abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2014 @ 08:01:43 #1
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_138969211
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.



>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland.
fokplaat.jpg DriekOplopers, zet zich in om dingen voor de reiziger te verbeteren.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal SLT's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!



>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_138969301
Wat ik me wel eens afvraag, wat xou voordeliger zijn:
- treinen 130 laten rijden
- treinen onder etcs 160 laten rijden. Hoger verbruik en slijtage spoor maar op een stuk als Alkmaar-Maastricht heb je met dezelfde frequentie een a twee omlopen minder met bijbehorende treinstellen nodig
pi_138969387
Eerste is goedkoper voor infrabeheerder, tweede voor vervoerder. Zeg het maar ;)
  donderdag 17 april 2014 @ 10:16:02 #4
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_138971670
Met 160 km/h ga je niet zoveel tijd winnnen op dat stuk denk ik. Het gaat om 3 s per km minder tijd t.o.v. 140 km/h.
pi_138972070
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 05:11 schreef J.B. het volgende:
Over dat vroeg bier drinken: neem eens een ferry om 6 uur 's morgens van Helsinki naar Tallinn, je weet niet wat je meemaakt met die Finnen :')
Reus airport. Bomvol britten 's morgens vroeg die al aan de halve liters zitten bij een bord veel vette friet en braadworst. :r
  donderdag 17 april 2014 @ 10:57:13 #6
421720 Goedzooi
Hallo, wilt u dakpannen kopen?
pi_138972648
Hoera voor roze treinen!!1





Nederlands is mijn goedste vak
pi_138972681
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:57 schreef Goedzooi het volgende:
Hoera voor roze treinen!!1

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
pi_138972900
Zo ging het vroeger ook achievement: rij in treinstel 4045 op een traject naar het oosten.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2014 @ 11:07:45 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138972919
Het Groninger metaalbedrijf Simmeren heeft gisteren bij de Raad van State uitleg gegeven over het mogelijke vervoer van asbesthoudend metaal naar Duitsland.

Dit metaal komt uit de Plan V's die in Groningen gesloopt zijn. De milieuinspectie heeft in 2011 het werk stilgelegd vanwege dit delict en Simmeren een boete van 1,2 miljoen euro opgelegd. Nu probeert Simmeren haar gelijk te halen. Uitspraak over maximaal 12 weken.

http://rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=132911

Het slopen van Plan V's wordt nu door HKS in Amsterdam gedaan
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_138973010
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:07 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Zo ging het vroeger ook achievement: rij in treinstel 4045 op een traject naar het oosten.
:D _O-

Wie heeft bedacht dat je vragen aan de klantenservice van NS alleen via Eva kan stellen mogen ze ook direct op straat zetten. Waarom niet gewoon een contactformulier :')
Enfin, ik had een GtbV claim ingediend maar die was niet toegewezen omdat er werkzaamheden waren. Dat klopt, maar door die werkzaamheden kreeg ik een omreisadvies via de reisplanner en op de traject was een stremming. Stelletje pipo's ;(
  donderdag 17 april 2014 @ 11:26:47 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138973421
@ Darkwing; balen dat die niet online te krijgen is. Heb enkel voor Nord pas de Calais korting.

Reizen tm Amiens met TER, dan Intercité naar Paris en later terug. En weer naar Lille met de TER.
In 12 minuten tickets op Lille kopen is te krap lijkt mij...

Misschien dat ik 27 April ff retour Lille doe voor de fun om die tickets dan aan te schaffen. Reizen waarschijnlijk met 7 man die dag.
  Redactie Sport donderdag 17 april 2014 @ 11:37:26 #12
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138973725
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:10 schreef Viezze het volgende:

[..]

:D _O-

Wie heeft bedacht dat je vragen aan de klantenservice van NS alleen via Eva kan stellen mogen ze ook direct op straat zetten. Waarom niet gewoon een contactformulier :')
Enfin, ik had een GtbV claim ingediend maar die was niet toegewezen omdat er werkzaamheden waren. Dat klopt, maar door die werkzaamheden kreeg ik een omreisadvies via de reisplanner en op de traject was een stremming. Stelletje pipo's ;(
Via https://www.ns.nl/virtuel(...)scalatie&delay=false kun je ze via Eva mailen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 17 april 2014 @ 11:42:20 #13
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_138973869
Als machinist word je opgeleid voor een bepaald type trein toch?

Rijd je dan de hele dag 1 trein van dat type op een complete reeks aan trajecten of kun je alleen switchen naar treinen van dat type? Hebben dan alle treinen van dat type dezelfde sloten / sleutels?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_138973916
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:37 schreef dennistd het volgende:

[..]

Via https://www.ns.nl/virtuel(...)scalatie&delay=false kun je ze via Eva mailen.
Ja dat deed ik ook, maar ik vind het vrij omslachtig. Zet er gewoon een contactformulier neer.
pi_138973921
Volgens mij word je juist opgeleid voor een bepaald traject.

Ik weet in ieder geval nog wel goed dat, toen in 2010 de IC Roosendaal - Arnhem weer doorgetrokken werd naar Zwolle, veel Roosendaalse machinisten niet met de koplopers overweg konden die er opeens kwamen te rijden.
  donderdag 17 april 2014 @ 11:51:38 #16
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138974125
Je krijgt idd traject + materieel, meestal meerdere soorten meuk
  Redactie Sport donderdag 17 april 2014 @ 11:56:02 #17
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138974236
quote:
5s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:42 schreef Ajaxfan het volgende:
Als machinist word je opgeleid voor een bepaald type trein toch?

Rijd je dan de hele dag 1 trein van dat type op een complete reeks aan trajecten of kun je alleen switchen naar treinen van dat type? Hebben dan alle treinen van dat type dezelfde sloten / sleutels?
Een dienst van een machinist uit Enschede:
1
2
3
4
5
6
7
DM90       SPR      7952        14:04 Es      15:11 Zl    
1700ST     IC       3661        15:49 Zl      17:12 Nm    
                         *      17:12 Nm      17:53 Nm    
DDZ        SPR      4465        17:53 Nm      18:33 Ht    
IRM        IC       3568        19:08 Ht      19:37 Ut    
           IC        571 P      19:50 Ut      20:42 Zl    
DM90       SPR      7973        21:19 Zl      22:27 Es   
Die gaat met achtereenvolgens met:
een Buffeltje naar Zwolle
een 1700+ICRm naar Nijmegen
een DDZ naar Den Bosch
een VIRM naar Utrecht
een trein mee naar Zwolle
een Buffeltje naar Enschede

Veel afwisseling dus
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_138974330
De huidige OP stamt alweer uit deel 321 en is daarmee ruim 400 delen oud. Zijn er meer mensen die behoefte hebben aan iets nieuws, fleurigs, compacter en wat meer to-the-point? Zo ja, dan ga ik wat pakkende teksten bedenken bij de plaatjes hieronder:





Bla



Blabla



Blablabla



[ Bericht 14% gewijzigd door Ireyon op 17-04-2014 14:15:24 ]
  donderdag 17 april 2014 @ 12:01:07 #19
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_138974374
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:26 schreef greavy het volgende:
@ Darkwing; balen dat die niet online te krijgen is. Heb enkel voor Nord pas de Calais korting.

Reizen tm Amiens met TER, dan Intercité naar Paris en later terug. En weer naar Lille met de TER.
In 12 minuten tickets op Lille kopen is te krap lijkt mij...

Misschien dat ik 27 April ff retour Lille doe voor de fun om die tickets dan aan te schaffen. Reizen waarschijnlijk met 7 man die dag.
lillie Flandre?
pi_138974520
Bij NS werkt het min of meer als volgt: tijdens opleiding beperk je tot een aantal baanvakken en materieelsoorten.

ben je als aspirant machinist bijvoorbeeld in opleiding met standplaats dordrecht kun je denken aan trajecten dordrecht - den haag C en dordrecht amsterdam (via haarlem) op die trajecten kom je bijna exclusief VIRM en SGMm tegen.

wanneer je eenmaal helemaal klaar bent met de opleiding ga je je wegkennis uitbreiden zodat je het complete pakket van je standplaats hebt en meer materieelsoorten.

het beleid daarom schijnt nog wel eens te veranderen. ik sprak laatst een rotterdamse machinist die vertelde dat een paar jaar terug men bezig was om de machinisten landelijke wegbekendheid te geven (de NS trajecten dan) want dat zou makkelijker zijn qua bijsturing tijdens verstoringen. op dat beleid is men weer een beetje terug aan het komen omdat de wegbekendheid maar een jaar geldig is ofzo dacht ik. wanneer een bepaald traject niet in het pakket van de standplaats zit zouden de machinisten dus ook wegonderhoud moeten gaan doen om bevoegdheid te houden om op dat traject te rijden.

en dat kost weer geld want ze zijn die dag niet anders inzetbaar.
  donderdag 17 april 2014 @ 12:07:16 #21
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_138974524
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:51 schreef greavy het volgende:
Je krijgt idd traject + materieel, meestal meerdere soorten meuk
Ah dat is logischer inderdaad. Anders heb je een uitdaging wanneer er spul kapoerewietus is.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2014 @ 12:12:13 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138974635
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:07 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Ah dat is logischer inderdaad. Anders heb je een uitdaging wanneer er spul kapoerewietus is.
Als je geen materieelbekendheid hebt mag je er niet mee op pad. Dan moet er een vervanger worden gevonden of de trein moet worden opgeheven.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 april 2014 @ 12:54:29 #23
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_138975793
Binnen de lijntjes: Reis op één dag naar alle stations in Nederland vlak voor de grensovergang.

Roosendaal - Eijsden - Eygelshoven Markt - Venlo - Arnhem/Zevenaar - Glanerbrug - Hengelo/Oldenzaal - Bad Nieuweschans

[ Bericht 38% gewijzigd door hhh38 op 17-04-2014 13:30:51 ]
  donderdag 17 april 2014 @ 13:10:20 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138976229
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 12:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

lillie Flandre?
jup. Gaat met de auto naar Antwerpen Berchem, dan naar Lille Flandres met NMBS, daar TER r. Amiens, en dan Intercité naar Paris, zelfde traject.
Hoef niet via Lille Europe.
pi_138977518
1
2
3
4
5
6
DM90 SPR      7952        14:04 Es      15:11 Zl  
1700ST IC       3661        15:49 Zl      17:12 Nm   
DDZ SPR      4465        17:53 Nm      18:33 Ht  
IRM IC       3568        19:08 Ht      19:37 Ut   
            IC        571 P      19:50 Ut      20:42 Zl  
DM90 SPR      7973        21:19 Zl      22:27 Es  
Wat een diensten.
8 uur 23 minuten diensttijd
waarvan 3 uur en 39 minuten niet aan het rijden (37%). Je kunt zo 20 procent van de machinisten wegbezuinigen als ze gewoon de hele dag op een traject blijven rijden...
  donderdag 17 april 2014 @ 14:08:50 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138978046
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:59 schreef Ireyon het volgende:
De huidige OP stamt alweer uit deel 321 en is daarmee ruim 400 delen oud. Zijn er meer mensen die behoefte hebben aan iets nieuws, fleurigs, compacter en wat meer to-the-point? Zo ja, dan ga ik wat pakkende teksten bedenken bij de plaatjes hieronder.
Ik vind de huidige OP eigenlijk wel prima :@
pi_138978946
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind de huidige OP eigenlijk wel prima :@
ja ik ook. Nieuw doen om het nieuw doen, en dan ook nog zo'n oversekst HiSpeed thema :N :{w
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_138979044
quote:
7s.gif Op donderdag 17 april 2014 10:57 schreef Goedzooi het volgende:
Hoera voor roze treinen!!1

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De OV-chip VIRM vond ik altijd wel tof. Jammer dat 'ie niet zo lang heeft gereden...
pi_138979139
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind de huidige OP eigenlijk wel prima :@
Een shitload aan spoilers en slecht geschreven onsamenhangende teksten ja :') ?
  donderdag 17 april 2014 @ 14:46:25 #30
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138979191
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:44 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Een shitload aan spoilers en slecht geschreven onsamenhangende teksten ja :') ?
Die spoilers stonden er vroeger niet in, maar toen kwamen er klachten dat die OP zo lang was. :')
pi_138979256
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:08 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind de huidige OP eigenlijk wel prima :@
Ik ook.
pi_138979284
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:46 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die spoilers stonden er vroeger niet in, maar toen kwamen er klachten dat die OP zo lang was. :')
Vandaar mijn voorstel "compacter en meer to-the-point".

Het is ook niet zomaar 'gewoon voor de nieuwigheid', fatsoenlijke OPs maken is gewoon mijn ding. De huidige OP en headers komen ook van mijn hand (tekst en headers) en ik vind 't een beetje zonde hoe er allerlei (achterhaalde of onduidelijke) info is toegevoegd de laatste jaren. Een opschoning kan imo echt geen kwaad.
  donderdag 17 april 2014 @ 14:56:05 #33
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_138979515
NS_online twitterde op donderdag 17-04-2014 om 14:52:39 Alphen aan den Rijn-Bodegraven: er kunnen geen treinen rijden door een defecte spoorbrug. http://t.co/Q0oCMGNaDW #ApnBdg reageer retweet
Hoe vaak gaat die brug wel niet kapot?
pi_138980097
Na de militaire interventie van Oekraïne in de regio rond Donetsk zijn de verhoudingen tussen de pro-Russen en Kiev nog verder bekoeld. En na de dood van enkele separatisten, die afgelopen nacht een militaire basis in Oekraïene bestormden, lijkt de kloof tussen de Europees- en Russisch-georiënteerde bevolking alleen maar groter te worden.

Hun ogen zijn vandaag gericht op de top in Genève: komen Amerika, Europa, Rusland en Oekraïne na dagen van diplomatieke schermutselingen nader bij elkaar?

Angst voor banenverlies Oost-Oekraïne
In Lugansk, het uiterste oosten van Oekraïne, hopen veel mensen op een diplomatieke oplossing die economische rust brengt. Want veel inwoners van de plaats werken in de enorme treinfabriek Lugankteplovoz, goed voor duizenden banen. Nu de betrekkingen tussen Kiev en Moskou slecht zijn, vreest de eigenaar voor ernstige economische schade.

Luganskteplovoz heeft een lange geschiedenis in het stadje. De naam Lugansk is in het verleden meermaals gewijzigd in namen van Russische generaals en de naam van het bedrijf veranderde mee. In 1918 prijkte het bedrijf zelfs met de naam ‘Locomotief-fabriek van de Oktoberrevolutie’. Tijdens de Sovjet-Unie leverde Luganskteplovoz duizenden treinen aan de Sovjet-staten. En nu moet het bedrijf vrezen voor de toekomst.

Vanavond in EenVandaag een portret van de fabriek en we spreken separatisten over de vraag waarom er in Lugansk zo’n grote antipathie bestaat tegen het huidige bewind in Kiev.

Combinatie van actualiteit en hobby ;)
pi_138980163
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 11:59 schreef Ireyon het volgende:
De huidige OP stamt alweer uit deel 321 en is daarmee ruim 400 delen oud. Zijn er meer mensen die behoefte hebben aan iets nieuws, fleurigs, compacter en wat meer to-the-point? Zo ja, dan ga ik wat pakkende teksten bedenken bij de plaatjes hieronder:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bla

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blabla

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Blablabla

[ afbeelding ]

Wat een afschuwelijk lettertype :D
  donderdag 17 april 2014 @ 15:24:11 #36
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138980390
Al sinds aanvang treindienst is er een technische storing Emmerich-Dinslaken. ICE krijgt daardoor vertraging in beide richtingen. Er zijn geen treinen opgeheven. Ook geen Nahverkehr.
  Redactie Sport donderdag 17 april 2014 @ 15:27:55 #37
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_138980489
Dat is er al een paar dagen volgens mij. Snelheid is beperkt tot 60km/h ipv 160km/h heb ik ergens gelezen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 17 april 2014 @ 15:36:39 #38
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_138980746
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 14:49 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Vandaar mijn voorstel "compacter en meer to-the-point".

Het is ook niet zomaar 'gewoon voor de nieuwigheid', fatsoenlijke OPs maken is gewoon mijn ding. De huidige OP en headers komen ook van mijn hand (tekst en headers) en ik vind 't een beetje zonde hoe er allerlei (achterhaalde of onduidelijke) info is toegevoegd de laatste jaren. Een opschoning kan imo echt geen kwaad.
be my guest. Kunnen we naderhand altijd nog zeggen of het goed gelukt is of dat er hier en daar nog iets bij moet
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 17 april 2014 @ 15:37:07 #39
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138980764
Ik zie de eerste melding van dinsdag ja. Toen zijn er diverse ICE's in Utrecht gekeerd
  donderdag 17 april 2014 @ 15:38:07 #40
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138980804
quote:
14s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:36 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

be my guest. Kunnen we naderhand altijd nog zeggen of het goed gelukt is of dat er hier en daar nog iets bij moet
Laten we hiermee beginnen:

quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 15:17 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Wat een afschuwelijk lettertype :D
pi_138982155





Is dat iets voor in de OP? Anders ga ik er verder niet meer tijd in steken :s)
pi_138982273
Tripreports is meer iets voor Drugs & Alcohol :p
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_138982444
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 16:26 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Is dat iets voor in de OP? Anders ga ik er verder niet meer tijd in steken :s)
Dat moet in ieder geval wel fanciër kunnen dan dit.
pi_138983631
Bellen met de OBB is echt koning :D
  donderdag 17 april 2014 @ 17:15:04 #45
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138983654
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:14 schreef b2py het volgende:
Bellen met de OBB is echt koning :D
Want? :P
pi_138983887
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Want? :P
Eerst kreeg ik een of andere jonge vrouw aan de telefoon die heel enthousiast was omdat ik uit Nederland belde. Toen werd ik doorverbonden naar een jonge kerel die het voor me heeft afgerond, ondanks dat ik nogal brak uit Heerhugowaard kwam in het engels :') . Tijdens het wachten een heerlijk muziekje met allerlei handige informatie. Baas _O_

nb. Ik heb nog nooit met de NS klantenservice gebeld, misschien zijn die hetzelfde. :P
pi_138987599
Daar spreken ze gewoon Duits hoor.

HERR!! HOEGO!! WART!!

Komt prima over denk ik :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 april 2014 @ 19:45:23 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138987840
Zolang de postcode en het huisnummer juist is komt het toch wel aan hoor ;)
pi_138987906
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar spreken ze gewoon Duits hoor.

HERR!! HOEGO!! WART!!

Komt prima over denk ik :Y
heeft ie lang moeten wachten?
pi_138988143
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar spreken ze gewoon Duits hoor.

HERR!! HOEGO!! WART!!

Komt prima over denk ik :Y
I prefer English over the german language.
  donderdag 17 april 2014 @ 20:09:24 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138988716
Het is geen goede dag voor Eurostar: eerder vandaag zorgde een persoonsaanrijding bij Lille voor zware vertragingen, later zorgden problemen in de kanaaltunnel voor vertraging en uitval. Klanten hebben soms uren in de rij gestaan (wachtend op hun trein), inmiddels zegt Eurostar mensen niet meer te reizen:
quote:
[18:45 GMT]

Eurostar services are now closed for the day and regrettably no further passengers are being accepted at our stations. Please do not travel to our stations this evening.

As a result of an earlier failed Eurotunnel passenger shuttle in the Channel Tunnel Eurostar services have been subject to cancellations and delays throughout the day. We are unable to provide additional services today.

We expect to run a normal service tomorrow but our trains will be very busy. If you are booked to travel tomorrow please check-in as normal.

If you have been unable to travel today our strong advice is to rebook your journey either for tomorrow or a later date. Alternatively, Eurostar will provide a full refund.

If you are holding a fully flexible ticket, please exchange your ticket at www.eurostar.com, otherwise please call the Eurostar Contact Centre within 60 days on 08432 186 186, or if calling from outside the UK, +44 (0) 1777 77 78 78. You can also email us with your booking reference on contactus@eurostar.com
pi_138991318
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar spreken ze gewoon Duits hoor.

HERR!! HOEGO!! WART!!

Komt prima over denk ik :Y
Nou gewoon Duits? De Oostenrijkers hebben iets zangerigs maakt het makkelijker te verstaan omdat ze beter articuleren.
  donderdag 17 april 2014 @ 21:13:33 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138991695
In deze regio, Dresden, is er weer zo'n vervelend accent. Ik moet soms 2x luisteren naar wat ze zeggen, terwijl ik in diverse andere delen van Duitsland totaal geen problemen met Duits heb.
  donderdag 17 april 2014 @ 22:13:41 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138995218
Vandaag even naar de regio van Ronneburg gegaan voor de zandtreinen van Wismut, die over de Wismut-Werkbahn tussen Kayna en Seligstädt rijden. Ik kon gelukkig een fiets regelen in Ronneburg, dat scheelde 23,6 kilometer lopen. Dat had óók geen probleem geweest, maar toch.

Wismut V300 003 + Zandtrein
Hier passeert de beladen zandtrein van Kayna naar Seligstädt bij overweg Disco (de officiële benaming), ter hoogte van Großenstein, na ruim 1u40 gewacht te hebben. De Ludmilla's van Wismut zijn destijds overgenomen van DB, en zijn omgenummerd in een V300-nummer, en in het groen gespoten. Ze zijn ook toegelaten op de hoofdbaan (ze moeten elke keer zo'n 300 meter via het hoofdspoor om van de ene naar de andere kant van de Wismut-Werkbahn te komen). Totaal heeft Wismut 5 Ludmilla's en enkele V60'en voor het rangeerwerk op beide eindpunten.

Wismut V300 003 + Zandtrein
Na de vorige foto werd teruggefietst naar Beerwalde, waar ongeveer 2 uur en 40 minuten later weer een zandtrein goed voor de zon moest passeren, eerder kwam er geen meer.
Helaas was de sluierbewolking al stevig aan het optrekken, maar de zon liet ons gelukkig niet in de steek.

Hier passeert wederom de V300 003 met beladen zandtrein bij het voormalige stationnetje van Beerwalde, die inmiddels erg vervallen is.

Sinds DRGL2014 rijdt er op de Wismut-Werkbahn voornamelijk éénloksbedrijf, wat voorheen nog 3 of 4 lokken waren. Dan had je ieder uur per richting een trein.
De kleinere afvoer vanuit de afgraving bij Kayna naar Seligstädt zal vast zo zijn redenen hebben.
pi_138995432
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:13 schreef greavy het volgende:
Ik kon gelukkig een fiets regelen in Ronneburg, dat scheelde 23,6 kilometer lopen. Dat had óók geen probleem geweest, maar toch.
Wat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 april 2014 @ 22:19:57 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138995472
23 kilometer? Da's een behoorlijke afstand om te lopen _O-
pi_138995512
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:19 schreef James1988 het volgende:
23 kilometer? Da's een behoorlijke afstand om te lopen _O-
Peanuts, alleen niet zo als je geen kruiwagen heb voor je heggenschaar, slooptrapje en koelbox met lunch.
  donderdag 17 april 2014 @ 22:21:27 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138995539
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Peanuts, alleen niet zo als je geen kruiwagen heb voor je heggenschaar, slooptrapje en koelbox met lunch.
Vergeet het linnen tasje met blocnootje niet.
pi_138995756
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:19 schreef James1988 het volgende:
23 kilometer? Da's een behoorlijke afstand om te lopen _O-
Toch is het ever ver als fietsen
  donderdag 17 april 2014 @ 22:27:23 #60
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_138995807
-laat maar-

[ Bericht 87% gewijzigd door ReisT op 18-04-2014 08:35:18 ]
  donderdag 17 april 2014 @ 22:35:07 #61
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_138996139
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:13 schreef greavy het volgende:
In deze regio, Dresden, is er weer zo'n vervelend accent. Ik moet soms 2x luisteren naar wat ze zeggen, terwijl ik in diverse andere delen van Duitsland totaal geen problemen met Duits heb.
Duidelijk geval van te weinig luisteren naar mijn favoriete zender in Sachsen daar leer je het wel van:

http://www.rsa-sachsen.de/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 17 april 2014 @ 23:23:06 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138998238
Deze week in de categorie "Hoe doen de Fransen het?": de vervanging van een wissel. De werkzaamheden duren 8 uur, het bijbehorende kostenplaatje bedraagt ¤ 400.000,-.

pi_138998365
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 23:23 schreef James1988 het volgende:
Deze week in de categorie "Hoe doen de Fransen het?": de vervanging van een wissel. De werkzaamheden duren 8 uur, het bijbehorende kostenplaatje bedraagt ¤ 400.000,-.
en hier?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 april 2014 @ 23:26:28 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138998403
quote:
5s.gif Op donderdag 17 april 2014 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en hier?
Geen idee. :)

b2py, weet jij dat misschien?
pi_138999926


Sowieso de random header terug :s) . Maar ik heb nog wel even wat foto-donaties met titel nodig, dus.. :Y)
  vrijdag 18 april 2014 @ 00:05:44 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139000087
Random header is leuk ja :Y
  vrijdag 18 april 2014 @ 00:12:17 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139000320
Eurostar twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 00:11:08 Service update: we've now received confirmation that the shuttle has been removed from the tunnel. Services should run as normal tomorrow. reageer retweet
"the shuttle" = auto-/vrachtwagentrein van Eurotunnel

Holy crap, dat ding heeft er een halve dag gestaan :{
pi_139000757
2836 ^O^
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 02:12:55 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139002278
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:12 schreef James1988 het volgende:
Eurostar twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 00:11:08 Service update: we've now received confirmation that the shuttle has been removed from the tunnel. Services should run as normal tomorrow. reageer retweet
"the shuttle" = auto-/vrachtwagentrein van Eurotunnel

Holy crap, dat ding heeft er een halve dag gestaan :{
Dan was er ook wel wat meer aan de hand met dat ding dan een simpele storing: daarvoor hebben ze immers 6400-achtige locs.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_139002671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 23:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen idee. :)

b2py, weet jij dat misschien?
Vrijwel vergelijkbaar, alleen worden ze hier met een spoorkraan op de goede plek gezet en niet met dat gele Franse ding. De duur van het vervangen weet ik niet precies, maar volgens mij staat daar tussen 8 - 10 uur voor. Verder worden wissels en spoorstaven met een stomplasmachine aan elkaar gebakken, en niet met thermiet zoals in het filmpje.
  vrijdag 18 april 2014 @ 07:30:54 #71
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_139002842
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Eerst kreeg ik een of andere jonge vrouw aan de telefoon die heel enthousiast was omdat ik uit Nederland belde. Toen werd ik doorverbonden naar een jonge kerel die het voor me heeft afgerond, ondanks dat ik nogal brak uit Heerhugowaard kwam in het engels :') . Tijdens het wachten een heerlijk muziekje met allerlei handige informatie. Baas _O_

nb. Ik heb nog nooit met de NS klantenservice gebeld, misschien zijn die hetzelfde. :P
Duitsers zijn sowieso lyrisch als je als Hollander Duits spreekt over de telefoon. Ik werk zelf op een Duitstalige Telefoonafdeling dus ik doe niet anders _O_
  vrijdag 18 april 2014 @ 07:33:41 #72
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_139002855
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nou gewoon Duits? De Oostenrijkers hebben iets zangerigs maakt het makkelijker te verstaan omdat ze beter articuleren.
Ik heb met de Oostenrijkers het meeste moeite, met Zwitsers dan weer minder vreemdgenoeg
  vrijdag 18 april 2014 @ 07:56:03 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139002978
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Peanuts, alleen niet zo als je geen kruiwagen heb voor je heggenschaar, slooptrapje en koelbox met lunch.
ligt in Nederland.
Met de 3 dagen Dampfloktreffen heb ik paar keer met Duitse fotografen mee kunnen rijden. Heb toen nog 24 kilometer gelopen. Anders wel >50...
  vrijdag 18 april 2014 @ 08:01:41 #74
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_139003011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:12 schreef James1988 het volgende:
Eurostar twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 00:11:08 Service update: we've now received confirmation that the shuttle has been removed from the tunnel. Services should run as normal tomorrow. reageer retweet
"the shuttle" = auto-/vrachtwagentrein van Eurotunnel

Holy crap, dat ding heeft er een halve dag gestaan :{
Was een passagiersshuttle volgens het eerdere artikel. Kun je tenminste nog in je eigen auto zitten :z.
Het zal zo'n vrachtshuttle geweest zijn zeg. Zit je daar een halve dag tussen de zwetende Polen in een rijtuig. Enige voordeel is dat je dan de eerste uren de snoep- en koffieautomaten nog kunt leeghalen, die hebben ze in de autoshuttles dan weer niet voor zover ik weet.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  vrijdag 18 april 2014 @ 08:39:50 #75
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139003348
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:01 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Sowieso de random header terug :s) . Maar ik heb nog wel even wat foto-donaties met titel nodig, dus.. :Y)
Ik wil wel wat toesturen? Stoomtreintje ertussen misschien van afgelopen weekend? Heb genoeg diversiteit liggen, dus vraag maar raak.
pi_139004792
Eventueel wil ik het php scriptje wel hosten hoor :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_139005718
Zozo, NS heeft ambities in Schotland.
quote:
NS aast op Schots spoor
De NS heeft bij het Schotse transportagentschap Transport Scotland een offerte ingediend om te mogen rijden op het Schotse spoor.

Hoeveel de NS geboden heeft om de concessie binnen te slepen maakt het bedrijf niet bekend. Het gaat om het hele Schotse railnetwerk.
De bieding loopt via dochterbedrijf Abellio. Dat heeft al meer treinen rijden in Groot-Brittannië, op de lijnen Merseyrail en Northern Rail.
http://www.nu.nl/economie/3755195/ns-aast-schots-spoor.html
pi_139005820
Hoe lang heeft de NS om op een klacht te reageren?
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:54:03 #79
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_139005920
Een nette maar ongeschreven regel is 10 werkdagen.
pi_139005983
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:54 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Een nette maar ongeschreven regel is 10 werkdagen.
Ah. Het is ondertussen al een week of 4 geleden dat ik die brief gepost heb.

Wie kan ik het beste bellen?
  vrijdag 18 april 2014 @ 10:57:39 #81
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_139006003
Driekoplopers :-)
pi_139006109
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 10:57 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Driekoplopers :-)
:D
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:04:00 #83
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_139006533
quote:
nederlandse treinverkeer en schotse treinverkeer zet je ook 2 uitersten tegenover elkaar
pi_139006595
Uiteindelijk zal het er wel op neerkomen dat de NLse overheid ineens met 4 verliesgevende trajecten in Schotland zit opgescheept om nog 30 jaar te exploiteren :')
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:23:40 #86
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_139006630
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Uiteindelijk zal het er wel op neerkomen dat de NLse overheid ineens met 4 verliesgevende trajecten in Schotland zit opgescheept om nog 30 jaar te exploiteren :')
Abellio, een afdeling binnen NS, die rijdt in Engeland maakt winst. Sterker nog, het meeste winst haalt NS uit de buitenlandse trajecten
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:43:42 #87
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_139007083
Niet alleen buitenlandse trajecten... Ook Gouda - Alphen is een Abellio treindienst over een paar jaar.
  vrijdag 18 april 2014 @ 11:50:58 #88
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_139007293
Op zo'n prutstukje valt niet veel winst te maken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 11:53:58 #89
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139007407
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:50 schreef ReisT het volgende:
Op zo'n prutstukje valt niet veel winst te maken.
nee, maar als de subsidie maar hoog genoeg is kan er minimaal break-even worden gedraaid.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_139007460
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:43 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Niet alleen buitenlandse trajecten... Ook Gouda - Alphen is een Abellio treindienst over een paar jaar.
nee
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 11:59:32 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139007582
Terug van weggeweest:
quote:
Den Haag HS-Dordrecht

Melding vrijdag 18 april 2014, 11:17 uur:
Oorzaak: seinstoring
Tussen Dordrecht en Den Haag HS rijden minder treinen door een seinstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min.
De verstoring is naar verwachting rond 14:00 uur verholpen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_139007635
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:59 schreef Peterselieman het volgende:
Terug van weggeweest:

[..]

hopen dat het niet later gaat worden :')
  vrijdag 18 april 2014 @ 12:24:00 #93
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139008194
Trammetje per spoor naar Karlsruhe:
pi_139009825
in Amsterdam westpoort is vandaag weinig te beleven. er was geen Plan V te bekennen.
bij HKS Metals is vanaf de weg niets te zien, behalve gigantische ladingen puin.

op de houtrakpolder staan momenteel veel nieuwe DDZ-verlengings-bakken en er staat nog wat DDAR materieel.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 18 april 2014 @ 13:31:01 #95
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_139009904
Zijn ze al bezig met het samenstellen van nood-DD-AR?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 18 april 2014 @ 13:33:51 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_139009988
Volgens mij wel.

De verlenging van DDZ zal halverwege mei ook eindelijk van start gaan. Eind augustus moeten alle zesjes op de baan zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_139010028
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:31 schreef Duvel het volgende:
Zijn ze al bezig met het samenstellen van nood-DD-AR?
Gereed maken locomotieven in Maastricht is wel al gestart, rijtuigen nog niets behalve wat heen en weer gesleep tegen vastlopen lagers.
  vrijdag 18 april 2014 @ 13:40:18 #98
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_139010154
Da's mooi nieuws!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 18 april 2014 @ 13:44:28 #99
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_139010258
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 12:24 schreef greavy het volgende:
Trammetje per spoor naar Karlsruhe:
[ afbeelding ]
Niks vreemds hoor, die rijden daar zelfs zonder loc. ook over het spoor.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_139010360
Ik heb even wat mooie foto's uit de tripreports uit de OP gepakt en greavy's Flickr geplunderd. Als er iets tussen staat wat je er niet tussen wilt hebben staan, dan hoor ik het wel :)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')