greavy | zaterdag 21 september 2013 @ 08:47 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash Trein en tram in Lissabon deel 1 en deel 2 - Zug-Chef >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 08:52 |
@Knight_Solaire, wat is de waarde van dat rapport en de verhalen die Berend de wereld in heeft geholpen. Mogelijk is Mott geduwd in een negatieve richting en heeft een tweede eerlijke versie gemaakt. | |
KnightSolaire | zaterdag 21 september 2013 @ 09:12 |
Ik weet het niet, maar het klinkt niet zo logisch. Als het met de V250 inderdaad allemaal wel meevalt, waarom zouden NS en NMBS dan zo graag ervan af willen? De alternatieve opties, met name voor NS, zijn ook niet bepaald aantrekkelijk -> het duurt jaren voordat er een goede vervanger kan zijn en tot die tijd wordt het aanmodderen terwijl er wel gewoon betaald moet worden voor de concessie. | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 21 september 2013 @ 09:16 |
Trein in Albanië. Hekurudha Shqiptare ![]() Zelfs in Albanië is de punctualiteit beter dan bij de NS. ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 21 september 2013 @ 09:21 |
http://www.t669.net/v200.html Treinengallerij uit Albanie. ![]() | |
V2 | zaterdag 21 september 2013 @ 09:24 |
Ik denk dat NS ook een eind komt als ze maar anderhalve trein per dag hoeven te rijden ![]() | |
Linkse_Boomknuffelaar | zaterdag 21 september 2013 @ 09:30 |
http://www.hsh.com.al/Orari%20trenave%20.pdf De frequentie is erg matig. Shkoder - Tirane slechts eenmaal per dag vertrek 5:45 uur (dan slaap ik nog ![]() ![]() De gemiddelde snelheid is 25 km/uur, ongeveer de snelheid van een fiets. ![]() Alhoewel voor de prijs, 200 leke ongeveer, hoef je niet de fiets te pakken. ![]() | |
Mr_Klaasje | zaterdag 21 september 2013 @ 10:18 |
NMBS had sowieso geen zin in het project. Het bedrijf draait verlies, heeft de kip met de gouden eieren in de vorm van de Thalys en geen zin in gezeur en overbevissing van een bepaalde verbinding. NMBS zou dus iedere vorm van negativiteit op kunnen pakken om het project "FYRA" te stoppen. Dat hebben ze gedaan en wel op zo'n manier dat ze NS in het hemd hebben gezet. Onveiligheid van treinen suggereren, iets wat het gevolg kan zijn van een kinderziekte afdoen als een majeur probleem etc. etc. Dat neemt niet weg dat het een en ander aan die V250 rammelt maar het belangrijkste doel is bereikt: NS kon met goed fatsoen niet doorgaan met het project zonder geloofwaardigheid naar de buitenwereld te verliezen. Doei, project FYRA! | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 10:19 |
![]() | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 11:10 |
De theorie achter DSSU: Japan op Nederlands spoor: eenvoud loont (sneller, vaker, veiliger, stiller, goedkoper) En de literatuur: “Net als in Japan: aparte spitsdienstregeling voor NS?” EEN TREINVERTRAGING ZIT IN EEN KLEIN HOEKJE | |
Mr_Klaasje | zaterdag 21 september 2013 @ 11:51 |
Helaas is dat eerste document een perfect voorbeeld van een eenzijdige benadering. Daarnaast zitten er wat rare veronderstellingen in. Bijvoorbeeld: Spaghetti aan sporen betekent een spaghetti aan treindiensten en dus kruisende bewegingen en dus minder capaciteit en dus vertraging. Hoewel Utrecht CS nooit gebouwd is voor een lasagne aan treindiensten wordt het in de basisdienstregeling wel zo gebruikt juist omdat je lasagneroutes over de spaghetti kunt tekenen. Het beperkt je echter niet om zo nu en dan een keer een spaghettitrein te laten rijden. Terzijde: Ik ben zowel fan van spaghetti als lasagne. | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 11:53 |
Spaghetti aan sporen heeft vaak wel tot gevolg dat er lagere in- en uitrij snelheden worden gehanteerd, omdat er geen ruimte is om overal 1:15 wissels aan te leggen. Hierdoor lagere capaciteit. Spaghetti: die van moeders. | |
Mr_Klaasje | zaterdag 21 september 2013 @ 12:05 |
Je kunt stellen dat er misschien wel erg veel mogelijk is op het huidige emplacement. Eens. Maar dan hoef je niet meteen naar het andere uiterste. 3/4e van de winst haal je met 60 km/h al binnen. 80 km/h is nodig om met het huidig seinstelsel en de huidige remwegen 2 minuten planopvolging te kunnen halen. Met ETCS redt je dat ook al met 40 km/h en met 60 km/h heb je iets moois te pakken. Je kan namelijk wat meer flexibiliteit in het emplacement inbouwen door wat meer gelijktijdigheden en bereikbaarheden te bieden. Zo is het emplacement ook toekomstvast als lijnvoeringen worden veranderd en is het makkelijker om rangeerbewegingen en kerende treinen te handelen zonder meteen hinder te veroorzaken. | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 12:19 |
En de winst ETCS + 80 is nihil in vergelijking ETCS + 60? | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 12:23 |
Mr_Klaasje | zaterdag 21 september 2013 @ 12:31 |
Ja. Plus dat 80 sowieso twijfelachtig is als bepaald materieel dat niet binnen een bepaalde afstand haalt. De enige reden dat 80 km/h onder NS'54 interessanter is dan 60 km/h is dat je dan nuttig een seinverdichting kan maken wat bij 60 km/h niet kan. | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 13:21 |
| |
Flodder450 | zaterdag 21 september 2013 @ 13:49 |
![]() | |
Flodder450 | zaterdag 21 september 2013 @ 13:49 |
![]() | |
Zug-Chef | zaterdag 21 september 2013 @ 14:05 |
In navolging van vorige week zaterdag, toen zat het weer niet mee, vandaag wederom een echte goederentrein in Fryslân.![]() ![]() ![]() De lege trein gaat woensdag retour Duitsland. | |
LtnGeorge | zaterdag 21 september 2013 @ 14:18 |
Die kwam gistermiddag rond een uur of half 5 door heerenveen met een slakkengang. Hij reed overigens niet zelfsstandig maar hing achter een 6400(?) diesel van strukton. Wat kan daar de reden voor zijn? | |
Zug-Chef | zaterdag 21 september 2013 @ 14:20 |
Deze Strukton Deutz lok mag niet harder dan 40 km/h over het hoofdnet, dus gesleept is dan de beste optie. | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 14:21 |
Waarom zou je dan twee loc's nemen als die andere loc het rangeerwerk ook kan uitvoeren? | |
Zug-Chef | zaterdag 21 september 2013 @ 14:23 |
Mogelijk is die Strukton G1206 die die Deutz naar Leeuwarden bracht dit weekend benodigd voor andere klussen in het land. Tevens blijft de Deutz minstens tot woensdag in Leeuwarden om dan de lege trein weer vertrekgereed te zetten. | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 14:26 |
Maar in de post van LtnGeorge wordt gezegd dat de Deutz is meegegaan naar het zuiden des lands? | |
Zug-Chef | zaterdag 21 september 2013 @ 14:32 |
Nee hoor in de post van LtnGeorge staat alleen dat ie gisteren om half 5 door Heerenveen kwam. Niet welke richting die op ging. Maar zoals aan de foto's te zien is dus naar Leeuwarden. | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 14:43 |
Ohja, ![]() ![]() | |
LtnGeorge | zaterdag 21 september 2013 @ 14:53 |
Inderdaad achter een G1200 (na opzoeken) door Heerenveen richting Leeuwarden. Overigens leek de standaard snelheid nogal wat lager dan het overige vervoer. De twee loks zaten precies tussen de sprinter (|Meppel-Leeuwarden) en de stoptrein vanuit Zwolle in. In Heerenveen zijn de twee loks even stil gezet zodat de laatst genoemde stoptrein ze in kon halen. | |
DriekOplopers | zaterdag 21 september 2013 @ 15:52 |
Grote moeite met de heksenjacht die op het spoor lijkt te zijn ontketend. Zie mijn column op de FP: http://frontpage.fok.nl/column/618487/1/1/50/heksenjacht.html | |
James1988 | zaterdag 21 september 2013 @ 16:09 |
Op zich weinig nieuws, Descheemaecker zei tijdens zijn presentatie al dat het oplossen van alle problemen minstens zo'n 18 maanden zou duren en dat wordt hier bevestigd. De V250 heeft een aantal grote problemen en heel veel kleine, ik kan me voorstellen dat NS en NMBS dat onacceptabel vinden voor een product waar meer dan 8 jaar aan is gesleuteld. | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 16:17 |
![]() ![]() | |
Duvel | zaterdag 21 september 2013 @ 17:03 |
De verantwoordelijke voor de sluitseinen is volgens mij formeel de hoofdconducteur van de reizigerstrein. | |
Anno1982 | zaterdag 21 september 2013 @ 18:29 |
Goed en opbouwend verhaal! En vwb die heksenjacht, iedereen roept maar wat zonder te weten waar die het eigenlijk over heeft. Sterkte met je rug en knieën ![]() | |
Bitlord | zaterdag 21 september 2013 @ 19:09 |
Ik dacht dat er alleen in de nacht van za op zo wordt gereden en niet van vr op za. Is er deze nacht weer een rit? | |
Peterselieman | zaterdag 21 september 2013 @ 20:05 |
De 5600 is een stoptrein met een gemiddelde van bijna 67 km/h. Gezien het grote aantal stops is dat best hard te noemen. No way dat het zware VIRM dat zal gaan halen als het spoor iets gladder wordt door de herfst. | |
James1988 | zaterdag 21 september 2013 @ 20:12 |
Volgens mij alleen vr-za. | |
Kentekenplaat | zaterdag 21 september 2013 @ 20:21 |
Krijgen de machinisten die die ritten rijden nou ook gevarentoeslag? | |
mc3347 | zaterdag 21 september 2013 @ 20:23 |
Inderdaad. Niet alleen zwaar mat, maar vooral ook enorm slipgevoelig. | |
b2py | zaterdag 21 september 2013 @ 21:32 |
![]() | |
MTL | zaterdag 21 september 2013 @ 21:49 |
Nee, maar wel een Deurenbonus. Hoe meer deuren ze nog hebben aan het einde van de rit, des te hoger is de bonus ![]() | |
greavy | zaterdag 21 september 2013 @ 22:17 |
Fraaie Björn! Ik stond in de buurt van Reduzum, althans, dat was mijn plan voor de beladen trein. Doordat er wat wegomleidingen waren, en ik 13 minuten langer onderweg was als normaal, zag ik de trein passeren toen ik zo ongeveer de auto tot stilstand had gebracht bij de stek. | |
Peterselieman | zaterdag 21 september 2013 @ 22:24 |
Dat van die wegomleidingen daar had ik je wel kunnen vertellen ![]() Denk dat ik wel weet welke stek je bedoelt. Ben daar wel bekend namelijk ![]() | |
greavy | zaterdag 21 september 2013 @ 22:28 |
Ik had een aantal wegomleidingen wel in gedachte, maar ik had nu niet eens last van de wegomleidingen rondom Reduzum/Idaard, maar in de fucking middle of nowhere bij mijn pa in de buurt. En mijn pa was even vergeten te vertellen dat ik moest omrijden ![]() | |
AverageJoe | zaterdag 21 september 2013 @ 22:42 |
Doordeweeks breng ik tegenwoordig door op locatie Veldwijk, direct gelegen naast station Ermelo. Een drukke spoorlijn. Komt daar regelmatig wat interessants langs? Tot nu toe veel DDZ, VIRM & ICMm gezien. | |
Peterselieman | zaterdag 21 september 2013 @ 22:43 |
Rond Reduzum waren ze er vandaag wel, want op de A32 was de afrit Wirdum/Wytgaard afgesloten ivm de aanleg van een fietstunnel (gelukkig ligt die al onder het spoor) en bij Wytgaard werd er ook nog gewerkt aan de Bredyk volgens de borden die ik tegenkwam. | |
Peterselieman | zaterdag 21 september 2013 @ 22:46 |
dat rijdt er voornamelijk. Af en toe komt er een Plan V, een SLeT of wat Cargo langs, maar dat is meer uitzondering dan regel | |
greavy | zaterdag 21 september 2013 @ 23:32 |
De laatste trein van de dag tussen Stadskanaal en Veendam, en uiteraard terug, zou met dubbeltractie 2200 uitgevoerd worden. En dat geschiedde ook. Bij Bareveld passeert trein 3914 richting Veendam de fotografen, terwijl een oude De Soto uit 1959 een leuk extraatje aan de foto geeft. [ Bericht 0% gewijzigd door greavy op 21-09-2013 23:40:33 ] | |
Zug-Chef | zaterdag 21 september 2013 @ 23:58 |
Leuke combi zo! Enne, wat betreft die dwarsliggertrein, volgende week zaterdag nieuwe kans. | |
greavy | zondag 22 september 2013 @ 00:02 |
Ik zit volgende week ook weer in Friesland, maar die zaterdag heb ik andere verplichtingen. Komt vast ooit wel weer een mogelijkheid ![]() | |
WhiteJoker | zondag 22 september 2013 @ 00:06 |
Zo, eindelijk terug van de JVRace georganiseerd door de Jonge Veranderaars. Vijf teams, vijf modaliteiten en 1 bestemming: Brussel. De start was in Amsterdam om 8 uur 's ochtends. Modaliteiten zijn Thalys, IC trein, bus, auto (gehuurd) en e-car. Die laatste is voor Brussel gestrand door een gebrek aan werkende laadpalen. Ik zat in het IC-trein team, waarbij we goed begonnen door het missen van de IC naar Vlissingen. Dan de Fyra naar Breda maar pakken en overstappen in Rotterdam, waar we de oorspronkelijk geplande trein naar Vlissingen weer konden pakken. In Roosendaal de stoptrein naar Antwerpen en vanaf daar weer een IC naar Brussel-Centraal om daar naar de Grand Place te gaan. Uiteindelijk kwamen we om 12.30 uur aan in Brussel Noord waar we besloten om de bonuspunten binnen te slepen want auto, bus en Thalys waren al aangekomen en hadden de Grand Place al bezocht. We moesten om 18.30 uur weer terug zijn in Amsterdam, dat is uiteindelijk niet gelukt doordat de stoptrein 2 minuten te laat was en we de sluitseinen van de IC zagen wegrijden. +30 dus. Uiteindelijk na 19.00 uur in Amsterdam bij het kantoor van Inno-V waar Driek als verrassing op ons stond te wachten. Het was een leuke ervaring, maar ik zou de IC niet zo snel pakken. De Thalys is te duur en de auto loont alleen als je meerdere personen hebt. De bus was verrassend snel, goedkoop en goed (stopcontacten en wifi). Dat was dus de conclusie, hoewel de auto uiteindelijk toch heeft gewonnen. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 00:10 |
Bus? Eurolines vanaf Amstel of zo? Lijkt me een eindeloos verhaal als je dat met lijnbussen moet doen namelijk ![]() | |
Bitlord | zondag 22 september 2013 @ 00:56 |
Op de Twitter zag ik Megabus.com langskomen, de organisatie waarmee ik in augustus ook van Orlando naar Atlanta reed. Die reis (enkele reis) van 787 kilometer kostte mij toen ¤2,95 (¤0,0037/km). In Nederland rijdt Megabus twee tot viermaal daags van Amsterdam (P+R Zeeburg) naar Brussel in 3 uurtjes. Enkele reis kost dit ¤15 (¤0,07/km). Tot twintig keer zo duur als in de USA, maar nog steeds voordeliger dan Thalys en SurrogaatBenelux. Overigens kun je voor dezelfde prijs ook doorreizen naar Parijs.. | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 07:55 |
Wat vet, ik heb jullie een groot deel van de dag gevolgd op Twitter! | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 09:41 |
Zonde, ik hoor er net pas van ![]() | |
Zug-Chef | zondag 22 september 2013 @ 10:06 |
Dat viel zeker tegen voor die zogenaamde veranderaars ( ![]() Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen maarja. | |
WhiteJoker | zondag 22 september 2013 @ 10:13 |
De meeste zijn OV personeel inderdaad, maar de conclusie is gewoon dat grensoverschrijdend vervoer zijn potentie niet haalt. Ja, het is jammer dat het OV het niet wint, maar het is ook niet echt een ramp. | |
mschol | zondag 22 september 2013 @ 10:13 |
Dat het OV kutter ging heeft wellicht te maken dat ze gewoon te laat waren voor de treinen..? maar aan de andere kant: dit was tot brussel, wat zou er gebeuren als je naar parijs ging... een auto is dan aanzienlijk langer onderweg.. | |
Zug-Chef | zondag 22 september 2013 @ 10:14 |
Binnen Nederland is het OV ook zelden de winnende modaliteit. Alleen als je dichtbij het station woont/snel daar kan komen met bv fiets en je bestemming ook dichtbij een station ligt. Overigens werk ik zelf ook bij het OV, daar ligt het echt niet aan hoor ![]() | |
WhiteJoker | zondag 22 september 2013 @ 10:15 |
Het hangt er van af. Voor mij wint het OV het wel in mijn woon-werkverkeer omdat parkeren enorm duur wordt ![]() | |
Zug-Chef | zondag 22 september 2013 @ 10:16 |
Voor mn werk moet ik nogal eens op de stalling in Dordrecht zijn (op industriegebied Staart). Ik ben erg blij als een collega me in Papendrecht van de Qliner halte met de auto op wil pikken of dat ik na de afspraak op Utrecht CS afgezet kan worden met de auto: dat scheelt een uur (!) reistijd. Woon zelf in Leeuwarden for those who didn't know. | |
WhiteJoker | zondag 22 september 2013 @ 10:17 |
Nee, het oorspronkelijke plan was de Fyra naar Rotterdam en dan overstappen. Alleen die Fyra heeft niet echt een goede reputatie, en het ging om een race, dus we wilden een trein eerder pakken. Het feit dat je in Roosendaal en Antwerpen moet overstappen, of in Rotterdam ipv Roosendaal als je de Fyra neemt, maakt het gewoon kut. | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 10:17 |
Geef mij die leasebak maar ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 10:52 |
Kansloze discussie dit, weten jullie allemaal best ![]() | |
dcm360 | zondag 22 september 2013 @ 10:57 |
Mja, in de trein kan ik (op de iets langere afstanden) tenminste nog wel door mn mail heen werken, en ook lukt het om te werken aan niet al te ingewikkelde delen van projecten (softewareontwikkeling). Het scheelt wel dat ik bijna nooit ergens hoef te zijn waar ik nauwelijks met het OV kan komen. | |
Kentekenplaat | zondag 22 september 2013 @ 10:59 |
En ik denk dat een auto ook nog wel duurder is. Benzine is niet het enige, je hebt ook te maken met tolkosten. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 11:05 |
Parkeergeld, bekeuringen, onderhoud, verzekering, afschrijving, wegenbelasting.... | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 11:06 |
Nouja, met vier man in de Thalys retour Amsterdam <-> parijis is 4x ¤70. Met de auto ga je makkelijk daaronder.. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 11:10 |
Ja, moet je wel zelf rijden en ben je 2 keer zo lang onderweg. Maar okee ![]() | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 11:15 |
Van Gare de Heerhugowaard naar Gare du Nord is volgens Google Maps 5 uur en 10 minuten boeken. Half uur stops erbij is 5 uur 40. Dan ga ik van Gare de Heerhugowaard met de zug naar Amsterdam C. Daar neem ik extra speling omdat die schijttrein wel eens stuk kan gaan. +30 minuten. Het scheelt dat ik vanaf Amsterdam C slechts 3 uur en 16 minuten onderweg ben. Maar als ik nu bedenk dat ik morgen naar Parijs wil ben ik wel ¤90 kwijt voor een enkeltje, per persoon. Voila, le car et le plus best. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 11:38 |
Probeer je mij nou te overtuigen of zo? ![]() ![]() | |
Mr_Klaasje | zondag 22 september 2013 @ 12:04 |
Dat de auto sneller is wil niet zeggen dat die dan beter is. Dat hangt namelijk van je persoonlijke voorkeuren af. Als je graag chat of werkt tijdens het reizen is het niet erg als OV trager is dan de auto. | |
Mr_Klaasje | zondag 22 september 2013 @ 12:06 |
Hypothetische voorbeelden zijn altijd heel slecht om je gelijk mee te behalen inderdaad. | |
Peterselieman | zondag 22 september 2013 @ 12:08 |
En het is weer mis tussen Schiphol en Duivendrecht/Bijlmer ArenA. Ditmaal rijden er minder treinen door een beschadigde bovenleiding | |
mc3347 | zondag 22 september 2013 @ 12:12 |
Heb je dan de Periferique ook meegeteld? Google Maps is net als de NS reisplanner, die gaat van het beste scenario uit ![]() Ik kan je uit eigen ervaring vertellen (5 jaar touringcarchauffeur geweest) dat de snelwegen richting Parijs nogal eens vast staan en dan heb ik het niet over die miezerige files die we hier in NL hebben staan. | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 12:22 |
![]() | |
Mr_Klaasje | zondag 22 september 2013 @ 12:23 |
Wie? Ik zie ze niet. | |
DriekOplopers | zondag 22 september 2013 @ 12:40 |
Hee! Wij hebben elkaar dus gisteren IRL gezien bij inno-V!!! | |
DriekOplopers | zondag 22 september 2013 @ 12:42 |
Verslag van de race hiero: http://storify.com/JVidee(...)e=t.co&utm_campaign= | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 12:51 |
Zonde dat we daar vooraf niks van gehoord hebben ![]() | |
Flodder450 | zondag 22 september 2013 @ 13:24 |
Dit weekend waren/zijn er trouwens de STAR dagen | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 13:27 |
oh. Daar had ik nog wel ff heen gekund als ik dat vanochtend vroeg geweten had ![]() Ik mis het een beetje de laatste tijd ![]() | |
DriekOplopers | zondag 22 september 2013 @ 13:33 |
Was voor de leden van de Jonge Veranderaars, professionals van <35 jaar die in het OV werken. Ik was daar te gast in mijn rol van 'oude veranderaar'... ![]() | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 13:43 |
Na die vier weekenden achter elkaar ook wel wat rust verdiend ![]() | |
DriekOplopers | zondag 22 september 2013 @ 14:05 |
Ow! De problemen met de V250 naderen een onverwacht snelle ontknoping. Kijk maar: http://www.voorbeterov.nl/130922.php ![]() | |
Kentekenplaat | zondag 22 september 2013 @ 14:07 |
Bekeuringen heb je zelf in de hand. Parkeergeld is in Parijs waarschijnlijk ook wel een dingetje. De rest reken ik nooit mee omdat ik die kosten toch al heb, de auto staat hier al. | |
Kentekenplaat | zondag 22 september 2013 @ 14:14 |
Maar net rekende je vanaf Amsterdam CS, dan heeft Fles wel gelijk. Dan is het volgens ViaMichelin 5u32 van CS naar Gare du Nord. en dat kost met een normale auto zo'n 100 euro enkele reis. Maar daar zit geen parkeergeld bij in. Vanaf mijn eigen woonplaats is het 120 euro en 7 uur. Als de aansluitingen goed zijn is de trein sneller. En met minder dan 4 man ook al voordeliger. | |
Kentekenplaat | zondag 22 september 2013 @ 14:16 |
Gewoon 's nachts rijden. ![]() Al was dat geen garantie voor het woord:"Fluide" op de matrix-borden. Maar ik kon nog kiezen uit de Periphirique of de A86. | |
Kentekenplaat | zondag 22 september 2013 @ 14:17 |
![]() Al is deze wel betrouwbaarder. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 14:30 |
![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 14:31 |
![]() | |
greavy | zondag 22 september 2013 @ 14:36 |
Die foto met de oude De Soto naast de 2225+2278 in dubbeltractie met een paar 2-assers is ook bij de STAR gemaakt, tijdens de STAR-dagen. Nu hopen dat ze er weer eens een 2e stoomloc bij rijvaardig krijgen ... | |
Flodder450 | zondag 22 september 2013 @ 14:59 |
kameraad van mij werkt bij de STAR, schijnt dat die 2200 alleen aan de buitenkant weer mooi gemaakt is, maar de binnenkant nog veel werk nodig heeft | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 15:43 |
Is de bovenleiding naar beneden getrokken op de Zuidtak? Duurt inmiddels al de gehele dag.. | |
greavy | zondag 22 september 2013 @ 15:49 |
Ik las iets dat de Sprinters die normaal via de Zuidtak Hoofddorp - Schiphol - Weesp gaan, nu zonder te stoppen op Amsterdam Centraal via Centraal gaan. Klopt dat zo ongeveer? | |
dennistd | zondag 22 september 2013 @ 15:59 |
In mijn IC Utrecht-Schiphol werd net omgeroepen dat we gingen stoppen te Bijlmer en Duivendrecht en wegens geplande werkzaamheden niet te Amsterdam C en Sloterdijk. We zijn net op spoor 1 op Bijlmer gestopt en staan op duivebdrecht hoog nu [ Bericht 18% gewijzigd door dennistd op 22-09-2013 16:04:10 ] | |
greavy | zondag 22 september 2013 @ 16:00 |
Leuke route. Vanaf Duivendrecht via Amsterdam Centraal naar Schiphol. Dat is misschien beter als veel bussen regelen voor dat stukje ... Of de mensen oneindig laten overstappen ... | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 16:10 |
Duivendrecht boog? Oh hoog ![]() Maar zo raar is het toch niet dat je niet stopt te Amsterdam Sloterdijk en Amsterdam C? Doen ze normaal bij omleiden ook niet.. [ Bericht 5% gewijzigd door b2py op 22-09-2013 16:25:54 ] | |
Peterselieman | zondag 22 september 2013 @ 16:29 |
![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 22 september 2013 @ 16:33 |
Volgende week liggen Weesp - Muiderpoort en Amersfoort - Utrecht eruit. Oude tijden herleven, want de IC's tussen Utrecht en Amsterdam gaan weer stoppen op Duivendrecht om zo zowel Amsterdam als Utrecht goed bereikbaar te houden. | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 16:35 |
Doen ze ook al als de zuidtak eruit ligt hoor ![]() | |
Peterselieman | zondag 22 september 2013 @ 16:37 |
het viel me in ieder geval op, omdat ik een reisje aan het plannen was. Waarschijnlijk zaterdag even met de draagvleugelboot naar Velsen, nu het nog kan. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 16:37 |
Oh ja kut dat moet ik ook nog ![]() | |
Peterselieman | zondag 22 september 2013 @ 16:42 |
als het goed is schrappen ze in december die lijn, dus voor die tijd moet je er geweest zijn | |
greavy | zondag 22 september 2013 @ 16:50 |
![]() De Soto uit 1959 en STAR 2278 + SMMR 2225 + 2-assers Wat heen naar Veendam komt, komt ook weer terug, zoals op zaterdag 21 september dus ook gebeurde. Na het lokomlopen in Veendam kwam de 2278 (bouwjaar 1957) voorop te zitten met de 2225 (bouwjaar 1955) als tweede lok als trein 3915 naar Stadskanaal. Op vrijwel dezelfde stek als de vorige foto met deze De Soto uit 1959 werd opnieuw een foto met de De Soto gemaakt, maar dan van de trein die de helling naar de brug van Bareveld oprijdt, gemaakt. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 16:54 |
Wanneer wou jij gaan? | |
WhiteJoker | zondag 22 september 2013 @ 16:57 |
Klopt! Ik zat praktisch naast je bij de uitslag. Je bleef die dozen pizza aan me geven, en ik gaf ze steeds zonder te pakken door. De ervaring was wel heel tof. Het was trouwens nog best spannend tussen de auto, Thalys en bus. Die kwamen vlak achter elkaar het Grand Place oplopen. Ik weet niet of je dat via Glympse terug kunt spelen. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 17:03 |
Okee ![]() ![]() | |
Peterselieman | zondag 22 september 2013 @ 17:10 |
waarschijnlijk komende zaterdag. Is de eerste keer sinds lange tijd dat ik weer vrij heb van het werk | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 17:43 |
Oh dan wil ik ook wel mee ![]() | |
James1988 | zondag 22 september 2013 @ 17:49 |
Zo, dat is ook voor het eerst: NS Hispeed die me een reis wil verkopen voor een prijs die lager ligt dan bij DB... Maar hoe de neuk rijdt deze ICE? V 22:55 Köln Hbf A 05:20 München Hbf ICE 619 ![]() | |
Peterselieman | zondag 22 september 2013 @ 17:51 |
even mezelf corrigeren: zaterdag ligt Zwolle - 't Harde eruit en niet Amersfoort-Utrecht. | |
Peterselieman | zondag 22 september 2013 @ 17:51 |
Lijkt me leuk. Komende week maar even plannen hoe of wat | |
greavy | zondag 22 september 2013 @ 17:53 |
Volgens HAFAS rijdt ICE 619 van Köln naar Frankfurt(Main)Hbf, kan niks over München vinden. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 17:54 |
Die heb ik een keer gedaan. Limburg Süd, Montabaur, Frankfurt, stuttgart, Ulm en nog veel meer haltes. En je komt compleet verrot aan. En alles is dicht om 0520. Sterkte ![]() | |
James1988 | zondag 22 september 2013 @ 17:54 |
Op vrijdagen rijdt hij zo te zien door naar München: V 22:55 Köln Hbf V 23:08 Köln/Bonn Flughafen V 23:35 Montabaur V 23:46 Limburg Süd V 00:00 Frankfurt(M) Flughafen Fernbf V 00:29 Frankfurt(Main)Hbf V 00:46 Frankfurt(M) Flughafen Fernbf V 01:24 Mannheim Hbf V 01:37 Heidelberg Hbf V 01:46 Wiesloch-Walldorf V 01:58 Bruchsal V 02:26 Vaihingen(Enz) V 02:45 Ludwigsburg V 03:03 Stuttgart Hbf V 04:00 Ulm Hbf V 04:16 Günzburg V 04:48 Augsburg Hbf A 05:11 München-Pasing A 05:20 München Hbf Serieus, wie bedenkt zoiets? ![]() Ik denk niet dat dat 'm gaat worden. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 17:57 |
Yolo! ![]() | |
James1988 | zondag 22 september 2013 @ 17:57 |
Ik wil naar Wenen ![]() | |
greavy | zondag 22 september 2013 @ 17:58 |
Oja, ik zie het. Zie ook Hafas | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 17:59 |
Je kunt in München wel douchen op het station trouwens ![]() | |
greavy | zondag 22 september 2013 @ 18:01 |
Signal passed at danger at Stafford (Rapport) Een aardig rapport, met zover ik het wat begrepen heb nogal wat fouten door de machinist ... Hoewel er ook naar de vervoerder en leasemaatschappij wordt uitgehaald | |
James1988 | zondag 22 september 2013 @ 18:03 |
Oh, dat is dan wel weer handig ![]() Die rit (Keulen - München) is 700 km, waarom heeft die trein daar zowat de hele nacht voor nodig? ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 18:05 |
Ga maar kijken. In Frankfurt ben je al een uur kwijt. | |
James1988 | zondag 22 september 2013 @ 18:13 |
Ik zie het. Vaag allemaal ![]() | |
greavy | zondag 22 september 2013 @ 18:26 |
Zuidtak-prognose is alweer aangepast, nu naar 21:00. Gokje: Wordt daarna 23 september 02:00? | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 18:39 |
| |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 18:47 |
Zoiets had de Telegraaf ook al ja. | |
James1988 | zondag 22 september 2013 @ 18:47 |
De uitspraak van AB/Finmeccanica verwijst zelfs naar de Telegraaf. ![]() Weet je ook meteen aan welke kant de Telegraaf staat... | |
Peterselieman | zondag 22 september 2013 @ 18:52 |
De Televaag is gewoon uit op sensatie. Halve waarheden presenteren als de waarheid, alles voor de verkoopcijfers, want het 'nieuws' waar ze mee kwamen was helemaal geen nieuws. Die 17 tot 22 maanden was als Ansaldo volledig mee zou denken en ook mee zou werken. We hebben vanaf januari kunnen zien dat Ansaldo niet echt haar best heeft gedaan, althans dat beeld lijkt er te zijn. | |
Adrie072 | zondag 22 september 2013 @ 18:56 |
http://www.geschiedenis24(...)derlandse-bodem.html Vanavond op ned2 om 21:20 of is het nou NPO2? | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 18:58 |
Link doet het niet bij mij ![]() | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 18:59 |
Doet het hier prima ![]() | |
Adrie072 | zondag 22 september 2013 @ 18:59 |
Nou bij mij prima. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 19:07 |
Oh dan zal het zijn dat ik mobiel zit ![]() ![]() | |
dcm360 | zondag 22 september 2013 @ 19:26 |
Ik moest 2 pogingen doen voordat ik een pagina kreeg, dus er zit vermoedelijk wel wat raars aan de kant van hun. | |
Frenk3nstein | zondag 22 september 2013 @ 19:56 |
Andere tijden straks over Werkspoor. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 20:00 |
Toppie, ik noteer m vast ![]() | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 20:03 |
Houdt me op de hoogte, ik moet hem ook nog doen! | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 20:03 |
Ooh tof dat ga ik kijken EN opnemen ![]() ![]() | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 20:09 |
Ik zit dan in het café ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 september 2013 @ 20:09 |
O Tof, ik ga ook kijken ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 20:10 |
Komende zaterdag. Jij mag uitslapen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 september 2013 @ 20:10 |
Er staan inmiddels werkende OV-chipkaart paaltjes op het station in Eijsden. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 20:12 |
Ik ga volgende week wel even in Glanerbrug kijken ![]() | |
Mr.Jorn. | zondag 22 september 2013 @ 20:15 |
Lol, een vriend van mij zit in de overvolle IC naar Groningen uit Rotterdam, komt er de volgende mededeling: "Deze trein is zo vol dat ik uw veiligheid niet kan garanderen. Omdat we geen betere oplossing kunnen bedenken wordt deze trein nu opgeheven. Gelieve uit te stappen." | |
_JdM_ | zondag 22 september 2013 @ 20:17 |
Staan er al sinds december 2011... | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 20:17 |
Lekkere "oplossingen" zijn dat altijd ja ![]() Hoerige k*nker NS ook, alsof opheffen wat oplost ![]() ![]() | |
James1988 | zondag 22 september 2013 @ 20:20 |
Zwaar kansloos weer. ![]() | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 20:20 |
En de volgende trein zal niet veel langer zijn natuurlijk ![]() | |
DriekOplopers | zondag 22 september 2013 @ 20:20 |
Graag even plaats en tijd. Thanks! | |
Peterselieman | zondag 22 september 2013 @ 20:22 |
dat zet zoden aan de dijk. In de volgende trein wordt het dan net zo vol. Beter is dan om afwijkend binnen te worden genomen en geen passagiers meer toe te laten. Niet ideaal, maar dat is dan nog iets. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 20:23 |
Nee die valt ook uit vanwege reizigersoverschot. Volgende zet is dat het hele station uitvalt vanwege reizigersoverschot. Zoek het maar uit ![]() | |
Mr.Jorn. | zondag 22 september 2013 @ 20:26 |
Trein 571, Rotterdam (vertrek 19.05), opgeheven in Utrecht. Nu zit hij in een even volle IC richting Leeuwarden. | |
#ANONIEM | zondag 22 september 2013 @ 20:30 |
Lissabon - Cascais![]() | |
DriekOplopers | zondag 22 september 2013 @ 20:30 |
Okee, dank voor de info. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 20:36 |
Zet eens even rechtop lamme tekkel ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 september 2013 @ 20:52 |
Heel graag, helaas heb ik alleen een mobiel en is het al een hele kunst een foto te uploaden... Iemand die hem kan draaien voor me? Thnx ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 20:54 |
![]() | |
Frozen-assassin | zondag 22 september 2013 @ 21:05 |
Lekker ![]() ![]() ![]() NS ![]() | |
#ANONIEM | zondag 22 september 2013 @ 21:11 |
Obrigado! | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 21:15 |
Bienvenido of zoiets ![]() Niet vergeten dalek dat progsel over Werkspoor ![]() | |
remcoP | zondag 22 september 2013 @ 21:22 |
Da's nu zo ongeveer ja. ![]() | |
V2 | zondag 22 september 2013 @ 21:23 |
Ja, nu! Kijken ![]() | |
Flodder450 | zondag 22 september 2013 @ 21:35 |
Leuke docu! | |
remcoP | zondag 22 september 2013 @ 21:35 |
Jezus, wat was die TEE een bazentrein. ![]() | |
Flodder450 | zondag 22 september 2013 @ 21:37 |
Een leuk feitje: de DE3 had eigenlijk eerst de neus moeten krijgen van de TEE,maar er was iets met de manier hoe regen op de ramen sloeg, dus toen hebben ze dat maar niet gedaan | |
Flodder450 | zondag 22 september 2013 @ 21:39 |
valt me trouwens op dat er per draaistel 3 assen zijn bij die TEE | |
Janneke141 | zondag 22 september 2013 @ 21:45 |
Alleen bij het motorrijtuig. Leuke docu trouwens. Kunnen de vakbonden van nu nog wat van leren. | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 21:55 |
Al dat stroomlijnmat (Mat 54, 64, Plan U, Motorposten, TEE en weet ik wat meer) is ooit eens aan een keukentafel door een huisvrouw ontworpen aan de hand van de vorm van een ei. | |
DriekOplopers | zondag 22 september 2013 @ 22:03 |
Tegenwoordig wordt de NS geleid door een ei. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 22:04 |
![]() ![]() | |
DriekOplopers | zondag 22 september 2013 @ 22:05 |
Dat stukkie verwerkt in een knalbrief aan Mansveld en Van Vroonhoven. Liefhebbers die de brief onder embargo al willen hebben, PMmen even hun mailadres en krijgen twee word-bestanden. ![]() | |
Dr_Flash | zondag 22 september 2013 @ 22:15 |
ja wil ik wel ![]() | |
DriekOplopers | zondag 22 september 2013 @ 22:23 |
PM dan effe je mailadres! ![]() | |
Mr.Jorn. | zondag 22 september 2013 @ 22:42 |
Done! | |
KnightSolaire | zondag 22 september 2013 @ 22:45 |
En net als bij de vorige ronde werkzaamheden rijdt het IC-materieel van en naar Eindhoven (zowel richting Maastricht als Venlo) met een gigantische overcapaciteit (allemaal 10 bakken VIRM voor zover ik zag). | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 22:49 |
Krijg ik die als sympathisant niet automatisch? ![]() | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 22:50 |
Combineren en splitsen in Sittard. | |
KnightSolaire | zondag 22 september 2013 @ 22:53 |
Mja, maar je zou de reizigers uit Heerlen ook over kunnen laten stappen in Sittard om materieel vrij te spelen. Of zet 2x ICM-III in ofzo zodat je dat VIRM kan gebruiken waar de capaciteit harder nodig is. En in de richting Venlo hoeft niet gecombineerd of gesplitst te worden. | |
b2py | zondag 22 september 2013 @ 22:57 |
Zijn de machinisten en conducteurs diensten niet meer op afgestemd.. | |
Peterselieman | zondag 22 september 2013 @ 22:58 |
bedoel je niet een snijbloem? | |
KnightSolaire | zondag 22 september 2013 @ 22:58 |
![]() Tot zover mijn oplossingen. Hopelijk weet Driek iets wat wel werkt ![]() | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 06:54 |
Maar er is toch niks mis mee? Rikus gaat hier niks over schrijven en zal het wellicht alleen maar positief oppakken omdat je van Boxtel al in het goede deel kan stappen. | |
KnightSolaire | maandag 23 september 2013 @ 07:21 |
Het is alleen krom dat er daar met zoveel capaciteit wordt gereden terwijl er elders een trein wordt opgeheven omdat die te kort is. Is natuurlijk geen causaal verband maar toch. | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 07:30 |
Op zondagavond heeft het echt geen nut om dan die trein te halveren. De Cartesiusweg zal nog wel wat materieel hebben gehad. | |
Duvel | maandag 23 september 2013 @ 08:46 |
Doe eens niet zo achterlijk denigrerend. http://www.nsesoftware.nl/erikbaas/tee/ | |
Frozen-assassin | maandag 23 september 2013 @ 09:59 |
Tja, als ik dit lees;Dan tja.. tja | |
Salatrel | maandag 23 september 2013 @ 10:04 |
ik hoef die brief niet zo nodig te lezen maar ik ga er voor het gemak even van uit dat je ns afrekent op het meegeven van te weinig mat aan het personeel op de trein en niet op de beslissing van het treinpersoneel om de trein te laten staan in utrecht? waren ze toch gaan rijden en waren mensen flauwgevallen was het namelijk ook niet goed geweest. | |
Dr_Flash | maandag 23 september 2013 @ 10:15 |
Doe eens niet zo achterlijk op je pik getrapt. Ik heb dat op de site van Nico Spilt gelezen ![]() | |
Duvel | maandag 23 september 2013 @ 10:54 |
Shit man, zeg dat dan meteen. | |
DriekOplopers | maandag 23 september 2013 @ 11:30 |
Inderdaad meegenomen in het kader van opmerkingen over de logistieke janboel bij NS. ![]() | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 11:33 |
Vanochtend net na de spits een behoorlijk vol treintje aangetroffen tussen Leeuwarden en Groningen. Dat het ding niet helemaal uitpuilde komt door station Zuidhorn dat overdag een rechtstreekse busverbinding met Zernike heeft, waardoor veel scholieren en studenten daar de bus boven de trein verkiezen. | |
DriekOplopers | maandag 23 september 2013 @ 11:55 |
Ik heb hoge verwachtingen van Timo Huges. Bij de bloemenveilig weten ze donders goed het verschil tussen acht karretjes en vier karretjes. Want anders blijven de bloemen achter en dat kost geld en woedende handlaars. Zoiets basaals is in de mindset van NS nu nog volkomen onbekend. | |
Frozen-assassin | maandag 23 september 2013 @ 12:07 |
Done! | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 12:54 |
Bloemenveiling heeft alleen bijna een wereldwijd monopolie. Iets wat NS landelijk kwijt is geraakt. | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 12:58 |
bij de bloemenveiling is dat niet erg, aangezien daar de markt de prijs bepaalt. Dat is op het spoor wel anders geregeld. | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 14:15 |
Bloemenveiling faciliteert alleen. | |
Litpho | maandag 23 september 2013 @ 14:39 |
Des te makkelijker om te voorkomen dat het geld kost. Alhoewel, die gratis koffie elke winter tikt wel aan *krokodillentranen aanvoert*. | |
Dr_Flash | maandag 23 september 2013 @ 14:52 |
Zoooo. Ik ben weer thuis. Baas had niet zo veel te doen voor me vandaag ![]() ![]() | |
dennistd | maandag 23 september 2013 @ 14:58 |
Dat is toch een paar jaar planmatig geweest (nouja, Zwolle-Nijmegen was het toen) | |
Dr_Flash | maandag 23 september 2013 @ 15:05 |
Ja toen ik nog in Utrecht woonde zeker ![]() | |
Peter | maandag 23 september 2013 @ 15:13 |
Plan V hoor je vanaf honderden meters afstand remmen en optrekken. Een echte trein ![]() | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 15:26 |
jup | |
Dr_Flash | maandag 23 september 2013 @ 15:27 |
En nog wat leuke plaatjes van vanmiddag ![]() Vanaf de voetgangersbrug van station Ruurlo. ![]() Dit klopt dus echt ![]() ![]() | |
Gitarist | maandag 23 september 2013 @ 16:22 |
Ik weet niet waar dit over gaat, maar dit lijkt me nogal gevaarlijk...
| |
Dr_Flash | maandag 23 september 2013 @ 16:31 |
ICRm kan dat. | |
ReisT | maandag 23 september 2013 @ 16:48 |
Aan de verkeerde kant ontgrendelen, dat kan toch net zo goed bij andere treinen? Kwestie van dat iemand op het verkeerde knopje drukt. | |
Dr_Flash | maandag 23 september 2013 @ 16:52 |
Dan maakt de HC een fout ja. Maar bij ICRm ontgrendelen beide kanten standaard. Of tenminste, een paar jaar geleden was dat zo. Weet niet of dat inmiddels opgelost is, zou kunnen. | |
Dr_Flash | maandag 23 september 2013 @ 16:54 |
Overigens ben je wel gruwelijk lomp als je, terwijl de trein stil staat, aan de kant waarvan jij ziet dat er geen perron is, gaat ontgrendelen ![]() | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 16:57 |
Mogelijk heeft het inschakelen van de zogenaamde treinstelmodus dat opgelost. | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 17:00 |
Dat heb ik al zo vaak geprobeerd ![]() | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 17:01 |
Hij zal trouwens wel zijn visboer moeten missen, er zit bij mijn weten alleen een Starbucks in HGB-IV. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 23 september 2013 @ 17:06 |
Een Starbucks IN HGB-IV ![]() I pity the fools die daar werken ![]() | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 17:07 |
Rijksoverheid.nl: 8e voortgangsbrief aanvalsplan OV-Chipkaart Vragen lid Van Veldhoven (D66) over de almaar oplopende kosten Fyra (ingezonden 22 augustus 2013) | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 17:15 |
het stukje over langeafstandskorting is wel interessant. Het lijkt er dus op dat je per december bij een overstap meer zult gaan betalen, waarna het ergens volgend jaar mogelijk weer goedkoper kan worden ![]() | |
MTL | maandag 23 september 2013 @ 17:22 |
Hangt er van af of de rijtuigen in UIC modus zitten (dan ontgrendelen ze standaard bij minder dan 5 km/h, tenzij de conducteur of machinist dat tegen houd - bijv. bij de Benelux) of in treinstelmodus (wat in het binnenlands vervoer gebruikelijk is). In het laatste geval moet de machinist de deuren specifiek aan één kant ontgrendelen (of aan beide kanten, bijv. op opstelterreinen voor de schoonmakers). | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 17:28 |
nog enkele opvallende punten uit het document: - de NS wil in de loop van 2014 het papieren kaartje afschaffen, omdat er meer chipalternatieven beschikbaar zijn, zoals trajectvrij - de NS komt met chipkaarten voor eenmalig gebruik die mogelijk ook tot vlak over de grens geaccepteerd moeten kunnen worden (wel een kaart met toeslag) - chippoortjes moeten barcodes kunnen lezen vanwege internationale reizigers - op 82 stations worden de poortjes ingevoerd | |
greavy | maandag 23 september 2013 @ 18:25 |
CFL heeft hun eerste KISS-treinstel teruggestuurd naar Stadler, want er waren teveel problemen mee. CFL wil er pas mee verder gaan als de gebreken verholpen zijn en voert tot die tijd ook geen testritten meer uit in eigen land. Stadler moet eerst kunnen aantonen dat de problemen (grotendeels) verholpen zijn. | |
greavy | maandag 23 september 2013 @ 18:28 |
Dit weekend in Maastricht:![]() | |
Litpho | maandag 23 september 2013 @ 18:29 |
- Het aantal reizigers loopt nog verder terug. NS geeft, bij gebrek aan beter, de stand van de sterren maar de schuld. | |
James1988 | maandag 23 september 2013 @ 18:36 |
ICRm in binnenlandse dienst rijdt in treinstelmodus, daarbij moet de machinist de te ontgrendelen kant kiezen. Als hij de verkeerde kant kiest kan alleen de HC die kant opnieuw vergrendelen. Fyra in binnenlandse dienst rijdt ook als treinstel, daarom wordt er na iedere locwissel een deurentest gedaan om te controleren dat alle kabels (die nodig zijn voor de deurontgrendeling) goed zijn aangesloten en werken. De Excuus-Expresse en de IC Berlijn rijden in Nederland met Tb0, wat wil zeggen dat de deuren geblokkeerd zijn t/m stilstand. Wanneer de deuren worden ontgrendeld geldt dat wel aan beide kanten. Ja, klopt. Die Starbucks is daar gebouwd in de tijd dat ik nog bij de overburen moest zijn (2010 - 2011). Die Starbucks is als het goed is ook toegankelijk voor niet-NS-personeel omdat hij nog voor de toegangspoorten van HGB-V is gebouwd. | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 18:37 |
Zeer correct. | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 18:51 |
dat is te veel out of the box | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 18:52 |
Verrassend, want normaal gesproken is de meuk van Stadler behoorlijk betrouwbaar te noemen | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 18:53 |
doen ze goed ![]() | |
Litpho | maandag 23 september 2013 @ 18:53 |
"Aaargh! Sterren! Halveer de dienstregeling!" | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 18:56 |
ze zoeken het iets dichter bij huis. | |
Dr_Flash | maandag 23 september 2013 @ 18:58 |
"Aargh, madeliefjes! Halveer de dienstregeling!"? ![]() | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 19:01 |
ik mag hopen dat de bereidheid om treinen te schrappen iets minder groot is dan dat | |
Dr_Flash | maandag 23 september 2013 @ 19:05 |
Ik mag zo veel hopen ![]() | |
Frozen-assassin | maandag 23 september 2013 @ 19:05 |
Ik moet hier gewoon bijna van gaan huilen.. Ze hebben toch niet voor niets miljoenen uitgetrokken aan CTA's om er dan geen gebruik van te maken.. Kom op zeg, het is juist bedoeld om wijzigingen snel te kunnen weergeven op het scherm. Dan is het triest als je een stuk papier moet gebruiken.. | |
Litpho | maandag 23 september 2013 @ 19:10 |
Ik begreep (ik meen van KnightSolaire) dat de software nog aan vernieuwing toe is. Dat neemt uiteraard niet weg dat er enige tijd geleden een foto van een CTA circuleerde met een "grappige" boodschap. Maar dat is anders. | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 19:13 |
In principe zijn alle features nu live omdat InfoPlus nu volledig uitgerold is. | |
Litpho | maandag 23 september 2013 @ 19:13 |
Ah, ok ![]() | |
James1988 | maandag 23 september 2013 @ 19:15 |
Amsterdam is als laatste overgegaan. | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 19:17 |
toch mooi dat het project medio 2009 al afgerond had moeten zijn http://www.computable.nl/(...)formatiesysteem.html | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 19:18 |
Eind 2012 geloof ik, rond de tijd dat Schiphol ook over was op TBP's. | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 19:23 |
Ieder computersysteem dat uitgerold wordt binnen bedrijven die van overheid zijn of waar ontzettend veel 'ambtenaren' werken lopen altijd uit op prut. Al bijzonder genoeg dat de ProRail website op tijd en binnen budget is opgeleverd.. | |
James1988 | maandag 23 september 2013 @ 19:24 |
Neuh, later nog. Schiphol is eerst overgegaan op TBP's aangestuurd door BEPAC, de vervanging door InfoPlus is pas een half jaar later opgeleverd. Dat weet je niet. | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 19:27 |
dat kun je wel stellen ja. Gigantische kosten- en tijdsoverschrijdingen ![]() | |
Litpho | maandag 23 september 2013 @ 19:28 |
Ach, bij het ergste project waar ik heb gewerkt had het management er anderhalf jaar na begin ontwikkeling voor nodig om toe te geven dat ze niet wisten wat ze wilden. En dat was geen overheid. | |
James1988 | maandag 23 september 2013 @ 19:30 |
Dat is in de private sector niet anders. De oorzaak? De klant wil alles tegen een zo laag mogelijke prijs in zo weinig mogelijk tijd. Projectmanagers geven een (te) krappe inschatting af (waarbij de techneuten vaak al zoiets hebben van 'ehhhh....') en als er dan tegenslagen* zijn loopt het mis. * Zomaar een paar mogelijke tegenslagen: 1) Onduidelijke, tegenstrijdige of incomplete specificaties 2) Afhankelijkheid van externe partijen die te laat of niet leveren 3) Problemen veroorzaakt door interpretatie- of implementatiefouten | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 19:30 |
1 april 2014 wordt er gestart met de bouw van het Haags Station Erasmuslijn. Het moet in gebruik genomen worden op 3 oktober 2016 en dan zullen spoor 11 en 12 weer terug gaan naar NS/andere vervoerder. ![]() ![]() Bron en meer | |
Regenjas | maandag 23 september 2013 @ 19:53 |
Ja, in juni van dit jaar is de uitrol afgerond. Nee, Utrecht is ongeveer een maand later overgegaan dan Amsterdam. | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 20:13 |
@PSM en @Flessie, zaterdag met de boot van Velsen naar Amsterdam en dan in Amsterdam een pilske na? | |
KnightSolaire | maandag 23 september 2013 @ 20:20 |
Het valt mij inderdaad ook vaker op dat met werkzaamheden veel stations op het TBP ontbreken. Maar InfoPlus is nog lang niet uitontwikkeld, hoop ik althans, gezien o.a. bovenstaande voorbeeld ![]() | |
Doc__Zenith | maandag 23 september 2013 @ 20:25 |
En dat (de huidige dus) was de tweede versie, geheel opnieuw gebouwd nadat de eerste versie niet bleek te voldoen... | |
#ANONIEM | maandag 23 september 2013 @ 20:29 |
Mooi dat iemand het pragmatisch en klantvriendelijk oplost ipv. "het systeem kan het nou eenmaal niet" of "dat is niet mijn verantwoordelijkheid" of zoiets. ![]() | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 20:37 |
kan zijn dat er in Donna vinkjes ontbreken, waardoor het ook niet op de TBP verschijnt | |
Peterselieman | maandag 23 september 2013 @ 20:38 |
Ik ben wel in voor een biertje, alleen zal Fles er niet zijn | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 20:51 |
Wat nu weer ![]() | |
DriekOplopers | maandag 23 september 2013 @ 21:44 |
Klopt. ![]() | |
James1988 | maandag 23 september 2013 @ 21:48 |
Trouwens, even terugkomend op die nacht-ICE waar ik het gisteren over had... Weet iemand met wat voor materieel dat ding rijdt? ![]() | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 22:00 |
Dinsdagavond raadavond. Waar? | |
dennistd | maandag 23 september 2013 @ 22:00 |
ICE3 zo te zien: http://www.grahnert.homepage.t-online.de/r132-600.pdf | |
dennistd | maandag 23 september 2013 @ 22:02 |
Iets van Den Dolder of Bilthoven? | |
bork | maandag 23 september 2013 @ 22:07 |
ICE 3 zie: http://www.zugfinder.de/zuginfo.php?zugnr=ICE_619 | |
James1988 | maandag 23 september 2013 @ 22:14 |
dennistd, bork, bedankt! ![]() | |
b2py | maandag 23 september 2013 @ 22:23 |
Je gaat het doen ja? ![]() | |
James1988 | maandag 23 september 2013 @ 22:23 |
Ik twijfel erover. ![]() | |
RichardHammond | maandag 23 september 2013 @ 22:29 |
Zie een stukje over Rotterdam - Groningen, dat is voor mij persoonlijk de laatste tijd echt een drama. De afgelopen drie vrijdagen heb ik op willekeurige tijdstippen deze trein genomen. Ik stap dan uit in Zwolle voor mijn overstap, die ik trouwens ook alle drie de vrijdagen heb gemist. Eerst vrijdag: HC roept om dat er een trein ons moet passeren ter hoogte van de Hanzeboog Tweede vrijdag: HC roept om dat er een goederentrein voor ons rijdt die bij Havelte op een passerspoor gaat staan Derde vrijdag: HC roept om dat er iemand langs het spoor loopt en dat we langzaam de reis moeten vervolgen. Het valt mij vervolgens wel op dat de Sprinter Zwolle - Utrecht vanuit de andere kant ons op volle snelheid voorbij klant. Sta je dan drie vrijdagen achter elkaar hartstikke laat in Zwolle te klappertanden omdat je moet wachten op de sprinter naar Enschede. | |
GSMboy | maandag 23 september 2013 @ 23:39 |
Nunspeet? | |
bork | dinsdag 24 september 2013 @ 00:06 |
Volgens mij alle drie niet, er staat op het einde van het clipje een gebouwtje aan de andere kant van de rails die ze alle drie niet hebben. Het kan weggewerkt zijn i.v.m. de stoomtrein maar er hangt geen bovenleiding ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door bork op 24-09-2013 00:17:39 ] | |
Peterselieman | dinsdag 24 september 2013 @ 00:33 |
Santpoort-Zuid | |
Dr_Flash | dinsdag 24 september 2013 @ 00:36 |
Is ook dichter bij Zaandam natuurlijk he, het hoofdkantoor. Net als al die Koot en Bie filmpjes die met het OV te maken hebben ook in Hilversum gemaakt zijn ![]() | |
bork | dinsdag 24 september 2013 @ 00:43 |
![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 september 2013 @ 00:45 |
Vgs mij is die muurschildering op die gevel met de stationsnaam inmiddels weggehaald. Ik heb hem nog wel gescoord trouwens ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 september 2013 @ 00:48 |
Wat voor onnadenkend volk is daarmee bezig joh ![]() Het kan dan wel DE HSL en DE HST zijn, maar het is toch echt HET HSE. | |
James1988 | dinsdag 24 september 2013 @ 00:58 |
Van HSE zou ik niet echt blij worden... ![]() | |
ziggyziggyziggy | dinsdag 24 september 2013 @ 01:33 |
Bij Havelte ligt geen spoor, laat staan een passeerspoor. Het zal 't Harde zijn geweest. | |
dennistd | dinsdag 24 september 2013 @ 06:11 |
Tja, Noord-Holland.. Daar kom ik nou echt zelden | |
_serial_ | dinsdag 24 september 2013 @ 06:11 |
Door een storing zijn momenteel alle roltrappen op Rotterdam CS buiten gebruik | |
_serial_ | dinsdag 24 september 2013 @ 06:44 |
Trouwens, zijn er meer mensen die de ervaring hebben dat de materieelinzet tussen Rotterdam - Amsterdam (al dan niet via Schiphol) deze week de wensen overlaat ? Nu al 2 x een 4 baks VIRM en andere vriend van mij een trein later hetzelfde verhaal. | |
remcoP | dinsdag 24 september 2013 @ 06:54 |
Ja, had gisterochtend ook slechts 1 VIRM IV. ![]() | |
b2py | dinsdag 24 september 2013 @ 07:29 |
Maar goed, staanplaatsen of gewoon met meer dan twee in een vierzits? | |
James1988 | dinsdag 24 september 2013 @ 08:46 |
* James1988 ziet kop Ontwerp nieuw station Elst bejubeld * James1988 krijgt hoge verwachtingen (gezien de andere verbouwingen) * James1988 klikt het plaatje aan ![]() * James1988 ![]() Sorry, maar is dit nou zo bijzonder? Twee betonplaten langs het spoor en twee overkappingen in de vorm van een vinkje. So what ![]() | |
DriekOplopers | dinsdag 24 september 2013 @ 08:51 |
Enne, moest daar niet een spoor bij, qua capaciteitsprobleem? | |
Dr_Flash | dinsdag 24 september 2013 @ 08:56 |
Tunnel is baas van overweg ![]() | |
Straatcommando. | dinsdag 24 september 2013 @ 08:56 |
Sterker nog, meen me te herinneren dat dat al besloten was. Spoortje richting tiel, toch? Tevens echt een complete verspilling dan. Ik ken het station nu (vriendinlief woont er) en wtf, dit is misschien '''moderner'' maar dat is het dan ook. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 september 2013 @ 08:58 |
Kom op, je hebt toch gewoon RECHT op vier stoelen de man? ![]() | |
James1988 | dinsdag 24 september 2013 @ 08:59 |
Ja, dat ook. Maar dat zou dacht ik een keerspoor worden zodat de Arriva-boemel in Elst keert i.p.v. door te rijden naar Arnhem... Wat waarschijnlijk de doodssteek is voor dat lijntje, maargoed. | |
Mr_Klaasje | dinsdag 24 september 2013 @ 09:04 |
Een Dynamisch verkeersmanagementsoplossing is samen met een spoortje en wat wissels extra waarschijnlijk veel beter in de praktijk. Zeker als de Stop-door bij het station verdwijnt omdat je dan sprinters kunt versnellen. | |
_serial_ | dinsdag 24 september 2013 @ 09:14 |
Staanplaatsen. | |
James1988 | dinsdag 24 september 2013 @ 09:20 |
Honderden pingpongballen in het station van Bern frustreren SBB. | |
b2py | dinsdag 24 september 2013 @ 09:24 |
Leuk galgje woord ![]() | |
Ireyon | dinsdag 24 september 2013 @ 09:26 |
Klachtenregen over te volle treinen http://www.telegraaf.nl/b(...)volle_treinen__.html | |
Dr_Flash | dinsdag 24 september 2013 @ 09:29 |
Wedden dat er in HGB IV al hippe geel-blauwe paraplu's gratis uitgedeeld worden? "Klachtenplu" hihi haha domo vla. Gratis af te halen bij de inpandige starbucks. Want die Telegraafsukkels willen het maar niet begrijpen. En die Roversukkels willen het maar niet begrijpen. IJzer schuiven is veel belangrijker dan mensen vervoeren. | |
Mexicanobakker | dinsdag 24 september 2013 @ 09:54 |
![]() Maar ik vind het altijd wat minder leuk als ik de trein niet meer in pas omdat de NS een te kleine inzet draait op Venlo - Den Haag (Eindhoven - Tilburg) Wat overigens niet te vaak gebeurt. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 september 2013 @ 09:57 |
Ik heb er eigenlijk ook nooit last van. Merk wel dat ik tussen Zutphen en Ruurlo de tegenspitsrichting heb, dus da's prima ![]() ![]() | |
Mexicanobakker | dinsdag 24 september 2013 @ 10:10 |
Nu ik in Roermond werk heb ik vrijwel altijd 4 (of 3, want die plaatsen zijn fijn in de VIRM) stoelen voor mezelf ja. Naar Breda hield ik het meestal op 2. Als ze 'gewoon' ICRm inzetten was er altijd genoeg ruimte als ik maar naar achteren door liep. Vierbaks VIRM was ook nog wel genoeg aangezien ik net na de spits reisde over het algemeen. Alleen als ik soms een uurtje vroeger reisde en er vierbaks VIRM/ICM stond waren er die problemen, maar heb maar 1x een trein later moeten nemen. | |
Peterselieman | dinsdag 24 september 2013 @ 10:21 |
sterker nog, dat spoortje zou zelfs aan de Arnhemse zijde aantakken op de vrije baan als ik het goed heb. Liefst maken ze het gewoon gelijk viersporig en bouwen ze een fly-over voor het lijntje naar Tiel en pakken ze de aansluiting van de Betuweroute bij Elst meteen goed aan. Ben je meteen helemaal klaar voor de toekomst. | |
Dr_Flash | dinsdag 24 september 2013 @ 10:22 |
Beter besluit iemand gewoon dat station Elst niet meer nodig is ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 september 2013 @ 10:23 |
geinig ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 24 september 2013 @ 10:25 |
tsja, dan ken ik nog wel zo'n station: Hoogeveen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 24 september 2013 @ 10:27 |
Eigenlijk zou Beilen een kopstation moeten zijn inderdaad. | |
#ANONIEM | dinsdag 24 september 2013 @ 11:17 |
Ik kwam toevallig dit artikel tegen op de website van NRC: http://m.nrc.nl/nieuws/20(...)trams-aan-australie/ Het deed me afvragen of er in de tussentijd nog wat is gebeurd m.b.t. het huren van Spaanse HSL-treinen door de NS? | |
bork | dinsdag 24 september 2013 @ 11:33 |
Niks meer over gehoord, de BRU heeft trouwens een tender uitgezet voor 27 lage vloertrams, ben benieuwd wat het wordt. | |
Peter | dinsdag 24 september 2013 @ 11:34 |
Dat zou betekenen dat NS met succes een HSL zou gaan laten rijden. Dat lijken ze helemaal niet te willen.. | |
ReisT | dinsdag 24 september 2013 @ 11:55 |
In elk geval niet op korte termijn. Ze hebben een stel nieuwe Traxx-en besteld, het lijkt erop dat we het daar de komende jaren mee zullen moeten doen. Als het goed is weten we het binnen een week zeker. NS zou voor 1 oktober laten weten wat ze precies van plan zijn. | |
bork | dinsdag 24 september 2013 @ 11:56 |
Wat is het gratis nummer van NS klantenservice? 030-2950888 is van Hispeed. | |
Adrie072 | dinsdag 24 september 2013 @ 12:06 |
Staat volgens mij een hoop op stapel van wat er de komende jaren gaat gebeuren met de NS, Nedtrain, HSL. Wat voor concrete besluiten kunnen we verwachten? | |
James1988 | dinsdag 24 september 2013 @ 12:06 |
Ze namen een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was. |