De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef icloud het volgende:
Waarom krijgt ns eigenlijk een concessie van 10 jaar? europese regels bieden ruimte voor een concessie van maximaal 25 jaar.
Wat is dat een onzin? waarom zou je afwijken van de europese regels?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.
Omdat Nederlandquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat is dat een onzin? waarom zou je afwijken van de europese regels?
Nee stel je voor dat vervoerders gaan investeren of zoquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.
Maar die onderaannemers maken wel met het ministerie de afspraken over hoeveel treinen er gaan rijden. Dat doet HSA niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:26 schreef icloud het volgende:
Ik schreef feitelijk treinen rijden en ja dat gebeurt door ns international maar ze zijn een onderaannemer van hsa.
er is zeker over de mogelijkheden gesproken om het anders in te richten en in de basis is Mansveld daar ook gewoon voor, alleen kan ze met het oog op de portemonnee niet anders en ze doet er niets aan om dat te verbergen. Het toont imo aan dat I&M behoorlijk onder druk is gezet om maar in te stemmen met de route die gekozen zal gaan worden.quote:Dat betwijfel ik sterk, het ministerie wil en kan zelf niks anders, dus er zal weinig druk voor nodig geweest zijn, immers als de minister ander de kans wil geven dan krijgt ze een boze dijselbloem aan haar adres.
En toch zijn er concessies die een langere periode beslaan, zoals bijvoorbeeld DAV en de noordelijke treinconcessiequote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.
formeel op papier zijn die afspraken met hsa gemaakt en zijn die verantwoordelijk voor het uitvoeren, de minister mag ns internationaal niet wijzen op het uitvoeren van de concessie gezien ze die niet hebbenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar die onderaannemers maken wel met het ministerie de afspraken over hoeveel treinen er gaan rijden. Dat doet HSA niet.
Onder druk zetten moet dan toch komen uit de eigen familie, kan me niet voorstellen dat de ns hier drukt op uitoefend, die weten wel dat ze safe zittenquote:er is zeker over de mogelijkheden gesproken om het anders in te richten en in de basis is Mansveld daar ook gewoon voor, alleen kan ze met het oog op de portemonnee niet anders en ze doet er niets aan om dat te verbergen. Het toont imo aan dat I&M behoorlijk onder druk is gezet om maar in te stemmen met de route die gekozen zal gaan worden.
twitter:remycatinois twitterde op vrijdag 12-07-2013 om 17:37:01 Déraillement d'un Intercités pour Limoges à Brétigny (IDF) http://t.co/v5rVwvketi reageer retweet
edit: op dit moment 8 doden en talloze gewondenquote:Déraillement d'un train à Brétigny sur la ligne C du RER.
Le trafic est interrompu dans les deux sens entre Juvisy et Saint-Martin d'Etampes, et entre Juvisy et Dourdan la Forêt.
Des retards, des modifications de desserte et des suppressions sont effectifs sur l'ensemble de la ligne.
Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris, Versailles Chantiers ou Saint-Quentin en Yvelines, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne N (Paris Montparnasse) ou de la ligne U (La Défense / La Verrière).
Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris et Juvisy, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne D du RER.
Ja, "passagiers werden geëlektrocuteerd en verpletterd" volgens die link van James. Brrquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:28 schreef AverageJoe het volgende:
Ik kreeg al een breaking news bericht binnen. Ziet er uit als een flinke klap. Op Twittah lees ik dat 350 personen in de trein aanwezig waren. Voor de rest kan ik niet veel andere informatie vinden.
Oefff, harde dood. Maar afwachten op meer nieuws.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, "passagiers werden geëlektrocuteerd en verpletterd" volgens die link van James. Brr
Volgens de BBC zou een treinbreuk de oorzaak van het ongeluk zijn.quote:Du 12 juillet 17:15 au 13 juillet 02:00
En cours
Dernière mise à jour : 12/07/2013 à 18h23 .
Déraillement d'un train Paris - Limoges à Brétigny sur la ligne C du RER.
Le trafic est interrompu dans les deux sens entre Savigny sur Orge et Saint-Martin d'Etampes, et entre Savigny sur Orge et Dourdan la Forêt jusqu'à la fin du service.
Des retards, des modifications de desserte et des suppressions sont effectifs sur l'ensemble de la ligne, jusqu'à la fin du service.
Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris, Versailles Chantiers ou Saint-Quentin en Yvelines, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne N (Paris Montparnasse) ou de la ligne U (La Défense / La Verrière).
Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris et Juvisy, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne D du RER.
SNCF Transilien.
Hmm dat zou in ieder geval verklaren waarom juist de achterste vier rijtuigen ontspoord zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Prognose is bijgesteld naar "einde dienst":
[..]
Volgens de BBC zou een treinbreuk de oorzaak van het ongeluk zijn.
heftig zegquote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:43 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebbers, hier is een foto:
...
SNCF.comquote:ACCIDENT FERROVIAIRE A BRETIGNY
Vendredi 12 juillet à 17h14, le train INTERCITES Paris-Limoges n° 3657 a déraillé en gare de Brétigny Sur Orge (Essonne), avec 385 passagers à bord. Il était parti de Paris-Austerlitz à 16h53 et devait arriver à Limoges-Bénédictins à 20h05.
Les 4 voitures de queue ont déraillé, l’une d’entre elle est couchée sur la voie. Les 3 voitures de tête sont sur les rails.
Le président Guillaume Pepy s’est rendu sur place.
SNCF exprime son émotion devant cet accident et mobilise tous ses moyens pour aider les voyageurs.
SNCF conseille à ses clients devant voyager sur la ligne de reporter leur trajet.
Un numéro vert est en cours de mise en place, afin d’informer les familles des passagers.
Une enquête est en cours afin de déterminer les causes de ce déraillement.
Ik vond het al zo weinig rijtuigen. Dat zou inzake een ramp alleen maar voordelig zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
SNCF.com
385 reizigers aan boord, de achterste 4 rijtuigen zijn ontspoord, de CEO van SNCF is ter plaatse.
En ook http://www.telegraaf.nl/b(...)uk_bij_Parijs__.htmlquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
heeft inmiddels ook het Nederlandse nieuws gehaald: http://www.nu.nl/buitenla(...)rein-bij-parijs.html
Volgens de BBC zou het om een treinbreuk gaan. Het kan zijn dat een menselijke fout ten grondslag ligt aan dit ongeluk, bijvoorbeeld door een niet goed vastgemaakte koppeling. Het kan ook een technische fout zijn, bijvoorbeeld een onderdeel dat het (vroegtijdig?) begeven heeft.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:51 schreef Ireyon het volgende:
Hoe de neuk kan dit anno 2013 nog gebeuren
In het stukje wat je aanhaalt van de BBC, lees ik niks van een treinbeuk, waar staat dat?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens de BBC zou het om een treinbreuk gaan. Het kan zijn dat een menselijke fout ten grondslag ligt aan dit ongeluk, bijvoorbeeld door een niet goed vastgemaakte koppeling. Het kan ook een technische fout zijn, bijvoorbeeld een onderdeel dat het (vroegtijdig?) begeven heeft.
Het onderzoek loopt, hopelijk kan er lering uit dit ongeluk worden getrokken zodat het niet meer voorkomt.
De Fransen hebben een goede redelijke track record als het aankomt op veiligheid op het spoor, de laatste grote rampen (die ik me voor de geest kan halen) zijn de frontale botsingen bij Zoufftgen (2006) en in Gare de Lyon (1988).
Daarstraks (toen ik de link plaatste) stond dat er nog wel. Het was gezegd door een passagier, als het nu weg is zal het wel niet geklopt hebben.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:37 schreef bork het volgende:
[..]
In het stukje wat je aanhaalt van de BBC, lees ik niks van een treinbeuk, waar staat dat?
"Wat we weten is dat er problemen zin geweest met de rails, aldus een medewerker van de nooddiensten van SNCF. Het gaat meerdere dagen duren om vast te stellen wat er is gebeurd."quote:"Tout ce qu'on sait, c'est qu'il y a eu un problème au niveau du rail, explique la cellule d'urgence de la SNCF. Mais cela prendra plusieurs jours pour déterminer ce qu'il s'est passé".
La SNCF venait d'effectuer des travaux dans cette gare pour réparer un problème d'aiguillage. Ils se sont terminés le 1er juillet. Mais pour l'heure, Guillaume Pepy, directeur de la SNCF, refuse de lier l'accident à ces travaux. "Il faut être très prudent", a-t-il déclaré.
Zeker nietquote:
Aw nice. Midden in de spits ook. Er had duuzend man op dat perron kunnen en moeten staanquote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zeker niet
Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Brétigny-sur-Orge is een voorstad van Parijs, de meeste Brétignezen die met de trein reizen zullen naar alle waarschijnlijkheid in of rond Parijs zijn geweest, onderweg naar huis.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aw nice. Midden in de spits ook. Er had duuzend man op dat perron kunnen en moeten staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |