Hij wil hem gewoon zien bij controle.....quote:Op maandag 6 januari 2014 07:57 schreef arkkey het volgende:
Sinds ik sinds dit jaar ook verdoemd ben tot de in- en uitcheck hell vroeg ik me af of een conducteur je ov kaart ook visueel moet kunnen zien, of is bliepen genoeg? Staat dat ergens beschreven? Ik wil m namelijk achter m'n telefoon steken, dat is handig en zo kan dat ding ook bijna niet stuk gaan, maar dan moet dat niet inhouden dat ik dat ding er om de 2 dagen uit moet friemelen omdat eoa lul m per se wil zien
Ik heb dat ding in mijn portemonnee achter zo'n gaasje zitten. Dat is in ieder geval geen probleem. In een half jaar tijd was er 1 conducteur die vroeg of ik 'm er even uit wilde halen. De rest scande gewoon.quote:Op maandag 6 januari 2014 07:57 schreef arkkey het volgende:
Sinds ik sinds dit jaar ook verdoemd ben tot de in- en uitcheck hell vroeg ik me af of een conducteur je ov kaart ook visueel moet kunnen zien, of is bliepen genoeg? Staat dat ergens beschreven? Ik wil m namelijk achter m'n telefoon steken, dat is handig en zo kan dat ding ook bijna niet stuk gaan, maar dan moet dat niet inhouden dat ik dat ding er om de 2 dagen uit moet friemelen omdat eoa lul m per se wil zien
Ligt aan de conducteur, zijn er een aantal die ook de gegevens op de kaart willen controleren of je gezicht bij de foto willen matchenquote:Op maandag 6 januari 2014 07:57 schreef arkkey het volgende:
De meeste boeit het geen fuck.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:53 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ligt aan de conducteur, zijn er een aantal die ook de gegevens op de kaart willen controleren of je gezicht bij de foto willen matchen
Als het eenmaal rolt dan gaat het welquote:
Amersfoort - Zwolle, de stoptrein variant. 90% is DDZ, de overige 10% SLT. 1x een ICMm gehad.quote:Op zondag 5 januari 2014 23:25 schreef J.B. het volgende:
Godver de godver, hele dag DDZ ingepland tussen Venlo en Den Haag, want komt voorrijden als ik in Eindhoven de trein neem: VIRM![]()
![]()
En ook nog zo ene met paarse plastic stoelen
Ik wil ook eens wat afwisseling in mijn treinwereld
Ik heb in al die jaren dat ik dat soort abonnementen heb besteld dat ding altijd ruim op tijd gekregen (ongeveer een week voor tijd)quote:Op maandag 6 januari 2014 13:16 schreef Ajaxfan het volgende:
Krijg je bij het aanvragen van een jaartrajectabonnement nog een soort ontvangstbevestiging of is het duimen dat ik rond eind januari dat kreng binnen krijg? Waarom duurt dat in godsnaam 5 weken trouwens?
Het zou technisch ook mogelijk moeten zijn het abbo als een 'product' op je persoonlijke ov chipkaart laden lijkt mij? Die hebben ook een pasfoto en zijn NS geactiveerd. Je laat iemand een digitaal formulier invullen en hangt ideal module achter. Dan loopt persoon A richting automaat en activeert product. Tada 5 weken tijdswinst.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:26 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Ik heb in al die jaren dat ik dat soort abonnementen heb besteld dat ding altijd ruim op tijd gekregen (ongeveer een week voor tijd)
Het klopt, NS is bezig met verchipte maand/jaar trajectkaarten -> Trajectvrij, dat project heeft iets vertraging opgelopen.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:33 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Het zou technisch ook mogelijk moeten zijn het abbo als een 'product' op je persoonlijke ov chipkaart laden lijkt mij? Die hebben ook een pasfoto en zijn NS geactiveerd. Je laat iemand een digitaal formulier invullen en hangt ideal module achter. Dan loopt persoon A richting automaat en activeert product. Tada 5 weken tijdswinst.
Dat is hopelijk eerder klaar dan dat alle poortjes gesloten zijn want anders hebben mensen met een papieren kaart een uitdaging straks.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:37 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het klopt, NS is bezig met verchipte maand/jaar trajectkaarten -> Trajectvrij, dat project heeft iets vertraging opgelopen.
Maar wel heel slim, want mensen zijn blij als die dan eerder binnen is. Terwijl het eigenlijk nog steeds lang duurt.quote:Op maandag 6 januari 2014 13:56 schreef ReisT het volgende:
(Die termijn van 5 weken is overigens klinkklare onzin. Dat kan in de praktijk sneller.)
Dat is hetzelfde met de papieren kaartjes. Is me ook wel eens gebeurt dat ik het verkeerde kaartje gaf (dag eerder die nog in me portemonnee zat), die vervolgens braaf geknipt/stempelt terug kwamquote:
In de periode dat ik met maandtrajectkaarten reisde, kocht ik de trajectkaart voor de nieuwe maand altijd 1 of 2 weken van tevoren. Ik wisselde dat ding pas om met de verlopen kaart als een conducteur me erop wees. Dat duurde vaak een week of 2.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:38 schreef CrashO het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde met de papieren kaartjes. Is me ook wel eens gebeurt dat ik het verkeerde kaartje gaf (dag eerder die nog in me portemonnee zat), die vervolgens braaf geknipt/stempelt terug kwam
Gelukkig lekker heet daar, kunnen ze goed tegenquote:Op maandag 6 januari 2014 16:28 schreef greavy het volgende:
Wadloper in Argentinië op dienst naar Uruguay
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |