muito bom,quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]De Siemens 127 001, thans genummerd als PCW-8, betreft het prototype voor de huidige generatie elektrische locomotieven van Siemens die sinds het begin van de jaren 90 op de markt gekomen zijn en waar onder andere de 189 en Taurus van afgeleid zijn. Hiervan zijn voor Griekenland, Spanje en Portugal begin jaren 90 varianten ontwikkeld die kwa uiterlijk vrijwel identiek zijn aan het prototype. In Portugal rijden anno 2013 nog 29 van de oorspronkelijk 30 bestelde locomotieven rond, zowel in het reizigers- als goederenvervoer. Enkele daarvan zijn bestickerd waaronder de 5612 die hier op 3 juli 2013 onderweg is met IC 521 vanuit Lisboa Santa Apolónia naar Porto Campanhã en weldra een tussenstop zal maken te Vila Franca De Xira.
Brussel-Centraal mooi en modern? Is dat een grapquote:Op vrijdag 12 juli 2013 05:38 schreef J.B. het volgende:
Brussel-Centraal is het mooiste en modernste station van Brussel, het is dan ook relatief recent gerenoveerd. Brussel-Noord en -Zuid zijn verschrikkelijk en zijn plaatsen waar je je in het donker beter niet kunt vertonen.
In ieder geval mooi. Zelfs de stationsnaambordjes zijn aan de stijl van de architectuur aangepast.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Brussel-Centraal mooi en modern? Is dat een grap? Of ben je in de war met Brugge, Antwerpen-Centraal, Leuven of Luik-Guillemins?
Dat doet me denken aan een trip je Berlijn waar ik door fles ook nog wel eens naar Wannsee gestuurd werd voor de mooie oude gotische bordjesquote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:04 schreef Igen het volgende:
[..]
In ieder geval mooi. Zelfs de stationsnaambordjes zijn aan de stijl van de architectuur aangepast.
De perrons van Brussel-Centraal vind ik niet fijn: donker, krap en onoverzichtelijk. De stationshal en entree zijn wel mooi jaquote:Op vrijdag 12 juli 2013 05:38 schreef J.B. het volgende:
Brussel-Centraal is het mooiste en modernste station van Brussel, het is dan ook relatief recent gerenoveerd. Brussel-Noord en -Zuid zijn verschrikkelijk en zijn plaatsen waar je je in het donker beter niet kunt vertonen.
Staat ook onlinequote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het rijdt rond Den Bosch. Mag ook wel in de krant
quote:
zoals ik je gisteren ook al gevraagd heb wat is de verbinding tussen ns internationaal wat zijn merk nshispeed opheft, en hsa bv die de hsl exploiteert? totaal geen deze twee dingen staan volstrekt los van elkaar en beïnvloeden elkaar totaal niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV maakt in een brief aan Dijsselbloem bezwaar tegen voorbarige besluiten van de NS, die de politieke besluitvorming over de HSL-concessie zou kunnen beïnvloeden.
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
is niet waar. HSA is gewoon een klein bedrijfje dat de boel op de HSL exploiteert en betaalt daar de overheid een vast bedrag per jaar voor. NS internationaal voert onder de naam NS Hispeed de diensten, zoals het rijden van treinen en de kaartverkoop uit. Dat betekent dat beide onderdelen dagelijks veel met elkaar te maken hebbenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:04 schreef icloud het volgende:
[..]
zoals ik je gisteren ook al gevraagd heb wat is de verbinding tussen ns internationaal wat zijn merk nshispeed opheft, en hsa bv die de hsl exploiteert? totaal geen deze twee dingen staan volstrekt los van elkaar en beïnvloeden elkaar totaal niet.
welkom hierquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:56 schreef Regenjas het volgende:
Ik zat laatst in de trein toen er een hond boven de stoelen uitkwam![]()
[ afbeelding ]
Anyway, ik lurk al heel lang mee als gast en heb nu maar een account aangemaakt.
daar ben je iets te naïef inquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:37 schreef icloud het volgende:
Hsa voert uit, dat zij een onderaannemer hebben maakt totaal niks uit voor het ministerie.
Of die onderaannemer nu ns reizigers of ns internationaal bv is, doet geheel niet ter zaken.
De minister beoordeeld op juridisch vlak en niet op praktisch vlak.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de praktijk zit het toch net ff wat anders
Goh, weer wat geleerd, wist niet die lijn op rubberbanden reed.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:20 schreef James1988 het volgende:
Nieuws uit Parijs: naast metrolijnen 1 en 14 zal ook metrolijn 4 geautomatiseerd worden. Naar verwachting wordt dit project in 2019 afgerond.
dan had de stekker al uit de HSL-concessie getrokken moeten zijn, maar dat dit niet gebeurt komt de belangen die verschillende partijen hebben en die via de lobby benadrukt worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:53 schreef icloud het volgende:
[..]
De minister beoordeeld op juridisch vlak en niet op praktisch vlak.
Klopt maar je kunt toch moeilijk beweren dat de minister nog naar het praktisch belang kijkt? ze wringt zich in allerlei juridische dingen om de concessie overeind te houden voor hsa en haar eigen portemonnee.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan had de stekker al uit de HSL-concessie getrokken moeten zijn, maar dat dit niet gebeurt komt de belangen die verschillende partijen hebben en die via de lobby benadrukt worden.
dat laatste bedoel ik dus met de praktijk en daarmee wordt de reiziger voor de zoveelste maal niet serieus genomenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:57 schreef icloud het volgende:
[..]
Klopt maar je kunt toch moeilijk beweren dat de minister nog naar het praktisch belang kijkt? ze wringt zich in allerlei juridische dingen om de concessie overeind te houden voor hsa en haar eigen portemonnee.
Het zal haar dus ook geen reet uitmaken hoe hsa de treinen regelt en via wie, haar enige zorg is dat hsa treinen rijden maakt niet hoe, zolang dat gebeurt kan ze de concessie overeind houden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste bedoel ik dus met de praktijk en daarmee wordt de reiziger voor de zoveelste maal niet serieus genomen
toch wel, want de HSL-concessie wordt geïntegreerd met het binnenlandse net, waardoor er wel zaken gedaan moeten worden met de NS. Met de NS wordt een nieuw tijdsplan opgesteld over wat wanneer zou moeten gaan rijden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:01 schreef icloud het volgende:
[..]
Het zal haar dus ook geen reet uitmaken hoe hsa de treinen regelt en via wie, haar enige zorg is dat hsa treinen rijden maakt niet hoe, zolang dat gebeurt kan ze de concessie overeind houden.
Zolang hsa \in charge is zal het de minister niet uitmaken of ns reizigers of ns internationaal feitelijke met de treinen rijden, technisch gezien doet de ns precies wat de minister wil, namelijk samenvoegen inafwachting van de nieuwe concessie.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel, want de HSL-concessie wordt geïntegreerd met het binnenlandse net, waardoor er wel zaken gedaan moeten worden met de NS. Met de NS wordt een nieuw tijdsplan opgesteld over wat wanneer zou moeten gaan rijden.
Enige waar ik erg bezorgd over ben en blijf is hoe er gehandhaafd zal worden, want dat is de afgelopen jaren niet gebeurd.
Arriva kan met de Lage Landen Lijn nog een leuke spaak in het wiel steken voor een deel van de plannen als deze treindienst doorgezet wordt.
Pardon? Dan voor de andere kant ofzo?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:07 schreef icloud het volgende:
Volgend jaar gaat den bosch nog eens 18 dagen eruit, lekker dan je zult er maar wonen
Ja voor de zuidkantquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:16 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Pardon? Dan voor de andere kant ofzo?
Rijdt wel lekker zo Den Bosch uit trouwens. Sowieso is de lijn Eindhoven - Utrecht er flink op vooruit gegaan afgelopen jaren
klopt, maar net noemde je nog HSA die de boel regelt, dus daarin volg ik je even niet meerquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:16 schreef icloud het volgende:
[..]
Zolang hsa \in charge is zal het de minister niet uitmaken of ns reizigers of ns internationaal feitelijke met de treinen rijden,
dat klopt misschien zoals het naar buiten wordt gebracht, maar om deze optie de voorkeur te laten genieten is het ministerie van alle kanten onder druk gezet. Om het helemaal door te drukken is nu de samenvoeging aangekondigd, zodat ook het parlement niet meer een andere uitweg ziet.quote:technisch gezien doet de ns precies wat de minister wil, namelijk samenvoegen inafwachting van de nieuwe concessie.
er komt volgens mij wel een studie naar hoe de situatie bij Vught zo goed mogelijk op te lossenquote:
Ik schreef feitelijk treinen rijden en ja dat gebeurt door ns international maar ze zijn een onderaannemer van hsa.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar net noemde je nog HSA die de boel regelt, dus daarin volg ik je even niet meer
Dat betwijfel ik sterk, het ministerie wil en kan zelf niks anders, dus er zal weinig druk voor nodig geweest zijn, immers als de minister ander de kans wil geven dan krijgt ze een boze dijselbloem aan haar adres.quote:dat klopt misschien zoals het naar buiten wordt gebracht, maar om deze optie de voorkeur te laten genieten is het ministerie van alle kanten onder druk gezet. Om het helemaal door te drukken is nu de samenvoeging aangekondigd, zodat ook het parlement niet meer een andere uitweg ziet.
Vergeet niet dat de nieuwe HRN-concessie nog steeds niet aan de NS vergeven is.
Dat gaat wel gebeuren, maar niet volgend jaar. Ze zijn nu nog bezig om uit de verschillende varianten te kiezen (i.c.m. N65). Zo moet nog besloten worden of het de lijn uit Tilburg of uit Eindhoven is die verdiept gaat worden. Die keuze komt pas volgende zomer. Zie http://www.prorail.nl/Pub(...)0juni%202013-def.pdfquote:
De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef icloud het volgende:
Waarom krijgt ns eigenlijk een concessie van 10 jaar? europese regels bieden ruimte voor een concessie van maximaal 25 jaar.
Wat is dat een onzin? waarom zou je afwijken van de europese regels?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.
Omdat Nederlandquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat is dat een onzin? waarom zou je afwijken van de europese regels?
Nee stel je voor dat vervoerders gaan investeren of zoquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.
Maar die onderaannemers maken wel met het ministerie de afspraken over hoeveel treinen er gaan rijden. Dat doet HSA niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:26 schreef icloud het volgende:
Ik schreef feitelijk treinen rijden en ja dat gebeurt door ns international maar ze zijn een onderaannemer van hsa.
er is zeker over de mogelijkheden gesproken om het anders in te richten en in de basis is Mansveld daar ook gewoon voor, alleen kan ze met het oog op de portemonnee niet anders en ze doet er niets aan om dat te verbergen. Het toont imo aan dat I&M behoorlijk onder druk is gezet om maar in te stemmen met de route die gekozen zal gaan worden.quote:Dat betwijfel ik sterk, het ministerie wil en kan zelf niks anders, dus er zal weinig druk voor nodig geweest zijn, immers als de minister ander de kans wil geven dan krijgt ze een boze dijselbloem aan haar adres.
En toch zijn er concessies die een langere periode beslaan, zoals bijvoorbeeld DAV en de noordelijke treinconcessiequote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.
formeel op papier zijn die afspraken met hsa gemaakt en zijn die verantwoordelijk voor het uitvoeren, de minister mag ns internationaal niet wijzen op het uitvoeren van de concessie gezien ze die niet hebbenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar die onderaannemers maken wel met het ministerie de afspraken over hoeveel treinen er gaan rijden. Dat doet HSA niet.
Onder druk zetten moet dan toch komen uit de eigen familie, kan me niet voorstellen dat de ns hier drukt op uitoefend, die weten wel dat ze safe zittenquote:er is zeker over de mogelijkheden gesproken om het anders in te richten en in de basis is Mansveld daar ook gewoon voor, alleen kan ze met het oog op de portemonnee niet anders en ze doet er niets aan om dat te verbergen. Het toont imo aan dat I&M behoorlijk onder druk is gezet om maar in te stemmen met de route die gekozen zal gaan worden.
twitter:remycatinois twitterde op vrijdag 12-07-2013 om 17:37:01Déraillement d'un Intercités pour Limoges à Brétigny (IDF) http://t.co/v5rVwvketi reageer retweet
edit: op dit moment 8 doden en talloze gewondenquote:Déraillement d'un train à Brétigny sur la ligne C du RER.
Le trafic est interrompu dans les deux sens entre Juvisy et Saint-Martin d'Etampes, et entre Juvisy et Dourdan la Forêt.
Des retards, des modifications de desserte et des suppressions sont effectifs sur l'ensemble de la ligne.
Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris, Versailles Chantiers ou Saint-Quentin en Yvelines, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne N (Paris Montparnasse) ou de la ligne U (La Défense / La Verrière).
Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris et Juvisy, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne D du RER.
Ja, "passagiers werden geëlektrocuteerd en verpletterd" volgens die link van James. Brrquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:28 schreef AverageJoe het volgende:
Ik kreeg al een breaking news bericht binnen. Ziet er uit als een flinke klap. Op Twittah lees ik dat 350 personen in de trein aanwezig waren. Voor de rest kan ik niet veel andere informatie vinden.
Oefff, harde dood. Maar afwachten op meer nieuws.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, "passagiers werden geëlektrocuteerd en verpletterd" volgens die link van James. Brr
Volgens de BBC zou een treinbreuk de oorzaak van het ongeluk zijn.quote:Du 12 juillet 17:15 au 13 juillet 02:00
En cours
Dernière mise à jour : 12/07/2013 à 18h23 .
Déraillement d'un train Paris - Limoges à Brétigny sur la ligne C du RER.
Le trafic est interrompu dans les deux sens entre Savigny sur Orge et Saint-Martin d'Etampes, et entre Savigny sur Orge et Dourdan la Forêt jusqu'à la fin du service.
Des retards, des modifications de desserte et des suppressions sont effectifs sur l'ensemble de la ligne, jusqu'à la fin du service.
Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris, Versailles Chantiers ou Saint-Quentin en Yvelines, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne N (Paris Montparnasse) ou de la ligne U (La Défense / La Verrière).
Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris et Juvisy, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne D du RER.
SNCF Transilien.
Hmm dat zou in ieder geval verklaren waarom juist de achterste vier rijtuigen ontspoord zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Prognose is bijgesteld naar "einde dienst":
[..]
Volgens de BBC zou een treinbreuk de oorzaak van het ongeluk zijn.
heftig zegquote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:43 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebbers, hier is een foto:
...
SNCF.comquote:ACCIDENT FERROVIAIRE A BRETIGNY
Vendredi 12 juillet à 17h14, le train INTERCITES Paris-Limoges n° 3657 a déraillé en gare de Brétigny Sur Orge (Essonne), avec 385 passagers à bord. Il était parti de Paris-Austerlitz à 16h53 et devait arriver à Limoges-Bénédictins à 20h05.
Les 4 voitures de queue ont déraillé, l’une d’entre elle est couchée sur la voie. Les 3 voitures de tête sont sur les rails.
Le président Guillaume Pepy s’est rendu sur place.
SNCF exprime son émotion devant cet accident et mobilise tous ses moyens pour aider les voyageurs.
SNCF conseille à ses clients devant voyager sur la ligne de reporter leur trajet.
Un numéro vert est en cours de mise en place, afin d’informer les familles des passagers.
Une enquête est en cours afin de déterminer les causes de ce déraillement.
Ik vond het al zo weinig rijtuigen. Dat zou inzake een ramp alleen maar voordelig zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
SNCF.com
385 reizigers aan boord, de achterste 4 rijtuigen zijn ontspoord, de CEO van SNCF is ter plaatse.
En ook http://www.telegraaf.nl/b(...)uk_bij_Parijs__.htmlquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
heeft inmiddels ook het Nederlandse nieuws gehaald: http://www.nu.nl/buitenla(...)rein-bij-parijs.html
Volgens de BBC zou het om een treinbreuk gaan. Het kan zijn dat een menselijke fout ten grondslag ligt aan dit ongeluk, bijvoorbeeld door een niet goed vastgemaakte koppeling. Het kan ook een technische fout zijn, bijvoorbeeld een onderdeel dat het (vroegtijdig?) begeven heeft.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:51 schreef Ireyon het volgende:
Hoe de neuk kan dit anno 2013 nog gebeuren
In het stukje wat je aanhaalt van de BBC, lees ik niks van een treinbeuk, waar staat dat?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens de BBC zou het om een treinbreuk gaan. Het kan zijn dat een menselijke fout ten grondslag ligt aan dit ongeluk, bijvoorbeeld door een niet goed vastgemaakte koppeling. Het kan ook een technische fout zijn, bijvoorbeeld een onderdeel dat het (vroegtijdig?) begeven heeft.
Het onderzoek loopt, hopelijk kan er lering uit dit ongeluk worden getrokken zodat het niet meer voorkomt.
De Fransen hebben een goede redelijke track record als het aankomt op veiligheid op het spoor, de laatste grote rampen (die ik me voor de geest kan halen) zijn de frontale botsingen bij Zoufftgen (2006) en in Gare de Lyon (1988).
Daarstraks (toen ik de link plaatste) stond dat er nog wel. Het was gezegd door een passagier, als het nu weg is zal het wel niet geklopt hebben.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:37 schreef bork het volgende:
[..]
In het stukje wat je aanhaalt van de BBC, lees ik niks van een treinbeuk, waar staat dat?
"Wat we weten is dat er problemen zin geweest met de rails, aldus een medewerker van de nooddiensten van SNCF. Het gaat meerdere dagen duren om vast te stellen wat er is gebeurd."quote:"Tout ce qu'on sait, c'est qu'il y a eu un problème au niveau du rail, explique la cellule d'urgence de la SNCF. Mais cela prendra plusieurs jours pour déterminer ce qu'il s'est passé".
La SNCF venait d'effectuer des travaux dans cette gare pour réparer un problème d'aiguillage. Ils se sont terminés le 1er juillet. Mais pour l'heure, Guillaume Pepy, directeur de la SNCF, refuse de lier l'accident à ces travaux. "Il faut être très prudent", a-t-il déclaré.
Zeker nietquote:
Aw nice. Midden in de spits ook. Er had duuzend man op dat perron kunnen en moeten staanquote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zeker niet
Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Brétigny-sur-Orge is een voorstad van Parijs, de meeste Brétignezen die met de trein reizen zullen naar alle waarschijnlijkheid in of rond Parijs zijn geweest, onderweg naar huis.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aw nice. Midden in de spits ook. Er had duuzend man op dat perron kunnen en moeten staan
Kijk maar naar de buitenwijken van een gemiddelde stad, bijvoorbeeld Reeshof bij Tilburg of Westerpark bij Breda. Er staan alleen maar woningen (en soms een basisschool), je kunt er overdag een kanon afschieten. Als je de wijk in moet is het makkelijk. Als je de wijk uit moet kun je aanschuiven bij de rest.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:31 schreef b2py het volgende:
Dat heb je in Nederland ook wel hoor.. Almere of Alkmaar bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben thuis, met 5 en een half uur vertraging.
Ja, de reden is echt niet leukquote:Enkele topics terug ging het over wat je langste vertraging ooit was. Nou, mn record is gebroken. Ik had alleen graag als reden opgegeven dat het uitloop van werkzaamheden was of zoiets...
Godverdomme, 23 minuten geleden is mn zomer vrij abonnement ingegaan, had de hele maand willen knallen te beginnen met dit weekend, maar de zin is ver te zoeken, eigenlijk....quote:
Nja. Dan weet je wel "dit is niet goed". Maar verder?? Ik bedoel je hebt niet zelf in de ontsporingstrein gezeten, mag je blij om zijn. Is wel flink schrikken natuurlijk, maar als je eenmaal thuis bent, lekker slapen, morgen weer een dag, en dan maar eens kijkenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die ambulances in konvooi, dat geschreeuw over de portofoon toen ik bij Lardy stond te wachten...
dat stilvallen van onze trein door het plots ontbreken van elektriciteit en het pompend remmen daarna....
Het had erger gekund, reclame voor "Lekker met de trein naar Frankrijk!"...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
`Takties. Reclame voor een auto voorafgaande aan een filmpje van een treinramp
Das overal wel zon beetje, Melun heeft dat ook...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het had erger gekund, reclame voor "Lekker met de trein naar Frankrijk!"...
edit: Situatieschets:
[ afbeelding ]
Bron: @SNCF_infopresse
Wat is dat voor rare spoorindeling? 1B is tegenover spoor 1?
In Nederland kennen we het niet, als we daar al een "1b" hebben, is dat een deel van "spoor 1", niet er tegenover. We hebben soms rare dingen zoals spoor 35 in Nijmegen, of een missend nummer, maar niet zoietsquote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Das overal wel zon beetje, Melun heeft dat ook...
Het merendeel van de braderieën en vuurwerken is morgen geprogrammeerd, zondag is de dag des Heeren..quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. EN het is heel jammer van de feestdag, maar zondagavond laat gaan ze ook wel halen lijkt me.
Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat er een wissel halverwege de passage van de trein "om" gegaan is.
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Inmiddels is bekend dat het treinverkeer onderbroken is tot en met Zondagmorgenvroeg...
[ afbeelding ]
Dat gaat nog wel een paar dagen langer duren. Het halve perron is weggevaagd, bovenleidingmasten zijn vernield, en er is veel schade aan de spoorweginfrastructuur. Daarnaast staan er nu nog 7 rijtuigen en een locomotief die waarschijnlijk nog niet verplaatst mogen worden van de politie/recherche.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. EN het is heel jammer van de feestdag, maar zondagavond laat gaan ze ook wel halen lijkt me.
Je gebeden zijn gehoord....quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:48 schreef AverageJoe het volgende:
Jammer dat de webmaster van de SNCF de audio niet heeft uitgeschakeld.
Ofwel: het is in beide gevallen meer dan aannemelijk dat het op elk ander punt zo weer kan gebeuren. Pretty disturbing ditquote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:
- Een bedieningsfout (treindienstleider die alvast een andere rijweg instelt), maar dit zou moeten worden afgevangen door de interlocking.
- Een fout in het wissel.
Na Harmelen hadden ze binnen 48 uur het treinverkeer weer op gang he.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat je blij mag zijn als het volgend weekend weer een beetje rijdt, daar.
Hoe het zit in Frankrijk weet ik niet, maar met een modern interlockingsysteem is het onmogelijk om zo'n bedieningsfout te maken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ofwel: het is in beide gevallen meer dan aannemelijk dat het op elk ander punt zo weer kan gebeuren. Pretty disturbing dit
Ik geloof niet dat Frankrijk al zo ver is doorgeslagen als Nederland, maar het onderzoek zal ongetwijfeld de nodige tijd kosten. Ook het heraanleggen van spoor, bovenleiding, wissels en meuk op het perron zal tijd kosten.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Na Harmelen hadden ze binnen 48 uur het treinverkeer weer op gang he.
Okee dat was in een tijd met ongeveer duizend keer minder regeltjes
Ja, maar luister eens vriend. Dat wissel is op 4 juli nog geïnspecteerd. En zelfs als het inspectieregime dan niet tekort blijkt te schieten (je kunt HEEL lang met je armen over elkaar zitten wachten zolang bepaalde grenswaarden niet overschreden zijn, zie bijvoorbeeld ontsporing goederentrein Dordrecht september 2006 (IVW rapport RV-06U0761)quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:30 schreef James1988 het volgende:
Wat er precies fout is gegaan bij Brétigny is op dit moment nog een vraag: als er sprake is van een defect aan het specifieke wissel kan het meevallen. Als blijkt dat het inspectieregime tekortschiet, dan kan het wel eens zijn dat er in heel Frankrijk ineens heel veel wissels geïnspecteerd moeten worden.
Oh ja hoor, ik ga ook wel mee met je voorspelling van een week. Hoe lang duurde het in Buizingen eigenlijk?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:30 schreef James1988 het volgende:
Ik geloof niet dat Frankrijk al zo ver is doorgeslagen als Nederland, maar het onderzoek zal ongetwijfeld de nodige tijd kosten. Ook het heraanleggen van spoor, bovenleiding, wissels en meuk op het perron zal tijd kosten.
Mee eensquote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar luister eens vriend. Dat wissel is op 4 juli nog geïnspecteerd. En zelfs als het inspectieregime dan niet tekort blijkt te schieten (je kunt HEEL lang met je armen over elkaar zitten wachten zolang bepaalde grenswaarden niet overschreden zijn, zie bijvoorbeeld ontsporing goederentrein Dordrecht september 2006 (IVW rapport RV-06U0761)
Dan kan "een fout in dit specifieke wissel" nog steeds aanleiding zijn (zou moeten zijn) om spoorslags alle andere wissels in het land extra na te lopen.
Of eigenlijk: Je kunt op dit moment het onderscheid niet maken of er iets mis is met dat ene wissel of met het inspectieregime. En je kunt het je ook niet veroorloven om rustig te gaan wachten totdat je dat onderscheid wel kunt maken.
De eerste vraag is inderdaad "Wat is er nou precies verkeerd gegaan?".quote:Dit moet gewoon grote gevolgen hebben. Aangenomen dan dat inderdaad een wissel halverwege de passage van de trein omgegaan is. Maar als DAT niet het geval is ben ik heel benieuwd hoe dit dan wel kan.
De ramp bij Buizingen gebeurde op 15 februari, op 17 februari reden de eerste treinen (pendeldienst Halle - Brussel). Op 1 maart was de infrastructuur volledig hersteld.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja hoor, ik ga ook wel mee met je voorspelling van een week. Hoe lang duurde het in Buizingen eigenlijk?
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik weet niet hoe "open" ze in Frankrijk zijn met het publiceren van dit soort dingen, al heb ik er wel een vermoeden overquote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:57 schreef James1988 het volgende:
De eerste vraag is inderdaad "Wat is er nou precies verkeerd gegaan?".
Op de website van BEA-TT (Bureau d'Enquêtes sur les Accidents de Transport Terrestre) staan in ieder geval trams en treinen afgebeeld, en ze publiceren rapporten, bijvoorbeeld over de frontale botsing bij Zoufftgen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik weet niet hoe "open" ze in Frankrijk zijn met het publiceren van dit soort dingen, al heb ik er wel een vermoeden over
Da's waar ja.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:15 schreef James1988 het volgende:
Het rapport over Zoufftgen is zelfs vertaald
Ik denk dat er wel een rapport zal verschijnen, het is één van de ergste treinrampen van Frankrijk van de afgelopen 30 jaar.
quote:He then became involved in checking his e-mails, the delays entered in the Excel file and ordering food, for his Traffic Controller and himself, from a pizzeria in Bettembourg.
Dunne bodem, 35 cm. Quattro formaggiquote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Absoluut.
Maar nu blijf ik zitten met een prangende vraag... wat voor pizza?!?!
Omnomnomnomquote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dunne bodem, 35 cm. Quattro formaggi
molest/sabbotage is uitgesloten?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:
- Een bedieningsfout (treindienstleider die alvast een andere rijweg instelt), maar dit zou moeten worden afgevangen door de interlocking.
- Een fout in het wissel.
hm, om een setje nieuw dubbeldeks meuk van de A te fotograferen moet ik helemaal naar het sncf deel, das nogal een stukkie. Op Ratp gebied foto's maken mag niet, en ik ben niet van plan een 2e keer aangehouden te worden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
Nieuwste setje dubbeldekker op de RER A, ingezeten vorig jaar maar nooit knap plaatje van gevonden. En verder veel beton en HST ben ik fan van
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen isquote:De intercity Parijs - Limoges is vrijdag ten zuiden van Parijs ontspoord door een mankement op de rails. Een onderdeel dat rails bij elkaar hield, was losgeraakt.
Dat heeft de Franse staatsspoorwegmaatschappij SNCF zaterdag bekendgemaakt, meldde de BBC. Bij het ongeluk vlakbij het station van Brétigny-sur-Orge, 20 kilometer ten zuiden van Parijs, kwamen zes mensen om het leven en raakten er 30 gewond, van wie acht ernstig.
De Franse minister van Verkeer, Frédéric Cuvillier, had eerder op zaterdag al gezegd dat dankzij het optreden van de machinist erger is voorkomen en sloot uit dat hij schuld aan het ongeluk zou hebben. ''De machinist heeft uitstekende reflexen, waardoor hij kon voorkomen dat de trein botste met een tegemoet komende trein'', aldus Cuvillier.
'Reflexen' valt misschien ook onder 'snel een noodoproep doen zodat het overige treinverkeer stil komt te liggen' ?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html
Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet
[..]
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is
21 april Amsterdam was ook vrij snel bekend dat het om een STS ging.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html
Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet
[..]
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is
Leuk plaatje, maar kan nog wel wat bewerking gebruiken. Heb je het RAW bestand?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
De extra trein waar ik het vanmorgen over had:
[ afbeelding ]
Locon 9906 komt langs De Lutte met een extra trein van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal. Achter de loc hangen vijftien rijtuigen, grotendeels van CentralBahn AG
mooi uitzicht vanaf de rails zoquote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? In de buurt bij Hendaye
[ afbeelding ]
Edit: Bij station Austerlitz vertrekt niks
Dit zelfde stuk spoor was 4 juli nog voor onderhoud gecontroleerd toch? Hoe kan dat loszittende stuk dan ooit gemist zijn?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html
Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet
[..]
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is
In de nacht zie je veel minder dan overdag, plus je weet niet wat er toen gecontroleerd is.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:32 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dit zelfde stuk spoor was 4 juli nog voor onderhoud gecontroleerd toch? Hoe kan dat loszittende stuk dan ooit gemist zijn?
Lasplaten of een ES-Las (Lijmlas).quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten zien:quote:
Het zou in ieder geval heel 'makkelijk' zijn om dat te zeggen, dan valt het hen minder te verwijten lijkt me. Als de indrastructuur - die net gecheckt is - het probleem is betekent dat er serieuze problemen zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
Iets anders dan dat kan ik me niet bedenken dat wordt gebruikt om rails aan elkaar vast te houden..quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten zien:
[ afbeelding ]
Bron: Screencap van een SNCF-video over het
Dat zijn aardig wat bouten...
Dat zijn toch de dingen die ze gelijk uit willen sluiten ?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:10 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Het zou in ieder geval heel 'makkelijk' zijn om dat te zeggen, dan valt het hen minder te verwijten lijkt me. Als de indrastructuur - die net gecheckt is - het probleem is betekent dat er serieuze problemen zijn.
Lijkt me wel relatief eenvoudig onderzoekbaar (sabotage).
Jazeker, http://www.dennistd.nl/temp/loconraw.cr2quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:51 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Leuk plaatje, maar kan nog wel wat bewerking gebruiken. Heb je het RAW bestand?
Torre del lago Puccini:quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:45 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand ff helpen? Ik zit met.beperkt internet hier in Italie en de site van Trenitalia is zo zwaar.
Kan ik op de stations
- Torre del lago Puccini
- Varnazza
Morgenochtend eenvoudige enkeltjes (of retourtjes?) kopen bij
- hetzij een loket
- hetzij een kaartautomaat (accepteert deze Maestro of anders Mastercard, hetzij biljetten)
Dank!
Oftewel: alle self-service machines accepteren bankkaarten en creditcards.quote:Tutte le macchine sono abilitate al pagamento con carte di credito e bancomat: la digitazione del PIN e i POS di ultima generazione garantiscono i più elevati standard di sicurezza.
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jazeker, http://www.dennistd.nl/temp/loconraw.cr2
Veel was er niet van te maken helaasquote:
Ik neem aan dat je Locon bedoelt? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, ik las op somda dat ie zou gaan rijden, en vervolgens heb ik uit de reisplanner de tijden gehaald.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:26 schreef Sandrvich het volgende:
@ Dennistd: Leuke foto, weet je ook de reden waarom die trein reed?
Ik bedoelde dat ik 'm zelf nogal giftig had gemaakt...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Veel was er niet van te maken helaas
Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is
Ik vind het zelf ook erg lastig... Mijn camera heeft geen zoeker, dus moet je het vanaf het schermpje doen. Gaat meestal goed, maar dit type met zoeker was me te duur...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:47 schreef dennistd het volgende:
Dat zeker ja, daarom ben ik ook altijd wat voorzichtig met bewerken
Maar de foto zelf is ook niet heel geweldig, hij had eigenlijk wat lichter gemogen (maar toen ik laatst vertrouwde op wat ik op de camera zag waren de foto's weer veel te licht, en dat moet al helemaal niet).
ik heb daar ook voor gekozen, en dat is nooit een goed huwelijk geworden. Hoop dat deze camera gauw verrot gaat want dit zuigt stierenballenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook erg lastig... Mijn camera heeft geen zoeker, dus moet je het vanaf het schermpje doen. Gaat meestal goed, maar dit type met zoeker was me te duur...
Mwah, voor het grootste deel van de foto's voldoet deze camera meer dan goed, en het scherm is kantelbaar, dus geen gekut met de kijkhoek.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ik heb daar ook voor gekozen, en dat is nooit een goed huwelijk geworden. Hoop dat deze camera gauw verrot gaat want dit zuigt stierenballen
Op tijd onder was ie, maar dat stelletje hufters van Locon is doorgereden in Almelo blijkbaar in plaats van de geplande stop van 39 minuten: toen ik iets na 21.15u in De Lutte (Oldenzaal-Bentheim) kwam zag ik nog net de overweg sluiten en de losse loc teruggaan richting Oldenzaal...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is
Locon reed de trein dus, railexperts is niet meer dan een regelbureautje. De beslissing om door te rijden is dus ook genomen door Locon (waar ik overigens wel meer slechte verhalen over heb gehoord, maar daar zal ik maar niet over gaan uitweiden).quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Railexperts reed de trein. Tractie ingehuurd bij Locon.
En zo'n stop van 39 minuten in Almelo moet je altijd met een korreltje zout nemen... Gebeurt vaker dat er doorgereden wordt.
die baas van Locon heb naar het schijnt zelfs al dreigbrieven naar Op de Rails/NVBS gestuurd omdat zij al 2x eerder een DRGL online hadden gezet op Smoelenboekquote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Locon reed de trein dus, railexperts is niet meer dan een regelbureautje. De beslissing om door te rijden is dus ook genomen door Locon (waar ik overigens wel meer slechte verhalen over heb gehoord, maar daar zal ik maar niet over gaan uitweiden).
Wil je mijn bolide niet zo beledigenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Shop dan gelijk dat autootje er uit als afleidend object
Is dat staatsgeheim dan?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
die baas van Locon heb naar het schijnt zelfs al dreigbrieven naar Op de Rails/NVBS gestuurd omdat zij al 2x eerder een DRGL online hadden gezet op Smoelenboek![]()
Nee, dat niet, maar hij wil de publicatie niet. Maar het scheen wel in de NS Reisplanner te staanquote:
Dan photoshop je die er toch uit?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:45 schreef greavy het volgende:
Vind de foto uiteindelijk toch iets beter als mét die 2 pipo's.
Hier wilden zij niet aan de kant gaan (waren meerderen die klaagden, ook over die 3 ijzerbakken daar....)
Kan wel gaan proberen te photoshoppen, maar daar doe ik niet aanMoet ik eerst gaan uitzoeken wat ik nou moet doen enzo
Selectie maken -> Image -> Fill... -> Content-Aware fill aanzettenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:45 schreef greavy het volgende:
Kan wel gaan proberen te photoshoppen, maar daar doe ik niet aanMoet ik eerst gaan uitzoeken wat ik nou moet doen enzo
Gelukkig!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Laatste nieuws uit Ile de France, de wagons zijn opgetild en er zijn geen verder slachtoffers gevonden...
't was geen AB-trein toch?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef Duvel het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een lasplaat zomaar loslaat en dan op zo'n manier in het wissel komt te liggen dat het leidt tot ontsporing.
Vrij vertaald staat er "Heb altijd het idee dat de trein ontspoort als we in Bretigny aankomen".twitter:A_Guesh twitterde op zondag 07-07-2013 om 13:08:12Toujours cette impression que le train va détailler en arrivant à Bretigny —’ reageer retweet
Je hoeft je nergens meer over te verbazen hoorquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef Duvel het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een lasplaat zomaar loslaat en dan op zo'n manier in het wissel komt te liggen dat het leidt tot ontsporing.
Cholera, eerst een anderhalve minuut tegen een reclamefilmpje aan zitten staren voor een geluidsloos animated gifje van 3 secondenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:16 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig!
TF1 heeft een animatie van wat er gebeurd zou zijn...
Ik zat gister dus in de trein van Gronau naar Münster. Ik dacht dat het spoor Woerden-Bodegraven er slecht bij lag, maar Gronau-Ochtrup is nog veel erger. De talent leek daar meer op een schommelboot dan een VIRM op de bovenverdieping op Woerden-Bodegraven..quote:Op zondag 14 juli 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
Op sommige plekken op het Nederlandse spoorwegnetwerk denk ik dat ook wel eens. Op de trajecten die ik regelmatig afleg heb ik dat gevoel vooral van Rotterdam ri. Barendrecht
als dat waar is dan zegt dat veelquote:Op zondag 14 juli 2013 08:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zat gister dus in de trein van Gronau naar Münster. Ik dacht dat het spoor Woerden-Bodegraven er slecht bij lag, maar Gronau-Ochtrup is nog veel erger. De talent leek daar meer op een schommelboot dan een VIRM op de bovenverdieping op Woerden-Bodegraven..![]()
Beter laten ze 2x per uur een trein stoppen in Best dan dat ze een berg geld gaan uitgeven aan een nieuw station "Eindhoven Airport". Maar als Best echt die status krijgt, is het wel jammer van de miljoeneninvestering in busbanen in Eindhoven.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:35 schreef KnightSolaire het volgende:
Las laatst dat de gemeente Best kennelijk nog altijd inzet op een IC-status voor station Best. Dit met name vanuit de gedachte dat het een goede ontsluiting zou kunnen zijn voor Eindhoven Airport, ten minste totdat er een station Eindhoven Airport komt.
Ik hoop dat het er niet van komt.
Rails op de Philiasco-baan leggen en trams eroverheen jakkerenquote:Op zondag 14 juli 2013 11:56 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Beter laten ze 2x per uur een trein stoppen in Best dan dat ze een berg geld gaan uitgeven aan een nieuw station "Eindhoven Airport". Maar als Best echt die status krijgt, is het wel jammer van de miljoeneninvestering in busbanen in Eindhoven.
dusss....twitter:NS_online twitterde op zondag 14-07-2013 om 12:23:05Werkzaamheden Uitgeest-Zaandam lopen uit tot tenminste maandag 16.00 u. De Reisplanner wordt momenteel bijgewerkt. http://t.co/XtxjH7sOt0 reageer retweet
loopt slechts een beetje uitquote:Op zondag 14 juli 2013 12:28 schreef b2py het volgende:
dusss....twitter:NS_online twitterde op zondag 14-07-2013 om 12:23:05Werkzaamheden Uitgeest-Zaandam lopen uit tot tenminste maandag 16.00 u. De Reisplanner wordt momenteel bijgewerkt. http://t.co/XtxjH7sOt0 reageer retweet
Ik zou bijna in de auto stappen en er naar toe rijden.. :/quote:Op zondag 14 juli 2013 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat gaat wel met grote stappenWat mis gegaan?
Vanuit Best gezien een goed idee, maar voor de rest is het niet voor het algemeen belang. Vanuit Eindhoven bestaat er reeds een uitstekende frequente verbinding met Eindhoven Airport.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:56 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Beter laten ze 2x per uur een trein stoppen in Best dan dat ze een berg geld gaan uitgeven aan een nieuw station "Eindhoven Airport". Maar als Best echt die status krijgt, is het wel jammer van de miljoeneninvestering in busbanen in Eindhoven.
Dat kost nog meer miljoenen.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:02 schreef MPG het volgende:
[..]
Rails op de Philiasco-baan leggen en trams eroverheen jakkeren.
De reizigers die naar de luchthaven toe moeten redeneren weer dat ze een minuut of 7 langer in de trein zitten als ze er pas in Eindhoven uit kunnen en dat ze dan ook een langere busrit hebben. Iedereen heeft zijn voorkeur.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:42 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Vanuit Best gezien een goed idee, maar voor de rest is het niet voor het algemeen belang. Vanuit Eindhoven bestaat er reeds een uitstekende frequente verbinding met Eindhoven Airport.
Ook hebben ze nu voor veel geld Den Bosch sneller gemaakt waardoor met enkele andere maatregelen Utrecht-Eindhoven misschien wel tien minuten sneller kan. Maar dat wordt dan weer teniet gedaan met een extra, overbodige stop.
Ik laat me verrassen.quote:Op zondag 14 juli 2013 01:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hoeft je nergens meer over te verbazen hoor
leeftijd zegt niets over de staat van het materieelquote:Op zondag 14 juli 2013 13:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Citaat zojuist op de Franse Televisie, President Hollande wordt geïnterviewd voor de 14 Jullie op dit moment. Eerste vraag gaat over de spoorramp en in zijn uitgebreide antwoord kwam voorbij "..De lijn Parijs Limoges, ik heb hem zeer vaak gedaan, in 11 jaar tijd, en ik weet dat de treinen die daar over reden toendertijd niet de modernste waren...." (vrij vertaald)
Nee, ik moet wat meer aandacht aan mijn post's besteden. Komt vooral door 2 talig spellingscontrole's die ruzie met elkaar hebben... Waarvoor excuusquote:Op zondag 14 juli 2013 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
"Limoches" ook zo'n pareltje. Ik denk dat darkwing probeerde aan te geven dat Hollande eigenlijk geen enkel flauw idee had waar het over ging. Toch?
Tien minuten ja? Dat is een forse verbetering.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:42 schreef Bitlord het volgende:
Ook hebben ze nu voor veel geld Den Bosch sneller gemaakt waardoor met enkele andere maatregelen Utrecht-Eindhoven misschien wel tien minuten sneller kan. Maar dat wordt dan weer teniet gedaan met een extra, overbodige stop.
Dankje. Zeer veel bordjes daar. Heb er geen één bewust geklikt eigenlijk...quote:Op zondag 14 juli 2013 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Vette plaatjes hoor ZugHoe zit het met de bordjes daar? Staan me wat van bij dat veel oude stationsgebouwen een soort delfts-blauw achtige betegeling hebben met de naam erin?
Ik nomineer de wissel bij station Geldermalsen als je er met volle snelheid in een schommelboot overheen raast.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
Op sommige plekken op het Nederlandse spoorwegnetwerk denk ik dat ook wel eens. Op de trajecten die ik regelmatig afleg heb ik dat gevoel vooral van Rotterdam ri. Barendrecht
Dat heb ik niet kunnen lezen, maar het zag er niet uit als grafitti. Gewoon fatsoenlijke strakke letters van plakfolie oid.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Als er ook iets met Schiphol - Ostbahnhof ofzoiets op staat heb ik die wel eens eerder gezien. Is graffiti.
Vroeger bij Gouda, toen je daar met de Intercity nog in volle vaart doorheen denderde. Bij het oude Abcoude vond ik dat ook altijd.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Ik nomineer de wissel bij station Geldermalsen als je er met volle snelheid in een schommelboot overheen raast.
Metaalmoeheid? Ik heb ook wel eens een gescheurde lasplaat meegemaakt en toen kon je echt niet meer over die las zonder te ontsporen. En dat was niet eens in een wissel.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef Duvel het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een lasplaat zomaar loslaat en dan op zo'n manier in het wissel komt te liggen dat het leidt tot ontsporing.
Ik zeg niet dat de reis 10 minuten korter wordt, maar dst het mogelijk wel kan. Die de trein staat zowel in utrecht, den bosch als eindhoven zo lang stil dat je met inkorting van die tijden, een snelheidsverhoging naar 160, sneller inrijden in Den Bosch en sneller wegrijden in utrecht wel eens flink wat minuten er af kan halen. Daar heeft NS ook baat bij, want het scheelt een tot twee volledige treinen door een kortere omloop.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tien minuten ja? Dat is een forse verbetering.
Overigens zou een extra IC-stop misschien ook roet in het eten gooien voor bepaalde aansluitingen. Toen de IC Schiphol - Eindhoven een extra stop maakte in Best raakte de overstap op de Sprinter naar Deurne bijvoorbeeld verloren. Nu kan je wel e.e.a. in de dienstregeling wijzigen maar of je dan een vrij optimale situatie behaalt zoals nu, is de vraag.
Dat komt omdat er een cross-platform overstap op de IC naar Amsterdam geboden moet worden en die laatste minstens 2 minuten eerder moet vertrekken omdat ze over hetzelfde spoor rijden. Het zou tof zijn als ze het op Bijlmer - Utrecht voor elkaar kunnen krijgen om beide ICs naast elkaar te laten rijden.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:32 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de reis 10 minuten korter wordt, maar dst het mogelijk wel kan. Die de trein staat zowel in utrecht, den bosch als eindhoven zo lang stil dat je met inkorting van die tijden, een snelheidsverhoging naar 160, sneller inrijden in Den Bosch en sneller wegrijden in utrecht wel eens flink wat minuten er af kan halen. Daar heeft NS ook baat bij, want het scheelt een tot twee volledige treinen door een kortere omloop.
Even opgezocht. De IC schiphol-Eindhoven staat 6 minuten stil in Utrecht. Dat kan ook best 2 minuten met een nieuw ontworpen dienstregeling.
gaat niet gebeuren. Bij DSSU komen beide treinen over het buitenspoor aan en dat splitst zich pas vlak voor het perron. Een wisseltje om van het binnenspoor naar het buitenspoor te gaan ligt er niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat komt omdat er een cross-platform overstap op de IC naar Amsterdam geboden moet worden en die laatste minstens 2 minuten eerder moet vertrekken omdat ze over hetzelfde spoor rijden. Het zou tof zijn als ze het op Bijlmer - Utrecht voor elkaar kunnen krijgen om beide ICs naast elkaar te laten rijden.
Meldt het bij onze vrienden van NS_online zou ik zeggen!quote:
Dat heb ik ooit gedaan voor de omroepinstallatie. Ik kreeg als reactie: "Dit kunt u het beste melden aan het treinpersoneel". Toen was ik echter als uitgestapt.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:04 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Meldt het bij onze vrienden van NS_online zou ik zeggen!
Of het personeel aan boord, die kunnen de hap ook resetten.
Hmm tegenwoordig moet het ook kunnen via Twitter. Ze hebben er zelfs een speciaal filmpje voor gemaakt om die mogelijkheid te promoten.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:12 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat heb ik ooit gedaan voor de omroepinstallatie. Ik kreeg als reactie: "Dit kunt u het beste melden aan het treinpersoneel". Toen was ik echter als uitgestapt.
Heb zelfs nog teruggetweet met een link naar dat filmpjequote:Op zondag 14 juli 2013 15:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Hmm tegenwoordig moet het ook kunnen via Twitter. Ze hebben er zelfs een speciaal filmpje voor gemaakt om die mogelijkheid te promoten.
Heb zelf trouwens ook ooit een defecte WiFi-verbinding gemeld aan de HC. Die wilde het gaan oplossen, was heel vriendelijk, maar... Hij kon niet in de desbetreffende kast omdat er een hele lading fietsen voor stond.(ICMm, waar de ruimte voor fietsen inderdaad beperkt is.)
Goede afstemming bij de afdelingen daar danquote:Op zondag 14 juli 2013 15:43 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Heb zelfs nog teruggetweet met een link naar dat filmpjeUiteindelijk hebben ze het doorgegeven...
Ahw mên.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Dit stuk ijzer heeft de ellende afgelopen vrijdag veroorzaakt:
[ afbeelding ]
Bron: @SNCF_InfoPresse
Precies mijn gedachte.quote:
niet best ...quote:Op zondag 14 juli 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Dit stuk ijzer heeft de ellende afgelopen vrijdag veroorzaakt:
[ afbeelding ]
Bron: @SNCF_InfoPresse
Ik zie in ieder geval op 3 plekken een duidelijk kleurverschil t.o.v. de rest van de las, bij de 4e ligt het denk ik aan de lichtinval.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:50 schreef WhiteJoker het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of zat die las met slechts twee bouten vast?
Ja dat snapte ik, ik bedoelde meer waaromquote:Op zondag 14 juli 2013 19:08 schreef James1988 het volgende:
Werkzaamheden Uitgeest - Zaandam lopen uit tot minstens morgenmiddag 16:00.
,,Het was complexer dan voorzien'', meldde zondagmiddag een woordvoerder van de spoorwegen.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:11 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja dat snapte ik, ik bedoelde meer waarom
jaja, zoiets word toch een jaar van te voren gepland, honderd keer geschouwd, honderd keer alle papieren en tekeningen doorgekeken en 100 keer besproken met de aannemer? stelletje losers.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
,,Het was complexer dan voorzien'', meldde zondagmiddag een woordvoerder van de spoorwegen.
bron : Noordhollands dagblad.
Als het goed is word de praktijk uitgebreid geschouwd in de aanloopfase.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
Het verschil tussen de theorie en de praktijk.
en zoals nu blijkt treden dan nog situaties op waardoor het uit gaat lopenquote:Op zondag 14 juli 2013 19:19 schreef icloud het volgende:
[..]
Als het goed is word de praktijk uitgebreid geschouwd in de aanloopfase.
Dat is waarschijnlijk maar 50 keer gebeurd, dan heb je daarop namelijk al 50% bespaard!quote:Op zondag 14 juli 2013 19:17 schreef icloud het volgende:
[..]
jaja, zoiets word toch een jaar van te voren gepland, honderd keer geschouwd, honderd keer alle papieren en tekeningen doorgekeken en 100 keer besproken met de aannemer? stelletje losers.
Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en zoals nu blijkt treden dan nog situaties op waardoor het uit gaat lopen
dat kun je niet zomaar concluderen. Mooi voorbeeldje is een brug waar onderhoud aan gepleegd wordt en plots een onderdeel stuk gaat waardoor deze niet meer dicht kan. Soms moet je enkele dagen wachten voordat een onderdeel geleverd kan worden, waardoor het verkeer omgeleid moet worden.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:23 schreef icloud het volgende:
[..]
Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
Dat is te simpel gezegd. Ook in mijn vakgebied pakken dingen anders uit. Ook al heb je het tot in den treuren geoefend. Dingen gaan niet altijd zoals gepland.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:23 schreef icloud het volgende:
[..]
Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
Wat denk je dat het kost als zo busboer in het hele land bussen moet hebben?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:43 schreef Regenjas het volgende:
Er is een tijd geweest dat je er elke maandagochtend vergif op kon innemen dat de weekendwerkzaamheden gierend uit de klauwen waren gelopen, dat lijkt wel een beetje over gelukkig.
Ik vraag mij ook al een tijd af waarom NS niet een dochterbedrijf een touringcarbedrijf laat inlijven, dan ben je ook af van die busboeren die elke keer maar wat aanmodderen. Het busvervoer vorig weekend bij Schiphol dat door de touringcarboer werd verzorgd was een grote janboel, het busvervoer dat Connexxion verzorgde en waar je ook met treinkaartjes in mocht was juist tot in de puntjes verzorgd.
Ik heb het vorige week kunnen zien. Het werd een enorme chaos op Schiphol. En die lui hoefden slechts te pendelen tussen Schiphol en Muiderpoort.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:43 schreef Regenjas het volgende:
Er is een tijd geweest dat je er elke maandagochtend vergif op kon innemen dat de weekendwerkzaamheden gierend uit de klauwen waren gelopen, dat lijkt wel een beetje over gelukkig.
Ik vraag mij ook al een tijd af waarom NS niet een dochterbedrijf een touringcarbedrijf laat inlijven, dan ben je ook af van die busboeren die elke keer maar wat aanmodderen. Het busvervoer vorig weekend bij Schiphol dat door de touringcarboer werd verzorgd was een grote janboel, het busvervoer dat Connexxion verzorgde en waar je ook met treinkaartjes in mocht was juist tot in de puntjes verzorgd.
Amai, de ES-Las..quote:Op zondag 14 juli 2013 18:52 schreef James1988 het volgende:
Persconferentie SNCF:
- Onderzoek naar de betrokken trein en twee treinen die eerder dezelfde plek zijn gepasseerd heeft geen onregelmatigheden opgeleverd
- Op de laatste as van het derde rijtuig van de betrokken trein is schade gevonden
- Het wissel:
[ afbeelding ]
- RFF en SNCF zijn bezig met het inspecteren van 5000 soortgelijke situaties
- "We weten hoe het is gebeurd, maar we weten nog niet waarom"
- Infrastructuur wordt iedere 15 dagen geïnspecteerd met geavanceerde meetapparatuur, waar nodig wordt gerepareerd of vervangen
- Ieder jaar vindt een diepgaande analyse plaats, iedere 3 jaar een grote revisie
- SNCF: 30.000 medewerkers die zich bezig houden met het onderhoud van het netwerk. "Het netwerk is goed onderhouden, maar het heeft niet de investeringen gehad die het gehad zou kunnen hebben"
- Onderzoek zal moeten uitwijzen waarom de las het heeft begeven, communicatie wanneer er meer duidelijk is.
Reisadvies:
- Treinen worden omgeleid of vervangen door bussen
- Ook maandag blijft station Brétigny gesloten
- Prognose hervatting treindienst via Brétigny: einde van de week
- Intercity-reizigers Parijs - Orléans kunnen gebruikmaken van TGV en overstappen op een TER
Bron: @SNCF_InfoPresse, SNCF.com
Reisadviezen: Plan de Transport (SNCF.com), InfoLignes.com (grote afstanden) en Transilien.com (voorstadvervoer Parijs).
[..]
Ik zie in ieder geval op 3 plekken een duidelijk kleurverschil t.o.v. de rest van de las, bij de 4e ligt het denk ik aan de lichtinval.
Stel dat je een minimaal een dienst snelheid aanhoud van 200/250 en max 300, dan moet 10 treinen per uur haalbaar zijn toch?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang je de snelle Thalys met een trage nep-Fyra over hetzelfde spoor laat rijden waarbij de trage trein ook nog eens redelijk tot (straks) hoog frequent rijdt, heb ik zo het idee dat het nu al aan zijn grenzen zit.
Actievoorwaarden en dergelijke op www.ah.nl/nsquote:Bij AH kunt u van 15 t/m 28 juli 2013 een NS Dagkaart kopen voor 17.00 euro ipv. 49.20 euro. Met een e-ticket Dagkaart van NS reist u 1 dag onbeperkt met de trein van o.a. NS door heel Nederland.
Bij een HSL is een opvolgtijd van 2,5 a 3 minuten tussen twee treinen gangbaar, dat zal op de HSL niet anders zijn. Het probleem zit in de afstanden, die zijn zo kort dat een HST veel tijd kwijt is met accelereren en remmen, wat veel tijd kost.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:33 schreef icloud het volgende:
Weet iemand wat de technische capaciteit is van de hsl? hoeveel treinen kunnen er per richting per uur rijden?
hmm ik was aan de hsl oost aan het denken, met 9 treinen per uur, hmm.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij een HSL is een opvolgtijd van 2,5 a 3 minuten tussen twee treinen gangbaar, dat zal op de HSL niet anders zijn. Het probleem zit in de afstanden, die zijn zo kort dat een HST veel tijd kwijt is met accelereren en remmen, wat veel tijd kost.
Met 6 echte HSTs per uur per richting zit je denk ik al aardig aan het maximum. Als er ook nog eens nep-HSTs moeten rijden kom je niet veel verder dan 5...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |