Ajaxfan | donderdag 17 april 2014 @ 08:01 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| ||
Bitlord | donderdag 17 april 2014 @ 08:10 | |
Wat ik me wel eens afvraag, wat xou voordeliger zijn: - treinen 130 laten rijden - treinen onder etcs 160 laten rijden. Hoger verbruik en slijtage spoor maar op een stuk als Alkmaar-Maastricht heb je met dezelfde frequentie een a twee omlopen minder met bijbehorende treinstellen nodig | ||
b2py | donderdag 17 april 2014 @ 08:18 | |
Eerste is goedkoper voor infrabeheerder, tweede voor vervoerder. Zeg het maar ![]() | ||
Mr_Klaasje | donderdag 17 april 2014 @ 10:16 | |
Met 160 km/h ga je niet zoveel tijd winnnen op dat stuk denk ik. Het gaat om 3 s per km minder tijd t.o.v. 140 km/h. | ||
Yreal | donderdag 17 april 2014 @ 10:34 | |
Reus airport. Bomvol britten 's morgens vroeg die al aan de halve liters zitten bij een bord veel vette friet en braadworst. ![]() | ||
Goedzooi | donderdag 17 april 2014 @ 10:57 | |
Hoera voor roze treinen!!1![]() ![]() | ||
Salatrel | donderdag 17 april 2014 @ 10:58 | |
![]() | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 17 april 2014 @ 11:07 | |
Zo ging het vroeger ook achievement: rij in treinstel 4045 op een traject naar het oosten. | ||
Peterselieman | donderdag 17 april 2014 @ 11:07 | |
Het Groninger metaalbedrijf Simmeren heeft gisteren bij de Raad van State uitleg gegeven over het mogelijke vervoer van asbesthoudend metaal naar Duitsland. Dit metaal komt uit de Plan V's die in Groningen gesloopt zijn. De milieuinspectie heeft in 2011 het werk stilgelegd vanwege dit delict en Simmeren een boete van 1,2 miljoen euro opgelegd. Nu probeert Simmeren haar gelijk te halen. Uitspraak over maximaal 12 weken. http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=132911 Het slopen van Plan V's wordt nu door HKS in Amsterdam gedaan | ||
Viezze | donderdag 17 april 2014 @ 11:10 | |
![]() ![]() Wie heeft bedacht dat je vragen aan de klantenservice van NS alleen via Eva kan stellen mogen ze ook direct op straat zetten. Waarom niet gewoon een contactformulier ![]() Enfin, ik had een GtbV claim ingediend maar die was niet toegewezen omdat er werkzaamheden waren. Dat klopt, maar door die werkzaamheden kreeg ik een omreisadvies via de reisplanner en op de traject was een stremming. Stelletje pipo's ![]() | ||
greavy | donderdag 17 april 2014 @ 11:26 | |
@ Darkwing; balen dat die niet online te krijgen is. Heb enkel voor Nord pas de Calais korting. Reizen tm Amiens met TER, dan Intercité naar Paris en later terug. En weer naar Lille met de TER. In 12 minuten tickets op Lille kopen is te krap lijkt mij... Misschien dat ik 27 April ff retour Lille doe voor de fun om die tickets dan aan te schaffen. Reizen waarschijnlijk met 7 man die dag. | ||
dennistd | donderdag 17 april 2014 @ 11:37 | |
Via https://www.ns.nl/virtuel(...)scalatie&delay=false kun je ze via Eva mailen. | ||
Ajaxfan | donderdag 17 april 2014 @ 11:42 | |
Als machinist word je opgeleid voor een bepaald type trein toch? Rijd je dan de hele dag 1 trein van dat type op een complete reeks aan trajecten of kun je alleen switchen naar treinen van dat type? Hebben dan alle treinen van dat type dezelfde sloten / sleutels? | ||
Viezze | donderdag 17 april 2014 @ 11:44 | |
Ja dat deed ik ook, maar ik vind het vrij omslachtig. Zet er gewoon een contactformulier neer. | ||
Ireyon | donderdag 17 april 2014 @ 11:44 | |
Volgens mij word je juist opgeleid voor een bepaald traject. Ik weet in ieder geval nog wel goed dat, toen in 2010 de IC Roosendaal - Arnhem weer doorgetrokken werd naar Zwolle, veel Roosendaalse machinisten niet met de koplopers overweg konden die er opeens kwamen te rijden. | ||
greavy | donderdag 17 april 2014 @ 11:51 | |
Je krijgt idd traject + materieel, meestal meerdere soorten meuk | ||
dennistd | donderdag 17 april 2014 @ 11:56 | |
Een dienst van een machinist uit Enschede:
een Buffeltje naar Zwolle een 1700+ICRm naar Nijmegen een DDZ naar Den Bosch een VIRM naar Utrecht een trein mee naar Zwolle een Buffeltje naar Enschede Veel afwisseling dus | ||
Ireyon | donderdag 17 april 2014 @ 11:59 | |
De huidige OP stamt alweer uit deel 321 en is daarmee ruim 400 delen oud. Zijn er meer mensen die behoefte hebben aan iets nieuws, fleurigs, compacter en wat meer to-the-point? Zo ja, dan ga ik wat pakkende teksten bedenken bij de plaatjes hieronder: ![]() ![]() ![]() Bla ![]() ![]() Blabla ![]() ![]() Blablabla ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Ireyon op 17-04-2014 14:15:24 ] | ||
Darkwing_Duck | donderdag 17 april 2014 @ 12:01 | |
lillie Flandre? | ||
Salatrel | donderdag 17 april 2014 @ 12:07 | |
Bij NS werkt het min of meer als volgt: tijdens opleiding beperk je tot een aantal baanvakken en materieelsoorten. ben je als aspirant machinist bijvoorbeeld in opleiding met standplaats dordrecht kun je denken aan trajecten dordrecht - den haag C en dordrecht amsterdam (via haarlem) op die trajecten kom je bijna exclusief VIRM en SGMm tegen. wanneer je eenmaal helemaal klaar bent met de opleiding ga je je wegkennis uitbreiden zodat je het complete pakket van je standplaats hebt en meer materieelsoorten. het beleid daarom schijnt nog wel eens te veranderen. ik sprak laatst een rotterdamse machinist die vertelde dat een paar jaar terug men bezig was om de machinisten landelijke wegbekendheid te geven (de NS trajecten dan) want dat zou makkelijker zijn qua bijsturing tijdens verstoringen. op dat beleid is men weer een beetje terug aan het komen omdat de wegbekendheid maar een jaar geldig is ofzo dacht ik. wanneer een bepaald traject niet in het pakket van de standplaats zit zouden de machinisten dus ook wegonderhoud moeten gaan doen om bevoegdheid te houden om op dat traject te rijden. en dat kost weer geld want ze zijn die dag niet anders inzetbaar. | ||
Ajaxfan | donderdag 17 april 2014 @ 12:07 | |
Ah dat is logischer inderdaad. Anders heb je een uitdaging wanneer er spul kapoerewietus is. | ||
Peterselieman | donderdag 17 april 2014 @ 12:12 | |
Als je geen materieelbekendheid hebt mag je er niet mee op pad. Dan moet er een vervanger worden gevonden of de trein moet worden opgeheven. | ||
hhh38 | donderdag 17 april 2014 @ 12:54 | |
Binnen de lijntjes: Reis op één dag naar alle stations in Nederland vlak voor de grensovergang. Roosendaal - Eijsden - Eygelshoven Markt - Venlo - Arnhem/Zevenaar - Glanerbrug - Hengelo/Oldenzaal - Bad Nieuweschans [ Bericht 38% gewijzigd door hhh38 op 17-04-2014 13:30:51 ] | ||
greavy | donderdag 17 april 2014 @ 13:10 | |
jup. Gaat met de auto naar Antwerpen Berchem, dan naar Lille Flandres met NMBS, daar TER r. Amiens, en dan Intercité naar Paris, zelfde traject. Hoef niet via Lille Europe. | ||
Bitlord | donderdag 17 april 2014 @ 13:50 | |
8 uur 23 minuten diensttijd waarvan 3 uur en 39 minuten niet aan het rijden (37%). Je kunt zo 20 procent van de machinisten wegbezuinigen als ze gewoon de hele dag op een traject blijven rijden... | ||
James1988 | donderdag 17 april 2014 @ 14:08 | |
Ik vind de huidige OP eigenlijk wel prima ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 17 april 2014 @ 14:38 | |
ja ik ook. Nieuw doen om het nieuw doen, en dan ook nog zo'n oversekst HiSpeed thema ![]() ![]() | ||
KnightSolaire | donderdag 17 april 2014 @ 14:41 | |
De OV-chip VIRM vond ik altijd wel tof. Jammer dat 'ie niet zo lang heeft gereden... | ||
Ireyon | donderdag 17 april 2014 @ 14:44 | |
Een shitload aan spoilers en slecht geschreven onsamenhangende teksten ja ![]() | ||
James1988 | donderdag 17 april 2014 @ 14:46 | |
Die spoilers stonden er vroeger niet in, maar toen kwamen er klachten dat die OP zo lang was. ![]() | ||
DriekOplopers | donderdag 17 april 2014 @ 14:48 | |
Ik ook. | ||
Ireyon | donderdag 17 april 2014 @ 14:49 | |
Vandaar mijn voorstel "compacter en meer to-the-point". Het is ook niet zomaar 'gewoon voor de nieuwigheid', fatsoenlijke OPs maken is gewoon mijn ding. De huidige OP en headers komen ook van mijn hand (tekst en headers) en ik vind 't een beetje zonde hoe er allerlei (achterhaalde of onduidelijke) info is toegevoegd de laatste jaren. Een opschoning kan imo echt geen kwaad. | ||
boriq | donderdag 17 april 2014 @ 14:56 | |
Hoe vaak gaat die brug wel niet kapot? | ||
Adrie072 | donderdag 17 april 2014 @ 15:15 | |
Na de militaire interventie van Oekraïne in de regio rond Donetsk zijn de verhoudingen tussen de pro-Russen en Kiev nog verder bekoeld. En na de dood van enkele separatisten, die afgelopen nacht een militaire basis in Oekraïene bestormden, lijkt de kloof tussen de Europees- en Russisch-georiënteerde bevolking alleen maar groter te worden. Hun ogen zijn vandaag gericht op de top in Genève: komen Amerika, Europa, Rusland en Oekraïne na dagen van diplomatieke schermutselingen nader bij elkaar? Angst voor banenverlies Oost-Oekraïne In Lugansk, het uiterste oosten van Oekraïne, hopen veel mensen op een diplomatieke oplossing die economische rust brengt. Want veel inwoners van de plaats werken in de enorme treinfabriek Lugankteplovoz, goed voor duizenden banen. Nu de betrekkingen tussen Kiev en Moskou slecht zijn, vreest de eigenaar voor ernstige economische schade. Luganskteplovoz heeft een lange geschiedenis in het stadje. De naam Lugansk is in het verleden meermaals gewijzigd in namen van Russische generaals en de naam van het bedrijf veranderde mee. In 1918 prijkte het bedrijf zelfs met de naam ‘Locomotief-fabriek van de Oktoberrevolutie’. Tijdens de Sovjet-Unie leverde Luganskteplovoz duizenden treinen aan de Sovjet-staten. En nu moet het bedrijf vrezen voor de toekomst. Vanavond in EenVandaag een portret van de fabriek en we spreken separatisten over de vraag waarom er in Lugansk zo’n grote antipathie bestaat tegen het huidige bewind in Kiev. Combinatie van actualiteit en hobby ![]() | ||
KnutdeIJsbeer | donderdag 17 april 2014 @ 15:17 | |
Wat een afschuwelijk lettertype ![]() | ||
greavy | donderdag 17 april 2014 @ 15:24 | |
Al sinds aanvang treindienst is er een technische storing Emmerich-Dinslaken. ICE krijgt daardoor vertraging in beide richtingen. Er zijn geen treinen opgeheven. Ook geen Nahverkehr. | ||
dennistd | donderdag 17 april 2014 @ 15:27 | |
Dat is er al een paar dagen volgens mij. Snelheid is beperkt tot 60km/h ipv 160km/h heb ik ergens gelezen. | ||
Peterselieman | donderdag 17 april 2014 @ 15:36 | |
be my guest. Kunnen we naderhand altijd nog zeggen of het goed gelukt is of dat er hier en daar nog iets bij moet | ||
greavy | donderdag 17 april 2014 @ 15:37 | |
Ik zie de eerste melding van dinsdag ja. Toen zijn er diverse ICE's in Utrecht gekeerd | ||
James1988 | donderdag 17 april 2014 @ 15:38 | |
Laten we hiermee beginnen:
| ||
Ireyon | donderdag 17 april 2014 @ 16:26 | |
![]() ![]() ![]() ![]() Is dat iets voor in de OP? Anders ga ik er verder niet meer tijd in steken ![]() | ||
DeaDLocK2K | donderdag 17 april 2014 @ 16:30 | |
Tripreports is meer iets voor Drugs & Alcohol :p | ||
b2py | donderdag 17 april 2014 @ 16:37 | |
Dat moet in ieder geval wel fanciër kunnen dan dit. | ||
b2py | donderdag 17 april 2014 @ 17:14 | |
Bellen met de OBB is echt koning ![]() | ||
James1988 | donderdag 17 april 2014 @ 17:15 | |
Want? ![]() | ||
b2py | donderdag 17 april 2014 @ 17:22 | |
Eerst kreeg ik een of andere jonge vrouw aan de telefoon die heel enthousiast was omdat ik uit Nederland belde. Toen werd ik doorverbonden naar een jonge kerel die het voor me heeft afgerond, ondanks dat ik nogal brak uit Heerhugowaard kwam in het engels ![]() ![]() nb. Ik heb nog nooit met de NS klantenservice gebeld, misschien zijn die hetzelfde. ![]() | ||
Dr_Flash | donderdag 17 april 2014 @ 19:39 | |
Daar spreken ze gewoon Duits hoor. HERR!! HOEGO!! WART!! Komt prima over denk ik ![]() | ||
James1988 | donderdag 17 april 2014 @ 19:45 | |
Zolang de postcode en het huisnummer juist is komt het toch wel aan hoor ![]() | ||
Salatrel | donderdag 17 april 2014 @ 19:46 | |
heeft ie lang moeten wachten? | ||
b2py | donderdag 17 april 2014 @ 19:52 | |
I prefer English over the german language. | ||
James1988 | donderdag 17 april 2014 @ 20:09 | |
Het is geen goede dag voor Eurostar: eerder vandaag zorgde een persoonsaanrijding bij Lille voor zware vertragingen, later zorgden problemen in de kanaaltunnel voor vertraging en uitval. Klanten hebben soms uren in de rij gestaan (wachtend op hun trein), inmiddels zegt Eurostar mensen niet meer te reizen:
| ||
Fixers | donderdag 17 april 2014 @ 21:06 | |
Nou gewoon Duits? De Oostenrijkers hebben iets zangerigs maakt het makkelijker te verstaan omdat ze beter articuleren. | ||
greavy | donderdag 17 april 2014 @ 21:13 | |
In deze regio, Dresden, is er weer zo'n vervelend accent. Ik moet soms 2x luisteren naar wat ze zeggen, terwijl ik in diverse andere delen van Duitsland totaal geen problemen met Duits heb. | ||
greavy | donderdag 17 april 2014 @ 22:13 | |
Vandaag even naar de regio van Ronneburg gegaan voor de zandtreinen van Wismut, die over de Wismut-Werkbahn tussen Kayna en Seligstädt rijden. Ik kon gelukkig een fiets regelen in Ronneburg, dat scheelde 23,6 kilometer lopen. Dat had óók geen probleem geweest, maar toch.![]() Hier passeert de beladen zandtrein van Kayna naar Seligstädt bij overweg Disco (de officiële benaming), ter hoogte van Großenstein, na ruim 1u40 gewacht te hebben. De Ludmilla's van Wismut zijn destijds overgenomen van DB, en zijn omgenummerd in een V300-nummer, en in het groen gespoten. Ze zijn ook toegelaten op de hoofdbaan (ze moeten elke keer zo'n 300 meter via het hoofdspoor om van de ene naar de andere kant van de Wismut-Werkbahn te komen). Totaal heeft Wismut 5 Ludmilla's en enkele V60'en voor het rangeerwerk op beide eindpunten. ![]() Na de vorige foto werd teruggefietst naar Beerwalde, waar ongeveer 2 uur en 40 minuten later weer een zandtrein goed voor de zon moest passeren, eerder kwam er geen meer. Helaas was de sluierbewolking al stevig aan het optrekken, maar de zon liet ons gelukkig niet in de steek. Hier passeert wederom de V300 003 met beladen zandtrein bij het voormalige stationnetje van Beerwalde, die inmiddels erg vervallen is. Sinds DRGL2014 rijdt er op de Wismut-Werkbahn voornamelijk éénloksbedrijf, wat voorheen nog 3 of 4 lokken waren. Dan had je ieder uur per richting een trein. De kleinere afvoer vanuit de afgraving bij Kayna naar Seligstädt zal vast zo zijn redenen hebben. | ||
Dr_Flash | donderdag 17 april 2014 @ 22:19 | |
Wat? | ||
James1988 | donderdag 17 april 2014 @ 22:19 | |
23 kilometer? Da's een behoorlijke afstand om te lopen ![]() | ||
b2py | donderdag 17 april 2014 @ 22:20 | |
Peanuts, alleen niet zo als je geen kruiwagen heb voor je heggenschaar, slooptrapje en koelbox met lunch. | ||
James1988 | donderdag 17 april 2014 @ 22:21 | |
Vergeet het linnen tasje met blocnootje niet. | ||
Viezze | donderdag 17 april 2014 @ 22:26 | |
Toch is het ever ver als fietsen | ||
ReisT | donderdag 17 april 2014 @ 22:27 | |
-laat maar- [ Bericht 87% gewijzigd door ReisT op 18-04-2014 08:35:18 ] | ||
bork | donderdag 17 april 2014 @ 22:35 | |
Duidelijk geval van te weinig luisteren naar mijn favoriete zender in Sachsen daar leer je het wel van: http://www.rsa-sachsen.de/ | ||
James1988 | donderdag 17 april 2014 @ 23:23 | |
Deze week in de categorie "Hoe doen de Fransen het?": de vervanging van een wissel. De werkzaamheden duren 8 uur, het bijbehorende kostenplaatje bedraagt ¤ 400.000,-. | ||
Dr_Flash | donderdag 17 april 2014 @ 23:25 | |
en hier? | ||
James1988 | donderdag 17 april 2014 @ 23:26 | |
Geen idee. ![]() b2py, weet jij dat misschien? | ||
Ireyon | vrijdag 18 april 2014 @ 00:01 | |
Sowieso de random header terug ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 00:05 | |
Random header is leuk ja ![]() | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 00:12 | |
"the shuttle" = auto-/vrachtwagentrein van Eurotunnel Holy crap, dat ding heeft er een halve dag gestaan ![]() | ||
Maegrim | vrijdag 18 april 2014 @ 00:28 | |
2836 ![]() | ||
dennistd | vrijdag 18 april 2014 @ 02:12 | |
Dan was er ook wel wat meer aan de hand met dat ding dan een simpele storing: daarvoor hebben ze immers 6400-achtige locs. | ||
b2py | vrijdag 18 april 2014 @ 06:39 | |
Vrijwel vergelijkbaar, alleen worden ze hier met een spoorkraan op de goede plek gezet en niet met dat gele Franse ding. De duur van het vervangen weet ik niet precies, maar volgens mij staat daar tussen 8 - 10 uur voor. Verder worden wissels en spoorstaven met een stomplasmachine aan elkaar gebakken, en niet met thermiet zoals in het filmpje. | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 18 april 2014 @ 07:30 | |
Duitsers zijn sowieso lyrisch als je als Hollander Duits spreekt over de telefoon. Ik werk zelf op een Duitstalige Telefoonafdeling dus ik doe niet anders ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 18 april 2014 @ 07:33 | |
Ik heb met de Oostenrijkers het meeste moeite, met Zwitsers dan weer minder vreemdgenoeg | ||
greavy | vrijdag 18 april 2014 @ 07:56 | |
ligt in Nederland. Met de 3 dagen Dampfloktreffen heb ik paar keer met Duitse fotografen mee kunnen rijden. Heb toen nog 24 kilometer gelopen. Anders wel >50... | ||
JDude | vrijdag 18 april 2014 @ 08:01 | |
Was een passagiersshuttle volgens het eerdere artikel. Kun je tenminste nog in je eigen auto zitten ![]() Het zal zo'n vrachtshuttle geweest zijn zeg. Zit je daar een halve dag tussen de zwetende Polen in een rijtuig. Enige voordeel is dat je dan de eerste uren de snoep- en koffieautomaten nog kunt leeghalen, die hebben ze in de autoshuttles dan weer niet voor zover ik weet. | ||
greavy | vrijdag 18 april 2014 @ 08:39 | |
Ik wil wel wat toesturen? Stoomtreintje ertussen misschien van afgelopen weekend? Heb genoeg diversiteit liggen, dus vraag maar raak. | ||
_serial_ | vrijdag 18 april 2014 @ 10:11 | |
Eventueel wil ik het php scriptje wel hosten hoor ![]() | ||
MTL | vrijdag 18 april 2014 @ 10:46 | |
Zozo, NS heeft ambities in Schotland.http://www.nu.nl/economie/3755195/ns-aast-schots-spoor.html | ||
KnutdeIJsbeer | vrijdag 18 april 2014 @ 10:50 | |
Hoe lang heeft de NS om op een klacht te reageren? | ||
Aardappelscheermes | vrijdag 18 april 2014 @ 10:54 | |
Een nette maar ongeschreven regel is 10 werkdagen. | ||
KnutdeIJsbeer | vrijdag 18 april 2014 @ 10:56 | |
Ah. Het is ondertussen al een week of 4 geleden dat ik die brief gepost heb. Wie kan ik het beste bellen? | ||
Aardappelscheermes | vrijdag 18 april 2014 @ 10:57 | |
Driekoplopers :-) | ||
KnutdeIJsbeer | vrijdag 18 april 2014 @ 11:01 | |
![]() | ||
Aardappelscheermes | vrijdag 18 april 2014 @ 11:04 | |
Vandaag wel weer twee uitersten: Wel het beste jongetje willen zijn in een groot groot groot groen woei waai land En 2: Hier de boel flink verkloten want.... ach... de Stas boeit het niet | ||
Salatrel | vrijdag 18 april 2014 @ 11:19 | |
nederlandse treinverkeer en schotse treinverkeer zet je ook 2 uitersten tegenover elkaar | ||
KnutdeIJsbeer | vrijdag 18 april 2014 @ 11:21 | |
Uiteindelijk zal het er wel op neerkomen dat de NLse overheid ineens met 4 verliesgevende trajecten in Schotland zit opgescheept om nog 30 jaar te exploiteren ![]() | ||
Frozen-assassin | vrijdag 18 april 2014 @ 11:23 | |
Abellio, een afdeling binnen NS, die rijdt in Engeland maakt winst. Sterker nog, het meeste winst haalt NS uit de buitenlandse trajecten | ||
Aardappelscheermes | vrijdag 18 april 2014 @ 11:43 | |
Niet alleen buitenlandse trajecten... Ook Gouda - Alphen is een Abellio treindienst over een paar jaar. | ||
ReisT | vrijdag 18 april 2014 @ 11:50 | |
Op zo'n prutstukje valt niet veel winst te maken. | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 11:53 | |
nee, maar als de subsidie maar hoog genoeg is kan er minimaal break-even worden gedraaid. | ||
Salatrel | vrijdag 18 april 2014 @ 11:55 | |
nee | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 11:59 | |
Terug van weggeweest:
| ||
Salatrel | vrijdag 18 april 2014 @ 12:01 | |
hopen dat het niet later gaat worden ![]() | ||
greavy | vrijdag 18 april 2014 @ 12:24 | |
Trammetje per spoor naar Karlsruhe:![]() | ||
spectrumanalyser | vrijdag 18 april 2014 @ 13:28 | |
in Amsterdam westpoort is vandaag weinig te beleven. er was geen Plan V te bekennen. bij HKS Metals is vanaf de weg niets te zien, behalve gigantische ladingen puin. op de houtrakpolder staan momenteel veel nieuwe DDZ-verlengings-bakken en er staat nog wat DDAR materieel. | ||
Duvel | vrijdag 18 april 2014 @ 13:31 | |
Zijn ze al bezig met het samenstellen van nood-DD-AR? | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 13:33 | |
Volgens mij wel. De verlenging van DDZ zal halverwege mei ook eindelijk van start gaan. Eind augustus moeten alle zesjes op de baan zijn | ||
b2py | vrijdag 18 april 2014 @ 13:35 | |
Gereed maken locomotieven in Maastricht is wel al gestart, rijtuigen nog niets behalve wat heen en weer gesleep tegen vastlopen lagers. | ||
Duvel | vrijdag 18 april 2014 @ 13:40 | |
Da's mooi nieuws! | ||
bork | vrijdag 18 april 2014 @ 13:44 | |
Niks vreemds hoor, die rijden daar zelfs zonder loc. ook over het spoor. | ||
Ireyon | vrijdag 18 april 2014 @ 13:48 | |
Ik heb even wat mooie foto's uit de tripreports uit de OP gepakt en greavy's Flickr geplunderd. Als er iets tussen staat wat je er niet tussen wilt hebben staan, dan hoor ik het wel ![]() | ||
MTL | vrijdag 18 april 2014 @ 13:52 | |
Ja ![]() Sterker nog: ik hoorde al iets over Flirt-treinstellen rondzoemen voor die verbinding (meeliften op de bestelling voor de Niederrhein-concessie). | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 14:21 | |
De ScotRail-concessie is groter dan het Nederlandse hoofdrailnet als je kijkt naar de lengte in kilometers en het aantal stations dat wordt aangedaan. Het aantal vervoerde reizigers ligt wel weer significant lager dan wat NS jaarlijks op het HRN vervoert. | ||
Viezze | vrijdag 18 april 2014 @ 14:29 | |
"Oh, laat dan maar" aldus de NS. "Dan kunnen we te weinig reizigers duperen." | ||
bork | vrijdag 18 april 2014 @ 15:24 | |
http://nos.nl/artikel/637449-schultz-a27-moet-uit-file-top50.html Er komt een tweede brug over de Merwede bij Gorinchem, waar blijft die treinenlobby nu? Mooi om er ook spoor bij te leggen maar dat zal wel weer niet zo mogen zijn ![]() In 2019 wil ze beginnen dat moet toch kunnen? oud artikel trein Utrecht-Breda. http://www.bndestem.nl/al(...)der-de-loep-1.692890 http://nl.wikipedia.org/w(...)_-_Breda#cite_note-2 | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 15:32 | |
Dat zal dus wel niet. ![]() | ||
JDude | vrijdag 18 april 2014 @ 15:37 | |
Een volwaardige upgrade van de A27 zou 1,6 miljard kosten. Er komt nu een halfbakken oplossing met spitsstroken en behoud van de oude brug bij Gorinchem voor één richting, à 800 miljoen. Reken er maar niet op dat een spoorlijn dan opeens wel kan. | ||
icloud | vrijdag 18 april 2014 @ 15:44 | |
Waarom parallel? In de middenberm zou beter zijn. | ||
dennistd | vrijdag 18 april 2014 @ 15:49 | |
Dat is wel goedkoper met afritten inderdaad (dan hoeft het spoor daar niet overheen/onderdoor), je moet alleen bij een station een tunnel onder de weg leggen. Het nadeel is dan wel dat je bij wegwerkzaamheden het verkeer niet over de andere kant kunt leiden: dan ligt het spoor in de weg. | ||
Salatrel | vrijdag 18 april 2014 @ 15:52 | |
abellio heeft een persoon op de juiste plek zitten die heel goed schijnt te zijn in het schrijven van een bid. Die heeft NS geholpen en mede daarom heeft NS die aanbesteding gewonnen. Ze gaan er ook gewoon onder eigen naam en met eigen personeel rijden. Het gerucht van de flirt stellen heb ik idd ook al gehoord. Er moet sowieso nieuw materieel voor komen want het moet een gelijkvloerse instap hebben en een toilet dus het huidige materieel park valt sowieso af | ||
icloud | vrijdag 18 april 2014 @ 15:52 | |
Tunnels zijn niet nodig, gewoon combineren met viaducten zoals in almere en leidsche rijn. Het probleem van niet kunnen wisselen heb je in adam ook. | ||
b2py | vrijdag 18 april 2014 @ 16:01 | |
Als je snelweg maar breed genoeg is maakt dat niet uit. | ||
dennistd | vrijdag 18 april 2014 @ 16:11 | |
Er kan natuurlijk een toilet in SLT gebouwd worden net als Syntus dat bij de Lint heeft gedaan, maar dan krijg je het probleem dat het bij de SLT's op Gouda-Alphen ineens wel kan en bij de rest niet. Afwijkend materieel maakt ook niet uit: als er bij defecte stellen ineens NSR-materieel ingezet wordt heb je Arriva en Veolia op de achterste benen staan. | ||
ReisT | vrijdag 18 april 2014 @ 16:21 | |
Een apart parkje wordt het sowieso ivm de R-net-kleurtjes-onzin. | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 16:22 | |
En er zijn vast ook nog wel wat afwijkende eisen zoals WiFi en actuele reisinformatie voor overstappen op bussen e.d. | ||
JDude | vrijdag 18 april 2014 @ 16:33 | |
Ook dat is uitgesloten bij de goedkope opknapbeurt die nu gekozen is. Die gaat namelijk uit van het grotendeels kunnen hergebruiken van de bestaande rijbanen. | ||
icloud | vrijdag 18 april 2014 @ 16:36 | |
Duhh alles is uitgesloten bij een goedkope opknapbeurt als deze | ||
Ireyon | vrijdag 18 april 2014 @ 17:27 | |
![]() ![]() Welkom in het legendarische treintopic! Voordat je post, let dan even goed op de volgende opmerkingen:
![]() ![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
![]() ![]()
![]()
![]()
[ Bericht 0% gewijzigd door Ireyon op 18-04-2014 17:52:37 ] | ||
Ireyon | vrijdag 18 april 2014 @ 17:28 | |
Kutstudenten weten onderhand zelf wel of ze mogen reizen of niet dus o.a. dat heb ik eruit gegooid. | ||
b2py | vrijdag 18 april 2014 @ 17:29 | |
Nee, dat stop je maar fijn terug. | ||
Ireyon | vrijdag 18 april 2014 @ 17:31 | |
Als je als student nou nog niet weet wanneer je ov geldig is dan moet je stoppen met studeren en achter de vuilniswagen gaan hangen | ||
b2py | vrijdag 18 april 2014 @ 17:33 | |
Weet iemand of de deuren van de sneltram in Utrecht dezelfde constructie is als die van ICM? Klinkt hetzelfde.. | ||
Viezze | vrijdag 18 april 2014 @ 18:03 | |
![]() Ik krijg tegenwoordig een mail rond periodes zoals nu wanneer je nou wel en niet kan reizen overigens ![]() | ||
KnightSolaire | vrijdag 18 april 2014 @ 18:41 | |
Dit vind ik er wel strak uitzien! | ||
ReisT | vrijdag 18 april 2014 @ 18:50 | |
Bestaande rijbanen zijn voor de ene richting, nieuwe banen ernaast voor de andere richting, dus zolang die tussenruimte maar groot genoeg blijft... kan er later nog een spoorlijn tussen. | ||
#ANONIEM | vrijdag 18 april 2014 @ 18:51 | |
Hele mooie nieuwe OP zo! ![]() | ||
JDude | vrijdag 18 april 2014 @ 18:54 | |
Alleen rond de brug bij Gorinchem is dat een optie. Voor de rest blijft de middenberm grotendeels ongewijzigd. | ||
ReisT | vrijdag 18 april 2014 @ 19:33 | |
Ik was net in Rotterdam nog bijna in de verkeerde trein gestapt, op de vertrektijd van de IC naar Venlo kwam er een DDZ binnen, maar dat bleek een vertraagde sprinter naar Breda te zijn. Handig die schermen die steeds een andere trein tonen als ze denken dat die andere toch eerder komt... | ||
bork | vrijdag 18 april 2014 @ 19:54 | |
Moet Arie niet nog wat binnenhalen, die is toch erg pro-trein? | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 19:59 | |
Arriva bezuinigde vandaag lekker op de bakkilometers, want verschillende treintjes in het noorden waren heet gewassen ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 20:04 | |
Met goede afspraken moet dat wel op te lossen zijn. | ||
icloud | vrijdag 18 april 2014 @ 20:05 | |
Arie? Ik begrijp je niet helemaal. | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 20:08 | |
Arie Slob, christenunie, gedoogpartner van het kabinet | ||
icloud | vrijdag 18 april 2014 @ 20:11 | |
Geen idee, zover ik weet stem ik mijn leven al vvd. | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 20:13 | |
Komend weekend zijn er werkzaamheden waardoor de Brusselaar niet kan rijden, in plaats daarvan rijden er bussen tussen Breda en Noorderkempen waar reizigers kunnen overstappen. Tot mijn verbazing kreeg ik het volgende reisadvies voorgeschoteld, waar dus geen klap van klopt.
Kunnen ze nou helemaal niks? ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 20:14 | |
Ieder jaar zijn er weer nieuwe studenten voor het eerst student Einstein ![]() ![]() | ||
icloud | vrijdag 18 april 2014 @ 20:16 | |
Wat is hier mis mee? De bussen rijden waarschijnlijk door Naar Antwerpen ivm minimale bediening noorderkempen De reistijd van de bus komt overeen met breda antwerpen en niet met breda noorderkempen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 20:19 | |
Aardig ritje Boskoop - Deventer met 2 overstaps. Binnenkomst: -18 ![]() | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 20:19 | |
De bussen rijden naar Noorderkempen, vanaf daar met de trein verder (overstap + reistijd = 30 minuten). Bij de werkzaamheden staat de volgende opmerking, ver weggestopt in een muur van tekst:
| ||
icloud | vrijdag 18 april 2014 @ 20:20 | |
Kijk eens in je schema, der is een uur gepland voor breda antwerpen, en dat klopt wel redelijk. | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 20:21 | |
Had je zoveel vertraging ingecalculeerd? | ||
greavy | vrijdag 18 april 2014 @ 20:21 | |
Er rijden extra treinen van/naar Noorderkempen. | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 20:21 | |
Zie mijn edit. | ||
icloud | vrijdag 18 april 2014 @ 20:22 | |
Ik kan mij niet voorstellen dat noorderkempen extra bediend word, zeker op zondag niet | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 20:23 | |
Nee, in Gouda nog een overstap gehaald die eigenlijk niet had moeten kunnen, en daarna de haltering in Utrecht wat ingekort en alles vlekkeloos verlopen verder ![]() | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 20:23 | |
Toch is het zo. | ||
greavy | vrijdag 18 april 2014 @ 20:24 | |
bussen rijden niet van/naar Antwerpen Centraal..... extra treinen zijn ingelegd van/naar Noorderkempen. Iemand bij reisinformatie heeft geslapen.... | ||
icloud | vrijdag 18 april 2014 @ 20:24 | |
Wacht jij maar af, die ns website vertelt niet altijd de waarheid he, achterdochtig blijven is je enige redding | ||
greavy | vrijdag 18 april 2014 @ 20:25 | |
http://www.belgianrail.be/nl/nieuws/werken-L12.aspx staat het ook Zie bij de NMBS ook het PDF-Affiche, link staat onderaan. Inclusief tijden daarbij. | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 20:26 | |
Kijk maar op Railtime.be bij vertrektijden van Noorderkempen of werfinfo voor lijn 12. | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 20:27 | |
ah ja, dat wil inderdaad nog wel eens dat je in Gouda een onmogelijke overstap alsnog kunt halen. | ||
Ireyon | vrijdag 18 april 2014 @ 20:27 | |
Nee ![]() | ||
icloud | vrijdag 18 april 2014 @ 20:29 | |
Waarom zou je een bus opzetten naar een godsverlaten station wat even vaak word bediend als bijvoorbeeld hoensbroek, in de middle of nowhere ligt en op een steenworp afstand van centraal? | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 20:30 | |
Lekker dwars ding ![]() ![]() | ||
greavy | vrijdag 18 april 2014 @ 20:31 | |
Je wil niet met al die bussen naar de binnenstad van Antwerpen. Dat wil je gewoon niet. Antwerpen Berchem is wel beter, ligt dichterbij de ring. Maar Noorderkempen zeker. Treindienst verhogen, en het gaat goed. | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 20:32 | |
Noorderkempen ligt echt niet op een steenworp afstand van Antwerpen Centraal hoor ![]() Het is vanaf daar nog minstens een half uur rijden met de bus (als je geluk hebt) terwijl het treinstation recht naast de snelweg ligt. Met de tijd die je daarmee uitspaart kun je meer bussen laten rijden met minder materieel en personeel. | ||
Ireyon | vrijdag 18 april 2014 @ 20:32 | |
Wel jammer dat James z'n eigen foto nog niet heeft gespot | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 20:34 | |
Welke foto? ![]() | ||
Ireyon | vrijdag 18 april 2014 @ 20:35 | |
Die met een kans van 4% langs komt in de roulatie ![]() | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 20:39 | |
![]() ![]() Edit: Hahaha, baas. ![]() ![]() | ||
icloud | vrijdag 18 april 2014 @ 20:40 | |
Nog geen 25 minuten in het huidige verkeer, twee keer flink gas geven | ||
dennistd | vrijdag 18 april 2014 @ 20:40 | |
Komt het misschien omdat NS Noorderkempen niet kent, laat staan de treinen vanaf daar naar Antwerpen? | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 20:40 | |
En dan nu in een touringcar vol studenten, omaatjes en ander gespuis. | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 20:41 | |
Dat is geen excuus voor dit gefaal. ![]() | ||
greavy | vrijdag 18 april 2014 @ 20:52 | |
leuke serie zo. Paar leuke platen van mijn flickr gejat zie ik. Prima. | ||
DriekOplopers | vrijdag 18 april 2014 @ 21:27 | |
N.a.v. de zoveelste lompe acte van de NS zijn we het zat. NS-directeur Timo Huges vindt het. Staatssecretaris Wilma Mansveld vindt het. De reiziger komt op de plaatsen 1, 2 en 3. Mooie woorden. De praktijk is echter vaak heel anders. Treinen te kort. Treinen te laat, of te gemakzuchtig opgeheven. Reizigers die genoegdoening willen worden met een kluitje in het riet gestuurd. Enzovoort. Groot en klein leed van de treinreiziger is aan de orde van de dag. Basta. Een wondermiddel zal het niet zijn, mar we hebben een meldpunt geopend. 'Meldpunt 1, 2 en 3.' http://www.voorbeterov.nl/140418.php En een hashtag op twitter: #12en3 . [ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 18-04-2014 22:05:27 ] | ||
Salatrel | vrijdag 18 april 2014 @ 21:36 | |
waar kan ik klagen over de arriva trein van gisteravond 00:38 die niet reed en de vervangende bus die pas om 01:15 vertrok? (Dordrecht - Gorinchem) | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 21:39 | |
Bij ziggy ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 21:43 | |
Denk dat je bij Zug meer kans hebt | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 21:46 | |
Ja, tegen mij aanschreeuwen kan ook altijd trouwens ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 21:49 | |
Jou bier geven en je kunt elke klacht aanhoren ![]() | ||
DriekOplopers | vrijdag 18 april 2014 @ 21:50 | |
Ook in dat topic. Gaat over de hele spoorsector. Dat zullen we nog even wat duidelijker vermelden. | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 21:54 | |
Aanhoren, oh okee. Is dat dit? Oh, okee ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 21:55 | |
of je moet er meer mee willen doen ![]() | ||
DriekOplopers | vrijdag 18 april 2014 @ 21:56 | |
![]() | ||
greavy | vrijdag 18 april 2014 @ 21:58 | |
herkenbar ja. Toen ik nog tijdens de studie in Leerdam werkte, had ik altijd de trein van 1u21 uit mijn hoofd, de allerlatste naar Dordt. Een collega zette mij altijd af op het station (scheelde 10' lopen), en dan rijdt hij zelf door naar regio Sliedrecht. Toen reed de trein niet tussen Geldermalsen - Gorinchem, en heeft hij mij maar in sliedrecht afgezet(was voor hem toch 6km omrijden). Bij vraag aan de steward bleek de vervangende bus pas om 2u15 uit Leerdam te gaan, en via elk station naar Dordt. Nou, die zou daar niet voor 04u aankomen.. was ik blij dat ik mee kon rijden tm Sliedrecht... Waarom die bus dan niet tm Gorinchem overal stopte, en daarna enkel op verzoek? Mag hopen dat dat wel gedaan is... zat meestl alleen of met hooguit 2 andere reizigers in de trein. Vrijdag was wat drukker door de stappers. | ||
DriekOplopers | vrijdag 18 april 2014 @ 22:04 | |
De tekst op de pagina aangepast. is het zo duidelijker? | ||
JDude | vrijdag 18 april 2014 @ 22:06 | |
Je kunt wel alleen stoppen op verzoek, maar hoe weet je dan of er op de overige stations nog iemand méé moet? | ||
greavy | vrijdag 18 april 2014 @ 22:08 | |
de laatste trein reed wel van Gorinchem naar Dordrecht. De bus was alleen voor reizigers tussen Geldermalsen - Gorinchem, en reed door rg Dordrecht met alle haltes voor alleen uitstappers. De laatste trein was met bus niet te halen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 22:30 | |
Oh dat wordt dan maar als een betonnen randvoorwaarde gezien waar "toch al niets aan te doen is"? ![]() | ||
_JdM_ | vrijdag 18 april 2014 @ 23:05 | |
Hihi, hij zei Beton ![]() Maar hoe moeten ze het dan doen, als de nachtgaten een randvoorwaarde is? De trein Gorkum-Dordt net zolang laten wachten op de bus? | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 23:09 | |
je moet ruim durven denken. NIETS is in beton gegoten. NIETS is een randvoorwaarde. En om in de stemming te komen, bekijk eens meteen het andere uiterste. De reizigersdienst houdt het spoornet, het HELE spoornet, bezet 7 dagen in de week van 04:30 tot 01:00 de dag erop. Dan heb je als Prorail en aannemers dus drie en een half uur per nacht om je ding te doen. Doe het daar maar mee. En slik het ook maar als de laatste reizigerstrein een half uurtje later is. Uitgelopen vervoersverplichting ![]() Ondenkbaar? Het omgekeerde is dagelijkse praktijk. | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 23:15 | |
Paaseitjes zoeken | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 23:16 | |
knaker op met je wissels op zomertijd en je onzin ![]() | ||
b2py | vrijdag 18 april 2014 @ 23:17 | |
Kilometers spoor schieten onder mij door, ik ben op weg naar jou! | ||
Peterselieman | vrijdag 18 april 2014 @ 23:17 | |
delen ze een keer uit, is het weer niet goed ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 23:19 | |
Weer foekie foekie met je neukpop dit weekend ja? ![]() | ||
dennistd | vrijdag 18 april 2014 @ 23:21 | |
Een extra trein Gorinchem-Dordrecht inzetten in aansluiting op de bus. | ||
_JdM_ | vrijdag 18 april 2014 @ 23:26 | |
Hoe groot is die vervoersvraag op dat tijdstip? Rijdt die late trein vanuit Geldermalsen niet alleen omdat de heenweg (Dordt-Geldermalsen) wel vervoersvraag heeft en het materieel toch terug naar Dordt moet "dan kunnen we hem net zo goed als reizigerstrein rijden. Materieel moet terug, dus die trein rijdt toch wel. En let wel: door het rijden als reizigerstrein krijgen ze weer een zak geld van de overheid, voor leeg materieel ritten niet..) | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 23:27 | |
Gevonden! En een mailtje gestuurd naar ProRail ![]() | ||
dennistd | vrijdag 18 april 2014 @ 23:28 | |
Ik ook ![]() | ||
b2py | vrijdag 18 april 2014 @ 23:29 | |
Morgen pas, nu onderweg naar huis na een avondje Utrecht. En morgen ga ik mooi met de dieseldrinker ![]() | ||
dennistd | vrijdag 18 april 2014 @ 23:35 | |
DM'90, GTW of Lint? | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 23:38 | |
DE2 186 denk | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 23:38 | |
Dennis ga jij volgende week ook mee naar Limburg trouwens? | ||
b2py | vrijdag 18 april 2014 @ 23:44 | |
2.1L Turbo. Ik heb niet van die aftandse meuk in mijn regio rollen ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 23:48 | |
Posh! | ||
#ANONIEM | vrijdag 18 april 2014 @ 23:53 | |
Neukpop, prima woord trouwens ![]() Arriva reed vandaag met vakantie omloop omdat zo'n beetje all scholen 'dicht' waren vandaag. Ik heb ochtenddienst gehad en het was heel rustig. Toen ik klaar was rond 14 uur werd het wel wat drukker. Weet niet of ze sporadisch her en der wat hebben versterkt. Het is wel voordeel dat we er heel dicht op zitten. We kunnen in principe bij drukte (wanneer er genoeg mat staat) binnen 10 minuten een stel tegenaan plakken ![]() | ||
dennistd | vrijdag 18 april 2014 @ 23:53 | |
Ja, ik ga ook mee met de koningsdagrit ![]() Heenweg wel via Goor-Elst-Cuijk, anders moet ik moeilijk doen met de auto e.d. | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 23:54 | |
Ik ben van de prima woorden, dat weet je. | ||
dennistd | vrijdag 18 april 2014 @ 23:54 | |
Een 2.1L Turbo ![]() Ik ga morgen met een 6.7L zescilinder op pad ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 18 april 2014 @ 23:55 | |
Ik moet ook nog eens kijken hoe ik op tijd in Venlo ga zijn. Heb wel Laatste Vrijdag Van De Maand Borrel in Enschede die avond natuurlijk. | ||
dennistd | vrijdag 18 april 2014 @ 23:56 | |
Is er altijd een rangeerder aanwezig in Groningen om een stel bij te plaatsen dan? | ||
b2py | vrijdag 18 april 2014 @ 23:56 | |
Ik hoef er geen groot rijbewijs voor te hebben en ik mag er 130 mee op de weg ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 18 april 2014 @ 23:56 | |
In principe wel, er is een klein gat van een half uurtje begin van de middag. | ||
dennistd | vrijdag 18 april 2014 @ 23:57 | |
7.45u uit Deventer, die trein heb ik in Zutphen. Ik moet om 7.03u al weg uit Oldenzaal. | ||
James1988 | vrijdag 18 april 2014 @ 23:58 | |
En dat op een zaterdagochtend? ![]() | ||
dennistd | vrijdag 18 april 2014 @ 23:58 | |
Ik kom morgen toch niet op wegen waar ik harder dan 80 mag ![]() | ||
dennistd | vrijdag 18 april 2014 @ 23:58 | |
Ja, je moet wat overhebben voor een excursie die om 10.18u uit Venlo vertrekt... ![]() | ||
#ANONIEM | vrijdag 18 april 2014 @ 23:59 | |
Jij liever dan ik. Ik heb een paar dikke dagen vrij, ik ga zo aan het bier en tegen die tijd lig ik net in bed vrees ik ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 00:01 | |
Joy ![]() De Gamificatie heeft inmiddels ook op ons corporate intranet toegeslagen (in fact, I brought from there to here ![]()
| ||
dennistd | zaterdag 19 april 2014 @ 00:01 | |
Het is volgende week pas, dus ik heb nog even de tijd om me voor te bereiden. Ik hoop alleen niet dat ik vrijdag een dienst krijg tot 0.30u of zo, maar goed: dat overleven we ook wel. Liever moe bij een excursie dan moe op de bus ![]() | ||
dennistd | zaterdag 19 april 2014 @ 00:04 | |
En de week erop al weer een excursie, met vertrek om 7.56u uit Enschede (afdelingsexcursie NVBS afdeling Twente). Die is niet eens haalbaar per ov verder weg dan Goor of Almelo ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 00:05 | |
Waarom wist ik daar niks van? ![]() Okee ik kan dat weekend niet, maar waarom wist ik daar niks van? | ||
b2py | zaterdag 19 april 2014 @ 00:09 | |
Saai zeg ![]() | ||
dennistd | zaterdag 19 april 2014 @ 00:10 | |
Waarschijnlijk omdat je onze gezellige bijeenkomsten in Hengelo nooit bezoekt? ![]() Wordt toch eens tijd dat je langs komt: 21 mei hebben we een film over Lapland (met de ertsspoorlijn). Aanvang 19.30u, einde meestal ergens rond 22.30-22.45u. Het staat trouwens ook wel bij de reizen en excursies op de NVBS-site: http://nvbs.com/toon.php?pag=Aank_reizen En de pagina van de afdeling Twente: http://nvbs.com/toon.php?pag=Afd_Twente En de facebook-pagina: https://www.facebook.com/NVBS.Twente Voor mensen die nog geen lid zijn: http://www.nvbs.com/lidworden met de kortingscode AFDTWENTE14 Voor het bezoeken van de bijeenkomsten of de afdelingsexcursie hoef je trouwens geen lid te zijn, iedereen is welkom | ||
b2py | zaterdag 19 april 2014 @ 00:10 | |
Nog 18 minuten, duurt lang. Rij alsjeblieft Heiloo voorbij meester. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 00:11 | |
ja, voor een dag lang in een trein vol ramenlikkers naar het intellectuele middelpunt van deze planeet: Limburg. En we betalen er ook nog voor. Wat waren we denkende? | ||
James1988 | zaterdag 19 april 2014 @ 00:12 | |
De laatste keer dat ik op een zaterdag zo vroeg opstond om in een trein te gaan zitten was voor het nieuwjaarsrondje ![]() | ||
dennistd | zaterdag 19 april 2014 @ 00:13 | |
Dat was toch allesbehalve vroeg, 11u uit Hengelo ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 00:13 | |
Ik kan me nog wel tijden herinneren dat ik om 6 blank een taxi voor had staan om de laatste nachtnettrein van Utrecht naar Amsterdam te halen om om 9:42 in Brussel te zijn. Weet niet zeker of dat een zaterdag was trouwens, zal best van niet ook. | ||
James1988 | zaterdag 19 april 2014 @ 00:14 | |
Voor jou ja ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 april 2014 @ 00:14 | |
Wijventrein ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 00:26 | |
Dus wat zijn jullie plannen voor het paasweekend? De meeste stoomclubjes beginnen weer ![]() Ik heb zin om zondag naar de Selfkantbahn te gaan. | ||
James1988 | zaterdag 19 april 2014 @ 00:31 | |
Ik ga zaterdag naar Zandvoort, zondag geen ene fluit doen en maandag de barbecue maar eens aanzwengelen (als het weer het toelaat). Stoomtreinen interesseren me niet echt veel. ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 00:35 | |
Ik moet wel IETS gestoomd hebben ieder jaar ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 april 2014 @ 00:41 | |
Niets met treinen iig. | ||
Yreal | zaterdag 19 april 2014 @ 00:43 | |
Blijft raar dat de laatste trein van Gouda naar Zoetermeer van spoor 11 vertrekt ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 00:43 | |
Wat is daar raar aan? ![]() | ||
b2py | zaterdag 19 april 2014 @ 00:45 | |
Roestrijden hè.. | ||
Yreal | zaterdag 19 april 2014 @ 00:46 | |
daar stopt altijd de trein naar Alphen. | ||
Yreal | zaterdag 19 april 2014 @ 00:48 | |
de hele godganse dag cross-platform, en dan de allerlaatste een of ander zijspoor waar je alleen van buiten het station op kan komen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 00:49 | |
God meid parbleu wat een drama | ||
Yreal | zaterdag 19 april 2014 @ 00:50 | |
ja, sta je dus op die laatste trein te wachten en dan komt ie op 11 binnen. Ga mij nou niet vertellen dat jij vindt dat duidelijk staat aangegeven hoe je daar komt? | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 00:52 | |
? Gouda heeft 1 tunnel. Serieus wat kan daar moeilijk aan zijn? Ja van 11 naar 3 is het een eindje lopen. poep gebeurt. | ||
dennistd | zaterdag 19 april 2014 @ 01:01 | |
Dit weekend moet ik werken, ik ga waarschijnlijk wel 10 of 11 mei naar de MBS toe. | ||
b2py | zaterdag 19 april 2014 @ 01:03 | |
Ja leuk, maar het wissel van Utrecht naar spoor 11 moet ook roestgereden worden.. | ||
Yreal | zaterdag 19 april 2014 @ 01:50 | |
ja, en spoor 11 komt niet uit in de tunnel, maar aan de achterkant naast de fietsenstallingen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 01:52 | |
Nou nou wat een moeilijkte. Als je daar een probleem mee hebt moet je maar eens naar je PGB kijken. | ||
Yreal | zaterdag 19 april 2014 @ 01:54 | |
PGB fraude ![]() | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 06:19 | |
was een wisselstoring bij Beesd. In de 5 maanden 5x/week pendelen op dat tijdstip is hij 1x uitgevallen. Vervoersvraag Geldermalsen - Gorinchem - Dordrecht met laatste trein minimaal, maar de laatste Dordrecht - Gorinchem - Geldermalsen weer groot, tm Geldermalsen. | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 09:32 | |
Heb 2 opties voor mijn reis naar Wenen. 1. Swarzach-st.Veit - Klagenfurt - Wenen 2. Doorreizen van Swarzach-st.Veit naar Leoben - Wien Ik zit nu in een EC Zürich - Graz. Ootie 2 is 2u eerder in Wenen. Beide opties zijn mogelijk. Welk traject is fraaier? Ik denk optie 1? Die had ik ook gepland staan. | ||
boriq | zaterdag 19 april 2014 @ 09:42 | |
Ireyon, heb jij onderstaande foto van Liege nog in hoge kwaliteit? Ik ben nog opzoek naar een goede wallpaper en deze ziet er onwijs goed uit ![]() ![]() | ||
Ireyon | zaterdag 19 april 2014 @ 09:58 | |
http://dump.16vier.nl/High-Res/Liege-Guillemins1.jpg http://dump.16vier.nl/High-Res/Liege-Guillemins2.jpg http://dump.16vier.nl/High-Res/Liege-Guillemins3.jpg | ||
boriq | zaterdag 19 april 2014 @ 10:02 | |
Dankjewel! ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 19 april 2014 @ 11:12 | |
Ik zag net een groen sikje staan bij Nedtrain Componentenbedrijf op een dienstspoor, tussen Den Bosch en Tilburg. Zou die nog wel eens worden ingezet? | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 11:21 | |
Staat er als statisch object. | ||
spectrumanalyser | zaterdag 19 april 2014 @ 11:56 | |
vrijdag 18 april, Houtrakpolder![]() | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 12:11 | |
Per 1 juli 2014 moet men bij de NMBS altijd ¤7 betalen wanneer een ticket op de trein gekocht wordt. Alle stations zijn voorzien van automaten. Is terug te vragen via Klantenservice door bijvoorbeeld defecte automaat. Tbgl kan het straks niet meer weglaten, deze toeslag. | ||
dennistd | zaterdag 19 april 2014 @ 12:33 | |
En terecht ook, het is gewoon luiheid om geen kaartje op het station te kopen als overal automaten staan | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 13:41 | |
De regel was altijd: indien men de mogelijkheid niet had een ticket te kopen (door oa krappe overstap van bus, loket gesloten, lange rij of zelfs geen loket) zonder toeslag op trein. Treinbegeleiders gaven de toeslag echter zelden, zelfs als het had gemoeten. Nu er goed functionerende kaartautomaten overal staan, kan je altijd een kaartje kopen. Zelfs Nederlanders en anderen met sowieso Maestro kunnen hun kaartje bij de automaat krijgen, ook Go/Railpass. Die toeslag wordt dus verplicht én verhoogd naar ¤7. Er zijn ruim 40? Loketten dicht, en nog eens 27 worden de openingstijden beperkt. Ook in Essen. De oude automaten telden eigenlijk niet mee, werden erg weinig gebruikt. [ Bericht 3% gewijzigd door greavy op 19-04-2014 13:47:59 ] | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 13:45 | |
Ehm nee. Die twee problemen zijn daarmee niet uit de wereld natuurlijk. Hoewel je je af kunt vragen of het het probleem van de spoorwegen is dat een bus te laat binnen komt. | ||
Peter | zaterdag 19 april 2014 @ 13:53 | |
Als het voor- en navervoer frequent rijdt, kun je de reiziger er op aanspreken ja. Rijdt allen 1 keer per uur of minder en er staat een rij, de trein rijdt ook sporadisch... Dan jaag je zo bewust mensen de auto in.. | ||
ReisT | zaterdag 19 april 2014 @ 14:42 | |
Zomaar, omdat ik vanmiddag in de buurt van het spoor was en de zon scheen. Plannetje V net na vertrek uit Vught richting Deurne. (Er zijn wel grote capaciteitsverschillen in deze stoptreindienst: het ene half uur zo'n tweetje, het andere half uur DDZ...) | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 14:42 | |
In Boerenschubbekutteveen 319 rijdt de trein 1x/2u, net als de bus. Dat ga je niet voorkomen. | ||
AverageJoe | zaterdag 19 april 2014 @ 15:16 | |
Is er eigenlijk al meer bekend over het lot van de sleep 1800 locs welke naar Maastricht zijn getransporteerd? | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 15:38 | |
Is al heel wat dat er sowieso een trein OF een bus komt. | ||
James1988 | zaterdag 19 april 2014 @ 15:42 | |
Dat krijg je met de hoe België is ingedeeld, overal van die piepkleine dorpjes waar 1 bus per 2 uur niet eens rendabel is. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 15:46 | |
Rendabel is volstrekt onbelangrijk. Als er in Schubbenkuttenveenschebad een bus stopt, moet er in Fagne-Con-de-Schouppe-les-Bains ook één stoppen. Of dat nou bestaat of niet, maakt niks uit. Rendabel ![]() Heb je die tarieven weleens gezien daar? ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 19 april 2014 @ 15:49 | |
Sowieso, België ![]() | ||
James1988 | zaterdag 19 april 2014 @ 15:51 | |
Da's waar ![]() Klopt ja, vooral abonnementen zijn echt spotgoedkoop ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 19 april 2014 @ 15:51 | |
Ik dacht dat daar alleen oude rintuigen stonden. Waarom worden deze niet ingezet? | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 15:52 | |
Regelsregels ![]() Ik denk dat er ergens een stickertje "WC" op z'n kop in zit of zo. | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 16:00 | |
Zijn verlengingsrijtuigen voor DDZ, maar door problemen met de zesjes moet eea aangepast worden voordat er meer zesjes komen. | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 16:08 | |
stond er eigenlijk nog iets tegenover (her?)opening van Hamont? | ||
Peterselieman | zaterdag 19 april 2014 @ 16:45 | |
De sneltrein van 15.43 uit Leeuwarden naar Groningen reed wel met twee stellen zag ik en ook in de andere omloop zat in de middag een duo. Geen idee of het in de ochtend ook zo was | ||
Peterselieman | zaterdag 19 april 2014 @ 16:52 | |
Vanaf half mei gaan ze los om van de viertjes zesjes te maken | ||
#ANONIEM | zaterdag 19 april 2014 @ 16:59 | |
In de ochtend een drietje. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 17:12 | |
ongetwijfeld, maar ik weet niet wat. | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 18:04 | |
In de 'Stiltezone' in de Railjet mag je geeneens een koptelefoon met muziek op hebben, ook al hoort niemand het. Had net een koptelefoon op (en geen oortjes in...), en tijdens controle werd ik er op gewezen dat het niet mag. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 18:09 | |
In gebarentaal dan zeker ![]() | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 18:10 | |
Nee, toen werd er wel gepraat. Hangt hier ook serieus een sticker dat het niet mag. Zal wel ff foto hier toevoegen. | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 18:14 | |
![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 18:14 | |
Doe maar ja. We kunnen zowat wel een "debiele regeltjes"topic openen. | ||
KnightSolaire | zaterdag 19 april 2014 @ 18:20 | |
Waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen oordopjes/koptelefoons gebruiken waarvan de muziek zodanig hard staat, dat anderen er ook van mee kunnen "genieten". Vervelend voor personen die de muziek op een normaal geluidsniveau hebben (niet hoorbaar voor anderen), dat wel. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 18:20 | |
Mag je wel aan muziek denken? ![]() | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 18:30 | |
Het is wel te snappen, maar het komt zo vreemd over. Dan doen we het zonder muziek (nog een uurtje), want het is hier tenminste rustig. Liep net door 2 rijtuigen waar het aardig rumoerig was met kinderen en ander kakelend volk. Maar hier wordt tenminste gehandhaafd, in Nederland niet... | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 18:33 | |
Oh, momenteel is onze maximum snelheid verlaagd naar 60 km/h, ergens in de fucking middle of nowhere. De omroep meldt dat dit komt door hevig noodweer, wat ook wel klopt. We reden net nog in de volle zon, geen wolkje te bekennen zo ongeveer, en nu zitten we tussen hevig onweer en enorme hagelbuien. Het nevenspoor naast ons kan ik vanuit de trein amper zien. Edit: En na ongeveer 10 minuten konden we weer naar de 160kmh doorknallen. [ Bericht 10% gewijzigd door greavy op 19-04-2014 19:06:23 ] | ||
Mr_Klaasje | zaterdag 19 april 2014 @ 18:54 | |
Sst! Als je te hard denkt horen ze het misschien. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 19:11 | |
Ik heb in Luxemburg weleens zulk achterlijk noodweer gehad dat de trein gewoon een kwartier in een tunnel bleef schuilen, in plaats van het station binnen te rijden wat een paar honderd meter verderop was. [ Bericht 0% gewijzigd door Dr_Flash op 19-04-2014 19:21:55 ] | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 19:13 | |
Ja, dat kan ook. Hebben nu 15 minuten in de + hierdoor. Nu bij Wenen in de buurt, en de zon schijnt weer volop. | ||
Bitlord | zaterdag 19 april 2014 @ 19:19 | |
Zou wel moeten eigenlijk. Verlenging van een van de takken van de tram in Charleroi? ![]() | ||
Bitlord | zaterdag 19 april 2014 @ 19:20 | |
Wat vind je van de Railjet? Iets voor Nederland? | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 19:20 | |
Heropening van het spoor naar Bastogne ofzo? Maar dat zal wel niet komen... | ||
greavy | zaterdag 19 april 2014 @ 19:22 | |
Rijdt wel lekker, zit ook wel comfortabel. Goed interieur. Het had een prima vervanger voor de V250 geweest. En bijna op Wien Meidling, nu nog naar Westbahnhof met U-bahn. Daar vertrekt m'n ICE morgen. Edit: Nice, heb nog niet eens alle trajecten in de Excel-sheet verwerkt, maar zit nu al op 4500 kilometer. Morgen moet Wenen Westbahnhof - Frankfurt (Main) Hbf - Arnhem - Breda - Dordrecht er ook nog bij. En dan nog de heenreis, Antwerpen - Brussel - Parijs - München. En nog een rondtripje door Tsjechië. En oja, die voor vandaag is ook niet verwerkt. [ Bericht 2% gewijzigd door greavy op 19-04-2014 19:28:52 ] | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 19:22 | |
is er niet een lijstje te vinden waar gewoon die wafelijzerprojecten 1 op 1 tegenover elkaar gezet staan? ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 19 april 2014 @ 19:48 | |
We kunnen er met zijn allen een site over opzetten met zaken die we tegen zijn gekomen ![]() Zullen de Belgen leuk vinden ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 19:56 | |
Ik begin: De volstrekt onzinnige TGV van Oostende (tegen de best wel nuttige van Mons) | ||
Peterselieman | zaterdag 19 april 2014 @ 19:59 | |
De trams van Charleroi. Half netwerk gebouwd en bovendien te veel trams besteld omdat de Vlaamse kusttram nu eenmaal meer materieel nodig heeft dan Charleroi | ||
Ireyon | zaterdag 19 april 2014 @ 20:02 | |
Is het ontwerp van Liège-Guillemins ook niet een tegemoetkoming voor de verbouwing van Antwerpen Centraal geweest? | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 20:04 | |
Geloof het wel ja ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 19 april 2014 @ 20:09 | |
De universiteit van Hasselt als tegenhanger van die van Mons | ||
JDude | zaterdag 19 april 2014 @ 20:18 | |
Het hellend vlak van Ronquieres en ehm, iets anders met water. | ||
Peterselieman | zaterdag 19 april 2014 @ 20:23 | |
nu zijn die sluizen en die lift minder nutteloos dan eerder aangenomen | ||
Ireyon | zaterdag 19 april 2014 @ 20:24 | |
Ja die scheepslift ook. Mooie logica is dat toch, gewoon bouwen en achteraf maar kijken of het nuttig was. | ||
ReisT | zaterdag 19 april 2014 @ 20:25 | |
Spoortunnel onder de Schelde om maar wat te noemen. Is in diezelfde tijd gebouwd. | ||
Ireyon | zaterdag 19 april 2014 @ 20:29 | |
Topic bijna vol overigens, dit is alvast voor degene die het volgende topic opent:
| ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 20:34 | |
Nou, laten we het proberen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 20:34 | |
Met die nieuwe OP | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 20:34 | |
Gewoon een kansje geven ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 19 april 2014 @ 20:35 | |
Eerst even deze volpissen. Wie sluit? | ||
DeaDLocK2K | zaterdag 19 april 2014 @ 20:40 | |
Boe |