Ben benieuwd of deze Capacity in tegenstelling tot Groningen wel de neus van Citaro 3 heeft.quote:Op donderdag 4 februari 2016 13:07 schreef Peterselieman het volgende:
Voor de liefhebber: Connexxion test vanaf halverwege deze maand een Mercedes Capacity L rondom Schiphol op de lijnen 300 en 197.
http://www.ovpro.nl/bus/2(...)-in-rondom-schiphol/
Zit nog wel een klein foutje in het artikel, want in Groningen rijden niet zeven, maar negen Capacity's rond
Lijkt het wel op. De zijkant (zie wielkasten) is nml wel zo uitgevoerd. Ze noemen dat ding de Citaro 2 facelift geloof ik, niet 3.quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:47 schreef marcel.nl het volgende:
Dan open ik maar een nieuwe in de reeks
[..]
Ben benieuwd of deze Capacity in tegenstelling tot Groningen wel de neus van Citaro 3 heeft.
Ja ik zie nu ook de wielkasten. Dankje.quote:Op donderdag 4 februari 2016 20:04 schreef Mr.Jorn. het volgende:
[..]
Lijkt het wel op. De zijkant (zie wielkasten) is nml wel zo uitgevoerd. Ze noemen dat ding de Citaro 2 facelift geloof ik, niet 3.
Die in Hamburg is wel nieuwe stijl uitgevoerd:
[ afbeelding ]
Trouwens, komt Alex hier nog? 5 deuren!
Bijzonder, een dubbele achteras in een gelede bus. Nog nooit gezien. Hoe lang is een normale gelede bus?quote:Op donderdag 4 februari 2016 18:47 schreef marcel.nl het volgende:
Dan open ik maar een nieuwe in de reeks
[..]
Ben benieuwd of deze Capacity in tegenstelling tot Groningen wel de neus van Citaro 3 heeft.
Gecorrigeerd, dankje. Vorig Lapo had geen nieuwe geopend, ik deed dat, maar deed dat slordig. Sorryquote:
Een 'normale' gelede bus is zoals Tripel7 al zegt ongeveer 18 meter. In plaats van een dubbegelede bus te ontwikkelen (zoals van Hool bijv. heeft gedaan), heeft Mercedes er voor gekozen om de gelede bus te verlengen. Dat is de MB Capacity geworden. Die is 20 of 21 (de L-variant) meter en heeft praktisch een even hoge capaciteit als een dubbelgelede bus van 24 meter. Om die lengte te bereiken heb je een dubbele achteras na de geleding nodig.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 01:04 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Bijzonder, een dubbele achteras in een gelede bus. Nog nooit gezien. Hoe lang is een normale gelede bus?
nice manquote:Op dinsdag 9 februari 2016 14:52 schreef Benelli het volgende:
Misschien dit topic maar eens gaan volgen. Weet niets van bussen, maar ben wel vrij ver in de selectieprocedure voor buschauffeur bij Connexxion
Haarlem!quote:
Ja, bijvoorbeeld in Fortaleza (Brazilië). http://www.fortalbus.com/(...)tes-pioneira-na.htmlquote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:56 schreef Merode32 het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ergens inde wereld bussen met aan beide zijde deuren? Zoals bepaalde trams dat hebben?
iedere willekeurige vliegveldbus. En meen dat de APTS dit ook hadden?quote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:56 schreef Merode32 het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ergens inde wereld bussen met aan beide zijde deuren? Zoals bepaalde trams dat hebben?
Ik denk dat jij nog eens moet lezen jochie, er klopt geen chocola vanquote:Op zaterdag 13 februari 2016 15:54 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
iedere willekeurige vliegveldbus. En meen dat de APTS dit ook hadden?
quote:Op zaterdag 13 februari 2016 16:50 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij nog eens moet lezen jochie, er klopt geen chocola van![]()
![]()
In Londen rijden vaak touringcars met de voordeur links en middendeur rechts, dit ivm het vele eenrichtingsverkeer (aan beide kanten een stoep) en veilig in en uit laten stappen als ze een keer naar t buitenland gaanquote:Op zaterdag 13 februari 2016 14:56 schreef Merode32 het volgende:
Ik vroeg me af bestaan er ergens inde wereld bussen met aan beide zijde deuren? Zoals bepaalde trams dat hebben?
Zal ik doen! Afgelopen vrijdag de intake-rijtest gehad in Nieuwegein. Meteen in het diepe gegooid, ruim uur met een bus de openbare weg op. Leuke ervaringquote:Op zaterdag 13 februari 2016 17:44 schreef borisz het volgende:
[..]
Ah roep even als je op de 75 mag doen.
Of 82 naar 020.
Gefeliciteerd!quote:Op zondag 14 februari 2016 20:33 schreef Benelli het volgende:
[..]
Zal ik doen! Afgelopen vrijdag de intake-rijtest gehad in Nieuwegein. Meteen in het diepe gegooid, ruim uur met een bus de openbare weg op. Leuke ervaringHeb het goed gedaan, ik mag definitief aan de opleiding beginnen
Nog even doorrijden en hij mag een IRU-speldje halenquote:Op woensdag 17 februari 2016 13:41 schreef bork het volgende:
Er weiß, wie es geht: 750.000 km und 42.000 Stunden, ohne einen Kratzer und ohne ein Knöllchen im Hamburger Großstadtdschungel unterwegs! Wir gratulieren heute unserem Busfahrer Andreas Biesterfeldt für 30 Jahre unfallfreies Fahren. Er hat die goldene Nadel, die durch die Verkehrswacht Hamburg e.V. an unsere bewährten Fahrer verliehen wird, auf jeden Fall verdient. Willkommen im Club!
[ afbeelding ]
quote:The “IRU Diploma of Honour” distinction comprises the award of an IRU Diploma of Honour and a specific IRU lapel pin to each driver:
• Who has been regularly and continuously active in his profession for at least 20 years, to the complete satisfaction of his employer;
• Who has been in the service of the same transport company for at least 5 years (the length of time that the company has belonged to the national association and the national association to the IRU does not enter into consideration when calculating the driver’s years of service);
• Who has driven a minimum of 1,000,000 kms as a professional driver in national or international road transport;
• Who has not caused, by his own fault, a serious road traffic accident (with bodily harm) during the past 20 years;
• Who, during the past 5 years, has not committed a serious violation of traffic, customs or administrative regulations.
SPOILER: VertalingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
Helaas. Het enige dat bekend is, is dat de beroepsprocedure nog looptquote:Op maandag 22 februari 2016 11:11 schreef borisz het volgende:
Zeg iemand die al iets weet over dat onderzoek over de concessie in de IJmond?
Beetje stil daarover. Op het OV-inNL-forum is het ook stil
Die regelgeving zou op zich wel mooi ruimte geven. Bijvoorbeeld extra nachtbussen tussen Eindhoven en Noord/Oost-Nederland tijdens Pinkpop (die dan aansluiten op de extra nachttreinen) of vergelijkbare evenementen.quote:Op maandag 22 februari 2016 13:46 schreef Bitlord het volgende:
Volgens mij ligt daar niets over vast. Vraag me wel eens af of het levensvatbaar is om bijvoorbeeld een verbinding Utrecht - Schiphol te gaan beconcurreren, 4x per uur voor een grijpstuiver.
Aan de bandensporen te zien heeft hij wel in stijl geparkeerdquote:Op maandag 7 maart 2016 17:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
u parkeert hier.. mag dat?.
bron
Hoop dat t met de chauffeur iig weer goed gaat!quote:Op maandag 7 maart 2016 17:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
[ afbeelding ]
u parkeert hier.. mag dat?.
bron
Jaquote:Op zondag 6 maart 2016 15:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Is op Buurtbuslijn 566 van Breng naar en van Elten (D) de Chipkaart geldig?
quote:Arriva Nieuwsbrief
Wij bieden je met de feestdagen, in de zomer én tijdens de Mobiliteitsweek gratis reizen met de bus aan. Wij willen onze vaste reizigers graag een blijk van waardering geven.
Prijsvoordeel: 100%!
Wil je tijdens de feestdagen of in de vakantie een uitstapje maken? Met de bus wordt dat nog leuker. Want Arriva trakteert! Als je eenmalig het abonnement 'Arriva Gratis OV-dagen DAV' op je (anonieme of persoonlijke) OV-chipkaart laadt, reis je automatisch gratis met alle stads- en streekbussen, Qliners én Bel- en buurtbussen van Arriva in de regio Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden tijdens Pasen, Pinksteren en Kerstmis, op alle zondagen in juli en augustus, in de Mobiliteitsweek (op zaterdag 17 september) én op nieuwjaarsdag. De Nachtbus, de Waterbus en onze trein (MerwedeLingelijn) zijn van de actie uitgesloten.
