Darkwing_Duck | woensdag 9 december 2015 @ 15:48 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() • In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. • Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. • Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt. ![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]() En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt. ![]() | |
b2py | woensdag 9 december 2015 @ 15:49 |
Flixbus is een soort Uber, ze hebben zelf geen bussen of chauffeurs maar huren alles in. | |
derLudolf | woensdag 9 december 2015 @ 15:54 |
Aha, duidelijk. Mooi eindje jagen wel Amsterdam-Groningen-Bremen-Hamburg | |
bork | woensdag 9 december 2015 @ 15:55 |
Hey, nu gaat het te ver naar het bussentopic meej gang anders roep ik Anne ![]() | |
Bitlord | woensdag 9 december 2015 @ 16:05 |
Totdat Anne ingrijpt blijf ik hier doorgaan, hoewel ik bijna klaar ben. Het is nu 16:02 en we arriveren in Den Bosch. Dit was mijn bus van Rotterdam naar Den Bosch, een keurige Tourismo van Kras uit Ammerzoden. ![]() ![]() Prima beenruimte. Sowieso is de bezetting maar 2% dus alle ruimte. [ Bericht 33% gewijzigd door Bitlord op 09-12-2015 16:10:58 ] | |
Bitlord | woensdag 9 december 2015 @ 16:11 |
Wat leuk. Het oude CTO-rijtuig met de 2205 staan op Den Bosch Centraal. Het CTO-rijtuig is een oude Plan C uit begin vijftiger jaren.![]() [ Bericht 27% gewijzigd door Bitlord op 09-12-2015 16:20:36 ] | |
Bitlord | woensdag 9 december 2015 @ 16:14 |
Heb ik wat gemist trouwens? Ik dacht dat de treincompositieinfo op Den Bosch al weer verleden tijd was, maar kennelijk is het er nog:![]() ![]() ![]() ![]() | |
Ajaxfan | woensdag 9 december 2015 @ 16:28 |
Dacht dat het een relatief korte test was? | |
dennistd | woensdag 9 december 2015 @ 16:38 |
Dit is alweer een nieuwe test volgens mij. Die vorige hing samen met de reizigerstelsystemen op de IJssellijn. | |
b2py | woensdag 9 december 2015 @ 16:43 |
Het is alweer idd ![]() | |
bork | woensdag 9 december 2015 @ 16:45 |
Hangt nu toch op perron 4? Volgens mij hing die balk de vorige keer ergens anders maar ik kan me vergissen. | |
b2py | woensdag 9 december 2015 @ 16:50 |
Maakt dat heel veel uit aan welk haakje hij hangt? | |
Bitlord | woensdag 9 december 2015 @ 16:52 |
@Darkwing: welke lijn ligt er uit dan in Parijs dat er geen vervanging is voor RER A? De miljoen reizigers van lijn A lijken wat lastig op te vangen te zijn met een alternatief. | |
Darkwing_Duck | woensdag 9 december 2015 @ 17:05 |
Lijn P (Paris Meaux) is voor waar ik woon een acceptabel alternatief Sterker nog, de halte Esbly ligt op Hemelsbreed 3 km van t park Disney/TGV Marne la Vallee... Die lijn (donker Geel vanaf Paris Est) heeft zowel ten noorden als ten zuiden van de RER A richting Marne la Vallee een tak..(samen met RER E roze) zie hier ook t kaartje ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-12-2015 17:10:41 ] | |
Darkwing_Duck | woensdag 9 december 2015 @ 17:08 |
Ik zeg niet dat Lijn P een volledige vervanging is he....maar voor mij is het acceptabel ![]() | |
MTL | woensdag 9 december 2015 @ 17:22 |
Systeem gaat als het goed is ook op Schiphol ingezet worden als hulp voor reizigersspreiding. | |
Darkwing_Duck | woensdag 9 december 2015 @ 17:37 |
Zou t werken denk je? Ik denk toch dat magneten als snoepautomaten, roltrappen, liften een grotere aantrekkingskracht hebben; niet voor mij trouwens, maar toch... | |
DriekOplopers | woensdag 9 december 2015 @ 17:45 |
Aha. Dus als ik kritiek uit op de NS met z'n uitpuiltreinen, dan is Voor Beter OV dus meteen het schoothondje van FMN. En dan haal je ook meteen de adviseurs maar even door het slijk. Yeah right. | |
bork | woensdag 9 december 2015 @ 17:49 |
Weet ik niet, wel voor de test lijkt me het wel verschil maken, ding hing eerst op perron 1 maar daar komt niet zoveel. Nu helemaal niet meer dacht ik. Spoor 4 is wel een druk perron namelijk ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door bork op 09-12-2015 17:57:29 ] | |
Bitlord | woensdag 9 december 2015 @ 18:11 |
Volgens mij was dit spoor 4 inderdaad, het was de IC naar Schiphol. Nu vraag ik me af of dit systeem ook werkt bij andere materieelsoorten. Ik weet dat toen op spoor 1 het volgens mij alleen werkte bij bepaalde Koplopers. Wellicht dat ik daar nu toevallig ook inzat. | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 18:12 |
Hoe klein zijn die pixels? Daar kun je de config van elke denkbare materieelsoort inladen. Ook postkoetsen en trekschuiten. | |
Bitlord | woensdag 9 december 2015 @ 18:13 |
Het systeem Fles. Als het systeem het niet wil dan kan het niet. Ik weet niet of dit automatisch gaat of dat er telkens een stagiair de treinconfiguratie met plaatsing van rolstoeldeur, fietsenafdeling en stiltezône zit in te voeren? | |
James1988 | woensdag 9 december 2015 @ 18:15 |
De treinsamenstelling is realtime beschikbaar (kijk maar op OVtijden) maar ik weet niet of ze daar ook de rijrichting bij weten. Lijkt me wel, maar dan wordt die info niet gepubliceerd naar de buitenwereld. ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 18:31 |
![]() ![]() ALS het systeem wil is het een kwestie van één keer invoeren. En dan ff lekker vijf seconden langer nadenken en er een echt slick systeempje van maken. Met bijvoorbeeld snelkoppen (scriptje eronder) voor dingen als omgekeerde rijtuigvolgorde, stel afgetrapt etc ![]() Kan echt wel hoor ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 18:38 |
Oh nee, dat is "concurrentiegevoelig" ![]() ![]() ![]() | |
derLudolf | woensdag 9 december 2015 @ 18:57 |
Wat is de/het FMN? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 19:02 |
Federatie Mobiliteitsbedriojven Nederland. Zeg maar alle vervoerders behalve NS. | |
boriq | woensdag 9 december 2015 @ 19:02 |
Morgen "groot werkoverleg" bij NS Almere n.a.v. de drie gewonden gisteravond bij de aanhouding van een zwartrijder aldus een HC van NS op Facebook. Daarnaast is de flixbus die nu op Enschede CS staat naar Eindhoven of Groninten met een kleine 10 man gevuld. | |
DriekOplopers | woensdag 9 december 2015 @ 19:02 |
De "commerciele" (spoor)vervoerders. Dus Arriva en consorten. | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 19:10 |
Een staking dus. Krijg je vast minder agressie van ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 december 2015 @ 19:21 |
Nummertjes fappen uit Track en Trace en als je weet welke cabine aan welke kant van de trein zit kun je zo de treinsamenstelling eruit rammelen | |
Darkwing_Duck | woensdag 9 december 2015 @ 19:24 |
Godsamme, t spoorboekje voor de RER-A voor morgen.... Rij dan helemaal niet ![]() http://www.ratp.fr/informer/pg/pg1/rera_mlv_jeudi10.pdf http://www.ratp.fr/informer/pg/pg1/rera_sgl_jeudi10.pdf Want nu gaat straks iedereen elkaar nog op de bek slaan voor die paar plaatsen.... [ Bericht 8% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-12-2015 19:31:31 ] | |
Peterselieman | woensdag 9 december 2015 @ 19:33 |
Je woont wel in Frankrijk he. Dan moet je dit soort dingen op de koop toenemen | |
Darkwing_Duck | woensdag 9 december 2015 @ 19:45 |
Ik klaag ook niet. Maar dit is gewoon vragen om problemen. Doe dan gewoon helemaal niet rijden. | |
Prins_Pils | woensdag 9 december 2015 @ 19:54 |
Ik ben er nog nooit geweest dus ik ken de drukte niet, maar ik zie een VIER-minutendienst op het centrale deel. En dát is zelfs al te weinig zeg je? Hoe frequent wordt er normaal dan wel niet gereden ![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 december 2015 @ 19:56 |
Voor zover ik begrepen heb wordt op RER A op het drukste deel in de spitsuren om de twee minuten gereden. In de tegenspitsrichting om de 2,5 minuten | |
James1988 | woensdag 9 december 2015 @ 19:57 |
Om je een idee te geven: de ene trein rijdt het spoor binnen terwijl de vorige nog aan het optrekken is. | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 19:58 |
Dat is veel te weinig. Op RER A rijden metro's van 20 bakken, om de 3 minuten, op zondagochtend. Anders vaker. | |
Prins_Pils | woensdag 9 december 2015 @ 19:59 |
Het station bedoel je ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 19:59 |
De metro van Moskou rijdt de hele nacht door elke 5 minuten trouwens. En in de spits met 80 treinen per uur per richting. | |
Prins_Pils | woensdag 9 december 2015 @ 20:00 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 9 december 2015 @ 20:01 |
Om je een idee te geven: | |
James1988 | woensdag 9 december 2015 @ 20:16 |
dat ja | |
derLudolf | woensdag 9 december 2015 @ 20:19 |
Wow ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 20:50 |
ETMET? EVSET! | |
Darkwing_Duck | woensdag 9 december 2015 @ 21:40 |
Ik bedoel eigenlijk eerder dat 't na 19 uur gewoon fini Is... | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 21:44 |
Nou en. Kan je eens een avondje aan je vrouw besteden ![]() | |
derLudolf | woensdag 9 december 2015 @ 21:47 |
Te diep in de flash gekeken Fles? | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 21:49 |
Nee hoor ![]() De russen lachen je gewoon uit: Elke Tien Minuten Een Trein? ![]() ![]() | |
Prins_Pils | woensdag 9 december 2015 @ 22:00 |
Ohja, viel me al op dat er wat tijden niet op stonden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 22:00 |
Ik heb 20 jaar lang in een dorp gewoond waar de laatste bus om 18:14 aankwam ![]() ![]() | |
Peter | woensdag 9 december 2015 @ 22:03 |
En in het weekend rijdt er geen bus? Komt vaker voor, mensen schijnen het te overleven ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 22:03 |
ja, en op zondag je auto wassen was ook not done ![]() | |
derLudolf | woensdag 9 december 2015 @ 22:10 |
Dat heb ik dus nooit beseft dat er ook plaatsen waren waar het slechter gesteld was dan in mijn dorp. Als ik zaterdags in het café zit, kwam er altijd rond half 1 nog een bus uit Emmen langs tuffen. Toen ik een keer in Hilversum stond te wachten op de bus op een zondag (84/85 ofzo, Hilversum-Soest dacht ik) was ik toch hoogst verbaasd dat er na een half uur nog geen bus was. Die reed dus niet op zondag. Godsamme, ga je ook een keer met het OV, want in de 'grote stad' is dat vast goed geregeld. ![]() | |
derLudolf | woensdag 9 december 2015 @ 22:10 |
tussen 9 en 10 kon het vast wel | |
#ANONIEM | woensdag 9 december 2015 @ 22:15 |
Voor Ajaxfan: Wat treinen in Ontario betreft vond ik enkel het stuk tussen Brighton en Oshowa wel aardig omdat je geregeld Lake Ontario vanuit de trein ziet liggen. In de wijde omtrek rond Toronto zie je enkel beton en het landschap in zuidelijk Ontario en Québec is erg plat en eentonig. De treinen van Viarail zijn overigens heel goed en Montreal vond ik een leuke stad ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 9 december 2015 @ 22:36 |
Lees jij überhaupt ooit terug wat je uit je toetsenbord spuugt in dit topic? Wat voor beschuldigingen je pleegt? Waarvoor je mensen (ook dat zijn mensen) uitmaakt? En dan verwijt jij mij mensen door het slijk te halen? Ben je volkomen geschift? Ik ben nog netjes over jouw adviseurs. Van wie we niet weten wie het zijn, want geheim. Van wie we niet weten wat de agenda is, want geheim. Kritiek op MVBOV is verboden want er zijn vijftien slimme adviseurs en die weten hoe je moet communiceren en hebben altijd gelijk. Enfin, mijn punt is wel duidelijk denk ik. Ik ben verder bereikbaar per PM, niet meer hier. | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 22:40 |
Ik had me voorgenomen om hier niet meer op te reageren, maar ff he. Zijn jij en ik niet schuldig aan hetzelfde soort onderbuikpolarisering? Dit moet toch beter kunnen? | |
ziggyziggyziggy | woensdag 9 december 2015 @ 22:40 |
Geel knipper ftw. | |
Peterselieman | woensdag 9 december 2015 @ 22:42 |
zwevende blokken | |
Duvel | woensdag 9 december 2015 @ 22:47 |
Ik ben uitgenuanceerd richting MVBOV. Ik heb het vriendelijk geprobeerd, ik heb het onvriendelijk geprobeerd. Ik heb het geprobeerd met milde en minder milde spot. Het werkt niet. En aangezien ik klaar ben me kapot te ergeren aan de drek van Driek...:
[ Bericht 5% gewijzigd door Duvel op 09-12-2015 23:09:16 ] | |
Dr_Flash | woensdag 9 december 2015 @ 22:54 |
Ik had zojuist een paar dagen eerder een zelfde niveau van klaarheid bereikt met eigenlijk vooral de "discussie" tussen jou en VBOV. Ik sta op zich overal voor open, maar ik signaleer wel dat teveel mensen klaar zijn met teveel andere mensen. Mensen ja, het wordt te persoonlijk. We zijn dit niet optimaal aan het spelen met zn allen. | |
Prins_Pils | donderdag 10 december 2015 @ 00:36 |
Ze gaan in januari weer staken in Belgoland ![]() 6-7 januari een 48 uursstaking, 21-22-23 januari een 72 uursstaking. De socialistische en gristelijke spoorvakbonden gaan niet akkoord met een CAO waarin veel 'productieverhogende maatregelen' zijn opgenomen. Er zal ongeveer een uur langer per week doorgewerkt moeten worden zonder extra salaris. Valt wat voor te zeggen, maar ze hebben toch al zo vreselijk veel mensen in dienst bij NMBS die eigenlijk gewoon de hele dag uit de neus lopen te vreten? Zoals loketmedewerkers op stations met zeg drie treinen per dag? | |
Peterselieman | donderdag 10 december 2015 @ 00:46 |
En we hebben weer een probleempje met het ICRmh. De rijtuigen uit de bestelling 3/4 beschikken niet helemaal over de juiste toelatingspapieren ... http://somda.nl/forum/323/p561699/Ontwikkelingen+ICR%28m%29/ | |
James1988 | donderdag 10 december 2015 @ 00:47 |
HSL-Zuid, the gift that keeps on giving ![]() | |
boriq | donderdag 10 december 2015 @ 07:57 |
Ken je dat verhaal van die jongen die in april in Belgie zat met ook een 24-uurs staking? Die zit 6 en 7 januari weer in Belgoland en mag dus als de wiedeweerga bustickets bestellen ![]() | |
James1988 | donderdag 10 december 2015 @ 09:58 |
![]() Je zou er zo een serie postzegels van kunnen maken. ![]() | |
Blistering | donderdag 10 december 2015 @ 10:01 |
http://www.dumpert.nl/med(...)ook_weer_zin_in.html Deze baas had er écht zin in ![]() | |
b2py | donderdag 10 december 2015 @ 10:04 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
spectrumanalyser | donderdag 10 december 2015 @ 10:29 |
van de overweg hier blijven de helft van de spoorbomen naar beneden en branden de rode lampen continu. alsof het is 'vastgelopen'. treinverkeer komt met tyfoon stapvoets door Heiloo. | |
bork | donderdag 10 december 2015 @ 10:29 |
Mooi plaatje, die Russiche heeft een lekkere schuif aan de voorkant, is dat voor sneeuw of meer de ouderwetse maar dan multi-inzetbare koeienschuiver? | |
Dr_Flash | donderdag 10 december 2015 @ 12:20 |
Ja breng de Noord-Koreanen even op een idee zeg ![]() | |
GlennQuagmire | donderdag 10 december 2015 @ 12:21 |
De Austria Express, de wintersporttrein van Railpromo, verwacht blijkbaar veel reizigers aangezien de trein 16 wagons lang gaat zijn. Daarmee is het de langst reizigerstrein in de komende dienstregeling. ![]() ![]() [ Bericht 9% gewijzigd door GlennQuagmire op 10-12-2015 12:29:42 ] | |
James1988 | donderdag 10 december 2015 @ 12:28 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 december 2015 @ 12:39 |
Ze hebben daar mooie schommelboten ![]() | |
dennistd | donderdag 10 december 2015 @ 12:42 |
James, je staat in Op de Rails! | |
b2py | donderdag 10 december 2015 @ 12:58 |
Pics or didn't happened | |
James1988 | donderdag 10 december 2015 @ 13:08 |
Oh god. Daar gaan m'n kansen bij de vrouwtjes. | |
Nattekat | donderdag 10 december 2015 @ 13:18 |
Waarom kiezen spoorspringers nou weer één van de belangrijkste trajecten van de randstad ![]() | |
b2py | donderdag 10 december 2015 @ 13:22 |
Baarn - Den Dolder? | |
Merode32 | donderdag 10 december 2015 @ 13:29 |
Ik zie dat de hsl rijtuigen een nieuwe stoelenhoes krijgen, rijden die al rond? | |
James1988 | donderdag 10 december 2015 @ 13:33 |
In Amsterdam - Rotterdam rijden ze, en in Breda - Amsterdam zie je ze ook steeds vaker. | |
Peterselieman | donderdag 10 december 2015 @ 13:36 |
OV Magazine heeft oplossingen voor de materieeltekorten bij de NS. De NS is niet te beroerd om een reactie te geven http://nieuws.ns.nl/ov-magazine-denkt-met-ons-mee/ Vermoedelijk duiden ze op Plan V dat enkele maanden langer in dienst blijft | |
James1988 | donderdag 10 december 2015 @ 13:48 |
Wat een popi-jopiestuk zeg, dit zou zelfs de gemiddelde schoolkrant niet plaatsen. ![]() | |
Merode32 | donderdag 10 december 2015 @ 13:51 |
Dan moet ik snel eens gaan kijken, zijn ze wezelijk anders dan voorheen? | |
Nattekat | donderdag 10 december 2015 @ 13:52 |
Leiden - Den Haag Wie moet er nou in Baarn zijn? | |
James1988 | donderdag 10 december 2015 @ 13:52 |
Het is een ander stofje en het zit wat harder, verder is er weinig veranderd. Ik zou er niet speciaal voor naar de randstad afreizen. | |
GlennQuagmire | donderdag 10 december 2015 @ 13:53 |
Je zou ook nog stammen die pas later in de ochtend een internationale trein rijden aan het begin van de ochtend in een binnenlandse trein inzetten. Maar dat is kruimelwerk natuurlijk | |
Merode32 | donderdag 10 december 2015 @ 13:54 |
Ach of ik nu amsterdam -eindhoven via utrecht reis of via rotterdam dat maakt weinig uit. Ik ken alleen maar die lelijke bruine stoelen en de blauwe in de zuurstok rijtuigen. | |
Dr_Flash | donderdag 10 december 2015 @ 14:02 |
Warrig stuk zeg. Gewoon normaal lopende zinnen typen is al te moeilijk. quoi le fucq? ![]() en puntje 8: een proef? Wat moet er beproefd worden aan een bus? ![]() | |
derLudolf | donderdag 10 december 2015 @ 14:23 |
Eerste trein uit Amsterdam richting Berlijn vertrekt toch al om 5:05? Eerste ICE om 7 uur dacht ik. Of overnachten er wel meer ICE;ICB's in Amsterdam? Al met al zet het geen zoden aan de dijk en zorgt denk ik ook voor veel verwarring. | |
Dr_Flash | donderdag 10 december 2015 @ 14:27 |
Lijkt me best een tof idee, de vroegste sprinter Haarlem - Dordrecht en terug met ICE rijden ![]() Bovendien heb je personeel nodig met EN wegbekendheid op dat stuk EN materieelbekendheid met ICE. Zijn er niet zo veel van denk ik ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 10 december 2015 @ 14:37 |
Of met een Speno naar je werk. ![]() | |
_JdM_ | donderdag 10 december 2015 @ 14:39 |
Ze hebben al een keer een week met een ICE in de stoptreindienst gereden ![]() | |
Merode32 | donderdag 10 december 2015 @ 14:42 |
Bij de introductie toch? | |
Peterselieman | donderdag 10 december 2015 @ 14:42 |
IC Berlijn in de vroege ochtend een slagje Enkhuizen ofzo laten doen in trek-trek-formatie | |
Peterselieman | donderdag 10 december 2015 @ 14:43 |
Volgens mij overnachten drie of vier IC Berlijn-stammetjes in Amsterdam | |
b2py | donderdag 10 december 2015 @ 14:50 |
Spitsritje van Alkmaar naar Haarlem | |
Dr_Flash | donderdag 10 december 2015 @ 14:51 |
Euregiobahn-Talentjes op de Maaslijn, lijkt me ook leuk ![]() | |
ReisT | donderdag 10 december 2015 @ 14:59 |
Later ook nog een keer: http://www.omroepbrabant.(...)E+via+Eindhoven.aspx Behalve dit retourtje Eindhoven (was mijn eerste ritje met ICE ooit) reed-ie toen o.a. ook de stopper Leiden-Schiphol-Hilversum-Utrecht. | |
Salatrel | donderdag 10 december 2015 @ 15:11 |
dus toch museum materieel ![]() | |
bork | donderdag 10 december 2015 @ 15:33 |
Het overzichtje wat ik van de week postte hoort hierbij: Bijna 80.000 mensen tekenen protest tegen ov-chipkaart
| |
Merode32 | donderdag 10 december 2015 @ 15:49 |
Rover zegt dat het mogelijk is dat er in de nieuwedienstregeling ddar komt te rijden op sittard-heerlen en maastricht-roermond? Word dat serieus overwogen? | |
Dr_Flash | donderdag 10 december 2015 @ 16:10 |
Waarom niet? ![]() | |
b2py | donderdag 10 december 2015 @ 16:22 |
Ik wacht nog steeds op die foto van James in Opderails.. | |
Dr_Flash | donderdag 10 december 2015 @ 16:24 |
ja ik ook ![]() | |
#ANONIEM | donderdag 10 december 2015 @ 16:28 |
In de Sprinter tussen Maastricht en Roermond rijdt/reed dat best vaak. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2015 16:28:46 ] | |
ReisT | donderdag 10 december 2015 @ 16:34 |
Wat daar in de spits met 2 of 3 V'tjes rijdt kan best vervangen worden door DDAR. Zo hou je het materieel ook dicht in de buurt van de werkplaats (Maastricht). Maar als de V'tjes nog even blijven rijden, kunnen die in Limburg blijven rijden en kan DDAR natuurlijk ook ergens anders gaan rijden. | |
Peterselieman | donderdag 10 december 2015 @ 17:07 |
ja. Geen gekke gedachte omdat de locs in Maastricht onderhouden worden | |
Merode32 | donderdag 10 december 2015 @ 18:25 |
Is dat geen enorme overkill? Zeker op heerlen-sittard? | |
Peterselieman | donderdag 10 december 2015 @ 18:27 |
buiten de spits wel ja, maar als Plan V eruit gaat dan hebben ze op SGMm na geen andere smaken voor dat traject | |
Darkwing_Duck | donderdag 10 december 2015 @ 18:59 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 december 2015 @ 19:00 |
Neem een taxi als je later bent | |
Dr_Flash | donderdag 10 december 2015 @ 19:11 |
Zoveel taxi's bestaan er in de hele wereld niet. | |
James1988 | donderdag 10 december 2015 @ 19:13 |
Wat zijn die "vernieuwde" ICRm-rijtuigen spuuglelijk van binnen zeg. Alsof iemand een regenboog heeft uitgekotst ![]() En de stoelen zitten net zo hard als in een SLT ![]() edit: en de klimaatbeheersing in dit regenboogrijtuig staat natuurlijk op standje vrieskist... edit 2: En om de ervaring compleet te maken gaat de binnendeur piepend en kreunend open. [ Bericht 12% gewijzigd door James1988 op 10-12-2015 19:36:37 ] | |
dennistd | donderdag 10 december 2015 @ 19:48 |
Er wordt ook nog gewerkt he. Hoewel ik nu van mijn uur pauze in het zeer schone Goor zit te genieten. | |
Dr_Flash | donderdag 10 december 2015 @ 19:57 |
Ben je lekker dan ![]() Ik heb m nog niet gevonden trouwens. | |
b2py | donderdag 10 december 2015 @ 20:53 |
Vanaf 12 december is Thalys 7 maanden van te voren te boeken. Volgens het artikel ivm EK voetbal en het is onbekend of dit dan ook permanent of tijdelijk is: http://www.treinreiziger.(...)rek_te_boeken-147356 | |
dennistd | donderdag 10 december 2015 @ 20:59 |
Een van de laatste pagina's | |
Dr_Flash | donderdag 10 december 2015 @ 21:02 |
Oh ja nou zie ik het ![]() ![]() | |
b2py | donderdag 10 december 2015 @ 21:07 |
http://www.arriva.nl/nieu(...)treinen-maar-bussen/ Vervangende dienstregeling naar Leer | |
James1988 | donderdag 10 december 2015 @ 21:11 |
Team Tunnel ![]() | |
Peterselieman | donderdag 10 december 2015 @ 21:13 |
stuk beter ![]() | |
James1988 | donderdag 10 december 2015 @ 21:42 |
Van Lokführer op Facebook:![]() Een lokkenparade in Emden. Nog een paar dagen en dan is dat voorbij, Westfalenbahn neemt bij de ingang van de nieuwe dienstregeling de RB15 "Emsland-Express" Emden – Leer – Papenburg – Lingen – Rheine – Münster over en gaat er rijden met nieuwe FLIRTs. ![]() Ook National Express neemt een paar lijnen over van Deutsche Bahn. Vanaf aanstaande zondag zullen de RE 7 "Rhein-Münsterland-Express" Rheine – Münster – Hamm – Wuppertal – Köln – Krefeld en de RB 48 "Rhein-Wupper-Bahn" Wuppertal – Köln – Bonn worden gereden met Talent2-treinen in NX-kleurstelling: | |
Peterselieman | donderdag 10 december 2015 @ 21:43 |
Vind ik rood bij de Hamsters toch mooier staan | |
Dr_Flash | donderdag 10 december 2015 @ 21:52 |
die hamsters zijn sowieso lelijk ![]() | |
James1988 | donderdag 10 december 2015 @ 22:14 |
Nou, we gaan er tijdens het rondje in zitten. Siegen - Keulen rijdt met Talent2's van DB Regio. | |
Dr_Flash | donderdag 10 december 2015 @ 22:15 |
ja best. Van binnen zie je toch niet hoe lelijk ze van buiten zijn ![]() Dat is ook altijd het grote probleem met stoomritten ![]() | |
b2py | donderdag 10 december 2015 @ 22:16 |
James, hoe zit dat met tariefintegratie op het stuk Rheine - Munster nu er 2 verschillende vervoerders komen? | |
James1988 | donderdag 10 december 2015 @ 22:17 |
Boeit geen fuck, want de vervoersautoriteiten bepalen en betalen. En zij accepteren het NRW-ticket. | |
b2py | donderdag 10 december 2015 @ 22:18 |
Maar goed, hoe zit dat dan als je uit de automaat een ticket Rheine - Munster koopt, maakt niet uit welke trein je pakt? | |
James1988 | donderdag 10 december 2015 @ 22:21 |
Hangt af van je ticket. Als je een NRW-ticket koopt, of een Schönes-Wochenende-Ticket of zoiets dan mag je met WFB en DB RegioNational Express mee, maar niet met DB Fernverkehr. Koop je een 'Normalpreis' dan mag je ook met de IC mee. Niet dat dat heel veel tijdwinst oplevert, de RE van NX is net zo snel als de IC en de Westfalenbahn is maar 2 tot 7 minuten trager. | |
Salatrel | vrijdag 11 december 2015 @ 06:43 |
http://www.ad.nl/ad/nl/32(...)et-bivakmutsen.dhtml![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2015 @ 08:08 |
gekluns weer ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2015 @ 08:10 |
De gristenunie is gek. Er rijden bussen. | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 11 december 2015 @ 08:52 |
Een Baileybrug met spoor? ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2015 @ 08:59 |
![]() In Eindhoven, Netherlands, the post-war Eindhoven Station is built with Bailey segments and is still in use. ![]() Maar ze schijnen ook echt voor spoor gebruikt te worden. In Eindhoven zitten ze in de overkapping. | |
bork | vrijdag 11 december 2015 @ 09:27 |
Baileybruggen en spoor eitje, zoek maar eens op halve zolenlijntje. Wat niet kan is dat ze open en dicht gaan zo als nodig is bij de Eems het is een starre, lees vaste constructie. | |
derLudolf | vrijdag 11 december 2015 @ 09:37 |
Dat zijn er best veel, dat had ik niet gedacht. | |
derLudolf | vrijdag 11 december 2015 @ 09:40 |
In NL ondenkbaar | |
b2py | vrijdag 11 december 2015 @ 09:50 |
Je kan ze wel makkelijk weer uit elkaar halen ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 december 2015 @ 10:13 |
Niet helemaal, kijk maar naar Arnhem - Doetinchem waar Breng en Arriva de paaltjes delen. Het kan wel, als de opdrachtgevers willen... | |
b2py | vrijdag 11 december 2015 @ 10:19 |
Maar waar je voor compensatie van het kastje naar de muur wordt gestuurd.. Zo soepel gaat het niet | |
b2py | vrijdag 11 december 2015 @ 10:19 |
Hoor ik ineens de NS gong door mijn kamer galmen, like wtf.![]() Really? ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 december 2015 @ 10:37 |
Geen berichtje voor Hajo? ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 december 2015 @ 10:53 |
Precies. Het is een redelijk druk bevaren rivier | |
#ANONIEM | vrijdag 11 december 2015 @ 11:09 |
Het was mij nog nooit opgevallen maar blijkbaar speelt er een ander riedeltje bij RE treinen als stationsaankondigingen afhankelijk waarvandaan je trein vertrekt in Berlijn of Brandenburg. Leuk leesvoer: http://digitalcosmonaut.c(...)le-on-german-trains/ | |
Merode32 | vrijdag 11 december 2015 @ 11:43 |
Waarmee je dus het hele principe van de ovc onderuit schopt. | |
Peterselieman | vrijdag 11 december 2015 @ 11:48 |
In Vlaanderen begint de politiek zich te bemoeien met het vele staken bij de NMBS http://www.gva.be/cnt/dmf(...)spoorbonden-inperken | |
Peterselieman | vrijdag 11 december 2015 @ 11:58 |
En in aanvulling hierop: De Belgische regering heeft besloten dat als er volgende maand gestaakt wordt er een verplichte minimale dienstregeling gereden dient te worden. http://nos.nl/artikel/207(...)or-spoorstaking.html | |
derLudolf | vrijdag 11 december 2015 @ 12:00 |
Op FB kwam iemand met de suggestie om de brug dan maar hoger te maken naar dat lijkt mij ook onmogelijk, volgens mij moeten de boten van de Meyer Werft er ook langs, dan mag je wel een hele hoge brug worden ![]() Wat is het max percentage eigenlijk? Ik heb twee bronnen gevonden, eentje zei dat 6% maximaal is toegestaan een andere schreef dat 2,5% maximaal wordt toegepast (in NL dan). 6% lijkt mij al behoorlijk steil, Pont du Normandie is ook zoiets. Als je zwaar beladen bent met de auto hoe je hem ook niet op 90km/u daar | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2015 @ 12:01 |
Kansloos, weten ze zelf ook wel. | |
Peterselieman | vrijdag 11 december 2015 @ 12:06 |
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek | |
b2py | vrijdag 11 december 2015 @ 12:07 |
Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren. | |
bork | vrijdag 11 december 2015 @ 12:10 |
Gaat niet lukken ![]() ![]() Mooie plaatjes op wikipedia trouwens ![]() ![]() | |
dennistd | vrijdag 11 december 2015 @ 12:11 |
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden. | |
Peterselieman | vrijdag 11 december 2015 @ 12:12 |
Mja, ze proberen een stok te krijgen om mee te slaan | |
Peterselieman | vrijdag 11 december 2015 @ 12:14 |
Uiteraard. Mooi dat die afstand groot genoeg is en dat het niet zoiets is als Grou-Jirnsum waar de boel direct na het station omhoog loopt en je pas na de brug snelheid kunt maken met de trein | |
bork | vrijdag 11 december 2015 @ 12:15 |
Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijn ![]() Dat ze nu de koppen daarbij elkaar steken in het noorden en naar een fatsoenlijke nieuwe verbinding gaan klijken richting Bremen dan kan je ook in 5 jaar klaar zijn en ben je voor 100 jaar klaar. | |
b2py | vrijdag 11 december 2015 @ 12:33 |
FOTO!!!
| |
dennistd | vrijdag 11 december 2015 @ 12:42 |
Deze foto wou je denk ik?![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2015 @ 12:46 |
en rode vlaggen steken. | |
Merode32 | vrijdag 11 december 2015 @ 12:48 |
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is? Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd? | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2015 @ 12:52 |
Geneuzel. Je kan ook gewoon die scheepswerf ergens anders neerleggen. Karrespoorbruggetje voor dat apentreintje terugleggen, zat genoeg ![]() | |
_JdM_ | vrijdag 11 december 2015 @ 13:17 |
Op station Schiphol zijn ze begonnen met het vervangen van de stationnaambordjes! | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2015 @ 13:21 |
zal mij benieuwen ![]() | |
dennistd | vrijdag 11 december 2015 @ 13:41 |
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres ![]() | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 11 december 2015 @ 13:42 |
Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2015 @ 13:43 |
Wauw, drastisch ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2015 @ 13:43 |
Leuk, gefeliciteerd! ![]() | |
dennistd | vrijdag 11 december 2015 @ 13:51 |
Wordt Grou-Jirnsum dan ook eindelijk veranderd? Gw staat natuurlijk ook nergens meer op sinds er geen w meer in zit. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2015 @ 13:58 |
nou en man. Gv en Gvc heten ook al lang geen 's-Gravenhage meer ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 december 2015 @ 14:13 |
Leuk, gefeliciteerd ![]() | |
b2py | vrijdag 11 december 2015 @ 14:22 |
Ja! ![]() ![]() ![]() | |
b2py | vrijdag 11 december 2015 @ 14:22 |
Ligt de overweg minder lang dicht en heb je kortere rijtijden doordat je geen stop-door schakeling hebt bij de overweg bij het vertrek. | |
Mr_Klaasje | vrijdag 11 december 2015 @ 14:24 |
Op zo'n rustige spoorlijn kan dat prima. Met exploitatieve seinen kan je immers regelen dat als een goederentrein niet in één keer de brug over kan je die vasthoudt op een plek waar die snelheid kan maken. En bij zo'n hoge brug hoeft die niet zoveel meer open dus dat is geen enkel probleem. | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2015 @ 14:24 |
Dus als je je ICE gemist hebt mag je ook met de CNL mee, als er nog plek is? Waarom zou je dat willen eigenlijk? ![]() | |
JDude | vrijdag 11 december 2015 @ 14:27 |
Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voor ![]() ![]() | |
HaverMoutKoekje | vrijdag 11 december 2015 @ 14:29 |
Oss! Ik heb het een keer voor elkaar gekregen om deuren aan verkeerde kant te openen. Moest ik over dat hekje klimmen om op tijd de trein uit te komen | |
Prins_Pils | vrijdag 11 december 2015 @ 14:43 |
Deventer heeft ook lang een Baileybrug gehad, tot 1982 in gebruik. Hij was enkelsporig en een flinke bottleneck. Aan de stadskant zit op de huidige brug een gedenkplaquette voor de bouwers en aan de Twellose kant staat een restant ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 11 december 2015 @ 14:49 |
cool, dat zie je eigenlijk nooit als je eroverheen fietst ![]() | |
Merode32 | vrijdag 11 december 2015 @ 14:53 |
Het principe ken ik, ik ben er alleen verbaasd over dat er is gekozen voir een eiland perron, ipv van een normale bajonet ligging. | |
Prins_Pils | vrijdag 11 december 2015 @ 15:02 |
Het andere perron is er vaak ook pas later bij gelegd, oorspronkelijk was er vaak alleen een eilandperron. Als stations drukker worden en passerende treinen zo hard gaan wil je niet beide richtingen op één perron gepropt hebben. Het perron verbreden kost meer omdat dan ook het spoor verlegd moet worden. | |
Prins_Pils | vrijdag 11 december 2015 @ 15:02 |
Nee want hij zit op het landhoofd, aan de kant van het wandelpad. Kun je vanaf de naastgelegen Ossenweerdstraat uitstekend zien ![]() ![]() | |
Merode32 | vrijdag 11 december 2015 @ 15:04 |
Ja dat had ik ook al bedacht, is in zo situatie het niet goedkoper om het eilandperron op te ruimen en een perron naast het spoor te bouwen(klassieke bajonet)? In combinatie met een perron aan dd andere kant van de overweg natuurlijk. | |
dennistd | vrijdag 11 december 2015 @ 15:11 |
De laatste en eerste ICE worden vervangen door de CNL die daarvoor drie zitrijtuigen heeft (die er nu ook al aan zitten maar pas in Duitsland geopend worden) | |
Prins_Pils | vrijdag 11 december 2015 @ 15:11 |
Gewoon een hekje aan één kant is natuurlijk het goedkoopst ![]() | |
_serial_ | vrijdag 11 december 2015 @ 15:13 |
Vanavond zijn er werkzaamheden op het spoor tussen Den Haag en Breda. Deze werkzaamheden hebben, naar nu blijkt, een grotere impact op het treinverkeer dan in eerste instantie is gemeld. Wij zijn nu druk bezig om de reisinformatie aan te passen naar de nieuwe situatie. Sterf toch even lekker NS, hou ik rekening met werkzaamheden, moet ik alsnog veel moeite doen om thuis te komen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Merode32 | vrijdag 11 december 2015 @ 15:14 |
Maar dat levert wel een snelheidsbeperking op, met een slimmewissel zou je nooit langs het perron hoeven bij een klassieke bajonetligging. | |
ReisT | vrijdag 11 december 2015 @ 15:29 |
Waarom zou dat een snelheidsbeperking opleveren? | |
KomtTijd... | vrijdag 11 december 2015 @ 16:18 |
Weet iemand trouwens waarom ze in Amersfoort perron 6/7 een cm of 10 verlaagd hebben? Was die buiten spec? | |
b2py | vrijdag 11 december 2015 @ 16:22 |
Alles moet 76cm boven spoorstaaf zijn ivm gelijkvloerse instap, Amersfoort was wat hoger.. | |
bork | vrijdag 11 december 2015 @ 17:10 |
![]() ![]() | |
derLudolf | vrijdag 11 december 2015 @ 18:44 |
Hoeveel was het nu? 78 en 3 streep? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 11 december 2015 @ 18:48 |
84cm was toch de oude standaard in Nederland? | |
dennistd | vrijdag 11 december 2015 @ 18:51 |
Klopt | |
ziggyziggyziggy | vrijdag 11 december 2015 @ 19:46 |
![]() ![]() | |
derLudolf | vrijdag 11 december 2015 @ 19:50 |
Gang is alles ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 december 2015 @ 20:11 |
True, maar goed het is eerst maar eens afwachten wat voor plannen ze uit de hoge hoed gaan toveren | |
Peterselieman | vrijdag 11 december 2015 @ 20:13 |
Buitenpost. Middenperron werd voor de komst van de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen te smal geacht, waardoor er een hekje op het middenperron is gekomen en er een nieuw zijperron gebouwd is voor de treinen richting Groningen | |
derLudolf | vrijdag 11 december 2015 @ 20:25 |
Ah daarom staat er in Nieuw Amsterdam een hek op het perron ![]() | |
Peter | vrijdag 11 december 2015 @ 20:32 |
Haren heeft ook een hek op z'n perron toch? ![]() | |
James1988 | vrijdag 11 december 2015 @ 20:33 |
"U reist met de trein? Sorry, maar dan kunnen we u niet aannemen." ![]() | |
b2py | vrijdag 11 december 2015 @ 20:37 |
Beilen ook ![]() | |
derLudolf | vrijdag 11 december 2015 @ 20:55 |
![]() | |
b2py | vrijdag 11 december 2015 @ 21:37 |
HSL 1304 met de 1254 in opzending en een lange ketelsleep vertrekt uit Amersfoort naar Bad Bentheim | |
derLudolf | vrijdag 11 december 2015 @ 21:50 |
f Porno ![]() | |
Bitlord | vrijdag 11 december 2015 @ 22:10 |
Nog meer porno: 5x Plan V net door Eindhoven. Zal ook wel de laatste keer zijn. | |
greavy | vrijdag 11 december 2015 @ 22:54 |
nee, beide loks naar Zutphen voor onderhoud, en is nog maar 1 machinist op bevoegd | |
James1988 | zaterdag 12 december 2015 @ 00:39 |
MTR Express heeft sinds de start in maart 250.000 reizigers vervoerd tussen Stockholm en Göteborg. Als bedankje kreeg de 250.000e reiziger een bos bloemen en een jaarkaart uitgereikt van de directeur van het spoorbedrijf. | |
Bitlord | zaterdag 12 december 2015 @ 00:58 |
Zou dit het laatste Plan V-stelletje zijn wat ik in commerciële dienst heb gezien? | |
bork | zaterdag 12 december 2015 @ 01:24 |
Rijdt er in Madurodam nog een Apekop? Zo ja, ik hoop dat ze meelezen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 07:03 |
Het zou toch nog vier maanden door blijven rijden? ![]() | |
Maegrim | zaterdag 12 december 2015 @ 07:05 |
![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 12 december 2015 @ 07:57 |
Ja, maar dat is ter afscherming van het goederenspoor, dat geen perron heeft en wat verder van de rand af ligt. | |
b2py | zaterdag 12 december 2015 @ 09:12 |
Interessant, zelfs seinen in een onderhoudshal. Had ik niet verwacht | |
Ajaxfan | zaterdag 12 december 2015 @ 09:27 |
Nu uit de dienst en dan 4 maanden op de reservebank dacht ik? | |
DriekOplopers | zaterdag 12 december 2015 @ 10:35 |
Volgens mij geven die lampen aan of er wel of geen spanning op de bovenleiding staat. | |
b2py | zaterdag 12 december 2015 @ 11:06 |
Ik geloof je direct, ik ben er nog nooit binnen geweest | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 11:40 |
Maar hoe zit het nou? Gaat Mat64 in principe vanavond echt aan de kant? Voorlopig definitief onder voorbehoud vrijwel zeker misschien soms af en toe? | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 11:52 |
In elk geval heb ik er gisteravond nog eentje op de foto gezet in Arnhem. Heb even in gedachten verzonken, ja welhaast gehypnotiseerd, staan kijken naar hoe de filmrol voorbij trok, en telkens bleef staan op stationsnamen die allang niet meer bestaan. Met CS erin en zo. Toen hij eindelijk op "Ede-Wageningen" beland was, hoorde ik een stoomfluitje ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 12:41 |
Zeg, ik heb voor morgen een reis uitgestippeld die met reizen op saldo 40 euro zou kosten, met alles 40 % korting. Dat is wel wat overdreven. Kan ik bij mijn AltijdVoordeel ook een dagkaart op de kaart laden? Neem aan dat dat wel goedkoper is toch? ![]() | |
Ajaxfan | zaterdag 12 december 2015 @ 12:42 |
Hmm direct weg blijkbaar:
| |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 12:47 |
Nou ja, mijn mening was al bekend ![]() | |
TemulMelvin | zaterdag 12 december 2015 @ 12:52 |
Ook rekening gehouden met Lange Afstanskorting? Als je bijv Deventer - Apeldoorn doet check out om 10.00 en incheck om 10.15 Apeldoorn -> Deventer. Dan wordt dat als 1 reis gezien. Als je dat maar slim genoeg doet kom je vanzelf aan het maximum tarief. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 12:53 |
ja, maar als er een andere vervoerder tussen zit? | |
TemulMelvin | zaterdag 12 december 2015 @ 12:55 |
Maakt niet uit, de tariefeenheden worden als het goed is doorgegeven. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 12:56 |
Het is een onderzoekje waard of dat ook echt gebeurt natuurlijk ![]() | |
James1988 | zaterdag 12 december 2015 @ 13:03 |
Dagkaarten zijn duurder en alleen geldig bij NS https://www.ns.nl/producten/losse-kaartjes/p/dagkaart ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 13:04 |
Oftewel, je kunt ze combineren als in "ze kunnen samen op één OV-Chipkaart bestaan" maar het is niet zo dat je 40 % korting krijgt op die dagkaart. Oftewel, een volstrekt onzinnig "aanbod" voor de meeste mensen. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 13:05 |
Ik zag het ja. Wat een hoerezooi ook zeg, de tering ![]() Nou ja, misschien moet je het ook anders zien. Een dagkaart kan interessant zijn voor mensen die normaal nooit met de trein reizen. Als het inderdaad zo is dat reizen op saldo "capt" bij de maximumprijs, zijnde 51,40 min 40 % zijnde ¤ 30,85 dan is dat in feite je "dagkaart met korting". We gaan het zien ![]() [ Bericht 19% gewijzigd door Dr_Flash op 12-12-2015 13:13:19 ] | |
b2py | zaterdag 12 december 2015 @ 13:11 |
Die waren volgens mij altijd al zo duur hoor.. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 13:14 |
Vroegah kon je gewoon "dagkaart met korting" kopen als je een Voordeelurenkaart had. Maar misschien is dat nu niet meer nodig. Ik hoop het. Anders ga ik weer bozigjes doen en zo morgenavond ![]() | |
ReisT | zaterdag 12 december 2015 @ 13:39 |
Je quote oud nieuws. Inmiddels zijn de laatste geruchten dat Plan V nog even blijft als warme reserve. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 13:40 |
Warme reserve. Klinkt als iets dat je in de winter hard nodig hebt ![]() | |
Ajaxfan | zaterdag 12 december 2015 @ 13:42 |
Ahum niet handig. ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 14:27 |
Dat dus. Gewoon weer het zoveelste lulpraatje voor de bühne. Had ook nog niet eerder de term "warme reserve" horen langskomen trouwens. | |
derLudolf | zaterdag 12 december 2015 @ 14:52 |
Was het DDM1 ook warme reserve of stond dat in de ijskast? ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 12 december 2015 @ 15:09 |
Volgens Dijksma zijn de V250's dus ook warme reserve? | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 15:09 |
Dijksma der moeder is warme reserve. | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 12 december 2015 @ 15:17 |
Lekker hoor. | |
greavy | zaterdag 12 december 2015 @ 16:08 |
Er waren een week of 3 terug serieuze geruchten binnen de NSR-wandelgangen dat er circa 20 stellen Plan V voor enkel en alleen Limburg beschikbaar blijven t/m eind maart, begin april. Het is echter nooit definitief bevestigd. | |
Ajaxfan | zaterdag 12 december 2015 @ 16:12 |
Ah dat wist ik niet. ![]() | |
greavy | zaterdag 12 december 2015 @ 16:15 |
"Warme reserve" betekent dat als het andere materieel het laat afweten en er dus een tekort komt, kan het van het opstelterrein gehaald worden. Er waren ook binnen de wandelgangen geruchten dat de inzet gewoon 7 dagen per week in Limburg door blijft lopen, daar heb je aan 16-17 stellen in de spits (en 2-3 reserve) genoeg voor de Sprinters Roermond-Maastricht en Sittard-Heerlen. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 16:21 |
Wat een gelul. Er is niets "warms" aan zo'n reserve, het is gewoon "reserve". Want als ik jou goed begrijp is "koude reserve" dan NS-mooipraat voor "Slopershamer". | |
greavy | zaterdag 12 december 2015 @ 16:24 |
"koude reserve" moet eerst weer naar de werkplaats voor een onderhouds/checkbeurt en dergelijke, een warme reserve krijgt ook dagelijks de 24uurs check. | |
Ajaxfan | zaterdag 12 december 2015 @ 16:30 |
Maar warme reserve is dus eigenlijk gebruiksklaar en dat maakt de keuze om ze dan al uit de actieve dienst te halen nog vager. | |
Peter | zaterdag 12 december 2015 @ 17:03 |
Politieke belangen spelen dan mee vrees ik. "Het is minder veilig en daarom hebben we het op verzoek van de politiek niet ingepland, maar omdat de politiek roept dat ze te weinig capaciteit onacceptabel vindt, zijn ze bij nood nog wel inzetbaar." oid. | |
Bitlord | zaterdag 12 december 2015 @ 17:18 |
Zou mooi zijn als er nog eens een spitsintercity in Maastricht kapot raakt. 5x Plan V in de Intercity naar de Randstad. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 17:25 |
Knalgele containers met Bauer erop achter een rode 1700 richting vermoedelijk Zwolle? Wat is dat? ![]() | |
greavy | zaterdag 12 december 2015 @ 18:10 |
'rode 1700' zal wel een 'rode 1600' zijn, en dus van DB Schenker. Maar verder zou ik het niet weten | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 18:13 |
Ongetwijfeld. | |
greavy | zaterdag 12 december 2015 @ 19:26 |
Iemand een op te knappen trein kopen?![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 19:31 |
Hadden ze veel eerder wat mee moeten doen. Nou willen ze tienduizend ballen zien voor een reddeloos stuk schroot ![]() | |
greavy | zaterdag 12 december 2015 @ 19:34 |
Als ik het zo lees, vonden ze er geen plek voor in de loodsen die ze hebben (lees: ander materieel kreeg prioriteit), waardoor de staat sterk verslechterde. Doch de financiële middelen er niet waren om er aan te werken, werd het steeds slechter. Nu men probeerde via overheden geld te regelen, mislukte dat ook. En nu doen ze 'm dus maar weg. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 19:37 |
ja, en als ZIJ hem al weg doen, wat moet ik er dan mee? ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 19:38 |
Het is eigenlijk steeds weer hetzelfde liedje. "WIJ willen trein X behouden, maar iemand anders moet het betalen." Ja, zo gaat het niet. | |
#ANONIEM | zaterdag 12 december 2015 @ 20:36 |
Volgens Wikipedia zijn er zeven van die treinstellen gebouwd in totaal en is eentje daarvan als museumtreinstel bewaard door de NMBS. Moet er dan nóg eentje bewaard worden, speciaal omdat dát ene treinstel nooit in Wallonië heeft gereden? Wat een argument zeg. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2015 20:36:39 ] | |
ReisT | zaterdag 12 december 2015 @ 20:40 |
Meisje vanmiddag in de trein (Plan V): "Het lijkt wel nationale treinen fotografeerdag vandaag" | |
greavy | zaterdag 12 december 2015 @ 20:43 |
Ik was het niet! Ik moest de weg onveilig maken voor een cursus met de vrachtwagen. Even 3,5 uur doelloos rondrijden "want je moet van het CCV/CBR 3,5 uur rijden" en dat is ook weer geregeld. | |
#ANONIEM | zaterdag 12 december 2015 @ 20:58 |
Limburg en NS in clinch over spoorlijn http://m.telegraaf.nl/bin(...)r-spoorlijn-mw-1l%3A NS en Limburg hebben weer eens "ruzie" ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 12 december 2015 @ 21:18 |
Wil je snel van je oplegger af? Deze chauffeur doet het voor ![]() http://www.dumpert.nl/med(...)_roodlicht_niet.html | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 21:32 |
gewoon beetje tegensturen, niks aan de hand ![]() | |
Fixers | zaterdag 12 december 2015 @ 21:58 |
Wafelijzerpolitiek. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 22:11 |
Let's make sure it FAILS ![]() | |
greavy | zaterdag 12 december 2015 @ 22:51 |
Kiek, opgeruimd staat netjes. | |
#ANONIEM | zaterdag 12 december 2015 @ 22:59 |
Dus dat ding heeft z'n hele loopbaan doorgebracht in Vlaanderen en staat nu al meer dan een decennium weg te rotten in het Waalse Saint Ghislain? Wat een toeval toch ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 23:00 |
Kanaaltunnel, ook Vlaanderen natuurlijk. | |
greavy | zaterdag 12 december 2015 @ 23:00 |
Betreft een tijdelijk vervoertje. Trein komt uit Bazel en ging naar Railport Groningen in Veendam, naar de containerterminal om de containers te lossen (vervoer zal vast verder per vrachtauto gaan). Vervoer is suikerklonten. Schijnen de komende weken nog enkele extra treinen te komen. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 23:03 |
Suikerklonten wat? ![]() ![]() | |
greavy | zaterdag 12 december 2015 @ 23:06 |
Ja. Suikerklonten ja. Schijnen nog een paar vervoertjes in de planning te liggen. | |
greavy | zaterdag 12 december 2015 @ 23:09 |
Zo. Nog een paar uurtjes en je kan bijvoorbeeld niet meer naar Enschede Drienerlo of Veenwouden per trein ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 23:09 |
Maar wel een soort massavervoer als in blokken van 20 kg of zo toch? Niet van die dozen met 1000 voor de koffie? | |
greavy | zaterdag 12 december 2015 @ 23:10 |
Nee, dat niet volgens mij. Want dan gaat het (lijkt mij) niet naar een fabriek waar het product nodig is. Ik dacht uiteindelijk Eemhaven, maar dat is mij niet echt duidelijk. | |
Dr_Flash | zaterdag 12 december 2015 @ 23:26 |
Suske en Wiske en de Sidderende Suikerklont ![]() | |
dennistd | zondag 13 december 2015 @ 00:13 |
Waarom heb je meer dan een uur extra reistijd als de trein een uur eerder vertrekt? ![]() | |
derLudolf | zondag 13 december 2015 @ 00:18 |
Omdat ie wel om dezelfde tijd aankomt op bestemming? | |
Viezze | zondag 13 december 2015 @ 00:31 |
Dan heb je een uur vertraging, niet meer dan een uur ![]() | |
dennistd | zondag 13 december 2015 @ 00:43 |
Zie ik nou goed dat ik met mijn kaartje voor de Austria Express ook de ÖBB-lounge in mag? http://www.oebb.at/de/Ser(...)of/Lounges/index.jsp | |
DeaDLocK2K | zondag 13 december 2015 @ 04:28 |
Zo, ik kan weer op fok. Groetjes uit Doha. | |
DeaDLocK2K | zondag 13 december 2015 @ 05:13 |
Hoezo rijden er geen treinen straks. Ik gun prorail een gezwel. Waar klussen ze precies aan? | |
greavy | zondag 13 december 2015 @ 08:29 |
Vooralsnog is er geen Plan V vandaag ingezet via de bijsturing. | |
greavy | zondag 13 december 2015 @ 08:31 |
De bordjes op Schiphol zijn ook aangepast naar Schiphol Airport. | |
greavy | zondag 13 december 2015 @ 08:36 |
En zoals gepland is vandaag de eerste IC al uit Bremen vertrokken met IC2-meuk naar Emden. | |
Berk-24 | zondag 13 december 2015 @ 09:21 |
Goh, het is zondag. Dan is het ook niet nodig. Zou mij niet verbazen dat Plan V morgen weer op de baan verschijnt. De SGM-trein die nu in de s7500 kan ook wel uit de s7600 geplukt zijn (die dus op zondag in een uursdienst rijdt). | |
Dr_Flash | zondag 13 december 2015 @ 09:35 |
Zal mij niet verbazen als er ergens een paar honderd man op een perron achterblijven "wegens materieeltekort". | |
Berk-24 | zondag 13 december 2015 @ 09:53 |
Ik denk niet dat dat gaat gebeuren. Morgen verschijnt gewoon Plan V op de baan. | |
Ajaxfan | zondag 13 december 2015 @ 10:16 |
Effe knutselen en voor het nieuwjaarsrondje gebruiken. | |
Dr_Flash | zondag 13 december 2015 @ 10:31 |
Dan kunnen we beter een Parry People Mover kopen. Voor onszelf. Een nieuwe. Kan zo in de garage bij iemand ![]() | |
greavy | zondag 13 december 2015 @ 10:32 |
Hee Fles. Er komt zometeen een CapTrain losselok voorbij. De ex-EETC 1621, in die donkerrode kleuren. Ri. Bad Bentheim (is over ongeveer 5-10 minuten door Apeldoorn heen) | |
Dr_Flash | zondag 13 december 2015 @ 10:34 |
Oh nou, dat zien we dan vanzelf ![]() | |
#ANONIEM | zondag 13 december 2015 @ 10:35 |
Is er al wat van de metro te zien? Ze zijn daar momenteel met o.a. 21 TBMs tegelijk een kleine 200 km metro uit de grond aan het stampen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 13 december 2015 @ 10:36 |
Beter stampen ze die de grond IN. Of ze hebben iets niet helemaal begrepen ![]() | |
spectrumanalyser | zondag 13 december 2015 @ 10:36 |
Plan V comeback tour ![]() het is even een vraag of het twitteraccount 'Waar rijdt Mat64' blijft functioneren. https://twitter.com/WaarRijdtMat64 | |
Dr_Flash | zondag 13 december 2015 @ 10:37 |
Waarom? ![]() | |
dennistd | zondag 13 december 2015 @ 11:35 |
De 1621 kwam om 11.21u door Hengelo:![]() In Almelo staat trouwens DDAR voor de stopper naar Apeldoorn. | |
b2py | zondag 13 december 2015 @ 11:40 |
Precies zoals gepland ![]() | |
dennistd | zondag 13 december 2015 @ 11:41 |
En het eerste Plan V is reeds gesignaleerd: er zit een setje van maar liefst drie stuks in de stopper Eindhoven-Tilburg Universiteit... | |
greavy | zondag 13 december 2015 @ 11:43 |
Klopt. Was een DDAR3 uitgevallen. Althans, De Vee rijdt ter vervanging van DDAR3 | |
dennistd | zondag 13 december 2015 @ 11:46 |
Zit nog ff te twijfelen om in Deventer af te buigen naar Tilburg, maar in het zuiden is het slecht weer toch? Hier schijnt de zon namelijk. | |
greavy | zondag 13 december 2015 @ 11:47 |
Bewolkt ja |