abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139010471
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 11:55 schreef Salatrel het volgende:

[..]

nee
Ja ;)

Sterker nog: ik hoorde al iets over Flirt-treinstellen rondzoemen voor die verbinding (meeliften op de bestelling voor de Niederrhein-concessie).
  vrijdag 18 april 2014 @ 14:21:58 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139011403
De ScotRail-concessie is groter dan het Nederlandse hoofdrailnet als je kijkt naar de lengte in kilometers en het aantal stations dat wordt aangedaan. Het aantal vervoerde reizigers ligt wel weer significant lager dan wat NS jaarlijks op het HRN vervoert.
pi_139011624
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:21 schreef James1988 het volgende:
De ScotRail-concessie is groter dan het Nederlandse hoofdrailnet als je kijkt naar de lengte in kilometers en het aantal stations dat wordt aangedaan. Het aantal vervoerde reizigers ligt wel weer significant lager dan wat NS jaarlijks op het HRN vervoert.
"Oh, laat dan maar" aldus de NS. "Dan kunnen we te weinig reizigers duperen."
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:24:48 #104
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_139013168
http://nos.nl/artikel/637449-schultz-a27-moet-uit-file-top50.html

Er komt een tweede brug over de Merwede bij Gorinchem, waar blijft die treinenlobby nu?
Mooi om er ook spoor bij te leggen maar dat zal wel weer niet zo mogen zijn :( .
In 2019 wil ze beginnen dat moet toch kunnen?

oud artikel trein Utrecht-Breda.
http://www.bndestem.nl/al(...)der-de-loep-1.692890

http://nl.wikipedia.org/w(...)_-_Breda#cite_note-2
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:32:21 #105
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139013412
CobouwPolitiek twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 13:43:22 Schultz hakt knoop door verbreding a27 Utrecht en Breda. 808 miljoen euro beschikbaar. Onduidelijk of parallelle spoorbaan mogelijk blijft. reageer retweet
Dat zal dus wel niet. :')
  vrijdag 18 april 2014 @ 15:37:42 #106
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_139013588
Een volwaardige upgrade van de A27 zou 1,6 miljard kosten. Er komt nu een halfbakken oplossing met spitsstroken en behoud van de oude brug bij Gorinchem voor één richting, à 800 miljoen. Reken er maar niet op dat een spoorlijn dan opeens wel kan.
pi_139013832
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:32 schreef James1988 het volgende:
CobouwPolitiek twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 13:43:22 Schultz hakt knoop door verbreding a27 Utrecht en Breda. 808 miljoen euro beschikbaar. Onduidelijk of parallelle spoorbaan mogelijk blijft. reageer retweet
Dat zal dus wel niet. :')
Waarom parallel? In de middenberm zou beter zijn.
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 15:49:22 #108
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139013985
Dat is wel goedkoper met afritten inderdaad (dan hoeft het spoor daar niet overheen/onderdoor), je moet alleen bij een station een tunnel onder de weg leggen. Het nadeel is dan wel dat je bij wegwerkzaamheden het verkeer niet over de andere kant kunt leiden: dan ligt het spoor in de weg.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_139014065
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 13:52 schreef MTL het volgende:

[..]

Ja ;)

Sterker nog: ik hoorde al iets over Flirt-treinstellen rondzoemen voor die verbinding (meeliften op de bestelling voor de Niederrhein-concessie).
abellio heeft een persoon op de juiste plek zitten die heel goed schijnt te zijn in het schrijven van een bid. Die heeft NS geholpen en mede daarom heeft NS die aanbesteding gewonnen. Ze gaan er ook gewoon onder eigen naam en met eigen personeel rijden. Het gerucht van de flirt stellen heb ik idd ook al gehoord. Er moet sowieso nieuw materieel voor komen want het moet een gelijkvloerse instap hebben en een toilet dus het huidige materieel park valt sowieso af
pi_139014087
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:49 schreef dennistd het volgende:
Dat is wel goedkoper met afritten inderdaad (dan hoeft het spoor daar niet overheen/onderdoor), je moet alleen bij een station een tunnel onder de weg leggen. Het nadeel is dan wel dat je bij wegwerkzaamheden het verkeer niet over de andere kant kunt leiden: dan ligt het spoor in de weg.
Tunnels zijn niet nodig, gewoon combineren met viaducten zoals in almere en leidsche rijn.

Het probleem van niet kunnen wisselen heb je in adam ook.
pi_139014375
Als je snelweg maar breed genoeg is maakt dat niet uit.
  Redactie Sport vrijdag 18 april 2014 @ 16:11:30 #112
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_139014660
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:52 schreef Salatrel het volgende:

[..]

abellio heeft een persoon op de juiste plek zitten die heel goed schijnt te zijn in het schrijven van een bid. Die heeft NS geholpen en mede daarom heeft NS die aanbesteding gewonnen. Ze gaan er ook gewoon onder eigen naam en met eigen personeel rijden. Het gerucht van de flirt stellen heb ik idd ook al gehoord. Er moet sowieso nieuw materieel voor komen want het moet een gelijkvloerse instap hebben en een toilet dus het huidige materieel park valt sowieso af
Er kan natuurlijk een toilet in SLT gebouwd worden net als Syntus dat bij de Lint heeft gedaan, maar dan krijg je het probleem dat het bij de SLT's op Gouda-Alphen ineens wel kan en bij de rest niet.

Afwijkend materieel maakt ook niet uit: als er bij defecte stellen ineens NSR-materieel ingezet wordt heb je Arriva en Veolia op de achterste benen staan.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 18 april 2014 @ 16:21:34 #113
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_139015031
Een apart parkje wordt het sowieso ivm de R-net-kleurtjes-onzin.
  vrijdag 18 april 2014 @ 16:22:27 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_139015061
En er zijn vast ook nog wel wat afwijkende eisen zoals WiFi en actuele reisinformatie voor overstappen op bussen e.d.
  vrijdag 18 april 2014 @ 16:33:25 #115
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_139015425
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 15:44 schreef icloud het volgende:

Waarom parallel? In de middenberm zou beter zijn.
Ook dat is uitgesloten bij de goedkope opknapbeurt die nu gekozen is. Die gaat namelijk uit van het grotendeels kunnen hergebruiken van de bestaande rijbanen.
pi_139015536
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:33 schreef JDude het volgende:

[..]

Ook dat is uitgesloten bij de goedkope opknapbeurt die nu gekozen is. Die gaat namelijk uit van het grotendeels kunnen hergebruiken van de bestaande rijbanen.
Duhh alles is uitgesloten bij een goedkope opknapbeurt als deze
pi_139017195



Welkom in het legendarische treintopic! Voordat je post, let dan even goed op de volgende opmerkingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door Ireyon op 18-04-2014 17:52:37 ]
pi_139017214
Kutstudenten weten onderhand zelf wel of ze mogen reizen of niet dus o.a. dat heb ik eruit gegooid.
pi_139017268
Nee, dat stop je maar fijn terug.
pi_139017318
Als je als student nou nog niet weet wanneer je ov geldig is dan moet je stoppen met studeren en achter de vuilniswagen gaan hangen
pi_139017395
Weet iemand of de deuren van de sneltram in Utrecht dezelfde constructie is als die van ICM? Klinkt hetzelfde..
pi_139018363
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:31 schreef Ireyon het volgende:
Als je als student nou nog niet weet wanneer je ov geldig is dan moet je stoppen met studeren en achter de vuilniswagen gaan hangen
_O-

Ik krijg tegenwoordig een mail rond periodes zoals nu wanneer je nou wel en niet kan reizen overigens ^O^
  vrijdag 18 april 2014 @ 18:41:00 #123
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_139019312
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 april 2014 17:27 schreef Ireyon het volgende:
[Plaatjes voor openingspost]
Dit vind ik er wel strak uitzien!
  vrijdag 18 april 2014 @ 18:50:34 #124
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_139019610
quote:
7s.gif Op vrijdag 18 april 2014 16:33 schreef JDude het volgende:

[..]

Ook dat is uitgesloten bij de goedkope opknapbeurt die nu gekozen is. Die gaat namelijk uit van het grotendeels kunnen hergebruiken van de bestaande rijbanen.
Bestaande rijbanen zijn voor de ene richting, nieuwe banen ernaast voor de andere richting, dus zolang die tussenruimte maar groot genoeg blijft... kan er later nog een spoorlijn tussen.
pi_139019647
Hele mooie nieuwe OP zo! ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')