abonnement Unibet Coolblue
pi_128892295
Dat heb je in Nederland ook wel hoor.. Almere of Alkmaar bijvoorbeeld.
pi_128892319
Iedereen moet om 9 uur beginnen, maar niet iedereen is om 17 uur klaar.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 23:33:54 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128892384
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 23:31 schreef b2py het volgende:
Dat heb je in Nederland ook wel hoor.. Almere of Alkmaar bijvoorbeeld.
Kijk maar naar de buitenwijken van een gemiddelde stad, bijvoorbeeld Reeshof bij Tilburg of Westerpark bij Breda. Er staan alleen maar woningen (en soms een basisschool), je kunt er overdag een kanon afschieten. Als je de wijk in moet is het makkelijk. Als je de wijk uit moet kun je aanschuiven bij de rest. :s)

In dit geval is het misschien maar goed dat die spitsrichting er is... :X
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:13:21 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128893731
Persverklaring SNCF:

Het betrof trein 3657, vertrektijd 16:53 uit Paris Austerlitz met bestemming Limoges, 385 reizigers bevonden zich aan boord van de trein. Om 17:14 passeerde de trein spoor 1 in station Brétigny, een half uur eerder is een trein zonder verdere bijzonderheden over dit spoor gereden.

De ontsporing lijkt te zijn begonnen bij een wissel 200 meter voor het station, deze wissel is op 4 juli voor het laatst geīnspecteerd. Op spoor 2 zijn onlangs werkzaamheden uitgevoerd, maar deze zijn niet verwant aan het ongeluk op spoor 1. Om de omstandigheden en oorzaken vast te stellen wordt forensisch onderzoek uitgevoerd.

De bestuurder van de trein heeft vrijwel meteen een noodoproep uitgestuurd, waardoor treinen in de buurt tot stilstand zijn gekomen. Hierdoor zijn verdere botsingen vermeden. De bestuurder verkeert in zware shock.

De lijn Parijs-Limoges-Toulouse, RER C tussen Savigny Sur Orge en Saint Martin d’Etampes, en RER C tussen Savigny sur Orge en Dourdan la Foręt, zullen tot nader order gesloten zijn. Tussen Limoges en Toulouse zullen 3 retourritten worden uitgevoerd.

De nachttreinen van/naar Paris Austerlitz zullen niet rijden.

Bron: @SNCF_InfoPresse
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:20:42 #105
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128893955
Ik ben thuis, met 5 en een half uur vertraging.

Enkele topics terug ging het over wat je langste vertraging ooit was. Nou, mn record is gebroken. Ik had alleen graag als reden opgegeven dat het uitloop van werkzaamheden was of zoiets... :{
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:22:03 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128894001
Er zouden inmiddels bussen moeten zijn, voor reizigers die nu vastzitten in Parijs zijn in totaal 450 hotelkamers geregeld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben thuis, met 5 en een half uur vertraging.
*O*
quote:
Enkele topics terug ging het over wat je langste vertraging ooit was. Nou, mn record is gebroken. Ik had alleen graag als reden opgegeven dat het uitloop van werkzaamheden was of zoiets... :{
Ja, de reden is echt niet leuk -O-
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 00:22:07 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128894009
Ga lekker slapen kerel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:22:44 #108
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:26:36 #109
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128894159
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ga lekker slapen kerel :)
Godverdomme, 23 minuten geleden is mn zomer vrij abonnement ingegaan, had de hele maand willen knallen te beginnen met dit weekend, maar de zin is ver te zoeken, eigenlijk....

Die ambulances in konvooi :X , dat geschreeuw over de portofoon toen ik bij Lardy stond te wachten...
dat stilvallen van onze trein door het plots ontbreken van elektriciteit en het pompend remmen daarna....
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 00:27:19 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128894188
`Takties. Reclame voor een auto voorafgaande aan een filmpje van een treinramp 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 00:29:41 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128894271
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die ambulances in konvooi :X , dat geschreeuw over de portofoon toen ik bij Lardy stond te wachten...
dat stilvallen van onze trein door het plots ontbreken van elektriciteit en het pompend remmen daarna....
Nja. Dan weet je wel "dit is niet goed". Maar verder?? Ik bedoel je hebt niet zelf in de ontsporingstrein gezeten, mag je blij om zijn. Is wel flink schrikken natuurlijk, maar als je eenmaal thuis bent, lekker slapen, morgen weer een dag, en dan maar eens kijken :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:30:31 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128894304
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
`Takties. Reclame voor een auto voorafgaande aan een filmpje van een treinramp 8)7
Het had erger gekund, reclame voor "Lekker met de trein naar Frankrijk!"...

edit: Situatieschets:


Bron: @SNCF_infopresse

Wat is dat voor rare spoorindeling? 1B is tegenover spoor 1? 8)7

[ Bericht 19% gewijzigd door James1988 op 13-07-2013 01:00:32 ]
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:01:56 #113
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128895424
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het had erger gekund, reclame voor "Lekker met de trein naar Frankrijk!"...

edit: Situatieschets:

[ afbeelding ]
Bron: @SNCF_infopresse

Wat is dat voor rare spoorindeling? 1B is tegenover spoor 1? 8)7
Das overal wel zon beetje, Melun heeft dat ook...
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:06:49 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128895567
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Das overal wel zon beetje, Melun heeft dat ook...
In Nederland kennen we het niet, als we daar al een "1b" hebben, is dat een deel van "spoor 1", niet er tegenover. We hebben soms rare dingen zoals spoor 35 in Nijmegen, of een missend nummer, maar niet zoiets :s)

De Belgen kunnen er ook wat van, qua gekke indeling. Leuven kent de sporen 1 t/m 9, 13, A, B en D. :')
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 01:07:02 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128895572
Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat er een wissel halverwege de passage van de trein "om" gegaan is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:08:13 #116
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128895612
Inmiddels is bekend dat het treinverkeer onderbroken is tot en met Zondagmorgenvroeg...



Edit: Voor wie het Frans machtig is: TV 5 Monde
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 01:09:20 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128895642
Ja. EN het is heel jammer van de feestdag, maar zondagavond laat gaan ze ook wel halen lijkt me.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:10:50 #118
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128895689
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. EN het is heel jammer van de feestdag, maar zondagavond laat gaan ze ook wel halen lijkt me.
Het merendeel van de braderieën en vuurwerken is morgen geprogrammeerd, zondag is de dag des Heeren.. ;)

Alleen Parijs zelf heeft niks naar zaterdag verplaatst...
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:13:36 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128895772
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat er een wissel halverwege de passage van de trein "om" gegaan is.
Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:
- Een bedieningsfout (treindienstleider die alvast een andere rijweg instelt), maar dit zou moeten worden afgevangen door de interlocking.
- Een fout in het wissel.

Een fout in het wissel zou betekenen dat de inspectie van 4 juli onvolledig was, of dat er sindsdien is gebeurd waardoor het wissel het nu ineens begaf. Dat laatste lijkt erg veel op de ongelukken bij Potters Bar en Grayrigg.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Inmiddels is bekend dat het treinverkeer onderbroken is tot en met Zondagmorgenvroeg...

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. EN het is heel jammer van de feestdag, maar zondagavond laat gaan ze ook wel halen lijkt me.
Dat gaat nog wel een paar dagen langer duren. Het halve perron is weggevaagd, bovenleidingmasten zijn vernield, en er is veel schade aan de spoorweginfrastructuur. Daarnaast staan er nu nog 7 rijtuigen en een locomotief die waarschijnlijk nog niet verplaatst mogen worden van de politie/recherche.

Ik denk dat je blij mag zijn als het volgend weekend weer een beetje rijdt, daar.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:13:56 #120
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128895782
Tering, goed dat ik toch meegelift ben, de eerste bus is 2 uur nadat ik in de auto ben gestapt vertrokken, das dus 4 na het stranden van de trein...
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:16:44 #121
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128895859
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:48 schreef AverageJoe het volgende:
Jammer dat de webmaster van de SNCF de audio niet heeft uitgeschakeld.
Je gebeden zijn gehoord.... ;)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 01:17:00 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128895862
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:
- Een bedieningsfout (treindienstleider die alvast een andere rijweg instelt), maar dit zou moeten worden afgevangen door de interlocking.
- Een fout in het wissel.
Ofwel: het is in beide gevallen meer dan aannemelijk dat het op elk ander punt zo weer kan gebeuren. Pretty disturbing dit :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 01:24:26 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128896103
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat je blij mag zijn als het volgend weekend weer een beetje rijdt, daar.
Na Harmelen hadden ze binnen 48 uur het treinverkeer weer op gang he.

Okee dat was in een tijd met ongeveer duizend keer minder regeltjes :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:30:41 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128896271
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ofwel: het is in beide gevallen meer dan aannemelijk dat het op elk ander punt zo weer kan gebeuren. Pretty disturbing dit :X
Hoe het zit in Frankrijk weet ik niet, maar met een modern interlockingsysteem is het onmogelijk om zo'n bedieningsfout te maken.

Stel, we hebben twee treinen: trein 1 wil van punt A naar punt B via wissel 123. Trein 2 rijdt achter trein 1, en wil van punt A naar punt C via datzelfde wissel. T1 krijgt veilig wanneer de rijweg is 'ingeklonken' in het systeem, na het vertrekken van T1 mag T2 doorrijden tot punt A, waar deze een gesloten sein tegenkomt.

Pas na aankomst in B wordt wissel 123 vrijgegeven, wordt de rijweg van A naar C ingeklonken, en krijgt T2 veilig. Het is uitgesloten dat wissel 123 gaat bewegen zolang er een kans bestaat dat T1 over dat wissel rijdt.

De tweede mogelijke oorzaak (een fout in het wissel) is helaas minder makkelijk af te vangen, omdat je hier te maken hebt met onderdelen die kunnen slijten. Daarom worden wissels en spoorstaven ook geregeld geīnspecteerd en, waar nodig, vervangen. De slijtagetermijnen van bijvoorbeeld wissels en bouten in verhouding tot de drukte op het spoor zijn bekend, het inspectieregime wordt hierop afgestemd.

Wat er precies fout is gegaan bij Brétigny is op dit moment nog een vraag: als er sprake is van een defect aan het specifieke wissel kan het meevallen. Als blijkt dat het inspectieregime tekortschiet, dan kan het wel eens zijn dat er in heel Frankrijk ineens heel veel wissels geīnspecteerd moeten worden.

Na de crash in Hatfield (oorzaak: rails die het begaf tijdens het passeren van een trein) bleek dat infrastructuurbeheerder Railtrack geen flauw benul had van hoe hun infrastructuur er eigenlijk bij lag. Op meer dan 1200 plekken werden tijdelijke snelheidsbeperkingen doorgevoerd, werd het hele netwerk geīnspecteerd, en werden er op veel plekken spoorstaven vervangen.

quote:
4s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Na Harmelen hadden ze binnen 48 uur het treinverkeer weer op gang he.

Okee dat was in een tijd met ongeveer duizend keer minder regeltjes :')
Ik geloof niet dat Frankrijk al zo ver is doorgeslagen als Nederland, maar het onderzoek zal ongetwijfeld de nodige tijd kosten. Ook het heraanleggen van spoor, bovenleiding, wissels en meuk op het perron zal tijd kosten.

[ Bericht 12% gewijzigd door James1988 op 13-07-2013 01:37:30 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 01:42:44 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128896600
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:30 schreef James1988 het volgende:
Wat er precies fout is gegaan bij Brétigny is op dit moment nog een vraag: als er sprake is van een defect aan het specifieke wissel kan het meevallen. Als blijkt dat het inspectieregime tekortschiet, dan kan het wel eens zijn dat er in heel Frankrijk ineens heel veel wissels geīnspecteerd moeten worden.
Ja, maar luister eens vriend. Dat wissel is op 4 juli nog geīnspecteerd. En zelfs als het inspectieregime dan niet tekort blijkt te schieten (je kunt HEEL lang met je armen over elkaar zitten wachten zolang bepaalde grenswaarden niet overschreden zijn, zie bijvoorbeeld ontsporing goederentrein Dordrecht september 2006 (IVW rapport RV-06U0761)

Dan kan "een fout in dit specifieke wissel" nog steeds aanleiding zijn (zou moeten zijn) om spoorslags alle andere wissels in het land extra na te lopen.

Of eigenlijk: Je kunt op dit moment het onderscheid niet maken of er iets mis is met dat ene wissel of met het inspectieregime. En je kunt het je ook niet veroorloven om rustig te gaan wachten totdat je dat onderscheid wel kunt maken.