Kinderen gratis mee
Het gratis abonnement kan worden aangevraagd voor alle reizigers van 12 jaar en ouder. Reis je met jonge kinderen? Per volwassene mogen er drie kinderen in de leeftijd van 4 t/m 11 jaar gratis meereizen met een Kinderritkaart (ook vóór 9.00 uur). Kinderen t/m 3 jaar reizen bij Arriva altijd gratis en zonder vervoerbewijs mee.
Ga nu naar de webshop
Ga naar arriva.nl/webshop of een Arriva Store in de regio (Dordrecht of Gorinchem) en vraag je gratis abonnement aan. Na je betaling van ¤ 0,01 via iDEAL (voor de verificatie van je OV-chipkaartnummer) kun je binnen uiterlijk twee werkdagen je abonnement afhalen in onze bussen of bij een verkooppunt bij jou in de buurt. Je moet tijdens de OV-dagen wel gewoon in- en uitchecken. Maar de reiskosten worden niet afgeschreven. Goede reis!
Oude bussen?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 15:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
zit je even aflevering moordvrouw te kijken.. gebruiken ze gewoon wat oude Arriva bussen..![]()
helaas het wagenpark nummer onleesbaar tot op heden
Nee oude Wrights ofzo.. Reden vroeger in zofquote:Op donderdag 31 maart 2016 11:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Oude bussen?
Dacht dat ze gewoon wat Citea's geleend hadden uit Leiden
Ik kijk het alleen niet, dus heb er niet goed naar gekeken.
Hmm... het had wel de kleuren van Zuid-Holland. Die Zandvoort-aflevering was het,dus het zullen geen Friese bussen geweest zijnquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nee oude Wrights ofzo.. Reden vroeger in zof
Die zijn al lang weg. Dit zijn de oude bussen van rond Dordrecht/Rivierenland en mogelijk hebben een aantal exemplaren ook nog in Groningen gereden.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nee oude Wrights ofzo.. Reden vroeger in zof
Southwest Tours uit Dalfsen heeft er daar zeker een stuk of zes van, je ziet ze vaak bij treinstremmingen Almelo-Mariënberg.quote:Op donderdag 31 maart 2016 12:24 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Nee oude Wrights ofzo.. Reden vroeger in zof
Klopt.quote:Op donderdag 31 maart 2016 15:24 schreef Carlos93 het volgende:
Hebben deze niet ook nog een tijd in Leeuwarden rondgereden vlak nadat Arriva het busvervoer daar had overgenomen? Weet dat er nog een hele tijd dit soort bussen opgeslagen hebben gestaan in Drachten in het oude busstation.
Hier zijn geen vaste waarden voor, het is allemaal relatief aan elkaar. Als je het uit wilt zoeken, in dit document staat alles beschrevenquote:Op donderdag 31 maart 2016 11:38 schreef Merode32 het volgende:
Weet iemand hoe breeed het gangpad en de stoeltjes zijn in een gemiddelde lijnbus? Ik hoorde 1,50 meter en 45 cm? Klopt dat?
blijft oud schrootquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die zijn al lang weg. Dit zijn de oude bussen van rond Dordrecht/Rivierenland en mogelijk hebben een aantal exemplaren ook nog in Groningen gereden.
wat mij gaaf lijkt.. gelede dubbeldekkersquote:Op donderdag 31 maart 2016 18:01 schreef derLudolf het volgende:
Ik zag een gelede touringcar vanmiddag
ik dacht stel je verbreed een bus met 0,30 cm naar 2,80m(i know mag wettelijk nog niet) zou er dan voldoende plaats zijn voor een 2 stoelen gangpad 3 stoelen configuratie?quote:Op donderdag 31 maart 2016 17:43 schreef qu63 het volgende:
[..]
Hier zijn geen vaste waarden voor, het is allemaal relatief aan elkaar. Als je het uit wilt zoeken, in dit document staat alles beschreven
http://eur-lex.europa.eu/(...)uri=CELEX:32001L0085
Tip, open de PDF, dan heb je ook plaatjes
Waarom zou je dat willen als de wegen daar niet op ingericht zijn?quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:35 schreef Merode32 het volgende:
[..]
ik dacht stel je verbreed een bus met 0,30 cm naar 2,80m(i know mag wettelijk nog niet) zou er dan voldoende plaats zijn voor een 2 stoelen gangpad 3 stoelen configuratie?
Erftoegangwegen hebben een rijloper van 3,50quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Waarom zou je dat willen als de wegen daar niet op ingericht zijn?
Hou je maar een beperkt aantal lijnen over, want veel wegen die ik ken halen die breedte echt niet. Ook in Utrecht niet.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:46 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Erftoegangwegen hebben een rijloper van 3,50
Gebiedsontsluitingswegen Hebben rijstroken van minimaal 3,10 breed.
Op alle hogere wegen is de breedte gelijk of hoger.
Dus hoezo niet aangepast? In steden waar die extra capaciteit nodig is kan dat makkelijk, rotterdam eindhoven, utrecht.
Er bestaan gewoon regels voor, waarin is vastgelegd dat een gebiedsontsluitendeweg minimaal 3,10 meter breed is. Ik denk dat jij eens moet gaan meten in jouw buurt.quote:Op donderdag 31 maart 2016 19:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Hou je maar een beperkt aantal lijnen over, want veel wegen die ik ken halen die breedte echt niet. Ook in Utrecht niet.
https://www.wegenwiki.nl/Gebiedsontsluitingswegquote:Op donderdag 31 maart 2016 19:56 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Er bestaan gewoon regels voor, waarin is vastgelegd dat een gebiedsontsluitendeweg minimaal 3,10 meter breed is. Ik denk dat jij eens moet gaan meten in jouw buurt.
2x3 meter is ruim voldoende.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
https://www.wegenwiki.nl/Gebiedsontsluitingsweg
Binnen de bebouwde kom kan de breedte onder de 6 meter uitvallen, dus met spiegels erbij gaat dat wel heel krap worden.
Daarnaast zit je altijd met wegen in de bebouwde kom die niet onder de gebiedsontsluitingsweg of een hogere categorie vallen, maar toch doorgaande wegen zijn. Succes met jouw meetlint.
Ruim voldoendequote:
Ik denk dat jij eens vanaf groningen moet neerdalen naar de randstad, steden als rotterdam,eindhoven en utrecht(buiten de binnenstad) hebben brede wegen.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Ruim voldoende
Spiegeltjes wel meegerekend? En gedacht aan de bochtjes?
Zoals dit?quote:Op donderdag 31 maart 2016 18:18 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
wat mij gaaf lijkt.. gelede dubbeldekkers
Ehmmm... nee. Tevens zijn de stations doorgaans in de binnenstad, dus het wordt lastig.quote:Op donderdag 31 maart 2016 20:26 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij eens vanaf groningen moet neerdalen naar de randstad, steden als rotterdam,eindhoven en utrecht(buiten de binnenstad) hebben brede wegen.
Noem in rotterdam eens 1 weg waar een bus met capaciteitsproblemen rijdt en waar de rijstrook minder dan 3 meter breed is?quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ehmmm... nee. Tevens zijn de stations doorgaans in de binnenstad, dus het wordt lastig.
Eindhoven randstad?
Het gaat niet om recht-doorgaande wegen, maar om de bochten.:quote:Op donderdag 31 maart 2016 21:57 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Noem in rotterdam eens 1 weg waar een bus met capaciteitsproblemen rijdt en waar de rijstrook minder dan 3 meter breed is?
Dat is wat ik zeg, zowel rotterdam als eindhoven hebben daar genoeg ruimte voor, brede straten, ruime bochten.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:03 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Het gaat niet om recht-doorgaande wegen, maar om de bochten.:
- Je hangt meer over,
- je gebruikt veel meer ruimte dan je 3 meter, omdat je niet exact een rechte lijn rijdt.
- je wilt niet 100% van de breedte van de weg gebruiken, omdat je niet op 0,1 mm van de stoep wilt rijden.
Noem je even dé twee steden op zonder historisch centrumquote:Op donderdag 31 maart 2016 22:05 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg, zowel rotterdam als eindhoven hebben daar genoeg ruimte voor, brede straten, ruime bochten.
Ik begrijp ook wel dat niet met zo bus door de grachtengordel of volendam moet rijden.
Juist voordat soort steden is zo bus bedoeld, je kunt uiteraard niet mee door adam.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Noem je even dé twee steden op zonder historisch centrum
En zelfs daar kan die bus niet overal komen.
quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:19 schreef Peterselieman het volgende:
mja, daar kun je in eerste instantie prima naar de 15 of 18 meter toe qua capaciteit in hoogfrequent verband.
(eigenlijk had er al lang een treinlijn moeten liggen, maar dat terzijde)
Ut-breda moet gewoon een spoorlijn worden daar zijn we het toch over eens.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
oh, nu heb je het over de lijnen in Eindhoven. Ik dacht over Utrecht - Breda. Duidelijkheid is wel zo makkelijk
Die Phileas is niet lang genoeg dus. Je kunt nog naar dubbelgeleed toe gaan zoals in Utrecht en Groningen
Bijna Breda dan. Ook goed.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:33 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ut-breda moet gewoon een spoorlijn worden daar zijn we het toch over eens.
Tussen eindhoven cs en airport is geen enkel perron geschikt voor dubbelgeleed en de meeste zijn ook niet eenvoudig geschikt te maken, alle airport bussen non stop laten rijden en een shuttle voor de tussenliggende haltes mag niet en is commercieel niet haalbaar volgend hermes.
Tussen breda en utrecht rijdt trouwens geen lijn 400 dus mijn post was duidelijk![]()
Kan nooit erger zijn dan Leiden eo.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:40 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
In mijn stad Alkmaar is het qua busmaterieel erg saai op dit moment.
Lijkt mij gaaf om zoiets te zien..quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulanceHet is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was...
Dat t past betekend niet dat je het ook moet willen hequote:Op donderdag 31 maart 2016 19:46 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Erftoegangwegen hebben een rijloper van 3,50
Gebiedsontsluitingswegen Hebben rijstroken van minimaal 3,10 breed.
Op alle hogere wegen is de breedte gelijk of hoger.
Dus hoezo niet aangepast? In steden waar die extra capaciteit nodig is kan dat makkelijk, rotterdam eindhoven, utrecht.
Morgen komt er wel een goede grap onlinequote:Op donderdag 31 maart 2016 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulanceHet is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was...
Bij bussen van 2,80m breed betekent dat 30cm tussen de bussen (dan hebt je denk ik 5cm tussen de spiegels, hooguit) en 5cm aan weerszijden. Moet er alleen geen boom of verkeersbord kort langs de weg staan, om over te smalle parkeervakken (of te brede auto's) langs de weg nog maar niet te spreken...quote:
236?quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:54 schreef qu63 het volgende:
[..]
Dat t past betekend niet dat je het ook moet willen heDe 236 hier bij mij in de buurt past nét. Zo nét dat de Lande Departure piept als je tussen de lijntjes rijdt!
Oh, en vergeet geparkeerde auto's niet, en borden, bomen en ander spul langs de rand van de weg..
Nogmaals op bijvoorbeeld lijn 401 eindhoven heb je die beperkingen niet, het is een kwestie van de juiste routes uitzoeken.quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Bij bussen van 2,80m breed betekent dat 30cm tussen de bussen (dan hebt je denk ik 5cm tussen de spiegels, hooguit) en 5cm aan weerszijden. Moet er alleen geen boom of verkeersbord kort langs de weg staan, om over te smalle parkeervakken (of te brede auto's) langs de weg nog maar niet te spreken...
Op Interschutz stond er ook een.quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:52 schreef ShippedFromTheNetherlands het volgende:
[..]
Lijkt mij gaaf om zoiets te zien..
Ja, totdat iemand zo'n bus op een verkeerde omloop meeneemt en daarmee de bus op de verkeerde lijn terecht komt...quote:Op donderdag 31 maart 2016 23:58 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Nogmaals op bijvoorbeeld lijn 401 eindhoven heb je die beperkingen niet, het is een kwestie van de juiste routes uitzoeken.
Dat is meer een mobiel ziekenhuis dan een ambulancequote:
Wat is de kans dat een hess lighttrain in de verkeerde omloop terecht komt?quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:00 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, totdat iemand zo'n bus op een verkeerde omloop meeneemt en daarmee de bus op de verkeerde lijn terecht komt...
die is aanwezig, want er is in Groningen al eens een bus op lijn 15 opgedoken, maar dat soort bussen zijn zo afwijkend en schaars dat de kans dat deze op een verkeerde lijn terecht komen zeer klein is.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:24 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Wat is de kans dat een hess lighttrain in de verkeerde omloop terecht komt?
Leuk dat ze brede straten hebben. Maar op het busstation Rotterdam Centraal en op het Zuidplein heb je beperkte ruimte. En dan heb je gewoonweg geen enkele buslijn die daar niet komt. En dan kun je lekker op een verdwaald lijntje in Vlaardingen gaan rijden, maar dat schiet natuurlijk geen reet op.quote:Op donderdag 31 maart 2016 22:05 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Dat is wat ik zeg, zowel rotterdam als eindhoven hebben daar genoeg ruimte voor, brede straten, ruime bochten.
Ik begrijp ook wel dat niet met zo bus door de grachtengordel of volendam moet rijden.
Ik heb het er nooit over gehad om de phileas breder te maken, die dingen krijgen een enkeltje sloop.quote:Op vrijdag 1 april 2016 09:45 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Leuk dat ze brede straten hebben. Maar op het busstation Rotterdam Centraal en op het Zuidplein heb je beperkte ruimte. En dan heb je gewoonweg geen enkele buslijn die daar niet komt. En dan kun je lekker op een verdwaald lijntje in Vlaardingen gaan rijden, maar dat schiet natuurlijk geen reet op.
Die Capacity die op lijn 310 (Nieuw Vennep-Schiphol-Amsterdam Zuid) kon prima door de stad van Haarlem rijden. Het probleem lag in de draaicirkel die de bus moest maken op het busstation in Haarlem.
En een Phileas... Heb je daar wel eens ingezeten? Die krengen hebben een capaciteit van een Fiat Panda. Breder maken heeft geen enkele zin, he probleem zit hier in het feit dat die krengen vol met ruimtevretende kasten zitten.
Zo'n reguliere gelede bus kun je makkelijker inzetten op elke lijn, wendbaarder kost minder ruimte.
Wat is het probleem dat je wilt oplossen? Capaciteit toch? Waar rijden ze nu mee? Met 18-meter bussen met een capaciteit van een fiat panda.quote:Op vrijdag 1 april 2016 10:43 schreef Merode32 het volgende:
[..]
Ik heb het er nooit over gehad om de phileas breder te maken, die dingen krijgen een enkeltje sloop.
Officieel mogen die dingen niet op lijn 15 rijden en dat komt niet door de draaicirkel, maar door een spoorwegovergang (die bij het Hoendiep rechtsaf de ring op ri. Zernike). De afstand tussen de haaientanden en de spoorwegovergang is geen 25 meter, waardoor dat ding met zn kont op de spoorwegovergang staat te wachten en dat mag niet.quote:Op vrijdag 1 april 2016 00:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
die is aanwezig, want er is in Groningen al eens een bus op lijn 15 opgedoken, maar dat soort bussen zijn zo afwijkend en schaars dat de kans dat deze op een verkeerde lijn terecht komen zeer klein is.
In Groningen is het simpel geregeld bij bepaalde lijnen: er zijn bussen gekoppeld aan lijnen en alleen bij hoge uitzondering mogen ze hier vanaf wijken. Omlopen op die lijnen doen er verder niet toe, zolang de lengte maar goed is. Bij de niet HOV-lijnen is het stadsbussen op stadslijnen en streekbussen op streeklijnen, zolang de voorgeschreven lengte maar gehanteerd wordt.
Valt er een Hess-bus uit, dan is bus 3400 (eentje van lijn 15) de eerste vervanger. Bij andere HOV-lijnen is dat bus 3097 die de reservegelede is voor de Qlink als het juiste kleurtje niet meer voorhanden is.
kon het wagenpark nummer ( stond nog binnen in met grote plak cijfers ) niet ontcijferenquote:Op donderdag 31 maart 2016 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Die zijn al lang weg. Dit zijn de oude bussen van rond Dordrecht/Rivierenland en mogelijk hebben een aantal exemplaren ook nog in Groningen gereden.
Deze dusquote:Op donderdag 31 maart 2016 23:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Morgen onthulling van een oude streekbus omgebouwd tot ambulanceHet is dat ik hem maanden terug al heb gezien, anders dacht ik dat het een grap was...
yup.quote:Op vrijdag 1 april 2016 17:31 schreef qu63 het volgende:
[..]
Deze dushttp://www.rtlnieuws.nl/n(...)ancebus-van-het-land
Je wilt niet hard met een bus hoorquote:Op vrijdag 1 april 2016 18:46 schreef dennistd het volgende:
Wat ik me nu wel afvraag: is de begrenzer eraf en zo ja, hoe hard loopt ie nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |