abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 17 april 2014 @ 20:09:24 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138988716
Het is geen goede dag voor Eurostar: eerder vandaag zorgde een persoonsaanrijding bij Lille voor zware vertragingen, later zorgden problemen in de kanaaltunnel voor vertraging en uitval. Klanten hebben soms uren in de rij gestaan (wachtend op hun trein), inmiddels zegt Eurostar mensen niet meer te reizen:
quote:
[18:45 GMT]

Eurostar services are now closed for the day and regrettably no further passengers are being accepted at our stations. Please do not travel to our stations this evening.

As a result of an earlier failed Eurotunnel passenger shuttle in the Channel Tunnel Eurostar services have been subject to cancellations and delays throughout the day. We are unable to provide additional services today.

We expect to run a normal service tomorrow but our trains will be very busy. If you are booked to travel tomorrow please check-in as normal.

If you have been unable to travel today our strong advice is to rebook your journey either for tomorrow or a later date. Alternatively, Eurostar will provide a full refund.

If you are holding a fully flexible ticket, please exchange your ticket at www.eurostar.com, otherwise please call the Eurostar Contact Centre within 60 days on 08432 186 186, or if calling from outside the UK, +44 (0) 1777 77 78 78. You can also email us with your booking reference on contactus@eurostar.com
pi_138991318
quote:
10s.gif Op donderdag 17 april 2014 19:39 schreef Dr_Flash het volgende:
Daar spreken ze gewoon Duits hoor.

HERR!! HOEGO!! WART!!

Komt prima over denk ik :Y
Nou gewoon Duits? De Oostenrijkers hebben iets zangerigs maakt het makkelijker te verstaan omdat ze beter articuleren.
  donderdag 17 april 2014 @ 21:13:33 #53
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138991695
In deze regio, Dresden, is er weer zo'n vervelend accent. Ik moet soms 2x luisteren naar wat ze zeggen, terwijl ik in diverse andere delen van Duitsland totaal geen problemen met Duits heb.
  donderdag 17 april 2014 @ 22:13:41 #54
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_138995218
Vandaag even naar de regio van Ronneburg gegaan voor de zandtreinen van Wismut, die over de Wismut-Werkbahn tussen Kayna en Seligstädt rijden. Ik kon gelukkig een fiets regelen in Ronneburg, dat scheelde 23,6 kilometer lopen. Dat had ķķk geen probleem geweest, maar toch.

Wismut V300 003 + Zandtrein
Hier passeert de beladen zandtrein van Kayna naar Seligstädt bij overweg Disco (de officiële benaming), ter hoogte van Großenstein, na ruim 1u40 gewacht te hebben. De Ludmilla's van Wismut zijn destijds overgenomen van DB, en zijn omgenummerd in een V300-nummer, en in het groen gespoten. Ze zijn ook toegelaten op de hoofdbaan (ze moeten elke keer zo'n 300 meter via het hoofdspoor om van de ene naar de andere kant van de Wismut-Werkbahn te komen). Totaal heeft Wismut 5 Ludmilla's en enkele V60'en voor het rangeerwerk op beide eindpunten.

Wismut V300 003 + Zandtrein
Na de vorige foto werd teruggefietst naar Beerwalde, waar ongeveer 2 uur en 40 minuten later weer een zandtrein goed voor de zon moest passeren, eerder kwam er geen meer.
Helaas was de sluierbewolking al stevig aan het optrekken, maar de zon liet ons gelukkig niet in de steek.

Hier passeert wederom de V300 003 met beladen zandtrein bij het voormalige stationnetje van Beerwalde, die inmiddels erg vervallen is.

Sinds DRGL2014 rijdt er op de Wismut-Werkbahn voornamelijk éénloksbedrijf, wat voorheen nog 3 of 4 lokken waren. Dan had je ieder uur per richting een trein.
De kleinere afvoer vanuit de afgraving bij Kayna naar Seligstädt zal vast zo zijn redenen hebben.
pi_138995432
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:13 schreef greavy het volgende:
Ik kon gelukkig een fiets regelen in Ronneburg, dat scheelde 23,6 kilometer lopen. Dat had ķķk geen probleem geweest, maar toch.
Wat?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 april 2014 @ 22:19:57 #56
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138995472
23 kilometer? Da's een behoorlijke afstand om te lopen _O-
pi_138995512
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:19 schreef James1988 het volgende:
23 kilometer? Da's een behoorlijke afstand om te lopen _O-
Peanuts, alleen niet zo als je geen kruiwagen heb voor je heggenschaar, slooptrapje en koelbox met lunch.
  donderdag 17 april 2014 @ 22:21:27 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138995539
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Peanuts, alleen niet zo als je geen kruiwagen heb voor je heggenschaar, slooptrapje en koelbox met lunch.
Vergeet het linnen tasje met blocnootje niet.
pi_138995756
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:19 schreef James1988 het volgende:
23 kilometer? Da's een behoorlijke afstand om te lopen _O-
Toch is het ever ver als fietsen
  donderdag 17 april 2014 @ 22:27:23 #60
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_138995807
-laat maar-

[ Bericht 87% gewijzigd door ReisT op 18-04-2014 08:35:18 ]
  donderdag 17 april 2014 @ 22:35:07 #61
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_138996139
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:13 schreef greavy het volgende:
In deze regio, Dresden, is er weer zo'n vervelend accent. Ik moet soms 2x luisteren naar wat ze zeggen, terwijl ik in diverse andere delen van Duitsland totaal geen problemen met Duits heb.
Duidelijk geval van te weinig luisteren naar mijn favoriete zender in Sachsen daar leer je het wel van:

http://www.rsa-sachsen.de/
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 17 april 2014 @ 23:23:06 #62
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138998238
Deze week in de categorie "Hoe doen de Fransen het?": de vervanging van een wissel. De werkzaamheden duren 8 uur, het bijbehorende kostenplaatje bedraagt ¤ 400.000,-.

