abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 24 juli 2013 @ 22:38:46 #61
176766 zoem
zoemt
pi_129309588
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:28 schreef ddx het volgende:
Staat ook 1 rijtuig helemaal aan linkerkant op laatste foto ?
Hetzelfde rijtuig zie je op de eerste foto rechtsboven. Hoe komt die daar terecht :X
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:40:25 #62
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129309657
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:08 schreef James1988 het volgende:
Foto:

[ afbeelding ]

:X

[speculatie]
Te hard gereden?
[/speculatie]
Oei, dat ziet er niet goed uit :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129309705
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:38 schreef zoem het volgende:

[..]

Hetzelfde rijtuig zie je op de eerste foto rechtsboven. Hoe komt die daar terecht :X
Daar is hij idd ook duidelijk te zien, best knap hoe die daar op z'n wielen terecht is gekomen.
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:44:44 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129309878
infos140 twitterde op woensdag 24-07-2013 om 22:42:50 🔴ALERTE ESPAGNE-TRAIN 35 morts selon le gouvernement de Galice reageer retweet
Pardon? 35? o.O
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:45:00 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129309894
quote:
quote:
Veel doden bij treinongeluk Spanje


Een treinongeluk in het noordwesten
van Spanje heeft volgens de regionale
autoriteiten zeker 35 levens geeist.Een
passagierstrein ontspoorde vlak bij het
station van Santiago de Compostela.

De trein was met zo'n 240 passagiers op
weg van Madrid naar de kustplaats
Ferrol toen hij ontspoorde.De oorzaak
is nog onduidelijk.Zeker vijftig mensen
zijn gewond geraakt.

Buurtbewoners hoorden rond 20.45 uur
een explosie.Er zouden dertien wagons
zijn ontspoord.Op foto's op internet is
te zien dat een deel van de trein in
brand staat.Hulpverleners proberen
mensen uit de wrakstukken te halen.
35 dus al :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129309903
Nog wat foto's (!! LET OP SCHOKKENDE BEELDEN !!)
http://www.lavozdegalicia(...)4695286198623951.htm
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:45:28 #67
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129309913
Damn... :{
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:48:07 #68
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_129310036
Krijg een push bericht van Nu.nl en die meldt 24 doden.
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:50:42 #69
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_129310175
Oef... Die beelden van afgedekte lichamen bij wrakstukken van een anders zo betrouwbaar lijkend staaltje techniek. Ik krijg er een heel naar gevoel bij.
Alles ligt op loopafstand als je er de tijd voor neemt.
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:50:54 #70
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129310187
Franse TV heeft live verslaggever staan en meld nu 15 doden
pi_129310305
Vreselijk! Was hier een nationaal beveiligingssysteem van toepassing of ECTS/ERTMS? Zou in het laatste geval de eerste grote klapper zijn volgens mij.
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:54:28 #72
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129310341
In Spanje worden verschillende beveiligingssystemen gebruikt: op het klassieke netwerk gebruikt men ASFA, een soort PZB van Spaanse bodem als ik het goed heb begrepen. Op de allereerste HSL ligt het Duitse LZB, op latere HSLs wordt zowel ETCS als ASFA-200 ("ASFA Digital") geīnstalleerd.
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:55:15 #73
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129310373
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:44 schreef James1988 het volgende:
infos140 twitterde op woensdag 24-07-2013 om 22:42:50 🔴ALERTE ESPAGNE-TRAIN 35 morts selon le gouvernement de Galice reageer retweet
Pardon? 35? o.O
Frans?
24 dodelijke slachtoffers volgens El Pais 5 minuren geleden.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_129310435
Lijkt me niet dat ze nu al exacte aantallen weten (en doorgeven), dus om dat nou continu te posten.
pi_129310449
Hoe kan dat ene rijtuig daar boven terecht zijn gekomen? Wat een enorme krachten zijn er vrijgekomen!
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:59:22 #76
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129310571
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:56 schreef ddx het volgende:
Lijkt me niet dat ze nu al exacte aantallen weten (en doorgeven), dus om dat nou continu te posten.
Je hebt gelijk, ik vond het wel raar de verschillende aantallen, ik stop er mee.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:02:23 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129310736
Edit: Youtube filmpje was niet zo boeiend....

Edit 2 : Iets betere gevonden


Staat er uberhaubt nog iets overeind?
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:08:19 #78
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_129311057
De locatie op Google Streetview. https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,117.4,,1,5.16

Als je kijkt op de luchtfoto zie je alleen nog een enkelsporige ongeëlektrificeerde lijn waarnaast nog een hogesnelheidslijn wordt aangelegd die richting het zuiden vrijwel kaarsrecht loopt. De ongevalslocatie is dus de eerste krappe boog na een uitgestrekt stuk hogesnelheidslijn. Je zou bijna conclusies gaan trekken...
Alles ligt op loopafstand als je er de tijd voor neemt.
pi_129311214
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:08 schreef Isambard het volgende:
De locatie op Google Streetview. https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,117.4,,1,5.16

Als je kijkt op de luchtfoto zie je alleen nog een enkelsporige ongeëlektrificeerde lijn waarnaast nog een hogesnelheidslijn wordt aangelegd die richting het zuiden vrijwel kaarsrecht loopt. De ongevalslocatie is dus de eerste krappe boog na een uitgestrekt stuk hogesnelheidslijn. Je zou bijna conclusies gaan trekken...
Inderdaad zeg. Ik kan niet zo snel vinden (ook niet bar lang gezocht) hoe lang dat HSL baanvlak al in gebruik was. Misschien een pijnlijk rekenfoutje. Laten we de berichten maar afwachten, maar wat je zegt, je zou bijna conclusies gaan trekken.
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:11:33 #80
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129311240
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:08 schreef Isambard het volgende:
De locatie op Google Streetview. https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,117.4,,1,5.16

Als je kijkt op de luchtfoto zie je alleen nog een enkelsporige ongeëlektrificeerde lijn waarnaast nog een hogesnelheidslijn wordt aangelegd die richting het zuiden vrijwel kaarsrecht loopt. De ongevalslocatie is dus de eerste krappe boog na een uitgestrekt stuk hogesnelheidslijn. Je zou bijna conclusies gaan trekken...
Wat een hoop bochtenwerk :{w Die HSL is wel strak ^O^
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:11:49 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129311254
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:11 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Inderdaad zeg. Ik kan niet zo snel vinden (ook niet bar lang gezocht) hoe lang dat HSL baanvlak al in gebruik was.
Sinds december 2011.
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 24 juli 2013 @ 23:23:25 #82
176766 zoem
zoemt
pi_129311895
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:45 schreef ddx het volgende:
Nog wat foto's (!! LET OP SCHOKKENDE BEELDEN !!)
http://www.lavozdegalicia(...)4695286198623951.htm
Nog meer foto's: http://elpais.com/elpais/(...)43_634251_1374700580
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 24 juli 2013 @ 23:26:37 #83
176766 zoem
zoemt
pi_129312044
[Upd] 40+ doden bij crash HSL Spanje
quote:
Het Spaanse ABC ADIF bericht in haar liveblog [Google Translate] dat treinen nét voor binnenkomst in Santiago de Compostela nog 350 kilometer per uur rijden en precies op 'het bochtige stuk voor het station' vol moeten afremmen.

Het zou kunnen dat hierbij iets fout is gegaan, ook gezien de 'te hoge snelheid' die omstanders rapporteren. Het traject is onlangs nog gerenoveerd.

De politie meldt dat het dodental mogelijk tot boven de 40 zal oplopen. Verder heeft de regionale overheid mensen opgeroepen om hard benodigd bloed te komen doneren in ziekenhuizen.

De Spaanse autoriteiten wensen nog niet over de oorzaak te speculeren. De HSL-lijn Olmedo-Zamora-Galicia, die Madrid met Santiago de Compostela verbindt, is opgeschort.
pi_129312148
Hier vanaf 31:00 het tracé met plaats van botsing bij een reguliere trein:

  woensdag 24 juli 2013 @ 23:41:56 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129312877
Zie ik daar (op 31:30) ETCS-bakens liggen?
pi_129312917
Ik hoor geruchten dat de asvergrendeling van de talgo-rijtuigen is losgesprongen. Dat zou wel verschrikkelijk zijn, er zijn gigantisch veel talgo-rijtuigen. :X
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:50:54 #87
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129313299
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:42 schreef remcoP het volgende:
Ik hoor geruchten dat de asvergrendeling van de talgo-rijtuigen is losgesprongen. Dat zou wel verschrikkelijk zijn, er zijn gigantisch veel talgo-rijtuigen. :X
Ik heb sowieso nooit begrepen, hoe een Talgo een beetje stabiel op het spoor zou kunnen liggen. Raar ding, qua constructie.
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:51:19 #88
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_129313323
Je bedoelt de vergrendeling van de verstelbare assen om zowel op normaal- als breedspoor te kunnen rijden? Dat zou een behoorlijke domper zijn voor het ingenieuze systeem waar de Spanjaarden juist zo trots op zijn. Misschien is het te hard door de boog rijden de oorzaak van het losbreken van de vergrendeling. Als de wielen daardoor het contact met de rails kwijtraken is het einde zoek. Hopelijk komt de veiligheid van treinen met dit zelfde systeem niet direct in gevaar, mocht dit inderdaad het geval zijn geweest.

Niet alle Talgo-hogesnelheidstreinen hebben overigens verstelbare assen. Alleen de S-130 en S-730 hebben dit, de S-102 en S-112 kunnen alleen over normaalspoor rijden.
Alles ligt op loopafstand als je er de tijd voor neemt.
pi_129313475
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:51 schreef Isambard het volgende:
Je bedoelt de vergrendeling van de verstelbare assen om zowel op normaal- als breedspoor te kunnen rijden? Dat zou een behoorlijke domper zijn voor het ingenieuze systeem waar de Spanjaarden juist zo trots op zijn. Misschien is het te hard door de boog rijden de oorzaak van het losbreken van de vergrendeling. Als de wielen daardoor het contact met de rails kwijtraken is het einde zoek. Hopelijk komt de veiligheid van treinen met dit zelfde systeem niet direct in gevaar, mocht dit inderdaad het geval zijn geweest.

Niet alle Talgo-hogesnelheidstreinen hebben overigens verstelbare assen. Alleen de S-130 en S-730 hebben dit, de S-102 en S-112 kunnen alleen over normaalspoor rijden.
Ja, die bedoel ik, zou idd een combinatie van te hard rijden en losraken kunnen zijn. Hoop het niet, Talgo is een mooi systeem.
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:59:48 #90
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129313678
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy }:|

Seinstoring vanmiddag tussen Groningen en Zuidhorn. Ben met de bus naar Zuidhorn gereisd, kom ik daar, rijden de treinen net weer :')

Op de treinreis +30 opgelopen en op de totale reis +60
Mja. Dat was een vervelende storing, op het emplacement zelf.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juli 2013 @ 00:05:18 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129313857
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mja. Dat was een vervelende storing, op het emplacement zelf.
dan zou je er toch redelijk weinig last van moeten hebben of het moet zijn dat de overweg Paterswoldseweg dan niet goed te bedienen is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:10:35 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129314002
Volgens El País zou de machinist hebben toegegeven dat hij veel te hard heeft gereden, en dat hij de bocht (met een ontwerpsnelheid van 80 km/h) nam met 180 km/h.

o.O
pi_129314092
Zit er een overrule-functie in ETCS?
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:13:51 #94
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129314097
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:10 schreef James1988 het volgende:
Volgens El País zou de machinist hebben toegegeven dat hij veel te hard heeft gereden, en dat hij de bocht (met een ontwerpsnelheid van 80 km/h) nam met 180 km/h.

o.O
Hmmmm... Dat lijkt mij een erg groot verschil.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:14:21 #95
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129314112
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:13 schreef Bitlord het volgende:
Zit er een overrule-functie in ETCS?
Alleen voor een eindigende Movement Authority. Niet voor de snelheid.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:15:14 #96
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129314152
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dan zou je er toch redelijk weinig last van moeten hebben of het moet zijn dat de overweg Paterswoldseweg dan niet goed te bedienen is ...
De precieze storing ga ik nu niet uitleggen, maar het kwam er onder andere op neer dat het wissel naar spoor 50 vastlag in de verkeerde stand. En dan ben je wel redelijk klaar, want verder dan de Gamma kom je dan niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:17:18 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129314227
Het dodental is inmiddels al opgelopen tot meer dan 40... :|
pi_129314310
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Alleen voor een eindigende Movement Authority. Niet voor de snelheid.
James had net al vastgesteld dat op dit stuk ECTS lag. In elk geval het eerste level, mogelijk was level 2 al in gebruik.
pi_129315143
Volgens een spaans topic op Skyscraperscity ligt het einde van ECTS in de tunnel voor de bocht, op kilometerpunt 80.149. Vanaf daar is het oude beveiligingssysteem actief met 200 km/h. Vier kilometer verder vond het ongeluk plaats. In de video op 30:03 is het eerste sein te vinden.

http://img824.imageshack.us/img824/850/9dq6.png (copy/paste deze link)

[ Bericht 26% gewijzigd door Bitlord op 25-07-2013 01:02:01 ]
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:02:18 #100
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129315584
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:50 schreef DriekOplopers het volgende:
Talgo
Nou het gaat al 72 jaar goed, dat het nu daar door fout zou kunnen zijn gegaan is erg triest, ik sta nu recht achter Darkwing's uitspraken t.a.v. die van jou, je bent biased en je roept te snel iets zonder dat je daar goed over nadenkt.
Het oproepen van burgerlijke ongehoorzaamheid is totaal ongepast. En dat jij iets niet begrijpt, zegt eigenlijk wel genoeg. :(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_129315613
In dat zelfde topic staat inmiddels ook dat Renfe de 180 km/u theorie bevestigd.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:06:18 #102
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129315695
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:46 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een spaans topic op Skyscraperscity ligt het einde van ECTS in de tunnel voor de bocht, op kilometerpunt 80.149. Vanaf daar is het oude beveiligingssysteem actief met 200 km/h. Vier kilometer verder vond het ongeluk plaats. In de video op 30:03 is het eerste sein te vinden.
Op de video die je eerder plaatste zag ik ETCS-bakens liggen, daardoor ging ik ervan uit dat er op dat punt al ETCS-bewaking was. De bakens die ik zag liggen zijn waarschijnlijk activeringsbakens, om tegen de trein te zeggen "Hallo, je gaat over een paar kilometer ETCS-bewaking tegenkomen". Soortgelijke bakens liggen ook op Breda - Zevenberschen Hoek-aansluiting.

Had er op die paar kilometer ETCS gelegen i.p.v. ASFA, dan had dit ongeluk waarschijnlijk niet kunnen gebeuren. Als ik Wikipedia goed begrijp kent ASFA amper snelheidsbewaking...
pi_129315755
Ik begreep weer ergens anders dat RICHTING Santiago ETCS 4 kilometer voor de ontsporing ophoudt en overgaat in ASFA.

Vanaf Santiago (tegenovergestelde richting video) begint ETCS op het ontsporingspunt.
pi_129315799
Zoveel doden maar gelukkig geen Nederlandse slachtoffers (2e bericht op teletekst). :')
pi_129315831
Ik was in India 's nachts ook altijd doodsbang voor een treincrash. Je zou het niet verwachten maar de treinen kunnen daar best hard en als ze elkaar passeren gaan ze enorm hard toeteren. Elke keer wakker worden met een hartverzakking en dan de ramen waar tralies voorzitten. Daar kom je niet levend uit dan. -O-
pi_129315841
quote:
13s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:10 schreef MCH het volgende:
Zoveel doden maar gelukkig geen Nederlandse slachtoffers (2e bericht op teletekst). :')
Wat hebben Nederlanders in die uithoek te zoeken. Maar wat maakt dat nou uit, doden zijn doden, zeker als het een niet-zo-ver-van-me-bed-show is.
pi_129315866
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:12 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Wat hebben Nederlanders in die uithoek te zoeken. Maar wat maakt dat nou uit, doden zijn doden, zeker als het een niet-zo-ver-van-me-bed-show is.
Dat bedoel ik toch ook te zeggen. :7 Maar Spanje is gewoon een vakantieland hoor dus waarom kunnen er geen Hollanders inzitten?
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:16:33 #108
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129315930
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:09 schreef Bitlord het volgende:
Ik begreep weer ergens anders dat RICHTING Santiago ETCS 4 kilometer voor de ontsporing ophoudt en overgaat in ASFA.

Vanaf Santiago (tegenovergestelde richting video) begint ETCS op het ontsporingspunt.
Aha! Nu ik het plaatje goed bestudeer (dat plaatje is best wel klein) denk ik dat je gelijk hebt.

Wel raar dat ervoor is gekozen om de ETCS-controle 4 km eerder te laten eindigen. Als men het zo had geprogrammeerd dat de snelheid aan het einde van de ETCS-zone 80 km/h moet bedragen, waarna de beveiliging overgaat op ASFA, zou er niks zijn gebeurd :{
pi_129315946
Gaat de stroom op de bovenleiding er eigenlijk automatisch af bij zo'n crash of is het voor de hulpverleners maar een beetje gokken en brave heart spelen?
pi_129317772
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:50 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik heb sowieso nooit begrepen, hoe een Talgo een beetje stabiel op het spoor zou kunnen liggen. Raar ding, qua constructie.
Hoezo raar? Er is niets raars aan natuurkunde.
Bier.
pi_129317780
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:17 schreef MCH het volgende:
Gaat de stroom op de bovenleiding er eigenlijk automatisch af bij zo'n crash of is het voor de hulpverleners maar een beetje gokken en brave heart spelen?
De stroom gaat er niet automatisch af nee.
Bier.
pi_129319384
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 02:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

De stroom gaat er niet automatisch af nee.
Niet in Nederland nee, maar als je de ravage zo bekijkt zal er wel enige bovenleiding naar beneden zijn gesleurd dus de spanning zal er deels wel vanaf getrokken zijn door de trein.
pi_129319414
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 07:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Niet in Nederland nee, maar als je de ravage zo bekijkt zal er wel enige bovenleiding naar beneden zijn gesleurd dus de spanning zal er deels wel vanaf getrokken zijn door de trein.
Dat ligt wat genuanceerder in Nederland: bij kortsluiting gaat de spanning er wel automatisch af. De spanning wordt er even later een paar keer opnieuw op gezet, maar als de kortsluiting blijft, blijft de spanning er uiteindelijk definitief af.
  donderdag 25 juli 2013 @ 07:36:14 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129319435
77 doden inmiddels :o Dit gaat naar Eschede toe

http://www.nu.nl/buitenla(...)geluk-in-spanje.html -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129319441
NS heeft wel last van de hitte geloof ik? Ik heb deze week nog geen trein gehad die niet minimaal +5 had, en sta nu weer stil op Deventer terwijl ie toch echt 5 minuten geleden vertrokken had moeten zijn...
pi_129319458
"spoorverzakking" tussen apeldoorn en amersfoort blijkbaar. Misschien moeten ze het hele stuk apeldoorn-amersfoort maar eens op de schop doen...
  donderdag 25 juli 2013 @ 07:41:23 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129319471
Die van 8:01 naar het oooooost'n mag wel op tijd zijn. Moet om 9 uur in Oldenzaal zijn.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 07:41:57 #118
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129319473
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 07:39 schreef arkkey het volgende:
"spoorverzakking" tussen apeldoorn en amersfoort blijkbaar. Misschien moeten ze het hele stuk apeldoorn-amersfoort maar eens op de schop doen...
Wat is dat voor onzin. Als er ERGENS massief dekzand onder ligt is het daar -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129319494
Staat ook niks op ns.nl , maar die kerel achter de intercom hier in de 4013 riep het om :) Nouja het zal wel, hij is al in apeldorp dus hij heeft aardig doorgescheurd.
  donderdag 25 juli 2013 @ 07:53:26 #120
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129319536
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 01:12 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Wat hebben Nederlanders in die uithoek te zoeken. Maar wat maakt dat nou uit, doden zijn doden, zeker als het een niet-zo-ver-van-me-bed-show is.
Hallo, ten eerste kom je overal ter wereld Nederlanders tegen en zeker in Santiago de Compostela. En verder ben ik het met je eens dat het mallotig is om dat erbij te vermelden.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')