Op FB kwam iemand met de suggestie om de brug dan maar hoger te maken naar dat lijkt mij ook onmogelijk, volgens mij moeten de boten van de Meyer Werft er ook langs, dan mag je wel een hele hoge brug wordenquote:Op vrijdag 11 december 2015 10:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Precies. Het is een redelijk druk bevaren rivier
Kansloos, weten ze zelf ook wel.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:48 schreef Peterselieman het volgende:
In Vlaanderen begint de politiek zich te bemoeien met het vele staken bij de NMBS
http://www.gva.be/cnt/dmf(...)spoorbonden-inperken
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroekquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:00 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Op FB kwam iemand met de suggestie om de brug dan maar hoger te maken naar dat lijkt mij ook onmogelijk, volgens mij moeten de boten van de Meyer Werft er ook langs, dan mag je wel een hele hoge brug worden
Wat is het max percentage eigenlijk? Ik heb twee bronnen gevonden, eentje zei dat 6% maximaal is toegestaan een andere schreef dat 2,5% maximaal wordt toegepast (in NL dan). 6% lijkt mij al behoorlijk steil, Pont du Normandie is ook zoiets. Als je zwaar beladen bent met de auto hoe je hem ook niet op 90km/u daar
Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:58 schreef Peterselieman het volgende:
En in aanvulling hierop: De Belgische regering heeft besloten dat als er volgende maand gestaakt wordt er een verplichte minimale dienstregeling gereden dient te worden.
http://nos.nl/artikel/207(...)or-spoorstaking.html
Gaat niet lukkenquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Mja, ze proberen een stok te krijgen om mee te slaanquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
Uiteraard. Mooi dat die afstand groot genoeg is en dat het niet zoiets is als Grou-Jirnsum waar de boel direct na het station omhoog loopt en je pas na de brug snelheid kunt maken met de treinquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijnquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
FOTO!!!quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
De brug ligt zo'n twee kilometer na station Weener. Al zou je de brug 20 meter hoog maken dan heb je nog steeds maar een stijging van 1%. Veel kan er dan al onderdoor, en voor de grotere schepen (zoals dat cruiseschip van bork) moet het beweegbare deel breder worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en rode vlaggen steken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Alsof ze dan ineens wel gaan rijden, die leipo's gaan gewoon op het spoor liggen en seinposten blokkeren.
Geneuzel. Je kan ook gewoon die scheepswerf ergens anders neerleggen. Karrespoorbruggetje voor dat apentreintje terugleggen, zat genoegquote:Op vrijdag 11 december 2015 12:15 schreef bork het volgende:
[..]
Nice, altijd al scheepsmagmaat willen zijn, gezien de aantallen passagiers zal het bij een bus blijven denk ik.
Dat ze nu de koppen daarbij elkaar steken in het noorden en naar een fatsoenlijke nieuwe verbinding gaan klijken richting Bremen dan kan je ook in 5 jaar klaar zijn en ben je voor 100 jaar klaar.
Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:17 schreef _JdM_ het volgende:
Op station Schiphol zijn ze begonnen met het vervangen van de stationnaambordjes!
Wauw, drastischquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe.
Leuk, gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres
Wordt Grou-Jirnsum dan ook eindelijk veranderd? Gw staat natuurlijk ook nergens meer op sinds er geen w meer in zit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:42 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Hier in het Noorden worden zelfs de officiële verkortingen gewijzigd. Veenwouden was Vwd, wordt Fwd; Zwaagwesteinde was Zww, wordt Dwe.
nou en man. Gv en Gvc heten ook al lang geen 's-Gravenhage meerquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:51 schreef dennistd het volgende:
[..]
Wordt Grou-Jirnsum dan ook eindelijk veranderd? Gw staat natuurlijk ook nergens meer op sinds er geen w meer in zit.
Leuk, gefeliciteerdquote:Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres
Ja!quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:42 schreef dennistd het volgende:
Deze foto wou je denk ik?
[ afbeelding ]
Ligt de overweg minder lang dicht en heb je kortere rijtijden doordat je geen stop-door schakeling hebt bij de overweg bij het vertrek.quote:Op vrijdag 11 december 2015 12:48 schreef Merode32 het volgende:
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?
Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |