Kijk maar naar de buitenwijken van een gemiddelde stad, bijvoorbeeld Reeshof bij Tilburg of Westerpark bij Breda. Er staan alleen maar woningen (en soms een basisschool), je kunt er overdag een kanon afschieten. Als je de wijk in moet is het makkelijk. Als je de wijk uit moet kun je aanschuiven bij de rest.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:31 schreef b2py het volgende:
Dat heb je in Nederland ook wel hoor.. Almere of Alkmaar bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben thuis, met 5 en een half uur vertraging.
Ja, de reden is echt niet leukquote:Enkele topics terug ging het over wat je langste vertraging ooit was. Nou, mn record is gebroken. Ik had alleen graag als reden opgegeven dat het uitloop van werkzaamheden was of zoiets...
Godverdomme, 23 minuten geleden is mn zomer vrij abonnement ingegaan, had de hele maand willen knallen te beginnen met dit weekend, maar de zin is ver te zoeken, eigenlijk....quote:
Nja. Dan weet je wel "dit is niet goed". Maar verder?? Ik bedoel je hebt niet zelf in de ontsporingstrein gezeten, mag je blij om zijn. Is wel flink schrikken natuurlijk, maar als je eenmaal thuis bent, lekker slapen, morgen weer een dag, en dan maar eens kijkenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die ambulances in konvooi , dat geschreeuw over de portofoon toen ik bij Lardy stond te wachten...
dat stilvallen van onze trein door het plots ontbreken van elektriciteit en het pompend remmen daarna....
Het had erger gekund, reclame voor "Lekker met de trein naar Frankrijk!"...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
`Takties. Reclame voor een auto voorafgaande aan een filmpje van een treinramp
Das overal wel zon beetje, Melun heeft dat ook...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het had erger gekund, reclame voor "Lekker met de trein naar Frankrijk!"...
edit: Situatieschets:
[ afbeelding ]
Bron: @SNCF_infopresse
Wat is dat voor rare spoorindeling? 1B is tegenover spoor 1?
In Nederland kennen we het niet, als we daar al een "1b" hebben, is dat een deel van "spoor 1", niet er tegenover. We hebben soms rare dingen zoals spoor 35 in Nijmegen, of een missend nummer, maar niet zoietsquote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Das overal wel zon beetje, Melun heeft dat ook...
Het merendeel van de braderieën en vuurwerken is morgen geprogrammeerd, zondag is de dag des Heeren..quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. EN het is heel jammer van de feestdag, maar zondagavond laat gaan ze ook wel halen lijkt me.
Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat er een wissel halverwege de passage van de trein "om" gegaan is.
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Inmiddels is bekend dat het treinverkeer onderbroken is tot en met Zondagmorgenvroeg...
[ afbeelding ]
Dat gaat nog wel een paar dagen langer duren. Het halve perron is weggevaagd, bovenleidingmasten zijn vernield, en er is veel schade aan de spoorweginfrastructuur. Daarnaast staan er nu nog 7 rijtuigen en een locomotief die waarschijnlijk nog niet verplaatst mogen worden van de politie/recherche.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. EN het is heel jammer van de feestdag, maar zondagavond laat gaan ze ook wel halen lijkt me.
Je gebeden zijn gehoord....quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:48 schreef AverageJoe het volgende:
Jammer dat de webmaster van de SNCF de audio niet heeft uitgeschakeld.
Ofwel: het is in beide gevallen meer dan aannemelijk dat het op elk ander punt zo weer kan gebeuren. Pretty disturbing ditquote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:
- Een bedieningsfout (treindienstleider die alvast een andere rijweg instelt), maar dit zou moeten worden afgevangen door de interlocking.
- Een fout in het wissel.
Na Harmelen hadden ze binnen 48 uur het treinverkeer weer op gang he.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat je blij mag zijn als het volgend weekend weer een beetje rijdt, daar.
Hoe het zit in Frankrijk weet ik niet, maar met een modern interlockingsysteem is het onmogelijk om zo'n bedieningsfout te maken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ofwel: het is in beide gevallen meer dan aannemelijk dat het op elk ander punt zo weer kan gebeuren. Pretty disturbing dit
Ik geloof niet dat Frankrijk al zo ver is doorgeslagen als Nederland, maar het onderzoek zal ongetwijfeld de nodige tijd kosten. Ook het heraanleggen van spoor, bovenleiding, wissels en meuk op het perron zal tijd kosten.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Na Harmelen hadden ze binnen 48 uur het treinverkeer weer op gang he.
Okee dat was in een tijd met ongeveer duizend keer minder regeltjes
Ja, maar luister eens vriend. Dat wissel is op 4 juli nog geīnspecteerd. En zelfs als het inspectieregime dan niet tekort blijkt te schieten (je kunt HEEL lang met je armen over elkaar zitten wachten zolang bepaalde grenswaarden niet overschreden zijn, zie bijvoorbeeld ontsporing goederentrein Dordrecht september 2006 (IVW rapport RV-06U0761)quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:30 schreef James1988 het volgende:
Wat er precies fout is gegaan bij Brétigny is op dit moment nog een vraag: als er sprake is van een defect aan het specifieke wissel kan het meevallen. Als blijkt dat het inspectieregime tekortschiet, dan kan het wel eens zijn dat er in heel Frankrijk ineens heel veel wissels geīnspecteerd moeten worden.
Oh ja hoor, ik ga ook wel mee met je voorspelling van een week. Hoe lang duurde het in Buizingen eigenlijk?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:30 schreef James1988 het volgende:
Ik geloof niet dat Frankrijk al zo ver is doorgeslagen als Nederland, maar het onderzoek zal ongetwijfeld de nodige tijd kosten. Ook het heraanleggen van spoor, bovenleiding, wissels en meuk op het perron zal tijd kosten.
Mee eensquote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar luister eens vriend. Dat wissel is op 4 juli nog geīnspecteerd. En zelfs als het inspectieregime dan niet tekort blijkt te schieten (je kunt HEEL lang met je armen over elkaar zitten wachten zolang bepaalde grenswaarden niet overschreden zijn, zie bijvoorbeeld ontsporing goederentrein Dordrecht september 2006 (IVW rapport RV-06U0761)
Dan kan "een fout in dit specifieke wissel" nog steeds aanleiding zijn (zou moeten zijn) om spoorslags alle andere wissels in het land extra na te lopen.
Of eigenlijk: Je kunt op dit moment het onderscheid niet maken of er iets mis is met dat ene wissel of met het inspectieregime. En je kunt het je ook niet veroorloven om rustig te gaan wachten totdat je dat onderscheid wel kunt maken.
De eerste vraag is inderdaad "Wat is er nou precies verkeerd gegaan?".quote:Dit moet gewoon grote gevolgen hebben. Aangenomen dan dat inderdaad een wissel halverwege de passage van de trein omgegaan is. Maar als DAT niet het geval is ben ik heel benieuwd hoe dit dan wel kan.
De ramp bij Buizingen gebeurde op 15 februari, op 17 februari reden de eerste treinen (pendeldienst Halle - Brussel). Op 1 maart was de infrastructuur volledig hersteld.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja hoor, ik ga ook wel mee met je voorspelling van een week. Hoe lang duurde het in Buizingen eigenlijk?
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik weet niet hoe "open" ze in Frankrijk zijn met het publiceren van dit soort dingen, al heb ik er wel een vermoeden overquote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:57 schreef James1988 het volgende:
De eerste vraag is inderdaad "Wat is er nou precies verkeerd gegaan?".
Op de website van BEA-TT (Bureau d'Enquętes sur les Accidents de Transport Terrestre) staan in ieder geval trams en treinen afgebeeld, en ze publiceren rapporten, bijvoorbeeld over de frontale botsing bij Zoufftgen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik weet niet hoe "open" ze in Frankrijk zijn met het publiceren van dit soort dingen, al heb ik er wel een vermoeden over
Da's waar ja.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:15 schreef James1988 het volgende:
Het rapport over Zoufftgen is zelfs vertaald
Ik denk dat er wel een rapport zal verschijnen, het is één van de ergste treinrampen van Frankrijk van de afgelopen 30 jaar.
quote:He then became involved in checking his e-mails, the delays entered in the Excel file and ordering food, for his Traffic Controller and himself, from a pizzeria in Bettembourg.
Absoluut.quote:
Dunne bodem, 35 cm. Quattro formaggiquote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Absoluut.
Maar nu blijf ik zitten met een prangende vraag... wat voor pizza?!?!
Omnomnomnomquote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dunne bodem, 35 cm. Quattro formaggi
molest/sabbotage is uitgesloten?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:
- Een bedieningsfout (treindienstleider die alvast een andere rijweg instelt), maar dit zou moeten worden afgevangen door de interlocking.
- Een fout in het wissel.
hm, om een setje nieuw dubbeldeks meuk van de A te fotograferen moet ik helemaal naar het sncf deel, das nogal een stukkie. Op Ratp gebied foto's maken mag niet, en ik ben niet van plan een 2e keer aangehouden te worden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
Nieuwste setje dubbeldekker op de RER A, ingezeten vorig jaar maar nooit knap plaatje van gevonden. En verder veel beton en HST ben ik fan van
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |