welkom hierquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:56 schreef Regenjas het volgende:
Ik zat laatst in de trein toen er een hond boven de stoelen uitkwam![]()
[ afbeelding ]
Anyway, ik lurk al heel lang mee als gast en heb nu maar een account aangemaakt.
daar ben je iets te naïef inquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:37 schreef icloud het volgende:
Hsa voert uit, dat zij een onderaannemer hebben maakt totaal niks uit voor het ministerie.
Of die onderaannemer nu ns reizigers of ns internationaal bv is, doet geheel niet ter zaken.
De minister beoordeeld op juridisch vlak en niet op praktisch vlak.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
In de praktijk zit het toch net ff wat anders
Goh, weer wat geleerd, wist niet die lijn op rubberbanden reed.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:20 schreef James1988 het volgende:
Nieuws uit Parijs: naast metrolijnen 1 en 14 zal ook metrolijn 4 geautomatiseerd worden. Naar verwachting wordt dit project in 2019 afgerond.
dan had de stekker al uit de HSL-concessie getrokken moeten zijn, maar dat dit niet gebeurt komt de belangen die verschillende partijen hebben en die via de lobby benadrukt worden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:53 schreef icloud het volgende:
[..]
De minister beoordeeld op juridisch vlak en niet op praktisch vlak.
Klopt maar je kunt toch moeilijk beweren dat de minister nog naar het praktisch belang kijkt? ze wringt zich in allerlei juridische dingen om de concessie overeind te houden voor hsa en haar eigen portemonnee.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dan had de stekker al uit de HSL-concessie getrokken moeten zijn, maar dat dit niet gebeurt komt de belangen die verschillende partijen hebben en die via de lobby benadrukt worden.
dat laatste bedoel ik dus met de praktijk en daarmee wordt de reiziger voor de zoveelste maal niet serieus genomenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:57 schreef icloud het volgende:
[..]
Klopt maar je kunt toch moeilijk beweren dat de minister nog naar het praktisch belang kijkt? ze wringt zich in allerlei juridische dingen om de concessie overeind te houden voor hsa en haar eigen portemonnee.
Het zal haar dus ook geen reet uitmaken hoe hsa de treinen regelt en via wie, haar enige zorg is dat hsa treinen rijden maakt niet hoe, zolang dat gebeurt kan ze de concessie overeind houden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:00 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste bedoel ik dus met de praktijk en daarmee wordt de reiziger voor de zoveelste maal niet serieus genomen
toch wel, want de HSL-concessie wordt geïntegreerd met het binnenlandse net, waardoor er wel zaken gedaan moeten worden met de NS. Met de NS wordt een nieuw tijdsplan opgesteld over wat wanneer zou moeten gaan rijden.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:01 schreef icloud het volgende:
[..]
Het zal haar dus ook geen reet uitmaken hoe hsa de treinen regelt en via wie, haar enige zorg is dat hsa treinen rijden maakt niet hoe, zolang dat gebeurt kan ze de concessie overeind houden.
Zolang hsa \in charge is zal het de minister niet uitmaken of ns reizigers of ns internationaal feitelijke met de treinen rijden, technisch gezien doet de ns precies wat de minister wil, namelijk samenvoegen inafwachting van de nieuwe concessie.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:12 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
toch wel, want de HSL-concessie wordt geïntegreerd met het binnenlandse net, waardoor er wel zaken gedaan moeten worden met de NS. Met de NS wordt een nieuw tijdsplan opgesteld over wat wanneer zou moeten gaan rijden.
Enige waar ik erg bezorgd over ben en blijf is hoe er gehandhaafd zal worden, want dat is de afgelopen jaren niet gebeurd.
Arriva kan met de Lage Landen Lijn nog een leuke spaak in het wiel steken voor een deel van de plannen als deze treindienst doorgezet wordt.
Pardon? Dan voor de andere kant ofzo?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:07 schreef icloud het volgende:
Volgend jaar gaat den bosch nog eens 18 dagen eruit, lekker dan je zult er maar wonen
Ja voor de zuidkantquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:16 schreef Doc__Zenith het volgende:
[..]
Pardon? Dan voor de andere kant ofzo?
Rijdt wel lekker zo Den Bosch uit trouwens. Sowieso is de lijn Eindhoven - Utrecht er flink op vooruit gegaan afgelopen jaren
klopt, maar net noemde je nog HSA die de boel regelt, dus daarin volg ik je even niet meerquote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:16 schreef icloud het volgende:
[..]
Zolang hsa \in charge is zal het de minister niet uitmaken of ns reizigers of ns internationaal feitelijke met de treinen rijden,
dat klopt misschien zoals het naar buiten wordt gebracht, maar om deze optie de voorkeur te laten genieten is het ministerie van alle kanten onder druk gezet. Om het helemaal door te drukken is nu de samenvoeging aangekondigd, zodat ook het parlement niet meer een andere uitweg ziet.quote:technisch gezien doet de ns precies wat de minister wil, namelijk samenvoegen inafwachting van de nieuwe concessie.
er komt volgens mij wel een studie naar hoe de situatie bij Vught zo goed mogelijk op te lossenquote:
Ik schreef feitelijk treinen rijden en ja dat gebeurt door ns international maar ze zijn een onderaannemer van hsa.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 14:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klopt, maar net noemde je nog HSA die de boel regelt, dus daarin volg ik je even niet meer
Dat betwijfel ik sterk, het ministerie wil en kan zelf niks anders, dus er zal weinig druk voor nodig geweest zijn, immers als de minister ander de kans wil geven dan krijgt ze een boze dijselbloem aan haar adres.quote:dat klopt misschien zoals het naar buiten wordt gebracht, maar om deze optie de voorkeur te laten genieten is het ministerie van alle kanten onder druk gezet. Om het helemaal door te drukken is nu de samenvoeging aangekondigd, zodat ook het parlement niet meer een andere uitweg ziet.
Vergeet niet dat de nieuwe HRN-concessie nog steeds niet aan de NS vergeven is.
Dat gaat wel gebeuren, maar niet volgend jaar. Ze zijn nu nog bezig om uit de verschillende varianten te kiezen (i.c.m. N65). Zo moet nog besloten worden of het de lijn uit Tilburg of uit Eindhoven is die verdiept gaat worden. Die keuze komt pas volgende zomer. Zie http://www.prorail.nl/Pub(...)0juni%202013-def.pdfquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |