Kijk maar naar de buitenwijken van een gemiddelde stad, bijvoorbeeld Reeshof bij Tilburg of Westerpark bij Breda. Er staan alleen maar woningen (en soms een basisschool), je kunt er overdag een kanon afschieten. Als je de wijk in moet is het makkelijk. Als je de wijk uit moet kun je aanschuiven bij de rest.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:31 schreef b2py het volgende:
Dat heb je in Nederland ook wel hoor.. Almere of Alkmaar bijvoorbeeld.
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben thuis, met 5 en een half uur vertraging.
Ja, de reden is echt niet leukquote:Enkele topics terug ging het over wat je langste vertraging ooit was. Nou, mn record is gebroken. Ik had alleen graag als reden opgegeven dat het uitloop van werkzaamheden was of zoiets...
Godverdomme, 23 minuten geleden is mn zomer vrij abonnement ingegaan, had de hele maand willen knallen te beginnen met dit weekend, maar de zin is ver te zoeken, eigenlijk....quote:
Nja. Dan weet je wel "dit is niet goed". Maar verder?? Ik bedoel je hebt niet zelf in de ontsporingstrein gezeten, mag je blij om zijn. Is wel flink schrikken natuurlijk, maar als je eenmaal thuis bent, lekker slapen, morgen weer een dag, en dan maar eens kijkenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die ambulances in konvooi , dat geschreeuw over de portofoon toen ik bij Lardy stond te wachten...
dat stilvallen van onze trein door het plots ontbreken van elektriciteit en het pompend remmen daarna....
Het had erger gekund, reclame voor "Lekker met de trein naar Frankrijk!"...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
`Takties. Reclame voor een auto voorafgaande aan een filmpje van een treinramp
Das overal wel zon beetje, Melun heeft dat ook...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het had erger gekund, reclame voor "Lekker met de trein naar Frankrijk!"...
edit: Situatieschets:
[ afbeelding ]
Bron: @SNCF_infopresse
Wat is dat voor rare spoorindeling? 1B is tegenover spoor 1?
In Nederland kennen we het niet, als we daar al een "1b" hebben, is dat een deel van "spoor 1", niet er tegenover. We hebben soms rare dingen zoals spoor 35 in Nijmegen, of een missend nummer, maar niet zoietsquote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Das overal wel zon beetje, Melun heeft dat ook...
Het merendeel van de braderieën en vuurwerken is morgen geprogrammeerd, zondag is de dag des Heeren..quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. EN het is heel jammer van de feestdag, maar zondagavond laat gaan ze ook wel halen lijkt me.
Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat er een wissel halverwege de passage van de trein "om" gegaan is.
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Inmiddels is bekend dat het treinverkeer onderbroken is tot en met Zondagmorgenvroeg...
[ afbeelding ]
Dat gaat nog wel een paar dagen langer duren. Het halve perron is weggevaagd, bovenleidingmasten zijn vernield, en er is veel schade aan de spoorweginfrastructuur. Daarnaast staan er nu nog 7 rijtuigen en een locomotief die waarschijnlijk nog niet verplaatst mogen worden van de politie/recherche.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. EN het is heel jammer van de feestdag, maar zondagavond laat gaan ze ook wel halen lijkt me.
Je gebeden zijn gehoord....quote:Op vrijdag 12 juli 2013 19:48 schreef AverageJoe het volgende:
Jammer dat de webmaster van de SNCF de audio niet heeft uitgeschakeld.
Ofwel: het is in beide gevallen meer dan aannemelijk dat het op elk ander punt zo weer kan gebeuren. Pretty disturbing ditquote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:
- Een bedieningsfout (treindienstleider die alvast een andere rijweg instelt), maar dit zou moeten worden afgevangen door de interlocking.
- Een fout in het wissel.
Na Harmelen hadden ze binnen 48 uur het treinverkeer weer op gang he.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat je blij mag zijn als het volgend weekend weer een beetje rijdt, daar.
Hoe het zit in Frankrijk weet ik niet, maar met een modern interlockingsysteem is het onmogelijk om zo'n bedieningsfout te maken.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ofwel: het is in beide gevallen meer dan aannemelijk dat het op elk ander punt zo weer kan gebeuren. Pretty disturbing dit
Ik geloof niet dat Frankrijk al zo ver is doorgeslagen als Nederland, maar het onderzoek zal ongetwijfeld de nodige tijd kosten. Ook het heraanleggen van spoor, bovenleiding, wissels en meuk op het perron zal tijd kosten.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Na Harmelen hadden ze binnen 48 uur het treinverkeer weer op gang he.
Okee dat was in een tijd met ongeveer duizend keer minder regeltjes
Ja, maar luister eens vriend. Dat wissel is op 4 juli nog geïnspecteerd. En zelfs als het inspectieregime dan niet tekort blijkt te schieten (je kunt HEEL lang met je armen over elkaar zitten wachten zolang bepaalde grenswaarden niet overschreden zijn, zie bijvoorbeeld ontsporing goederentrein Dordrecht september 2006 (IVW rapport RV-06U0761)quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:30 schreef James1988 het volgende:
Wat er precies fout is gegaan bij Brétigny is op dit moment nog een vraag: als er sprake is van een defect aan het specifieke wissel kan het meevallen. Als blijkt dat het inspectieregime tekortschiet, dan kan het wel eens zijn dat er in heel Frankrijk ineens heel veel wissels geïnspecteerd moeten worden.
Oh ja hoor, ik ga ook wel mee met je voorspelling van een week. Hoe lang duurde het in Buizingen eigenlijk?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:30 schreef James1988 het volgende:
Ik geloof niet dat Frankrijk al zo ver is doorgeslagen als Nederland, maar het onderzoek zal ongetwijfeld de nodige tijd kosten. Ook het heraanleggen van spoor, bovenleiding, wissels en meuk op het perron zal tijd kosten.
Mee eensquote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:42 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, maar luister eens vriend. Dat wissel is op 4 juli nog geïnspecteerd. En zelfs als het inspectieregime dan niet tekort blijkt te schieten (je kunt HEEL lang met je armen over elkaar zitten wachten zolang bepaalde grenswaarden niet overschreden zijn, zie bijvoorbeeld ontsporing goederentrein Dordrecht september 2006 (IVW rapport RV-06U0761)
Dan kan "een fout in dit specifieke wissel" nog steeds aanleiding zijn (zou moeten zijn) om spoorslags alle andere wissels in het land extra na te lopen.
Of eigenlijk: Je kunt op dit moment het onderscheid niet maken of er iets mis is met dat ene wissel of met het inspectieregime. En je kunt het je ook niet veroorloven om rustig te gaan wachten totdat je dat onderscheid wel kunt maken.
De eerste vraag is inderdaad "Wat is er nou precies verkeerd gegaan?".quote:Dit moet gewoon grote gevolgen hebben. Aangenomen dan dat inderdaad een wissel halverwege de passage van de trein omgegaan is. Maar als DAT niet het geval is ben ik heel benieuwd hoe dit dan wel kan.
De ramp bij Buizingen gebeurde op 15 februari, op 17 februari reden de eerste treinen (pendeldienst Halle - Brussel). Op 1 maart was de infrastructuur volledig hersteld.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja hoor, ik ga ook wel mee met je voorspelling van een week. Hoe lang duurde het in Buizingen eigenlijk?
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik weet niet hoe "open" ze in Frankrijk zijn met het publiceren van dit soort dingen, al heb ik er wel een vermoeden overquote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:57 schreef James1988 het volgende:
De eerste vraag is inderdaad "Wat is er nou precies verkeerd gegaan?".
Op de website van BEA-TT (Bureau d'Enquêtes sur les Accidents de Transport Terrestre) staan in ieder geval trams en treinen afgebeeld, en ze publiceren rapporten, bijvoorbeeld over de frontale botsing bij Zoufftgen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:04 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik weet niet hoe "open" ze in Frankrijk zijn met het publiceren van dit soort dingen, al heb ik er wel een vermoeden over
Da's waar ja.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:15 schreef James1988 het volgende:
Het rapport over Zoufftgen is zelfs vertaald
Ik denk dat er wel een rapport zal verschijnen, het is één van de ergste treinrampen van Frankrijk van de afgelopen 30 jaar.
quote:He then became involved in checking his e-mails, the delays entered in the Excel file and ordering food, for his Traffic Controller and himself, from a pizzeria in Bettembourg.
Absoluut.quote:
Dunne bodem, 35 cm. Quattro formaggiquote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Absoluut.
Maar nu blijf ik zitten met een prangende vraag... wat voor pizza?!?!
Omnomnomnomquote:Op zaterdag 13 juli 2013 02:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dunne bodem, 35 cm. Quattro formaggi
molest/sabbotage is uitgesloten?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:
- Een bedieningsfout (treindienstleider die alvast een andere rijweg instelt), maar dit zou moeten worden afgevangen door de interlocking.
- Een fout in het wissel.
hm, om een setje nieuw dubbeldeks meuk van de A te fotograferen moet ik helemaal naar het sncf deel, das nogal een stukkie. Op Ratp gebied foto's maken mag niet, en ik ben niet van plan een 2e keer aangehouden te worden.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
Nieuwste setje dubbeldekker op de RER A, ingezeten vorig jaar maar nooit knap plaatje van gevonden. En verder veel beton en HST ben ik fan van
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen isquote:De intercity Parijs - Limoges is vrijdag ten zuiden van Parijs ontspoord door een mankement op de rails. Een onderdeel dat rails bij elkaar hield, was losgeraakt.
Dat heeft de Franse staatsspoorwegmaatschappij SNCF zaterdag bekendgemaakt, meldde de BBC. Bij het ongeluk vlakbij het station van Brétigny-sur-Orge, 20 kilometer ten zuiden van Parijs, kwamen zes mensen om het leven en raakten er 30 gewond, van wie acht ernstig.
De Franse minister van Verkeer, Frédéric Cuvillier, had eerder op zaterdag al gezegd dat dankzij het optreden van de machinist erger is voorkomen en sloot uit dat hij schuld aan het ongeluk zou hebben. ''De machinist heeft uitstekende reflexen, waardoor hij kon voorkomen dat de trein botste met een tegemoet komende trein'', aldus Cuvillier.
'Reflexen' valt misschien ook onder 'snel een noodoproep doen zodat het overige treinverkeer stil komt te liggen' ?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html
Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet
[..]
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is
21 april Amsterdam was ook vrij snel bekend dat het om een STS ging.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html
Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet
[..]
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is
Leuk plaatje, maar kan nog wel wat bewerking gebruiken. Heb je het RAW bestand?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
De extra trein waar ik het vanmorgen over had:
[ afbeelding ]
Locon 9906 komt langs De Lutte met een extra trein van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal. Achter de loc hangen vijftien rijtuigen, grotendeels van CentralBahn AG
mooi uitzicht vanaf de rails zoquote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? In de buurt bij Hendaye
[ afbeelding ]
Edit: Bij station Austerlitz vertrekt niks
Dit zelfde stuk spoor was 4 juli nog voor onderhoud gecontroleerd toch? Hoe kan dat loszittende stuk dan ooit gemist zijn?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html
Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet
[..]
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is
In de nacht zie je veel minder dan overdag, plus je weet niet wat er toen gecontroleerd is.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:32 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dit zelfde stuk spoor was 4 juli nog voor onderhoud gecontroleerd toch? Hoe kan dat loszittende stuk dan ooit gemist zijn?
Lasplaten of een ES-Las (Lijmlas).quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten zien:quote:
Het zou in ieder geval heel 'makkelijk' zijn om dat te zeggen, dan valt het hen minder te verwijten lijkt me. Als de indrastructuur - die net gecheckt is - het probleem is betekent dat er serieuze problemen zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
Iets anders dan dat kan ik me niet bedenken dat wordt gebruikt om rails aan elkaar vast te houden..quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten zien:
[ afbeelding ]
Bron: Screencap van een SNCF-video over het
Dat zijn aardig wat bouten...
Dat zijn toch de dingen die ze gelijk uit willen sluiten ?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:10 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Het zou in ieder geval heel 'makkelijk' zijn om dat te zeggen, dan valt het hen minder te verwijten lijkt me. Als de indrastructuur - die net gecheckt is - het probleem is betekent dat er serieuze problemen zijn.
Lijkt me wel relatief eenvoudig onderzoekbaar (sabotage).
Jazeker, http://www.dennistd.nl/temp/loconraw.cr2quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:51 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Leuk plaatje, maar kan nog wel wat bewerking gebruiken. Heb je het RAW bestand?
Torre del lago Puccini:quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:45 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand ff helpen? Ik zit met.beperkt internet hier in Italie en de site van Trenitalia is zo zwaar.
Kan ik op de stations
- Torre del lago Puccini
- Varnazza
Morgenochtend eenvoudige enkeltjes (of retourtjes?) kopen bij
- hetzij een loket
- hetzij een kaartautomaat (accepteert deze Maestro of anders Mastercard, hetzij biljetten)
Dank!
Oftewel: alle self-service machines accepteren bankkaarten en creditcards.quote:Tutte le macchine sono abilitate al pagamento con carte di credito e bancomat: la digitazione del PIN e i POS di ultima generazione garantiscono i più elevati standard di sicurezza.
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jazeker, http://www.dennistd.nl/temp/loconraw.cr2
Veel was er niet van te maken helaasquote:
Ik neem aan dat je Locon bedoelt? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, ik las op somda dat ie zou gaan rijden, en vervolgens heb ik uit de reisplanner de tijden gehaald.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:26 schreef Sandrvich het volgende:
@ Dennistd: Leuke foto, weet je ook de reden waarom die trein reed?
Ik bedoelde dat ik 'm zelf nogal giftig had gemaakt...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Veel was er niet van te maken helaas
Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is
Ik vind het zelf ook erg lastig... Mijn camera heeft geen zoeker, dus moet je het vanaf het schermpje doen. Gaat meestal goed, maar dit type met zoeker was me te duur...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:47 schreef dennistd het volgende:
Dat zeker ja, daarom ben ik ook altijd wat voorzichtig met bewerken
Maar de foto zelf is ook niet heel geweldig, hij had eigenlijk wat lichter gemogen (maar toen ik laatst vertrouwde op wat ik op de camera zag waren de foto's weer veel te licht, en dat moet al helemaal niet).
ik heb daar ook voor gekozen, en dat is nooit een goed huwelijk geworden. Hoop dat deze camera gauw verrot gaat want dit zuigt stierenballenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook erg lastig... Mijn camera heeft geen zoeker, dus moet je het vanaf het schermpje doen. Gaat meestal goed, maar dit type met zoeker was me te duur...
Mwah, voor het grootste deel van de foto's voldoet deze camera meer dan goed, en het scherm is kantelbaar, dus geen gekut met de kijkhoek.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ik heb daar ook voor gekozen, en dat is nooit een goed huwelijk geworden. Hoop dat deze camera gauw verrot gaat want dit zuigt stierenballen
Op tijd onder was ie, maar dat stelletje hufters van Locon is doorgereden in Almelo blijkbaar in plaats van de geplande stop van 39 minuten: toen ik iets na 21.15u in De Lutte (Oldenzaal-Bentheim) kwam zag ik nog net de overweg sluiten en de losse loc teruggaan richting Oldenzaal...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is
Locon reed de trein dus, railexperts is niet meer dan een regelbureautje. De beslissing om door te rijden is dus ook genomen door Locon (waar ik overigens wel meer slechte verhalen over heb gehoord, maar daar zal ik maar niet over gaan uitweiden).quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Railexperts reed de trein. Tractie ingehuurd bij Locon.
En zo'n stop van 39 minuten in Almelo moet je altijd met een korreltje zout nemen... Gebeurt vaker dat er doorgereden wordt.
Shop dan gelijk dat autootje er uit als afleidend objectquote:
die baas van Locon heb naar het schijnt zelfs al dreigbrieven naar Op de Rails/NVBS gestuurd omdat zij al 2x eerder een DRGL online hadden gezet op Smoelenboekquote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Locon reed de trein dus, railexperts is niet meer dan een regelbureautje. De beslissing om door te rijden is dus ook genomen door Locon (waar ik overigens wel meer slechte verhalen over heb gehoord, maar daar zal ik maar niet over gaan uitweiden).
Wil je mijn bolide niet zo beledigenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Shop dan gelijk dat autootje er uit als afleidend object
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |