http://www.nu.nl/economie/3755195/ns-aast-schots-spoor.htmlquote:NS aast op Schots spoor
De NS heeft bij het Schotse transportagentschap Transport Scotland een offerte ingediend om te mogen rijden op het Schotse spoor.
Hoeveel de NS geboden heeft om de concessie binnen te slepen maakt het bedrijf niet bekend. Het gaat om het hele Schotse railnetwerk.
De bieding loopt via dochterbedrijf Abellio. Dat heeft al meer treinen rijden in Groot-Brittannië, op de lijnen Merseyrail en Northern Rail.
Ah. Het is ondertussen al een week of 4 geleden dat ik die brief gepost heb.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:54 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Een nette maar ongeschreven regel is 10 werkdagen.
nederlandse treinverkeer en schotse treinverkeer zet je ook 2 uitersten tegenover elkaarquote:Op vrijdag 18 april 2014 11:04 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Vandaag wel weer twee uitersten:
Wel het beste jongetje willen zijn in een groot groot groot groen woei waai land
En 2:
Hier de boel flink verkloten want.... ach... de Stas boeit het niet
Abellio, een afdeling binnen NS, die rijdt in Engeland maakt winst. Sterker nog, het meeste winst haalt NS uit de buitenlandse trajectenquote:Op vrijdag 18 april 2014 11:21 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Uiteindelijk zal het er wel op neerkomen dat de NLse overheid ineens met 4 verliesgevende trajecten in Schotland zit opgescheept om nog 30 jaar te exploiteren
nee, maar als de subsidie maar hoog genoeg is kan er minimaal break-even worden gedraaid.quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:50 schreef ReisT het volgende:
Op zo'n prutstukje valt niet veel winst te maken.
neequote:Op vrijdag 18 april 2014 11:43 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Niet alleen buitenlandse trajecten... Ook Gouda - Alphen is een Abellio treindienst over een paar jaar.
quote:Den Haag HS-Dordrecht
Melding vrijdag 18 april 2014, 11:17 uur:
Oorzaak: seinstoring
Tussen Dordrecht en Den Haag HS rijden minder treinen door een seinstoring.
Houdt u rekening met een extra reistijd van ongeveer 15 min.
De verstoring is naar verwachting rond 14:00 uur verholpen.
Gereed maken locomotieven in Maastricht is wel al gestart, rijtuigen nog niets behalve wat heen en weer gesleep tegen vastlopen lagers.quote:Op vrijdag 18 april 2014 13:31 schreef Duvel het volgende:
Zijn ze al bezig met het samenstellen van nood-DD-AR?
Niks vreemds hoor, die rijden daar zelfs zonder loc. ook over het spoor.quote:Op vrijdag 18 april 2014 12:24 schreef greavy het volgende:
Trammetje per spoor naar Karlsruhe:
[ afbeelding ]
Jaquote:
"Oh, laat dan maar" aldus de NS. "Dan kunnen we te weinig reizigers duperen."quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:21 schreef James1988 het volgende:
De ScotRail-concessie is groter dan het Nederlandse hoofdrailnet als je kijkt naar de lengte in kilometers en het aantal stations dat wordt aangedaan. Het aantal vervoerde reizigers ligt wel weer significant lager dan wat NS jaarlijks op het HRN vervoert.
Dat zal dus wel niet.twitter:CobouwPolitiek twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 13:43:22Schultz hakt knoop door verbreding a27 Utrecht en Breda. 808 miljoen euro beschikbaar. Onduidelijk of parallelle spoorbaan mogelijk blijft. reageer retweet
Waarom parallel? In de middenberm zou beter zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:32 schreef James1988 het volgende:
Dat zal dus wel niet.twitter:CobouwPolitiek twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 13:43:22Schultz hakt knoop door verbreding a27 Utrecht en Breda. 808 miljoen euro beschikbaar. Onduidelijk of parallelle spoorbaan mogelijk blijft. reageer retweet
abellio heeft een persoon op de juiste plek zitten die heel goed schijnt te zijn in het schrijven van een bid. Die heeft NS geholpen en mede daarom heeft NS die aanbesteding gewonnen. Ze gaan er ook gewoon onder eigen naam en met eigen personeel rijden. Het gerucht van de flirt stellen heb ik idd ook al gehoord. Er moet sowieso nieuw materieel voor komen want het moet een gelijkvloerse instap hebben en een toilet dus het huidige materieel park valt sowieso afquote:Op vrijdag 18 april 2014 13:52 schreef MTL het volgende:
[..]
Ja
Sterker nog: ik hoorde al iets over Flirt-treinstellen rondzoemen voor die verbinding (meeliften op de bestelling voor de Niederrhein-concessie).
Tunnels zijn niet nodig, gewoon combineren met viaducten zoals in almere en leidsche rijn.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:49 schreef dennistd het volgende:
Dat is wel goedkoper met afritten inderdaad (dan hoeft het spoor daar niet overheen/onderdoor), je moet alleen bij een station een tunnel onder de weg leggen. Het nadeel is dan wel dat je bij wegwerkzaamheden het verkeer niet over de andere kant kunt leiden: dan ligt het spoor in de weg.
Er kan natuurlijk een toilet in SLT gebouwd worden net als Syntus dat bij de Lint heeft gedaan, maar dan krijg je het probleem dat het bij de SLT's op Gouda-Alphen ineens wel kan en bij de rest niet.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
abellio heeft een persoon op de juiste plek zitten die heel goed schijnt te zijn in het schrijven van een bid. Die heeft NS geholpen en mede daarom heeft NS die aanbesteding gewonnen. Ze gaan er ook gewoon onder eigen naam en met eigen personeel rijden. Het gerucht van de flirt stellen heb ik idd ook al gehoord. Er moet sowieso nieuw materieel voor komen want het moet een gelijkvloerse instap hebben en een toilet dus het huidige materieel park valt sowieso af
Ook dat is uitgesloten bij de goedkope opknapbeurt die nu gekozen is. Die gaat namelijk uit van het grotendeels kunnen hergebruiken van de bestaande rijbanen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:44 schreef icloud het volgende:
Waarom parallel? In de middenberm zou beter zijn.
Duhh alles is uitgesloten bij een goedkope opknapbeurt als dezequote:Op vrijdag 18 april 2014 16:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Ook dat is uitgesloten bij de goedkope opknapbeurt die nu gekozen is. Die gaat namelijk uit van het grotendeels kunnen hergebruiken van de bestaande rijbanen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ireyon op 18-04-2014 17:52:37 ]![]()
Als je als student nou nog niet weet wanneer je ov geldig is dan moet je stoppen met studeren en achter de vuilniswagen gaan hangen![]()
Weet iemand of de deuren van de sneltram in Utrecht dezelfde constructie is als die van ICM? Klinkt hetzelfde..![]()
quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:31 schreef Ireyon het volgende:
Als je als student nou nog niet weet wanneer je ov geldig is dan moet je stoppen met studeren en achter de vuilniswagen gaan hangen
Ik krijg tegenwoordig een mail rond periodes zoals nu wanneer je nou wel en niet kan reizen overigens![]()
![]()
Bestaande rijbanen zijn voor de ene richting, nieuwe banen ernaast voor de andere richting, dus zolang die tussenruimte maar groot genoeg blijft... kan er later nog een spoorlijn tussen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Ook dat is uitgesloten bij de goedkope opknapbeurt die nu gekozen is. Die gaat namelijk uit van het grotendeels kunnen hergebruiken van de bestaande rijbanen.![]()
Alleen rond de brug bij Gorinchem is dat een optie. Voor de rest blijft de middenberm grotendeels ongewijzigd.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Bestaande rijbanen zijn voor de ene richting, nieuwe banen ernaast voor de andere richting, dus zolang die tussenruimte maar groot genoeg blijft... kan er later nog een spoorlijn tussen.![]()
Ik was net in Rotterdam nog bijna in de verkeerde trein gestapt, op de vertrektijd van de IC naar Venlo kwam er een DDZ binnen, maar dat bleek een vertraagde sprinter naar Breda te zijn.
Handig die schermen die steeds een andere trein tonen als ze denken dat die andere toch eerder komt...![]()
Moet Arie niet nog wat binnenhalen, die is toch erg pro-trein?quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:44 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom parallel? In de middenberm zou beter zijn.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Arriva bezuinigde vandaag lekker op de bakkilometers, want verschillende treintjes in het noorden waren heet gewassen
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Met goede afspraken moet dat wel op te lossen zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er kan natuurlijk een toilet in SLT gebouwd worden net als Syntus dat bij de Lint heeft gedaan, maar dan krijg je het probleem dat het bij de SLT's op Gouda-Alphen ineens wel kan en bij de rest niet.
Afwijkend materieel maakt ook niet uit: als er bij defecte stellen ineens NSR-materieel ingezet wordt heb je Arriva en Veolia op de achterste benen staan.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Arie? Ik begrijp je niet helemaal.quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:54 schreef bork het volgende:
[..]
Moet Arie niet nog wat binnenhalen, die is toch erg pro-trein?![]()
Geen idee, zover ik weet stem ik mijn leven al vvd.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arie Slob, christenunie, gedoogpartner van het kabinet![]()
Komend weekend zijn er werkzaamheden waardoor de Brusselaar niet kan rijden, in plaats daarvan rijden er bussen tussen Breda en Noorderkempen waar reizigers kunnen overstappen. Tot mijn verbazing kreeg ik het volgende reisadvies voorgeschoteld, waar dus geen klap van klopt.
1
2
3
4
5
6
7V 16:23 Breda
Snelbus i.p.v. Trein NS richting Antwerpen-Centraal
A 17:21 Antwerpen-Centraal
V 17:38 Antwerpen-Centraal [+]
Intercity NS richting Brussel-Zuid/Midi
A 18:28 Brussel-Zuid/Midi
Kunnen ze nou helemaal niks?![]()
![]()
Ieder jaar zijn er weer nieuwe studenten voor het eerst student Einsteinquote:Op vrijdag 18 april 2014 17:31 schreef Ireyon het volgende:
Als je als student nou nog niet weet wanneer je ov geldig is dan moet je stoppen met studeren en achter de vuilniswagen gaan hangenTerugzetten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wat is hier mis mee? De bussen rijden waarschijnlijk door Naar Antwerpen ivm minimale bediening noorderkempenquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:13 schreef James1988 het volgende:
Komend weekend zijn er werkzaamheden waardoor de Brusselaar niet kan rijden, in plaats daarvan rijden er bussen tussen Breda en Noorderkempen waar reizigers kunnen overstappen. Tot mijn verbazing kreeg ik het volgende reisadvies voorgeschoteld, waar dus geen klap van klopt.
[ code verwijderd ]
Kunnen ze nou helemaal niks?
De reistijd van de bus komt overeen met breda antwerpen en niet met breda noorderkempen.![]()
Aardig ritje Boskoop - Deventer met 2 overstaps. Binnenkomst: -18
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De bussen rijden naar Noorderkempen, vanaf daar met de trein verder (overstap + reistijd = 30 minuten). Bij de werkzaamheden staat de volgende opmerking, ver weggestopt in een muur van tekst:quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:16 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat is hier mis mee? De bussen rijden waarschijnlijk door Naar Antwerpen ivm minimale bediening noorderkempenquote:LET OP: de reisplanner geeft u mogelijk een reisadvies met bussen tussen Breda en Antwerpen
de Snelbussen rijden echter van en naar station (Antwerpen) Noorderkempen (B), in plaats van Antwerpen; tussen Antwerpen en (Antwerpen) Noorderkempen reist u met de trein![]()
Kijk eens in je schema, der is een uur gepland voor breda antwerpen, en dat klopt wel redelijk.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, je kunt niet in een half uur van Breda naar Antwerpen-Centraal rijden met een bus. Zelfs met een auto lukt dat onder geen beding.
De bussen rijden naar Noorderkempen, vanaf daar met de trein verder (overstap + reistijd = 30 minuten)![]()
Had je zoveel vertraging ingecalculeerd?quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardig ritje Boskoop - Deventer met 2 overstaps. Binnenkomst: -18Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zie mijn edit.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:20 schreef icloud het volgende:
[..]
Kijk eens in je schema, der is een uur gepland voor breda antwerpen, en dat klopt wel redelijk.![]()
Nee, in Gouda nog een overstap gehaald die eigenlijk niet had moeten kunnen, en daarna de haltering in Utrecht wat ingekort en alles vlekkeloos verlopen verderquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had je zoveel vertraging ingecalculeerd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Toch is het zo.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:22 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat noorderkempen extra bediend word, zeker op zondag niet![]()
bussen rijden niet van/naar Antwerpen Centraal..... extra treinen zijn ingelegd van/naar Noorderkempen. Iemand bij reisinformatie heeft geslapen....quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:20 schreef icloud het volgende:
[..]
Kijk eens in je schema, der is een uur gepland voor breda antwerpen, en dat klopt wel redelijk.![]()
Wacht jij maar af, die ns website vertelt niet altijd de waarheid he, achterdochtig blijven is je enige reddingquote:![]()
http://www.belgianrail.be/nl/nieuws/werken-L12.aspx staat het ook
Zie bij de NMBS ook het PDF-Affiche, link staat onderaan. Inclusief tijden daarbij.![]()
Kijk maar op Railtime.be bij vertrektijden van Noorderkempen of werfinfo voor lijn 12.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:24 schreef icloud het volgende:
[..]
Wacht jij maar af, die ns website vertelt niet altijd de waarheid he, achterdochtig blijven is je enige redding![]()
ah ja, dat wil inderdaad nog wel eens dat je in Gouda een onmogelijke overstap alsnog kunt halen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, in Gouda nog een overstap gehaald die eigenlijk niet had moeten kunnen, en daarna de haltering in Utrecht wat ingekort en alles vlekkeloos verlopen verderAltijd onderweg naar het avontuur
Forum Opties Forumhop: Hop naar: