ICE D kan ik me niet herinneren dat die ooit bestaan heeft? ICE 3M/MF's zijn ook treinstellen. ICE 1 & 2 zijn dat niet, maar die gaan stuk onder iets anders dan 15KV.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:23 schreef derLudolf het volgende:
[..]
1:48 tegenwoordig. Maar de ICE D is een hogesnelheidstreinstel, maar volgens mij rijdt die tegenwoordig niet meer.
De ICE's in Nederland zijn van het type ICE 3M
Ice TD bedoel ik, BR605quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
ICE D kan ik me niet herinneren dat die ooit bestaan heeft? ICE 3M/MF's zijn ook treinstellen. ICE 1 & 2 zijn dat niet, maar die gaan stuk onder iets anders dan 15KV.
De DSB heeft er een paar van. Rijden tussen (Berlijn-)Hamburg en Kopenhagen/Århus(-Aalborg) twee slagen of misschien een paar meer, ben er al een poosje niet meer geweest.quote:
En zo ben je een uur later via-via-via op allerlei interessante Wikipedia-lemma's terechtgekomenquote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:42 schreef ReisT het volgende:
ICE D heeft ooit bestaan: https://de.m.wikipedia.org/wiki/ICE_D
Nog wel. DB wil ze niet opnieuw leasen aan DSB.quote:Op zaterdag 19 maart 2016 23:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De DSB heeft er een paar van. Rijden tussen (Berlijn-)Hamburg en Kopenhagen/Århus(-Aalborg) twee slagen of misschien een paar meer, ben er al een poosje niet meer geweest.
Ja daar was ik ook al over aan het nadenken, het is een letterlijk citaat van het Duitstalige lemma. Kan nou niet bepaald zeggen dat ik zo weg ben van de zitplaatskwaliteit van de gemiddelde Duitse RE.quote:
Oh wacht dit weet jij misschien wel. Bij vertrek vanuit München Hbf zag ik een ICE waar niet DB maar ÖBB op stond. Zijn die verkocht of ook geleased?quote:Op zondag 20 maart 2016 00:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nog wel. DB wil ze niet opnieuw leasen aan DSB.
Ik weet niet hoe het daar gaat, maar sinds in Nederland maar elk willekeurig Graft-De Rijp een spitsbus "Hoogwaardig OV" is gaan noemen, vind ik pleepapier dat gewoon zijn werk doet, minstens zo Hoogwaardig.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja daar was ik ook al over aan het nadenken, het is een letterlijk citaat van het Duitstalige lemma. Kan nou niet bepaald zeggen dat ik zo weg ben van de zitplaatskwaliteit van de gemiddelde Duitse RE.
Niets mis met vierlagig wc-papier. Zit niet graag zonderquote:Op zondag 20 maart 2016 01:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het daar gaat, maar sinds in Nederland maar elk willekeurig Graft-De Rijp een spitsbus "Hoogwaardig OV" is gaan noemen, vind ik pleepapier dat gewoon zijn werk doet, minstens zo Hoogwaardig.
Ok. Doei.quote:Op zondag 20 maart 2016 01:38 schreef Dr_Flash het volgende:
vierlagig wc-papier. Denk daar nou eens over na.
Zijn ALLE problemen, belangrijker dan "de tekortkomingen van drielagig WC-papier" dan opgelost? Dat we tijd hebben om ons druk te maken over VIERlagig WC-papier? Serieus, wat is dit voor onzin? Get outtahere.
ÖBB heeft een aantal ICE T's overgekocht van DB, dat is nu serie 4011.quote:Op zondag 20 maart 2016 00:57 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Oh wacht dit weet jij misschien wel. Bij vertrek vanuit München Hbf zag ik een ICE waar niet DB maar ÖBB op stond. Zijn die verkocht of ook geleased?
bovendien stervensdruk met auto'squote:Op zondag 20 maart 2016 15:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ze willen een tram door de Maastunnel, maar daar is dat ding toch te laag voor?
Ja echt, WTFquote:Op zondag 20 maart 2016 15:59 schreef Salatrel het volgende:
[..]
bovendien stervensdruk met auto'swant het is al een Y splitsing filevorming alleen maar erger als er ook nog trams tussen moeten...
Dat is een idee, ik moet het nog maar zienquote:Op zondag 20 maart 2016 16:01 schreef Prins_Pils het volgende:
Er gaan daar nog één of twee bruggen bijkomen, kan daar dan geen tram overheen?
Wie zijn 'ze' trouwens?quote:Op zondag 20 maart 2016 15:54 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ze willen een tram door de Maastunnel, maar daar is dat ding toch te laag voor?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |