abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juli 2013 @ 22:59:22 #76
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129310571
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:56 schreef ddx het volgende:
Lijkt me niet dat ze nu al exacte aantallen weten (en doorgeven), dus om dat nou continu te posten.
Je hebt gelijk, ik vond het wel raar de verschillende aantallen, ik stop er mee.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:02:23 #77
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129310736
Edit: Youtube filmpje was niet zo boeiend....

Edit 2 : Iets betere gevonden


Staat er uberhaubt nog iets overeind?
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:08:19 #78
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_129311057
De locatie op Google Streetview. https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,117.4,,1,5.16

Als je kijkt op de luchtfoto zie je alleen nog een enkelsporige ongeëlektrificeerde lijn waarnaast nog een hogesnelheidslijn wordt aangelegd die richting het zuiden vrijwel kaarsrecht loopt. De ongevalslocatie is dus de eerste krappe boog na een uitgestrekt stuk hogesnelheidslijn. Je zou bijna conclusies gaan trekken...
Alles ligt op loopafstand als je er de tijd voor neemt.
pi_129311214
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:08 schreef Isambard het volgende:
De locatie op Google Streetview. https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,117.4,,1,5.16

Als je kijkt op de luchtfoto zie je alleen nog een enkelsporige ongeëlektrificeerde lijn waarnaast nog een hogesnelheidslijn wordt aangelegd die richting het zuiden vrijwel kaarsrecht loopt. De ongevalslocatie is dus de eerste krappe boog na een uitgestrekt stuk hogesnelheidslijn. Je zou bijna conclusies gaan trekken...
Inderdaad zeg. Ik kan niet zo snel vinden (ook niet bar lang gezocht) hoe lang dat HSL baanvlak al in gebruik was. Misschien een pijnlijk rekenfoutje. Laten we de berichten maar afwachten, maar wat je zegt, je zou bijna conclusies gaan trekken.
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:11:33 #80
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129311240
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:08 schreef Isambard het volgende:
De locatie op Google Streetview. https://maps.google.nl/ma(...)cbp=12,117.4,,1,5.16

Als je kijkt op de luchtfoto zie je alleen nog een enkelsporige ongeëlektrificeerde lijn waarnaast nog een hogesnelheidslijn wordt aangelegd die richting het zuiden vrijwel kaarsrecht loopt. De ongevalslocatie is dus de eerste krappe boog na een uitgestrekt stuk hogesnelheidslijn. Je zou bijna conclusies gaan trekken...
Wat een hoop bochtenwerk :{w Die HSL is wel strak ^O^
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:11:49 #81
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129311254
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:11 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Inderdaad zeg. Ik kan niet zo snel vinden (ook niet bar lang gezocht) hoe lang dat HSL baanvlak al in gebruik was.
Sinds december 2011.
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 24 juli 2013 @ 23:23:25 #82
176766 zoem
zoemt
pi_129311895
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 22:45 schreef ddx het volgende:
Nog wat foto's (!! LET OP SCHOKKENDE BEELDEN !!)
http://www.lavozdegalicia(...)4695286198623951.htm
Nog meer foto's: http://elpais.com/elpais/(...)43_634251_1374700580
  Moderator / Redactie Sport / Devops woensdag 24 juli 2013 @ 23:26:37 #83
176766 zoem
zoemt
pi_129312044
[Upd] 40+ doden bij crash HSL Spanje
quote:
Het Spaanse ABC ADIF bericht in haar liveblog [Google Translate] dat treinen nét voor binnenkomst in Santiago de Compostela nog 350 kilometer per uur rijden en precies op 'het bochtige stuk voor het station' vol moeten afremmen.

Het zou kunnen dat hierbij iets fout is gegaan, ook gezien de 'te hoge snelheid' die omstanders rapporteren. Het traject is onlangs nog gerenoveerd.

De politie meldt dat het dodental mogelijk tot boven de 40 zal oplopen. Verder heeft de regionale overheid mensen opgeroepen om hard benodigd bloed te komen doneren in ziekenhuizen.

De Spaanse autoriteiten wensen nog niet over de oorzaak te speculeren. De HSL-lijn Olmedo-Zamora-Galicia, die Madrid met Santiago de Compostela verbindt, is opgeschort.
pi_129312148
Hier vanaf 31:00 het tracé met plaats van botsing bij een reguliere trein:

  woensdag 24 juli 2013 @ 23:41:56 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129312877
Zie ik daar (op 31:30) ETCS-bakens liggen?
pi_129312917
Ik hoor geruchten dat de asvergrendeling van de talgo-rijtuigen is losgesprongen. Dat zou wel verschrikkelijk zijn, er zijn gigantisch veel talgo-rijtuigen. :X
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:50:54 #87
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129313299
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:42 schreef remcoP het volgende:
Ik hoor geruchten dat de asvergrendeling van de talgo-rijtuigen is losgesprongen. Dat zou wel verschrikkelijk zijn, er zijn gigantisch veel talgo-rijtuigen. :X
Ik heb sowieso nooit begrepen, hoe een Talgo een beetje stabiel op het spoor zou kunnen liggen. Raar ding, qua constructie.
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:51:19 #88
309868 Isambard
Houdt van dingen
pi_129313323
Je bedoelt de vergrendeling van de verstelbare assen om zowel op normaal- als breedspoor te kunnen rijden? Dat zou een behoorlijke domper zijn voor het ingenieuze systeem waar de Spanjaarden juist zo trots op zijn. Misschien is het te hard door de boog rijden de oorzaak van het losbreken van de vergrendeling. Als de wielen daardoor het contact met de rails kwijtraken is het einde zoek. Hopelijk komt de veiligheid van treinen met dit zelfde systeem niet direct in gevaar, mocht dit inderdaad het geval zijn geweest.

Niet alle Talgo-hogesnelheidstreinen hebben overigens verstelbare assen. Alleen de S-130 en S-730 hebben dit, de S-102 en S-112 kunnen alleen over normaalspoor rijden.
Alles ligt op loopafstand als je er de tijd voor neemt.
pi_129313475
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:51 schreef Isambard het volgende:
Je bedoelt de vergrendeling van de verstelbare assen om zowel op normaal- als breedspoor te kunnen rijden? Dat zou een behoorlijke domper zijn voor het ingenieuze systeem waar de Spanjaarden juist zo trots op zijn. Misschien is het te hard door de boog rijden de oorzaak van het losbreken van de vergrendeling. Als de wielen daardoor het contact met de rails kwijtraken is het einde zoek. Hopelijk komt de veiligheid van treinen met dit zelfde systeem niet direct in gevaar, mocht dit inderdaad het geval zijn geweest.

Niet alle Talgo-hogesnelheidstreinen hebben overigens verstelbare assen. Alleen de S-130 en S-730 hebben dit, de S-102 en S-112 kunnen alleen over normaalspoor rijden.
Ja, die bedoel ik, zou idd een combinatie van te hard rijden en losraken kunnen zijn. Hoop het niet, Talgo is een mooi systeem.
  woensdag 24 juli 2013 @ 23:59:48 #90
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129313678
quote:
2s.gif Op woensdag 24 juli 2013 20:19 schreef Peterselieman het volgende:
ziggy }:|

Seinstoring vanmiddag tussen Groningen en Zuidhorn. Ben met de bus naar Zuidhorn gereisd, kom ik daar, rijden de treinen net weer :')

Op de treinreis +30 opgelopen en op de totale reis +60
Mja. Dat was een vervelende storing, op het emplacement zelf.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juli 2013 @ 00:05:18 #91
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129313857
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:59 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Mja. Dat was een vervelende storing, op het emplacement zelf.
dan zou je er toch redelijk weinig last van moeten hebben of het moet zijn dat de overweg Paterswoldseweg dan niet goed te bedienen is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:10:35 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129314002
Volgens El País zou de machinist hebben toegegeven dat hij veel te hard heeft gereden, en dat hij de bocht (met een ontwerpsnelheid van 80 km/h) nam met 180 km/h.

o.O
pi_129314092
Zit er een overrule-functie in ETCS?
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:13:51 #94
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129314097
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:10 schreef James1988 het volgende:
Volgens El País zou de machinist hebben toegegeven dat hij veel te hard heeft gereden, en dat hij de bocht (met een ontwerpsnelheid van 80 km/h) nam met 180 km/h.

o.O
Hmmmm... Dat lijkt mij een erg groot verschil.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:14:21 #95
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129314112
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:13 schreef Bitlord het volgende:
Zit er een overrule-functie in ETCS?
Alleen voor een eindigende Movement Authority. Niet voor de snelheid.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:15:14 #96
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129314152
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dan zou je er toch redelijk weinig last van moeten hebben of het moet zijn dat de overweg Paterswoldseweg dan niet goed te bedienen is ...
De precieze storing ga ik nu niet uitleggen, maar het kwam er onder andere op neer dat het wissel naar spoor 50 vastlag in de verkeerde stand. En dan ben je wel redelijk klaar, want verder dan de Gamma kom je dan niet.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 25 juli 2013 @ 00:17:18 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129314227
Het dodental is inmiddels al opgelopen tot meer dan 40... :|
pi_129314310
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 00:14 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Alleen voor een eindigende Movement Authority. Niet voor de snelheid.
James had net al vastgesteld dat op dit stuk ECTS lag. In elk geval het eerste level, mogelijk was level 2 al in gebruik.
pi_129315143
Volgens een spaans topic op Skyscraperscity ligt het einde van ECTS in de tunnel voor de bocht, op kilometerpunt 80.149. Vanaf daar is het oude beveiligingssysteem actief met 200 km/h. Vier kilometer verder vond het ongeluk plaats. In de video op 30:03 is het eerste sein te vinden.

http://img824.imageshack.us/img824/850/9dq6.png (copy/paste deze link)

[ Bericht 26% gewijzigd door Bitlord op 25-07-2013 01:02:01 ]
  donderdag 25 juli 2013 @ 01:02:18 #100
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129315584
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 23:50 schreef DriekOplopers het volgende:
Talgo
Nou het gaat al 72 jaar goed, dat het nu daar door fout zou kunnen zijn gegaan is erg triest, ik sta nu recht achter Darkwing's uitspraken t.a.v. die van jou, je bent biased en je roept te snel iets zonder dat je daar goed over nadenkt.
Het oproepen van burgerlijke ongehoorzaamheid is totaal ongepast. En dat jij iets niet begrijpt, zegt eigenlijk wel genoeg. :(
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')