Ireyon, heb jij onderstaande foto van Liege nog in hoge kwaliteit? Ik ben nog opzoek naar een goede wallpaper en deze ziet er onwijs goed uitquote:Op vrijdag 18 april 2014 20:35 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Die met een kans van 4% langs komt in de roulatie
http://dump.16vier.nl/High-Res/Liege-Guillemins1.jpgquote:Op zaterdag 19 april 2014 09:42 schreef boriq het volgende:
[..]
Ireyon, heb jij onderstaande foto van Liege nog in hoge kwaliteit? Ik ben nog opzoek naar een goede wallpaper en deze ziet er onwijs goed uit![]()
[ afbeelding ]
Ehm nee. Die twee problemen zijn daarmee niet uit de wereld natuurlijk. Hoewel je je af kunt vragen of het het probleem van de spoorwegen is dat een bus te laat binnen komt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:41 schreef greavy het volgende:
De regel was altijd: indien men de mogelijkheid niet had een ticket te kopen (door oa krappe overstap van bus, [..], lange rij) zonder toeslag op trein. [..]
Nu er goed functionerende kaartautomaten overal staan, kan je altijd een kaartje kopen.
Als het voor- en navervoer frequent rijdt, kun je de reiziger er op aanspreken ja. Rijdt allen 1 keer per uur of minder en er staat een rij, de trein rijdt ook sporadisch... Dan jaag je zo bewust mensen de auto in..quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm nee. Die twee problemen zijn daarmee niet uit de wereld natuurlijk. Hoewel je je af kunt vragen of het het probleem van de spoorwegen is dat een bus te laat binnen komt.
Is al heel wat dat er sowieso een trein OF een bus komt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:42 schreef greavy het volgende:
In Boerenschubbekutteveen 319 rijdt de trein 1x/2u, net als de bus. Dat ga je niet voorkomen.
Da's waarquote:Op zaterdag 19 april 2014 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Rendabel is volstrekt onbelangrijk. Als er in Schubbenkuttenveenschebad een bus stopt, moet er in Fagne-Con-de-Schouppe-les-Bains ook één stoppen. Of dat nou bestaat of niet, maakt niks uit.
Klopt ja, vooral abonnementen zijn echt spotgoedkoopquote:Rendabel![]()
Heb je die tarieven weleens gezien daar?
Ik dacht dat daar alleen oude rintuigen stonden. Waarom worden deze niet ingezet?quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
vrijdag 18 april, Houtrakpolder
[ [url=http://farm4.staticflickr.com/3682/13910409401_cb4041dac1_z.jpg]afbeelding ]
[/url]
Regelsregelsquote:Op zaterdag 19 april 2014 15:51 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik dacht dat daar alleen oude rintuigen stonden. Waarom worden deze niet ingezet?
stond er eigenlijk nog iets tegenover (her?)opening van Hamont?quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Rendabel is volstrekt onbelangrijk. Als er in Schubbenkuttenveenschebad een bus stopt, moet er in Fagne-Con-de-Schouppe-les-Bains ook één stoppen. Of dat nou bestaat of niet, maakt niks uit.
Rendabel![]()
Heb je die tarieven weleens gezien daar?
De sneltrein van 15.43 uit Leeuwarden naar Groningen reed wel met twee stellen zag ik en ook in de andere omloop zat in de middag een duo. Geen idee of het in de ochtend ook zo wasquote:Op vrijdag 18 april 2014 23:53 schreef Monopoly het volgende:
Neukpop, prima woord trouwens
Arriva reed vandaag met vakantie omloop omdat zo'n beetje all scholen 'dicht' waren vandaag. Ik heb ochtenddienst gehad en het was heel rustig.
Toen ik klaar was rond 14 uur werd het wel wat drukker. Weet niet of ze sporadisch her en der wat hebben versterkt. Het is wel voordeel dat we er heel dicht op zitten. We kunnen in principe bij drukte (wanneer er genoeg mat staat) binnen 10 minuten een stel tegenaan plakken
Vanaf half mei gaan ze los om van de viertjes zesjes te makenquote:Op zaterdag 19 april 2014 16:00 schreef greavy het volgende:
Zijn verlengingsrijtuigen voor DDZ, maar door problemen met de zesjes moet eea aangepast worden voordat er meer zesjes komen.
In de ochtend een drietje.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De sneltrein van 15.43 uit Leeuwarden naar Groningen reed wel met twee stellen zag ik en ook in de andere omloop zat in de middag een duo. Geen idee of het in de ochtend ook zo was
ongetwijfeld, maar ik weet niet wat.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:08 schreef greavy het volgende:
[..]
stond er eigenlijk nog iets tegenover (her?)opening van Hamont?
In gebarentaal dan zekerquote:Op zaterdag 19 april 2014 18:04 schreef greavy het volgende:
In de 'Stiltezone' in de Railjet mag je geeneens een koptelefoon met muziek op hebben, ook al hoort niemand het. Had net een koptelefoon op (en geen oortjes in...), en tijdens controle werd ik er op gewezen dat het niet mag.
Het is wel te snappen, maar het komt zo vreemd over. Dan doen we het zonder muziek (nog een uurtje), want het is hier tenminste rustig. Liep net door 2 rijtuigen waar het aardig rumoerig was met kinderen en ander kakelend volk.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:20 schreef KnightSolaire het volgende:
Waarschijnlijk om te voorkomen dat mensen oordopjes/koptelefoons gebruiken waarvan de muziek zodanig hard staat, dat anderen er ook van mee kunnen "genieten". Vervelend voor personen die de muziek op een normaal geluidsniveau hebben (niet hoorbaar voor anderen), dat wel.
Ik heb in Luxemburg weleens zulk achterlijk noodweer gehad dat de trein gewoon een kwartier in een tunnel bleef schuilen, in plaats van het station binnen te rijden wat een paar honderd meter verderop was.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:33 schreef greavy het volgende:
Oh, momenteel is onze maximum snelheid verlaagd naar 60 km/h, ergens in de fucking middle of nowhere. De omroep meldt dat dit komt door hevig noodweer, wat ook wel klopt. We reden net nog in de volle zon, geen wolkje te bekennen zo ongeveer, en nu zitten we tussen hevig onweer en enorme hagelbuien.
Het nevenspoor naast ons kan ik vanuit de trein amper zien.
Edit: En na ongeveer 10 minuten konden we weer naar de 160kmh doorknallen.
Zou wel moeten eigenlijk. Verlenging van een van de takken van de tram in Charleroi?quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:08 schreef greavy het volgende:
[..]
stond er eigenlijk nog iets tegenover (her?)opening van Hamont?
Rijdt wel lekker, zit ook wel comfortabel. Goed interieur. Het had een prima vervanger voor de V250 geweest.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:20 schreef Bitlord het volgende:
Wat vind je van de Railjet? Iets voor Nederland?
We kunnen er met zijn allen een site over opzetten met zaken die we tegen zijn gekomenquote:Op zaterdag 19 april 2014 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
is er niet een lijstje te vinden waar gewoon die wafelijzerprojecten 1 op 1 tegenover elkaar gezet staan?
Ik begin: De volstrekt onzinnige TGV van Oostende (tegen de best wel nuttige van Mons)quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
We kunnen er met zijn allen een site over opzetten met zaken die we tegen zijn gekomen
Zullen de Belgen leuk vinden
De trams van Charleroi. Half netwerk gebouwd en bovendien te veel trams besteld omdat de Vlaamse kusttram nu eenmaal meer materieel nodig heeft dan Charleroiquote:Op zaterdag 19 april 2014 19:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik begin: De volstrekt onzinnige TGV van Oostende (tegen de best wel nuttige van Mons)
nu zijn die sluizen en die lift minder nutteloos dan eerder aangenomenquote:Op zaterdag 19 april 2014 20:18 schreef JDude het volgende:
Het hellend vlak van Ronquieres en ehm, iets anders met water.
Ja die scheepslift ook. Mooie logica is dat toch, gewoon bouwen en achteraf maar kijken of het nuttig was.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nu zijn die sluizen minder nutteloos dan eerder aangenomen
Spoortunnel onder de Schelde om maar wat te noemen. Is in diezelfde tijd gebouwd.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:18 schreef JDude het volgende:
Het hellend vlak van Ronquieres en ehm, iets anders met water.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 | [img=610,200]http://dump.16vier.nl/trein/image.php?jpg[/img] [img=610,65]http://dump.16vier.nl/trein/header01.png[/img] [img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub01.jpg[/img] Welkom in het legendarische treintopic! Voordat je post, let dan even goed op de volgende opmerkingen: [spoiler][*] [b]In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.[/b] Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel. [*] [b]Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.[/b] Zo heet [i]station Gvc[/i] hier Den Haag Centraal en is [i]trein 3626[/i] gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld. [*] [b]Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.[/b] Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.[/spoiler] [img=610,65]http://dump.16vier.nl/trein/header02.png[/img] [img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub02.jpg[/img] [spoiler][*] [b]Normale treinkaartjes uit de automaat zijn niet geldig in Thalys.[/b] Voor reizen met Thalys dient altijd een specifiek (datum en tijdsgebonden) ticket geboekt te worden. Dit kan o.a. via de website van NS Hispeed of [url=http://nl.voyages-sncf.com/nl/]Voyages SNCF[/url]. [*] [b]Voor IC Direct en ICE is in bepaalde gevallen toeslag vereist.[/b] Informatie hierover is te vinden op de site van de [url=http://www.ns.nl/reizigers/producten/losse-kaartjes/toeslag-ice-intercity-direct-en-euregio-ticket.html]NS[/url]. [*] [b]IC Brussel en IC Berlijn zijn binnen Nederland gewone intercities.[/b] Met deze treinen mag met elk geldig vervoersbewijs zonder extra toeslag worden gereisd. [*] [b]De IC Brussel rijdt 12 keer per dag tussen Den Haag HS en Brussel-Zuid.[/b] De dienstregeling van deze trein is [url=http://www.nshispeed.nl/web/file?uuid=d392743b-228d-47ef-a56f-05986b15ba14&owner=63a6ebc8-b98e-42f8-9ae8-ad2b85250782]hier[/url] te vinden. Daarnaast rijdt er ook elk uur een stoptrein tussen Roosendaal en Antwerpen Centraal die helaas wel slecht aansluit op de intercity van- en naar de randstad.[/spoiler] [img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub03.jpg[/img] [spoiler][*] [b]Hoe hard rijden de treinen eigenlijk op mijn traject?[/b] De maximumsnelheid op het normale spoor in Nederland is 140km/h. Voor de HSL-Zuid geldt een v[sub]max[/sub] van 300km/h, echter wordt er door IC Direct slechts 160km/h gereden. Snelheden per trajact zijn te vinden op [url=http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b1/Baanvaksnelheden.png]deze spoorkaart[/url]. [*] [b]Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereisd?[/b] Dit kun je uitrekenen met de site van [url=http://software.blijbol.nl/spoorkompas/TreinnetWeb.html#app=233e&4fa8-selectedIndex=0]Blijbol[/url], of je kunt zelf aan de slag met de [url=http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/2012%5B2%5D/tariefeenhedenkaart-van-nederland-2012.pdf]Tariefeenhedenkaart van de NS[/url] en de bijbehorende [url=http://www.ns.nl/binaries/content/assets/NS/tariefinformatie/2012%5B2%5D/detailkaarten-behorende-bij-de-tariefeenhedenkaart-2012.pdf]detailkaarten[/url] voor grootstedelijke gebieden.[/spoiler] [img=610,65]http://dump.16vier.nl/trein/header03.png[/img] [img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub04.jpg[/img] [spoiler][url=http://forum.fok.nl/topic/1320549/3/50#71379798]Reis door België, met name op station Binche[/url] - [i]Dr_Flash[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1326119/3/50#71768211]6834 kilometer InterRail[/url] - [i]Igen[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1333139/2/50#72285357]Vakantie in Oostenrijk[/url] - [i]Dr_Flash[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1336303/5/50#72533748]Polen[/url] - [i]Zug-Chef[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1344978/6/50#73135016]Eerste Klas door Nederland[/url] - [i]Ireyon[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1382976/3/50#75858398]Zwitserland[/url] - [i]sander89[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1426705/6/50#79389766]De spoorlijn door Liechtenstein[/url] - [i]SvMp[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1426705/6/50#79393836]Monaco[/url] - [i]KapiteinT[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1426705/1/50#79195073]Koninklijke wachtkamers[/url] - [i]Bork[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1437543/5/50#80191797]NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen[/url] - [i]Dr_Flash[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1505329/4/50#84913890]Met Interrail door midden- en zuid-Europa[/url] - [i]Ireyon[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1516576#85549194]InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa[/url] - [i]Irritatie100[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1516576/3/50#85623493]Treinen rond Basel[/url] - [i]Dr_Flash[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1518890/4/50#85794652]Station Visé[/url] - [i]KapiteinT[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1533613/247/1#86901940]InnoTrans 2010[/url] - [i]James1988[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1553986/2/50#88290513]Onthulling 10 jaar ICE[/url] - [i]Ireyon[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1592423/10/25#91572133]Reisje voor het goede doel[/url] - [i]Greavy[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1695551/3/25#100633877]Treinen in Japan deel 1[/url] en [url=http://forum.fok.nl/topic/1695551/4/25#100649314]deel 2[/url] - [i]Igen[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1693923/2/50#100482176]Berlijn[/url], [url=http://forum.fok.nl/topic/1693923/5/50#100546976]Praag[/url], [url=http://forum.fok.nl/topic/1695551#100610718]Wenen[/url] en [url=http://forum.fok.nl/topic/1695551/3/50#100654611]Budapest[/url] - [i]Zug-Chef[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1725781/131/1#103412276]Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie)[/url] - [i]bork[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1817460/1/101#111644671]Europabahn/Rheintalbahn[/url] - [i]bork[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1981396/6/50#127531144]AnsaldoBreda en Napels op hun best[/url] - [i]Dr_Flash[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1995335/4/50#128899316]Trein en tram in Lissabon deel 1[/url] en [url=http://forum.fok.nl/topic/1995335/5/50#128918529]deel 2[/url] - [i]Zug-Chef[/i][/spoiler] [img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub05.jpg[/img] [spoiler][url=http://forum.fok.nl/topic/1833347/1/50#113163430]De cabine van een Class 66[/url] - [i]Monopoly[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1836748/1/999#113539449]De cabine van een G-2000[/url] - [i]Monopoly[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1895377/1/999#119346033]De cabine van een DM'90[/url] - [i]Monopoly[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1921707/1/25#121683226]Fotoverslag over de NS1700[/url] - [i]GlenSpey[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1925891/8/25#122109255]Fotoverslag over VIRM[/url] - [i]GlenSpey[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1931021/292/1#122610940]De cabine van een Traxx (BR 186)[/url] - [i]Mirgeam[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1900247/281/1#119772054]De cabine van een G1206[/url] - [i]Mirgeam[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1878505/10/25#117784625]Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012[/url] - [i]Greavy[/i][/spoiler] [img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub06.jpg[/img] [spoiler][url=http://forum.fok.nl/topic/1092742/1/50#54411736]Hoek van Holland Haven[/url] - [i]von_Preussen[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1094640/2/50#54570191]Kesteren[/url] - [i]Dr_Flash[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1096243/6/50#54791733]Buitenpost[/url] - [i]Peterselieman[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1120314/4/50#56398775]Newcastle Central Station[/url] - [i]bork[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1141262/3/50#57792976]IJmondlijn[/url] - [i]von_Preussen[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1437543/2/50#80013397]Harlingen (- Haven)[/url] - [i]Greavy[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1656648/5/50#97313655]Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie[/url] - [i]Greavy[/i] [url=http://forum.fok.nl/topic/1941420/8/25#123593702]Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie[/url] - [i]Greavy[/i][/spoiler] [img=610,65]http://dump.16vier.nl/trein/header04.png[/img] [img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub07.jpg[/img] [spoiler][*] [b]De stoker en de machinist[/b] Stap in een trein die precies om 7 over 11 vertrekt. [*] [b]Onwaarschijnlijk, maar niet onmogelijk[/b] Reis op het volledige traject Den Haag HS - Rotterdam Centraal zonder dat er daar die dag een storing optreedt. [*] [b]Kedeng Kedeng[/b] Stap in een trein die precies 10 minuten vertraging heeft.[/spoiler] [img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub08.jpg[/img] [spoiler][*] [b]Bliepfetisjist[/b] Check met dezelfde OV-Chipkaart minstens 20 keer in- én -uit. [*] [b]Corners of the World[/b] Reis naar Den Helder, Vlissingen, Kerkrade en Roodeschool en eindig thuis in je eigen bed. [*] [b]Het kompas[/b] Stop op stations die eindigen in resp. -Noord, -Oost, -Zuid en -West in 4 verschillende steden. [*] [b]Van alle markten thuis[/b] Reis met treinen van minstens 5 verschillende vervoerders.[/spoiler] [img=610,20]http://dump.16vier.nl/trein/sub09.jpg[/img] [spoiler][*] [b]Men At Work[/b] Reis door [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Spoortunnel_in_Nederland]alle spoortunnels[/url] van Nederland. [*] [b]Wereldreiziger[/b] Reis op alle spoorlijnen voor personenvervoer binnen Nederland.[/spoiler] [img=610,200]http://dump.16vier.nl/trein/image2.php?jpg[/img] |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |