Darkwing_Duck | zaterdag 4 januari 2014 @ 12:18 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe! ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen >> Reizen over de HSL-Zuid >> Intercity's Den Haag - Brussel >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten >> Afkortingen en treinserienummers Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; >> Achter de schermen
| |
Piles | zaterdag 4 januari 2014 @ 12:22 |
Woon er nu ruim een jaar naast, en ik zag ze normaal alleen bij werkzaamheden elders. Nu komt er dagelijks 1 tussen 8 en half 9 s avonds volgens mij. En dan nu net eentje met containers. | |
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 12:34 |
Hoe denk je dat dat lijn gebouwd is of dat er onderhoud gepleegd wordt? Gewoon met badslippers hoor.. | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 januari 2014 @ 12:46 |
ah op die manier ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 12:47 |
Badslippers met stalen neuzen dan toch zeker. Huu huu veiligheid ditdat alles moeilijk lastig ![]() | |
dennistd | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:02 |
Het einde van het Akzo-lijntje is nabij ![]()
| |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:06 |
Nou en. Zijn we al geweest toch ![]() | |
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:06 |
ProRail kan dat niet overnemen? | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:10 |
Bij wie ligt het onderhoud dan, ProRail? | |
Viezze | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:12 |
Wat houdt het beheren van zo'n verbinding in? Hoezo kan een bedrijf als AkzoNobel dat zelf niet doen? Als het echt zo belangrijk zou zijn voor de veiligheid...doen ze het zelf zou je zeggen. | |
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:12 |
NS Spooraansluitingen doet dat zelf, aldus de website. Of ze het verder uitbesteden weet ik niet. | |
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:12 |
Akzo weet wel iets van core-business ![]() | |
Viezze | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:14 |
Core business kon je op wachten in deze context natuurlijk ![]() Maar het is nog veel minder de core business van de NS. Zal niet een of andere spooraannemer dit gaan overnemen? In combinatie met het onderhoud valt dat prima in de core business ![]() | |
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:15 |
![]() Zaterdagmiddagraadsel. Van welk station is deze vertrekstaat en in welke richting? | |
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:16 |
Maar wie gaat dat dan betalen? | |
Viezze | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:19 |
Ik ga er vanuit dat die bedrijven NS hier ook gewoon voor hebben betaald, of deed de NS dat puur uit liefdadigheid? | |
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:19 |
Ja dat bedacht ik me net ook al. Maar goed, als ik Akzo was zou ik een belletje doen naar ProRail. Ook wel raar eigenlijk. 'Ik kap met het onderhoud, zoek het maar uit met je aansluiting.' | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:21 |
raar? Dat is een heel gebruikelijke manier van NS om beslissingen te nemen hoor ![]() | |
dennistd | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:33 |
Er zijn maar drie stations met de perronsporen 10 en 11: Arnhem, Amsterdam en Rotterdam. Die laatste heeft geen perronspoor 10 meer (was tijdelijk). Maar op alle drie kan ik dit patroon niet terugvinden. Edit: Amsterdam Centraal zou het misschien kunnen zijn, in de richting van Muiderpoort-Weesp-Almere | |
#ANONIEM | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:39 |
Dacht ik ook al aan. Maar dan wel een oudere dienstregeling. Dit is de huidige en die wijkt overal een minuut of meer af ![]() Wat is de datum van de foto? ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2014 13:40:35 ] | |
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:44 |
Foto is nog geen half uur oud. Ik moet er wel bijzeggen dat het een blocnote is wat een vertrekstaat als cover heeft. | |
Sj0rSz | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:48 |
http://www.politie.nl/nie(...)elen-conducteur.html | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:30 |
Ik hoor net dat dit niet juist is ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:32 |
't is jouw blocnote? ![]() Kleine hint in de vorm van een dienstregelings-jaar? ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-01-2014 14:32:53 ] | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:33 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:42 |
Arnhem richting Utrecht? ![]() | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:44 |
Dure hobby, vooral als Akzo dat zelf wilt gaan doen. Schijnt dat ze wel meer bezig zijn om bepaalde spoortjes uit handen te geven. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:47 |
ook niet ![]() | |
dennistd | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:47 |
Zat ik ook aan te denken, maar dat komt niet eens in de buurt wat tijden betreft: .01 de IC van 11 .07 de stopper van 10 .16 de IC van 11 Die .06 en .20 zal een kwartiersdienst zijn, maar als de .02 een sprinter is moet er kort na vertrek een inhaalmogelijkheid zijn. De .02 zal dan ook een IC moeten zijn, met de .06 en .20 een kwartiersdienst-sprinter. | |
Viezze | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:52 |
Ik kwam een artikel tegen net, zes jaar geleden wilde Prorail het wel overnemen, maar het ministerie werkte destijds tegen: http://www.railcargo.nl/a(...)en_niet_naar_prorail | |
ZwartmetSuiker | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:04 |
Wat opzich gek is aangezien NS zich steeds meer aan het concentreren is op de kerntaken. | |
lezut | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:47 |
Wat een onzin, volgens die redenatie zou bijvoorbeeld Arriva ook niet mogen rijden op spoor wat door ProRail beheert wordt... zijn immers private partijen. Ergens zal er toch een aansluiting met ProRail gevonden moeten worden, anders heb je ook zo weinig aan die lijntjes ![]() | |
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:56 |
Zal ik het maar verklappen? ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:59 |
die zijn het ook niet en ook Gouda heeft 10/11, maar ook die is het niet. Ik geef het op, want ik heb veel station bekeken met 2 sprinters/4 IC's per uur of mt 4 sprinters/2 IC's of met 6 stoppers per uur, maar geen van allen komt in de buurt | |
#ANONIEM | zaterdag 4 januari 2014 @ 16:04 |
![]() Is der geknutseld met photoshop aan dat ding? ![]() | |
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 16:05 |
Sloterdijk richting Schiphol, vorige dienstregeling. | |
Peterselieman | zaterdag 4 januari 2014 @ 16:06 |
zie je wel. Vandaar dat we het niet konden vinden | |
b2py | zaterdag 4 januari 2014 @ 16:09 |
Dat het niet de huidige is had ik al verteld. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 16:46 |
natuurlijk niet de huidige, dat zou vandalisme zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 17:04 |
Zo. Omdat het kan. Voor de heb. Noem het hoe je wilt. ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:41 |
Voor liefhebbers van historisch materieel in Frankrijk:
| |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:02 |
Thx ![]() edit: Lekker in de buurt ook allemaal ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:05 |
Hmm deze zou 1 maart moeten aankomen in Parijs...![]() Maar kan nergens de tijd vinden... En het is ook niet zo dat parijs maar 1 station heeft ofzo waar je kan staan wachten met ladder en heggeschaar... ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:12 |
Dat is dan ook voor mongolen ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:13 |
Ik ben wel eens zo iemand tegengekomen in Engeland ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:25 |
Zo ver van huis hoef je niet hoor. Sloopwerken en Grondverzet Greavy BV beschikt ook over alle noodzakelijke gereedschappen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:26 |
...AND he knows how to use them ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:26 |
Whehehe ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:36 |
Grmbl, Spoorwegen 2014 uitverkocht bij de boekwinkel. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:36 |
En ja nee ik ben geen fan van online dingen kopen zoals dit. | |
Peterselieman | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:36 |
ze willen vanaf begin februari de ingewikkelde koppeling van de treinseries 500/700/2100/2200/12500/12700 deels weer ongedaan maken. Door de 12700 (Leeuwarden - Den Haag CS via de polder) kort te laten keren in Leeuwarden (8 minuten) en de 12500 (Leeuwarden - Rotterdam CS) ook op zichzelf te laten keren krijg je meer gesloten omlopen en dat maakt de materieelinzet eenvoudiger. Het komt erop neer dat vanuit Leeuwarden naar Utrecht en Rotterdam vrijwel alleen maar ICM gaat rijden en via Almere/Schiphol alleen maar VIRM. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:43 |
Laatste trein van het jaar 2013 op het laatste station van het jaar: de RE naar Hagen in Bestwig ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:22 |
Daarover gesproken trouwens... ![]() ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:24 |
Ja goed he. Baas ikke jonge. ![]() ![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:27 |
Mooi zo inderdaad, die zut op de 12700 en het ICM op de echte IC. | |
Peterselieman | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:50 |
mja, bij de minste of geringste vertraging wordt de kering in Leeuwarden al niet meer gehaald. Dacht dat het acht minuten waren, maar op papier zijn het er zes. Denk dus wel dat doorrijden verwacht zal worden van de machinisten | |
Zug-Chef | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:53 |
Genoeg speling in Zwolle toch. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:54 |
In rijtijd gezien wel. Maar als je de vele afhankelijkheden bekijkt dan zit er helemaal niet zoveel speling in Zwolle. | |
Peterselieman | zaterdag 4 januari 2014 @ 21:19 |
precies. Je hebt slechts een paar minuutjes speling | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 21:20 |
Precies. En je moet ook nog koffie halen, aflossen, beetje ouwehoeren met Jan en Alleman... HArtstikke vertragingsgevoelig punt. | |
Peterselieman | zaterdag 4 januari 2014 @ 21:23 |
Je zit met de knoop Zwolle en de strak geplande opvolgtijden en ook op ander punten in het net wil je geen vertraging hebben. Op de Hanzelijn zit weinig lucht in de dienstregeling | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 21:26 |
Nee niet zolang je met de staart tussen de poten als een slak 130 blijft rijden op een lijn die met mijn bloedige belastingcenten voor 200 km/h aangelegd is nee. Stelletje Champion's League falers. | |
Peterselieman | zaterdag 4 januari 2014 @ 21:50 |
Gelukkig zit er tussen Zwolle en Leeuwarden wel ietsje lucht, want als een meester er zin in heeft dan kan hij met -4 Leeuwarden binnenrollen en ook naar Zwolle zit, als de sporen niet nat zijn, nog wel wat lucht voor de snelle teams. | |
Peter | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:29 |
Is zo'n Hema-kaartje tussen Leer en Groninegn op het hele traject geldig? Of het stukkie tussen Leer en het eerste NL-station niet? | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:30 |
Mono gaat het wel regelen lijkt me ![]() | |
ziggyziggyziggy | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:30 |
Wat was ookalweer ons schema voor de 18e? Of liever: hoe laat zouden we in Groningen zijn? | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:44 |
jij? 17:37. | |
Peterselieman | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:45 |
Dat laatste dus. Daar zit ik ook mee, dus in Winschoten even de trein uit om uit te checken. De tijd in Bad Neuschanz is er te kort voor namelijk. mijn plan is 16.37 tenzij dit later deze week nog verandert | |
greavy | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:49 |
De bediening van AKZO is al per 31-12-2013 officieel gestopt. | |
greavy | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:52 |
Ik maak het nog niet eens zo bont. Ik heb ze al gezien met kettingzaag en al. En ja, die gebruikten ze ook nog wel eens ... | |
Litpho | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:59 |
Denk dat er redelijk wat klachten komen als je met 200km/h door de Drontermeertunnel probeert te rijden ![]() | |
Frozen-assassin | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:08 |
Ben het wel eens met Fles, waarom leg je een lijn aan voor 200km/h als je daarna met 130km/h overheen gaat tuffen.. Dat is gewoon pure geldweggooierij, of er wordt binnen 2 jaar nog daar met 200km/h eroverheen geknald. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:29 |
140. Maar euh, dat is toch hetzelfde verhaal als bij Amsterdam-Utrecht? | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:29 |
Eindhoven-Venlo. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:33 |
Dat de lijn trouwens voor 160/200 werd aangelegd is vrij logisch, ook al is er nog geen materieel wat sneller mag dan 140 in de reguliere dienst. Dat ligt dan weer aan het niet invoeren van ETCS, anders had er allang 160 gereden mogen worden. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:37 |
Van wie? Er woont geen kat en er bestaat zat materieel wat ook 300 km/h door tunnels kan rijden zonder dat reizigers er als genetisch getransmuteerde zombies uit komen ![]() | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:38 |
160 is ook niet genoeg ![]() Trouwens ik zag gisteren op de Bokkeduinen een hoop SLT staan met op de neus ERTMS-stickers. Wie weet komt het nogeens goed ![]() | |
Fiorano | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:40 |
Staan er al weken/maanden... | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:42 |
Kan. Ik loop daar de deur niet plat he ![]() | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:43 |
Er is uit een hoop stellen alweer ERTMS verwijderd omdat ze nodig waren in de normale dienst. Stelletje lamme toetzakken. Serieus. INBOUWEN DIE HANDEL. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:44 |
verwijderd? ![]() Tering hoe lomp ben je DAN? | |
Peterselieman | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:48 |
Het plan is nog steeds om te testen en ze zijn er ook mee bezig, maar er zijn niet genoeg mcn's opgeleid om alle ERTMS-stellen in de dienst rijdend te houden. Om dat toch voor elkaar te krijgen is bij een deel van de meuk ERTMS maar weer uitgebouwd. | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:49 |
Oh wacht ik moet natuurlijk "SCHIJNT verwijderd te zijn" zeggen. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:50 |
Klinkt als een bijster goed doordacht project ![]() Oh, nee toch niet. | |
Peterselieman | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:52 |
Het zal wel zodanig uitgebouwd zijn dat het ook snel weer ingebouwd kan worden. Hoeft niet al te lastig te zijn | |
DeaDLocK2K | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:52 |
Die opleiding had echt allang afgerond moeten zijn. | |
Dr_Flash | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:55 |
Nee. HOEFT niet. Als er langer dan een kwart seconde over nagedacht zou zijn. Maar let maar eens op ![]() | |
James1988 | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:59 |
Naar het schijnt is de grootste verandering dat de ERTMS-displays weer zijn verwijderd, dat de oude interface met lampjes en fysieke drukknoppen is teruggeplaatst en dat de ETCS-baliselezers zijn afgekoppeld of verwijderd. ATB in SLT loopt via een ETCS-computer (STM-ATB). | |
Peterselieman | zondag 5 januari 2014 @ 00:01 |
uiteindelijk zal het er wel op neer moeten komen dat in al het materieel ERTMS ingebouwd zal gaan worden. Daarna zal de baan volgen. Deze volgorde is goedkoper dan op de trajecten dual signalling aanleggen en gedurende enige periode handhaven | |
Ireyon | zondag 5 januari 2014 @ 00:03 |
Maar dat zijn fatsoenlijk aangelegde tunnels. Met 200 km/h door de Drontermeertunnel en men kan in Zwolle gelijk door naar de oorarts. | |
greavy | zondag 5 januari 2014 @ 00:04 |
2 Foto's van vandaag (of gister, net hoe je het bekijkt)![]() SNCF 3226 In Lille-Flandres kwam de TGV naar Paris Nord aan vanuit Tourcoing, en zal na een kering van 10 minuten nonstop doorracen naar Paris Nord. Deze TGV begint op het opstelterrein bij Tourcoing, en stopt tussen Tourcoing en Lille-Flandres op een aantal stations, en gaat na Lille-Flandres nonstop naar Paris Nord. ![]() SNCF TGV 75 In Valenciennes arriveert enkele minuten te vroeg de TGV 7121 uit Paris Nord, met stel 75. Rechts in beeld ziet u het impossante stationsgebouw van Valenciennes. [ Bericht 4% gewijzigd door greavy op 05-01-2014 09:43:33 ] | |
James1988 | zondag 5 januari 2014 @ 00:05 |
Met 140 km/h de Drontermeertunnel inrijden zorgt al voor een vervelend gevoel in de oren, dit komt door de manier waarop de tunnel is ontworpen. | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 00:07 |
Nee vriend. Eerst ergens iets in bouwen en het er dan weer uit trekken is NOOIT goedkoper ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 00:07 |
reageer ff op je PM anders ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 00:14 |
Zou je niet veel goedkoper af zijn door met fatsoenlijk materieel te gaan rijden? Lijkt me dat als je daar met een Velaro 200 rijdt, er niet zo veel aan de hand is? ![]() | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 januari 2014 @ 00:15 |
Had iemand het laatst trouwens niet over dat Maschen in Train Simulator? Dat zit er in hoor, in Hamburg - Hannover.![]() | |
James1988 | zondag 5 januari 2014 @ 00:15 |
Een drukdichte trein zou een verschil kunnen maken, ja. Misschien moeten we maar eens wat proefritjes doen met een V250, die dingen staan toch stof te happen ![]() | |
Frozen-assassin | zondag 5 januari 2014 @ 00:16 |
Dat hele Hanzelijn is toch al getest met een ICE die 200km/h reed? En daaruit bleek dat je last van je oren kreeg als je Drontermeertunnel in reed? Of zit er nu weer zodanig verschil tussen een ICE en een ICM/VIRM? Bij mij rijst dan toch de vraag waar het verstand bij ProRail en de ontwerpers zit? Hebben ze soms mensen van LTS zwakstroom aangenomen om die tunnel te ontwerpen? | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 00:20 |
Met de ICE zou dat toch geen probleem moeten zijn. Die gaat tussen Keulen en Frankfurt immers ook met 300 km/u door tig tunnels en als een achtbaan op en neer. En daar krijg je ook last van je oren van, en dat vindt ook niemand een ernstig probleem. Dan moet 200 km/u zéker kunnen. | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2014 @ 00:20 |
Dat drukverschil is er ook bij 140 met VIRM. Met ICM is het minder erg. | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2014 @ 00:20 |
Ik heb daar anders bijzonder veel last van mijn oren. Meer dan met een landend vliegtuig. | |
James1988 | zondag 5 januari 2014 @ 00:21 |
Wat bij de Drontermeertunnel het probleem is, is dat er ineens een tunnel is zonder toeleidend pad (opkomende muren met gaten erin). Hierdoor rijdt de trein als het ware tegen een muur van lucht aan, wat voor drukverschillen zorgt. | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 00:22 |
Ja, dat zeg ik toch? ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2014 @ 00:23 |
Oh ik las geen. NIETS GEZEGD DAN EAH. | |
dennistd | zondag 5 januari 2014 @ 00:23 |
Een ICE is ook drukdicht dacht ik, wat je van VIRM nou niet echt kunt zeggen... Ik vraag me trouwens ook af wat er gebeurt als je net op de wc zit ![]() | |
bork | zondag 5 januari 2014 @ 00:24 |
The summer months see direct train services bringing visitors to ..... from as far away as Berlin in the west (a journey of 3,714 km), Vorkuta in the north (4,286 km away, beyond the Arctic Circle), and Khabarovsk in the Russian Far East, with the 9,816 km of the latter journey taking eight days to complete. Vanaf waar kan dit? | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 00:24 |
Dat ja. Zoiets slaat natuurlijk compleet nergens op. | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 00:25 |
Perm? Anders Bakoe of zo. Je moet flink omlaag om ZO ver van Vorkuta af te zitten. | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 januari 2014 @ 00:27 |
Москва? | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 00:28 |
Naah dat is echt veel te dicht bij zowel Berlin als Vorkuta. | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 januari 2014 @ 00:29 |
Ik hoor dat Vorkuta nu voor het eerst, geen flauw idee waar dat ligt... | |
bork | zondag 5 januari 2014 @ 00:31 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 00:34 |
Nou valt me niet eens tegen. Ik heb er nog geen kaart bij gepakt. Teheran dan? | |
bork | zondag 5 januari 2014 @ 00:41 |
Nee het ligt in Rusland ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2014 @ 00:54 |
Sochi natuurlijk. | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2014 @ 00:54 |
Dat is trouwens een volledige gok omdat ik net iets over de OS aan het lezen was. | |
James1988 | zondag 5 januari 2014 @ 00:56 |
Sotsji, aldus de NOS. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 00:57 |
dat zou nog best eens kunnen inderdaad ![]() | |
Peterselieman | zondag 5 januari 2014 @ 01:32 |
die kunnen niet schrijven ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 01:37 |
De Duitsers maken er natuurlijk Sotschi van. Helemaal overdreven. | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 01:39 |
oh, Summer months. Dan is iedereen die miljardenverslindende prestigepoppenkast allang weer vergeten natuurlijk. | |
Peterselieman | zondag 5 januari 2014 @ 01:39 |
Gewoon Sochi schrijven. Is veruit het makkelijkste | |
dennistd | zondag 5 januari 2014 @ 01:40 |
Sozji ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2014 @ 01:41 |
Сочи | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 01:44 |
| |
GlenSpey | zondag 5 januari 2014 @ 02:14 |
Reed laatst eens aan de andere kant van het terrein van Arnhem goederen, en zag dat daar een waar kerkhof aan mat '64 is weggezet. Is dat nou die 'reservevloot' of staat het gewoon al jaren te wachten op de sloper? | |
bork | zondag 5 januari 2014 @ 02:32 |
Net buiten Sotsji, Adler http://en.wikipedia.org/wiki/Adlersky_City_District http://blog.ost-impuls.de(...)asnaja-Poljana.html/ [ Bericht 12% gewijzigd door bork op 05-01-2014 02:39:37 ] | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 03:51 |
Goede discussies allemaal zeg.. | |
greavy | zondag 5 januari 2014 @ 09:46 |
Vanavond om 22:30 op Nederland 1 in Andere Tijden Sport: Een uitzending over de Ard en Keessie Expres.Hoe dus toen die extra treinen werden geregeld enzo komt ook voorbij ![]() | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 10:28 |
Extra treinen? Er staat toch echt extra rijtuigen... | |
Peterselieman | zondag 5 januari 2014 @ 11:24 |
terzijde gesteld vanwege een verlopen revisietermijn. Materieel staat te wachten op wat komen gaat, waarschijnlijk de sloper. Her en der in den lande staat nog veel meer meuk dat terzijde staat. | |
Deezertje | zondag 5 januari 2014 @ 13:08 |
Mocht de ICE van Arnhem naar Utrecht (8.31 uur) morgen eens op tijd rijden, kan ik als student gewoon zonder extra kosten er reserveren in toch? Inchecken bij NS-paal voldoende of moet ik nog wat laden op de kaart? IC trein naar Utrecht vertrekt exact op hetzelfde moment, ook .31 uur maar is zeker in de morgen wat vertragingsgevoeliger... | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2014 @ 13:09 |
Nee, dat is voldoende. | |
JDude | zondag 5 januari 2014 @ 14:01 |
Hm, er kan toch maar 1 trein tegelijk van Arnhem naar Utrecht? | |
Frozen-assassin | zondag 5 januari 2014 @ 14:08 |
Misschien bedoelt hij de IC naar Arnhem van 8.38 | |
ziggyziggyziggy | zondag 5 januari 2014 @ 14:12 |
PC geupgrade. Ik kon eerder TS2014 nèt spelen op 1024*768, met alle grafische settings op laag (en dan had ik nog 10 fps), nu full screen met alles op max. Hell yeah! | |
Deezertje | zondag 5 januari 2014 @ 15:42 |
Nu gaat de IC blijkbaar in de spits om .33. De ICE om .31 en buiten de spits gaat de IC naar Den Helder wel om .31 | |
remcoP | zondag 5 januari 2014 @ 15:50 |
't is gewoon zo dat wanneer de ICE rijdt, de IC 2 minuten later vertrekt. Blijkbaar is er genoeg speling in de rittijd om alsnog op tijd aan te komen. | |
GlenSpey | zondag 5 januari 2014 @ 16:12 |
Tussen Arnhem en Ede-Wageningen kan je makkelijk drie minuten winnen qua rijtijd ![]() | |
GlenSpey | zondag 5 januari 2014 @ 16:13 |
Ah oke. Waarom duurt dat slopen zo lang? Spul staat er volgens mij al jaren... | |
greavy | zondag 5 januari 2014 @ 16:15 |
Er wordt af en toe wel gesloopt, maar het gaat nooit om grote partijen. Waarom geen grote partijen? Ik weet 't niet. | |
ReisT | zondag 5 januari 2014 @ 16:24 |
Slopen kost ook geld, dus waarom zou je daar haast mee maken zolang er nog plaatsen zijn waar afgedankte treintjes niet in de weg staan? Het is ook lastig door asbest in oud materieel, door gedoe daarover heeft de sloop ook een tijdje stilgelegen en is er een andere sloper gezocht. | |
James1988 | zondag 5 januari 2014 @ 16:33 |
Treintjes ergens parkeren kost ook geld: je moet aan ProRail betalen voor het gebruik van het spoor, je moet die dingen in de gaten houden zodat ze niet in rook opgaan of worden bewoond door een legertje aan daklozen, enz | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 16:35 |
Wat zou jou dat rukken als je ze toch op termijn gaat slopen? ![]() | |
James1988 | zondag 5 januari 2014 @ 16:38 |
Als zo'n ding affikt terwijl er nog asbest in zit kun je wel eens vervelende vragen gaan krijgen van de brandweer e.d. | |
greavy | zondag 5 januari 2014 @ 17:28 |
