"Oh, laat dan maar" aldus de NS. "Dan kunnen we te weinig reizigers duperen."quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:21 schreef James1988 het volgende:
De ScotRail-concessie is groter dan het Nederlandse hoofdrailnet als je kijkt naar de lengte in kilometers en het aantal stations dat wordt aangedaan. Het aantal vervoerde reizigers ligt wel weer significant lager dan wat NS jaarlijks op het HRN vervoert.
Dat zal dus wel niet.twitter:CobouwPolitiek twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 13:43:22Schultz hakt knoop door verbreding a27 Utrecht en Breda. 808 miljoen euro beschikbaar. Onduidelijk of parallelle spoorbaan mogelijk blijft. reageer retweet
Waarom parallel? In de middenberm zou beter zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:32 schreef James1988 het volgende:
Dat zal dus wel niet.twitter:CobouwPolitiek twitterde op vrijdag 18-04-2014 om 13:43:22Schultz hakt knoop door verbreding a27 Utrecht en Breda. 808 miljoen euro beschikbaar. Onduidelijk of parallelle spoorbaan mogelijk blijft. reageer retweet
abellio heeft een persoon op de juiste plek zitten die heel goed schijnt te zijn in het schrijven van een bid. Die heeft NS geholpen en mede daarom heeft NS die aanbesteding gewonnen. Ze gaan er ook gewoon onder eigen naam en met eigen personeel rijden. Het gerucht van de flirt stellen heb ik idd ook al gehoord. Er moet sowieso nieuw materieel voor komen want het moet een gelijkvloerse instap hebben en een toilet dus het huidige materieel park valt sowieso afquote:Op vrijdag 18 april 2014 13:52 schreef MTL het volgende:
[..]
Ja
Sterker nog: ik hoorde al iets over Flirt-treinstellen rondzoemen voor die verbinding (meeliften op de bestelling voor de Niederrhein-concessie).
Tunnels zijn niet nodig, gewoon combineren met viaducten zoals in almere en leidsche rijn.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:49 schreef dennistd het volgende:
Dat is wel goedkoper met afritten inderdaad (dan hoeft het spoor daar niet overheen/onderdoor), je moet alleen bij een station een tunnel onder de weg leggen. Het nadeel is dan wel dat je bij wegwerkzaamheden het verkeer niet over de andere kant kunt leiden: dan ligt het spoor in de weg.
Er kan natuurlijk een toilet in SLT gebouwd worden net als Syntus dat bij de Lint heeft gedaan, maar dan krijg je het probleem dat het bij de SLT's op Gouda-Alphen ineens wel kan en bij de rest niet.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
abellio heeft een persoon op de juiste plek zitten die heel goed schijnt te zijn in het schrijven van een bid. Die heeft NS geholpen en mede daarom heeft NS die aanbesteding gewonnen. Ze gaan er ook gewoon onder eigen naam en met eigen personeel rijden. Het gerucht van de flirt stellen heb ik idd ook al gehoord. Er moet sowieso nieuw materieel voor komen want het moet een gelijkvloerse instap hebben en een toilet dus het huidige materieel park valt sowieso af
Ook dat is uitgesloten bij de goedkope opknapbeurt die nu gekozen is. Die gaat namelijk uit van het grotendeels kunnen hergebruiken van de bestaande rijbanen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:44 schreef icloud het volgende:
Waarom parallel? In de middenberm zou beter zijn.
Duhh alles is uitgesloten bij een goedkope opknapbeurt als dezequote:Op vrijdag 18 april 2014 16:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Ook dat is uitgesloten bij de goedkope opknapbeurt die nu gekozen is. Die gaat namelijk uit van het grotendeels kunnen hergebruiken van de bestaande rijbanen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Ireyon op 18-04-2014 17:52:37 ]![]()
Als je als student nou nog niet weet wanneer je ov geldig is dan moet je stoppen met studeren en achter de vuilniswagen gaan hangen![]()
Weet iemand of de deuren van de sneltram in Utrecht dezelfde constructie is als die van ICM? Klinkt hetzelfde..![]()
quote:Op vrijdag 18 april 2014 17:31 schreef Ireyon het volgende:
Als je als student nou nog niet weet wanneer je ov geldig is dan moet je stoppen met studeren en achter de vuilniswagen gaan hangen
Ik krijg tegenwoordig een mail rond periodes zoals nu wanneer je nou wel en niet kan reizen overigens![]()
![]()
Bestaande rijbanen zijn voor de ene richting, nieuwe banen ernaast voor de andere richting, dus zolang die tussenruimte maar groot genoeg blijft... kan er later nog een spoorlijn tussen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:33 schreef JDude het volgende:
[..]
Ook dat is uitgesloten bij de goedkope opknapbeurt die nu gekozen is. Die gaat namelijk uit van het grotendeels kunnen hergebruiken van de bestaande rijbanen.![]()
Alleen rond de brug bij Gorinchem is dat een optie. Voor de rest blijft de middenberm grotendeels ongewijzigd.quote:Op vrijdag 18 april 2014 18:50 schreef ReisT het volgende:
[..]
Bestaande rijbanen zijn voor de ene richting, nieuwe banen ernaast voor de andere richting, dus zolang die tussenruimte maar groot genoeg blijft... kan er later nog een spoorlijn tussen.![]()
Ik was net in Rotterdam nog bijna in de verkeerde trein gestapt, op de vertrektijd van de IC naar Venlo kwam er een DDZ binnen, maar dat bleek een vertraagde sprinter naar Breda te zijn.
Handig die schermen die steeds een andere trein tonen als ze denken dat die andere toch eerder komt...![]()
Moet Arie niet nog wat binnenhalen, die is toch erg pro-trein?quote:Op vrijdag 18 april 2014 15:44 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom parallel? In de middenberm zou beter zijn.I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...![]()
Arriva bezuinigde vandaag lekker op de bakkilometers, want verschillende treintjes in het noorden waren heet gewassen
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Met goede afspraken moet dat wel op te lossen zijn.quote:Op vrijdag 18 april 2014 16:11 schreef dennistd het volgende:
[..]
Er kan natuurlijk een toilet in SLT gebouwd worden net als Syntus dat bij de Lint heeft gedaan, maar dan krijg je het probleem dat het bij de SLT's op Gouda-Alphen ineens wel kan en bij de rest niet.
Afwijkend materieel maakt ook niet uit: als er bij defecte stellen ineens NSR-materieel ingezet wordt heb je Arriva en Veolia op de achterste benen staan.Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Arie? Ik begrijp je niet helemaal.quote:Op vrijdag 18 april 2014 19:54 schreef bork het volgende:
[..]
Moet Arie niet nog wat binnenhalen, die is toch erg pro-trein?![]()
Geen idee, zover ik weet stem ik mijn leven al vvd.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Arie Slob, christenunie, gedoogpartner van het kabinet![]()
Komend weekend zijn er werkzaamheden waardoor de Brusselaar niet kan rijden, in plaats daarvan rijden er bussen tussen Breda en Noorderkempen waar reizigers kunnen overstappen. Tot mijn verbazing kreeg ik het volgende reisadvies voorgeschoteld, waar dus geen klap van klopt.
1
2
3
4
5
6
7V 16:23 Breda
Snelbus i.p.v. Trein NS richting Antwerpen-Centraal
A 17:21 Antwerpen-Centraal
V 17:38 Antwerpen-Centraal [+]
Intercity NS richting Brussel-Zuid/Midi
A 18:28 Brussel-Zuid/Midi
Kunnen ze nou helemaal niks?![]()
![]()
Ieder jaar zijn er weer nieuwe studenten voor het eerst student Einsteinquote:Op vrijdag 18 april 2014 17:31 schreef Ireyon het volgende:
Als je als student nou nog niet weet wanneer je ov geldig is dan moet je stoppen met studeren en achter de vuilniswagen gaan hangenTerugzetten.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Wat is hier mis mee? De bussen rijden waarschijnlijk door Naar Antwerpen ivm minimale bediening noorderkempenquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:13 schreef James1988 het volgende:
Komend weekend zijn er werkzaamheden waardoor de Brusselaar niet kan rijden, in plaats daarvan rijden er bussen tussen Breda en Noorderkempen waar reizigers kunnen overstappen. Tot mijn verbazing kreeg ik het volgende reisadvies voorgeschoteld, waar dus geen klap van klopt.
[ code verwijderd ]
Kunnen ze nou helemaal niks?
De reistijd van de bus komt overeen met breda antwerpen en niet met breda noorderkempen.![]()
Aardig ritje Boskoop - Deventer met 2 overstaps. Binnenkomst: -18
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
De bussen rijden naar Noorderkempen, vanaf daar met de trein verder (overstap + reistijd = 30 minuten). Bij de werkzaamheden staat de volgende opmerking, ver weggestopt in een muur van tekst:quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:16 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat is hier mis mee? De bussen rijden waarschijnlijk door Naar Antwerpen ivm minimale bediening noorderkempenquote:LET OP: de reisplanner geeft u mogelijk een reisadvies met bussen tussen Breda en Antwerpen
de Snelbussen rijden echter van en naar station (Antwerpen) Noorderkempen (B), in plaats van Antwerpen; tussen Antwerpen en (Antwerpen) Noorderkempen reist u met de trein![]()
Kijk eens in je schema, der is een uur gepland voor breda antwerpen, en dat klopt wel redelijk.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:19 schreef James1988 het volgende:
[..]
Nee, je kunt niet in een half uur van Breda naar Antwerpen-Centraal rijden met een bus. Zelfs met een auto lukt dat onder geen beding.
De bussen rijden naar Noorderkempen, vanaf daar met de trein verder (overstap + reistijd = 30 minuten)![]()
Had je zoveel vertraging ingecalculeerd?quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Aardig ritje Boskoop - Deventer met 2 overstaps. Binnenkomst: -18Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Zie mijn edit.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:20 schreef icloud het volgende:
[..]
Kijk eens in je schema, der is een uur gepland voor breda antwerpen, en dat klopt wel redelijk.![]()
Nee, in Gouda nog een overstap gehaald die eigenlijk niet had moeten kunnen, en daarna de haltering in Utrecht wat ingekort en alles vlekkeloos verlopen verderquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had je zoveel vertraging ingecalculeerd?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Toch is het zo.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:22 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik kan mij niet voorstellen dat noorderkempen extra bediend word, zeker op zondag niet![]()
bussen rijden niet van/naar Antwerpen Centraal..... extra treinen zijn ingelegd van/naar Noorderkempen. Iemand bij reisinformatie heeft geslapen....quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:20 schreef icloud het volgende:
[..]
Kijk eens in je schema, der is een uur gepland voor breda antwerpen, en dat klopt wel redelijk.![]()
Wacht jij maar af, die ns website vertelt niet altijd de waarheid he, achterdochtig blijven is je enige reddingquote:![]()
http://www.belgianrail.be/nl/nieuws/werken-L12.aspx staat het ook
Zie bij de NMBS ook het PDF-Affiche, link staat onderaan. Inclusief tijden daarbij.![]()
Kijk maar op Railtime.be bij vertrektijden van Noorderkempen of werfinfo voor lijn 12.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:24 schreef icloud het volgende:
[..]
Wacht jij maar af, die ns website vertelt niet altijd de waarheid he, achterdochtig blijven is je enige redding![]()
ah ja, dat wil inderdaad nog wel eens dat je in Gouda een onmogelijke overstap alsnog kunt halen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, in Gouda nog een overstap gehaald die eigenlijk niet had moeten kunnen, en daarna de haltering in Utrecht wat ingekort en alles vlekkeloos verlopen verderAltijd onderweg naar het avontuur![]()
Neequote:Op vrijdag 18 april 2014 20:14 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ieder jaar zijn er weer nieuwe studenten voor het eerst student EinsteinTerugzetten.
![]()
![]()
![]()
Waarom zou je een bus opzetten naar een godsverlaten station wat even vaak word bediend als bijvoorbeeld hoensbroek, in de middle of nowhere ligt en op een steenworp afstand van centraal?quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:24 schreef greavy het volgende:
[..]
bussen rijden niet van/naar Antwerpen Centraal..... extra treinen zijn ingelegd van/naar Noorderkempen. Iemand bij reisinformatie heeft geslapen....![]()
Je wil niet met al die bussen naar de binnenstad van Antwerpen. Dat wil je gewoon niet.
Antwerpen Berchem is wel beter, ligt dichterbij de ring. Maar Noorderkempen zeker. Treindienst verhogen, en het gaat goed.![]()
Noorderkempen ligt echt niet op een steenworp afstand van Antwerpen Centraal hoorquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Waarom zou je een bus opzetten naar een godsverlaten station wat even vaak word bediend als bijvoorbeeld hoensbroek, in de middle of nowhere ligt en op een steenworp afstand van centraal?
Het is vanaf daar nog minstens een half uur rijden met de bus (als je geluk hebt) terwijl het treinstation recht naast de snelweg ligt. Met de tijd die je daarmee uitspaart kun je meer bussen laten rijden met minder materieel en personeel.![]()
Welke foto?quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:32 schreef Ireyon het volgende:
Wel jammer dat James z'n eigen foto nog niet heeft gespot![]()
![]()
quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:35 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die met een kans van 4% langs komt in de roulatie
[ afbeelding ]Gek hč, dat ik 'm dan nog niet heb gezien.
Edit: Hahaha, baas.![]()
![]()
![]()
Nog geen 25 minuten in het huidige verkeer, twee keer flink gas gevenquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Noorderkempen ligt echt niet op een steenworp afstand van Antwerpen Centraal hoor
Het is vanaf daar nog minstens een half uur rijden met de bus (als je geluk hebt) terwijl het treinstation recht naast de snelweg ligt. Met de tijd die je daarmee uitspaart kun je meer bussen laten rijden met minder materieel en personeel.![]()
Komt het misschien omdat NS Noorderkempen niet kent, laat staan de treinen vanaf daar naar Antwerpen?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
En dan nu in een touringcar vol studenten, omaatjes en ander gespuis.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:40 schreef icloud het volgende:
[..]
Nog geen 25 minuten in het huidige verkeer, twee keer flink gas geven![]()
Dat is geen excuus voor dit gefaal.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:40 schreef dennistd het volgende:
Komt het misschien omdat NS Noorderkempen niet kent, laat staan de treinen vanaf daar naar Antwerpen?![]()
![]()
leuke serie zo. Paar leuke platen van mijn flickr gejat zie ik. Prima.quote:Op vrijdag 18 april 2014 20:35 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die met een kans van 4% langs komt in de roulatie
[ afbeelding ]![]()
N.a.v. de zoveelste lompe acte van de NS zijn we het zat.
NS-directeur Timo Huges vindt het. Staatssecretaris Wilma Mansveld vindt het. De reiziger komt op de plaatsen 1, 2 en 3.
Mooie woorden. De praktijk is echter vaak heel anders. Treinen te kort. Treinen te laat, of te gemakzuchtig opgeheven. Reizigers die genoegdoening willen worden met een kluitje in het riet gestuurd. Enzovoort. Groot en klein leed van de treinreiziger is aan de orde van de dag.
Basta.
Een wondermiddel zal het niet zijn, mar we hebben een meldpunt geopend.
'Meldpunt 1, 2 en 3.'
http://www.voorbeterov.nl/140418.php
En een hashtag op twitter: #12en3 .
[ Bericht 0% gewijzigd door DriekOplopers op 18-04-2014 22:05:27 ]![]()
waar kan ik klagen over de arriva trein van gisteravond 00:38 die niet reed en de vervangende bus die pas om 01:15 vertrok? (Dordrecht - Gorinchem)quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:27 schreef DriekOplopers het volgende:
N.a.v. de zoveelste lompe acte van de NS zijn we het zat.
NS-directeur Timo Huges vindt het. Staatssecretaris Wilma Mansveld vindt het. De reiziger komt op de plaatsen 1, 2 en 3.
Mooie woorden. De praktijk is echter vaak heel anders. Treinen te kort. Treinen te laat, of te gemakzuchtig opgeheven. Reizigers die genoegdoening willen worden met een kluitje in het riet gestuurd. Enzovoort. Groot en klein leed van de treinreiziger is aan de orde van de dag.
Basta.
Een wondermiddel zal het niet zijn, mar we hebben een meldpunt geopend.
'Meldpunt 1, 2 en 3.'
http://www.voorbeterov.nl/140418.php
En een hashtag op twitter: #12e3 .![]()
Bij ziggyquote:Op vrijdag 18 april 2014 21:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
waar kan ik klagen over de arriva trein van gisteravond 00:38 die niet reed en de vervangende bus die pas om 01:15 vertrok? (Dordrecht - Gorinchem)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Ja, tegen mij aanschreeuwen kan ook altijd trouwensquote:Op vrijdag 18 april 2014 21:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Denk dat je bij Zug meer kans hebt
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Jou bier geven en je kunt elke klacht aanhorenquote:Op vrijdag 18 april 2014 21:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, tegen mij aanschreeuwen kan ook altijd trouwens
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Ook in dat topic. Gaat over de hele spoorsector.quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
waar kan ik klagen over de arriva trein van gisteravond 00:38 die niet reed en de vervangende bus die pas om 01:15 vertrok? (Dordrecht - Gorinchem)
Dat zullen we nog even wat duidelijker vermelden.![]()
Aanhoren, oh okee. Is dat dit? Oh, okeequote:Op vrijdag 18 april 2014 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Jou bier geven en je kunt elke klacht aanhoren
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
herkenbar ja. Toen ik nog tijdens de studie in Leerdam werkte, had ik altijd de trein van 1u21 uit mijn hoofd, de allerlatste naar Dordt.quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
waar kan ik klagen over de arriva trein van gisteravond 00:38 die niet reed en de vervangende bus die pas om 01:15 vertrok? (Dordrecht - Gorinchem)
Een collega zette mij altijd af op het station (scheelde 10' lopen), en dan rijdt hij zelf door naar regio Sliedrecht. Toen reed de trein niet tussen Geldermalsen - Gorinchem, en heeft hij mij maar in sliedrecht afgezet(was voor hem toch 6km omrijden). Bij vraag aan de steward bleek de vervangende bus pas om 2u15 uit Leerdam te gaan, en via elk station naar Dordt. Nou, die zou daar niet voor 04u aankomen.. was ik blij dat ik mee kon rijden tm Sliedrecht...
Waarom die bus dan niet tm Gorinchem overal stopte, en daarna enkel op verzoek? Mag hopen dat dat wel gedaan is... zat meestl alleen of met hooguit 2 andere reizigers in de trein. Vrijdag was wat drukker door de stappers.![]()
De tekst op de pagina aangepast. is het zo duidelijker?quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:36 schreef Salatrel het volgende:
[..]
waar kan ik klagen over de arriva trein van gisteravond 00:38 die niet reed en de vervangende bus die pas om 01:15 vertrok? (Dordrecht - Gorinchem)![]()
Je kunt wel alleen stoppen op verzoek, maar hoe weet je dan of er op de overige stations nog iemand méé moet?![]()
de laatste trein reed wel van Gorinchem naar Dordrecht. De bus was alleen voor reizigers tussen Geldermalsen - Gorinchem, en reed door rg Dordrecht met alle haltes voor alleen uitstappers. De laatste trein was met bus niet te halen.quote:Op vrijdag 18 april 2014 22:06 schreef JDude het volgende:
Je kunt wel alleen stoppen op verzoek, maar hoe weet je dan of er op de overige stations nog iemand méé moet?![]()
Oh dat wordt dan maar als een betonnen randvoorwaarde gezien waar "toch al niets aan te doen is"?quote:Op vrijdag 18 april 2014 22:08 schreef greavy het volgende:
[..]
de laatste trein reed wel van Gorinchem naar Dordrecht. De bus was alleen voor reizigers tussen Geldermalsen - Gorinchem, en reed door rg Dordrecht met alle haltes voor alleen uitstappers. De laatste trein was met bus niet te halen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Hihi, hij zei Betonquote:Op vrijdag 18 april 2014 22:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh dat wordt dan maar als een betonnen randvoorwaarde gezien waar "toch al niets aan te doen is"?![]()
Maar hoe moeten ze het dan doen, als de nachtgaten een randvoorwaarde is? De trein Gorkum-Dordt net zolang laten wachten op de bus?Bij twijfel: gebruik beton.![]()
je moet ruim durven denken. NIETS is in beton gegoten. NIETS is een randvoorwaarde. En om in de stemming te komen, bekijk eens meteen het andere uiterste.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:05 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Hihi, hij zei Beton![]()
Maar hoe moeten ze het dan doen, als de nachtgaten een randvoorwaarde is? De trein Gorkum-Dordt net zolang laten wachten op de bus?
De reizigersdienst houdt het spoornet, het HELE spoornet, bezet 7 dagen in de week van 04:30 tot 01:00 de dag erop. Dan heb je als Prorail en aannemers dus drie en een half uur per nacht om je ding te doen. Doe het daar maar mee. En slik het ook maar als de laatste reizigerstrein een half uurtje later is. Uitgelopen vervoersverplichting![]()
Ondenkbaar? Het omgekeerde is dagelijkse praktijk.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
knaker op met je wissels op zomertijd en je onzinquote:Op vrijdag 18 april 2014 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
[url=Paaseitjes zoeken]http://www.prorail.nl/nieuws/paaseitjes-zoeken[/url]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
delen ze een keer uit, is het weer niet goedquote:Op vrijdag 18 april 2014 23:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
knaker op met je wissels op zomertijd en je onzin
Altijd onderweg naar het avontuur![]()
Weer foekie foekie met je neukpop dit weekend ja?quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:17 schreef b2py het volgende:
Kilometers spoor schieten onder mij door, ik ben op weg naar jou!
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Een extra trein Gorinchem-Dordrecht inzetten in aansluiting op de bus.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:05 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Hihi, hij zei Beton![]()
Maar hoe moeten ze het dan doen, als de nachtgaten een randvoorwaarde is? De trein Gorkum-Dordt net zolang laten wachten op de bus?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Hoe groot is die vervoersvraag op dat tijdstip? Rijdt die late trein vanuit Geldermalsen niet alleen omdat de heenweg (Dordt-Geldermalsen) wel vervoersvraag heeft en het materieel toch terug naar Dordt moet "dan kunnen we hem net zo goed als reizigerstrein rijden.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Een extra trein Gorinchem-Dordrecht inzetten in aansluiting op de bus.
Materieel moet terug, dus die trein rijdt toch wel. En let wel: door het rijden als reizigerstrein krijgen ze weer een zak geld van de overheid, voor leeg materieel ritten niet..)Bij twijfel: gebruik beton.![]()
Ik ookquote:Op vrijdag 18 april 2014 23:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Gevonden!
En een mailtje gestuurd naar ProRail
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Morgen pas, nu onderweg naar huis na een avondje Utrecht. En morgen ga ik mooi met de dieseldrinkerquote:Op vrijdag 18 april 2014 23:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Weer foekie foekie met je neukpop dit weekend ja?![]()
![]()
DM'90, GTW of Lint?PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Dennis ga jij volgende week ook mee naar Limburg trouwens?Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Posh!quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:44 schreef b2py het volgende:
[..]
2.1L Turbo.
Ik heb niet van die aftandse meuk in mijn regio rollenSalivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Neukpop, prima woord trouwens
Arriva reed vandaag met vakantie omloop omdat zo'n beetje all scholen 'dicht' waren vandaag. Ik heb ochtenddienst gehad en het was heel rustig.
Toen ik klaar was rond 14 uur werd het wel wat drukker. Weet niet of ze sporadisch her en der wat hebben versterkt. Het is wel voordeel dat we er heel dicht op zitten. We kunnen in principe bij drukte (wanneer er genoeg mat staat) binnen 10 minuten een stel tegenaan plakken![]()
![]()
Ja, ik ga ook mee met de koningsdagritquote:Op vrijdag 18 april 2014 23:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Dennis ga jij volgende week ook mee naar Limburg trouwens?
Heenweg wel via Goor-Elst-Cuijk, anders moet ik moeilijk doen met de auto e.d.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik ben van de prima woorden, dat weet je.quote:Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Een 2.1L Turboquote:Op vrijdag 18 april 2014 23:44 schreef b2py het volgende:
[..]
2.1L Turbo.
Ik heb niet van die aftandse meuk in mijn regio rollen
Ik ga morgen met een 6.7L zescilinder op pad
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven![]()
Ik moet ook nog eens kijken hoe ik op tijd in Venlo ga zijn. Heb wel Laatste Vrijdag Van De Maand Borrel in Enschede die avond natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ja, ik ga ook mee met de koningsdagrit
Heenweg wel via Goor-Elst-Cuijk, anders moet ik moeilijk doen met de auto e.d.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen![]()
Is er altijd een rangeerder aanwezig in Groningen om een stel bij te plaatsen dan?quote:Op vrijdag 18 april 2014 23:53 schreef Monopoly het volgende:
Neukpop, prima woord trouwens
Arriva reed vandaag met vakantie omloop omdat zo'n beetje all scholen 'dicht' waren vandaag. Ik heb ochtenddienst gehad en het was heel rustig.
Toen ik klaar was rond 14 uur werd het wel wat drukker. Weet niet of ze sporadisch her en der wat hebben versterkt. Het is wel voordeel dat we er heel dicht op zitten. We kunnen in principe bij drukte (wanneer er genoeg mat staat) binnen 10 minuten een stel tegenaan plakkenPM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Forum Opties Forumhop: Hop naar: