abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 juli 2013 @ 13:53:21 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128932758
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Als er ook iets met Schiphol - Ostbahnhof ofzoiets op staat heb ik die wel eens eerder gezien. Is graffiti.
Dat heb ik niet kunnen lezen, maar het zag er niet uit als grafitti. Gewoon fatsoenlijke strakke letters van plakfolie oid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128932858
Dat dacht ik ook toen ik t voor het eerst zag. Tot ik t van dichterbij bekeek..
  zondag 14 juli 2013 @ 13:58:01 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128932908
Oh okee. Nou, dan zal het wel ook. Heb het maar heel even gezien. Zal wel ivm dat hoogwater gedaan zijn :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128933914
quote:
99s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Ik nomineer de wissel bij station Geldermalsen als je er met volle snelheid in een schommelboot overheen raast.
Vroeger bij Gouda, toen je daar met de Intercity nog in volle vaart doorheen denderde. Bij het oude Abcoude vond ik dat ook altijd.
pi_128934073
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef Duvel het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een lasplaat zomaar loslaat en dan op zo'n manier in het wissel komt te liggen dat het leidt tot ontsporing.
Metaalmoeheid? Ik heb ook wel eens een gescheurde lasplaat meegemaakt en toen kon je echt niet meer over die las zonder te ontsporen. En dat was niet eens in een wissel.
pi_128934197
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:20 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Tien minuten ja? Dat is een forse verbetering.

Overigens zou een extra IC-stop misschien ook roet in het eten gooien voor bepaalde aansluitingen. Toen de IC Schiphol - Eindhoven een extra stop maakte in Best raakte de overstap op de Sprinter naar Deurne bijvoorbeeld verloren. Nu kan je wel e.e.a. in de dienstregeling wijzigen maar of je dan een vrij optimale situatie behaalt zoals nu, is de vraag.
Ik zeg niet dat de reis 10 minuten korter wordt, maar dst het mogelijk wel kan. Die de trein staat zowel in utrecht, den bosch als eindhoven zo lang stil dat je met inkorting van die tijden, een snelheidsverhoging naar 160, sneller inrijden in Den Bosch en sneller wegrijden in utrecht wel eens flink wat minuten er af kan halen. Daar heeft NS ook baat bij, want het scheelt een tot twee volledige treinen door een kortere omloop.

Even opgezocht. De IC schiphol-Eindhoven staat 6 minuten stil in Utrecht. Dat kan ook best 2 minuten met een nieuw ontworpen dienstregeling. Dan pak je al 4 minuten. Sneller wegrijden in utrecht is ook 2 minuten, binnenrijden den bosch 2 minuten. 160 ipv 140 is ook 2 minuten. Is in totaal 10 minuten rijtijdwinst.
pi_128934712
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:32 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de reis 10 minuten korter wordt, maar dst het mogelijk wel kan. Die de trein staat zowel in utrecht, den bosch als eindhoven zo lang stil dat je met inkorting van die tijden, een snelheidsverhoging naar 160, sneller inrijden in Den Bosch en sneller wegrijden in utrecht wel eens flink wat minuten er af kan halen. Daar heeft NS ook baat bij, want het scheelt een tot twee volledige treinen door een kortere omloop.

Even opgezocht. De IC schiphol-Eindhoven staat 6 minuten stil in Utrecht. Dat kan ook best 2 minuten met een nieuw ontworpen dienstregeling.
Dat komt omdat er een cross-platform overstap op de IC naar Amsterdam geboden moet worden en die laatste minstens 2 minuten eerder moet vertrekken omdat ze over hetzelfde spoor rijden. Het zou tof zijn als ze het op Bijlmer - Utrecht voor elkaar kunnen krijgen om beide ICs naast elkaar te laten rijden.
  Redactie Sport zondag 14 juli 2013 @ 14:49:27 #258
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128934730
Die zes minuten komt ook door de crossplatform overstap op Den Helder-Nijmegen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 14:52:37 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128934822
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:48 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat komt omdat er een cross-platform overstap op de IC naar Amsterdam geboden moet worden en die laatste minstens 2 minuten eerder moet vertrekken omdat ze over hetzelfde spoor rijden. Het zou tof zijn als ze het op Bijlmer - Utrecht voor elkaar kunnen krijgen om beide ICs naast elkaar te laten rijden.
gaat niet gebeuren. Bij DSSU komen beide treinen over het buitenspoor aan en dat splitst zich pas vlak voor het perron. Een wisseltje om van het binnenspoor naar het buitenspoor te gaan ligt er niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 juli 2013 @ 14:53:09 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128934833
Hmm. Stel 4218 zn WiFi is stuk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 juli 2013 @ 15:04:02 #261
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128935189
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm. Stel 4218 zn WiFi is stuk.
Meldt het bij onze vrienden van NS_online zou ik zeggen!

Of het personeel aan boord, die kunnen de hap ook resetten.
pi_128935404
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:04 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Meldt het bij onze vrienden van NS_online zou ik zeggen!

Of het personeel aan boord, die kunnen de hap ook resetten.
Dat heb ik ooit gedaan voor de omroepinstallatie. Ik kreeg als reactie: "Dit kunt u het beste melden aan het treinpersoneel". Toen was ik echter als uitgestapt.
  zondag 14 juli 2013 @ 15:14:16 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128935470
Hmm, nu te laat, hc is al geweest. Volgende keer beter :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 juli 2013 @ 15:30:11 #264
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128936124
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:12 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Dat heb ik ooit gedaan voor de omroepinstallatie. Ik kreeg als reactie: "Dit kunt u het beste melden aan het treinpersoneel". Toen was ik echter als uitgestapt.
Hmm tegenwoordig moet het ook kunnen via Twitter. Ze hebben er zelfs een speciaal filmpje voor gemaakt om die mogelijkheid te promoten.

Heb zelf trouwens ook ooit een defecte WiFi-verbinding gemeld aan de HC. Die wilde het gaan oplossen, was heel vriendelijk, maar... Hij kon niet in de desbetreffende kast omdat er een hele lading fietsen voor stond. :') (ICMm, waar de ruimte voor fietsen inderdaad beperkt is.)
pi_128936741
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:30 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Hmm tegenwoordig moet het ook kunnen via Twitter. Ze hebben er zelfs een speciaal filmpje voor gemaakt om die mogelijkheid te promoten.

Heb zelf trouwens ook ooit een defecte WiFi-verbinding gemeld aan de HC. Die wilde het gaan oplossen, was heel vriendelijk, maar... Hij kon niet in de desbetreffende kast omdat er een hele lading fietsen voor stond. :') (ICMm, waar de ruimte voor fietsen inderdaad beperkt is.)
Heb zelfs nog teruggetweet met een link naar dat filmpje :P Uiteindelijk hebben ze het doorgegeven...
  zondag 14 juli 2013 @ 15:55:08 #266
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128937235
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:43 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Heb zelfs nog teruggetweet met een link naar dat filmpje :P Uiteindelijk hebben ze het doorgegeven...
Goede afstemming bij de afdelingen daar dan _O-
  zondag 14 juli 2013 @ 18:30:13 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128942992
Dit stuk ijzer heeft de ellende afgelopen vrijdag veroorzaakt:



Bron: @SNCF_InfoPresse
  zondag 14 juli 2013 @ 18:34:23 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128943116
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Dit stuk ijzer heeft de ellende afgelopen vrijdag veroorzaakt:

[ afbeelding ]

Bron: @SNCF_InfoPresse
Ahw mên. ;(
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Forum Admin zondag 14 juli 2013 @ 18:46:16 #269
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_128943456
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ahw mên. ;(
Precies mijn gedachte. :{


Nu zit ik zelf ook in m'n achterhoofd van ''hmm, zoiets kan hier ook gewoon gebeuren...'' en meteen denk ik aan de wissels bij Velperpoort. Ik weet niet welke wissel het precies is, maar als je vanaf velperpoort richting Zutphen gaat, dat ding voelt vreselijk instabiel aan, en het klinkt alsof de draaistellen onder de trein vandaan getrokken worden, en geloof me, sommige mcn's met haast knallen daar met een rotgang overheen. Ik zie ze er wel regelmatig aan werken, maar toch..

[ Bericht 3% gewijzigd door Straatcommando. op 14-07-2013 21:58:07 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 18:49:55 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128943552
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Dit stuk ijzer heeft de ellende afgelopen vrijdag veroorzaakt:

[ afbeelding ]

Bron: @SNCF_InfoPresse
niet best ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128943556
Dit ziet er ook niet best uit. Is dit een wiel die over die las is gereden?



Ligt het trouwens aan mij, of zat die las met slechts twee bouten vast?

  zondag 14 juli 2013 @ 18:52:40 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128943619
Persconferentie SNCF:

- Onderzoek naar de betrokken trein en twee treinen die eerder dezelfde plek zijn gepasseerd heeft geen onregelmatigheden opgeleverd
- Op de laatste as van het derde rijtuig van de betrokken trein is schade gevonden
- Het wissel:

- RFF en SNCF zijn bezig met het inspecteren van 5000 soortgelijke situaties
- "We weten hoe het is gebeurd, maar we weten nog niet waarom"
- Infrastructuur wordt iedere 15 dagen geïnspecteerd met geavanceerde meetapparatuur, waar nodig wordt gerepareerd of vervangen
- Ieder jaar vindt een diepgaande analyse plaats, iedere 3 jaar een grote revisie
- SNCF: 30.000 medewerkers die zich bezig houden met het onderhoud van het netwerk. "Het netwerk is goed onderhouden, maar het heeft niet de investeringen gehad die het gehad zou kunnen hebben"
- Onderzoek zal moeten uitwijzen waarom de las het heeft begeven, communicatie wanneer er meer duidelijk is.

Reisadvies:
- Treinen worden omgeleid of vervangen door bussen
- Ook maandag blijft station Brétigny gesloten
- Prognose hervatting treindienst via Brétigny: einde van de week
- Intercity-reizigers Parijs - Orléans kunnen gebruikmaken van TGV en overstappen op een TER

Bron: @SNCF_InfoPresse, SNCF.com
Reisadviezen: Plan de Transport (SNCF.com), InfoLignes.com (grote afstanden) en Transilien.com (voorstadvervoer Parijs).

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:50 schreef WhiteJoker het volgende:

Ligt het trouwens aan mij, of zat die las met slechts twee bouten vast?
Ik zie in ieder geval op 3 plekken een duidelijk kleurverschil t.o.v. de rest van de las, bij de 4e ligt het denk ik aan de lichtinval.
pi_128944009
wat is er in uitgeest aan de hand?
  zondag 14 juli 2013 @ 19:08:04 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128944053
Werkzaamheden Uitgeest - Zaandam lopen uit tot minstens morgenmiddag 16:00.
pi_128944175
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:08 schreef James1988 het volgende:
Werkzaamheden Uitgeest - Zaandam lopen uit tot minstens morgenmiddag 16:00.
Ja dat snapte ik, ik bedoelde meer waarom
pi_128944304
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:11 schreef icloud het volgende:

[..]

Ja dat snapte ik, ik bedoelde meer waarom
,,Het was complexer dan voorzien'', meldde zondagmiddag een woordvoerder van de spoorwegen.
bron : Noordhollands dagblad.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_128944339
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:16 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

,,Het was complexer dan voorzien'', meldde zondagmiddag een woordvoerder van de spoorwegen.
bron : Noordhollands dagblad.
jaja, zoiets word toch een jaar van te voren gepland, honderd keer geschouwd, honderd keer alle papieren en tekeningen doorgekeken en 100 keer besproken met de aannemer? stelletje losers.
  zondag 14 juli 2013 @ 19:18:04 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128944360
Het verschil tussen de theorie en de praktijk. ;)
pi_128944414
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
Het verschil tussen de theorie en de praktijk. ;)
Als het goed is word de praktijk uitgebreid geschouwd in de aanloopfase.
  zondag 14 juli 2013 @ 19:20:58 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128944471
Dan kan het nog steeds gebeuren dat de praktijk anders uitpakt dan gepland, of dat er iets fout is gegaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 19:20:59 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128944472
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:19 schreef icloud het volgende:

[..]

Als het goed is word de praktijk uitgebreid geschouwd in de aanloopfase.
en zoals nu blijkt treden dan nog situaties op waardoor het uit gaat lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128944496
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:17 schreef icloud het volgende:

[..]

jaja, zoiets word toch een jaar van te voren gepland, honderd keer geschouwd, honderd keer alle papieren en tekeningen doorgekeken en 100 keer besproken met de aannemer? stelletje losers.
Dat is waarschijnlijk maar 50 keer gebeurd, dan heb je daarop namelijk al 50% bespaard! ^O^
pi_128944557
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en zoals nu blijkt treden dan nog situaties op waardoor het uit gaat lopen
Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 19:26:20 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128944647
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:23 schreef icloud het volgende:

[..]

Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
dat kun je niet zomaar concluderen. Mooi voorbeeldje is een brug waar onderhoud aan gepleegd wordt en plots een onderdeel stuk gaat waardoor deze niet meer dicht kan. Soms moet je enkele dagen wachten voordat een onderdeel geleverd kan worden, waardoor het verkeer omgeleid moet worden.

Je hebt gewoon niet alles in de hand en dat moet je niet willen ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128944671
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:23 schreef icloud het volgende:

[..]

Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
Dat is te simpel gezegd. Ook in mijn vakgebied pakken dingen anders uit. Ook al heb je het tot in den treuren geoefend. Dingen gaan niet altijd zoals gepland.
pi_128947709
Er is een tijd geweest dat je er elke maandagochtend vergif op kon innemen dat de weekendwerkzaamheden gierend uit de klauwen waren gelopen, dat lijkt wel een beetje over gelukkig.

Ik vraag mij ook al een tijd af waarom NS niet een dochterbedrijf een touringcarbedrijf laat inlijven, dan ben je ook af van die busboeren die elke keer maar wat aanmodderen. Het busvervoer vorig weekend bij Schiphol dat door de touringcarboer werd verzorgd was een grote janboel, het busvervoer dat Connexxion verzorgde en waar je ook met treinkaartjes in mocht was juist tot in de puntjes verzorgd.
pi_128947785
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:43 schreef Regenjas het volgende:
Er is een tijd geweest dat je er elke maandagochtend vergif op kon innemen dat de weekendwerkzaamheden gierend uit de klauwen waren gelopen, dat lijkt wel een beetje over gelukkig.

Ik vraag mij ook al een tijd af waarom NS niet een dochterbedrijf een touringcarbedrijf laat inlijven, dan ben je ook af van die busboeren die elke keer maar wat aanmodderen. Het busvervoer vorig weekend bij Schiphol dat door de touringcarboer werd verzorgd was een grote janboel, het busvervoer dat Connexxion verzorgde en waar je ook met treinkaartjes in mocht was juist tot in de puntjes verzorgd.
Wat denk je dat het kost als zo busboer in het hele land bussen moet hebben?
pi_128948373
Wat denk je dat dat uurtje factuurtje van die busboeren nu kost? En dat terwijl ze bij busdiensten waar heel veel reizigers zijn ze er altijd een puinhoop van maken.

Volgend weekend wordt het ook weer een puinhoop trouwens. Onsamenwerkende instanties hebben ervoor gezorgd dat de metrotunnel in Amsterdam en de treinsporen tussen Amsterdam Bijlmer en Amsterdam Centraal tegelijkertijd buiten dienst zijn 8)7
pi_128949997
Weet iemand wat de technische capaciteit is van de hsl? hoeveel treinen kunnen er per richting per uur rijden?
pi_128950281
Zolang je de snelle Thalys met een trage nep-Fyra over hetzelfde spoor laat rijden waarbij de trage trein ook nog eens redelijk tot (straks) hoog frequent rijdt, heb ik zo het idee dat het nu al aan zijn grenzen zit.
pi_128950399
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:43 schreef Regenjas het volgende:
Er is een tijd geweest dat je er elke maandagochtend vergif op kon innemen dat de weekendwerkzaamheden gierend uit de klauwen waren gelopen, dat lijkt wel een beetje over gelukkig.

Ik vraag mij ook al een tijd af waarom NS niet een dochterbedrijf een touringcarbedrijf laat inlijven, dan ben je ook af van die busboeren die elke keer maar wat aanmodderen. Het busvervoer vorig weekend bij Schiphol dat door de touringcarboer werd verzorgd was een grote janboel, het busvervoer dat Connexxion verzorgde en waar je ook met treinkaartjes in mocht was juist tot in de puntjes verzorgd.
Ik heb het vorige week kunnen zien. Het werd een enorme chaos op Schiphol. En die lui hoefden slechts te pendelen tussen Schiphol en Muiderpoort. :') Het busvervoer tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch was wel goed geregeld.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:45:41 #292
256146 b2py
Beton!
pi_128950730
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:52 schreef James1988 het volgende:
Persconferentie SNCF:

- Onderzoek naar de betrokken trein en twee treinen die eerder dezelfde plek zijn gepasseerd heeft geen onregelmatigheden opgeleverd
- Op de laatste as van het derde rijtuig van de betrokken trein is schade gevonden
- Het wissel:
[ afbeelding ]
- RFF en SNCF zijn bezig met het inspecteren van 5000 soortgelijke situaties
- "We weten hoe het is gebeurd, maar we weten nog niet waarom"
- Infrastructuur wordt iedere 15 dagen geïnspecteerd met geavanceerde meetapparatuur, waar nodig wordt gerepareerd of vervangen
- Ieder jaar vindt een diepgaande analyse plaats, iedere 3 jaar een grote revisie
- SNCF: 30.000 medewerkers die zich bezig houden met het onderhoud van het netwerk. "Het netwerk is goed onderhouden, maar het heeft niet de investeringen gehad die het gehad zou kunnen hebben"
- Onderzoek zal moeten uitwijzen waarom de las het heeft begeven, communicatie wanneer er meer duidelijk is.

Reisadvies:
- Treinen worden omgeleid of vervangen door bussen
- Ook maandag blijft station Brétigny gesloten
- Prognose hervatting treindienst via Brétigny: einde van de week
- Intercity-reizigers Parijs - Orléans kunnen gebruikmaken van TGV en overstappen op een TER

Bron: @SNCF_InfoPresse, SNCF.com
Reisadviezen: Plan de Transport (SNCF.com), InfoLignes.com (grote afstanden) en Transilien.com (voorstadvervoer Parijs).

[..]

Ik zie in ieder geval op 3 plekken een duidelijk kleurverschil t.o.v. de rest van de las, bij de 4e ligt het denk ik aan de lichtinval.
Amai, de ES-Las..
pi_128950736
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang je de snelle Thalys met een trage nep-Fyra over hetzelfde spoor laat rijden waarbij de trage trein ook nog eens redelijk tot (straks) hoog frequent rijdt, heb ik zo het idee dat het nu al aan zijn grenzen zit.
Stel dat je een minimaal een dienst snelheid aanhoud van 200/250 en max 300, dan moet 10 treinen per uur haalbaar zijn toch?
  zondag 14 juli 2013 @ 21:46:11 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128950764
quote:
Bij AH kunt u van 15 t/m 28 juli 2013 een NS Dagkaart kopen voor 17.00 euro ipv. 49.20 euro. Met een e-ticket Dagkaart van NS reist u 1 dag onbeperkt met de trein van o.a. NS door heel Nederland.
Actievoorwaarden en dergelijke op www.ah.nl/ns
  zondag 14 juli 2013 @ 21:47:41 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128950839
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:33 schreef icloud het volgende:
Weet iemand wat de technische capaciteit is van de hsl? hoeveel treinen kunnen er per richting per uur rijden?
Bij een HSL is een opvolgtijd van 2,5 a 3 minuten tussen twee treinen gangbaar, dat zal op de HSL niet anders zijn. Het probleem zit in de afstanden, die zijn zo kort dat een HST veel tijd kwijt is met accelereren en remmen, wat veel tijd kost.

Met 6 echte HSTs per uur per richting zit je denk ik al aardig aan het maximum. Als er ook nog eens nep-HSTs moeten rijden kom je niet veel verder dan 5...
pi_128950937
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bij een HSL is een opvolgtijd van 2,5 a 3 minuten tussen twee treinen gangbaar, dat zal op de HSL niet anders zijn. Het probleem zit in de afstanden, die zijn zo kort dat een HST veel tijd kwijt is met accelereren en remmen, wat veel tijd kost.

Met 6 echte HSTs per uur per richting zit je denk ik al aardig aan het maximum. Als er ook nog eens nep-HSTs moeten rijden kom je niet veel verder dan 5...
hmm ik was aan de hsl oost aan het denken, met 9 treinen per uur, hmm.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:52:20 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128951094
Het versnellen en afremmen zijn de grootste capaciteitsvreters, bij het oprijden van een HSL kun je al beter een hoge snelheid hebben. Op Franse LGV's rijdt soms iedere 3 minuten een TGV.
pi_128951209
Het afremmen zou je kunnen oplossen door scheidend verkeer vroegtijdig af te splitsen van doorgaand verkeer, zoals in breda maar dan langer.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 22:03:29 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128951815
en mochten de treinen onderweg wel op dezelfde stations halteren dan is het raadzaam om per rijrichting meerdere perrons beschikbaar te hebben, zodat bij binnenkomst van de ene trein er meteen een rijweg naar het station voor de andere ingesteld kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 juli 2013 @ 22:04:11 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128951855
Dat klopt, maar dan moet het snelheidsverschil tussen 'rechtdoor' en 'afslaan' niet te groot zijn, anders moet de trein te vroeg gaan remmen wat weer de nodige capaciteit vraagt.

Op de HSL zou je van 250 naar 140 moeten afremmen, dat verschil is erg groot. Beter zou zijn geweest om in stappen af te remmen: 250 - 220 - (afslaan) - 180 - 160 - 140.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')