abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juli 2013 @ 08:43:47 #126
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129319985
quote:
2s.gif Op donderdag 25 juli 2013 08:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja, noemen we dan ook nog even alle andere nationaliteiten op die in het Koninkrijk wonen, das wel zo eerlijk... :{w
Last van de warmte?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 25 juli 2013 @ 08:56:03 #127
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129320141
Schitterend, 8.32 trein naar Oberhausen, 10 minuten vertraging via Venlo. Tsja dan gaat de trein niet via Oberhausen. Volgens het loket wel, daarom komt deze trein ook 10 minuten later aan in Utrecht. In de trein, nee niet via Oberhausen u moet overstappen in Moenchen-Gladbach en Duisburg. OK allemaal geen ramp, hoe komt dit dan?
Nou meneer dit doet pro-rail, en jullie dan? Meneer wij horen nergens meer bij.
Rikus let op, er zitten mensen in deze trein naar Arnhem die van niks weten, er is niks omgeroepen alleen stond er op de borden via Venlo waar deze trein trouwens niet stopt maar wel in Den Bosch voor de reizigers naar Arnhem, deze info via de conducteur, werd niet omgeroepen alleen mondeling verteld dat de reizigers voor Oberhausen en Duisburg moeten overstappen in Gladbach.

[ Bericht 0% gewijzigd door bork op 25-07-2013 09:48:52 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 25 juli 2013 @ 08:57:37 #128
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129320159
O, nu wordt er om geroepen dat de reizigers die per vergissing zijn ingestapt voor richting Arnhem moeten overstappen in Den Bosch, net toen we voorbij Zaltbommel waren.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_129320201
Verder is Santiago de Compostella natuurlijk een enorm bedevaartsoord en laat er nou net toevallig vandaag een belangrijke mis zijn.
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:09:37 #130
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129320381
Vet 2 ICE's in Den Bosch, jammer dat het vandaag moest zijn :(.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:16:52 #131
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129320516
Zitten 2 jongens die naar Duesseldorf airport moeten, zijn in Arnhem door de NS doorverwezen naar Den Bosch. Ze hebben niet verteld dat ze moeten overstappen in Gladbach en Duisburg en Russia airlines heeft een antwoordapparaat aanstaan. We wachten nu in Den Bosch op reizigers uit Arnhem.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:19:24 #132
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129320564
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 08:59 schreef b2py het volgende:
Verder is Santiago de Compostella natuurlijk een enorm bedevaartsoord en laat er nou net toevallig vandaag een belangrijke mis zijn.
En alle activiteiten zijn logischerwijs gecanceld ivm de crash.
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:32:04 #133
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129320816
quote:
18s.gif Op donderdag 25 juli 2013 08:43 schreef Duvel het volgende:

[..]

Last van de warmte?
Misschien ja... :{ :@
  donderdag 25 juli 2013 @ 09:51:11 #134
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129321222
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 08:56 schreef bork het volgende:

Rikus let op,
Zou fijn zijn als een of meerdere passagiers even een klacht wil sturen naar info@voorbeterov,nl. Dan nagel ik graag de betrokkenen even fijn aan de schandpaal.
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:09:59 #135
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129321611
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 09:51 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]
Dan nagel ik graag de betrokkenen even fijn aan de schandpaal.
Natuurlijk, want dat is dé manier om het OV te verbeteren ^O^
pi_129321866
De routewijzigingen van sommige ICE Internationaltreinen stonden al weken in de reisplanner en er is ook een leaflet met een dienstregeling beschikbaar bij de balies en op het internet: http://www.nshispeed.nl/n(...)n-met-ice-deze-zomer
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:21:11 #137
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129321875
quote:
6s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Natuurlijk, want dat is dé manier om het OV te verbeteren ^O^
Publiciteit zoeken brengt e.e.a. vaak in een stroomversnelling. En we hebben achter de schermen wel lang genoeg lopen bidden en smeken om betere reisinfo.

Publiciteit zoeken is zelden het eerste middel dat we toepassen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:21:17 #138
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129321877
De regeringsfunctionaris van de regio Galicië, Samuel Juarez, heeft uitgelaten dat de ramptrein in Spanje 220 km/h reed waar 80 was toegestaan.
pi_129321908
quote:
16s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:21 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Publiciteit zoeken brengt e.e.a. vaak in een stroomversnelling. En we hebben achter de schermen wel lang genoeg lopen bidden en smeken om betere reisinfo.

Publiciteit zoeken is zelden het eerste middel dat we toepassen.
Uiteraard, maar met "teveel" modder gooien in de publiciteit heeft ook neveneffecten achter de schermen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_129321957
Oh, de trein van 8:32 moet wel via Oberhausen maar kan dat niet door een storing in Duitsland dus: kabelbreuk in Dinslaken veroorzaakt een seinstoring zo te zien.
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:25:04 #141
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_129321985
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:20 schreef Regenjas het volgende:
De routewijzigingen van sommige ICE Internationaltreinen stonden al weken in de reisplanner en er is ook een leaflet met een dienstregeling beschikbaar bij de balies en op het internet: http://www.nshispeed.nl/n(...)n-met-ice-deze-zomer
ja oetlul daarom boek ik die van 8.32 omdat die niet omgeleid zou zijn, ga je kennis ergens anders blaten maar niet hier.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Moderator / Redactie Sport / Devops donderdag 25 juli 2013 @ 10:25:45 #142
176766 zoem
zoemt
pi_129322002
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:21 schreef greavy het volgende:
De regeringsfunctionaris van de regio Galicië, Samuel Juarez, heeft uitgelaten dat de ramptrein in Spanje 220 km/h reed waar 80 was toegestaan.
Volgens elpais beweerde de machinist 190km/h te rijden. Hoe dan ook, veel te hard natuurlijk.
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:28:24 #143
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129322084
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:24 schreef Regenjas het volgende:
Oh, de trein van 8:32 moet wel via Oberhausen maar kan dat niet door een storing in Duitsland dus: kabelbreuk in Dinslaken veroorzaakt een seinstoring zo te zien.
Normaal zou er één spoor tussen Dinslaken en Oberhausen beschikbaar zijn ivm werkzaamheden. Ongetwijfeld dus een foutje bij de werkzaamheden ....
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:30:03 #144
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129322135
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:21 schreef greavy het volgende:
De regeringsfunctionaris van de regio Galicië, Samuel Juarez, heeft uitgelaten dat de ramptrein in Spanje 220 km/h reed waar 80 was toegestaan.
Dan moet de machinist wel een ontzettende hork zijn geweest (excuses, ik ken de omstandigheden niet), maar lijkt het me ook dat er een ontwerpfout in zowel ASFA als het toeleidende ETCS-traject zit.

In ASFA: de maximumsnelheid die wordt ondersteund door ASFA is 200 km/h (i.v.m. het uitlezen van de bakens), maar er wordt kennelijk niet afgedwongen dat een trein dan ook niet harder rijdt.
In ETCS: de snelheid aan het einde van de ETCS-sectie zou moeten worden begrensd tot 200 km/h. Als dat niet het geval is is een grote vraag: waarom gebeurt dat niet?
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:30:46 #145
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129322151
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:22 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Uiteraard, maar met "teveel" modder gooien in de publiciteit heeft ook neveneffecten achter de schermen.
Klopt. Het blijft een kwestie van balanceren. Daar kom ik nog wel een keer op terug.

(Dinsdagmiddag een pittig gesprek gehad met Ingrid Thijssen over ons ruitjetikverhaal. Aan het eind bond ze in omdat ze onze beweegredenen toen wel snapte.)
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:30:57 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129322157
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dan moet de machinist wel een ontzettende hork zijn geweest (excuses, ik ken de omstandigheden niet), maar lijkt het me ook dat er een ontwerpfout in zowel ASFA als het toeleidende ETCS-traject zit.

In ASFA: de maximumsnelheid die wordt ondersteund door ASFA is 200 km/h (i.v.m. het uitlezen van de bakens), maar er wordt kennelijk niet afgedwongen dat een trein dan ook niet harder rijdt.
In ETCS: de snelheid aan het einde van de ETCS-sectie zou moeten worden begrensd tot 200 km/h. Als dat niet het geval is is een grote vraag: waarom gebeurt dat niet?
En waarom grijpt ASFA dan niet in als er > 80 gereden wordt?
pi_129322207
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:25 schreef bork het volgende:

[..]

ja oetlul daarom boek ik die van 8.32 omdat die niet omgeleid zou zijn, ga je kennis ergens anders blaten maar niet hier.
Ik heb later een ander bericht geplaatst omdat er nog iets aan de hand is. Om mensen dan meteen voor oetlul uit te maken omdat je gestressed bent...
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:33:21 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129322216
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:30 schreef greavy het volgende:

[..]

En waarom grijpt ASFA dan niet in als er > 80 gereden wordt?
ASFA kan dat niet echt. ASFA controleert of een sein niet door rood rijdt, en of een trein bij het passeren van een geel sein niet harder rijdt dan 60 km/h. Uitgebreide trajectinformatie zit er echter niet in.

Op http://www.ferropedia.es/wiki/ASFA staat meer uitleg (in het Spaans).
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:44:05 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129322440
Hmmm, dan faalt dat systeem wel ja. Maar waarom is bij ETCS-naar-ASFA dan geen snelheidsvermindering afgedwongen toen ETCS eindigde?
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:48:31 #150
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129322546
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:44 schreef greavy het volgende:
Hmmm, dan faalt dat systeem wel ja. Maar waarom is bij ETCS-naar-ASFA dan geen snelheidsvermindering afgedwongen toen ETCS eindigde?
Een systeem faalt pas als het iets niet doet waar het wel voor bedoeld is. Snelheidsbewaking valt daar voor 90 % niet onder. Falen bij te hard rijden is dus echt onzin.

Overigens is dit een type ongeval dat je met ATB niet snel kunt hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')