muito bom,quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:35 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]De Siemens 127 001, thans genummerd als PCW-8, betreft het prototype voor de huidige generatie elektrische locomotieven van Siemens die sinds het begin van de jaren 90 op de markt gekomen zijn en waar onder andere de 189 en Taurus van afgeleid zijn. Hiervan zijn voor Griekenland, Spanje en Portugal begin jaren 90 varianten ontwikkeld die kwa uiterlijk vrijwel identiek zijn aan het prototype. In Portugal rijden anno 2013 nog 29 van de oorspronkelijk 30 bestelde locomotieven rond, zowel in het reizigers- als goederenvervoer. Enkele daarvan zijn bestickerd waaronder de 5612 die hier op 3 juli 2013 onderweg is met IC 521 vanuit Lisboa Santa Apolónia naar Porto Campanhã en weldra een tussenstop zal maken te Vila Franca De Xira.
Brussel-Centraal mooi en modern? Is dat een grapquote:Op vrijdag 12 juli 2013 05:38 schreef J.B. het volgende:
Brussel-Centraal is het mooiste en modernste station van Brussel, het is dan ook relatief recent gerenoveerd. Brussel-Noord en -Zuid zijn verschrikkelijk en zijn plaatsen waar je je in het donker beter niet kunt vertonen.
In ieder geval mooi. Zelfs de stationsnaambordjes zijn aan de stijl van de architectuur aangepast.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Brussel-Centraal mooi en modern? Is dat een grap? Of ben je in de war met Brugge, Antwerpen-Centraal, Leuven of Luik-Guillemins?
Dat doet me denken aan een trip je Berlijn waar ik door fles ook nog wel eens naar Wannsee gestuurd werd voor de mooie oude gotische bordjesquote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:04 schreef Igen het volgende:
[..]
In ieder geval mooi. Zelfs de stationsnaambordjes zijn aan de stijl van de architectuur aangepast.
De perrons van Brussel-Centraal vind ik niet fijn: donker, krap en onoverzichtelijk. De stationshal en entree zijn wel mooi jaquote:Op vrijdag 12 juli 2013 05:38 schreef J.B. het volgende:
Brussel-Centraal is het mooiste en modernste station van Brussel, het is dan ook relatief recent gerenoveerd. Brussel-Noord en -Zuid zijn verschrikkelijk en zijn plaatsen waar je je in het donker beter niet kunt vertonen.
Staat ook onlinequote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:42 schreef Peterselieman het volgende:
Het rijdt rond Den Bosch. Mag ook wel in de krant
quote:
zoals ik je gisteren ook al gevraagd heb wat is de verbinding tussen ns internationaal wat zijn merk nshispeed opheft, en hsa bv die de hsl exploiteert? totaal geen deze twee dingen staan volstrekt los van elkaar en beïnvloeden elkaar totaal niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:02 schreef DriekOplopers het volgende:
Voor Beter OV maakt in een brief aan Dijsselbloem bezwaar tegen voorbarige besluiten van de NS, die de politieke besluitvorming over de HSL-concessie zou kunnen beïnvloeden.
http://www.voorbeterov.nl/130606.php
is niet waar. HSA is gewoon een klein bedrijfje dat de boel op de HSL exploiteert en betaalt daar de overheid een vast bedrag per jaar voor. NS internationaal voert onder de naam NS Hispeed de diensten, zoals het rijden van treinen en de kaartverkoop uit. Dat betekent dat beide onderdelen dagelijks veel met elkaar te maken hebbenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:04 schreef icloud het volgende:
[..]
zoals ik je gisteren ook al gevraagd heb wat is de verbinding tussen ns internationaal wat zijn merk nshispeed opheft, en hsa bv die de hsl exploiteert? totaal geen deze twee dingen staan volstrekt los van elkaar en beïnvloeden elkaar totaal niet.
welkom hierquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:56 schreef Regenjas het volgende:
Ik zat laatst in de trein toen er een hond boven de stoelen uitkwam![]()
[ afbeelding ]
Anyway, ik lurk al heel lang mee als gast en heb nu maar een account aangemaakt.
daar ben je iets te naïef inquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:37 schreef icloud het volgende:
Hsa voert uit, dat zij een onderaannemer hebben maakt totaal niks uit voor het ministerie.
Of die onderaannemer nu ns reizigers of ns internationaal bv is, doet geheel niet ter zaken.
De minister beoordeeld op juridisch vlak en niet op praktisch vlak.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de praktijk zit het toch net ff wat anders
Goh, weer wat geleerd, wist niet die lijn op rubberbanden reed.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:20 schreef James1988 het volgende:
Nieuws uit Parijs: naast metrolijnen 1 en 14 zal ook metrolijn 4 geautomatiseerd worden. Naar verwachting wordt dit project in 2019 afgerond.
dan had de stekker al uit de HSL-concessie getrokken moeten zijn, maar dat dit niet gebeurt komt de belangen die verschillende partijen hebben en die via de lobby benadrukt worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:53 schreef icloud het volgende:
[..]
De minister beoordeeld op juridisch vlak en niet op praktisch vlak.
Klopt maar je kunt toch moeilijk beweren dat de minister nog naar het praktisch belang kijkt? ze wringt zich in allerlei juridische dingen om de concessie overeind te houden voor hsa en haar eigen portemonnee.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan had de stekker al uit de HSL-concessie getrokken moeten zijn, maar dat dit niet gebeurt komt de belangen die verschillende partijen hebben en die via de lobby benadrukt worden.
dat laatste bedoel ik dus met de praktijk en daarmee wordt de reiziger voor de zoveelste maal niet serieus genomenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:57 schreef icloud het volgende:
[..]
Klopt maar je kunt toch moeilijk beweren dat de minister nog naar het praktisch belang kijkt? ze wringt zich in allerlei juridische dingen om de concessie overeind te houden voor hsa en haar eigen portemonnee.
Het zal haar dus ook geen reet uitmaken hoe hsa de treinen regelt en via wie, haar enige zorg is dat hsa treinen rijden maakt niet hoe, zolang dat gebeurt kan ze de concessie overeind houden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste bedoel ik dus met de praktijk en daarmee wordt de reiziger voor de zoveelste maal niet serieus genomen
toch wel, want de HSL-concessie wordt geïntegreerd met het binnenlandse net, waardoor er wel zaken gedaan moeten worden met de NS. Met de NS wordt een nieuw tijdsplan opgesteld over wat wanneer zou moeten gaan rijden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:01 schreef icloud het volgende:
[..]
Het zal haar dus ook geen reet uitmaken hoe hsa de treinen regelt en via wie, haar enige zorg is dat hsa treinen rijden maakt niet hoe, zolang dat gebeurt kan ze de concessie overeind houden.
Zolang hsa \in charge is zal het de minister niet uitmaken of ns reizigers of ns internationaal feitelijke met de treinen rijden, technisch gezien doet de ns precies wat de minister wil, namelijk samenvoegen inafwachting van de nieuwe concessie.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel, want de HSL-concessie wordt geïntegreerd met het binnenlandse net, waardoor er wel zaken gedaan moeten worden met de NS. Met de NS wordt een nieuw tijdsplan opgesteld over wat wanneer zou moeten gaan rijden.
Enige waar ik erg bezorgd over ben en blijf is hoe er gehandhaafd zal worden, want dat is de afgelopen jaren niet gebeurd.
Arriva kan met de Lage Landen Lijn nog een leuke spaak in het wiel steken voor een deel van de plannen als deze treindienst doorgezet wordt.
Pardon? Dan voor de andere kant ofzo?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:07 schreef icloud het volgende:
Volgend jaar gaat den bosch nog eens 18 dagen eruit, lekker dan je zult er maar wonen
Ja voor de zuidkantquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:16 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Pardon? Dan voor de andere kant ofzo?
Rijdt wel lekker zo Den Bosch uit trouwens. Sowieso is de lijn Eindhoven - Utrecht er flink op vooruit gegaan afgelopen jaren
klopt, maar net noemde je nog HSA die de boel regelt, dus daarin volg ik je even niet meerquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:16 schreef icloud het volgende:
[..]
Zolang hsa \in charge is zal het de minister niet uitmaken of ns reizigers of ns internationaal feitelijke met de treinen rijden,
dat klopt misschien zoals het naar buiten wordt gebracht, maar om deze optie de voorkeur te laten genieten is het ministerie van alle kanten onder druk gezet. Om het helemaal door te drukken is nu de samenvoeging aangekondigd, zodat ook het parlement niet meer een andere uitweg ziet.quote:technisch gezien doet de ns precies wat de minister wil, namelijk samenvoegen inafwachting van de nieuwe concessie.
er komt volgens mij wel een studie naar hoe de situatie bij Vught zo goed mogelijk op te lossenquote:
Ik schreef feitelijk treinen rijden en ja dat gebeurt door ns international maar ze zijn een onderaannemer van hsa.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar net noemde je nog HSA die de boel regelt, dus daarin volg ik je even niet meer
Dat betwijfel ik sterk, het ministerie wil en kan zelf niks anders, dus er zal weinig druk voor nodig geweest zijn, immers als de minister ander de kans wil geven dan krijgt ze een boze dijselbloem aan haar adres.quote:dat klopt misschien zoals het naar buiten wordt gebracht, maar om deze optie de voorkeur te laten genieten is het ministerie van alle kanten onder druk gezet. Om het helemaal door te drukken is nu de samenvoeging aangekondigd, zodat ook het parlement niet meer een andere uitweg ziet.
Vergeet niet dat de nieuwe HRN-concessie nog steeds niet aan de NS vergeven is.
Dat gaat wel gebeuren, maar niet volgend jaar. Ze zijn nu nog bezig om uit de verschillende varianten te kiezen (i.c.m. N65). Zo moet nog besloten worden of het de lijn uit Tilburg of uit Eindhoven is die verdiept gaat worden. Die keuze komt pas volgende zomer. Zie http://www.prorail.nl/Pub(...)0juni%202013-def.pdfquote:
De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef icloud het volgende:
Waarom krijgt ns eigenlijk een concessie van 10 jaar? europese regels bieden ruimte voor een concessie van maximaal 25 jaar.
Wat is dat een onzin? waarom zou je afwijken van de europese regels?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.
Omdat Nederlandquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:30 schreef icloud het volgende:
[..]
Wat is dat een onzin? waarom zou je afwijken van de europese regels?
Nee stel je voor dat vervoerders gaan investeren of zoquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.
Maar die onderaannemers maken wel met het ministerie de afspraken over hoeveel treinen er gaan rijden. Dat doet HSA niet.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:26 schreef icloud het volgende:
Ik schreef feitelijk treinen rijden en ja dat gebeurt door ns international maar ze zijn een onderaannemer van hsa.
er is zeker over de mogelijkheden gesproken om het anders in te richten en in de basis is Mansveld daar ook gewoon voor, alleen kan ze met het oog op de portemonnee niet anders en ze doet er niets aan om dat te verbergen. Het toont imo aan dat I&M behoorlijk onder druk is gezet om maar in te stemmen met de route die gekozen zal gaan worden.quote:Dat betwijfel ik sterk, het ministerie wil en kan zelf niks anders, dus er zal weinig druk voor nodig geweest zijn, immers als de minister ander de kans wil geven dan krijgt ze een boze dijselbloem aan haar adres.
En toch zijn er concessies die een langere periode beslaan, zoals bijvoorbeeld DAV en de noordelijke treinconcessiequote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
De WP2000 staat geen concessie toe van langer dan 10 jaar.
formeel op papier zijn die afspraken met hsa gemaakt en zijn die verantwoordelijk voor het uitvoeren, de minister mag ns internationaal niet wijzen op het uitvoeren van de concessie gezien ze die niet hebbenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar die onderaannemers maken wel met het ministerie de afspraken over hoeveel treinen er gaan rijden. Dat doet HSA niet.
Onder druk zetten moet dan toch komen uit de eigen familie, kan me niet voorstellen dat de ns hier drukt op uitoefend, die weten wel dat ze safe zittenquote:er is zeker over de mogelijkheden gesproken om het anders in te richten en in de basis is Mansveld daar ook gewoon voor, alleen kan ze met het oog op de portemonnee niet anders en ze doet er niets aan om dat te verbergen. Het toont imo aan dat I&M behoorlijk onder druk is gezet om maar in te stemmen met de route die gekozen zal gaan worden.
twitter:remycatinois twitterde op vrijdag 12-07-2013 om 17:37:01Déraillement d'un Intercités pour Limoges à Brétigny (IDF) http://t.co/v5rVwvketi reageer retweet
edit: op dit moment 8 doden en talloze gewondenquote:Déraillement d'un train à Brétigny sur la ligne C du RER.
Le trafic est interrompu dans les deux sens entre Juvisy et Saint-Martin d'Etampes, et entre Juvisy et Dourdan la Forêt.
Des retards, des modifications de desserte et des suppressions sont effectifs sur l'ensemble de la ligne.
Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris, Versailles Chantiers ou Saint-Quentin en Yvelines, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne N (Paris Montparnasse) ou de la ligne U (La Défense / La Verrière).
Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris et Juvisy, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne D du RER.
Ja, "passagiers werden geëlektrocuteerd en verpletterd" volgens die link van James. Brrquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:28 schreef AverageJoe het volgende:
Ik kreeg al een breaking news bericht binnen. Ziet er uit als een flinke klap. Op Twittah lees ik dat 350 personen in de trein aanwezig waren. Voor de rest kan ik niet veel andere informatie vinden.
Oefff, harde dood. Maar afwachten op meer nieuws.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, "passagiers werden geëlektrocuteerd en verpletterd" volgens die link van James. Brr
Volgens de BBC zou een treinbreuk de oorzaak van het ongeluk zijn.quote:Du 12 juillet 17:15 au 13 juillet 02:00
En cours
Dernière mise à jour : 12/07/2013 à 18h23 .
Déraillement d'un train Paris - Limoges à Brétigny sur la ligne C du RER.
Le trafic est interrompu dans les deux sens entre Savigny sur Orge et Saint-Martin d'Etampes, et entre Savigny sur Orge et Dourdan la Forêt jusqu'à la fin du service.
Des retards, des modifications de desserte et des suppressions sont effectifs sur l'ensemble de la ligne, jusqu'à la fin du service.
Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris, Versailles Chantiers ou Saint-Quentin en Yvelines, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne N (Paris Montparnasse) ou de la ligne U (La Défense / La Verrière).
Nous invitons les voyageurs circulant entre Paris et Juvisy, dans un sens ou dans l'autre, à emprunter les trains de la ligne D du RER.
SNCF Transilien.
Hmm dat zou in ieder geval verklaren waarom juist de achterste vier rijtuigen ontspoord zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:46 schreef James1988 het volgende:
Prognose is bijgesteld naar "einde dienst":
[..]
Volgens de BBC zou een treinbreuk de oorzaak van het ongeluk zijn.
heftig zegquote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:43 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebbers, hier is een foto:
...
SNCF.comquote:ACCIDENT FERROVIAIRE A BRETIGNY
Vendredi 12 juillet à 17h14, le train INTERCITES Paris-Limoges n° 3657 a déraillé en gare de Brétigny Sur Orge (Essonne), avec 385 passagers à bord. Il était parti de Paris-Austerlitz à 16h53 et devait arriver à Limoges-Bénédictins à 20h05.
Les 4 voitures de queue ont déraillé, l’une d’entre elle est couchée sur la voie. Les 3 voitures de tête sont sur les rails.
Le président Guillaume Pepy s’est rendu sur place.
SNCF exprime son émotion devant cet accident et mobilise tous ses moyens pour aider les voyageurs.
SNCF conseille à ses clients devant voyager sur la ligne de reporter leur trajet.
Un numéro vert est en cours de mise en place, afin d’informer les familles des passagers.
Une enquête est en cours afin de déterminer les causes de ce déraillement.
Ik vond het al zo weinig rijtuigen. Dat zou inzake een ramp alleen maar voordelig zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:16 schreef James1988 het volgende:
[..]
SNCF.com
385 reizigers aan boord, de achterste 4 rijtuigen zijn ontspoord, de CEO van SNCF is ter plaatse.
En ook http://www.telegraaf.nl/b(...)uk_bij_Parijs__.htmlquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:30 schreef Dr_Flash het volgende:
heeft inmiddels ook het Nederlandse nieuws gehaald: http://www.nu.nl/buitenla(...)rein-bij-parijs.html
Volgens de BBC zou het om een treinbreuk gaan. Het kan zijn dat een menselijke fout ten grondslag ligt aan dit ongeluk, bijvoorbeeld door een niet goed vastgemaakte koppeling. Het kan ook een technische fout zijn, bijvoorbeeld een onderdeel dat het (vroegtijdig?) begeven heeft.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:51 schreef Ireyon het volgende:
Hoe de neuk kan dit anno 2013 nog gebeuren
In het stukje wat je aanhaalt van de BBC, lees ik niks van een treinbeuk, waar staat dat?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:02 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens de BBC zou het om een treinbreuk gaan. Het kan zijn dat een menselijke fout ten grondslag ligt aan dit ongeluk, bijvoorbeeld door een niet goed vastgemaakte koppeling. Het kan ook een technische fout zijn, bijvoorbeeld een onderdeel dat het (vroegtijdig?) begeven heeft.
Het onderzoek loopt, hopelijk kan er lering uit dit ongeluk worden getrokken zodat het niet meer voorkomt.
De Fransen hebben een goede redelijke track record als het aankomt op veiligheid op het spoor, de laatste grote rampen (die ik me voor de geest kan halen) zijn de frontale botsingen bij Zoufftgen (2006) en in Gare de Lyon (1988).
Daarstraks (toen ik de link plaatste) stond dat er nog wel. Het was gezegd door een passagier, als het nu weg is zal het wel niet geklopt hebben.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:37 schreef bork het volgende:
[..]
In het stukje wat je aanhaalt van de BBC, lees ik niks van een treinbeuk, waar staat dat?
"Wat we weten is dat er problemen zin geweest met de rails, aldus een medewerker van de nooddiensten van SNCF. Het gaat meerdere dagen duren om vast te stellen wat er is gebeurd."quote:"Tout ce qu'on sait, c'est qu'il y a eu un problème au niveau du rail, explique la cellule d'urgence de la SNCF. Mais cela prendra plusieurs jours pour déterminer ce qu'il s'est passé".
La SNCF venait d'effectuer des travaux dans cette gare pour réparer un problème d'aiguillage. Ils se sont terminés le 1er juillet. Mais pour l'heure, Guillaume Pepy, directeur de la SNCF, refuse de lier l'accident à ces travaux. "Il faut être très prudent", a-t-il déclaré.
Zeker nietquote:
Aw nice. Midden in de spits ook. Er had duuzend man op dat perron kunnen en moeten staanquote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zeker niet
Dit is het resultaat:
[ afbeelding ]
Brétigny-sur-Orge is een voorstad van Parijs, de meeste Brétignezen die met de trein reizen zullen naar alle waarschijnlijkheid in of rond Parijs zijn geweest, onderweg naar huis.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Aw nice. Midden in de spits ook. Er had duuzend man op dat perron kunnen en moeten staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |