Last van de warmte?quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:27 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ja, noemen we dan ook nog even alle andere nationaliteiten op die in het Koninkrijk wonen, das wel zo eerlijk...
En alle activiteiten zijn logischerwijs gecanceld ivm de crash.quote:Op donderdag 25 juli 2013 08:59 schreef b2py het volgende:
Verder is Santiago de Compostella natuurlijk een enorm bedevaartsoord en laat er nou net toevallig vandaag een belangrijke mis zijn.
Zou fijn zijn als een of meerdere passagiers even een klacht wil sturen naar info@voorbeterov,nl. Dan nagel ik graag de betrokkenen even fijn aan de schandpaal.quote:
Natuurlijk, want dat is dé manier om het OV te verbeterenquote:Op donderdag 25 juli 2013 09:51 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Dan nagel ik graag de betrokkenen even fijn aan de schandpaal.
Publiciteit zoeken brengt e.e.a. vaak in een stroomversnelling. En we hebben achter de schermen wel lang genoeg lopen bidden en smeken om betere reisinfo.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk, want dat is dé manier om het OV te verbeteren
Uiteraard, maar met "teveel" modder gooien in de publiciteit heeft ook neveneffecten achter de schermen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Publiciteit zoeken brengt e.e.a. vaak in een stroomversnelling. En we hebben achter de schermen wel lang genoeg lopen bidden en smeken om betere reisinfo.
Publiciteit zoeken is zelden het eerste middel dat we toepassen.
ja oetlul daarom boek ik die van 8.32 omdat die niet omgeleid zou zijn, ga je kennis ergens anders blaten maar niet hier.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:20 schreef Regenjas het volgende:
De routewijzigingen van sommige ICE Internationaltreinen stonden al weken in de reisplanner en er is ook een leaflet met een dienstregeling beschikbaar bij de balies en op het internet: http://www.nshispeed.nl/n(...)n-met-ice-deze-zomer
Volgens elpais beweerde de machinist 190km/h te rijden. Hoe dan ook, veel te hard natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:21 schreef greavy het volgende:
De regeringsfunctionaris van de regio Galicië, Samuel Juarez, heeft uitgelaten dat de ramptrein in Spanje 220 km/h reed waar 80 was toegestaan.
Normaal zou er één spoor tussen Dinslaken en Oberhausen beschikbaar zijn ivm werkzaamheden. Ongetwijfeld dus een foutje bij de werkzaamheden ....quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:24 schreef Regenjas het volgende:
Oh, de trein van 8:32 moet wel via Oberhausen maar kan dat niet door een storing in Duitsland dus: kabelbreuk in Dinslaken veroorzaakt een seinstoring zo te zien.
Dan moet de machinist wel een ontzettende hork zijn geweest (excuses, ik ken de omstandigheden niet), maar lijkt het me ook dat er een ontwerpfout in zowel ASFA als het toeleidende ETCS-traject zit.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:21 schreef greavy het volgende:
De regeringsfunctionaris van de regio Galicië, Samuel Juarez, heeft uitgelaten dat de ramptrein in Spanje 220 km/h reed waar 80 was toegestaan.
Klopt. Het blijft een kwestie van balanceren. Daar kom ik nog wel een keer op terug.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:22 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Uiteraard, maar met "teveel" modder gooien in de publiciteit heeft ook neveneffecten achter de schermen.
En waarom grijpt ASFA dan niet in als er > 80 gereden wordt?quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan moet de machinist wel een ontzettende hork zijn geweest (excuses, ik ken de omstandigheden niet), maar lijkt het me ook dat er een ontwerpfout in zowel ASFA als het toeleidende ETCS-traject zit.
In ASFA: de maximumsnelheid die wordt ondersteund door ASFA is 200 km/h (i.v.m. het uitlezen van de bakens), maar er wordt kennelijk niet afgedwongen dat een trein dan ook niet harder rijdt.
In ETCS: de snelheid aan het einde van de ETCS-sectie zou moeten worden begrensd tot 200 km/h. Als dat niet het geval is is een grote vraag: waarom gebeurt dat niet?
Ik heb later een ander bericht geplaatst omdat er nog iets aan de hand is. Om mensen dan meteen voor oetlul uit te maken omdat je gestressed bent...quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:25 schreef bork het volgende:
[..]
ja oetlul daarom boek ik die van 8.32 omdat die niet omgeleid zou zijn, ga je kennis ergens anders blaten maar niet hier.
ASFA kan dat niet echt. ASFA controleert of een sein niet door rood rijdt, en of een trein bij het passeren van een geel sein niet harder rijdt dan 60 km/h. Uitgebreide trajectinformatie zit er echter niet in.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:30 schreef greavy het volgende:
[..]
En waarom grijpt ASFA dan niet in als er > 80 gereden wordt?
Een systeem faalt pas als het iets niet doet waar het wel voor bedoeld is. Snelheidsbewaking valt daar voor 90 % niet onder. Falen bij te hard rijden is dus echt onzin.quote:Op donderdag 25 juli 2013 10:44 schreef greavy het volgende:
Hmmm, dan faalt dat systeem wel ja. Maar waarom is bij ETCS-naar-ASFA dan geen snelheidsvermindering afgedwongen toen ETCS eindigde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |