ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Gewoon een nieuwe Setra, volgens mij is dat niet veel slechter als een VIRM
Heb je overal zoveel Lebensraum? En kun je eventueel een stoel met extra beenruimte kopen?
Heeft Flixbus überhaupt bussen? Ik moest denken aan dit nieuwsbericht http://www.rtvdrenthe.nl/(...)laire-Duitse-Fernbus Gaat dat bedrijf dan met hun eigen bussen rijden voor Flixbus (eventueel in FB huisstijl) of zullen ze enkel de chauffeurs leveren?
Flixbus is een soort Uber, ze hebben zelf geen bussen of chauffeurs maar huren alles in.
Hey, nu gaat het te ver naar het bussentopic meej gang anders roep ik Anne
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Hangt nu toch op perron 4? Volgens mij hing die balk de vorige keer ergens anders maar ik kan me vergissen.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
@Darkwing: welke lijn ligt er uit dan in Parijs dat er geen vervanging is voor RER A? De miljoen reizigers van lijn A lijken wat lastig op te vangen te zijn met een alternatief.
Op woensdag 9 december 2015 16:52 schreef Bitlord het volgende: @Darkwing: welke lijn ligt er uit dan in Parijs dat er geen vervanging is voor RER A? De miljoen reizigers van lijn A lijken wat lastig op te vangen te zijn met een alternatief.
Lijn P (Paris Meaux) is voor waar ik woon een acceptabel alternatief
Sterker nog, de halte Esbly ligt op Hemelsbreed 3 km van t park Disney/TGV Marne la Vallee...
Die lijn (donker Geel vanaf Paris Est) heeft zowel ten noorden als ten zuiden van de RER A richting Marne la Vallee een tak..(samen met RER E roze)
zie hier ook t kaartje
[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 09-12-2015 17:10:41 ]
Ah, die 15 souffleurs zijn gelukkig allemaal overduidelijk onafhankelijk en helemaal niet vooringenomen, zodat de MVBOV altijd een weloverwogen statement kan maken.
De MVBOV valt nu definitief door de mand als het schoothondje van FMN.
Aha. Dus als ik kritiek uit op de NS met z'n uitpuiltreinen, dan is Voor Beter OV dus meteen het schoothondje van FMN. En dan haal je ook meteen de adviseurs maar even door het slijk.
Weet ik niet, wel voor de test lijkt me het wel verschil maken, ding hing eerst op perron 1 maar daar komt niet zoveel. Nu helemaal niet meer dacht ik. Spoor 4 is wel een druk perron namelijk .
[ Bericht 1% gewijzigd door bork op 09-12-2015 17:57:29 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Volgens mij was dit spoor 4 inderdaad, het was de IC naar Schiphol. Nu vraag ik me af of dit systeem ook werkt bij andere materieelsoorten. Ik weet dat toen op spoor 1 het volgens mij alleen werkte bij bepaalde Koplopers. Wellicht dat ik daar nu toevallig ook inzat.
Het systeem Fles. Als het systeem het niet wil dan kan het niet.
Ik weet niet of dit automatisch gaat of dat er telkens een stagiair de treinconfiguratie met plaatsing van rolstoeldeur, fietsenafdeling en stiltezône zit in te voeren?
De treinsamenstelling is realtime beschikbaar (kijk maar op OVtijden) maar ik weet niet of ze daar ook de rijrichting bij weten. Lijkt me wel, maar dan wordt die info niet gepubliceerd naar de buitenwereld.
Ik weet niet of dit automatisch gaat of dat er telkens een stagiair de treinconfiguratie met plaatsing van rolstoeldeur, fietsenafdeling en stiltezône zit in te voeren?
ALS het systeem wil is het een kwestie van één keer invoeren. En dan ff lekker vijf seconden langer nadenken en er een echt slick systeempje van maken. Met bijvoorbeeld snelkoppen (scriptje eronder) voor dingen als omgekeerde rijtuigvolgorde, stel afgetrapt etc
Op woensdag 9 december 2015 18:15 schreef James1988 het volgende: De treinsamenstelling is realtime beschikbaar (kijk maar op OVtijden) maar ik weet niet of ze daar ook de rijrichting bij weten. Lijkt me wel, maar dan wordt die info niet gepubliceerd naar de buitenwereld.
Oh nee, dat is "concurrentiegevoelig" Het enige woord waarin NS van het bestaan van iets als concurrentie af weet
Aha. Dus als ik kritiek uit op de NS met z'n uitpuiltreinen, dan is Voor Beter OV dus meteen het schoothondje van FMN. En dan haal je ook meteen de adviseurs maar even door het slijk.
Morgen "groot werkoverleg" bij NS Almere n.a.v. de drie gewonden gisteravond bij de aanhouding van een zwartrijder aldus een HC van NS op Facebook. Daarnaast is de flixbus die nu op Enschede CS staat naar Eindhoven of Groninten met een kleine 10 man gevuld.
Op woensdag 9 december 2015 19:02 schreef boriq het volgende: Morgen "groot werkoverleg" bij NS Almere n.a.v. de drie gewonden gisteravond bij de aanhouding van een zwartrijder aldus een HC van NS op Facebook.
Een staking dus. Krijg je vast minder agressie van
ALS het systeem wil is het een kwestie van één keer invoeren. En dan ff lekker vijf seconden langer nadenken en er een echt slick systeempje van maken. Met bijvoorbeeld snelkoppen (scriptje eronder) voor dingen als omgekeerde rijtuigvolgorde, stel afgetrapt etc
Kan echt wel hoor
Nummertjes fappen uit Track en Trace en als je weet welke cabine aan welke kant van de trein zit kun je zo de treinsamenstelling eruit rammelen
Ik ben er nog nooit geweest dus ik ken de drukte niet, maar ik zie een VIER-minutendienst op het centrale deel. En dát is zelfs al te weinig zeg je? Hoe frequent wordt er normaal dan wel niet gereden
Op woensdag 9 december 2015 19:54 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben er nog nooit geweest dus ik ken de drukte niet, maar ik zie een VIER-minutendienst. En dát is zelfs al te weinig zeg je? Hoe frequent wordt er normaal dan wel niet gereden
Voor zover ik begrepen heb wordt op RER A op het drukste deel in de spitsuren om de twee minuten gereden. In de tegenspitsrichting om de 2,5 minuten
Op woensdag 9 december 2015 19:54 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben er nog nooit geweest dus ik ken de drukte niet, maar ik zie een VIER-minutendienst op het centrale deel. En dát is zelfs al te weinig zeg je? Hoe frequent wordt er normaal dan wel niet gereden
Om je een idee te geven: de ene trein rijdt het spoor binnen terwijl de vorige nog aan het optrekken is.
Op woensdag 9 december 2015 19:54 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben er nog nooit geweest dus ik ken de drukte niet, maar ik zie een VIER-minutendienst op het centrale deel. En dát is zelfs al te weinig zeg je? Hoe frequent wordt er normaal dan wel niet gereden
Dat is veel te weinig. Op RER A rijden metro's van 20 bakken, om de 3 minuten, op zondagochtend. Anders vaker.
Op woensdag 9 december 2015 19:59 schreef Dr_Flash het volgende: De metro van Moskou rijdt de hele nacht door elke 5 minuten trouwens. En in de spits met 80 treinen per uur per richting.
Op woensdag 9 december 2015 19:59 schreef Dr_Flash het volgende: De metro van Moskou rijdt de hele nacht door elke 5 minuten trouwens. En in de spits met 80 treinen per uur per richting.
Op woensdag 9 december 2015 19:54 schreef Prins_Pils het volgende: Ik ben er nog nooit geweest dus ik ken de drukte niet, maar ik zie een VIER-minutendienst op het centrale deel. En dát is zelfs al te weinig zeg je? Hoe frequent wordt er normaal dan wel niet gereden
Ik bedoel eigenlijk eerder dat 't na 19 uur gewoon fini Is...
Op woensdag 9 december 2015 22:00 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb 20 jaar lang in een dorp gewoond waar de laatste bus om 18:14 aankwam Never killed anybody
En in het weekend rijdt er geen bus? Komt vaker voor, mensen schijnen het te overleven .
Op woensdag 9 december 2015 22:00 schreef Dr_Flash het volgende: Ik heb 20 jaar lang in een dorp gewoond waar de laatste bus om 18:14 aankwam Never killed anybody
Dat heb ik dus nooit beseft dat er ook plaatsen waren waar het slechter gesteld was dan in mijn dorp. Als ik zaterdags in het café zit, kwam er altijd rond half 1 nog een bus uit Emmen langs tuffen.
Toen ik een keer in Hilversum stond te wachten op de bus op een zondag (84/85 ofzo, Hilversum-Soest dacht ik) was ik toch hoogst verbaasd dat er na een half uur nog geen bus was. Die reed dus niet op zondag. Godsamme, ga je ook een keer met het OV, want in de 'grote stad' is dat vast goed geregeld.
Voor Ajaxfan: Wat treinen in Ontario betreft vond ik enkel het stuk tussen Brighton en Oshowa wel aardig omdat je geregeld Lake Ontario vanuit de trein ziet liggen. In de wijde omtrek rond Toronto zie je enkel beton en het landschap in zuidelijk Ontario en Québec is erg plat en eentonig. De treinen van Viarail zijn overigens heel goed en Montreal vond ik een leuke stad
Aha. Dus als ik kritiek uit op de NS met z'n uitpuiltreinen, dan is Voor Beter OV dus meteen het schoothondje van FMN. En dan haal je ook meteen de adviseurs maar even door het slijk.
Yeah right.
Lees jij überhaupt ooit terug wat je uit je toetsenbord spuugt in dit topic? Wat voor beschuldigingen je pleegt? Waarvoor je mensen (ook dat zijn mensen) uitmaakt? En dan verwijt jij mij mensen door het slijk te halen? Ben je volkomen geschift?
Ik ben nog netjes over jouw adviseurs. Van wie we niet weten wie het zijn, want geheim. Van wie we niet weten wat de agenda is, want geheim. Kritiek op MVBOV is verboden want er zijn vijftien slimme adviseurs en die weten hoe je moet communiceren en hebben altijd gelijk.
Enfin, mijn punt is wel duidelijk denk ik. Ik ben verder bereikbaar per PM, niet meer hier.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Lees jij überhaupt ooit terug wat je uit je toetsenbord spuugt in dit topic? Wat voor beschuldigingen je pleegt? Waarvoor je mensen (ook dat zijn mensen) uitmaakt? En dan verwijt jij mij mensen door het slijk te halen? Ben je volkomen geschift?
Ik ben nog netjes over jouw adviseurs. Van wie we niet weten wie het zijn, want geheim. Van wie we niet weten wat de agenda is, want geheim. Kritiek op MVBOV is verboden want er zijn vijftien slimme adviseurs en die weten hoe je moet communiceren en hebben altijd gelijk.
Enfin, mijn punt is wel duidelijk denk ik. Ik ben verder bereikbaar per PM, niet meer hier.
Ik had me voorgenomen om hier niet meer op te reageren, maar ff he. Zijn jij en ik niet schuldig aan hetzelfde soort onderbuikpolarisering? Dit moet toch beter kunnen?
Ik had me voorgenomen om hier niet meer op te reageren, maar ff he. Zijn jij en ik niet schuldig aan hetzelfde soort onderbuikpolarisering? Dit moet toch beter kunnen?
Ik ben uitgenuanceerd richting MVBOV. Ik heb het vriendelijk geprobeerd, ik heb het onvriendelijk geprobeerd. Ik heb het geprobeerd met milde en minder milde spot. Het werkt niet. En aangezien ik klaar ben me kapot te ergeren aan de drek van Driek...:
quote:
Ik ben verder bereikbaar per PM, niet meer hier.
[ Bericht 5% gewijzigd door Duvel op 09-12-2015 23:09:16 ]
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ik ben uitgenuanceerd richting MVBOV. Ik heb het vriendelijk geprobeerd, ik heb het onvriendelijk geprobeerd. Ik heb het geprobeerd met milde en minder milde spot. Het werkt niet. En aangezien ik klaar ben me kapot te ergeren aan de drek van Dries...:
[..]
Ik had zojuist een paar dagen eerder een zelfde niveau van klaarheid bereikt met eigenlijk vooral de "discussie" tussen jou en VBOV.
Ik sta op zich overal voor open, maar ik signaleer wel dat teveel mensen klaar zijn met teveel andere mensen. Mensen ja, het wordt te persoonlijk. We zijn dit niet optimaal aan het spelen met zn allen.
Ze gaan in januari weer staken in Belgoland 6-7 januari een 48 uursstaking, 21-22-23 januari een 72 uursstaking. De socialistische en gristelijke spoorvakbonden gaan niet akkoord met een CAO waarin veel 'productieverhogende maatregelen' zijn opgenomen. Er zal ongeveer een uur langer per week doorgewerkt moeten worden zonder extra salaris.
Valt wat voor te zeggen, maar ze hebben toch al zo vreselijk veel mensen in dienst bij NMBS die eigenlijk gewoon de hele dag uit de neus lopen te vreten? Zoals loketmedewerkers op stations met zeg drie treinen per dag?
Op donderdag 10 december 2015 00:36 schreef Prins_Pils het volgende: Ze gaan in januari weer staken in Belgoland 6-7 januari een 48 uursstaking, 21-22-23 januari een 72 uursstaking. De socialistische en gristelijke spoorvakbonden gaan niet akkoord met een CAO waarin veel 'productieverhogende maatregelen' zijn opgenomen. Er zal ongeveer een uur langer per week doorgewerkt moeten worden zonder extra salaris.
Valt wat voor te zeggen, maar ze hebben toch al zo vreselijk veel mensen in dienst bij NMBS die eigenlijk gewoon de hele dag uit de neus lopen te vreten? Zoals loketmedewerkers op stations met zeg drie treinen per dag?
Ken je dat verhaal van die jongen die in april in Belgie zat met ook een 24-uurs staking? Die zit 6 en 7 januari weer in Belgoland en mag dus als de wiedeweerga bustickets bestellen
van de overweg hier blijven de helft van de spoorbomen naar beneden en branden de rode lampen continu. alsof het is 'vastgelopen'. treinverkeer komt met tyfoon stapvoets door Heiloo.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
Je zou er zo een serie postzegels van kunnen maken.
Mooi plaatje, die Russiche heeft een lekkere schuif aan de voorkant, is dat voor sneeuw of meer de ouderwetse maar dan multi-inzetbare koeienschuiver?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
De Austria Express, de wintersporttrein van Railpromo, verwacht blijkbaar veel reizigers aangezien de trein 16 wagons lang gaat zijn. Daarmee is het de langst reizigerstrein in de komende dienstregeling.
[ Bericht 9% gewijzigd door GlennQuagmire op 10-12-2015 12:29:42 ]
Vermoedelijk duiden ze op Plan V dat enkele maanden langer in dienst blijft
Je zou ook nog stammen die pas later in de ochtend een internationale trein rijden aan het begin van de ochtend in een binnenlandse trein inzetten. Maar dat is kruimelwerk natuurlijk
Je zou ook nog stammen die pas later in de ochtend een internationale trein rijden aan het begin van de ochtend in een binnenlandse trein inzetten. Maar dat is kruimelwerk natuurlijk
Eerste trein uit Amsterdam richting Berlijn vertrekt toch al om 5:05? Eerste ICE om 7 uur dacht ik. Of overnachten er wel meer ICE;ICB's in Amsterdam? Al met al zet het geen zoden aan de dijk en zorgt denk ik ook voor veel verwarring.
Op donderdag 10 december 2015 13:53 schreef GlennQuagmire het volgende: Je zou ook nog stammen die pas later in de ochtend een internationale trein rijden aan het begin van de ochtend in een binnenlandse trein inzetten. Maar dat is kruimelwerk natuurlijk
Lijkt me best een tof idee, de vroegste sprinter Haarlem - Dordrecht en terug met ICE rijden Al zal die vanwege de korte afstanden en vaak halteren de rijtijden niet halen.
Bovendien heb je personeel nodig met EN wegbekendheid op dat stuk EN materieelbekendheid met ICE. Zijn er niet zo veel van denk ik
Je zou ook nog stammen die pas later in de ochtend een internationale trein rijden aan het begin van de ochtend in een binnenlandse trein inzetten. Maar dat is kruimelwerk natuurlijk
Of met een Speno naar je werk.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Lijkt me best een tof idee, de vroegste sprinter Haarlem - Dordrecht en terug met ICE rijden Al zal die vanwege de korte afstanden en vaak halteren de rijtijden niet halen.
Bovendien heb je personeel nodig met EN wegbekendheid op dat stuk EN materieelbekendheid met ICE. Zijn er niet zo veel van denk ik
Ze hebben al een keer een week met een ICE in de stoptreindienst gereden
Je zou ook nog stammen die pas later in de ochtend een internationale trein rijden aan het begin van de ochtend in een binnenlandse trein inzetten. Maar dat is kruimelwerk natuurlijk
IC Berlijn in de vroege ochtend een slagje Enkhuizen ofzo laten doen in trek-trek-formatie
Eerste trein uit Amsterdam richting Berlijn vertrekt toch al om 5:05? Eerste ICE om 7 uur dacht ik. Of overnachten er wel meer ICE;ICB's in Amsterdam? Al met al zet het geen zoden aan de dijk en zorgt denk ik ook voor veel verwarring.
Volgens mij overnachten drie of vier IC Berlijn-stammetjes in Amsterdam
Later ook nog een keer: http://www.omroepbrabant.(...)E+via+Eindhoven.aspx Behalve dit retourtje Eindhoven (was mijn eerste ritje met ICE ooit) reed-ie toen o.a. ook de stopper Leiden-Schiphol-Hilversum-Utrecht.