoon de IC naar Leeuwarden is die niet het hele traject rijdt. Goed doe je het toch niet.
Nee klopt. Ik kan me vinden in hoe het nu gedaan wordt, het is eenvoudig omdat je op de TBP's en de andere infoborden toch naar eindbestemming zoekt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
Op zaterdag 19 maart 2016 16:30 schreef Salatrel het volgende: meneer ik moet naar amersfoort! nou dat is deze trein.... maar op het bord staat schothorst!
Precies. Ook zoiets dat je als informatieverstrekker heel makkelijk WEL goed kunt doen.
Op zaterdag 19 maart 2016 16:30 schreef Salatrel het volgende: meneer ik moet naar amersfoort! nou dat is deze trein.... maar op het bord staat schothorst!
Hey t traject utrecht Rotterdam Zuidplein zit er bij, kan handig zijn...
Hmm
quote:
gratis met alle stads- en streekbussen, Qliners én Bel- en buurtbussen van Arriva in de regio Drechtsteden, Alblasserwaard
Dat is dan voor mij wel weer handig, hoewel ik zelden in deze regio de bus neem (want baggeraansluitingen op het station en dus fietsen slimmer is)
quote:
Na je betaling van ¤ 0,01 via iDEAL (voor de verificatie van je OV-chipkaartnummer) kun je binnen uiterlijk twee werkdagen je abonnement afhalen in onze bussen of bij een verkooppunt bij jou in de buurt
Een betaling doen via de bank om je OV-chipkaartnummer te controleren?
Op zaterdag 19 maart 2016 23:07 schreef b2py het volgende: Dat is heel gebruikelijk hoor, ook voor andere zaken zoals telefoonabonnement afsluiten..
Ja maar dat maakt het niet minder zwakzinnig. Als ze de goede bewoordingen gebruiken is het al iets minder erg. Ze willen niet het nummer van je OVC-nummer verifiëren maar je bankrekeningnummer.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
1:48 tegenwoordig. Maar de ICE D is een hogesnelheidstreinstel, maar volgens mij rijdt die tegenwoordig niet meer.
De ICE's in Nederland zijn van het type ICE 3M
ICE D kan ik me niet herinneren dat die ooit bestaan heeft? ICE 3M/MF's zijn ook treinstellen. ICE 1 & 2 zijn dat niet, maar die gaan stuk onder iets anders dan 15KV.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.