Het moet de UFM160 wel zijn, het grotere broertje van de Ir Regtuijtquote:Op maandag 21 maart 2016 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
is die middelste niet de Ir Regtuijt van Eurailscout? Of zo'n achtig soort iets ding?
De berg op de achtergrond is de Molequote:Op maandag 21 maart 2016 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Boeiendste vraag is natuurlijk: Waar is dit?
Hier denk ik https://goo.gl/maps/VGTaxcRhCe22quote:Op maandag 21 maart 2016 16:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Boeiendste vraag is natuurlijk: Waar is dit?
Safety brakes and train control systemsquote:Op maandag 21 maart 2016 16:56 schreef derLudolf het volgende:
Waarom rijdt dat ding zelf niet als ie 160 kan?
Aha.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Safety brakes and train control systems
AWS, TPWS, ATB, PZB
AWS en TPWS zijn Brits, ATB is Nederlands en PZB is Duits. Hij heeft niet de beschikking over het Franse beveiligingssysteem KVB.
Ofwel, was u al vaste klant bij ons dan naaien we u nog eens extra....quote:Let op! Bestelt u een doorlopend treinabonnement (dit geldt dus niet voor een OV-fiets abonnement) en staat op uw bestaande OV-chipkaart een Voordeelurenabonnement dat u wilt behouden? Bestel dan een nieuwe OV-chipkaart.
Nee jo dat is geen vakwerkbrug, ik denk meer hier Dan het spoor richting de rivier volgen daar ligt die brug, aan de andere kant kan je haar zien liggen.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hier denk ik https://goo.gl/maps/VGTaxcRhCe22
Dichterbij kom ik niet met street view, t viaductje is iets verderop..
Oh t is een vakwerkbrugquote:Op maandag 21 maart 2016 18:08 schreef bork het volgende:
[..]
Nee jo dat is geen vakwerkbrug, ik denk meer hier Dan het spoor richting de rivier volgen daar ligt die brug, aan de andere kant kan je haar zien liggen.
Bron en meer: OVproquote:Eerste check-in bij NS bepaalt tarief voor gehele reis
Reizigers die in de daluren hun reis beginnen, maar in de spitsuren door een overstap opnieuw moeten uit- en inchecken, verliezen voortaan hun daltarief niet meer door deze extra incheck. NS laat voortaan de eerste check-in bepalend zijn voor het tarief van de gehele treinreis, ongeacht of een reiziger tussentijds een extra keer in of uitcheckt.
quote:Op maandag 21 maart 2016 18:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron en meer: OVpro
Dit geldt alleen voor NS - NS, als er wordt overgestapt op een andere vervoerder telt het wél als een nieuwe reis. En naar het schijnt gaat het omgekeerd ook gelden: als je begint met reizen in de spits en halverwege (maar na het einde van de spits) 'omcheckt' gaat de rest van je reis ook tegen spitstarief.
voor een overstap NS - NS check je niet uit en in.quote:Op maandag 21 maart 2016 18:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bron en meer: OVpro
Dit geldt alleen voor NS - NS, als er wordt overgestapt op een andere vervoerder telt het wél als een nieuwe reis. En naar het schijnt gaat het omgekeerd ook gelden: als je begint met reizen in de spits en halverwege (maar na het einde van de spits) 'omcheckt' gaat de rest van je reis ook tegen spitstarief.
Meestal niet, maar soms moet je wel omdat je door poortjes moet.quote:Op maandag 21 maart 2016 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
voor een overstap NS - NS check je niet uit en in.
Voor NS-NS? Grappig, waar?quote:Op maandag 21 maart 2016 19:01 schreef James1988 het volgende:
[..]
Meestal niet, maar soms moet je wel omdat je door poortjes moet.
Wel in Hilversum, op Muiderpoort en zo zullen er wel meer zijn. Wel vreemd dat het ook nadelig gaat gelden: stel ik ga langs bij een vriend die naast station Almelo woont. Ik vertrek om 8.45u, maar als ik om 9.10u bij hem ben blijkt hij het vergeten en is niet thuis. Ik ga terug naar het station en naar Enschede. Dan reis ik terug dus vol tarief ondanks een incheck om 9.20u? Dat wordt immers als overstap gezien...quote:Op maandag 21 maart 2016 18:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
voor een overstap NS - NS check je niet uit en in.
Er staat toch specifiek 'reizigers die in de daluren hun reis beginnen'quote:Op maandag 21 maart 2016 19:03 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wel in Hilversum, op Muiderpoort en zo zullen er wel meer zijn. Wel vreemd dat het ook nadelig gaat gelden: stel ik ga langs bij een vriend die naast station Almelo woont. Ik vertrek om 8.45u, maar als ik om 9.10u bij hem ben blijkt hij het vergeten en is niet thuis. Ik ga terug naar het station en naar Enschede. Dan reis ik terug dus vol tarief ondanks een incheck om 9.20u? Dat wordt immers als overstap gezien...
Er staat niet dat het reizigers die in de spitsuren hun reis beginnen niet raakt. Ik heb het aan OVpro gevraagd via Twitter en zij antwoordden:quote:Op maandag 21 maart 2016 19:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Er staat toch specifiek 'reizigers die in de daluren hun reis beginnen'
twitter:OVpro twitterde op maandag 21-03-2016 om 14:50:45@AlexMedia Dan geldt voor de hele reis een spitstarief, tenzij er meer dan 35 minuten zit tussen je uit- en incheck reageer retweet
Ja, je had daar ook like 15 jaar geleden over na kunnen denkenquote:Op maandag 21 maart 2016 19:31 schreef Peterselieman het volgende:
je zou het toch ook zo kunnen maken dat het speciale overstapregime alleen geldt als je binnen 10 minuten overstapt?
quote:Op maandag 21 maart 2016 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, je had daar ook like 15 jaar geleden over na kunnen denken
quote:Op maandag 21 maart 2016 20:04 schreef TemulMelvin het volgende:
Meer hierover in een adviesaanvraag van NS aan het locov
http://www.locov.nl/actue(...)g-oplossing-ged.aspx
Ligt aan jou.quote:Op maandag 21 maart 2016 20:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"NS wil (...) niet ontmoedigen, maar ook niet ondersteunen"
Ligt het aan mij, of klinkt dat tegenstrijdig?
Een los metroticket is 1.80quote:Op maandag 21 maart 2016 18:30 schreef bork het volgende:
He gevleugelde, mevr. Bork gaat met een vriendin zaterdag en zondag naar Parijs (om Guus te zien). Ze zitten tussen gare du Nord en de concertzaal, wat voor kaartje kunnen ze het beste kopen als ze ook nog ergens anders in Parijs moeten zijn? (het is een museum, niet het Louvre)
Er staat nu dat treinverkeer stil ligt.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 08:45 schreef _JdM_ het volgende:
Volgens nu.nl zou het kunnen dat die explosies (op de luchthaven Zaventem, Brussel) in het treinstation waren.
Het treinverkeer in Schiphol ligt inmiddels stil.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:21 schreef ReisT het volgende:
[..]
Er staat nu dat treinverkeer stil ligt.
Schiphol? Ligt dat bij Brussel dan?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Het treinverkeer in Schiphol ligt inmiddels stil.
Dat lag het al toch ivm wisselstoring? Of nu vanwege terreurdreiging?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:23 schreef Anne het volgende:
[..]
Het treinverkeer in Schiphol ligt inmiddels stil.
Ik dacht vanwege dat laatste, maar wie weet heb ik het misquote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:25 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat lag het al toch ivm wisselstoring? Of nu vanwege terreurdreiging?
Ik heb het mistwitter:NS_online twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 07:12:50Amsterdam Bijlmer Arena-Abcoude: er kunnen geen treinen rijden op last van de politie. https://t.co/axyyfHaEPO #AsbAc reageer retweet
Een wissel bij Hoofddorp Opstel niet in controle, zodat dit opstelterrein bijna niet te bereiken was. Hier keren de treinen die Schiphol als eindpunt hebben. Gevolg: veel uitgevallen treinen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik dacht vanwege dat laatste, maar wie weet heb ik het mis.
Ik heb het mistwitter:NS_online twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 07:12:50Amsterdam Bijlmer Arena-Abcoude: er kunnen geen treinen rijden op last van de politie. https://t.co/axyyfHaEPO #AsbAc reageer retweet
Gezien de tijd van dat berichtje. Excuus!
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 09:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Een wissel bij Hoofddorp Opstel niet in controle, zodat dit opstelterrein bijna niet te bereiken was. Hier keren de treinen die Schiphol als eindpunt hebben. Gevolg: veel uitgevallen treinen.
Verder een aanrijding tussen Amsterdam Bijlmer en Abcoude, waardoor ook daar niets kon rijden,
Ze hebben op het spoor bij Abcoude, nog voor 7 uur vanochtend, een lichaam gevonden. Maar waarom het zo lang duurt? Geen ideequote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:03 schreef b2py het volgende:
Wat is er in hemelsnaam aan de hand tussen Abcoude en Bijlmer dat de politie daar inmiddels al 3 uur het spoor blokkeert en er geen prognose is?
sporenonderzoek en aan beide kanten van het perron zijn sporen gevondenquote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:03 schreef b2py het volgende:
Wat is er in hemelsnaam aan de hand tussen Abcoude en Bijlmer dat de politie daar inmiddels al 3 uur het spoor blokkeert en er geen prognose is?
quote:Hilversum-Almere C./Amsterdam C./Schiphol Airport
Melding dinsdag 22 maart 2016, 10:20 uur:
Oorzaak: aanrijding met een persoon
Tussen Naarden-Bussum en Almere Poort/Weesp rijden geen treinen door een aanrijding met een persoon.
De extra reistijd is meer dan 60 min.
De verstoring is naar verwachting rond 13:15 uur verholpen.
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:15 schreef Salatrel het volgende:
[..]
sporenonderzoek en aan beide kanten van het perron zijn sporen gevonden
Dudequote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:15 schreef Salatrel het volgende:
[..]
sporenonderzoek en aan beide kanten van het perron zijn sporen gevonden
Klopt. Thalys rijdt ook niet, Eurostar doet Brussel ook niet meer aan.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:19 schreef J.B. het volgende:
Benelux schijnt niet verder te rijden dan Roosendaal.
Brussel-Noord ook.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:51 schreef dennistd het volgende:
Antwerpen Centraal zou nu ook ontruimd zijn...
Dat was vals alarm. Het station is wel nagenoeg afgesloten, enkel nog toegankelijk via de Pelikaanstraat.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:51 schreef dennistd het volgende:
Antwerpen Centraal zou nu ook ontruimd zijn...
Alle stations in het Brusselse zijn gesloten.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:56 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Brussel-Noord ook.
En er staat een Thalys in Leuven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:Steelwheelz twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 10:39:07Even in Alkmaar kijken vandaag. https://t.co/7XkVT6AjuX reageer retweet
Nou ken ik Alkmaar volgens mij wel aardig maar dit lijkt mij niet Alkmaar..quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
is/was er DDM1 in Alkmaar?[ afbeelding ]twitter:Steelwheelz twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 10:39:07Even in Alkmaar kijken vandaag. https://t.co/7XkVT6AjuX reageer retweet
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:57 schreef b2py het volgende:
In de spoiler een link naar foto van het metrostel in Maalbeek, of wat er van over is..En een paar stukjes mens zo te zien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Zaanstraat lijkt me. De uitvalsbasis van die treinen voorlopigquote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Nou ken ik Alkmaar volgens mij wel aardig maar dit lijkt mij niet Alkmaar..
Ye, die deur lijkt wel jaquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zaanstraat lijkt me. De uitvalsbasis van die treinen voorlopig
Is wel dicht geweest volgens de VRT, om het station te doorzoeken. Inmiddels wel weer open.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 10:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat was vals alarm. Het station is wel nagenoeg afgesloten, enkel nog toegankelijk via de Pelikaanstraat.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 11:17:50Leiden-Schiphol: er kunnen geen treinen rijden op last van de politie. https://t.co/axyyfHaEPO #LednShl reageer retweet
Niet in heel België, slechts de zone Brussel.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Al het OV in Belgie is gestopt
http://crisiscentrum.be/nl/news/crisisbeheer/update
Mja. Ik ben vanaf 14 uur present.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:46 schreef Salatrel het volgende:
Volgens mij is het een goede dag om vrij te zijn.....
Het zal wel loslopen.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:52 schreef MTL het volgende:
Ik mag ook met een aantal uur weer aan de slag. We gaan het meemaken.
Rijdt de ICB nog wel? Daar reed jij toch veel op?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:52 schreef MTL het volgende:
Ik mag ook met een aantal uur weer aan de slag. We gaan het meemaken.
Deze is wel ingebouwd nu. De AWS en TPWS en ATB zijn eruit gesloopt en er zit KVB in. Voor de 'winterstop', waar deze foto gemaakt is, echter nog niet. Dit is de UFM160 inderdaad, welk in noord-frankrijk rondjes rijdt, ingehuurd door de SNCF. Vroeger reed hij in Engeland.quote:Op maandag 21 maart 2016 17:46 schreef James1988 het volgende:
[..]
Safety brakes and train control systems
AWS, TPWS, ATB, PZB
AWS en TPWS zijn Brits, ATB is Nederlands en PZB is Duits. Hij heeft niet de beschikking over het Franse beveiligingssysteem KVB.
Omdat er in Twente nooit wat gebeurtquote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Rijdt de ICB nog wel? Daar reed jij toch veel op?
Ik hoorde trouwens extra controles op stations van Roosendaal, Breda en Arnhem. Waarom Hengelo niet?
En Bad Nieuweschans...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik hoorde trouwens extra controles op stations van Roosendaal, Breda en Arnhem. Waarom Hengelo niet?
Nee, ICD. Vandaag ook weer.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:55 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En vergeet Enschede en Coevorden niet. En Venlo.quote:
Dat zal wel ja...quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:00 schreef MTL het volgende:
[..]
Nee, ICD. Vandaag ook weer.
De algehele paniek die er nu speelt waarbij elke scheet op een station weer een complete lock-down veroorzaakt is en blijft toch een aparte zaak.
En dat museumlijntje naar Vetschau!quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:00 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
En vergeet Enschede en Coevorden niet. En Venlo.
Geen loc achterop?quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:48 schreef MTL het volgende:
Hoor van een collega die momenteel op Schiphol met z'n trein staat dat het om een bommelding i.c.m. verdacht gedrag ging. Dus zowel EOD als arrestatieteam er op af.
Maar goed, eerste berichten moeten met een korrel zout genomen worden.
Edit: collega staat nog altijd op Schiphol, wat momenteel ook ontruimt wordt. Hij stuurt een foto van een surrealistisch leeg station. Sta je dan met je trein omdat je niet weg kan (ic direct, kan dus niet achteruit)
Heel België wordt ook genoemd. En Michel roept mensen collectief op om te blijven waar je nu bent.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:42 schreef James1988 het volgende:
[..]
Niet in heel België, slechts de zone Brussel.
Eurostar rijdt niet tussen Brussel en Lille, Thalys rijdt helemaal niet.
Das ook wat ik steeds lees.quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Heel België wordt ook genoemd. En Michel roept mensen collectief op om te blijven waar je nu bent.
dreiging van een aanslag met een dronequote:Op dinsdag 22 maart 2016 11:58 schreef dennistd het volgende:
[..]
Omdat er in Twente nooit wat gebeurt
En een ICE is natuurlijk een 'beter' doelwit dan een IC.
twitter:joostschippers twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:24:35Ondertussen in Hoofddorp https://t.co/Dc4i4RbDD9 reageer retweet
twitter:groningenhc twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:31:52Brand op station Groningen
https://t.co/N8jLgpzEty reageer retweet
twitter:JenMProducties twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:05:17Iemand heeft z'n grote vriend meegenomen in de trein.. Aaawhhh! 😍 #treinleven https://t.co/58n69F0eDN reageer retweet
quote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:36 schreef Darkwing_Duck het volgende:
twitter:JenMProducties twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:05:17Iemand heeft z'n grote vriend meegenomen in de trein.. Aaawhhh! 😍 #treinleven https://t.co/58n69F0eDN reageer retweet
brandje in een kelderquote:Op dinsdag 22 maart 2016 12:33 schreef b2py het volgende:
twitter:groningenhc twitterde op dinsdag 22-03-2016 om 12:31:52Brand op station Groningen
https://t.co/N8jLgpzEty reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |