Tijdens de spits iedere 6 minuten een tram vind ik alsnog een zeer goed aanbod, maar de geboden capaciteit was vandaag duidelijk onvoldoende. En dan begon ik mijn reis pas om 18:00, enige tijd na de ambtenarenuitstroom.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:24 schreef greavy het volgende:
Scheveningen verdient in deze periode geen uitgedunde dienst. Zeker met deze warmte niet.
Vooral materieel ruimer inzetten, lijkt me.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan kun je beter andere lijnen iets uitdunnen om zo op de strandlijn een hogere frequentie te kunnen bieden indien nodig
Lijn 9 is de drukste lijn van Haaglanden. Komend najaar gaat een deel van het traject op de schop en komende jaren volgt nog veel meer. Ook moeten er vanaf 2014 geloof ik nieuwe trams gaan rijden..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdens de spits iedere 6 minuten een tram vind ik alsnog een zeer goed aanbod, maar de geboden capaciteit was vandaag duidelijk onvoldoende. En dan begon ik mijn reis pas om 18:00, enige tijd na de ambtenarenuitstroom.
Tussen 19:20 en 20:00 valt lijn 9 terug naar een tienminutendienst, daarbuiten wordt het een kwartierdienst. Overdag iedere 7,5 minuten een tram. Naar mijn mening is dat zeker geen slecht aanbod, ik zag vrij vaak stampvolle trams richting Scheveningen voorbijkomen.
[..]
Vooral materieel ruimer inzetten, lijkt me.
Ik wil niet zeggen dat het slecht is, maar met temperaturen die boven de 30 graden uitkomen in de zomerperiode kan je wel bedenken dat er erg veel strandgangers zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdens de spits iedere 6 minuten een tram vind ik alsnog een zeer goed aanbod, maar de geboden capaciteit was vandaag duidelijk onvoldoende. En dan begon ik mijn reis pas om 18:00, enige tijd na de ambtenarenuitstroom.
Tussen 19:20 en 20:00 valt lijn 9 terug naar een tienminutendienst, daarbuiten wordt het een kwartierdienst. Overdag iedere 7,5 minuten een tram. Naar mijn mening is dat zeker geen slecht aanbod, ik zag vrij vaak stampvolle trams richting Scheveningen voorbijkomen.
Lieverd, ik rij dagelijks vanuit Enschede NAAR de bewoonde wereld (Amersfoort).quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga eens kijken of Enschede te bereiken is vanuit de bewoonde wereld
Freiburg (Breisgau) Hbf.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:54 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Ab in den Süden Deutschlands – wer weiß, am Bahnhof welcher deutschen Stadt dieses Bild aufgenommen wurde?
Dat weet ik wel, nu jullie nog
Nou, het is gelukt hoorquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:59 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Lieverd, ik rij dagelijks vanuit Enschede NAAR de bewoonde wereld (Amersfoort).
Gewoon in Drienerlo uitstappen, over het mooie nieuwe (communistische) plein lopen, instappen in de bus en 15 min later sta je op Enschede centraal :-P
hoe wil je trams verlengen?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:42 schreef James1988 het volgende:
Een rechtstreekse strandpendel laten rijden tussen het station en Scheveningen zonder het centrum aan te doen is momenteel onmogelijk, de Bosbrug wordt verbouwd (naar verwachting klaar eind 2013), de directe route is dus afgesloten en trams moeten wel omrijden via het centrum. Op het stuk langs halte Centrum is het al bijzonder druk met bussen en trams, om daar nog trams bij te proppen kan wel eens voor problemen zorgen.
Ik denk vooral dat de trams verlengd moeten worden om de drukte op te vangen.
De tramhalte bij het Kurhaus is lang genoeg voor gekoppelde trams, zag ik gisteren. Hoe het bij de rest van de haltes is, dat weet ik niet. Ik vond het gisteren trouwens niet ontzettend druk in Scheveningen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:44 schreef greavy het volgende:
En de perrons zullen ook wel geen 2 trams gekoppeld daar aankunnen op dit moment?
Richtig!quote:
Hé, daar heb ik weleens gekampeerd, in dat dorp!quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:53 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Het voormalige stationsgebouw van Sulzburg, nu in gebruik als woning
huh wat?quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Even over die treinen zonder airco: dat de NS daar geen open ramen in wil snap ik op zich nog wel. Je airco haalt z'n rendement niet
Ik bedoelde eigenlijk : treinen met kapotte airco.quote:
Daar haalt de airco zijn rendement toch nooit.. dus wat hebben open ramen daar dan mee te maken?quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk : treinen met kapotte airco.
Ik ook die avond, Campingcheque, 15 euro, alles inclusief, prima.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hé, daar heb ik weleens gekampeerd, in dat dorp!
Ik zat richting Bad, Alte Sägemühle, wel leuke camping, maar traditiegetrouw kutweer.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:04 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik ook die avond, Campingcheque, 15 euro, alles inclusief, prima.
Hier nog wat oude foto's van het tracé naar Sulzburg en restanten ervan:
http://www.drehscheibe-fo(...),3813511#msg-3813511
En waarom zou ik dat doen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
NSH verkoopt via de website nu ook Europa Spezial Tickets: http://www.treinreiziger.(...)ij_ns_hispeed-145473
Zou tijd worden
Het is mooi dat het eindelijk kanquote:
Truequote:Kun bij Hispeed punten verzamelen? Kun je je plaats zelf uitkiezen?![]()
Kun je met Paypal betalen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is mooi dat het eindelijk kan
[..]
True
die heb ik ook nog gezien ja. Maar ik was vgs mij zo teleurgesteld dat er geen Freiburg Wiehre op stond dat ik er niet eens een foto van gemaakt heb vgs mijquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:18 schreef bork het volgende:
Münstertalbahn klinkt wel interessant, ik wil toch liever eerst de Rijn over bij Müllheim, kijken of we een TGV kunnen scoren, misschien als er wat tijd over is naar Bad Krozingen.
Ik ga wel bij voormalig station Wiehre wat drinken![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Is die link Neuenburg - Mulhouse weer open trouwens?
103 235, die rijdt 5/6 dagen/week met IC 118 en 119 tussen Stuttgart en Münster(Westf).quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:02 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand helpen? Welke Baureihe 103 heb ik onlangs gezien langs de Rijn in Duitsland met een sleep OBB-rijtuigen in een Intercitydienst?
daar bovenop ja ...quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:28 schreef ddx het volgende:
Staat ook 1 rijtuig helemaal aan linkerkant op laatste foto ?
Het materieel is een S/730, een bi-mode uitvoering van de S/130. Dat is een Media Distancia-trein die zowel op de hogesnelheidslijnen als het klassieke breedspoornet kan rijden. De toegevoegde waarde van de S/730 is dat hij ook kan dieselen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die heeft een flinke klapper gemaakt zo te ziennot good! Zijn dat HSL treinen?
Hetzelfde rijtuig zie je op de eerste foto rechtsboven. Hoe komt die daar terechtquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:28 schreef ddx het volgende:
Staat ook 1 rijtuig helemaal aan linkerkant op laatste foto ?
Oei, dat ziet er niet goed uitquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:08 schreef James1988 het volgende:
Foto:
[ afbeelding ]
[speculatie]
Te hard gereden?
[/speculatie]
Daar is hij idd ook duidelijk te zien, best knap hoe die daar op z'n wielen terecht is gekomen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:38 schreef zoem het volgende:
[..]
Hetzelfde rijtuig zie je op de eerste foto rechtsboven. Hoe komt die daar terecht
Pardon? 35? o.Otwitter:infos140 twitterde op woensdag 24-07-2013 om 22:42:50🔴ALERTE ESPAGNE-TRAIN 35 morts selon le gouvernement de Galice reageer retweet
quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:28 schreef Duvel het volgende:
Twintig inmiddels...
http://www.volkskrant.nl/(...)-de-Compostela.dhtml
35 dus alquote:Veel doden bij treinongeluk Spanje
Een treinongeluk in het noordwesten
van Spanje heeft volgens de regionale
autoriteiten zeker 35 levens geeist.Een
passagierstrein ontspoorde vlak bij het
station van Santiago de Compostela.
De trein was met zo'n 240 passagiers op
weg van Madrid naar de kustplaats
Ferrol toen hij ontspoorde.De oorzaak
is nog onduidelijk.Zeker vijftig mensen
zijn gewond geraakt.
Buurtbewoners hoorden rond 20.45 uur
een explosie.Er zouden dertien wagons
zijn ontspoord.Op foto's op internet is
te zien dat een deel van de trein in
brand staat.Hulpverleners proberen
mensen uit de wrakstukken te halen.
Frans?quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:44 schreef James1988 het volgende:
Pardon? 35? o.Otwitter:infos140 twitterde op woensdag 24-07-2013 om 22:42:50🔴ALERTE ESPAGNE-TRAIN 35 morts selon le gouvernement de Galice reageer retweet
Je hebt gelijk, ik vond het wel raar de verschillende aantallen, ik stop er mee.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:56 schreef ddx het volgende:
Lijkt me niet dat ze nu al exacte aantallen weten (en doorgeven), dus om dat nou continu te posten.
Inderdaad zeg. Ik kan niet zo snel vinden (ook niet bar lang gezocht) hoe lang dat HSL baanvlak al in gebruik was. Misschien een pijnlijk rekenfoutje. Laten we de berichten maar afwachten, maar wat je zegt, je zou bijna conclusies gaan trekken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:08 schreef Isambard het volgende:
De locatie op Google Streetview. https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,117.4,,1,5.16
Als je kijkt op de luchtfoto zie je alleen nog een enkelsporige ongeëlektrificeerde lijn waarnaast nog een hogesnelheidslijn wordt aangelegd die richting het zuiden vrijwel kaarsrecht loopt. De ongevalslocatie is dus de eerste krappe boog na een uitgestrekt stuk hogesnelheidslijn. Je zou bijna conclusies gaan trekken...
Wat een hoop bochtenwerkquote:Op woensdag 24 juli 2013 23:08 schreef Isambard het volgende:
De locatie op Google Streetview. https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,117.4,,1,5.16
Als je kijkt op de luchtfoto zie je alleen nog een enkelsporige ongeëlektrificeerde lijn waarnaast nog een hogesnelheidslijn wordt aangelegd die richting het zuiden vrijwel kaarsrecht loopt. De ongevalslocatie is dus de eerste krappe boog na een uitgestrekt stuk hogesnelheidslijn. Je zou bijna conclusies gaan trekken...
Sinds december 2011.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:11 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Ik kan niet zo snel vinden (ook niet bar lang gezocht) hoe lang dat HSL baanvlak al in gebruik was.
Nog meer foto's: http://elpais.com/elpais/(...)43_634251_1374700580quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:45 schreef ddx het volgende:
Nog wat foto's (!! LET OP SCHOKKENDE BEELDEN !!)
http://www.lavozdegalicia(...)4695286198623951.htm
quote:Het Spaanse ABC ADIF bericht in haar liveblog [Google Translate] dat treinen nét voor binnenkomst in Santiago de Compostela nog 350 kilometer per uur rijden en precies op 'het bochtige stuk voor het station' vol moeten afremmen.
Het zou kunnen dat hierbij iets fout is gegaan, ook gezien de 'te hoge snelheid' die omstanders rapporteren. Het traject is onlangs nog gerenoveerd.
De politie meldt dat het dodental mogelijk tot boven de 40 zal oplopen. Verder heeft de regionale overheid mensen opgeroepen om hard benodigd bloed te komen doneren in ziekenhuizen.
De Spaanse autoriteiten wensen nog niet over de oorzaak te speculeren. De HSL-lijn Olmedo-Zamora-Galicia, die Madrid met Santiago de Compostela verbindt, is opgeschort.
Ik heb sowieso nooit begrepen, hoe een Talgo een beetje stabiel op het spoor zou kunnen liggen. Raar ding, qua constructie.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:42 schreef remcoP het volgende:
Ik hoor geruchten dat de asvergrendeling van de talgo-rijtuigen is losgesprongen. Dat zou wel verschrikkelijk zijn, er zijn gigantisch veel talgo-rijtuigen.![]()
Ja, die bedoel ik, zou idd een combinatie van te hard rijden en losraken kunnen zijn. Hoop het niet, Talgo is een mooi systeem.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:51 schreef Isambard het volgende:
Je bedoelt de vergrendeling van de verstelbare assen om zowel op normaal- als breedspoor te kunnen rijden? Dat zou een behoorlijke domper zijn voor het ingenieuze systeem waar de Spanjaarden juist zo trots op zijn. Misschien is het te hard door de boog rijden de oorzaak van het losbreken van de vergrendeling. Als de wielen daardoor het contact met de rails kwijtraken is het einde zoek. Hopelijk komt de veiligheid van treinen met dit zelfde systeem niet direct in gevaar, mocht dit inderdaad het geval zijn geweest.
Niet alle Talgo-hogesnelheidstreinen hebben overigens verstelbare assen. Alleen de S-130 en S-730 hebben dit, de S-102 en S-112 kunnen alleen over normaalspoor rijden.
Mja. Dat was een vervelende storing, op het emplacement zelf.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy![]()
Seinstoring vanmiddag tussen Groningen en Zuidhorn. Ben met de bus naar Zuidhorn gereisd, kom ik daar, rijden de treinen net weer
Op de treinreis +30 opgelopen en op de totale reis +60
dan zou je er toch redelijk weinig last van moeten hebben of het moet zijn dat de overweg Paterswoldseweg dan niet goed te bedienen is ...quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja. Dat was een vervelende storing, op het emplacement zelf.
Hmmmm... Dat lijkt mij een erg groot verschil.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:10 schreef James1988 het volgende:
Volgens El País zou de machinist hebben toegegeven dat hij veel te hard heeft gereden, en dat hij de bocht (met een ontwerpsnelheid van 80 km/h) nam met 180 km/h.
o.O
De precieze storing ga ik nu niet uitleggen, maar het kwam er onder andere op neer dat het wissel naar spoor 50 vastlag in de verkeerde stand. En dan ben je wel redelijk klaar, want verder dan de Gamma kom je dan niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan zou je er toch redelijk weinig last van moeten hebben of het moet zijn dat de overweg Paterswoldseweg dan niet goed te bedienen is ...
James had net al vastgesteld dat op dit stuk ECTS lag. In elk geval het eerste level, mogelijk was level 2 al in gebruik.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Alleen voor een eindigende Movement Authority. Niet voor de snelheid.
Nou het gaat al 72 jaar goed, dat het nu daar door fout zou kunnen zijn gegaan is erg triest, ik sta nu recht achter Darkwing's uitspraken t.a.v. die van jou, je bent biased en je roept te snel iets zonder dat je daar goed over nadenkt.quote:
Op de video die je eerder plaatste zag ik ETCS-bakens liggen, daardoor ging ik ervan uit dat er op dat punt al ETCS-bewaking was. De bakens die ik zag liggen zijn waarschijnlijk activeringsbakens, om tegen de trein te zeggen "Hallo, je gaat over een paar kilometer ETCS-bewaking tegenkomen". Soortgelijke bakens liggen ook op Breda - Zevenberschen Hoek-aansluiting.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:46 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een spaans topic op Skyscraperscity ligt het einde van ECTS in de tunnel voor de bocht, op kilometerpunt 80.149. Vanaf daar is het oude beveiligingssysteem actief met 200 km/h. Vier kilometer verder vond het ongeluk plaats. In de video op 30:03 is het eerste sein te vinden.
Wat hebben Nederlanders in die uithoek te zoeken. Maar wat maakt dat nou uit, doden zijn doden, zeker als het een niet-zo-ver-van-me-bed-show is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:10 schreef MCH het volgende:
Zoveel doden maar gelukkig geen Nederlandse slachtoffers (2e bericht op teletekst).
Dat bedoel ik toch ook te zeggen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:12 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Wat hebben Nederlanders in die uithoek te zoeken. Maar wat maakt dat nou uit, doden zijn doden, zeker als het een niet-zo-ver-van-me-bed-show is.
Aha! Nu ik het plaatje goed bestudeer (dat plaatje is best wel klein) denk ik dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:09 schreef Bitlord het volgende:
Ik begreep weer ergens anders dat RICHTING Santiago ETCS 4 kilometer voor de ontsporing ophoudt en overgaat in ASFA.
Vanaf Santiago (tegenovergestelde richting video) begint ETCS op het ontsporingspunt.
Hoezo raar? Er is niets raars aan natuurkunde.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:50 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik heb sowieso nooit begrepen, hoe een Talgo een beetje stabiel op het spoor zou kunnen liggen. Raar ding, qua constructie.
De stroom gaat er niet automatisch af nee.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:17 schreef MCH het volgende:
Gaat de stroom op de bovenleiding er eigenlijk automatisch af bij zo'n crash of is het voor de hulpverleners maar een beetje gokken en brave heart spelen?
Niet in Nederland nee, maar als je de ravage zo bekijkt zal er wel enige bovenleiding naar beneden zijn gesleurd dus de spanning zal er deels wel vanaf getrokken zijn door de trein.quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De stroom gaat er niet automatisch af nee.
Dat ligt wat genuanceerder in Nederland: bij kortsluiting gaat de spanning er wel automatisch af. De spanning wordt er even later een paar keer opnieuw op gezet, maar als de kortsluiting blijft, blijft de spanning er uiteindelijk definitief af.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet in Nederland nee, maar als je de ravage zo bekijkt zal er wel enige bovenleiding naar beneden zijn gesleurd dus de spanning zal er deels wel vanaf getrokken zijn door de trein.
Wat is dat voor onzin. Als er ERGENS massief dekzand onder ligt is het daarquote:Op donderdag 25 juli 2013 07:39 schreef arkkey het volgende:
"spoorverzakking" tussen apeldoorn en amersfoort blijkbaar. Misschien moeten ze het hele stuk apeldoorn-amersfoort maar eens op de schop doen...
Hallo, ten eerste kom je overal ter wereld Nederlanders tegen en zeker in Santiago de Compostela. En verder ben ik het met je eens dat het mallotig is om dat erbij te vermelden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:12 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Wat hebben Nederlanders in die uithoek te zoeken. Maar wat maakt dat nou uit, doden zijn doden, zeker als het een niet-zo-ver-van-me-bed-show is.
Mallotig, wel ja. En als jouw ouders nou net in dat gebied op vakantie zijn? Dan is dat toch wel fijn om te weten hmm?quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hallo, ten eerste kom je overal ter wereld Nederlanders tegen en zeker in Santiago de Compostela. En verder ben ik het met je eens dat het mallotig is om dat erbij te vermelden.
Nou, dat dus. Als er een bosbrand is in een bepaald gebied in Zuid Frankrijk is, vind ik het fijn om te wereld dat er geen NL'se slachtoffers zijn. Dan weet ik dat m'n moeder en zusje ongedeerd zijn. Dat maakt t niet minder erg voor eventuele andere slachtoffers, maar voor mij is dat relevante informatie dan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mallotig, wel ja. En als jouw ouders nou net in dat gebied op vakantie zijn? Dan is dat toch wel fijn om te weten hmm?
Last van de warmte?quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja, noemen we dan ook nog even alle andere nationaliteiten op die in het Koninkrijk wonen, das wel zo eerlijk...
En alle activiteiten zijn logischerwijs gecanceld ivm de crash.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:59 schreef b2py het volgende:
Verder is Santiago de Compostella natuurlijk een enorm bedevaartsoord en laat er nou net toevallig vandaag een belangrijke mis zijn.
Zou fijn zijn als een of meerdere passagiers even een klacht wil sturen naar info@voorbeterov,nl. Dan nagel ik graag de betrokkenen even fijn aan de schandpaal.quote:
Natuurlijk, want dat is dé manier om het OV te verbeterenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dan nagel ik graag de betrokkenen even fijn aan de schandpaal.
Publiciteit zoeken brengt e.e.a. vaak in een stroomversnelling. En we hebben achter de schermen wel lang genoeg lopen bidden en smeken om betere reisinfo.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk, want dat is dé manier om het OV te verbeteren
Uiteraard, maar met "teveel" modder gooien in de publiciteit heeft ook neveneffecten achter de schermen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Publiciteit zoeken brengt e.e.a. vaak in een stroomversnelling. En we hebben achter de schermen wel lang genoeg lopen bidden en smeken om betere reisinfo.
Publiciteit zoeken is zelden het eerste middel dat we toepassen.
ja oetlul daarom boek ik die van 8.32 omdat die niet omgeleid zou zijn, ga je kennis ergens anders blaten maar niet hier.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:20 schreef Regenjas het volgende:
De routewijzigingen van sommige ICE Internationaltreinen stonden al weken in de reisplanner en er is ook een leaflet met een dienstregeling beschikbaar bij de balies en op het internet: http://www.nshispeed.nl/n(...)n-met-ice-deze-zomer
Volgens elpais beweerde de machinist 190km/h te rijden. Hoe dan ook, veel te hard natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:21 schreef greavy het volgende:
De regeringsfunctionaris van de regio Galicië, Samuel Juarez, heeft uitgelaten dat de ramptrein in Spanje 220 km/h reed waar 80 was toegestaan.
Normaal zou er één spoor tussen Dinslaken en Oberhausen beschikbaar zijn ivm werkzaamheden. Ongetwijfeld dus een foutje bij de werkzaamheden ....quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:24 schreef Regenjas het volgende:
Oh, de trein van 8:32 moet wel via Oberhausen maar kan dat niet door een storing in Duitsland dus: kabelbreuk in Dinslaken veroorzaakt een seinstoring zo te zien.
Dan moet de machinist wel een ontzettende hork zijn geweest (excuses, ik ken de omstandigheden niet), maar lijkt het me ook dat er een ontwerpfout in zowel ASFA als het toeleidende ETCS-traject zit.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:21 schreef greavy het volgende:
De regeringsfunctionaris van de regio Galicië, Samuel Juarez, heeft uitgelaten dat de ramptrein in Spanje 220 km/h reed waar 80 was toegestaan.
Klopt. Het blijft een kwestie van balanceren. Daar kom ik nog wel een keer op terug.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard, maar met "teveel" modder gooien in de publiciteit heeft ook neveneffecten achter de schermen.
En waarom grijpt ASFA dan niet in als er > 80 gereden wordt?quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet de machinist wel een ontzettende hork zijn geweest (excuses, ik ken de omstandigheden niet), maar lijkt het me ook dat er een ontwerpfout in zowel ASFA als het toeleidende ETCS-traject zit.
In ASFA: de maximumsnelheid die wordt ondersteund door ASFA is 200 km/h (i.v.m. het uitlezen van de bakens), maar er wordt kennelijk niet afgedwongen dat een trein dan ook niet harder rijdt.
In ETCS: de snelheid aan het einde van de ETCS-sectie zou moeten worden begrensd tot 200 km/h. Als dat niet het geval is is een grote vraag: waarom gebeurt dat niet?
Ik heb later een ander bericht geplaatst omdat er nog iets aan de hand is. Om mensen dan meteen voor oetlul uit te maken omdat je gestressed bent...quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:25 schreef bork het volgende:
[..]
ja oetlul daarom boek ik die van 8.32 omdat die niet omgeleid zou zijn, ga je kennis ergens anders blaten maar niet hier.
ASFA kan dat niet echt. ASFA controleert of een sein niet door rood rijdt, en of een trein bij het passeren van een geel sein niet harder rijdt dan 60 km/h. Uitgebreide trajectinformatie zit er echter niet in.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:30 schreef greavy het volgende:
[..]
En waarom grijpt ASFA dan niet in als er > 80 gereden wordt?
Een systeem faalt pas als het iets niet doet waar het wel voor bedoeld is. Snelheidsbewaking valt daar voor 90 % niet onder. Falen bij te hard rijden is dus echt onzin.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:44 schreef greavy het volgende:
Hmmm, dan faalt dat systeem wel ja. Maar waarom is bij ETCS-naar-ASFA dan geen snelheidsvermindering afgedwongen toen ETCS eindigde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |