Tijdens de spits iedere 6 minuten een tram vind ik alsnog een zeer goed aanbod, maar de geboden capaciteit was vandaag duidelijk onvoldoende. En dan begon ik mijn reis pas om 18:00, enige tijd na de ambtenarenuitstroom.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:24 schreef greavy het volgende:
Scheveningen verdient in deze periode geen uitgedunde dienst. Zeker met deze warmte niet.
Vooral materieel ruimer inzetten, lijkt me.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan kun je beter andere lijnen iets uitdunnen om zo op de strandlijn een hogere frequentie te kunnen bieden indien nodig
Lijn 9 is de drukste lijn van Haaglanden. Komend najaar gaat een deel van het traject op de schop en komende jaren volgt nog veel meer. Ook moeten er vanaf 2014 geloof ik nieuwe trams gaan rijden..quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdens de spits iedere 6 minuten een tram vind ik alsnog een zeer goed aanbod, maar de geboden capaciteit was vandaag duidelijk onvoldoende. En dan begon ik mijn reis pas om 18:00, enige tijd na de ambtenarenuitstroom.
Tussen 19:20 en 20:00 valt lijn 9 terug naar een tienminutendienst, daarbuiten wordt het een kwartierdienst. Overdag iedere 7,5 minuten een tram. Naar mijn mening is dat zeker geen slecht aanbod, ik zag vrij vaak stampvolle trams richting Scheveningen voorbijkomen.
[..]
Vooral materieel ruimer inzetten, lijkt me.
Ik wil niet zeggen dat het slecht is, maar met temperaturen die boven de 30 graden uitkomen in de zomerperiode kan je wel bedenken dat er erg veel strandgangers zijn.quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Tijdens de spits iedere 6 minuten een tram vind ik alsnog een zeer goed aanbod, maar de geboden capaciteit was vandaag duidelijk onvoldoende. En dan begon ik mijn reis pas om 18:00, enige tijd na de ambtenarenuitstroom.
Tussen 19:20 en 20:00 valt lijn 9 terug naar een tienminutendienst, daarbuiten wordt het een kwartierdienst. Overdag iedere 7,5 minuten een tram. Naar mijn mening is dat zeker geen slecht aanbod, ik zag vrij vaak stampvolle trams richting Scheveningen voorbijkomen.
Lieverd, ik rij dagelijks vanuit Enschede NAAR de bewoonde wereld (Amersfoort).quote:Op woensdag 24 juli 2013 08:43 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik ga eens kijken of Enschede te bereiken is vanuit de bewoonde wereld
Freiburg (Breisgau) Hbf.quote:Op woensdag 24 juli 2013 11:54 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
Ab in den Süden Deutschlands – wer weiß, am Bahnhof welcher deutschen Stadt dieses Bild aufgenommen wurde?
Dat weet ik wel, nu jullie nog
Nou, het is gelukt hoorquote:Op woensdag 24 juli 2013 11:59 schreef daanski82 het volgende:
[..]
Lieverd, ik rij dagelijks vanuit Enschede NAAR de bewoonde wereld (Amersfoort).
Gewoon in Drienerlo uitstappen, over het mooie nieuwe (communistische) plein lopen, instappen in de bus en 15 min later sta je op Enschede centraal :-P
hoe wil je trams verlengen?quote:Op dinsdag 23 juli 2013 23:42 schreef James1988 het volgende:
Een rechtstreekse strandpendel laten rijden tussen het station en Scheveningen zonder het centrum aan te doen is momenteel onmogelijk, de Bosbrug wordt verbouwd (naar verwachting klaar eind 2013), de directe route is dus afgesloten en trams moeten wel omrijden via het centrum. Op het stuk langs halte Centrum is het al bijzonder druk met bussen en trams, om daar nog trams bij te proppen kan wel eens voor problemen zorgen.
Ik denk vooral dat de trams verlengd moeten worden om de drukte op te vangen.
De tramhalte bij het Kurhaus is lang genoeg voor gekoppelde trams, zag ik gisteren. Hoe het bij de rest van de haltes is, dat weet ik niet. Ik vond het gisteren trouwens niet ontzettend druk in Scheveningen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 12:44 schreef greavy het volgende:
En de perrons zullen ook wel geen 2 trams gekoppeld daar aankunnen op dit moment?
Richtig!quote:
Hé, daar heb ik weleens gekampeerd, in dat dorp!quote:Op woensdag 24 juli 2013 15:53 schreef Bitlord het volgende:
[ afbeelding ]
Het voormalige stationsgebouw van Sulzburg, nu in gebruik als woning
huh wat?quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:41 schreef Kentekenplaat het volgende:
Even over die treinen zonder airco: dat de NS daar geen open ramen in wil snap ik op zich nog wel. Je airco haalt z'n rendement niet
Ik bedoelde eigenlijk : treinen met kapotte airco.quote:
Daar haalt de airco zijn rendement toch nooit.. dus wat hebben open ramen daar dan mee te maken?quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:02 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk : treinen met kapotte airco.
Ik ook die avond, Campingcheque, 15 euro, alles inclusief, prima.quote:Op woensdag 24 juli 2013 19:14 schreef Duvel het volgende:
[..]
Hé, daar heb ik weleens gekampeerd, in dat dorp!
Ik zat richting Bad, Alte Sägemühle, wel leuke camping, maar traditiegetrouw kutweer.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:04 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik ook die avond, Campingcheque, 15 euro, alles inclusief, prima.
Hier nog wat oude foto's van het tracé naar Sulzburg en restanten ervan:
http://www.drehscheibe-fo(...),3813511#msg-3813511
En waarom zou ik dat doen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:07 schreef Peterselieman het volgende:
NSH verkoopt via de website nu ook Europa Spezial Tickets: http://www.treinreiziger.(...)ij_ns_hispeed-145473
Zou tijd worden
Het is mooi dat het eindelijk kanquote:
Truequote:Kun bij Hispeed punten verzamelen? Kun je je plaats zelf uitkiezen?![]()
Kun je met Paypal betalen?quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Het is mooi dat het eindelijk kan
[..]
True
die heb ik ook nog gezien ja. Maar ik was vgs mij zo teleurgesteld dat er geen Freiburg Wiehre op stond dat ik er niet eens een foto van gemaakt heb vgs mijquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:18 schreef bork het volgende:
Münstertalbahn klinkt wel interessant, ik wil toch liever eerst de Rijn over bij Müllheim, kijken of we een TGV kunnen scoren, misschien als er wat tijd over is naar Bad Krozingen.
Ik ga wel bij voormalig station Wiehre wat drinken![]()
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Is die link Neuenburg - Mulhouse weer open trouwens?
103 235, die rijdt 5/6 dagen/week met IC 118 en 119 tussen Stuttgart en Münster(Westf).quote:Op woensdag 24 juli 2013 14:02 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand helpen? Welke Baureihe 103 heb ik onlangs gezien langs de Rijn in Duitsland met een sleep OBB-rijtuigen in een Intercitydienst?
daar bovenop ja ...quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:28 schreef ddx het volgende:
Staat ook 1 rijtuig helemaal aan linkerkant op laatste foto ?
Het materieel is een S/730, een bi-mode uitvoering van de S/130. Dat is een Media Distancia-trein die zowel op de hogesnelheidslijnen als het klassieke breedspoornet kan rijden. De toegevoegde waarde van de S/730 is dat hij ook kan dieselen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:27 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Die heeft een flinke klapper gemaakt zo te ziennot good! Zijn dat HSL treinen?
Hetzelfde rijtuig zie je op de eerste foto rechtsboven. Hoe komt die daar terechtquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:28 schreef ddx het volgende:
Staat ook 1 rijtuig helemaal aan linkerkant op laatste foto ?
Oei, dat ziet er niet goed uitquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:08 schreef James1988 het volgende:
Foto:
[ afbeelding ]
[speculatie]
Te hard gereden?
[/speculatie]
Daar is hij idd ook duidelijk te zien, best knap hoe die daar op z'n wielen terecht is gekomen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:38 schreef zoem het volgende:
[..]
Hetzelfde rijtuig zie je op de eerste foto rechtsboven. Hoe komt die daar terecht
Pardon? 35? o.Otwitter:infos140 twitterde op woensdag 24-07-2013 om 22:42:50🔴ALERTE ESPAGNE-TRAIN 35 morts selon le gouvernement de Galice reageer retweet
quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:28 schreef Duvel het volgende:
Twintig inmiddels...
http://www.volkskrant.nl/(...)-de-Compostela.dhtml
35 dus alquote:Veel doden bij treinongeluk Spanje
Een treinongeluk in het noordwesten
van Spanje heeft volgens de regionale
autoriteiten zeker 35 levens geeist.Een
passagierstrein ontspoorde vlak bij het
station van Santiago de Compostela.
De trein was met zo'n 240 passagiers op
weg van Madrid naar de kustplaats
Ferrol toen hij ontspoorde.De oorzaak
is nog onduidelijk.Zeker vijftig mensen
zijn gewond geraakt.
Buurtbewoners hoorden rond 20.45 uur
een explosie.Er zouden dertien wagons
zijn ontspoord.Op foto's op internet is
te zien dat een deel van de trein in
brand staat.Hulpverleners proberen
mensen uit de wrakstukken te halen.
Frans?quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:44 schreef James1988 het volgende:
Pardon? 35? o.Otwitter:infos140 twitterde op woensdag 24-07-2013 om 22:42:50🔴ALERTE ESPAGNE-TRAIN 35 morts selon le gouvernement de Galice reageer retweet
Je hebt gelijk, ik vond het wel raar de verschillende aantallen, ik stop er mee.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:56 schreef ddx het volgende:
Lijkt me niet dat ze nu al exacte aantallen weten (en doorgeven), dus om dat nou continu te posten.
Inderdaad zeg. Ik kan niet zo snel vinden (ook niet bar lang gezocht) hoe lang dat HSL baanvlak al in gebruik was. Misschien een pijnlijk rekenfoutje. Laten we de berichten maar afwachten, maar wat je zegt, je zou bijna conclusies gaan trekken.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:08 schreef Isambard het volgende:
De locatie op Google Streetview. https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,117.4,,1,5.16
Als je kijkt op de luchtfoto zie je alleen nog een enkelsporige ongeëlektrificeerde lijn waarnaast nog een hogesnelheidslijn wordt aangelegd die richting het zuiden vrijwel kaarsrecht loopt. De ongevalslocatie is dus de eerste krappe boog na een uitgestrekt stuk hogesnelheidslijn. Je zou bijna conclusies gaan trekken...
Wat een hoop bochtenwerkquote:Op woensdag 24 juli 2013 23:08 schreef Isambard het volgende:
De locatie op Google Streetview. https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,117.4,,1,5.16
Als je kijkt op de luchtfoto zie je alleen nog een enkelsporige ongeëlektrificeerde lijn waarnaast nog een hogesnelheidslijn wordt aangelegd die richting het zuiden vrijwel kaarsrecht loopt. De ongevalslocatie is dus de eerste krappe boog na een uitgestrekt stuk hogesnelheidslijn. Je zou bijna conclusies gaan trekken...
Sinds december 2011.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:11 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Inderdaad zeg. Ik kan niet zo snel vinden (ook niet bar lang gezocht) hoe lang dat HSL baanvlak al in gebruik was.
Nog meer foto's: http://elpais.com/elpais/(...)43_634251_1374700580quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:45 schreef ddx het volgende:
Nog wat foto's (!! LET OP SCHOKKENDE BEELDEN !!)
http://www.lavozdegalicia(...)4695286198623951.htm
quote:Het Spaanse ABC ADIF bericht in haar liveblog [Google Translate] dat treinen nét voor binnenkomst in Santiago de Compostela nog 350 kilometer per uur rijden en precies op 'het bochtige stuk voor het station' vol moeten afremmen.
Het zou kunnen dat hierbij iets fout is gegaan, ook gezien de 'te hoge snelheid' die omstanders rapporteren. Het traject is onlangs nog gerenoveerd.
De politie meldt dat het dodental mogelijk tot boven de 40 zal oplopen. Verder heeft de regionale overheid mensen opgeroepen om hard benodigd bloed te komen doneren in ziekenhuizen.
De Spaanse autoriteiten wensen nog niet over de oorzaak te speculeren. De HSL-lijn Olmedo-Zamora-Galicia, die Madrid met Santiago de Compostela verbindt, is opgeschort.
Ik heb sowieso nooit begrepen, hoe een Talgo een beetje stabiel op het spoor zou kunnen liggen. Raar ding, qua constructie.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:42 schreef remcoP het volgende:
Ik hoor geruchten dat de asvergrendeling van de talgo-rijtuigen is losgesprongen. Dat zou wel verschrikkelijk zijn, er zijn gigantisch veel talgo-rijtuigen.![]()
Ja, die bedoel ik, zou idd een combinatie van te hard rijden en losraken kunnen zijn. Hoop het niet, Talgo is een mooi systeem.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:51 schreef Isambard het volgende:
Je bedoelt de vergrendeling van de verstelbare assen om zowel op normaal- als breedspoor te kunnen rijden? Dat zou een behoorlijke domper zijn voor het ingenieuze systeem waar de Spanjaarden juist zo trots op zijn. Misschien is het te hard door de boog rijden de oorzaak van het losbreken van de vergrendeling. Als de wielen daardoor het contact met de rails kwijtraken is het einde zoek. Hopelijk komt de veiligheid van treinen met dit zelfde systeem niet direct in gevaar, mocht dit inderdaad het geval zijn geweest.
Niet alle Talgo-hogesnelheidstreinen hebben overigens verstelbare assen. Alleen de S-130 en S-730 hebben dit, de S-102 en S-112 kunnen alleen over normaalspoor rijden.
Mja. Dat was een vervelende storing, op het emplacement zelf.quote:Op woensdag 24 juli 2013 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy![]()
Seinstoring vanmiddag tussen Groningen en Zuidhorn. Ben met de bus naar Zuidhorn gereisd, kom ik daar, rijden de treinen net weer
Op de treinreis +30 opgelopen en op de totale reis +60
dan zou je er toch redelijk weinig last van moeten hebben of het moet zijn dat de overweg Paterswoldseweg dan niet goed te bedienen is ...quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Mja. Dat was een vervelende storing, op het emplacement zelf.
Hmmmm... Dat lijkt mij een erg groot verschil.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:10 schreef James1988 het volgende:
Volgens El País zou de machinist hebben toegegeven dat hij veel te hard heeft gereden, en dat hij de bocht (met een ontwerpsnelheid van 80 km/h) nam met 180 km/h.
o.O
De precieze storing ga ik nu niet uitleggen, maar het kwam er onder andere op neer dat het wissel naar spoor 50 vastlag in de verkeerde stand. En dan ben je wel redelijk klaar, want verder dan de Gamma kom je dan niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan zou je er toch redelijk weinig last van moeten hebben of het moet zijn dat de overweg Paterswoldseweg dan niet goed te bedienen is ...
James had net al vastgesteld dat op dit stuk ECTS lag. In elk geval het eerste level, mogelijk was level 2 al in gebruik.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Alleen voor een eindigende Movement Authority. Niet voor de snelheid.
Nou het gaat al 72 jaar goed, dat het nu daar door fout zou kunnen zijn gegaan is erg triest, ik sta nu recht achter Darkwing's uitspraken t.a.v. die van jou, je bent biased en je roept te snel iets zonder dat je daar goed over nadenkt.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |