abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:24:00 #176
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_158171560
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je wilt de brug iig niet te hoog maken, want het is niet al te ver na station Weener, maar de Arriva zou een steiler percentage dan 2.5% wel moeten kunnen redden. Een zware cargo haalt dat niet, al moet ik wel er aan toevoegen dat er op het moment van de botsing al geen cargo-verkeer was tussen Ihrhove en Zuidbroek
Op zo'n rustige spoorlijn kan dat prima. Met exploitatieve seinen kan je immers regelen dat als een goederentrein niet in één keer de brug over kan je die vasthoudt op een plek waar die snelheid kan maken. En bij zo'n hoge brug hoeft die niet zoveel meer open dus dat is geen enkel probleem.
pi_158171567
quote:
Daarnaast wordt het aantal verbindingen tussen Nederland en Duitsland vergroot. Vanaf 2016 gaat er een extra late ICE-trein rijden van Duitsland naar Nederland. Ook kunnen reguliere reizigers met een ticket van en naar Duitsland met de CityNightLine reizen.
Dus als je je ICE gemist hebt mag je ook met de CNL mee, als er nog plek is? Waarom zou je dat willen eigenlijk? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:27:21 #178
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_158171633
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 12:48 schreef Merode32 het volgende:
De perrons in spaubeek liggen in bajonet ligging, het perron richting heerlen is tevens een eilandperron die aan een zijde met een hekje is afgesloten, weet iemand wat daar de gedachte achter is?

Hebben ze soms later beslist om het eiland perron om te bouwen naar bajonet? En zodoende het perron naar geleen aangelegd?
Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voor :Y

pi_158171658
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:27 schreef JDude het volgende:

[..]

Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voor :Y

[ afbeelding ]
Oss!
Ik heb het een keer voor elkaar gekregen om deuren aan verkeerde kant te openen. Moest ik over dat hekje klimmen om op tijd de trein uit te komen
  vrijdag 11 december 2015 @ 14:43:30 #180
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158171955
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 08:59 schreef Dr_Flash het volgende:
:Y

In Eindhoven, Netherlands, the post-war Eindhoven Station is built with Bailey segments and is still in use.

:+

Maar ze schijnen ook echt voor spoor gebruikt te worden. In Eindhoven zitten ze in de overkapping.
Deventer heeft ook lang een Baileybrug gehad, tot 1982 in gebruik. Hij was enkelsporig en een flinke bottleneck. Aan de stadskant zit op de huidige brug een gedenkplaquette voor de bouwers en aan de Twellose kant staat een restant :)
doei
pi_158172122
cool, dat zie je eigenlijk nooit als je eroverheen fietst :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_158172196
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Ligt de overweg minder lang dicht en heb je kortere rijtijden doordat je geen stop-door schakeling hebt bij de overweg bij het vertrek.
Het principe ken ik, ik ben er alleen verbaasd over dat er is gekozen voir een eiland perron, ipv van een normale bajonet ligging.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:02:03 #183
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158172357
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:53 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Het principe ken ik, ik ben er alleen verbaasd over dat er is gekozen voir een eiland perron, ipv van een normale bajonet ligging.
Het andere perron is er vaak ook pas later bij gelegd, oorspronkelijk was er vaak alleen een eilandperron. Als stations drukker worden en passerende treinen zo hard gaan wil je niet beide richtingen op één perron gepropt hebben. Het perron verbreden kost meer omdat dan ook het spoor verlegd moet worden.
doei
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:02:52 #184
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158172372
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:49 schreef Dr_Flash het volgende:
cool, dat zie je eigenlijk nooit als je eroverheen fietst :)
Nee want hij zit op het landhoofd, aan de kant van het wandelpad. Kun je vanaf de naastgelegen Ossenweerdstraat uitstekend zien :) Je ziet ook aan de kant van het fietspad dat het landhoofd daar erg breed is, daar waar dat bankje staat landde vroeger dus die Baileybrug aan :)
doei
pi_158172408
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:02 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Het andere perron is er vaak ook pas later bij gelegd, oorspronkelijk was er vaak alleen een eilandperron. Als stations drukker worden en passerende treinen zo hard gaan wil je niet beide richtingen op één perron gepropt hebben. Het perron verbreden kost meer omdat dan ook het spoor verlegd moet worden.
Ja dat had ik ook al bedacht, is in zo situatie het niet goedkoper om het eilandperron op te ruimen en een perron naast het spoor te bouwen(klassieke bajonet)? In combinatie met een perron aan dd andere kant van de overweg natuurlijk.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 15:11:17 #186
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158172563
quote:
5s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dus als je je ICE gemist hebt mag je ook met de CNL mee, als er nog plek is? Waarom zou je dat willen eigenlijk? :?
De laatste en eerste ICE worden vervangen door de CNL die daarvoor drie zitrijtuigen heeft (die er nu ook al aan zitten maar pas in Duitsland geopend worden)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:11:51 #187
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_158172577
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:04 schreef Merode32 het volgende:

[..]

Ja dat had ik ook al bedacht, is in zo situatie het niet goedkoper om het eilandperron op te ruimen en een perron naast het spoor te bouwen(klassieke bajonet)? In combinatie met een perron aan dd andere kant van de overweg natuurlijk.
Gewoon een hekje aan één kant is natuurlijk het goedkoopst :P
doei
pi_158172627
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_158172643
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 15:11 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Gewoon een hekje aan één kant is natuurlijk het goedkoopst :P
Maar dat levert wel een snelheidsbeperking op, met een slimmewissel zou je nooit langs het perron hoeven bij een klassieke bajonetligging.
Ik werk niet mee aan een gevestigd systeem wat niet werkt....
  vrijdag 11 december 2015 @ 15:29:38 #190
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_158172982
Waarom zou dat een snelheidsbeperking opleveren?
pi_158174086
Weet iemand trouwens waarom ze in Amersfoort perron 6/7 een cm of 10 verlaagd hebben? Was die buiten spec?
pi_158174160
Alles moet 76cm boven spoorstaaf zijn ivm gelijkvloerse instap, Amersfoort was wat hoger..
  vrijdag 11 december 2015 @ 17:10:53 #193
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_158175128
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 13:41 schreef dennistd het volgende:
Nieuwjaarsdag vertrek ik naar Oostenrijk voor een weekendje, heb een reisje gewonnen van de Austria Expres *O*
^O^ *O*
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 18:44:36 #194
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158176568
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 16:22 schreef b2py het volgende:
Alles moet 76cm boven spoorstaaf zijn ivm gelijkvloerse instap, Amersfoort was wat hoger..
Hoeveel was het nu? 78 en 3 streep? :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_158176654
84cm was toch de oude standaard in Nederland?
  Redactie Sport vrijdag 11 december 2015 @ 18:51:28 #196
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_158176710
Klopt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 11 december 2015 @ 19:46:44 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_158178108


:s)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Moderator vrijdag 11 december 2015 @ 19:50:38 #198
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_158178201
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 18:48 schreef Igen het volgende:
84cm was toch de oude standaard in Nederland?
Gang is alles :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 20:11:07 #199
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158178691
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:24 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Op zo'n rustige spoorlijn kan dat prima. Met exploitatieve seinen kan je immers regelen dat als een goederentrein niet in één keer de brug over kan je die vasthoudt op een plek waar die snelheid kan maken. En bij zo'n hoge brug hoeft die niet zoveel meer open dus dat is geen enkel probleem.
True, maar goed het is eerst maar eens afwachten wat voor plannen ze uit de hoge hoed gaan toveren
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 11 december 2015 @ 20:13:25 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_158178744
quote:
14s.gif Op vrijdag 11 december 2015 14:27 schreef JDude het volgende:

[..]

Eilandperrons met hekkie komen wel vaker voor :Y

[ afbeelding ]
Buitenpost. Middenperron werd voor de komst van de sneltrein tussen Leeuwarden en Groningen te smal geacht, waardoor er een hekje op het middenperron is gekomen en er een nieuw zijperron gebouwd is voor de treinen richting Groningen
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')