SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen.
doei![]()
Sinds wanneer zijn er instructieritten? Voor zover ik weet was die shit helemaal verlaten. Maar anders hoor je wel dat er een Nederlander onder de metro is gekomenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:27 schreef Prins_Pils het volgende:
Ze hebben daar twee verschillende dagkaarten, een voor de agglomeratie en een voor de wijde regio. De nooit in gebruik genomen metrolijn naar Centenaire is gaaf om te zien, al is het niet helemáál verlaten want er zijn zo nu en dan instructieritten en excursies.
Maar hoe moet je die tickets kopen? Hoe heten ze? Sorry dat ik zo dom doe, maar ik snap er echt geen fuck van
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.![]()
Je hebt 1 Jour Next voor ¤ 4.-, geldig in een beperkt gebied. En je hebt 1 Jour Horizon+ voor ¤ 8.-. Je kunt ze kopen in de TEC-winkeltjes, je hebt er eentje voor station Charleroi Sud. Je kunt ze ook in de voertuigen krijgen maar daar zijn ze 1 resp. 2 euro duurder.
Dit is station Chet, toen ik er begin 2010 was. Je kunt er door een hekje op de dijk vrij makkelijk bijkomen
doei![]()
Nee, is niet zeker... maar zou wel logisch zijn. Dit is de enige "echte" IC die Alstom op dit moment in hun portfolio heeft en die in de buurt komt van de eisen die NS stelt (bestaand concept, 1,5 kV + 25 kV, enkeldeks, 200 km/u).quote:Op vrijdag 18 maart 2016 13:13 schreef MTL het volgende:
[..]
Is het al zeker dat Alstom dat ding heeft aangeboden?
Volgens mij is nu enkel Stadler 100% zeker met de Flirt.
De andere Coradia's zijn voor het stop- en sneltreinverkeer en hebben vaak een Vmax van 160.![]()
Thanks, dat is eigenlijk geen geld!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:42 schreef Prins_Pils het volgende:
Je hebt 1 Jour Next voor ¤ 4.-, geldig in een beperkt gebied. En je hebt 1 Jour Horizon+ voor ¤ 8.-. Je kunt ze kopen in de TEC-winkeltjes, je hebt er eentje voor station Charleroi Sud. Je kunt ze ook in de voertuigen krijgen maar daar zijn ze 1 resp. 2 euro duurder.
Dit is station Chet, toen ik er begin 2010 was. Je kunt er door een hekje op de dijk vrij makkelijk bijkomen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik ben op Centenaire geweest, helaas wilde mijn compagnon daarna weer weg. Moet 'm echt eens een keer helemaal uitgelopen hebben.
Als dank krijg je een foto van een Mat '64 met een gezichtjeOfja, dat wou ik eigenlijk doen maar ik ben 'm kwijt
Straks dus
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.![]()
Ik had je even moeten quoten, my bad. Ik bedoelde: heeft NS 3 kV niet als eis gesteld, je noemt alleen 1,5 en 25? Of is het nog lange niet in beton gegoten (pardon the pun) dat dat hier gebruikt gaat worden in de toekomst?quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:53 schreef James1988 het volgende:
[..]
In Frankrijk hebben ze dat nergens, maar Alstom kan het natuurlijk wel bouwen voor NS.doei![]()
België- en Duitslandgeschikte versies zijn opties voor vervolgbestellingen. Of er rekening wordt gehouden met 3 kV in NL is mij niet bekend.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:56 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ik had je even moeten quoten, my bad. Ik bedoelde: heeft NS 3 kV niet als eis gesteld, je noemt alleen 1,5 en 25? Of is het nog lange niet in beton gegoten (pardon the pun) dat dat hier gebruikt gaat worden in de toekomst?![]()
Ik gok van niet maar als je bedenkt dat de totale ombouw naar 3KV nog geen 800 miljoen zou moeten kosten inclusief ICM en mDDM dan lijkt het me sterk dat het veel duurder zal zijn voor nieuw materieel.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:56 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ik had je even moeten quoten, my bad. Ik bedoelde: heeft NS 3 kV niet als eis gesteld, je noemt alleen 1,5 en 25? Of is het nog lange niet in beton gegoten (pardon the pun) dat dat hier gebruikt gaat worden in de toekomst?Bier.![]()
Tegen de tijd dat het zover is heeft België zijn meuk al omgebouwd naar ERTMS en Luxemburg is praktisch over. Goedkoop grapje dan wel.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:59 schreef James1988 het volgende:
[..]
België- en Duitslandgeschikte versies zijn opties voor vervolgbestellingen. Of er rekening wordt gehouden met 3 kV in NL is mij niet bekend.Bier.![]()
Hee verrek, er staat nu zo'n opgelapte NSB'er op het emplacement, zal straks wel naar Bentheim koersen
Edit: vertrokken, Dennis, camera bij de hand?
Meer dan dit kon ik er zo gauw niet van maken, sowwy
[ Bericht 27% gewijzigd door Prins_Pils op 18-03-2016 15:54:27 ]doei![]()
Die flirt komt vandaag toch naar nederland? Iemand enig idee welke route?Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....![]()
Ik ben inmiddels aan al die treinen wel gewend maar TOCH kijk ik altijd eventjes op als ik bij het raam zit en er rijdt een trein in mijn ooghoek langs, zal een reflex zijnquote:
Dacht trouwens in eerste instantie 'huh wat doet de V250 nou weer hier', door het rood-wit
doei![]()
Tijd voor een slecht belichte foto geschoten met een telefoontje
Ergens vind ik die 1215 wel mooi, maar eigenlijk is het gewoon een lelijk hoken Anja heeft last van asbest geloof ik
![]()
Dat is wel een mooie trein(blauw).quote:Op vrijdag 18 maart 2016 16:32 schreef Maegrim het volgende:
Tijd voor een slecht belichte foto geschoten met een telefoontje
[ afbeelding ]
Ergens vind ik die 1215 wel mooi, maar eigenlijk is het gewoon een lelijk hoken Anja heeft last van asbest geloof ik
![]()
![]()
Hier het beloofde treintjequote:Op vrijdag 18 maart 2016 14:42 schreef Prins_Pils het volgende:
Je hebt 1 Jour Next voor ¤ 4.-, geldig in een beperkt gebied. En je hebt 1 Jour Horizon+ voor ¤ 8.-. Je kunt ze kopen in de TEC-winkeltjes, je hebt er eentje voor station Charleroi Sud. Je kunt ze ook in de voertuigen krijgen maar daar zijn ze 1 resp. 2 euro duurder.
Dit is station Chet, toen ik er begin 2010 was. Je kunt er door een hekje op de dijk vrij makkelijk bijkomen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]Zijn naam is Dggy en hij is heel lief
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.![]()
Hier en op somda werd vorige week vermeld :quote:
Het eerste NS FLIRT 4 wagentreinstel met nummer 2501 wordt volgende week vrijdag 18 maart vanuit Siedlice Polen op transport gezet richting Maastricht.
Het eerste 3 wagentreinstel de 2201 volgt vrijdag 25 maart.
Laatst bewerkt door DVR op Donderdag 10 mrt 2016 om 18:09:36
Ik zie nu dat het tot zondag is uitgesteld, afwachten dan maarIk werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....![]()
Speciaal om Limburgers op het verkeerde been te zetten. Eigenlijk komt het ding via Nieuweschans.Bier.![]()
Dat wordt tijdquote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:02 schreef Merode32 het volgende:
https://www.prorail.nl/le(...)biel-bereik-in-delft![]()
![]()
quote:Op vrijdag 18 maart 2016 17:01 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Speciaal om Limburgers op het verkeerde been te zetten. Eigenlijk komt het ding via Nieuweschans.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik zit in Brussel... Gelukkig niet in Molenbeekquote:Op vrijdag 18 maart 2016 15:47 schreef Prins_Pils het volgende:
Hee verrek, er staat nu zo'n opgelapte NSB'er op het emplacement, zal straks wel naar Bentheim koersen
Edit: vertrokken, Dennis, camera bij de hand?
Meer dan dit kon ik er zo gauw niet van maken, sowwy
[ afbeelding ]PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Iemand uit Deventerquote:Op vrijdag 18 maart 2016 15:47 schreef Prins_Pils het volgende:
Hee verrek, er staat nu zo'n opgelapte NSB'er op het emplacement, zal straks wel naar Bentheim koersen
Edit: vertrokken, Dennis, camera bij de hand?
Meer dan dit kon ik er zo gauw niet van maken, sowwy
[ afbeelding ]?
Voorstellen? Ik lurk hier al ff en heb nul verstand van treinen, reis wel dagelijks met de trein; Winterswijk - Zutphen - Deventer (en weer terug).
Per mei bij de NS aan de slag 14.gif![]()
Ik stap in Ruurlo pas in, dus met 38 minuten valt het nog mee. Bovendien abonnement op kosten van de baas; gaat (nu nog) prima. Per mei dus standplaats Zutphen, mooi dichterbij inderdaad![]()
De eerste twee jaar op Saxion 2006/7/8 heb ik ook dagelijks Winterswijk-Deventer gependeld, nog prima te doen
doei![]()
Das nadat ik daar nog wachtwoorden voor studenten wijzigde. Was C1.30 toen al zonder balie? Mistige periode.Bier.![]()
nee uit die hoek kennen we niemand hierquote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:00 schreef trijnja het volgende:
[..]
Iemand uit Deventer?
Voorstellen? Ik lurk hier al ff en heb nul verstand van treinen, reis wel dagelijks met de trein; Winterswijk - Zutphen - Deventer (en weer terug).
Per mei bij de NS aan de slag 14.gif
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ik heb Elsbeth nog een paar keer zien lopen vandeweekquote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Das nadat ik daar nog wachtwoorden voor studenten wijzigde. Was C1.30 toen al zonder balie? Mistige periode.Maar ze zag mij niet
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Geen idee, voor mij ook al te lang geleden. Ik heb je volgens mij wel een keer zien zitten in een hokkie.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:20 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Das nadat ik daar nog wachtwoorden voor studenten wijzigde. Was C1.30 toen al zonder balie? Mistige periode.doei![]()
Dat was op B2!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:22 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Geen idee, voor mij ook al te lang geleden. Ik heb je volgens mij wel een keer zien zitten in een hokkie.Bier.![]()
Gewoon schreeuwen joh!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ik heb Elsbeth nog een paar keer zien lopen vandeweekMaar ze zag mij niet
Bier.![]()
Hoi Fles!quote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee uit die hoek kennen we niemand hier![]()
Moet je ook niet willenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
nee uit die hoek kennen we niemand hierKranplätze müssen verdichtet sein![]()
Hoi Fles!Geen Nijntje, enkel Nijnja || Livalo's 'G' O+
Op woensdag 22 april 2009 19:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende: nijn kan schelden _O_
Op zondag 6 september 2009 00:14 schreef yvonne het volgende: Jij hoorde een bleek ventje van 15 te zijn :D![]()
Hoi! Druk druk druk, binnenkort aan de slag bij de spoorwegen dus ging hier even neuzen. Toen zag ik de foto vanaf de Amstellaan, tja..quote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dacht ik welTijd niet gezien dikke
![]()
![]()
huh wat spoorwegen amstellaan ik weet van niksquote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:31 schreef trijnja het volgende:
[..]
Hoi! Druk druk druk, binnenkort aan de slag bij de spoorwegen dus ging hier even neuzen. Toen zag ik de foto vanaf de Amstellaan, tja..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
*Per mei werk ik bij de spoorwegenquote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
huh wat spoorwegen amstellaan ik weet van niks
*Ik kreeg het idee dat die foto in Deventer is gemaakt![]()
Kijk, daarom leggen we in eerste instantie het treinverkeer stil als een viaduct wordt aangereden.http://www.foxnews.com/us(...)trak-derailment.htmlquote:A truck used to deliver feed to a business where cattle are fattened hit a train track and shifted it at least a foot before an Amtrak train derailed in southwest Kansas and injured at least 32 people, an investigator said.
National Transportation Safety Board member Earl Weener did not say Tuesday if the feed truck was the cause of the Amtrak Southwest Chief's accident the day earlier.
But he said the impact of the truck from the Cimarron Crossing Feeders LLC shifted the train tracks 12 to 14 inches. The train was traveling 60 mph when the engineer applied the emergency brake, stopping 18 seconds later after traveling another 919 feet.
Amtrak's Southwest Chief was carrying 131 passengers and 14 crew members when it derailed early Monday, moments after an engineer noticed a significant bend in a rail and applied the emergency brakes, authorities said. At least 32 people were hurt, two of them critically.
Dave Gibbs, a passenger from Pueblo, Colorado, who was on the train, said Tuesday after learning of the NTSB finding that there should be some repercussion for whoever damaged the tracks because a lot of lives were affected by the derailment.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Zie ook: 1993 Big Bayou Canot train wreck waarbij 47 mensen de dood vonden nadat een verdwaald vrachtschip een draaibrug ramde, hard genoeg om de spoorstaven te vervormen maar niet hard genoeg om ze te doen breken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kijk, daarom leggen we in eerste instantie het treinverkeer stil als een viaduct wordt aangereden.![]()
Ja die was van mij, Deventer is niet alleen jóúw koninkrijkquote:Op vrijdag 18 maart 2016 20:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
huh wat spoorwegen amstellaan ik weet van niks
doei![]()
beweerde ik ook nergensquote:Op zaterdag 19 maart 2016 00:49 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ja die was van mij, Deventer is niet alleen jóúw koninkrijk![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Stadler Pankow mag 41 treinstellen bouwen voor de S-Bahn in het Ruhrgebied (S2, S3, S9, S28) en drie RB-lijnen. Ze moeten vanaf december 2019 in dienst gaan.
De S28 gaat blijkbaar geëlektrificeerd worden?doei![]()
https://web.archive.org/w(...)013/00653/index.htmlquote:Op zaterdag 19 maart 2016 01:03 schreef Prins_Pils het volgende:
Stadler Pankow mag 41 treinstellen bouwen voor de S-Bahn in het Ruhrgebied (S2, S3, S9, S28) en drie RB-lijnen. Ze moeten vanaf december 2019 in dienst gaan.
De S28 gaat blijkbaar geëlektrificeerd worden?
http://ausschreibungen-de(...)ng_S28_2015_Mettmann
http://ausschreibungen-de(...)derung_2015_MettmannI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Domplein krijgt Gouden Hondekop tijdens Nationale Museumweekquote:De tweede Nationale Museumweek wordt op het Domplein geopend. Vanaf 15 april kunnen voorbijgangers worden verrast door de Gouden Hondekop, een grote gouden trein. De Hondekop is de rest van het jaar in het Spoorwegmuseum te zienI love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
14 crew members. Geen wonder dat die treinen geen winst kunnen maken.quote:Op vrijdag 18 maart 2016 22:14 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Kijk, daarom leggen we in eerste instantie het treinverkeer stil als een viaduct wordt aangereden.
[..]
http://www.foxnews.com/us(...)trak-derailment.htmlBier.![]()
Grappig. Dat werd namelijk totaal níet veroorzaakt door een aanrijding of aanvaring van een brug.quote:Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
tijd zat om aan de koffie te gaan dusquote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:12 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag weer een keer de sneltrein naar Leeuwarden rijden, tweemaal. Feest!
[ afbeelding ]
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
mijn ic naar Lw gaat niet verder dan Meppolquote:Op zaterdag 19 maart 2016 09:12 schreef Monopoly het volgende:
Zo, vandaag weer een keer de sneltrein naar Leeuwarden rijden, tweemaal. Feest!
[ afbeelding ]![]()
Arriva heeft de nieuwe concessie voor de London Overground gewonnen. Het bedrijf mag er de komende 7,5 jaar gaan rijden. Nu rijdt Arriva er samen met partner MTR, maar in de toekomst dus solo.
http://www.railjournal.co(...)ract.html?channel=00Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Eringa wil meer geld voor een beter spoor. Hij stelt dat de 1,2 miljard die op jaarbasis beschikbaar is onvoldoende is om het spoor te kunnen verbeteren. Hij haalt in de Leeuwarder Courant onder meer de ombouw naar 3kV en de problemen met de wissels aan
http://www.nu.nl/ondernem(...)eld-beter-spoor.htmlAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Grappig dat hij 3KV weer aanhaalt. Ik dacht eigenlijk dat het wel zo'n beetje van de radar was verdwenen.Bier.![]()
absoluut niet. Er wordt achter de schermen hard gewerkt om het voor elkaar te krijgen, omdat er veel voordelen aan kleven ten opzichte van de huidige 1500V.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Grappig dat hij 3KV weer aanhaalt. Ik dacht eigenlijk dat het wel zo'n beetje van de radar was verdwenen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Oh echt? Vertel me meer!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 11:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
omdat er veel voordelen aan kleven ten opzichte van de huidige 1500V.Bier.![]()
Dan is het ook geen IC naar Ljewertquote:Op zaterdag 19 maart 2016 10:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mijn ic naar Lw gaat niet verder dan MeppolKranplätze müssen verdichtet sein![]()
onder meer een flinke stroombesparing van ongeveer 20% doordat er minder transportverliezen zijn en het vermogen van remmende treinen kan makkelijker overgedragen worden op optrekkende treinen. Verder kunnen de treinen sneller optrekken.quote:
Dat laatste zorgt ervoor dat er meer treinen op hetzelfde spoor kunnen rijden of geeft meer lucht in de dienstregeling.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Bedankt man! Dit is echt totaal nieuwe informatiequote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
onder meer een flinke stroombesparing van ongeveer 20% doordat er minder transportverliezen zijn en het vermogen van remmende treinen kan makkelijker overgedragen worden op optrekkende treinen. Verder kunnen de treinen sneller optrekken.
Dat laatste zorgt ervoor dat er meer treinen op hetzelfde spoor kunnen rijden of geeft meer lucht in de dienstregeling.
Bier.![]()
Uit onderzoek blijkt dat meer reizigers het prettiger vinden om de oorspronkelijke eindbestemming op de borden te hebben met een bericht dat 'ie niet verder rijdt dan X. Mensen zijn nou eenmaal collectie autistisch. Als een trein opeens naar Meppel gaat blijven ze net zolang wachten op het perron tot de IC naar Leeuwarden aangekondigd wordt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan is het ook geen IC naar Ljewert
Die mensen ademen dezelfde lucht als wij. Pfff.Bier.![]()
Vraag er ook niet naquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bedankt man! Dit is echt totaal nieuwe informatie
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Geen dank hoorquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Bedankt man! Dit is echt totaal nieuwe informatie
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Prima toch, kun je alles met korte treinen gaan rijdenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat meer reizigers het prettiger vinden om de oorspronkelijke eindbestemming op de borden te hebben met een bericht dat 'ie niet verder rijdt dan X. Mensen zijn nou eenmaal collectie autistisch. Als een trein opeens naar Meppel gaat blijven ze net zolang wachten op het perron tot de IC naar Leeuwarden aangekondigd wordt.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Niets mis met diezolquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:17 schreef b2py het volgende:
Super chill, VIRM en ICM ipv dieseltroep tussen Enschede en Almelo
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ruimere overstap in Hengeloooooquote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:19 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Niets mis met diezol
[ afbeelding ]![]()
in de cta staat gewoon leewarduh!quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dan is het ook geen IC naar Ljewert![]()
Tja. En als we het anders doen, komt de andere helft van de spoorautisten klagen dat de 12571 volgens Somdâh gewoon de IC naar Leeuwarden is die niet het hele traject rijdt. Goed doe je het toch niet.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:03 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Uit onderzoek blijkt dat meer reizigers het prettiger vinden om de oorspronkelijke eindbestemming op de borden te hebben met een bericht dat 'ie niet verder rijdt dan X. Mensen zijn nou eenmaal collectie autistisch. Als een trein opeens naar Meppel gaat blijven ze net zolang wachten op het perron tot de IC naar Leeuwarden aangekondigd wordt.
Die mensen ademen dezelfde lucht als wij. Pfff.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Nee klopt. Ik kan me vinden in hoe het nu gedaan wordt, het is eenvoudig omdat je op de TBP's en de andere infoborden toch naar eindbestemming zoekt.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 15:41 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Tja. En als we het anders doen, komt de andere helft van de spoorautisten klagen dat de 12571 volgens Somdâh gewoon de IC naar Leeuwarden is die niet het hele traject rijdt. Goed doe je het toch niet.Bier.![]()
quote:Op zaterdag 19 maart 2016 17:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Bussentopic #49 - Busy Busy Busy Bussiness
Zegt hij terwijl hij een video zit te kijken van OMSI in Berlijn...![]()
Hey t traject utrecht Rotterdam Zuidplein zit er bij, kan handig zijn...quote:Op zaterdag 19 maart 2016 17:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zegt hij terwijl hij een video zit te kijken van OMSI in Berlijn...![]()
Precies. Ook zoiets dat je als informatieverstrekker heel makkelijk WEL goed kunt doen.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:30 schreef Salatrel het volgende:
meneer ik moet naar amersfoort!
nou dat is deze trein....
maar op het bord staat schothorst!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
ikwilmetdetreinnaaramersfoort.nlquote:Op zaterdag 19 maart 2016 16:30 schreef Salatrel het volgende:
meneer ik moet naar amersfoort!
nou dat is deze trein....
maar op het bord staat schothorst!
Niet zo lastig toch?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Hehehehe. Donderdag was de 1e keer in 3,5 jaar tijd, vandaag de 2e keer. Net als ik met 1 voet al de deur uit ben naar een nieuwe uitdagingquote:![]()
![]()
in minder dan 2 uur met ICE trein naar Dusseldorf vanaf Utrecht CS(mei 2013).quote:Op zaterdag 19 maart 2016 13:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
ben je geen ICE voor nodig, met een ICE D lukt dat ook![]()
![]()
Hmmquote:Op zaterdag 19 maart 2016 17:11 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hey t traject utrecht Rotterdam Zuidplein zit er bij, kan handig zijn...Dat is dan voor mij wel weer handig, hoewel ik zelden in deze regio de bus neem (want baggeraansluitingen op het station en dus fietsen slimmer is)quote:gratis met alle stads- en streekbussen, Qliners én Bel- en buurtbussen van Arriva in de regio Drechtsteden, AlblasserwaardEen betaling doen via de bank om je OV-chipkaartnummer te controleren?quote:Na je betaling van ¤ 0,01 via iDEAL (voor de verificatie van je OV-chipkaartnummer) kun je binnen uiterlijk twee werkdagen je abonnement afhalen in onze bussen of bij een verkooppunt bij jou in de buurt![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja maar dat maakt het niet minder zwakzinnig. Als ze de goede bewoordingen gebruiken is het al iets minder erg. Ze willen niet het nummer van je OVC-nummer verifiëren maar je bankrekeningnummer.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:07 schreef b2py het volgende:
Dat is heel gebruikelijk hoor, ook voor andere zaken zoals telefoonabonnement afsluiten..Bier.![]()
Nouja, ik kon die ene cent ook met mn cc betalenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:07 schreef b2py het volgende:
Dat is heel gebruikelijk hoor, ook voor andere zaken zoals telefoonabonnement afsluiten..![]()
![]()
1:48 tegenwoordig. Maar de ICE D is een hogesnelheidstreinstel, maar volgens mij rijdt die tegenwoordig niet meer.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 19:59 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
in minder dan 2 uur met ICE trein naar Dusseldorf vanaf Utrecht CS(mei 2013).
De ICE's in Nederland zijn van het type ICE 3M
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
ICE D kan ik me niet herinneren dat die ooit bestaan heeft? ICE 3M/MF's zijn ook treinstellen. ICE 1 & 2 zijn dat niet, maar die gaan stuk onder iets anders dan 15KV.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
1:48 tegenwoordig. Maar de ICE D is een hogesnelheidstreinstel, maar volgens mij rijdt die tegenwoordig niet meer.
De ICE's in Nederland zijn van het type ICE 3MBier.![]()
Ice TD bedoel ik, BR605quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
ICE D kan ik me niet herinneren dat die ooit bestaan heeft? ICE 3M/MF's zijn ook treinstellen. ICE 1 & 2 zijn dat niet, maar die gaan stuk onder iets anders dan 15KV.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
De DSB heeft er een paar van. Rijden tussen (Berlijn-)Hamburg en Kopenhagen/Århus(-Aalborg) twee slagen of misschien een paar meer, ben er al een poosje niet meer geweest.quote:Bier.![]()
En zo ben je een uur later via-via-via op allerlei interessante Wikipedia-lemma's terechtgekomenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:42 schreef ReisT het volgende:
ICE D heeft ooit bestaan: https://de.m.wikipedia.org/wiki/ICE_DThanks!
Ik lees dus ook net dat ICE4 per zitplaats niet veel duurder is dan hoogwaardig regionaalverkeer.Bier.![]()
Nog wel. DB wil ze niet opnieuw leasen aan DSB.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De DSB heeft er een paar van. Rijden tussen (Berlijn-)Hamburg en Kopenhagen/Århus(-Aalborg) twee slagen of misschien een paar meer, ben er al een poosje niet meer geweest.![]()
Ja daar was ik ook al over aan het nadenken, het is een letterlijk citaat van het Duitstalige lemma. Kan nou niet bepaald zeggen dat ik zo weg ben van de zitplaatskwaliteit van de gemiddelde Duitse RE.quote:Bier.![]()
Oh wacht dit weet jij misschien wel. Bij vertrek vanuit München Hbf zag ik een ICE waar niet DB maar ÖBB op stond. Zijn die verkocht of ook geleased?quote:Op zondag 20 maart 2016 00:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nog wel. DB wil ze niet opnieuw leasen aan DSB.Bier.![]()
Ik weet niet hoe het daar gaat, maar sinds in Nederland maar elk willekeurig Graft-De Rijp een spitsbus "Hoogwaardig OV" is gaan noemen, vind ik pleepapier dat gewoon zijn werk doet, minstens zo Hoogwaardig.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja daar was ik ook al over aan het nadenken, het is een letterlijk citaat van het Duitstalige lemma. Kan nou niet bepaald zeggen dat ik zo weg ben van de zitplaatskwaliteit van de gemiddelde Duitse RE.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Niets mis met vierlagig wc-papier. Zit niet graag zonderquote:Op zondag 20 maart 2016 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het daar gaat, maar sinds in Nederland maar elk willekeurig Graft-De Rijp een spitsbus "Hoogwaardig OV" is gaan noemen, vind ik pleepapier dat gewoon zijn werk doet, minstens zo Hoogwaardig.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
vierlagig wc-papier. Denk daar nou eens over na.
Zijn ALLE problemen, belangrijker dan "de tekortkomingen van drielagig WC-papier" dan opgelost? Dat we tijd hebben om ons druk te maken over VIERlagig WC-papier? Serieus, wat is dit voor onzin? Get outtahere.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ok. Doei.quote:Op zondag 20 maart 2016 01:38 schreef Dr_Flash het volgende:
vierlagig wc-papier. Denk daar nou eens over na.
Zijn ALLE problemen, belangrijker dan "de tekortkomingen van drielagig WC-papier" dan opgelost? Dat we tijd hebben om ons druk te maken over VIERlagig WC-papier? Serieus, wat is dit voor onzin? Get outtahere.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
ÖBB heeft een aantal ICE T's overgekocht van DB, dat is nu serie 4011.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh wacht dit weet jij misschien wel. Bij vertrek vanuit München Hbf zag ik een ICE waar niet DB maar ÖBB op stond. Zijn die verkocht of ook geleased?![]()
Gisteravond is Keulen Hbf bijna volledig gesperd geweest vanwege circa 400 baldadige voetbalfans van 1. FC Kaiserslautern. Sporen 6 t/m 11 waren enige tijd niet bereikbaar, en er was een grote politiemacht op de been die diverse charges op deze "voetbalfans" moesten uitvoeren. Enkel Fernverkehr kon zeer beperkt over de "lage" sporen nog rijden (als ik DB mag geloven).
Oorspronkelijk zouden de voetbalfans om 17:22 met een regionale trein weer verder naar de bestemming, maar vertrek werd niet eens gehaald door de baldadigheid. Daarop heeft de politie het station afgesloten en het treinverkeer stilgelegd. Met een grote politiemacht in een trein later om 18:16 zijn de voetbalfans afgevoerd.
http://www.derwesten.de/r(...)eise-id11667262.html![]()
bovendien stervensdruk met auto'squote:Op zondag 20 maart 2016 15:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ze willen een tram door de Maastunnel, maar daar is dat ding toch te laag voor?want het is al een Y splitsing filevorming alleen maar erger als er ook nog trams tussen moeten...
![]()
Ja echt, WTFquote:Op zondag 20 maart 2016 15:59 schreef Salatrel het volgende:
[..]
bovendien stervensdruk met auto'swant het is al een Y splitsing filevorming alleen maar erger als er ook nog trams tussen moeten...
![]()
![]()
Dat is een idee, ik moet het nog maar zienquote:Op zondag 20 maart 2016 16:01 schreef Prins_Pils het volgende:
Er gaan daar nog één of twee bruggen bijkomen, kan daar dan geen tram overheen?
De Blankenburgtunnel komt er iig wel![]()
Wie zijn 'ze' trouwens?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ze willen een tram door de Maastunnel, maar daar is dat ding toch te laag voor?
doei![]()
Dan zou mij de metro logischer lijken om doorheen te proppen dan een tram, gezien het huidige netwerk...quote:Op zondag 20 maart 2016 16:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is een idee, ik moet het nog maar zien
De Blankenburgtunnel komt er iig wel![]()
Heel die achterlijke pestpleuristrem godverredomt zo naar benede die kankahtunnel in! Dus ik zeg tegen die kondukteuah, ik zeg "WAAROM STA JE DAN DAAR!?!" Zegtie "uw vahvoeahbewijs gaag!" Krègtochde....quote:Op zondag 20 maart 2016 16:17 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Laat ze toch de godverredomse pest pleuris krijgen met die kankeritustram!Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Fles, dat is eiâhrdeâh haags dan rotteâhrdamsquote:Op zondag 20 maart 2016 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heel die achterlijke pestpleuristrem godverredomt zo naar benede die kankahtunnel in! Dus ik zeg tegen die kondukteuah, ik zeg "WAAROM STA JE DAN DAAR!?!" Zegtie "uw vahvoeahbewijs gaag!" Krègtochde....![]()
![]()
WEET JE NÂH NONNIE HOE HET GAAT?quote:Op zondag 20 maart 2016 16:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Fles, dat is eiâhrdeâh haags dan rotteâhrdams
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De aannemer zal wel een nachtje thuis willen slapentwitter:NS_online twitterde op zondag 20-03-2016 om 16:35:14Speciaal vanwege het gratis reizen met het Boekenweekgeschenk: vandaag na 20:30 uur wél treinen tussen Zwolle en Wierden. Goede reis! reageer retweet
![]()
God, heb ik weer een of andere achterlijke meme gemist?quote:
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Ik denk hetquote:Op zondag 20 maart 2016 16:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
God, heb ik weer een of andere achterlijke meme gemist?![]()
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
10 jaar geleden ofzo?quote:Op zondag 20 maart 2016 16:46 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
God, heb ik weer een of andere achterlijke meme gemist?![]()
![]()
Die tunnel heeft toch maar een doorrijhoogte van 3,6 meter? Hoe willen ze daar een tram in geperst krijgen?![]()
Alleen maar ligplaatsenquote:Op zondag 20 maart 2016 17:19 schreef J.B. het volgende:
Die tunnel heeft toch maar een doorrijhoogte van 3,6 meter? Hoe willen ze daar een tram in geperst krijgen?Powernap-express
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
zover ik kan vinden 4 meter (een aantal tunnels in de buurt wel 3.6)quote:Op zondag 20 maart 2016 17:19 schreef J.B. het volgende:
Die tunnel heeft toch maar een doorrijhoogte van 3,6 meter? Hoe willen ze daar een tram in geperst krijgen?
Probleem lijkt me eerder vrachtwagens tegen bovenleiding...![]()
Een RET Citadis is 3,34m hoog, zou dus net moeten passen. Wel een belemmering voor toekomstig materieel, een Combino van GVB is 3,51m hoog.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:19 schreef J.B. het volgende:
Die tunnel heeft toch maar een doorrijhoogte van 3,6 meter? Hoe willen ze daar een tram in geperst krijgen?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dat zou inderdaad kunnen, ik ben er maar 1 keer doorheen gereden en toen zag ik borden met een doorrijhoogte van 3,6 meter; ik veronderstelde dat die voor de tunnel waren maar die zullen er dan wel staan voor de viaducten ervoor. Desalniettemin blijft het een raar plan, ik had toen ook niet het idee dat toen al die auto's over 1 rijstrook zouden kunnen.quote:Op zondag 20 maart 2016 17:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
zover ik kan vinden 4 meter (een aantal tunnels in de buurt wel 3.6)
Probleem lijkt me eerder vrachtwagens tegen bovenleiding...![]()
Anderzijds heb je wel dit soort oplossingenquote:Op zondag 20 maart 2016 17:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een RET Citadis is 3,34m hoog, zou dus net moeten passen. Wel een belemmering voor toekomstig materieel, een Combino van GVB is 3,51m hoog.
Maar geen idee of zo een accu ook een tram een helling op kan trekken![]()
Mededeling voor Fles en Pils: van 18.45u tot 19.00u zal ik op het station van Deventer verblijven. Blijf rechts rijden, haal niet in en houd ramen en deuren gesloten.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
en nu? Dat we je als een celeb gaan flashmobben?quote:Op zondag 20 maart 2016 18:24 schreef dennistd het volgende:
Mededeling voor Fles en Pils: van 18.45u tot 19.00u zal ik op het station van Deventer verblijven. Blijf rechts rijden, haal niet in en houd ramen en deuren gesloten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Nee, het is alleen een waarschuwing. Stel je voor dat je net van plan was naar de AH to go te gaan en je zou mij tegenkomen, dan is het straks mijn schuld als je je letterlijk dood schrikt. Vandaar.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik kan wel IETS hebben hoorquote:Op zondag 20 maart 2016 18:39 schreef dennistd het volgende:
Nee, het is alleen een waarschuwing. Stel je voor dat je net van plan was naar de AH to go te gaan en je zou mij tegenkomen, dan is het straks mijn schuld als je je letterlijk dood schrikt. Vandaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
wel een hele aparte locatiequote:Op zondag 20 maart 2016 19:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het moet niet gekker worden, eduroam in snackbars
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ik zit te bedenken wat er in de buurt kan zitten maar het was echt vol bereik. Aan de ene kant zit een ABN, aan de andere kant een Bruna, verder Jumbo, kapper, AH en de school is echt veeeel te ver voor zoveel streepjes. Ik snap er echt geen klap van en die domme dozen achter de kassa weten het ook niet natuurlijk.quote:Bier.![]()
Nah hoezo? Als ik zelf een locatie mocht kiezen om een krokettenschuur te beginnen dan was het pal naast een ROC. Is dat zo raar?quote:
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
mja, dan krijg je geen vol bereik, tenzij een school een hotspot in de snackbar gehangen heeftquote:Op zondag 20 maart 2016 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nah hoezo? Als ik zelf een locatie mocht kiezen om een krokettenschuur te beginnen dan was het pal naast een ROC. Is dat zo raar?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja maar die zitten dus allemaal ergens anders! En De Meander zit daar om de hoek maar kan me niet voorstellen dat die gristelijke school eduroam heeft.quote:Op zondag 20 maart 2016 19:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nah hoezo? Als ik zelf een locatie mocht kiezen om een krokettenschuur te beginnen dan was het pal naast een ROC. Is dat zo raar?Bier.![]()
Reizen met de trein, altijd avontuurlijk. Trein is op tijd, trein heeft +5, trein heeft +10, trein verdwijnt van de borden, trein komt toch aanzetten.![]()
![]()
Jammer dat het niet vanaf Den Haag CS vertrekken.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
1:48 tegenwoordig. Maar de ICE D is een hogesnelheidstreinstel, maar volgens mij rijdt die tegenwoordig niet meer.
De ICE's in Nederland zijn van het type ICE 3M![]()
![]()
![]()
Foekie gisteren in de ICE: "Ja, het is een trein net als alle andere die me van a naar b brengt."
We zaten zelfs Bahn.Comfort..![]()
![]()
Meteen de relatie beëindigd?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik helemaal blij dat ik aankomende week maar 3 keer hoef te forenzen en morgen dus kan uitslapen, word er ff een vergadering ingeschoten voor 5:30. Pfff. Fucking tijdsverschillen.Bier.![]()
Van een college Railtransport een jaar geleden kan ik mij herinneren dat dat hele tramstel zo ongeveer dood is als het op de accu rijdt. Klein stukje zonder bovenleiding, lage snelheid, geen airco en andere elektrische appatuur uitgeschakeld. Alleen het hoognodige om te rijden doet het. Kan mij niet voorstellen dat een behoorlijke helling daar ook nog vanaf kan..quote:Op zondag 20 maart 2016 17:39 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Anderzijds heb je wel dit soort oplossingen
[Ja, dat filmpje kijk je maar in de orginele post
Maar geen idee of zo een accu ook een tram een helling op kan trekken
Maar misschien kan b2py dat bevestigen, doch ontkrachten.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Weet iemand of er 30 maart werkzaamheden zijn waardoor er geen ICE's rijden tussen Hamburg en Kopenhagen? Krijg namelijk geen directe verbindingen als ik op bahn.de zoek.Bier.![]()
Dat is inderdaad wat de beste man zei, alhoewel dat wel ging over techniek van inmiddels vijf jaar oud, en techniek gaat snelquote:Op zondag 20 maart 2016 22:20 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Van een college Railtransport een jaar geleden kan ik mij herinneren dat dat hele tramstel zo ongeveer dood is als het op de accu rijdt. Klein stukje zonder bovenleiding, lage snelheid, geen airco en andere elektrische appatuur uitgeschakeld. Alleen het hoognodige om te rijden doet het. Kan mij niet voorstellen dat een behoorlijke helling daar ook nog vanaf kan..
Maar misschien kan b2py dat bevestigen, doch ontkrachten.![]()
![]()
quote:Op zondag 20 maart 2016 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heel die achterlijke pestpleuristrem godverredomt zo naar benede die kankahtunnel in! Dus ik zeg tegen die kondukteuah, ik zeg "WAAROM STA JE DAN DAAR!?!" Zegtie "uw vahvoeahbewijs gaag!" Krègtochde....![]()
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
http://bauarbeiten.bahn.d(...)uttgarden-Hamburg/97quote:Op zondag 20 maart 2016 22:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Weet iemand of er 30 maart werkzaamheden zijn waardoor er geen ICE's rijden tussen Hamburg en Kopenhagen? Krijg namelijk geen directe verbindingen als ik op bahn.de zoek.![]()
quote:Op zondag 20 maart 2016 22:20 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Van een college Railtransport een jaar geleden kan ik mij herinneren dat dat hele tramstel zo ongeveer dood is als het op de accu rijdt. Klein stukje zonder bovenleiding, lage snelheid, geen airco en andere elektrische appatuur uitgeschakeld. Alleen het hoognodige om te rijden doet het. Kan mij niet voorstellen dat een behoorlijke helling daar ook nog vanaf kan..
Maar misschien kan b2py dat bevestigen, doch ontkrachten.Misschien is APS wel een mogelijkheid voor deze tunnel?quote:Op zondag 20 maart 2016 22:26 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat de beste man zei, alhoewel dat wel ging over techniek van inmiddels vijf jaar oud, en techniek gaat snel
![]()
Het probleem met de voeding begrijp ik eigenlijk maar gedeeltelijk. Ze willen een rijstrook opofferen voor die tram, als je die op zo'n manier de tunnel in en uit laat rijden dat hij niet kruist met ander verkeer kan je in principe toch een bovenleiding ophangen? Zo'n Citadis is hooguit 3,5 meter hoog schat ik, dan houd je boven de tram nog een halve meter voor panto + bovenleiding over. Ik heb er overigens niet genoeg verstand van om te weten of die halve meter genoeg is.
[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2016 22:55:51 ]![]()
zoek eens een foto op van die tram? het lijkt mij wat aan de krappe kantquote:Op zondag 20 maart 2016 22:51 schreef J.B. het volgende:
Ik heb er overigens niet genoeg verstand van om te weten of die halve meter genoeg is.![]()
![]()
Er liep hier net een dakloze door de trein, hij begint tegen dovemansoren z'n verhaal te vertellen, er roept meteen iemand heel hard "Stiltecoupé!!" - en de zwerver was weer weg.![]()
Vers van de pers. De HC's tussen Gronau & Enschede hebben sinds kort een apparaat waarmee ze de OVC kunnen uitlezen en dus is het zwartrijden tussen Enschede & Glanerbrug![]()
Nog leuker?quote:Op maandag 21 maart 2016 09:30 schreef b2py het volgende:
dus is het zwartrijden tussen Enschede & Glanerbrug
Een gok?
Kansloos?
Een daad van verzet?
Je zusje?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
Het was zo'n zelfde apparaat als de NS heeftquote:Op maandag 21 maart 2016 09:37 schreef James1988 het volgende:
"een apparaat"... ze hebben een Railpocket gekregen, of is het echt een heel ander apparaat?![]()
Ga eens bij het Vumc kijken, daar liggen die dingen zowat op het dak :pquote:Ik heb er overigens niet genoeg verstand van om te weten of die halve meter genoeg is.![]()
Maar is zo een knakker bevoegd om een boete te geven op het territorium van het Koninkrijk der Nederlanden?quote:![]()
Hij schreef ze uit dus denk van wel. Dat deden ze ook wel al met fietskaartjes enzoquote:Op maandag 21 maart 2016 10:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar is zo een knakker bevoegd om een boete te geven op het territorium van het Koninkrijk der Nederlanden?![]()
Een boete schrijven, en die boeten in de eerste instantie überhaupt mogen schrijven willen ook nog eens twee compleet verschillende dingen zijn (vooral bij boa's en toezichthouders)quote:Op maandag 21 maart 2016 10:55 schreef b2py het volgende:
[..]
Hij schreef ze uit dus denk van wel. Dat deden ze ook wel al met fietskaartjes enzo![]()
![]()
Dat bedoel ik dus. volgensmij moet je bevoegdheid hebben...quote:Op maandag 21 maart 2016 11:03 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Een boete schrijven, en die boeten in de eerste instantie überhaupt mogen schrijven willen ook nog eens twee compleet verschillende dingen zijn (vooral bij boa's en toezichthouders)
En volgensmij heb je ook geen tijd op dat kippeneindje...![]()
Het is geen boete, het is een Uitstel van Betaling.
Overigens rijdt die trein in Nederland onder de vlag van NS Reizigers, dus het zal vast wel zijn uitgezocht.![]()
Ik citeer de NS sitequote:Op maandag 21 maart 2016 11:22 schreef James1988 het volgende:
Het is geen boete, het is een Uitstel van Betaling.
Overigens rijdt die trein in Nederland onder de vlag van NS Reizigers, dus het zal vast wel zijn uitgezocht.quote:Uitstel van betaling
Kunt u bij controle in de trein geen geldig vervoerbewijs aan de conducteur laten zien? Dan zal de conducteur u een kaartje verkopen en daarbij de wettelijke verhoging van ¤ 35 in rekening brengen.
Wanneer u de boete in de trein niet contant kunt betalen, kan de conducteur u uitstel van betaling geven. Hiervoor moet u zich wel kunnen legitimeren. U ontvangt dan thuis een acceptgiro die u binnen 14 dagen moet betalen.![]()
En....Ik ga er van uit dat zo een Duitse-Controleur dat niet (Automatisch) is...quote:Om uitstel van betaling te krijgen, moet u zich ook kunnen legitimeren. De conducteur is Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) en volledig bevoegd om naar uw legitimatie te vragen.
[ Bericht 3% gewijzigd door Darkwing_Duck op 21-03-2016 12:09:45 ]![]()
De grap is overigens dat zolang die uitstel van betaling geen boete is, er ook geen sprake is van een wettelijke verhoging.. Want dat wettelijk bedrag gaat over een boete. Een uitstel van betaling is een administratief handige oplossing om het probleem tussen NS en de zwartrijder op te lossen buiten justitie om. In principe zou NS zelf kunnen beslissen om die verhoging een tientje te laten zijn of honderd euro.![]()
Uvb hoef je geen boa voor te zijn dus. Alleen voor vragen om legitimatie wel.quote:Op maandag 21 maart 2016 12:00 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En....
[..]
Ik ga er van uit dat zo een Duitse-Controleur dat niet (Automatisch) is...Bier.![]()
een uitstel van betaling dient direct als ontwerp proces verbaal. Indien je niet binnen 28 dagen betaald ontvangt de HC het uitgedraaide pv in zijn postvak ter ondertekening en gaat het naar Justitie (het oorspronkelijke bedrag van de uvb blijft overigens gewoon openstaan los van de boete die je van Justitie krijgt)quote:![]()
Vind ik ook!quote:Op maandag 21 maart 2016 13:09 schreef Jhovall het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vond het wel een mooi plaatje om hier te sharen.Bier.![]()
Zijn we het over eens!quote:Op maandag 21 maart 2016 13:09 schreef Jhovall het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vond het wel een mooi plaatje om hier te sharen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Mooi plaatje. Zijn dit de Franse neefjes van de 1700/1800's ?quote:Op maandag 21 maart 2016 13:09 schreef Jhovall het volgende:
[ link | afbeelding ]
Vond het wel een mooi plaatje om hier te sharen.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Série BB22200: BB7200 (1500V) + BB15000 (25kV), multicourant dus.quote:Op maandag 21 maart 2016 15:36 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Mooi plaatje. Zijn dit de Franse neefjes van de 1700/1800's ?Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
is die middelste niet de Ir Regtuijt van Eurailscout? Of zo'n achtig soort iets ding?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
kleuren kwamen me idd al bekend voorquote:Op maandag 21 maart 2016 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
is die middelste niet de Ir Regtuijt van Eurailscout? Of zo'n achtig soort iets ding?
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
misschien St Gervais La Roche-sur-Foronquote:Op maandag 21 maart 2016 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Boeiendste vraag is natuurlijk: Waar is dit?
https://www.flickr.com/ph(...)4291/in/photostream/Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Het moet de UFM160 wel zijn, het grotere broertje van de Ir Regtuijtquote:Op maandag 21 maart 2016 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
is die middelste niet de Ir Regtuijt van Eurailscout? Of zo'n achtig soort iets ding?
http://www.eurailscout.com/fleet/ohl--track-geometry/![]()
De berg op de achtergrond is de Molequote:Op maandag 21 maart 2016 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Boeiendste vraag is natuurlijk: Waar is dit?
https://goo.gl/maps/aKKRSFg3Esu
Nu nog een stukje spoorlijn zoeken met een viaductje...![]()
Hier denk ik https://goo.gl/maps/VGTaxcRhCe22quote:Op maandag 21 maart 2016 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Boeiendste vraag is natuurlijk: Waar is dit?
Dichterbij kom ik niet met street view, t viaductje is iets verderop..![]()
Safety brakes and train control systemsquote:Op maandag 21 maart 2016 16:56 schreef derLudolf het volgende:
Waarom rijdt dat ding zelf niet als ie 160 kan?
AWS, TPWS, ATB, PZB
AWS en TPWS zijn Brits, ATB is Nederlands en PZB is Duits. Hij heeft niet de beschikking over het Franse beveiligingssysteem KVB.![]()
Aha.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Safety brakes and train control systems
AWS, TPWS, ATB, PZB
AWS en TPWS zijn Brits, ATB is Nederlands en PZB is Duits. Hij heeft niet de beschikking over het Franse beveiligingssysteem KVB.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Ofwel, was u al vaste klant bij ons dan naaien we u nog eens extra....quote:Let op! Bestelt u een doorlopend treinabonnement (dit geldt dus niet voor een OV-fiets abonnement) en staat op uw bestaande OV-chipkaart een Voordeelurenabonnement dat u wilt behouden? Bestel dan een nieuwe OV-chipkaart.
Hmm, dus de chipkaart is niet meer gratis bij NS abonementen![]()
Nee jo dat is geen vakwerkbrug, ik denk meer hier Dan het spoor richting de rivier volgen daar ligt die brug, aan de andere kant kan je haar zien liggen.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hier denk ik https://goo.gl/maps/VGTaxcRhCe22
Dichterbij kom ik niet met street view, t viaductje is iets verderop..I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Oh t is een vakwerkbrugquote:Op maandag 21 maart 2016 18:08 schreef bork het volgende:
[..]
Nee jo dat is geen vakwerkbrug, ik denk meer hier Dan het spoor richting de rivier volgen daar ligt die brug, aan de andere kant kan je haar zien liggen.![]()
t leek net op de foto een tunneltje in een dijkje met een weg erover![]()
![]()
He gevleugelde, mevr. Bork gaat met een vriendin zaterdag en zondag naar Parijs (om Guus te zien). Ze zitten tussen gare du Nord en de concertzaal, wat voor kaartje kunnen ze het beste kopen als ze ook nog ergens anders in Parijs moeten zijn? (het is een museum, niet het Louvre)I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Bron en meer: OVproquote:Eerste check-in bij NS bepaalt tarief voor gehele reis
Reizigers die in de daluren hun reis beginnen, maar in de spitsuren door een overstap opnieuw moeten uit- en inchecken, verliezen voortaan hun daltarief niet meer door deze extra incheck. NS laat voortaan de eerste check-in bepalend zijn voor het tarief van de gehele treinreis, ongeacht of een reiziger tussentijds een extra keer in of uitcheckt.
Dit geldt alleen voor NS - NS, als er wordt overgestapt op een andere vervoerder telt het wél als een nieuwe reis. En naar het schijnt gaat het omgekeerd ook gelden: als je begint met reizen in de spits en halverwege (maar na het einde van de spits) 'omcheckt' gaat de rest van je reis ook tegen spitstarief.![]()
quote:Op maandag 21 maart 2016 18:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron en meer: OVpro
Dit geldt alleen voor NS - NS, als er wordt overgestapt op een andere vervoerder telt het wél als een nieuwe reis. En naar het schijnt gaat het omgekeerd ook gelden: als je begint met reizen in de spits en halverwege (maar na het einde van de spits) 'omcheckt' gaat de rest van je reis ook tegen spitstarief.![]()
![]()
![]()
voor een overstap NS - NS check je niet uit en in.quote:Op maandag 21 maart 2016 18:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron en meer: OVpro
Dit geldt alleen voor NS - NS, als er wordt overgestapt op een andere vervoerder telt het wél als een nieuwe reis. En naar het schijnt gaat het omgekeerd ook gelden: als je begint met reizen in de spits en halverwege (maar na het einde van de spits) 'omcheckt' gaat de rest van je reis ook tegen spitstarief.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Meestal niet, maar soms moet je wel omdat je door poortjes moet.quote:Op maandag 21 maart 2016 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
voor een overstap NS - NS check je niet uit en in.![]()
Voor NS-NS? Grappig, waar?quote:Op maandag 21 maart 2016 19:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Meestal niet, maar soms moet je wel omdat je door poortjes moet.Bier.![]()
Wel in Hilversum, op Muiderpoort en zo zullen er wel meer zijn. Wel vreemd dat het ook nadelig gaat gelden: stel ik ga langs bij een vriend die naast station Almelo woont. Ik vertrek om 8.45u, maar als ik om 9.10u bij hem ben blijkt hij het vergeten en is niet thuis. Ik ga terug naar het station en naar Enschede. Dan reis ik terug dus vol tarief ondanks een incheck om 9.20u? Dat wordt immers als overstap gezien...quote:Op maandag 21 maart 2016 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
voor een overstap NS - NS check je niet uit en in.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Er staat toch specifiek 'reizigers die in de daluren hun reis beginnen'quote:Op maandag 21 maart 2016 19:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wel in Hilversum, op Muiderpoort en zo zullen er wel meer zijn. Wel vreemd dat het ook nadelig gaat gelden: stel ik ga langs bij een vriend die naast station Almelo woont. Ik vertrek om 8.45u, maar als ik om 9.10u bij hem ben blijkt hij het vergeten en is niet thuis. Ik ga terug naar het station en naar Enschede. Dan reis ik terug dus vol tarief ondanks een incheck om 9.20u? Dat wordt immers als overstap gezien...![]()
Er staat niet dat het reizigers die in de spitsuren hun reis beginnen niet raakt. Ik heb het aan OVpro gevraagd via Twitter en zij antwoordden:quote:Op maandag 21 maart 2016 19:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Er staat toch specifiek 'reizigers die in de daluren hun reis beginnen'twitter:OVpro twitterde op maandag 21-03-2016 om 14:50:45@AlexMedia Dan geldt voor de hele reis een spitstarief, tenzij er meer dan 35 minuten zit tussen je uit- en incheck reageer retweet
![]()
Dat is dan wel weer jammer, maar wel begrijpelijk. Iemand die niet in- en uitcheckt wordt ook niet gecompenseerd als hij/zij om 845 incheckt en pas om 1200 uitcheckt op bestemming.![]()
je zou het toch ook zo kunnen maken dat het speciale overstapregime alleen geldt als je binnen 10 minuten overstapt?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ja, je had daar ook like 15 jaar geleden over na kunnen denkenquote:Op maandag 21 maart 2016 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
je zou het toch ook zo kunnen maken dat het speciale overstapregime alleen geldt als je binnen 10 minuten overstapt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Meer hierover in een adviesaanvraag van NS aan het locov
http://www.locov.nl/actue(...)g-oplossing-ged.aspx![]()
quote:Op maandag 21 maart 2016 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je had daar ook like 15 jaar geleden over na kunnen denken
...verwoest... etcNiet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
quote:Op maandag 21 maart 2016 20:04 schreef TemulMelvin het volgende:
Meer hierover in een adviesaanvraag van NS aan het locov
http://www.locov.nl/actue(...)g-oplossing-ged.aspx![]()
"NS wil (...) niet ontmoedigen, maar ook niet ondersteunen"
Ligt het aan mij, of klinkt dat tegenstrijdig?![]()
Ligt aan jou.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"NS wil (...) niet ontmoedigen, maar ook niet ondersteunen"
Ligt het aan mij, of klinkt dat tegenstrijdig?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe![]()
In tegenstelling tot de afgelopen dagen was het verleden week op donderdag erg mooi weer en besloot ik nog wat treintjes op de foto te zetten in Noord-Groningen.Met het stralend mooie lenteachtige weer dat voor vandaag, donderdag 17 maart 2016, voorspeld was nam ik nog een dag vrij om de buurtgoederen rond Groningen eindelijk eens vast te leggen. De aardgascondensaat heb ik jaren geleden al eens gefotografeerd maar wilde ik graag nog een keer overdoen op een stek waar je m alleen in de wintertijd kan maken. De afvoertrein uit Delfzijl daarentegen had ik nog nooit vast kunnen leggen. De dag begon meteen goed want een klein half uur na aankomst in Sauwerd passeerde keurig op tijd de buurtgoederentrein uit Delfzijl naar Onnen met aan de haak 5 ketelwagens type Zacns van Ermewa en VTG (waterstofperoxide, 58/2014) en twee gasketelwagens type Zags van Nacco (ammoniak, 268/1005) die hier onder aanvoering van lok 6411 van DB Cargo als trein 62312 ter hoogte van Adorp passeert.
In tegenstelling tot wat je in eerste instantie zou denken is het witte gebouwtje naast station Sauwerd niet het voormalige stationsgebouwtje (deze is namelijk gesloopt in 1975), maar wel het baanwachtershuisje. Het kan als motief dienen voor passerende treinen door station Sauwerd waarbij de hoeveelheid schaduwen hier wel aanzienlijk is en dit nog lastiger wordt zodra het bladgroen weer aan de verschijnt. Op de zonovergoten donderdag 17 maart 2016 was het nog niet zo ver en maakte precies op het ideale tijdstip kwa zonnestand en schaduwen Wiederline-stel 302 een korte stop op het station van Sauwerd als trein 37640 uit Roodeschool naar Groningen.
Omdat ik een losse loc van DB Cargo in Sauwerd zag passeren richting Eemshaven/Rodeschool besloot ik niet richting Groningen te gaan voor de aardgascondensaat maar de losse loc achterna te reizen. Ik had geen idee wat er zou komen maar hield rekening met meerdere scenario's, waaronder een -180 rijdende aardgascondensaat naar Onnen of afvoerwagens van een bediening in de Eemshaven. Omdat ik niet voorbereid was op deze actie moest ik zoeken naar een geschikte stek waar je nog wel even "goed voor de zon staat". Ik koos er voor om bij Warffum uit te stappen en gedurende het wachten op wat komen gaan vertrok onder andere dit "normale" GTW'tje als trein 37646 uit Warffum naar Groningen. Links is Wiederline stel 303 te zien dat op weg is naar Roodeschool.
Omdat de zon langzaam doordraaide en ik m te kops vond staan liep ik over het Delthepad langs het spoor richting Usquert, een paadje wat veel door fietsers en wandelaars wordt gebruikt maar ten tijde van de doorkomst van Arriva-stel 303 in geen velden of wegen te bekennen waren. Trein 37650 passeert ter hoogte van km 13,2 (Sauwerd-Roodeschool) het inrijsein van station Warffum op donderdag 17 maart 2016.
Een klein stukje verderop houdt het fietspad ter hoogte van een spoorwegovergang op. Ik besloot hier een goederenpad af te wachten in de hoop dat er nu wel iets uit de Eemshaven zou komen. Geheel onverwacht bleek het na het succes van gisteren opnieuw om militair vervoer te gaan. De 6411 van DB Cargo die eerder vandaag nog Delfzijl bediende heeft nu een sleep van 20 Slmmnps'n aan de haak beladen met 20 BvS-10 Vikings van het Korps Mariniers. Terwijl achterop lok 6414 meeloopt passeert het geheel hier ter hoogte van Wadwerd bij Usquert op weg naar Zuidbroek op donderdag 17 maart 2016. Geheel rechts is net het puntje van de kerktoren van Usquert te zien.
Ik vermoedde dat deze militaire trein ook naar Amersfoort ging en dus moest keren in Zuidbroek om zo de trein te kunnen driehoeken waardoor de trein in Amersfoort veel sneller gelost kan worden. Na een klein half uur wachten in Sappemeer-Oost, waar de omgeving wel iets is veranderd sinds de vorige keer dat ik hier was en ACTS met de Veendammer klikte, kwamen de 6411 en 6414 in opzending met de uit 20 DVVO Slmmnps'n bestaande trein beladen met 20 BvS-10 Vikings terug uit Zuidbroek naar Onnen en zal later op de dag doorrijden naar Amersfoort Vlasakkers.
Zaterdag de zuidelijke Maaslijn bezocht voor oa de LKW Walter trein uit Lutterade naar Verona (I):[Na zeer lang wachten kwam dan eindelijk datgene wat op de Maaslijn doorgaans alleen op zaterdag bij daglicht fotografeerbaar is en dan ook alleen als de zon niet schijnt. Alle ingrediënten waren aanwezig alleen reed de trein wel een uur later dan gepland, maar het spreekwoord luidt beter laat dan nooit... Met de 6412, 6455 en 6465 in opzending vertrekt DB Cargo-lok 6413 hier met de nagenoeg vol beladen en bijna alleen met LKW Walter-trailers beladen trein 42543 uit Swalmen en is op weg naar Venlo waar de trein zal worden overgenomen door een DB 185'er. De trein heeft de grote terminal Quadrante Europa bij het Italiaanse Verona als eindbestemming.
Zondag besloot ik het weekend in Baarn met later op de dag nog een leuk toetje in de achtertuin:In de nacht van 19 op 20 maart 2016 werden bij Coevorden spoorstaven gelost tbv het aanleggen van een wachtspoor naar Coevorden-Heege komend voorjaar. Aan het begin van de ochtend vertrok de lege robeltrein met aan kop de Volkerrail 203-1 weer richting Crailoo en kon hier in de ingraving bij Baarn worden vastgelegd op zondagmorgen 20 maart 2016 even voor de klok van 10.
Inmiddels vaste prik zijn de bijna dagelijks rijdende autotransporttreinen tussen het in Tsjechië gelegen Kolín / Trnava en Zeebrugge / Oosterhout. Wat beladen heen gaat moet natuurlijk ook weer een keer leeg terug. Op zondagmorgen was het eindelijk eens een keer niet de Raillogix 1619 maar de in frisse Captrain-kleuren rondrijdende 1621 die de trekkracht mocht vormen voor trein 46269 uit het Belgische Zeebrugge naar Bad Bentheim, waarbij de 1621 overigens pas vanaf Roosendaal voor de trein geplaatst is. De blauwe autotransportwagens van Gefco waren dan wel leeg, het parkeerterrein bij Eethuys de Generaal in Baarn stond goed vol op deze ochtend, maar dat zal ongetwijfeld deels komen door het relatief mooie en zonnige weer op deze zondagmorgen. Ten tijde van de doorkomst was de zon overigens alweer een tijdje schuil gegaan achter steeds dikker wordende bewolking. Regen op komst, zo bleek!
Op zondag 20 maart 2016 werden wisselinspectiemeetritten gereden door de Eurailscout UFM120 op de spoorlijnen Zwolle-Kampen, Zwolle-Leeuwarden, Leeuwarden-Stavoren, Leeuwarden-Harlingen Haven en Leeuwarden-Groningen. Even na 15:00 vertrok de UFM120 als trein 52307 (Hlgh-Gn) uit Leeuwarden op weg naar Groningen. Rechts is de altijd herkenbare Achmeatoren van Leeuwarden te zien.
![]()
Autofabriek VDL Nedcar in Born wordt zo goed als zeker aangesloten op de spoorlijn Roermond-Maastricht.
Daarvoor wordt een railterminal aangelegd bij de fabriek die verbonden wordt met die spoorlijn. Het gaat om een investering van 22 miljoen euro. De provincie betaalt de helft en rekent erop dat het Rijk de andere helft voor zijn rekening neemt.
Concurrentie
Volgens VVD-gedeputeerde Twan Beurskens versterkt de investering de concurrentiepositie van VDL Nedcar. Het kan daardoor gemakkelijker nieuwe opdrachten van BMW of andere klanten binnen halen. Want dat is geen vanzelfsprekendheid, aldus de gedeputeerde.
Beurskens over Nedcar
Beluister audio
Investerig
Directeur Joost Govaarts van VDL Nedcar is zeer tevreden met de voorgenomen investering. We moeten nu voor waarborgen zorgen voor de toekomst, zo zegt hij. Hij verwacht dat in de toekomst zo'n 60 procent van de auto's via het spoor zal worden vervoerd.
Natuurgebied
Dat is ook vele maken beter voor het milieu dan vervoer over de weg. BMW is er ook een groot voorstander van, stelt Govaarts. De spooraansluiting heeft wel consequenties voor de leefbaarheid van de inwoners van Nieuwstadt. Ook wordt een deel van een natuurgebied aangetast. Maar in de nu gekozen variant wordt geprobeerd die gevolgen zoveel mogelijk te beperken.
Govaarts over Nedcar
Beluister audio
Miljoenen
De komende tijd wordt het plan voor de spooraansluiting precies uitgewerkt. Ook gaat gezocht worden naar een exploitant voor de railterminal. Daarvoor is wel nodig dat die duidelijkheid heeft over de toekomstige orderportefeuille van VDL Nedcar zodat zijn investering rendabel is. Het inrichten van de terminal kost zo'n zes tot zeven miljoen euro. In de huidige opzet wordt uitgegaan van zes treinen per dag, drie heen en drie terug. Het gaat om 200 auto's per vertrekkende trein.
Knoop doorgehakt
In het najaar van 2017 wordt definitief de knoop doorgehakt. Bij een 'ja' wordt in 2019 gestart met de bouwwerkzaamheden. In het derde kwartaal van dat jaar moeten dan de eerste treinen gaan rijden.
Bijeenkomsten
De gemeenteraad van Echt-Susteren is maandagavond ingelicht over de plannen. Dinsdagavond zijn er twee info-bijeenkomsten voor omwonenden. Eentje is in Susteren, de andere in Holtum.Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....![]()
Een los metroticket is 1.80quote:Op maandag 21 maart 2016 18:30 schreef bork het volgende:
He gevleugelde, mevr. Bork gaat met een vriendin zaterdag en zondag naar Parijs (om Guus te zien). Ze zitten tussen gare du Nord en de concertzaal, wat voor kaartje kunnen ze het beste kopen als ze ook nog ergens anders in Parijs moeten zijn? (het is een museum, niet het Louvre)
koop je er tien tegelijk , dan betaal je 1.41 per ticket
En dagkaart voor parijs (De Mobilis, niet de Paris visite) is 7.00![]()
![]()
Volgens nu.nl zou het kunnen dat die explosies (op de luchthaven Zaventem, Brussel) in het treinstation waren.Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Er staat nu dat treinverkeer stil ligt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:45 schreef _JdM_ het volgende:
Volgens nu.nl zou het kunnen dat die explosies (op de luchthaven Zaventem, Brussel) in het treinstation waren.![]()
Het treinverkeer in Schiphol ligt inmiddels stil.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er staat nu dat treinverkeer stil ligt.![]()
Schiphol? Ligt dat bij Brussel dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Het treinverkeer in Schiphol ligt inmiddels stil.![]()
![]()
Dat lag het al toch ivm wisselstoring? Of nu vanwege terreurdreiging?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Het treinverkeer in Schiphol ligt inmiddels stil.![]()
Ik dacht vanwege dat laatste, maar wie weet heb ik het misquote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat lag het al toch ivm wisselstoring? Of nu vanwege terreurdreiging?.
Ik heb het mistwitter:NS_online twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 07:12:50Amsterdam Bijlmer Arena-Abcoude: er kunnen geen treinen rijden op last van de politie. https://t.co/axyyfHaEPO #AsbAc reageer retweet
Gezien de tijd van dat berichtje. Excuus!
![]()
Een wissel bij Hoofddorp Opstel niet in controle, zodat dit opstelterrein bijna niet te bereiken was. Hier keren de treinen die Schiphol als eindpunt hebben. Gevolg: veel uitgevallen treinen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik dacht vanwege dat laatste, maar wie weet heb ik het mis.
Ik heb het mistwitter:NS_online twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 07:12:50Amsterdam Bijlmer Arena-Abcoude: er kunnen geen treinen rijden op last van de politie. https://t.co/axyyfHaEPO #AsbAc reageer retweet
Gezien de tijd van dat berichtje. Excuus!
Verder een aanrijding tussen Amsterdam Bijlmer en Abcoude, waardoor ook daar niets kon rijden,Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een wissel bij Hoofddorp Opstel niet in controle, zodat dit opstelterrein bijna niet te bereiken was. Hier keren de treinen die Schiphol als eindpunt hebben. Gevolg: veel uitgevallen treinen.
Verder een aanrijding tussen Amsterdam Bijlmer en Abcoude, waardoor ook daar niets kon rijden,.
Er wordt ook van alles gegild op TwitterEn ik maak de fout het na te gillen.
![]()
Wat is er in hemelsnaam aan de hand tussen Abcoude en Bijlmer dat de politie daar inmiddels al 3 uur het spoor blokkeert en er geen prognose is?![]()
Ze hebben op het spoor bij Abcoude, nog voor 7 uur vanochtend, een lichaam gevonden. Maar waarom het zo lang duurt? Geen ideequote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:03 schreef b2py het volgende:
Wat is er in hemelsnaam aan de hand tussen Abcoude en Bijlmer dat de politie daar inmiddels al 3 uur het spoor blokkeert en er geen prognose is?Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Misschien een misdrijf en geen aanrijding dan moet er wel wat onderzocht worden.Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
sporenonderzoek en aan beide kanten van het perron zijn sporen gevondenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:03 schreef b2py het volgende:
Wat is er in hemelsnaam aan de hand tussen Abcoude en Bijlmer dat de politie daar inmiddels al 3 uur het spoor blokkeert en er geen prognose is?![]()
Treinverkeer ten zuiden van Amsterdam ligt nu nog verder stilquote:Hilversum-Almere C./Amsterdam C./Schiphol Airport
Melding dinsdag 22 maart 2016, 10:20 uur:
Oorzaak: aanrijding met een persoon
Tussen Naarden-Bussum en Almere Poort/Weesp rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 13:15 uur verholpen.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:15 schreef Salatrel het volgende:
[..]
sporenonderzoek en aan beide kanten van het perron zijn sporen gevonden
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Dudequote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:15 schreef Salatrel het volgende:
[..]
sporenonderzoek en aan beide kanten van het perron zijn sporen gevonden
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]![]()
Klopt. Thalys rijdt ook niet, Eurostar doet Brussel ook niet meer aan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:19 schreef J.B. het volgende:
Benelux schijnt niet verder te rijden dan Roosendaal.![]()
Antwerpen Centraal zou nu ook ontruimd zijn...PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Brussel-Noord ook.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:51 schreef dennistd het volgende:
Antwerpen Centraal zou nu ook ontruimd zijn...
En er staat een Thalys in Leuven.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Dat was vals alarm. Het station is wel nagenoeg afgesloten, enkel nog toegankelijk via de Pelikaanstraat.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:51 schreef dennistd het volgende:
Antwerpen Centraal zou nu ook ontruimd zijn...Alle stations in het Brusselse zijn gesloten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Brussel-Noord ook.
En er staat een Thalys in Leuven.![]()
In de spoiler een link naar foto van het metrostel in Maalbeek, of wat er van over is..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
is/was er DDM1 in Alkmaar?twitter:Steelwheelz twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 10:39:07Even in Alkmaar kijken vandaag. https://t.co/7XkVT6AjuX reageer retweet
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32![]()
Nou ken ik Alkmaar volgens mij wel aardig maar dit lijkt mij niet Alkmaar..quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
is/was er DDM1 in Alkmaar?[ afbeelding ]twitter:Steelwheelz twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 10:39:07Even in Alkmaar kijken vandaag. https://t.co/7XkVT6AjuX reageer retweet
![]()
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:57 schreef b2py het volgende:
In de spoiler een link naar foto van het metrostel in Maalbeek, of wat er van over is..En een paar stukjes mens zo te zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Zaanstraat lijkt me. De uitvalsbasis van die treinen voorlopigquote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Nou ken ik Alkmaar volgens mij wel aardig maar dit lijkt mij niet Alkmaar..Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ye, die deur lijkt wel jaquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zaanstraat lijkt me. De uitvalsbasis van die treinen voorlopig![]()
Is wel dicht geweest volgens de VRT, om het station te doorzoeken. Inmiddels wel weer open.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat was vals alarm. Het station is wel nagenoeg afgesloten, enkel nog toegankelijk via de Pelikaanstraat.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 11:17:50Leiden-Schiphol: er kunnen geen treinen rijden op last van de politie. https://t.co/axyyfHaEPO #LednShl reageer retweet
![]()
Niet in heel België, slechts de zone Brussel.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Al het OV in Belgie is gestopt
http://crisiscentrum.be/nl/news/crisisbeheer/update
Eurostar rijdt niet tussen Brussel en Lille, Thalys rijdt helemaal niet.![]()
Hoor van een collega die momenteel op Schiphol met z'n trein staat dat het om een bommelding i.c.m. verdacht gedrag ging. Dus zowel EOD als arrestatieteam er op af.
Maar goed, eerste berichten moeten met een korrel zout genomen worden.
Edit: collega staat nog altijd op Schiphol, wat momenteel ook ontruimt wordt. Hij stuurt een foto van een surrealistisch leeg station. Sta je dan met je trein omdat je niet weg kan (ic direct, kan dus niet achteruit)![]()
![]()
Mja. Ik ben vanaf 14 uur present.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:46 schreef Salatrel het volgende:
Volgens mij is het een goede dag om vrij te zijn.....
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Het zal wel loslopen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:52 schreef MTL het volgende:
Ik mag ook met een aantal uur weer aan de slag. We gaan het meemaken.Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Rijdt de ICB nog wel? Daar reed jij toch veel op?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:52 schreef MTL het volgende:
Ik mag ook met een aantal uur weer aan de slag. We gaan het meemaken.
Ik hoorde trouwens extra controles op stations van Roosendaal, Breda en Arnhem. Waarom Hengelo niet?Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
Deze is wel ingebouwd nu. De AWS en TPWS en ATB zijn eruit gesloopt en er zit KVB in. Voor de 'winterstop', waar deze foto gemaakt is, echter nog niet. Dit is de UFM160 inderdaad, welk in noord-frankrijk rondjes rijdt, ingehuurd door de SNCF. Vroeger reed hij in Engeland.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Safety brakes and train control systems
AWS, TPWS, ATB, PZB
AWS en TPWS zijn Brits, ATB is Nederlands en PZB is Duits. Hij heeft niet de beschikking over het Franse beveiligingssysteem KVB.
Basically hetzelfde voertuig als de UFM120, alleen langer en met een keukentje/bed, en meet ook bijna hetzelfde.Through the gates of hell, as we make our way to heaven.
Destiny is only for those who don't have the inner strength to fullfill their wishes.![]()
Omdat er in Twente nooit wat gebeurtquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rijdt de ICB nog wel? Daar reed jij toch veel op?
Ik hoorde trouwens extra controles op stations van Roosendaal, Breda en Arnhem. Waarom Hengelo niet?
En een ICE is natuurlijk een 'beter' doelwit dan een IC.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
En Bad Nieuweschans...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rijdt de ICB nog wel? Daar reed jij toch veel op?
Ik hoorde trouwens extra controles op stations van Roosendaal, Breda en Arnhem. Waarom Hengelo niet?![]()
Nee, ICD. Vandaag ook weer.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rijdt de ICB nog wel? Daar reed jij toch veel op?
De algehele paniek die er nu speelt waarbij elke scheet op een station weer een complete lock-down veroorzaakt is en blijft toch een aparte zaak.![]()
En vergeet Enschede en Coevorden niet. En Venlo.quote:Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.![]()
Dat zal wel ja...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:00 schreef MTL het volgende:
[..]
Nee, ICD. Vandaag ook weer.
De algehele paniek die er nu speelt waarbij elke scheet op een station weer een complete lock-down veroorzaakt is en blijft toch een aparte zaak.
Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
En dat museumlijntje naar Vetschau!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En vergeet Enschede en Coevorden niet. En Venlo.![]()
Geen loc achterop?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:48 schreef MTL het volgende:
Hoor van een collega die momenteel op Schiphol met z'n trein staat dat het om een bommelding i.c.m. verdacht gedrag ging. Dus zowel EOD als arrestatieteam er op af.
Maar goed, eerste berichten moeten met een korrel zout genomen worden.
Edit: collega staat nog altijd op Schiphol, wat momenteel ook ontruimt wordt. Hij stuurt een foto van een surrealistisch leeg station. Sta je dan met je trein omdat je niet weg kan (ic direct, kan dus niet achteruit)![]()
![]()
Heel België wordt ook genoemd. En Michel roept mensen collectief op om te blijven waar je nu bent.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet in heel België, slechts de zone Brussel.
Eurostar rijdt niet tussen Brussel en Lille, Thalys rijdt helemaal niet.Bier.![]()
Das ook wat ik steeds lees.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Heel België wordt ook genoemd. En Michel roept mensen collectief op om te blijven waar je nu bent.Kranplätze müssen verdichtet sein![]()
dreiging van een aanslag met een dronequote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Omdat er in Twente nooit wat gebeurt
En een ICE is natuurlijk een 'beter' doelwit dan een IC.
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
twitter:joostschippers twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:24:35Ondertussen in Hoofddorp https://t.co/Dc4i4RbDD9 reageer retweet
(bron is dus bovenstaande tweet)![]()
twitter:groningenhc twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:31:52Brand op station Groningen
https://t.co/N8jLgpzEty reageer retweet
![]()
twitter:JenMProducties twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:05:17Iemand heeft z'n grote vriend meegenomen in de trein.. Aaawhhh! 😍 #treinleven https://t.co/58n69F0eDN reageer retweet
![]()
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
twitter:JenMProducties twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:05:17Iemand heeft z'n grote vriend meegenomen in de trein.. Aaawhhh! 😍 #treinleven https://t.co/58n69F0eDN reageer retweet
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen![]()
brandje in een kelderquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:33 schreef b2py het volgende:
twitter:groningenhc twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:31:52Brand op station Groningen
https://t.co/N8jLgpzEty reageer retweet
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Sluit
Alles gratis op bol.com? Coupon: ███████████ <-- wegkrassen met sleutels, werkt het beste op mooie puntgafe glazen aanraakschermen
Forum Opties Forumhop: Hop naar: