Darkwing_Duck | woensdag 17 juli 2013 @ 14:27 |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Intercity's Den Haag - Brussel Er rijden vanaf nu 8 intercity's per dag tussen Den Haag HS en Brussel Zuid. Met geluk kan dit in oktober uitgebreid worden naar 10. Wat daarna gebeurt, weet niemand. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor Belgi (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door Belgi, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Vis - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreilndereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork AnsaldoBreda en Napels op hun best - Dr_Flash >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy [ Bericht 0% gewijzigd door Darkwing_Duck op 18-07-2013 19:29:30 ] | |
Ireyon | woensdag 17 juli 2013 @ 14:30 |
"Het bedrijf komt daarmee tegemoet aan de wens van reizigers, de NS en de Belgische NMBS." Zijn er serieus ook reizigers die hierom gevraagd hebben? Ik, en met mij iedereen, zie liever de IC Brussel vaker rijden. | |
remcoP | woensdag 17 juli 2013 @ 14:33 |
Ik zie filmpjes van die lijn met TER 2N NG. Kan dat? | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juli 2013 @ 14:34 |
Zou goed kunnen, maar die heeft normaalgesproken ook 1e klas | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juli 2013 @ 14:41 |
Correctie, de 2N NG die daar rijden zijn van de serie Z 26500 Dat zijn die nep, RER's die ook tussen Marseille, Nice, Monaco, en Ventmille rijden, en die hebben inderdaad alleen 2e klas en rijden als TER op de drukste lijnen van het land ![]() | |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 15:29 |
Veel duurder en ruim van te voren reserveren zetten ze nu op in ipv goedkope open verbinding | |
ReisT | woensdag 17 juli 2013 @ 16:11 |
Reizen met goedkope open verbinding blijft gewoon net zo lastig als het nu al is. Het wordt niet nog lastiger. Reizen met Thalys wordt misschien iets aantrekkelijker als er dankzij die extra treinen ook meer betaalbare kaartjes komen. | |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 16:17 |
Die komen er niet | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 16:34 |
Enige vorm van onderbouwing is wel handig bij dit resolute antwoord. | |
greavy | woensdag 17 juli 2013 @ 16:42 |
Er komen wel meer goedkope kaartjes, want het percentage van de vroegboekkorting is per trein afhankelijk, en niet een totaalbeeld. De 2 treinen die erbij gaan komen, krijgen dus ook de vroegboekkorting. | |
DriekOplopers | woensdag 17 juli 2013 @ 16:43 |
Op mijn vakantie-adres nogal beroerde WIFI. Ik kom hier nog op terug. ![]() *inmiddels roodverbrande kreeft is* | |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 16:43 |
Thalys gaat niet meer goedkope kaartjes verhandelen dat is hun concept niet, ze willen de twee ritten rendabel maken niet verlieslatend | |
DriekOplopers | woensdag 17 juli 2013 @ 16:46 |
MVBOV had verlangd dat de extra capaciteit goedkoop en reserveringsvrij zou worden aangeboden. Is niet gebeurd. Daarmee is dit dus geen serieus alternatief, bezien in het licht van de concessie en het aanbod van de eerste helft van januari. | |
Viezze | woensdag 17 juli 2013 @ 16:48 |
Snel genoeg om een berichtje met een aantal ![]() ![]() | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 16:52 |
Voor de normale Thalys zijn er ook goedkopere tickets, dus dan kan het nu ook. | |
DriekOplopers | woensdag 17 juli 2013 @ 16:53 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
DriekOplopers | woensdag 17 juli 2013 @ 16:57 |
@ b2py: Nav vorige topic. Men kan het met MVBOV eens zijn, of oneens. Maar we doen altijd onze uiterste best om te zorgen dat we geen onwaarheid spreken. We checken altijd zo goed mogelijk of het klopt wat we willen zeggen, qua aanleding. Dat wilde ik graag even gezegd hebben. | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 16:59 |
Weet ik, maar goed dat je het nog even aanstipt ![]() | |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 17:08 |
Ja dat weet ik, maar het is niet des thalys om meer goedkopere kaarten beschikbaar te tellen als er meer gereden word, dan maak je verlies. Gebeurde in belgie ook niet ondanks de overheidssteun. | |
greavy | woensdag 17 juli 2013 @ 17:09 |
Deze 2 Thalyssen extra rijden met hetzelfde kaartassortiment als de andere Thalyssen. De dienstregeling is alleen uitgebreid. | |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 17:11 |
Dat zeg ik, maar het aantal goedkope kaarten zal niet vermeerderen bij aanvang van de twee extra ritten maar gelijk blijven met nu. | |
greavy | woensdag 17 juli 2013 @ 17:12 |
De goedkope kaarten (vroegboekkorting) is per trein bepaald, en worden dus nu meer kaartjes in totaal. | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 17:13 |
De verbruikskosten per km dalen ook nu er meer treinen over de HSL gaan rijden dus een prijsverlaging zou zelfs kunnen. Of een margeverhoging natuurlijk ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juli 2013 @ 17:23 |
Je kan dat niet verlangen van de Firma Thalys. Hun zijn niet de schuld van de situatie. Zij zijn bij gratie gods ingegaan op een verzoek voor meer capaciteit. Dat hebben ze niet perse hoeven doen. Nu ze het toch doen moet je niet nog eens verlangen op wat voor manier ze het moeten doen. ![]() | |
DeaDLocK2K | woensdag 17 juli 2013 @ 17:24 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
remcoP | woensdag 17 juli 2013 @ 17:27 |
Maar het percentage goedkope kaarten blijft per trein gelijk. | |
greavy | woensdag 17 juli 2013 @ 17:29 |
Ja, maar omdat er 2 treinen bijkomen, zijn er dus wel meer goedkope kaarten over de gehele dag beschikbaar. | |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 17:32 |
Ze worden per verbinding bepaald, thalys wil zo laag mogelijk houden om wel te kunnen loken en vervolgens dure tickets te kunnen verkopen. Daarom kunnen ze ook per trein een variabel aantal goedkope tickets aanhouden. | |
Dr_Flash | woensdag 17 juli 2013 @ 17:34 |
Droom maar lekker verder. Is gewoon een kwestie vraag - aanbod. Thalys veegt zijn reet met dingen als "maatschappelijke functie". Die willen gewoon zo veel mogelijk doekoes binnen harken. En als er genoeg mensen zijn die dure kaartjes willen betalen, waarom zouden ze dan goedkopere kaartjes aanbieden? Dus op papier extra treinen, in de praktijk, tsja. Leuk. ![]() | |
remcoP | woensdag 17 juli 2013 @ 17:44 |
Maar ook meer dure, dus je argumentatie klopt niet. | |
dcm360 | woensdag 17 juli 2013 @ 17:47 |
Hij zegt toch alleen dat er in totaal (absolute hoeveelheid) meer goedkope kaartjes beschikbaar komen. Dat er ook meer dure kaartjes beschikbaar komen doet daar toch niets aan af? | |
remcoP | woensdag 17 juli 2013 @ 17:48 |
Maar als percentage van het geheel blijft alles gelijk. Zowel duur als goedkoop. | |
Duvel | woensdag 17 juli 2013 @ 17:50 |
Kuttopic. | |
dcm360 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:00 |
Dat is toch geheel het punt niet? | |
Ireyon | woensdag 17 juli 2013 @ 18:04 |
Is dat echt zo? Ik heb dan altijd het idee dat de goedkope kaarten voor fatsoenlijke tijdstippen al vanaf minuut 1 zijn uitverkocht. Zijn er zoveel mensen die precies 3 maanden van tevoren een dag lang op F5 rammen om ze gauw weg te gappen? | |
greavy | woensdag 17 juli 2013 @ 18:06 |
Er zijn best veel mensen die op deze tickets jagen, ja. En vaak zijn deze goedkope tickets maar hooguit een week beschikbaar, vaak minder. | |
KomtTijd... | woensdag 17 juli 2013 @ 18:07 |
De tactiek is natuurlijk om zoveel goedkope kaarten beschikbaar te maken dat je nog nt kunt volhouden dat je product helemaal niet zo duur is als dat het in werkelijkheid is, maar dat eigenlijk zo goed als niemand ze kan bestellen. | |
remcoP | woensdag 17 juli 2013 @ 18:08 |
Bovendien kan de treinreiswinkel voorboekingen doen. Die zullen dus wel een soort bot hebben die alles kaapt. | |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 18:18 |
Ja er zijn bots. Maar er zijn gewoon een x kaarten per verbinding vasgesteld, die via een slim ticket systeem verdeeld worden over de treinen, populaire treinen krijgen veel minder dan de avond of ochtend treinen. | |
James1988 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:40 |
Een tijdje terug was er een of ander verhaal over TGV- en Thalys-tickets die op Brussel-Zuid zwart verhandeld werden. Die verkopers zullen er ook wel op zitten te azen. | |
Ireyon | woensdag 17 juli 2013 @ 18:59 |
Dus het is gewoon een compleet gebroken systeem wat al jaren misbruikt wordt. Hey Rikus, doe dr eens wat aan ![]() | |
Brembo | woensdag 17 juli 2013 @ 19:11 |
Ik gok dat je naar yield management refereert , een methode om zo'n optimaal financieel resultaat te halen door het gebruik van prijsvariatie. | |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 19:56 |
Precies daarmee worden onpopulaire treinen gesteund en andere niet. | |
Doc__Zenith | woensdag 17 juli 2013 @ 20:32 |
Zaltbommel ![]() Dat heb ik wel genoeg gezien na die 2 weken met Den Bosch. En elke keer die kruising weer verkeerd en de trein te laat ![]() | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 20:41 |
Ik had gewoon 3 maanden van te voren rond 08:30 twee tickets voor 140 (35 enkel) naar Parijs hoor.. | |
James1988 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:03 |
Toch wel een mooi filmpje ![]() | |
GekkeHaan | woensdag 17 juli 2013 @ 21:07 |
Nog steeds te veel treinen door rood: http://nos.nl/artikel/530(...)einen-door-rood.html Wel een hoop zeg. Ondanks de afspraken uit 2004 lijkt het verminderen van het aantal STS-passages toenemen. Ik vraag me af waar de oorzaak daarvan ligt. Schokkend ook dat 4% daarvan op 1 baanvak is. | |
James1988 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:09 |
Ten opzichte van 2004 rijden er een stuk meer treinen, dus is de kans op een STS-passage statistisch gezien ook groter. | |
GekkeHaan | woensdag 17 juli 2013 @ 21:12 |
Desondanks moet het toch mogelijk zijn het aantal passages te verminderen. Helemaal voorkomen doe je het uiteraard nooit aangezien de menselijke factor altijd mee blijft spelen. | |
Dr_Flash | woensdag 17 juli 2013 @ 21:12 |
Hoi ![]() | |
GekkeHaan | woensdag 17 juli 2013 @ 21:14 |
Ook hallo Fles! | |
James1988 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:26 |
De menselijke factor doet al goed z'n best. De machinisten van Veolia zijn een tijdje verplicht geweest (of ze het nog doen weet ik niet) om ieder seinbeeld dat ze tegenkwamen op te schrijven, om zo de waarneming duidelijker te maken. Je kunt technologie gebruiken om het terugdringen van het aantal STS-passages te ondersteunen: hiervoor worden ATB-Vv en ERTMS ingezet. Helemaal terugdringen tot 0 zal niet gebeuren, zelfs onder ERTMS kun je nog door een 'rood sein' (het einde van de movement authority) heen, bijvoorbeeld wanneer de trein doorglijdt. | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 21:30 |
Wijzen naar seinen en hardop opzeggen schijnt te helpen, als ik Klaasje mag geloven. | |
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 21:32 |
ja, bij mijn weten moeten ze nog steeds iedere verandering van seinbeeld opschrijven | |
RenRen- | woensdag 17 juli 2013 @ 21:33 |
Hoi, hoe zit het met baggagerekken in de Thalys? Ik wil een (flinke) koffer mee, is dat beter geregeld dan in de gemiddelde NStrein? | |
GekkeHaan | woensdag 17 juli 2013 @ 21:34 |
Binnen Arriva, althans op de Vechtdallijnen, doet men dit ook. In hoeverre dit haar vruchten afwerpt weet ik niet. Dat je je bewuster van het seinbeeld bent geloof ik direct. Je bent er tenslotte ook bewuster mee bezig. Met ERTMS ben ik niet bekend, maar afhankelijk van de oorzaak van het doorglijden, zal je volgens mij vermoedelijk snel uitkomen bij een technisch STS-passage. Daarom msschien toch wel jammer dat er niet vermeld is welk deel van die 80 STS-passages het afgelopen halfjaar technisch STS-passages waren en welk deel de machinist zelf de oorzaak was. | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 21:34 |
1000 keer beter. Vooraan staan bij deur krijg je wel mogelijkheid om dat ding in het grote rek te mikken ipv boven je hoofd. Daar kwam mijn weekendkoffer nog overheen.. | |
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 21:34 |
het klopt. Het zorgt voor een bewustere waarneming, waardoor de kans op menselijke fouten kleiner wordt | |
James1988 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:35 |
In een Thalys is meer bagageruimte dan in de gemiddelde NS-trein. ![]() | |
RenRen- | woensdag 17 juli 2013 @ 21:36 |
Yes, top, dan ga ik misschien gewoon een grote koffer vragen. Dan kan ik gewoon naar hartelust dingen meeslepen | |
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 21:36 |
en ook vooral beter bereikbare bagageruimte | |
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 21:37 |
mja, voor een vakantie hoeft niet de hele huisraad mee he ![]() | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 21:37 |
Hoe lang ga je? Vier weken? | |
RenRen- | woensdag 17 juli 2013 @ 21:38 |
Wel mee terug, ik heb gespaard en ga enkele dingen kopen die wat ruimte in beslag nemen... ![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 21:39 |
![]() | |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 21:40 |
Dat is niet helemaal waar, je moet bagage dan in een onbewaakte bagagehoek ruimte flikkeren iets wt niet aan te raden is, bij de stoel verschilt het niet veel met een ns trein. | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 21:40 |
http://www.dhl.nl/nl/express.html | |
RenRen- | woensdag 17 juli 2013 @ 21:41 |
Pfsh ![]() Hm. Dan misschien iets kleiner... Misschien heb ik ook een ander beeld bij kleine koffer, maatje groter dan handbaggagekoffer voor in het vliegtuig ofzo. Maar goed, lekker offtopic ![]() | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 21:42 |
![]() | |
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 21:43 |
Zo'n vaart loopt het niet toch? Mocht je toch twijfelen dan hoef je alleen bij die paar tussenstops de boel maar in de gaten te houden | |
James1988 | woensdag 17 juli 2013 @ 21:44 |
Je kijkt anders best wel raar op als jouw koffer verdwenen is, maar er nog wel een koffer achterblijft. Gelukkig konden we dat snel rechtzetten en was de rechtmatige eigenaar dolblij ![]() | |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 21:45 |
Tussen brussel en rotterdam zie ik regelmatig langharig gespuis constant rondlopen waarvan ik afvraag hoe ze aan een ticket komen. | |
Rostkreuz | woensdag 17 juli 2013 @ 21:47 |
Voor de liefhebber: Zaterdag 27 en juli zondag 28 juli rijden de CNL en EN treinen van en naar Rotterdam. Weet iemand of de EETC 1200-en ook dan de afhandeling verzorgen? | |
b2py | woensdag 17 juli 2013 @ 21:54 |
Gaafheid, over Gouda? | |
dennistd | woensdag 17 juli 2013 @ 21:56 |
Ik denk dat EETC het wel zelf doet, hoewel het wel afhankelijk is waar ze weg komen. Emmerich zit helemaal dicht vanaf zaterdag, dus komen ze via Venlo. Dan komen ze dus vanuit Dordrecht aan in Rotterdam, en dan kan NS zo zelf doorrijden naar de Watergraafsmeer (zelfde richting uit). Ik zou de Op de Rails-facebook even in de gaten houden, die melden alle bijzondere EETC-ritten wel namelijk (nogal goede connecties). | |
Rostkreuz | woensdag 17 juli 2013 @ 22:01 |
Sinds lange tijd weer echte internationale treinen in Rottrdam. | |
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 22:01 |
bij een halfje wit natuurlijk | |
Duvel | woensdag 17 juli 2013 @ 22:12 |
Dat volgt wel in de rapportage over 2013. De rapportage over 2012 is zo goed als onleesbaar door de idiote overvloed aan statistiek van de koude grond. | |
DriekOplopers | woensdag 17 juli 2013 @ 23:52 |
Ik zal eens kijken wat we hier tegen kunnen doen. Maar nogmaals: ik ben op vakantielocatie met beroerde WIFI. Na zaterdag zal ik op een aantal vragen en opmerkingen uitvoeriger reageren. ![]() | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juli 2013 @ 23:52 |
Daarvoor neem ik ook dit mee ![]() ![]() | |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 23:54 |
Kun je die vastmaken dan?zijn daar rekken, nooit geweten reis niet zo vaak, met grote bagage | |
Darkwing_Duck | woensdag 17 juli 2013 @ 23:56 |
Ja, die ruimte is bij iedere coupe een groot rek op de balkons dus dat maak ik altijd op die manier vast. Handige tip: Laat niet je sleuteltje in de toiletpot van de trein pleuren, daar zijn ze op Parijs Noord niet zo blij mee ![]() | |
icloud | woensdag 17 juli 2013 @ 23:57 |
Enne moesten ze het slot openbreken? Of moesten ze graven? | |
James1988 | woensdag 17 juli 2013 @ 23:58 |
In de V250 waren de bagagerekken voorzien van een ketting en een slotje om je koffers mee vast te zetten. Dat werkte zo te zien best aardig. | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 juli 2013 @ 00:02 |
Er is gekozen om een uit de kluiten gewassen schaar in de ritssluiting van mn koffer te zetten, want daar zat de reservesleutel in ![]() | |
icloud | donderdag 18 juli 2013 @ 00:05 |
Ach ik heb op pinkpop eens gezien hoe iemand een dixie leeghaalde voor zijn sleutels, het kan altijd erger | |
Dr_Flash | donderdag 18 juli 2013 @ 00:10 |
Net of iemand een tas met 20 vieze onderbroeken gaat jatten ![]() | |
icloud | donderdag 18 juli 2013 @ 00:14 |
Er zijn genoeg mensen die dure dingen in de tas hebben. | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 00:18 |
dure spullen moet je zo dicht mogelijk bij je hebben, niet in een tas die uit het zicht ligt | |
remcoP | donderdag 18 juli 2013 @ 00:19 |
Zeg je nu dat er iets goed was aan de V250? ![]() ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 juli 2013 @ 00:19 |
Maar als mijn collega ga verhuizen in september met de Eurostar ontkom je er niet aan ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 00:23 |
mooi he ![]() | |
James1988 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:23 |
![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 juli 2013 @ 00:26 |
"Best aardig" is iets anders dan goed... ![]() | |
remcoP | donderdag 18 juli 2013 @ 00:31 |
Voor V250-niveau is dat heel goed hoor. | |
James1988 | donderdag 18 juli 2013 @ 00:34 |
Het invalidentoilet was ook wel vrij aardig ![]() Afgezien van de dingen die er stuk waren, niet goed werkten of ronduit debiel waren bedacht... ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 juli 2013 @ 00:51 |
Er zijn genoeg mensen die domme dingen doen. We hoeven niet verantwoordelijk te zijn voor AL het leed in de wereld. | |
KomtTijd... | donderdag 18 juli 2013 @ 01:39 |
![]() hadden jullie deze al gezien? | |
Maegrim | donderdag 18 juli 2013 @ 01:43 |
Vanochtend nog, op haast dezelfde plek zo te zien ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 juli 2013 @ 06:47 |
Ik zie een blauwe trein. Wat zou ik moeten zien? | |
Duvel | donderdag 18 juli 2013 @ 09:40 |
Vallijleintrijn! | |
James1988 | donderdag 18 juli 2013 @ 09:42 |
SLT 2413 rijdt rond met "Proef ERTMS Amsterdam - Utrecht"-stickers erop. ![]() | |
GlenSpey | donderdag 18 juli 2013 @ 09:56 |
Elke dag alleen is bij deze het kleurtje anders ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 juli 2013 @ 10:12 |
Er rijden sinds vandaag weer treintjes op Bretigny, al zijn het er maar enkele ![]() http://malignec.transilie(...)1822072013_VDD21.pdf | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 10:23 |
joepie ![]() | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 juli 2013 @ 10:49 |
Oh. Is dat bijzonder? | |
b2py | donderdag 18 juli 2013 @ 10:49 |
Meer in het dal dan in de spits.. :p | |
bork | donderdag 18 juli 2013 @ 10:57 |
GTW, rest is Protos | |
bork | donderdag 18 juli 2013 @ 11:14 |
Treinstation verplaatst over de rails | |
ziggyziggyziggy | donderdag 18 juli 2013 @ 11:58 |
Ach verrek. Heb een paar weken geleden nog in zo'n Protosrammelkast gezeten... | |
ReisT | donderdag 18 juli 2013 @ 12:02 |
Die eerste is niks bijzonders, die rest wel. GTW's zie je overal. | |
Q. | donderdag 18 juli 2013 @ 12:10 |
Als ze nu meteen GTWs hadden besteld ipv zo'n ten dode opgeschreven serie als de Protos.... | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 12:16 |
mja, dat is met de kennis van nu | |
ReisT | donderdag 18 juli 2013 @ 13:47 |
Een enkeltje naar Brussel met de eerste extra Thalys (vertrekt uit Amsterdam 7 oktober, 12:19) kost nu 29 euro. Dus gewoon het voordeligste tarief. (Ik vraag me wel af hoeveel mensen er nu zitten te wachten op een extra trein naar Amsterdam die om 5:52 uit Brussel vertrekt?) | |
Koning_Kaak | donderdag 18 juli 2013 @ 13:51 |
Hallo, Ik lees al heel lang mee hier, vind treinen wel interessant maar voornamelijk de stroomlijning van dienstregelingen en hoe verkeer geleid wordt. Ja rare hobby, maar daarin ben ik vast niet de enige ![]() Ik heb al tijden een account, nooit gebruikt en alleen gelezen maar nu is het maar eens tijd om daar verandering in te brengen ![]() Vraagje, welke treinen hebben airco? en welke vooral niet? | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 14:01 |
Van de binnenlandse treinen hebben alleen Plan V, SGMm en DD-AR geen airco. Ook de excuus-Benelux staat regelmatig in het lijstje van geen airco ![]() | |
freako | donderdag 18 juli 2013 @ 14:09 |
En DM'90? | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 14:14 |
die heeft idd ook niet | |
ReisT | donderdag 18 juli 2013 @ 14:28 |
die waar de raampjes open kunnen. | |
greavy | donderdag 18 juli 2013 @ 16:09 |
Maar in lke trein kan een raampje open. Eventueel kwaadschiks. | |
ReisT | donderdag 18 juli 2013 @ 16:35 |
Ik had het niet over n raampje. Raampjes is meervoud. In aircotreinen kan je niet goedschiks de raampjes open doen. | |
b2py | donderdag 18 juli 2013 @ 16:37 |
De vraag is of bij de rest van de treinen die wl airco hebben of die het wel doet.. | |
b2py | donderdag 18 juli 2013 @ 16:40 |
![]() ![]() Nog wat foto's van de storing bij Stroe van maandag Bron | |
bork | donderdag 18 juli 2013 @ 16:50 |
Gaaf, ik zocht net naar info over Russisch breedspoor buiten de voormalige Sovjetunie, blijkt in Sassnitz (Duitsland) het meest westelijke kopstation te zijn met breedspoor ![]() foto ![]() http://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_V_60#Baureihe_347 | |
greavy | donderdag 18 juli 2013 @ 17:24 |
![]() SMMR 2225 + rijtuigen (32945) Als trein 32945 was de SMMR 2225 met een fraai sleepje rijtuigen vertrokken uit Wijlre-Gulpen, en heeft na een korte haltering te Eys weer koers gezet richting Simpelveld. Afgelopen zaterdag ![]() | |
b2py | donderdag 18 juli 2013 @ 17:28 |
Is dat in Nederland? ![]() | |
greavy | donderdag 18 juli 2013 @ 17:31 |
De lijn van de ZLSM, tussen Schin op Geul en Simpelveld ![]() Heerlijk om daar met de auto doorheen te toeren. | |
Sandrvich | donderdag 18 juli 2013 @ 17:36 |
Mooi Greavy! ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 17:44 |
schitterende locatie ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 17:44 |
alleen ze hadden de rijtuigen wel even wat beter mogen ordenen ![]() | |
greavy | donderdag 18 juli 2013 @ 17:54 |
Ja, dat groene rijtuig had 2 stuks naar achteren gemoeten eigenlijk ![]() | |
greavy | donderdag 18 juli 2013 @ 18:08 |
Weet iemand eigenlijk wat van type locomotieven Tata Steel IJmuiden heeft? Ik ben in het bijzonder opzoek naar informatie over dit type locomotief: klikje [ Bericht 22% gewijzigd door greavy op 18-07-2013 18:22:54 ] | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 juli 2013 @ 18:41 |
In Wrakrijk kan in iedere trein een raampje open, ook in de trein met airco, geen idee waarom. Er zitten stickertjes op met het verzoek om ze dicht te laten.... | |
Straatcommando. | donderdag 18 juli 2013 @ 18:43 |
In Nederland heb je dan van die grapjassen die alle ramen open zetten.. | |
dennistd | donderdag 18 juli 2013 @ 18:44 |
Volgens mij kan dat in een Talent ook gewoon | |
Zug-Chef | donderdag 18 juli 2013 @ 18:45 |
Wat ben ik blij dat die tijd afgelopen is inderdaad. Gebeurde regelmatig in de ICM-stellen waar ik natuurlijk vaak in zat. Vaak snapt men niet dat de wind vanuit het raampje bij hun stoel niet op hun neerdaalt maar bij een aantal stoelen daarachter. Super irritant als het niet zo heel warm is. | |
dennistd | donderdag 18 juli 2013 @ 18:56 |
Overigens zou het niet verkeerd zijn om in de deuren wel ramen in te bouwen die open kunnen: op de balkons is geen airco en als de trein vol staat is het daar snikheet en benauwd. | |
James1988 | donderdag 18 juli 2013 @ 19:08 |
In oude Engelse treinen is dat heel gebruikelijk, aan de binnenkant zit namelijk geen hendel om de deur te openen ![]() | |
Duvel | donderdag 18 juli 2013 @ 19:14 |
Volgens mij zijn dat General Electric locs, verwant aan de 44 tons shunters van GE. | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 19:17 |
wrakrijk kun je dat land nu zeker noemen ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 juli 2013 @ 19:19 |
En dan te bedenken dat jij hier van de woordgrappen bent ![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 19:20 |
neuh ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 juli 2013 @ 19:28 |
Zo een zou ik er kunnen zijn... ![]() | |
Duvel | donderdag 18 juli 2013 @ 19:31 |
Mooi! Vroeger reed er ook weleens een 2200 met een passagierstrein daar, vooral als de ene beschikbare DE-1 weer eens stuk was. ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 18 juli 2013 @ 20:02 |
Oh ik dacht dat jij dat wel kende ![]() ![]() | |
bork | donderdag 18 juli 2013 @ 20:07 |
Ik wel, in Slowakije heb je trouwens ook breedspoor dat moeten de zoek de straat wereld fokkers momenteel vinden. Ik zoek nog een hint om het net niet voor te zeggen, anders kop jij hem even in? Nee, kende dat in Sassnitz nog niet. | |
Dr_Flash | donderdag 18 juli 2013 @ 20:12 |
Slowakije? Nee dat weet ik dan weer niet ![]() | |
bork | donderdag 18 juli 2013 @ 20:13 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Breedspoor#Russisch_breedspoor Ik ben geen grote fan van de nederlandse versie van wikipedia maar dit hebben de Engels en de Duitse versie dan weer niet ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
icloud | donderdag 18 juli 2013 @ 20:18 |
Mag hopen dat dat kut ding niet te vaak gaat rijden, geluidsoverlast. | |
greavy | donderdag 18 juli 2013 @ 20:21 |
![]() | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 20:30 |
hoe vaker, hoe beter ![]() | |
icloud | donderdag 18 juli 2013 @ 20:43 |
Als hij in je achtertuin rijd dan word je er niet gelukkig van. | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 20:44 |
moeten we medelijden met nimby's hebben? | |
icloud | donderdag 18 juli 2013 @ 20:44 |
Heel soms wel, normaal ben ik voor de chineese methode maar in dit geval............. | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 20:59 |
wij zijn voor de Russische methode | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 juli 2013 @ 21:01 |
Ik word iedere dag wakker getetterd door een stoomtrein, hoor je mij daar ook over? ![]() | |
bork | donderdag 18 juli 2013 @ 21:19 |
Ik word elke dag wakker gemaakt door jr. hoor je mij daar ook over? ![]() | |
greavy | donderdag 18 juli 2013 @ 21:31 |
Stoom ![]() ![]() ![]() Beter als diesels ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 juli 2013 @ 21:34 |
Maar das geen trein ![]() | |
Darkwing_Duck | donderdag 18 juli 2013 @ 21:46 |
Wie 31 Jullie toevallig in de buurt is van Parijs, en nog niks te doen heeft. De directeur bied 4 plekken aan om in de cabine mee te rijden met de RER A op het SNCF deel ![]() Edit: Die reactie eronder "Als ik in de cabine wel zitplaatsgarantie heb, dan graag" ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Darkwing_Duck op 18-07-2013 21:51:42 ] | |
b2py | donderdag 18 juli 2013 @ 22:13 |
Ik door de wekker.. | |
Duvel | donderdag 18 juli 2013 @ 22:18 |
^^ | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 23:26 |
AnsaldoTilburg heeft geld gelapt http://nos.nl/artikel/531(...)nken-geld-terug.html Verder is er rond de V250 nog niet veel veranderd | |
icloud | donderdag 18 juli 2013 @ 23:40 |
De banken hebben geld gelapt en ab kon niks anders dan het voorgeschoten geld terug betalen, inhoudelijk is er niks besproken en er is dus niks veranderd. | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 23:47 |
mja, Ansaldo had ook kunnen weigeren, maar dan waren ze weer voor de rechter gesleept en hadden ze alsnog moeten dokken. | |
icloud | donderdag 18 juli 2013 @ 23:49 |
Nee in dit geval heeft ing een vordering op hun en die kun je niet betwisten omdat het gewoon vaststaat dat ze de derderekening hebben uitgekeerd, indien ab rechtstreeks een vordering had op de nmbs of nnsfsc dan hadden ze de vordering kunnen betwisten. | |
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 23:54 |
er zit een verschil tussen een vordering betwisten en deze niet voldoen. Ik had het over het laatste. De Italianen betwisten de vordering zeker, alleen is dat iets voor een latere rechtszaak, waar er veel dieper op de materie ingegaan zal worden. | |
icloud | donderdag 18 juli 2013 @ 23:56 |
Nee zij betwisten de vordering van de banken niet(dat kunnen ze ook niet), zij betwisten het lichten van de bankgarantie`s, dat is een groot verschil. | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 00:23 |
Ze willen helemaal geen cent uitkeren, ook niet aan de banken, maar moeten wel. Dat bedoel ik met het niet eens zijn met de vordering van de banken. ook daar zijn ze het inderdaad niet mee eens, maar dat hebben ze bij de rechter niet tegen kunnen houden. | |
icloud | vrijdag 19 juli 2013 @ 00:30 |
Een vordering van de bank kunnen ze niet betwisten, het is feitelijk zo dat de banken geld hebben moeten voorschieten en daarmee is een vordering ontstaan, die kun je met de beste meester nog niet betwisten. Elke rechter zal ab verteld hebben dat je niet de vordering maar het lichten moet betwisten waarmee je dus niet ing/banken dagvaardig maar nmbs. Nee deze hebben ze niet kunnen tegen houden, maar in tegenstelling tot de vordering van de banken kunnen ze dit wel betwisten, in het geval van de bankgarantie kunnen ze eisen dat alles word terug betaald door nmbs en gezien er nog geen feiten vast staan kunnen ze het betwisten, of dat succesvol zal zijn bepaald een rechter. Ansaldobreda heeft heel duidelijk de vordering niet betwist maar wel de opdracht van de nmbs. | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 00:38 |
je denkt bij dit stukje te juridisch. Ik had het hier over betwisten als in de zin van het er niet mee eens zijn. Daar komt geen rechter aan te pas, maar als het wel had gekund, dan hadden ze deze optie zeker serieus onderzocht. | |
icloud | vrijdag 19 juli 2013 @ 00:38 |
Ja precies ik benader het juridisch, dat is het enige recht wat telt. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 00:49 |
Treinstel 4085 kun je ff je wifi plat gooien plz? Je overschaduwt mij experia box. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 01:27 |
![]() ![]() | |
bork | vrijdag 19 juli 2013 @ 06:20 |
Zo, ik ben weer wakker, zonder stoomtrein inderdaad. ![]() ![]() | |
James1988 | vrijdag 19 juli 2013 @ 08:12 |
Wt ![]() Dat is wel erg slecht, van die Experia-box dan ![]() | |
_serial_ | vrijdag 19 juli 2013 @ 08:25 |
Die wifi van de NS staat gewoon zo hard te blazen dat hij stoort op wifikanaal van Dr_Flash, de wifi van de experiabox delft dan inderdaad het onderspit | |
James1988 | vrijdag 19 juli 2013 @ 08:28 |
Over wifi gesproken, SNCF zei gisteren dat het inbouwen van wifi in TGV 1 miljoen per treinstel kost. ![]() | |
b2py | vrijdag 19 juli 2013 @ 08:49 |
ProRail wil rangeerterrein in Heerhugowaard HEERHUGOWAARD - Een rangeerterrein bij Heerhugowaard. Burgemeester en wethouders hebben er geen bezwaar tegen als ProRail die gaat aanleggen. Ruimte is er genoeg. Langs het spoor op bedrijventerrein De Vaandel zijn nog heel wat hectares vacant. Niet dat hiermee nu het besluit is genomen tot de aanleg, maar in principe steunt Heerhugowaard het idee van ProRail. Die heeft het rangeerterrein nodig voor de toekomstige spoorboekloze dienstregeling. Die dienstregeling is een plan van het ministerie van Infrastructuur en Milieu en heet officieel ’Programma Hoogfrequent Spoorvervoer’. Dat houdt in dat op de drukste spoortrajecten van Nederland reizigers uiterlijk in 2020 elke tien minuten moeten kunnen opstappen op een intercity of een sprinter. Op deze trajecten moeten elk uur zes intercity’s en twee tot zes sprinters gaan rijden. Voor dat systeem moet er extra opstelcapaciteit komen en het ministerie wil dat die ergens in deze regio komt. ProRail heeft vervolgens Heerhugowaard uitgezocht. ’Rangeerterrein’ klinkt overigens wat wijds voor wat de spoorbeheerder in gedachte heeft. Volgens burgemeester Han ter Heegde moet het iets worden in de orde van grote van de opstelsporen aan de buitenrand van het Alkmaarse station. Bron | |
b2py | vrijdag 19 juli 2013 @ 08:50 |
Niet te hopen dat NS dat ook betaald, wat een prijzen ![]() | |
Regenjas | vrijdag 19 juli 2013 @ 09:33 |
Zal bij NS ook niet goedkoop zijn geweest, alleen zijn ze daar zo slim geweest het te combineren met een informatiesysteem zodat je nog meer redenen hebt kabels door de trein te trekken. | |
#ANONIEM | vrijdag 19 juli 2013 @ 09:54 |
Hoe kan het dat wanneer ik een kaartje van Maastricht naar Luik wil kopen deze zonder korting 4,80 kost, met korting 4,70 en met vrij reizen 3,10? | |
b2py | vrijdag 19 juli 2013 @ 09:55 |
Vrij reizen betaal je pas vanaf de grens, en bij de andere twee betaal je wel of geen korting op het stukje Maastricht - Vis (Grens). | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 juli 2013 @ 09:57 |
Das wel veel he.... ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 09:59 |
En wat kost een toilet? ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:08 |
2 tientjes ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:09 |
vrij logisch dat Heerhugowaard gekozen wordt. Alkmaar is te vol en heeft geen uitbreidingscapaciteit, Hoorn wordt verkleind en Den Helder is te ver weg, terwijl ook Enkhuizen en Haarlem behoorlijk aan de max zitten. | |
KomtTijd... | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:11 |
wtf zijn ze allemaal aan het doen tussen Hilversum en Amsterdam? mijn trein zit helemaal vol met paniekende Engelse toeristen die niet naar Amsterdam centraal schijnen te kunnen, en mijn trein rijdt ook met bijna een half uur vertraging... | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:12 |
er zijn werkzaamheden rond Muiderpoort en bovendien stond daar ook nog eens een treintje defect te zijn | |
b2py | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:12 |
Ik las zelfs dat Alkmaar verkleind wordt, maar daar kan ik me niks van herinneren in de plannen die ik gelezen heb. | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:14 |
moeten in Alkmaar niet ook een paar schoonmaakperrons komen? Nog een voordeel van HHW is dat je geen nieuwe standplaats van machinisten nodig hebt | |
b2py | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:15 |
Het zijn al reinigingsperrons, tenzij deze momenteel niet aan de voorwaarden voldoen. Dan krijg je acties zoals in Hoorn. Ik vind het stiekem wel weer cool als hobbyist, nieuwe spoordingen in mijn gemeente. ![]() | |
Regenjas | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:16 |
Ben wel benieuwd of die verdwaalde goederenwagon in Alkmaar dan wel blijft. Die wordt nu gebruikt voor zoutopslag voor Nedtrain ![]() | |
ReisT | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:17 |
Werkzaamheden op een doordeweekse dag, wat zijn dat voor rare fratsen? en ze zijn vergeten om de metropoortjes open te zetten. | |
b2py | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:21 |
Zijn inzetplaatsen voor materieel dus die zullen voorlopig wel blijven. | |
dennistd | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:50 |
Gisteravond was de Fyra zelfs onderwerp voor een vraag bij Per seconde wijzer: http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1356456 (vanaf 3:50) | |
dennistd | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:56 |
Morgen weer stoom door Twente:Bron: Op de Rails (facebook) Nog geen NVBS-lid? http://nvbs.com/images/Lid_Worden_1.pdf | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 11:00 |
je hebt weinig aan de metro, want ook die ligt plat door werkzaamheden ![]() | |
b2py | vrijdag 19 juli 2013 @ 11:04 |
Inspectie grijpt niet in bij volle treinen Almere. | |
b2py | vrijdag 19 juli 2013 @ 11:05 |
Vang je hier wat voor ofzo? ![]() | |
ReisT | vrijdag 19 juli 2013 @ 11:12 |
Als je van Utrecht naar Amstel moet heb je zeker wel veel aan de metro. Met de trein naar Bijlmer en dan overstappen op de metro was het advies en op Bijlmer aangekomen (met een veel te korte trein, nog een planningsfout dus) werd daar omgeroepen "uw vervoerbewijs blijft geldig in de metro". | |
Duvel | vrijdag 19 juli 2013 @ 11:59 |
Wel een beetje kut dat ze die werkzaamheden bij Muiderpoort combineren met het gesloten zijn van de metrotunnel. | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 11:59 |
niet alle metrolijnen rijden op dit moment, waardoor de capaciteit wat beperkt is, hoewel de frequentie van een aantal lijnen wel opgevoerd is. De tunnel schijnt met name 's avonds dicht te zijn. | |
dennistd | vrijdag 19 juli 2013 @ 12:10 |
Nee, maar ik zit wel bij de afdeling P&R van de NVBS, en wie weet lukt het op deze manier om meer bekendheid te krijgen voor de vereniging en nieuwe leden te werven | |
Sandrvich | vrijdag 19 juli 2013 @ 12:12 |
Weet iemand hier hoe je langere overstaptijden kan programmeren in Voyages-SNCF? 50 minuten overstap midden in de spits van gare de Lyon naar gare du Nord in Parijs vind ik niet heel veilig. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 12:21 |
Oh leuk! Ook bekend op welk spoor? Hier ga ik wel even naar kijken ![]() | |
bork | vrijdag 19 juli 2013 @ 12:27 |
niet? Je kan niks verder aanvinken, dat wordt fijn bellen ![]() | |
Sandrvich | vrijdag 19 juli 2013 @ 12:28 |
Ik ga dadelijk wel even met de automaat staan te kloten op Perrache of Part-Dieu. ![]() | |
bork | vrijdag 19 juli 2013 @ 12:30 |
Dat kan natuurlijk ook ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 12:31 |
In HAFAS kan het wel ![]() | |
dennistd | vrijdag 19 juli 2013 @ 12:49 |
Ik neem aan gewoon spoor 4: hij rijdt door vanaf Snippeling naar Apeldoorn, en op dat tijdstip staat er niets langs het perron. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 12:57 |
Hmm, dat is dus vol tegen de zon in schieten ![]() | |
ReisT | vrijdag 19 juli 2013 @ 13:01 |
Ik reisde net na de spits, capaciteit was ruim voldoende (ze rijden op deze lijn nu ook met langere metrotreintjes dan in de normale dienstregeling). Je loopt een paar weken achter. De tunnel is nu de hele dag gesloten, tot het einde van de zomervakantie gaat 'ie niet meer open. [ Bericht 2% gewijzigd door ReisT op 19-07-2013 13:15:21 ] | |
DriekOplopers | vrijdag 19 juli 2013 @ 13:17 |
Voor Beter OV zag dit al aankomen. Metingen NS zijn volstrekt onbetrouwbaar en een enkele steekprpoef zegt ook niets. Er moet wat anders gebeuren. In de HRN-concessie. http://www.voorbeterov.nl/ | |
dennistd | vrijdag 19 juli 2013 @ 13:32 |
Morgenavond zou het wel kunnen vanaf spoor 2, dan komt ie over 3 neem ik aan | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 13:37 |
dan mag de GVB haar site wel eens bijwerken ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 19 juli 2013 @ 14:09 |
http://www.gvb.nl/reisinf(...)3/Pages/default.aspx ![]() Derde regel staat het toch? Homepage -> Geplande omleidingen -> Metro wijzigingen zomer 2013 Maar dat mogen ze op zich ook wel op de homepage zetten ja... | |
Duvel | vrijdag 19 juli 2013 @ 14:11 |
Ik vind die nieuwe dienstregeling wel overzichtelijker. | |
Duvel | vrijdag 19 juli 2013 @ 14:11 |
En ik zat vandaag voor het eerst in een M5. | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 14:16 |
de eerste twee regels mogen wel weg nu | |
James1988 | vrijdag 19 juli 2013 @ 14:24 |
Wat vind je ervan? | |
b2py | vrijdag 19 juli 2013 @ 14:33 |
Gewoon lekker vanaf het balkon met pils denk? | |
Duvel | vrijdag 19 juli 2013 @ 14:41 |
Mooi, open. Wel weinig stoeltjes en ik vind 'm een wat onrustige loop hebben. De bestemmingsdisplays aan de buitenkant zijn in de zon onleesbaar. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 14:57 |
Nouw... Dan moet er eerst nog even een vliegtuigje met ontbladermiddel langs ![]() | |
dennistd | vrijdag 19 juli 2013 @ 14:57 |
Een capaciteitsvergrotingsplan Arnhem-Zevenaar: http://www.prorail.nl/Ver(...)v_OBV_maart_2012.pdf | |
greavy | vrijdag 19 juli 2013 @ 15:15 |
Trein 38100: Plaats Spoor Doorkomst/Aankomst/Vertrek Tijd via sporen/wissels Deventer Goederen Aansluiting NN D 10:35 NN,4B Deventer 4B D 10:38 4B,4A,DD aldus de definitieve aanschrijving van ProRail. [ Bericht 1% gewijzigd door greavy op 19-07-2013 15:51:51 ] | |
greavy | vrijdag 19 juli 2013 @ 15:15 |
Dv 3A D 19:50 AD,3A,3B,ZZ,332,EE,SR [83A-R] Ja, dus. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 15:29 |
Mooi man, 4 regels abracadabra waar 1 cijfertje relevant van is. Ra ra ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 15:31 |
| |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 15:34 |
Aangeboden tarieven zijn goedkoper dan met de normale trein, ook met 20 % korting. Alleen 40 % korting op het normale tarief is goedkoper dan het fyra zomertarief. Da's toch niet gek dan ![]() | |
dennistd | vrijdag 19 juli 2013 @ 15:50 |
Even ontleden: Deventer spoor 3A doorkomst om 19.50u Via de sporen: AD (rechterspoor Apeldoorn-Deventer) 3A, 3B (perronspoor Deventer) ZZ (rechterspoor van de doorgaande sporen langs Deventer Goederen) 332, EE (rechterspoor tussen Deventer Goederen en Snippeling aansluiting) SR (rechterspoor Snippeling-Rijssen) Waarbij wissel 83A rechtsleidend is (het zou theoretisch ook kunnen dat er direct achter de brug naar het linkerspoor overgelopen wordt en dan via wissel 87A spoor 3 bereikt wordt, maar dit is dus de aankondiging dat dat niet gebeurt) | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 juli 2013 @ 15:58 |
Dat is 2 stops met de D, wat is t punt? ![]() Bovendien, zoalang SNCF zelf met dit voorstel komt moeten zij het voor je oplossen... Dat is toen bij mij ook gebeurd met Paris-Nice over mulhouse ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 16:01 |
enige knelpunt is de spitssprinter tussen Veenendaal en Utrecht. Zou je die ook uit kunnen buigen onderweg? | |
b2py | vrijdag 19 juli 2013 @ 16:05 |
Opheffen is het makkelijkst. | |
dennistd | vrijdag 19 juli 2013 @ 16:15 |
De kering is nu al maar 5 minuten als de ICE rijdt, zonder ICE is dat 7. Hoewel dat wellicht toch helemaal op de schop gaat met PHS (zes sprinters Utrecht-De Haar, waarvan drie naar Rhenen en drie naar Arnhem). | |
greavy | vrijdag 19 juli 2013 @ 16:23 |
NS HiSpeed heeft weer 2 nieuwe Traxx'en: 186 149 en de 186 239 voor de Fyra-diensten (of zal het toch de BNL worden?) | |
dennistd | vrijdag 19 juli 2013 @ 16:32 |
Het kan ook wel voor de Fyra zijn: er zou een uitbreiding komen in de spits en daarvoor heb je behalve stammen rijtuigen ook locs nodig. Voor de Benelux is de order die NSFSC bij Bombardier geplaatst heeft lijkt me. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 17:18 |
In driebergen-Zeist kan ie wel aan de kant. Kunnen er meteen wat badslippers door ![]() | |
dennistd | vrijdag 19 juli 2013 @ 17:25 |
Rapport over STS-passages vorig jaar: http://www.ilent.nl/Images/2013126585.02_tcm334-342914.pdf | |
remcoP | vrijdag 19 juli 2013 @ 17:36 |
Driebergen-Zeist word viersporig, dus dan zou het zeker kunnen. | |
remcoP | vrijdag 19 juli 2013 @ 17:37 |
Doe maar niet, die dingen zitten in de spits stampvol. | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 17:41 |
versnellen in de tegenspitsrichting? | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 17:47 |
Nou en. ILT vindt ingrijpen niet nodig dus ze zitten niet stampvol ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 17:52 |
precies. Reizigers kunnen toch het dak op van de NS. Ow wacht, op het dak kunnen nog wel een aantal mensen meereizen ![]() | |
Regenjas | vrijdag 19 juli 2013 @ 17:57 |
Ik zag een anderhalf uur geleden een Thalys voorbijsnellen met iets wat op een Belgische vlag leek op Sloterdijk, weet iemand meer? | |
dennistd | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:03 |
Wellicht vanwege het aftreden van Albert zondag? | |
greavy | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:07 |
Jazeker:![]() Ding gaat 3 maanden lang rondrijden. | |
Regenjas | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:09 |
Zo op de trein doet de vorm van Belgi mij een beetje denken aan Australi. Bedankt voor de informatie ![]() | |
Straatcommando. | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:17 |
My thoughts exactly ![]() Vandaag voor het eerst een, op het oog, gloednieuwe NID/DDZ gezien. Hebben ze netjes gedaan ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:17 |
Weet iemand wat er nu aan de hand is op station Marne la Vallee? De tgv en het rer station zijn dicht en de rer's keren hier op het station waar ik nu sta: val d'europe. De mobiele sites van de diverse exploitanten waar ik automatisch heen ga geven geen info. Bij voorbaat dank ![]() | |
Zug-Chef | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:20 |
Ja nee de enige import Franzoos van FOK! weet het niet maar wij simpele zielen uit Nederland kunnen het antwoord zo op een presenteerblaadje aanreiken ![]() | |
James1988 | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:21 |
Geen idee wat er op de RER aan de hand is. Wat ik je wel kan vertellen is dat de treinaanwijzers op Chtelet-les-Halles het niet doen. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:26 |
ja ik weet het zug, het is belachelijk maar op mn blackberry dingetje word ik steeds omgeleid naar mobiele sites. Ik ga er vanuit dat de desktops die info wel hebben :p | |
James1988 | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:27 |
Transilien.com meldt niks, vraag je de actuele vertrektijden op voor Marne-le-Vallee dan krijg je een redirect naar de RATP-site. En daar staat ook niks. | |
Zug-Chef | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:27 |
Ah op die manier, dan haal ik mijn woorden terug ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:30 |
Ik heb het al ![]() Train N5454 TGV is binnen komen rollen met ongeidentificeerde bagage aan boord. Flink koffertje dan als ook de RER dichtmoet ![]() | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 juli 2013 @ 18:32 |
Geeft niks ![]() | |
b2py | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:09 |
Dat is voorlopig op de lange baan geschoven. | |
b2py | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:09 |
Tot over een paar weken overigens, ik ga van vakantie genieten! ![]() | |
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:10 |
Vakantie zonder fok!? ![]() Sterkte!
| |
James1988 | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:15 |
Wel met de trein h?
| |
remcoP | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:25 |
O, niets van gehoord. M'n oom werkt namelijk aan dat project. Ook hier zie ik niets. En een Fijne vakantie. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:27 |
beetje overdreven ... | |
bjanaan | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:28 |
Wie kan mij even helpen? Ik wil morgen naar Amsterdam met de trein mag ik dan een kaartje kopen met korting en dat ik me OV kaart laat zien? | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:29 |
Dat betekent tijdelijk minder vertragingen in Noord-Holland ![]()
| |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:29 |
OP gelezen? Staat je antwoord waarschijnlijk wel in ![]() vgs mij rijden alle Studenten OV kaarthouders tussen 16 juli en 16 aug met 40 % korting. | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:29 |
Als jouw chipkaart een kortingsproduct van 40% bevat dan mag dat ja tenzij student/scholier, dan moet je wel inchecken ![]() | |
KomtTijd... | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:30 |
Nieuwe GTW van Connexxion. Vandaag stonden er eckte eckte treinspotters om' te filmen. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:32 |
Spaus lf ![]() | |
Straatcommando. | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:33 |
Waarom rijden de sprinters naar nijmegen nadat ze Arnhem gepasseerd zijn door naar ede en niet naar Nijmegen? De laatste dag van de 4 daagse.. En dan hebben ze nog de treinen verlengt ook ![]() | |
bjanaan | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:34 |
In het weekend reis ik met 40% korting heb wel een studenten OV. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:47 |
Huh wat? | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:49 |
is vanwege de vierdaagse gedaan om het traject Arnhem - Nijmegen zoveel mogelijk te isoleren van de rest van het net. Uitzondering is uiteraard de 3600 (Zwolle - Roosendaal) die er gewoon tussendoor kachelt | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:50 |
Er was toch ZEKER 10 % kans op 3 cm sneeuw ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:53 |
zoiets ja. Er rijden nu 6 treinen per uur tussen de beide steden, waarbij alles stopt te Elst, maar alleen de 3600 (2xuur) stopt op alle tussengelegen station. Zo gaan die stations er op een dag als vandaag behoorlijk op achteruit ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 19:57 |
"het is omlooptechnisch niet mogelijk bla bla " | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 20:05 |
klopt, want stel je voor dat er eens ergens genoeg capaciteit wordt geboden ![]() | |
_JdM_ | vrijdag 19 juli 2013 @ 20:12 |
En dan heb je in Zutphen "De sprinter naar Arnhem en Nijmegen van 18.36 vertrekt over ongeveer 10 minuten. Deze sprinter rijdt naar Ede-Wageningen en niet naar Nijmegen". *zucht* IC van 18.33 naar Zwolle had 7 bakken ICM en staande reizigers, de IC van 18.58 naar Roosendaal had 3 bakken en staande reizigers. Jammer. | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 20:22 |
Dan zou ILT direct ingrijpen wegens onderbezetting ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 20:23 |
Dat klinkt niet alsof deelnemers / toeschouwers van de Vierdaagse NS ook maar ene reet boeien ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 19 juli 2013 @ 20:59 |
De vierdaagsetreinen (ja, zo staan ze echt op de schermen) tussen Arnhem & Nijmegen rijden anders wel met 12 bakken VIRM en ze hebben extra treinen bestaande uit DDZ/NID ingezet richting Oss. | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 21:02 |
mja, daar hebben de reizigers voor Nijmegen-Lent of Arnhem-Zuid weinig aan ![]() | |
WhiteJoker | vrijdag 19 juli 2013 @ 21:02 |
Daar heb je helemaal gelijk in ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 21:09 |
Ja, en de fyra van kut naar bef is ook toeslagvrij. Wauw ![]() | |
James1988 | vrijdag 19 juli 2013 @ 21:50 |
Dus niet. ![]() | |
Dr_Flash | vrijdag 19 juli 2013 @ 22:10 |
Nee okee. Maar het is wel dat soort dingen waarmee NS normaliter tracht zijn gezicht te redden. | |
Sandrvich | vrijdag 19 juli 2013 @ 22:25 |
Testritten met dubbeldeks kup-rijtuigen in Rusland, die dingen zijn echt groot zeg. ![]() | |
greavy | vrijdag 19 juli 2013 @ 22:27 |
![]() NSR 9520 Tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe, bij "De Zeedijk" onder de spotters vaak genoemd, maar eigenlijk is het de Wieldrechtse Zeedijk, passeert de NSR 9520 op 15 juni 2013 met de opvallende "Van B naar A"-stickers als intercity naar Venlo. Ja, we staan hier op een dijk met vervolgens een ladder erbij | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 22:29 |
Nice ![]() Geen bosjes gesnoeid? | |
greavy | vrijdag 19 juli 2013 @ 22:29 |
dank u Nee, dat hoeft hier niet meer ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 22:32 |
mja, die struiken daar bij de sloot zijn iets te hoog en verstoren de foto wat ![]() | |
James1988 | vrijdag 19 juli 2013 @ 22:38 |
Daar zou binnenkort een ProRail-hek komen te staan toch? | |
Duvel | vrijdag 19 juli 2013 @ 22:56 |
De IC Schiphol - Arnhem reed met 10 bakken VIRM vanmiddag. Idioterie. | |
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 22:58 |
er waren ook een paar treinen planmatig opgeheven ![]() | |
KnightSolaire | vrijdag 19 juli 2013 @ 23:26 |
Waarom wordt nou NID/DDZ ingezet naar de Vierdaagse terwijl de kans op dronkelui etc. groter is? Kachel er dan wat Plan V naartoe dat je ergens anders uit de DRGL haalt en daar vervangt door NID/DDZ. Hebben die arme mensen daar ook eens eventjes het genot van een fatsoenlijke trein. | |
Darkwing_Duck | vrijdag 19 juli 2013 @ 23:46 |
Je vertelde dat je tot en met vrijdag haperende wifi verbinding op vakantie had en dat ja daarom later zou reageren en dergelijke, maar ondertussen zijn er wel meerdere artikelen op de site gekomen, komt je geloofwaardigheid niet ten goede... ![]() | |
Frenk3nstein | vrijdag 19 juli 2013 @ 23:49 |
Plan-V heeft nou niet bepaald een giga-capaciteit. Ik denk ook niet dat de NS zich populair maakt door dat soort krappe, lawaaiige, broeikasjes te gebruiken. 'Voetbaltreinen' zijn/waren wel vaker wat minder materieel (dd-ar). | |
remcoP | vrijdag 19 juli 2013 @ 23:57 |
MVBOV is meer dan DriekOplopers ![]() | |
greavy | zaterdag 20 juli 2013 @ 05:24 |
Raad eens waar DDZ ook ingezet wordt? De stadionpendel tussen Rotterdam Centraal en Rotterdam Stadion bij Feyenoord-wedstrijden. | |
greavy | zaterdag 20 juli 2013 @ 05:25 |
Te weinig remkracht ontplofte Canadese trein De goederentrein die bijna 2 weken geleden in Canada ontplofte, had onvoldoende remkracht. Dat verklaarde de hoofdonderzoeker van de Canadese organisatie voor transportveiligheid vrijdag. De organisatie wil dat de regering de regelgeving voor treinen met gevaarlijke goederen bekijkt en waar nodig herziet. Nader onderzoek moet uitwijzen of de remkracht ook de oorzaak van het ongeluk was. De ontploffing kostte zeker 33 mensen het leven. De trein met ruwe olie was uit zichzelf gaan rijden en ontspoorde in het plaatsje Lac-Mgantic bij de grens met de Verenigde Staten. Volgens het hoofd van de spoorwegen was de trein niet goed op de handrem gezet, maar de machinist beweerde dat hij alle handremmen had geactiveerd. Treinreiziger | |
greavy | zaterdag 20 juli 2013 @ 05:26 |
En vol |