Wat een vage website is dat Voyages-SNCF op sommige momenten. Eerst tickets Paris Est - München Hbf v. 11:25 naar Stuttgart en daar de ICE naar München aanbieden voor ¤39. Maar toen ik eerst mijn Thalys-ticket geboekt had, was diezelfde reis Parijs - München ineens ¤69. Gaan we nu dus maar met de TGV van 15:25 naar München, met de TGV-Duplex, rechtstreeks. Heb ik bij DB ook al eens gehad, dat 10 minuten na kijken ineens heel andere tarieven naar voren kwamen. [ Bericht 13% gewijzigd door greavy op 05-01-2014 17:35:55 ] | |
GlenSpey | zondag 5 januari 2014 @ 17:37 |
Ja klopt. Sommige kasten in die oude stellen mogen al niet eens meer opengemaakt worden door personeel omdat er dan asbest vrij kan komen ![]() | |
Bitlord | zondag 5 januari 2014 @ 17:47 |
Cookies al eens verwijderd? Schijnt wonderen te doen, soms. | |
greavy | zondag 5 januari 2014 @ 17:48 |
Ja, al gedaan. Maar het hielp niet. Maar dan 4 uurtjes later naar München is ook geen schande, ik kan tot 23:59 inchecken in het hostel, die pal tegenover het Hauptbahnhof zit. Heb ik nog wat meer tijd om even in Parijs rond te hobbelen. | |
Bitlord | zondag 5 januari 2014 @ 17:48 |
Daar moet je als student toch een toespag voor betalen? | |
greavy | zondag 5 januari 2014 @ 17:49 |
Niet meer.http://www.nshispeed.nl/n(...)tudenten-ovchipkaart | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2014 @ 17:50 |
Niet met je OVC. Staat zelfs in de OP geloof ik? | |
Bitlord | zondag 5 januari 2014 @ 17:51 |
O nee lees het nu zelf.ook. jammer, heb de trein vaak genoeg laten schieten. Misschien maar eens goedmaken door een halfjaar met de ICE121 te gaan forensen. | |
Prins_Pils | zondag 5 januari 2014 @ 19:21 |
Sinds wanneer is dat afgeschaft dan? Ik moest altijd ¤2.- toeslag bijbetalen met de SOVC... | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 19:21 |
Zeg hoe zit het nou eigenlijk met de Valleilijn? Ik zag eergisteren in de regen een GTW staan daar, maar vandaag ineens alleen nog maar Protosjes ![]() | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2014 @ 19:42 |
Er is één GTW aangeschaft ter vervanging van het Plan Vlut. | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 19:43 |
oh hmm. Dus GTW +Protos + V in kippensmurfkleuren naast elkaar zal wel niet gebeuren? | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2014 @ 19:44 |
Daar kan ik je helaas geen 100% bevestigend antwoord op geven maar ik geloof dat dat inderdaad de bedoeling was! | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 19:45 |
WAAROM NIET ![]() | |
Peterselieman | zondag 5 januari 2014 @ 19:57 |
nee. Alleen toen de GTW net ingestroomd was reed het V'tje nog even mee. Nu is de revisietermijn verlopen en staat het V'tje terzijde | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 19:58 |
Railroad Alaska dalek op Discovery trouwens ![]() | |
greavy | zondag 5 januari 2014 @ 20:00 |
Veetje is uit dienst, GTW is daarvoor in de plek gekomen. Maar meestal wordt de Protos op zondag niet ingezet, net als toen het Veetje niet ingezet werd. | |
Bitlord | zondag 5 januari 2014 @ 20:23 |
Het heeft heel even gekund blijkens deze foto van het Spoorforum: ![]() | |
Peterselieman | zondag 5 januari 2014 @ 20:24 |
dus ze rijden 2-uursdiensten met één stel ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 20:31 |
ze schuiven ze maar een keertje bij elkaar voor de foto of zo ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 20:32 |
Tof om te zien hoe ze daar met sneeuw omgaan ![]() | |
Peterselieman | zondag 5 januari 2014 @ 20:32 |
Bokkeduinen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 20:33 |
open dagje of zo lijkt me prima ![]() | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 21:10 |
175 jaar NS? Ohnee, dat kan natuurlijk niet. | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 21:11 |
Nee weet ik veel, landelijk afscheid mat64 of zo ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 21:12 |
Want dat moet wel echt iets groots worden. Er is nog nooit een treintype ZO bepalend geweest voor het hele beeld van "trein", als het Mat'64. Niet in Nederland en eigenlijk ook niet daarbuiten. Uitgezonderd "De Stoomlocomotief" als geheel, waar dan weer zandkorrelduizend varianten van geweest zijn. | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 21:14 |
Ahum? TGV? | |
DeaDLocK2K | zondag 5 januari 2014 @ 21:15 |
Klassiekjes. | |
Peter | zondag 5 januari 2014 @ 21:17 |
Hondekop? | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 21:17 |
Ja, dat komt ook wel in de buurt inmiddels ja. Al zijn die pas 15 jaar later begonnen en hebben die al 15 jaar geleden een andere vorm gekregen. Ook zoiets. Dat zou wel in de buurt komen denk ik ja. Heel erg lang in dezelfde vorm (okee in meerdere kleuren, maar Mat64 is ook in het groen begonnen) en door het hele land rondgereden ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 21:20 |
Je zou het kunnen uitbreiden naar "stroomlijnmat" eventueel ja. En dan nog zonder de DE5, de Mat'36, mat'40, mat'46 en OM(b)C-stellen, maar gewoon ongeveer die vorm. Want voor veel mensen ("het grote publiek") is mat'54 gewoon hetzelfde als mat'64. Het verschilt uiterlijk te weinig om echt als anders gezien te worden. En welk treinstel van die complete dynastie dan ook de laatste zal zijn, DAT zal toch het eind van een tijdperk markeren. Niet het afvoeren van Mat54 of Plan T. | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 21:31 |
Bullet Trains ? | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 21:34 |
Bullet Trains ? | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 21:35 |
Shinkansen, beter bekend als de Bullet Trains.. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 21:37 |
Lekker uniform gebleven door de jaren heen ja ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 5 januari 2014 @ 21:47 |
De 1600/1700 en alle broertjes en zusjes zijn ook wel redelijk beeldbepalend ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 21:49 |
ook wel redelijk ja ![]() | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 21:49 |
Zeker als de lijnen nog andere namen hebben ook, ander materieel en andere operators. Maar geef toe, toen jij klein was was dit toch machtig! | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 21:50 |
Maar iedereen zal het met mij eens moeten zijn ( Gheheh ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 21:51 |
oh DAT helemaal ![]() ![]() Elk van deze treinen is per stuk al bruter dan alle treinen die ooit in Nederland gereden hebben, bij elkaar ![]() ![]() | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 21:52 |
Was about to be bloody time aswell. | |
Mr_Klaasje | zondag 5 januari 2014 @ 21:56 |
De volgende is de enorme vloot VIRM? | |
Mr_Klaasje | zondag 5 januari 2014 @ 21:57 |
Greavy in 5, 4, 3, 2... | |
James1988 | zondag 5 januari 2014 @ 21:58 |
Nee, ICM. ![]() | |
Mr_Klaasje | zondag 5 januari 2014 @ 21:59 |
Mwah.. minder dan 600 bakken. Stelt geen reet voor. | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 21:59 |
denk dat ICM tot op heden veel meer "beeldbepalend" geweest is dan Virm idd. | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 21:59 |
Anders gaan we even het hele materieelpark af.. ![]() Je vergeet SGM ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 21:59 |
rijdt alleen pas 15 jaar langer ![]() | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 22:00 |
Zo beeldbepalend is VIRM voor NS: https://www.google.nl/sea(...)oAQ&biw=1920&bih=979 | |
Mr_Klaasje | zondag 5 januari 2014 @ 22:00 |
Zelfs niet eens 500 bakken. Wat een kinderspel. | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 22:02 |
Ik denk dat de afgelopen tijd 'Fyra' en 'V250' ook wel beeldbepalend zijn geweest. | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 22:03 |
kon niet minder beeldbepalend. De Protos scoort nog hoger. Of SM90. | |
ReisT | zondag 5 januari 2014 @ 22:03 |
Over een jaar of 30, bij het grote afscheid van het dan een halve eeuw oude ontwerp van de eerste Nederlandse dubbeldekstreinstellen denkt iedereen daar vast anders over... | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 22:05 |
Dat zou best kunnen, dat zien we dan wel weer ![]() | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 22:05 |
Hoeft heel Nederland niet meer drie uur in Venlo te wachten tot er knap materieel langs komt! ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 22:05 |
Behalve als Mat64 dan nog steeds rondrijdt ![]() | |
James1988 | zondag 5 januari 2014 @ 22:20 |
Het gaat niet helemaal zoals gepland bij de SBB: eind 2013 zou de eerste 'Twindexx Swiss Express' moeten zijn geleverd door Bombardier, maar dat wordt nu ten vroegste eind 2015. Ook die termijn is niet zeker. Bombardier doet een Ansaldootje? | |
Mr_Klaasje | zondag 5 januari 2014 @ 22:22 |
Dat doen Bombardier en Siemens regelmatig. | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 22:22 |
Daar komen ze nu pas achter ja? ![]() | |
James1988 | zondag 5 januari 2014 @ 22:23 |
Klopt ja. Van Alstom hoor ik het een stuk minder vaak (gelukkig) ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 22:24 |
NIET HATEN OP ANSALDOBREDA JAH ![]() ![]() | |
b2py | zondag 5 januari 2014 @ 22:25 |
![]() ![]() | |
Dr_Flash | zondag 5 januari 2014 @ 22:26 |
Of ik zal al jullie moeders hun bodemplaten! En zo. Dus. | |
Surveillance-Fiets | zondag 5 januari 2014 @ 22:43 |
Alleen jammer dat het Amerikaans is. WE MOETEN SNEL ZIJN WANT DE TOENDRATREIN KOMT D'R AAN. Een vrachtwaggel op stalen wielen. ![]() Zou wel wat zijn zeg... Een transporter van Prorail met een Howitzers op de trekhaak ![]() | |
ReisT | zondag 5 januari 2014 @ 22:49 |
Welke treinen hebben zij allemaal met minstens 5 jaar vertraging geleverd? | |
Mr_Klaasje | zondag 5 januari 2014 @ 23:02 |
Wel een hele hoop tussen de 3 en 5 jaar. | |
remcoP | zondag 5 januari 2014 @ 23:03 |
Niet helemaal volgens mij, ik dacht dat de SBB ook schuld heeft doordat ze eisen oid veranderden. | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 23:25 |
Godver de godver, hele dag DDZ ingepland tussen Venlo en Den Haag, want komt voorrijden als ik in Eindhoven de trein neem: VIRM ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2014 23:28:07 ] | |
GlenSpey | maandag 6 januari 2014 @ 00:00 |
Niet haten, VIRM is prima mat ![]() | |
Mr_Klaasje | maandag 6 januari 2014 @ 00:10 |
Alleen nog trager dan een trekschuit maar dat is slechts een detail. ![]() | |
GlenSpey | maandag 6 januari 2014 @ 00:13 |
Achja, ik zit er dagelijks in naar school. Als het maar goed zit en er genoeg beenruimte is ben ik al snel tevreden. Om het zelf te rijden volstaat het ook prima: mooie overzichtelijke cabine zonder al teveel gekkigheid. Over traag gesproken: ik had ooit de eer om een defecte VIRM-6 naar het opstelterrein te brengen, slechts 1 van de 3 tractiemotoren werkte nog, dat duurde dus wel ff ![]() | |
b2py | maandag 6 januari 2014 @ 00:20 |
Lekker blazen ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 januari 2014 @ 00:44 |
maar haalt de rijtijden op de IC-diensten wel | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 00:53 |
Dat zegt denk ik meer over de IC-diensten dan over het materieel. | |
Peterselieman | maandag 6 januari 2014 @ 00:57 |
klopt. Zag afgelopen week een keer de stopper tussen Zwolle en Leeuwarden met -4 binnenkomen. Dat waren zes bakken schommelboot. Ook in dezelfde week zes bakken VIRM met +10, maar daar kon als excuus aangevoerd worden dat die spookstoring tussen Zwolle en Meppel er nog zat | |
dennistd | maandag 6 januari 2014 @ 00:58 |
Het kan ook met een Plan V: | |
greavy | maandag 6 januari 2014 @ 03:54 |
Ow, foutje. GTW wordt natuurlijk op zondag niet ingezet. | |
greavy | maandag 6 januari 2014 @ 03:59 |
Had ik gistermiddag ook in Rotterdam. Kwam ineens de 9510 voorrijden ipv een DDZ. Heb 'm maar wel genomen ![]() Ik wacht tegenwoordig niet meer als er een VIRM voor komt rijden. | |
JDude | maandag 6 januari 2014 @ 07:28 |
Een stiltecoupe met slechts het gekraak van het rijtuig en het gemompel van de conducteur als soundtrack. Het kan dus wél. | |
#ANONIEM | maandag 6 januari 2014 @ 07:44 |
Die met stoffen stoelen zijn aardig, maar ik zit liever in ICR of ICM. Ik wil gewoon wat afwisseling, ik zit de laatste jaren binnen Nederland alleen maar in VIRM ![]() | |
arkkey | maandag 6 januari 2014 @ 07:57 |
Sinds ik sinds dit jaar ook verdoemd ben tot de in- en uitcheck hell vroeg ik me af of een conducteur je ov kaart ook visueel moet kunnen zien, of is bliepen genoeg? Staat dat ergens beschreven? Ik wil m namelijk achter m'n telefoon steken, dat is handig en zo kan dat ding ook bijna niet stuk gaan, maar dan moet dat niet inhouden dat ik dat ding er om de 2 dagen uit moet friemelen omdat eoa lul m per se wil zien | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 08:10 |
Hij wil hem gewoon zien bij controle..... | |
freako | maandag 6 januari 2014 @ 08:18 |
Ik heb dat ding in mijn portemonnee achter zo'n gaasje zitten. Dat is in ieder geval geen probleem. In een half jaar tijd was er 1 conducteur die vroeg of ik 'm er even uit wilde halen. De rest scande gewoon. ![]() | |
arkkey | maandag 6 januari 2014 @ 08:45 |
Ok, ik ga eens even kijken wat ik ermee ga doen. Ik heb geen portemonnee meer en gewoon 2 pasjes los in m'n binnenzak van m'n jas. Dat is tot nu toe bij m'n bankpas geen enkel probleem geweest. Het ov chip deel van m'n 2013 trajectkaart deed het,echter na een paar maanden al niet meer. Dat was toen echter geen probleem omdat je toen niet hoefde in en uit te checken | |
GlenSpey | maandag 6 januari 2014 @ 10:53 |
Ligt aan de conducteur, zijn er een aantal die ook de gegevens op de kaart willen controleren of je gezicht bij de foto willen matchen ![]() | |
b2py | maandag 6 januari 2014 @ 10:57 |
De meeste boeit het geen fuck. | |
Peterselieman | maandag 6 januari 2014 @ 11:07 |
Als het eenmaal rolt dan gaat het wel | |
AverageJoe | maandag 6 januari 2014 @ 11:35 |
Amersfoort - Zwolle, de stoptrein variant. 90% is DDZ, de overige 10% SLT. 1x een ICMm gehad. | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 12:28 |
Er zit ook nog wel eens een verdwaalde VIRM in. | |
Ajaxfan | maandag 6 januari 2014 @ 13:16 |
Krijg je bij het aanvragen van een jaartrajectabonnement nog een soort ontvangstbevestiging of is het duimen dat ik rond eind januari dat kreng binnen krijg? Waarom duurt dat in godsnaam 5 weken trouwens? | |
_serial_ | maandag 6 januari 2014 @ 13:26 |
Ik heb in al die jaren dat ik dat soort abonnementen heb besteld dat ding altijd ruim op tijd gekregen (ongeveer een week voor tijd) | |
Ajaxfan | maandag 6 januari 2014 @ 13:33 |
Het zou technisch ook mogelijk moeten zijn het abbo als een 'product' op je persoonlijke ov chipkaart laden lijkt mij? Die hebben ook een pasfoto en zijn NS geactiveerd. Je laat iemand een digitaal formulier invullen en hangt ideal module achter. Dan loopt persoon A richting automaat en activeert product. Tada 5 weken tijdswinst. ![]() | |
_serial_ | maandag 6 januari 2014 @ 13:37 |
Het klopt, NS is bezig met verchipte maand/jaar trajectkaarten -> Trajectvrij, dat project heeft iets vertraging opgelopen. | |
Ajaxfan | maandag 6 januari 2014 @ 13:50 |
Dat is hopelijk eerder klaar dan dat alle poortjes gesloten zijn want anders hebben mensen met een papieren kaart een uitdaging straks. | |
ReisT | maandag 6 januari 2014 @ 13:56 |
Als het niet klaar is worden de poortjes ook niet gesloten. (Die termijn van 5 weken is overigens klinkklare onzin. Dat kan in de praktijk sneller.) | |
Viezze | maandag 6 januari 2014 @ 14:00 |
Maar wel heel slim, want mensen zijn blij als die dan eerder binnen is. Terwijl het eigenlijk nog steeds lang duurt. | |
greavy | maandag 6 januari 2014 @ 15:25 |
Iemand nog een Sik kopen? Bij B. Verstappen in Lierop (autohandelaar) staat Sik 338 te koop: http://www.schadeautos.nl(...)ws_result=61&pag=dsa Prijs ¤14.950,00. | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 15:30 |
Is de oudijzerprijs zo hoog? | |
#ANONIEM | maandag 6 januari 2014 @ 15:38 |
Dat is hetzelfde met de papieren kaartjes. Is me ook wel eens gebeurt dat ik het verkeerde kaartje gaf (dag eerder die nog in me portemonnee zat), die vervolgens braaf geknipt/stempelt terug kwam ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-01-2014 15:38:32 ] | |
Peterselieman | maandag 6 januari 2014 @ 15:40 |
ook wel eens gehad ja. Liet het toeslagkaartje voor het spoorwegmuseum in de trein naar Leeuwarden afstempelen ![]() | |
freako | maandag 6 januari 2014 @ 16:26 |
In de periode dat ik met maandtrajectkaarten reisde, kocht ik de trajectkaart voor de nieuwe maand altijd 1 of 2 weken van tevoren. Ik wisselde dat ding pas om met de verlopen kaart als een conducteur me erop wees. Dat duurde vaak een week of 2. ![]() | |
greavy | maandag 6 januari 2014 @ 16:28 |
Wadloper in Argentinië op dienst naar Uruguay | |
Dr_Flash | maandag 6 januari 2014 @ 16:34 |
Gelukkig lekker heet daar, kunnen ze goed tegen ![]() | |
DriekOplopers | maandag 6 januari 2014 @ 16:37 |
De hamvraag: wat is de goede maat voor een spoorbedrijf? NS te groot, Connexxion te klein? Overwegingen hier: http://www.voorbeterov.nl/page3.php | |
greavy | maandag 6 januari 2014 @ 16:39 |
Infrabel heeft de 4 diesellocomotieven reeks 62 die gebruikt werden voor het afslepen van een defecte of gestrande trein op de HSL2 Leuven - Luik uit dienst gehaald. Hiervoor zijn in Leuven en Luik nu elk één HLE18 gestationeerd. Indien de HLE18 niet ingezet kan worden door bovenleidingsproblemen zal een dieselloc HLD77 uit Schaarbeek of Kinkempois ingezet worden, die bij normale weersomstandigheden 30 km/h rijden op zicht over HSL2 mag rijden. Bij hellingen, slecht weer of nacht mag deze loc nog maar 15 km/h rijden op zicht. Tsja, er is wel iets daar, maar of je dáár nou blij van wordt? | |
Dr_Flash | maandag 6 januari 2014 @ 16:54 |
Ja ja. Dus er moet een trein gestrand zijn EN de bovenleiding gemold hebben EN het moet slecht weer zijn, en dan nog komen ze je redden. En jij maar janken. Hmmkay. | |
greavy | maandag 6 januari 2014 @ 16:57 |
Ik vind het prima, maar de locs die ze nu hebben, mogen tenminste op 'volle snelheid' over de HSL. Die locs gaan naar de Infrapool, zodat ze daar nog een groter overschot aan locs hebben. Waarom iets wat goed werkt weghalen, en iets wat altijd weer extra vertraging meegeeft, voor in de plaats. | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 18:35 |
Waarschijnlijk zullen er niet genoeg treinen stranden om 2 permanent beschikbare locs te rechtvaardigen als die locs ergens anders beter gebruikt kunnen worden. | |
Peterselieman | maandag 6 januari 2014 @ 18:49 |
Worden ze weer ingezet of is dit nog een oude foto? | |
b2py | maandag 6 januari 2014 @ 18:59 |
Ze worden nog steeds ingezet. Alleen niet grensoverschrijdend. | |
Dr_Flash | maandag 6 januari 2014 @ 19:28 |
Tijd voor wat NS-interferentie ![]() | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 19:28 |
We hebben nog wel wat HST's voor ze. Zo goed als nieuw, altijd binnengestaan, van een oud vrouwtje geweest. | |
greavy | maandag 6 januari 2014 @ 19:57 |
Maar nu gaan ze 2 locs van de nieuwste serie, HLE18, stationeren. 1 in Leuven en 1 in Luik. | |
DriekOplopers | maandag 6 januari 2014 @ 20:10 |
Wel gemeen om Merel van Vroonhoven een 'oud vrouwtje' te noemen. Ze is nog niet eens 50. ![]() | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 20:17 |
HLE 18 kun je makkelijker uitwisselen met z'n broertjes en zusjes, er rijden er genoeg in de binnenlandse dienst bij NMBS en die dingen gaan ook 1x per uur over diezelfde HSL 2.
![]() | |
MPG | maandag 6 januari 2014 @ 20:18 |
Vandaag aldaar weer volop slecht schoongemaakt / onderhouden ICR gezien ipv het beloofde fonkelnieuwe, glanzende DDZ ![]() | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 20:18 |
Klopt, er is weer redelijk wat ICRm teruggekomen in de IC Den Haag - Venlo. Van Somda:
| |
MPG | maandag 6 januari 2014 @ 20:32 |
Meh. | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 21:25 |
Vanmiddag stond er bij Alkmaar trouwens nog een schommelboot in de hens.![]() | |
b2py | maandag 6 januari 2014 @ 21:28 |
Blij dat ik toen al in Amsterdam was ![]() | |
Dr_Flash | maandag 6 januari 2014 @ 22:09 |
in de rook ja. Zie geen hens. | |
_serial_ | maandag 6 januari 2014 @ 22:12 |
Vast gelopen remmetje zeker | |
Fiorano | maandag 6 januari 2014 @ 22:12 |
Waar rook is is hens | |
Dr_Flash | maandag 6 januari 2014 @ 22:21 |
Na regen komt zonnehens. | |
Dr_Flash | maandag 6 januari 2014 @ 22:39 |
De hens valt niet ver van de boot. | |
Dr_Flash | maandag 6 januari 2014 @ 22:39 |
Soow ik ben echt grappig. | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 22:45 |
Raap me op. ![]() | |
b2py | maandag 6 januari 2014 @ 23:04 |
The Train, The Train, The Train is on Fire! | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 23:07 |
Hoezo kan het bij RZD of CR of JR dan wel flexibel en snel? | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 23:09 |
Ze hebben een gigantisch locomotievenoverschot in België. Eigenlijk hebben ze daar stiekem een gigantisch materieeloverschot als je P-treinen weglaat. | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 23:11 |
Dat is leuk in het weekend: de rangeerterreinen ('bundels') staan grotendeels vol met dubbeldekkers, M4's, etc en veel IC's... rijden met Desiro's. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 23:11 |
We don't need no water let the motherfucker burn! | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 23:11 |
MW41? ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 23:13 |
Ja ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 23:15 |
En dan nog moet er meer TRAXX van AngelTrains geleased worden om de Benelutser te rijden ![]() | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 23:16 |
Nog zo'n leuke is de locomotieven: het is de bedoeling dat de HLE 13 doorschuift naar NMBS Logistics om goederentreinen te rijden. Voor de reizigersdienst krijgt NMBS Mobility tenslotte de beschikking over 120 HLE 18's. Logistics kan er echter maar weinig mee, want met de HLE 13 kunnen ze alleen naar België of Frankrijk. Ze hebben juist ook locs nodig voor Nederland en Duitsland, dus huren ze maar een hoop Traxx-locomotieven waardoor de HLE 13 werkloos aan de kant staat... | |
Peterselieman | maandag 6 januari 2014 @ 23:17 |
wees blij dat ze hier niet de SLT's in de IC's stoppen ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 23:17 |
HLE18/19 kan in principe naar Nederland en in de aanbesteding is ook 'voorzien' voor de inbouw van ATB. Is echter nog niet 'gehomologeerd'. Die 'quotjes' heb ik afgekeken uit 'Het SpoorwegJournaal' natuurlijk. | |
b2py | maandag 6 januari 2014 @ 23:17 |
Die hoeveelheid loc's die in Duitsland ook op rangeerterreinen staat te druilen, verdrietig wordt je er van. Doe mij Nederland maar, al het overtollige de deur en niet meer houden. Geldverslindende bende. | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 23:18 |
Errrr... ![]() (bron verder onbekend) Het is de bedoeling dat de locs kunnen worden gebruikt voor grensverkeer, maar veel meer niet. Grensverkeer doet de NMBS met treinstellen (Breaks of Varkentjes) dus het heeft geen haast. | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 23:18 |
Veel locs aan de kant betekent niet dat er een overschot is. | |
Peterselieman | maandag 6 januari 2014 @ 23:18 |
uitzonderingen daargelaten natuurlijk ![]() | |
Peterselieman | maandag 6 januari 2014 @ 23:19 |
hier staan ook nog genoeg locs terzijde, met name d-locs | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 23:19 |
Dat is met de HLE13 ook zo. Maar de HLE18/19 ontwikkelt nog steeds meer vermogen dan een 1200 dus echt een heel groot probleem om iets verder landinwaarts te rijden moet het niet zijn en al helemaal niet als het om HSL-Rotterdam-HSL-Schiphol-Amsterdam gaat ![]() | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 23:19 |
Genoeg 1700 en 1800 terzijde ook. | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 23:20 |
Inderdaad. En als warme reserve kost het nog wel wat maar niet veel en als koude reserve nog veel minder. Tja, opstelcapaciteit waar een marginaal bedrag voor betaald moet worden. | |
b2py | maandag 6 januari 2014 @ 23:20 |
Slopen die teringzooi. | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 23:21 |
Eens, maar als ik NMBS zou zijn zou ik m'n geld niet meer zetten op de inbouw van ATB. Het is namelijk de bedoeling dat ATB vollledig uit Nederland verdwijnt in de komende 10 tot 15 jaar. Eens dat voltooid is kan de HLE 18 naar Nederland komen 'bollen' zonder duur meerwerk voor een systeem dat er toch uit gaat. Laat ProRail beginnen met het wegwerken van de ATB-eilanden: Amsterdam - Hoofddorp, Rotterdam-Noord - Barendrecht en Breda-HSL - Breda. Voor die gekke Beneluxplus zou Schiphol - Den Haag - Rotterdam ook uitgerust moeten worden. | |
b2py | maandag 6 januari 2014 @ 23:23 |
Je kan de ATB-kasten zo slopen uit die v'tjes en inbouwen. Hadsiekiedee. | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 23:24 |
Technologie uit de jaren 60/70 inbouwen in locs uit 2010. Dat gaat 'm worden ja. ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 23:24 |
Zou niet de eerste keer zijn. | |
b2py | maandag 6 januari 2014 @ 23:24 |
60/70? Maak daar maar 55 van ![]() | |
James1988 | maandag 6 januari 2014 @ 23:26 |
Dat is ook weer zo. ![]() Maar ik verwacht het niet. Als die locs al ATB zouden krijgen dan zal dat waarschijnlijk via een STM-ATB gaan lopen, dat ATB-signalen omsmurft naar ETCS-informatie. Dat is als het goed is al ontwikkeld door Bombardier (voor de Traxx) en Siemens/Alstom (voor de BR 189). ATB wel ja, ik denk dat de kasten in de Veetjes toch wel iets jonger zijn. | |
_serial_ | maandag 6 januari 2014 @ 23:27 |
Een boutje en een moertje en een nippeltje, en het past vast ![]() | |
DeaDLocK2K | maandag 6 januari 2014 @ 23:29 |
Ja okay, maar dan heb je nog steeds de opnamespoelen en logica nodig, dat wordt dan door de STM vertaald in leesbare informatie op schermen en geïntegreerd en alles. | |
b2py | maandag 6 januari 2014 @ 23:30 |
Vol. |