Dit moet gewoon grote gevolgen hebben. Aangenomen dan dat inderdaad een wissel halverwege de passage van de trein omgegaan is. Maar als DAT niet het geval is ben ik heel benieuwd hoe dit dan wel kan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 01:46:14 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128896677
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:30 schreef James1988 het volgende:
Ik geloof niet dat Frankrijk al zo ver is doorgeslagen als Nederland, maar het onderzoek zal ongetwijfeld de nodige tijd kosten. Ook het heraanleggen van spoor, bovenleiding, wissels en meuk op het perron zal tijd kosten.
Oh ja hoor, ik ga ook wel mee met je voorspelling van een week. Hoe lang duurde het in Buizingen eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:57:09 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128896886
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar luister eens vriend. Dat wissel is op 4 juli nog geīnspecteerd. En zelfs als het inspectieregime dan niet tekort blijkt te schieten (je kunt HEEL lang met je armen over elkaar zitten wachten zolang bepaalde grenswaarden niet overschreden zijn, zie bijvoorbeeld ontsporing goederentrein Dordrecht september 2006 (IVW rapport RV-06U0761)

Dan kan "een fout in dit specifieke wissel" nog steeds aanleiding zijn (zou moeten zijn) om spoorslags alle andere wissels in het land extra na te lopen.

Of eigenlijk: Je kunt op dit moment het onderscheid niet maken of er iets mis is met dat ene wissel of met het inspectieregime. En je kunt het je ook niet veroorloven om rustig te gaan wachten totdat je dat onderscheid wel kunt maken.
Mee eens :)
quote:
Dit moet gewoon grote gevolgen hebben. Aangenomen dan dat inderdaad een wissel halverwege de passage van de trein omgegaan is. Maar als DAT niet het geval is ben ik heel benieuwd hoe dit dan wel kan.
De eerste vraag is inderdaad "Wat is er nou precies verkeerd gegaan?".

Het is voor mij moeilijk om te zeggen "Dit kan geen bedieningsfout zijn", want ik ken de Franse treindienstleidingssystemen niet, en zeker niet de systemen die ter plaatse gebruikt worden. De onderzoekers ter plaatse kunnen dat wel, en ze hebben de mogelijkheid om zaken als logfiles te bekijken (in zoverre die er zijn).

Ik kan me haast niet voorstellen dat een treindienstleider de mogelijkheid heeft om een wissel om te gooien terwijl er nog een trein overheen rijdt, maar ik kan het ook niet 100% uitsluiten.

Als blijkt dat het geen bedieningsfout is, zal dit inderdaad grote gevolgen moeten hebben voor RFF/SNCF Infra.

quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja hoor, ik ga ook wel mee met je voorspelling van een week. Hoe lang duurde het in Buizingen eigenlijk?
De ramp bij Buizingen gebeurde op 15 februari, op 17 februari reden de eerste treinen (pendeldienst Halle - Brussel). Op 1 maart was de infrastructuur volledig hersteld.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:04:26 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897000
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:57 schreef James1988 het volgende:
De eerste vraag is inderdaad "Wat is er nou precies verkeerd gegaan?".
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik weet niet hoe "open" ze in Frankrijk zijn met het publiceren van dit soort dingen, al heb ik er wel een vermoeden over :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 02:09:23 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897087
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik weet niet hoe "open" ze in Frankrijk zijn met het publiceren van dit soort dingen, al heb ik er wel een vermoeden over :')
Op de website van BEA-TT (Bureau d'Enquętes sur les Accidents de Transport Terrestre) staan in ieder geval trams en treinen afgebeeld, en ze publiceren rapporten, bijvoorbeeld over de frontale botsing bij Zoufftgen.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:12:57 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897142
Oh wauw, ziet er goed uit. Al is de "English section" niet meer dan een engelstalige index met links naar Franstalige rapporten, maar hey, hoe veel beter is dat in NL geregeld ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 02:15:40 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897185
Het rapport over Zoufftgen is zelfs vertaald :)

Ik denk dat er wel een rapport zal verschijnen, wat er in Brétigny is gebeurd is één van de ergste treinrampen van Frankrijk van de afgelopen 30 jaar.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:20:29 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897253
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:15 schreef James1988 het volgende:
Het rapport over Zoufftgen is zelfs vertaald :)

Ik denk dat er wel een rapport zal verschijnen, het is één van de ergste treinrampen van Frankrijk van de afgelopen 30 jaar.
Da's waar ja.

Speaking of which, ik denk dat ik hoe dan ook DE ergste Franse treinramp ooit op zijn honderdste verjaardag wel wil gaan herdenken, ter plaatse. Maar daar heb ik ergens anders al wat over geschreven :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 02:28:21 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897352
Ik zit dat rapport over Zoufftgen te lezen, het is echt ontzettend gedetailleerd. Er staan zelfs allerlei procedures in beschreven, foto's van het bedienpaneel, enzovoorts.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:28:38 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897356
linkie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 02:29:48 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897369
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:28 schreef Dr_Flash het volgende:
linkie?
hierzo
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:32:28 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897393
Oh, ik zie net dat ik nog 2 eerdere raportages van BEATT in mijn verzameling heb :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 02:35:54 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897429
Ze gaan wel ver hoor...

quote:
He then became involved in checking his e-mails, the delays entered in the Excel file and ordering food, for his Traffic Controller and himself, from a pizzeria in Bettembourg.
:s)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:38:42 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897460
Moet ook gebeuren he :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 02:47:15 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897555
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet ook gebeuren he :Y
Absoluut.

Maar nu blijf ik zitten met een prangende vraag... wat voor pizza?!?!
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:48:17 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897568
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Absoluut.

Maar nu blijf ik zitten met een prangende vraag... wat voor pizza?!?!
Dunne bodem, 35 cm. Quattro formaggi :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 03:02:21 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897682
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dunne bodem, 35 cm. Quattro formaggi :Y)
Omnomnomnom :Y)

Ik vind het rapport over dat ongeluk best goed te doen, ook al is het veel tekst. Al die afkortingen en nummers vind ik zo nu en dan wel verwarrend :')
  zaterdag 13 juli 2013 @ 08:14:13 #142
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128898356
Was deze al voorbij gekomen? In de buurt bij Hendaye



Edit: Bij station Austerlitz vertrekt niks

[ Bericht 20% gewijzigd door Darkwing_Duck op 13-07-2013 08:27:26 ]
pi_128898383
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:
- Een bedieningsfout (treindienstleider die alvast een andere rijweg instelt), maar dit zou moeten worden afgevangen door de interlocking.
- Een fout in het wissel.
molest/sabbotage is uitgesloten?
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 08:35:40 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128898454
Vandaag rijdt Locon een extra reizigerstrein Bentheim-Amsterdam Centraal:

13482:
Bad Bentheim v 9.34u
Weesp a 11.36u
Weesp v 11.44u
Amsterdam Centraal a 11.56u (sp 15a)

13483:
Amsterdam Centraal v 18.48u (sp 5a)
Almelo a 20.40u
Almelo v 21.19u
Bad Bentheim a 21.45u
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 08:40:21 #145
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_128898490
Ik vermoed een defect in het wissel. De tong werd misschien niet meer stevig genoeg aangedrukt, waardoor deze door de passage van de eerste draaistellen los is gekomen en niet meer goed aansloot.

Het stuiteren en knallen wat reizigers beschreven, is in elk geval gewoon het raken van dwarsliggers.

[ Bericht 23% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 13-07-2013 08:59:14 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Moderator zaterdag 13 juli 2013 @ 08:50:41 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_128898554
Kaartje uit de Ukraine! Maar de trein is Brits (Lancashire steam train during 1940's wartime)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_128898664
@frankrijk, dit neigt heel erg naar een infradefect aan het wissel, vermoedelijk als ik dat mag beoordelen aan het puntstuk. Puntstuk gebroken bij trein ervoor, deze trein heeft pech, puntstuk knalt uit elkaar en je mist een enorm deel van je wisselgeleiding.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:34:07 #148
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128898960
En weer de baan op, rondje doen! *O*

Iemand nog een spoorfotoverzoekje uit Ile de France? Ik heb voor de verandering mn echte camera eens bij. :Y
pi_128899120
Nieuwste setje dubbeldekker op de RER A, ingezeten vorig jaar maar nooit knap plaatje van gevonden. En verder veel beton en HST ben ik fan van :P
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:51:24 #150
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128899164
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
Nieuwste setje dubbeldekker op de RER A, ingezeten vorig jaar maar nooit knap plaatje van gevonden. En verder veel beton en HST ben ik fan van :P
hm, om een setje nieuw dubbeldeks meuk van de A te fotograferen moet ik helemaal naar het sncf deel, das nogal een stukkie. Op Ratp gebied foto's maken mag niet, en ik ben niet van plan een 2e keer aangehouden te worden. :P

Beton moet niet zo moeilijk zijn. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')