pi_138998365
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 23:23 schreef James1988 het volgende:
Deze week in de categorie "Hoe doen de Fransen het?": de vervanging van een wissel. De werkzaamheden duren 8 uur, het bijbehorende kostenplaatje bedraagt ¤ 400.000,-.
en hier?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 17 april 2014 @ 23:26:28 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_138998403
quote:
5s.gif Op donderdag 17 april 2014 23:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

en hier?
Geen idee. :)

b2py, weet jij dat misschien?
pi_138999926


Sowieso de random header terug :s) . Maar ik heb nog wel even wat foto-donaties met titel nodig, dus.. :Y)
  vrijdag 18 april 2014 @ 00:05:44 #66
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139000087
Random header is leuk ja :Y
  vrijdag 18 april 2014 @ 00:12:17 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139000320
Eurostar twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 00:11:08 Service update: we've now received confirmation that the shuttle has been removed from the tunnel. Services should run as normal tomorrow. reageer retweet
"the shuttle" = auto-/vrachtwagentrein van Eurotunnel

Holy crap, dat ding heeft er een halve dag gestaan :{
pi_139000757
2836 ^O^
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 02:12:55 #69
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139002278
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:12 schreef James1988 het volgende:
Eurostar twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 00:11:08 Service update: we've now received confirmation that the shuttle has been removed from the tunnel. Services should run as normal tomorrow. reageer retweet
"the shuttle" = auto-/vrachtwagentrein van Eurotunnel

Holy crap, dat ding heeft er een halve dag gestaan :{
Dan was er ook wel wat meer aan de hand met dat ding dan een simpele storing: daarvoor hebben ze immers 6400-achtige locs.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_139002671
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 23:26 schreef James1988 het volgende:

[..]

Geen idee. :)

b2py, weet jij dat misschien?
Vrijwel vergelijkbaar, alleen worden ze hier met een spoorkraan op de goede plek gezet en niet met dat gele Franse ding. De duur van het vervangen weet ik niet precies, maar volgens mij staat daar tussen 8 - 10 uur voor. Verder worden wissels en spoorstaven met een stomplasmachine aan elkaar gebakken, en niet met thermiet zoals in het filmpje.
  vrijdag 18 april 2014 @ 07:30:54 #71
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_139002842
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 17:22 schreef b2py het volgende:

[..]

Eerst kreeg ik een of andere jonge vrouw aan de telefoon die heel enthousiast was omdat ik uit Nederland belde. Toen werd ik doorverbonden naar een jonge kerel die het voor me heeft afgerond, ondanks dat ik nogal brak uit Heerhugowaard kwam in het engels :') . Tijdens het wachten een heerlijk muziekje met allerlei handige informatie. Baas _O_

nb. Ik heb nog nooit met de NS klantenservice gebeld, misschien zijn die hetzelfde. :P
Duitsers zijn sowieso lyrisch als je als Hollander Duits spreekt over de telefoon. Ik werk zelf op een Duitstalige Telefoonafdeling dus ik doe niet anders _O_
  vrijdag 18 april 2014 @ 07:33:41 #72
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_139002855
quote:
1s.gif Op donderdag 17 april 2014 21:06 schreef Fixers het volgende:

[..]

Nou gewoon Duits? De Oostenrijkers hebben iets zangerigs maakt het makkelijker te verstaan omdat ze beter articuleren.
Ik heb met de Oostenrijkers het meeste moeite, met Zwitsers dan weer minder vreemdgenoeg
  vrijdag 18 april 2014 @ 07:56:03 #73
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139002978
quote:
0s.gif Op donderdag 17 april 2014 22:20 schreef b2py het volgende:

[..]

Peanuts, alleen niet zo als je geen kruiwagen heb voor je heggenschaar, slooptrapje en koelbox met lunch.
ligt in Nederland.
Met de 3 dagen Dampfloktreffen heb ik paar keer met Duitse fotografen mee kunnen rijden. Heb toen nog 24 kilometer gelopen. Anders wel >50...
  vrijdag 18 april 2014 @ 08:01:41 #74
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_139003011
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:12 schreef James1988 het volgende:
Eurostar twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 00:11:08 Service update: we've now received confirmation that the shuttle has been removed from the tunnel. Services should run as normal tomorrow. reageer retweet
"the shuttle" = auto-/vrachtwagentrein van Eurotunnel

Holy crap, dat ding heeft er een halve dag gestaan :{
Was een passagiersshuttle volgens het eerdere artikel. Kun je tenminste nog in je eigen auto zitten :z.
Het zal zo'n vrachtshuttle geweest zijn zeg. Zit je daar een halve dag tussen de zwetende Polen in een rijtuig. Enige voordeel is dat je dan de eerste uren de snoep- en koffieautomaten nog kunt leeghalen, die hebben ze in de autoshuttles dan weer niet voor zover ik weet.
  vrijdag 18 april 2014 @ 08:39:50 #75
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_139003348
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 00:01 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

Sowieso de random header terug :s) . Maar ik heb nog wel even wat foto-donaties met titel nodig, dus.. :Y)
Ik wil wel wat toesturen? Stoomtreintje ertussen misschien van afgelopen weekend? Heb genoeg diversiteit liggen, dus vraag maar raak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')