Op de video die je eerder plaatste zag ik ETCS-bakens liggen, daardoor ging ik ervan uit dat er op dat punt al ETCS-bewaking was. De bakens die ik zag liggen zijn waarschijnlijk activeringsbakens, om tegen de trein te zeggen "Hallo, je gaat over een paar kilometer ETCS-bewaking tegenkomen". Soortgelijke bakens liggen ook op Breda - Zevenberschen Hoek-aansluiting.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:46 schreef Bitlord het volgende:
Volgens een spaans topic op Skyscraperscity ligt het einde van ECTS in de tunnel voor de bocht, op kilometerpunt 80.149. Vanaf daar is het oude beveiligingssysteem actief met 200 km/h. Vier kilometer verder vond het ongeluk plaats. In de video op 30:03 is het eerste sein te vinden.
Wat hebben Nederlanders in die uithoek te zoeken. Maar wat maakt dat nou uit, doden zijn doden, zeker als het een niet-zo-ver-van-me-bed-show is.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:10 schreef MCH het volgende:
Zoveel doden maar gelukkig geen Nederlandse slachtoffers (2e bericht op teletekst).
Dat bedoel ik toch ook te zeggen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:12 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Wat hebben Nederlanders in die uithoek te zoeken. Maar wat maakt dat nou uit, doden zijn doden, zeker als het een niet-zo-ver-van-me-bed-show is.
Aha! Nu ik het plaatje goed bestudeer (dat plaatje is best wel klein) denk ik dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:09 schreef Bitlord het volgende:
Ik begreep weer ergens anders dat RICHTING Santiago ETCS 4 kilometer voor de ontsporing ophoudt en overgaat in ASFA.
Vanaf Santiago (tegenovergestelde richting video) begint ETCS op het ontsporingspunt.
Hoezo raar? Er is niets raars aan natuurkunde.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:50 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik heb sowieso nooit begrepen, hoe een Talgo een beetje stabiel op het spoor zou kunnen liggen. Raar ding, qua constructie.
De stroom gaat er niet automatisch af nee.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:17 schreef MCH het volgende:
Gaat de stroom op de bovenleiding er eigenlijk automatisch af bij zo'n crash of is het voor de hulpverleners maar een beetje gokken en brave heart spelen?
Niet in Nederland nee, maar als je de ravage zo bekijkt zal er wel enige bovenleiding naar beneden zijn gesleurd dus de spanning zal er deels wel vanaf getrokken zijn door de trein.quote:Op donderdag 25 juli 2013 02:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De stroom gaat er niet automatisch af nee.
Dat ligt wat genuanceerder in Nederland: bij kortsluiting gaat de spanning er wel automatisch af. De spanning wordt er even later een paar keer opnieuw op gezet, maar als de kortsluiting blijft, blijft de spanning er uiteindelijk definitief af.quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Niet in Nederland nee, maar als je de ravage zo bekijkt zal er wel enige bovenleiding naar beneden zijn gesleurd dus de spanning zal er deels wel vanaf getrokken zijn door de trein.
Wat is dat voor onzin. Als er ERGENS massief dekzand onder ligt is het daarquote:Op donderdag 25 juli 2013 07:39 schreef arkkey het volgende:
"spoorverzakking" tussen apeldoorn en amersfoort blijkbaar. Misschien moeten ze het hele stuk apeldoorn-amersfoort maar eens op de schop doen...
Hallo, ten eerste kom je overal ter wereld Nederlanders tegen en zeker in Santiago de Compostela. En verder ben ik het met je eens dat het mallotig is om dat erbij te vermelden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:12 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Wat hebben Nederlanders in die uithoek te zoeken. Maar wat maakt dat nou uit, doden zijn doden, zeker als het een niet-zo-ver-van-me-bed-show is.
Mallotig, wel ja. En als jouw ouders nou net in dat gebied op vakantie zijn? Dan is dat toch wel fijn om te weten hmm?quote:Op donderdag 25 juli 2013 07:53 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hallo, ten eerste kom je overal ter wereld Nederlanders tegen en zeker in Santiago de Compostela. En verder ben ik het met je eens dat het mallotig is om dat erbij te vermelden.
Nou, dat dus. Als er een bosbrand is in een bepaald gebied in Zuid Frankrijk is, vind ik het fijn om te wereld dat er geen NL'se slachtoffers zijn. Dan weet ik dat m'n moeder en zusje ongedeerd zijn. Dat maakt t niet minder erg voor eventuele andere slachtoffers, maar voor mij is dat relevante informatie dan.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:13 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Mallotig, wel ja. En als jouw ouders nou net in dat gebied op vakantie zijn? Dan is dat toch wel fijn om te weten hmm?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |