abonnement Unibet Coolblue
pi_128892295
Dat heb je in Nederland ook wel hoor.. Almere of Alkmaar bijvoorbeeld.
pi_128892319
Iedereen moet om 9 uur beginnen, maar niet iedereen is om 17 uur klaar.
Al is de wereld nog zo groot, wij weten uw rekening te vinden tot na uw dood.
  vrijdag 12 juli 2013 @ 23:33:54 #103
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128892384
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 23:31 schreef b2py het volgende:
Dat heb je in Nederland ook wel hoor.. Almere of Alkmaar bijvoorbeeld.
Kijk maar naar de buitenwijken van een gemiddelde stad, bijvoorbeeld Reeshof bij Tilburg of Westerpark bij Breda. Er staan alleen maar woningen (en soms een basisschool), je kunt er overdag een kanon afschieten. Als je de wijk in moet is het makkelijk. Als je de wijk uit moet kun je aanschuiven bij de rest. :s)

In dit geval is het misschien maar goed dat die spitsrichting er is... :X
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:13:21 #104
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128893731
Persverklaring SNCF:

Het betrof trein 3657, vertrektijd 16:53 uit Paris Austerlitz met bestemming Limoges, 385 reizigers bevonden zich aan boord van de trein. Om 17:14 passeerde de trein spoor 1 in station Brétigny, een half uur eerder is een trein zonder verdere bijzonderheden over dit spoor gereden.

De ontsporing lijkt te zijn begonnen bij een wissel 200 meter voor het station, deze wissel is op 4 juli voor het laatst geïnspecteerd. Op spoor 2 zijn onlangs werkzaamheden uitgevoerd, maar deze zijn niet verwant aan het ongeluk op spoor 1. Om de omstandigheden en oorzaken vast te stellen wordt forensisch onderzoek uitgevoerd.

De bestuurder van de trein heeft vrijwel meteen een noodoproep uitgestuurd, waardoor treinen in de buurt tot stilstand zijn gekomen. Hierdoor zijn verdere botsingen vermeden. De bestuurder verkeert in zware shock.

De lijn Parijs-Limoges-Toulouse, RER C tussen Savigny Sur Orge en Saint Martin d’Etampes, en RER C tussen Savigny sur Orge en Dourdan la Forêt, zullen tot nader order gesloten zijn. Tussen Limoges en Toulouse zullen 3 retourritten worden uitgevoerd.

De nachttreinen van/naar Paris Austerlitz zullen niet rijden.

Bron: @SNCF_InfoPresse
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:20:42 #105
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128893955
Ik ben thuis, met 5 en een half uur vertraging.

Enkele topics terug ging het over wat je langste vertraging ooit was. Nou, mn record is gebroken. Ik had alleen graag als reden opgegeven dat het uitloop van werkzaamheden was of zoiets... :{
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:22:03 #106
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128894001
Er zouden inmiddels bussen moeten zijn, voor reizigers die nu vastzitten in Parijs zijn in totaal 450 hotelkamers geregeld.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik ben thuis, met 5 en een half uur vertraging.
*O*
quote:
Enkele topics terug ging het over wat je langste vertraging ooit was. Nou, mn record is gebroken. Ik had alleen graag als reden opgegeven dat het uitloop van werkzaamheden was of zoiets... :{
Ja, de reden is echt niet leuk -O-
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 00:22:07 #107
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128894009
Ga lekker slapen kerel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:22:44 #108
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:26:36 #109
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128894159
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ga lekker slapen kerel :)
Godverdomme, 23 minuten geleden is mn zomer vrij abonnement ingegaan, had de hele maand willen knallen te beginnen met dit weekend, maar de zin is ver te zoeken, eigenlijk....

Die ambulances in konvooi :X , dat geschreeuw over de portofoon toen ik bij Lardy stond te wachten...
dat stilvallen van onze trein door het plots ontbreken van elektriciteit en het pompend remmen daarna....
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 00:27:19 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128894188
`Takties. Reclame voor een auto voorafgaande aan een filmpje van een treinramp 8)7
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 00:29:41 #111
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128894271
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Die ambulances in konvooi :X , dat geschreeuw over de portofoon toen ik bij Lardy stond te wachten...
dat stilvallen van onze trein door het plots ontbreken van elektriciteit en het pompend remmen daarna....
Nja. Dan weet je wel "dit is niet goed". Maar verder?? Ik bedoel je hebt niet zelf in de ontsporingstrein gezeten, mag je blij om zijn. Is wel flink schrikken natuurlijk, maar als je eenmaal thuis bent, lekker slapen, morgen weer een dag, en dan maar eens kijken :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 00:30:31 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128894304
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
`Takties. Reclame voor een auto voorafgaande aan een filmpje van een treinramp 8)7
Het had erger gekund, reclame voor "Lekker met de trein naar Frankrijk!"...

edit: Situatieschets:


Bron: @SNCF_infopresse

Wat is dat voor rare spoorindeling? 1B is tegenover spoor 1? 8)7

[ Bericht 19% gewijzigd door James1988 op 13-07-2013 01:00:32 ]
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:01:56 #113
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128895424
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 00:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het had erger gekund, reclame voor "Lekker met de trein naar Frankrijk!"...

edit: Situatieschets:

[ afbeelding ]
Bron: @SNCF_infopresse

Wat is dat voor rare spoorindeling? 1B is tegenover spoor 1? 8)7
Das overal wel zon beetje, Melun heeft dat ook...
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:06:49 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128895567
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Das overal wel zon beetje, Melun heeft dat ook...
In Nederland kennen we het niet, als we daar al een "1b" hebben, is dat een deel van "spoor 1", niet er tegenover. We hebben soms rare dingen zoals spoor 35 in Nijmegen, of een missend nummer, maar niet zoiets :s)

De Belgen kunnen er ook wat van, qua gekke indeling. Leuven kent de sporen 1 t/m 9, 13, A, B en D. :')
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 01:07:02 #115
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128895572
Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat er een wissel halverwege de passage van de trein "om" gegaan is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:08:13 #116
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128895612
Inmiddels is bekend dat het treinverkeer onderbroken is tot en met Zondagmorgenvroeg...



Edit: Voor wie het Frans machtig is: TV 5 Monde
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 01:09:20 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128895642
Ja. EN het is heel jammer van de feestdag, maar zondagavond laat gaan ze ook wel halen lijkt me.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:10:50 #118
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128895689
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. EN het is heel jammer van de feestdag, maar zondagavond laat gaan ze ook wel halen lijkt me.
Het merendeel van de braderieën en vuurwerken is morgen geprogrammeerd, zondag is de dag des Heeren.. ;)

Alleen Parijs zelf heeft niks naar zaterdag verplaatst...
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:13:36 #119
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128895772
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik kan me nog steeds niet aan de indruk onttrekken dat er een wissel halverwege de passage van de trein "om" gegaan is.
Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:
- Een bedieningsfout (treindienstleider die alvast een andere rijweg instelt), maar dit zou moeten worden afgevangen door de interlocking.
- Een fout in het wissel.

Een fout in het wissel zou betekenen dat de inspectie van 4 juli onvolledig was, of dat er sindsdien is gebeurd waardoor het wissel het nu ineens begaf. Dat laatste lijkt erg veel op de ongelukken bij Potters Bar en Grayrigg.

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:08 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Inmiddels is bekend dat het treinverkeer onderbroken is tot en met Zondagmorgenvroeg...

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:09 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja. EN het is heel jammer van de feestdag, maar zondagavond laat gaan ze ook wel halen lijkt me.
Dat gaat nog wel een paar dagen langer duren. Het halve perron is weggevaagd, bovenleidingmasten zijn vernield, en er is veel schade aan de spoorweginfrastructuur. Daarnaast staan er nu nog 7 rijtuigen en een locomotief die waarschijnlijk nog niet verplaatst mogen worden van de politie/recherche.

Ik denk dat je blij mag zijn als het volgend weekend weer een beetje rijdt, daar.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:13:56 #120
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128895782
Tering, goed dat ik toch meegelift ben, de eerste bus is 2 uur nadat ik in de auto ben gestapt vertrokken, das dus 4 na het stranden van de trein...
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:16:44 #121
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128895859
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 19:48 schreef AverageJoe het volgende:
Jammer dat de webmaster van de SNCF de audio niet heeft uitgeschakeld.
Je gebeden zijn gehoord.... ;)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 01:17:00 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128895862
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:
- Een bedieningsfout (treindienstleider die alvast een andere rijweg instelt), maar dit zou moeten worden afgevangen door de interlocking.
- Een fout in het wissel.
Ofwel: het is in beide gevallen meer dan aannemelijk dat het op elk ander punt zo weer kan gebeuren. Pretty disturbing dit :X
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 01:24:26 #123
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128896103
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:
Ik denk dat je blij mag zijn als het volgend weekend weer een beetje rijdt, daar.
Na Harmelen hadden ze binnen 48 uur het treinverkeer weer op gang he.

Okee dat was in een tijd met ongeveer duizend keer minder regeltjes :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:30:41 #124
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128896271
quote:
15s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ofwel: het is in beide gevallen meer dan aannemelijk dat het op elk ander punt zo weer kan gebeuren. Pretty disturbing dit :X
Hoe het zit in Frankrijk weet ik niet, maar met een modern interlockingsysteem is het onmogelijk om zo'n bedieningsfout te maken.

Stel, we hebben twee treinen: trein 1 wil van punt A naar punt B via wissel 123. Trein 2 rijdt achter trein 1, en wil van punt A naar punt C via datzelfde wissel. T1 krijgt veilig wanneer de rijweg is 'ingeklonken' in het systeem, na het vertrekken van T1 mag T2 doorrijden tot punt A, waar deze een gesloten sein tegenkomt.

Pas na aankomst in B wordt wissel 123 vrijgegeven, wordt de rijweg van A naar C ingeklonken, en krijgt T2 veilig. Het is uitgesloten dat wissel 123 gaat bewegen zolang er een kans bestaat dat T1 over dat wissel rijdt.

De tweede mogelijke oorzaak (een fout in het wissel) is helaas minder makkelijk af te vangen, omdat je hier te maken hebt met onderdelen die kunnen slijten. Daarom worden wissels en spoorstaven ook geregeld geïnspecteerd en, waar nodig, vervangen. De slijtagetermijnen van bijvoorbeeld wissels en bouten in verhouding tot de drukte op het spoor zijn bekend, het inspectieregime wordt hierop afgestemd.

Wat er precies fout is gegaan bij Brétigny is op dit moment nog een vraag: als er sprake is van een defect aan het specifieke wissel kan het meevallen. Als blijkt dat het inspectieregime tekortschiet, dan kan het wel eens zijn dat er in heel Frankrijk ineens heel veel wissels geïnspecteerd moeten worden.

Na de crash in Hatfield (oorzaak: rails die het begaf tijdens het passeren van een trein) bleek dat infrastructuurbeheerder Railtrack geen flauw benul had van hoe hun infrastructuur er eigenlijk bij lag. Op meer dan 1200 plekken werden tijdelijke snelheidsbeperkingen doorgevoerd, werd het hele netwerk geïnspecteerd, en werden er op veel plekken spoorstaven vervangen.

quote:
4s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Na Harmelen hadden ze binnen 48 uur het treinverkeer weer op gang he.

Okee dat was in een tijd met ongeveer duizend keer minder regeltjes :')
Ik geloof niet dat Frankrijk al zo ver is doorgeslagen als Nederland, maar het onderzoek zal ongetwijfeld de nodige tijd kosten. Ook het heraanleggen van spoor, bovenleiding, wissels en meuk op het perron zal tijd kosten.

[ Bericht 12% gewijzigd door James1988 op 13-07-2013 01:37:30 ]
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 01:42:44 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128896600
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:30 schreef James1988 het volgende:
Wat er precies fout is gegaan bij Brétigny is op dit moment nog een vraag: als er sprake is van een defect aan het specifieke wissel kan het meevallen. Als blijkt dat het inspectieregime tekortschiet, dan kan het wel eens zijn dat er in heel Frankrijk ineens heel veel wissels geïnspecteerd moeten worden.
Ja, maar luister eens vriend. Dat wissel is op 4 juli nog geïnspecteerd. En zelfs als het inspectieregime dan niet tekort blijkt te schieten (je kunt HEEL lang met je armen over elkaar zitten wachten zolang bepaalde grenswaarden niet overschreden zijn, zie bijvoorbeeld ontsporing goederentrein Dordrecht september 2006 (IVW rapport RV-06U0761)

Dan kan "een fout in dit specifieke wissel" nog steeds aanleiding zijn (zou moeten zijn) om spoorslags alle andere wissels in het land extra na te lopen.

Of eigenlijk: Je kunt op dit moment het onderscheid niet maken of er iets mis is met dat ene wissel of met het inspectieregime. En je kunt het je ook niet veroorloven om rustig te gaan wachten totdat je dat onderscheid wel kunt maken.

Dit moet gewoon grote gevolgen hebben. Aangenomen dan dat inderdaad een wissel halverwege de passage van de trein omgegaan is. Maar als DAT niet het geval is ben ik heel benieuwd hoe dit dan wel kan.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 01:46:14 #126
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128896677
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:30 schreef James1988 het volgende:
Ik geloof niet dat Frankrijk al zo ver is doorgeslagen als Nederland, maar het onderzoek zal ongetwijfeld de nodige tijd kosten. Ook het heraanleggen van spoor, bovenleiding, wissels en meuk op het perron zal tijd kosten.
Oh ja hoor, ik ga ook wel mee met je voorspelling van een week. Hoe lang duurde het in Buizingen eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 01:57:09 #127
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128896886
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:42 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja, maar luister eens vriend. Dat wissel is op 4 juli nog geïnspecteerd. En zelfs als het inspectieregime dan niet tekort blijkt te schieten (je kunt HEEL lang met je armen over elkaar zitten wachten zolang bepaalde grenswaarden niet overschreden zijn, zie bijvoorbeeld ontsporing goederentrein Dordrecht september 2006 (IVW rapport RV-06U0761)

Dan kan "een fout in dit specifieke wissel" nog steeds aanleiding zijn (zou moeten zijn) om spoorslags alle andere wissels in het land extra na te lopen.

Of eigenlijk: Je kunt op dit moment het onderscheid niet maken of er iets mis is met dat ene wissel of met het inspectieregime. En je kunt het je ook niet veroorloven om rustig te gaan wachten totdat je dat onderscheid wel kunt maken.
Mee eens :)
quote:
Dit moet gewoon grote gevolgen hebben. Aangenomen dan dat inderdaad een wissel halverwege de passage van de trein omgegaan is. Maar als DAT niet het geval is ben ik heel benieuwd hoe dit dan wel kan.
De eerste vraag is inderdaad "Wat is er nou precies verkeerd gegaan?".

Het is voor mij moeilijk om te zeggen "Dit kan geen bedieningsfout zijn", want ik ken de Franse treindienstleidingssystemen niet, en zeker niet de systemen die ter plaatse gebruikt worden. De onderzoekers ter plaatse kunnen dat wel, en ze hebben de mogelijkheid om zaken als logfiles te bekijken (in zoverre die er zijn).

Ik kan me haast niet voorstellen dat een treindienstleider de mogelijkheid heeft om een wissel om te gooien terwijl er nog een trein overheen rijdt, maar ik kan het ook niet 100% uitsluiten.

Als blijkt dat het geen bedieningsfout is, zal dit inderdaad grote gevolgen moeten hebben voor RFF/SNCF Infra.

quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Oh ja hoor, ik ga ook wel mee met je voorspelling van een week. Hoe lang duurde het in Buizingen eigenlijk?
De ramp bij Buizingen gebeurde op 15 februari, op 17 februari reden de eerste treinen (pendeldienst Halle - Brussel). Op 1 maart was de infrastructuur volledig hersteld.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:04:26 #128
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897000
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:57 schreef James1988 het volgende:
De eerste vraag is inderdaad "Wat is er nou precies verkeerd gegaan?".
Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik weet niet hoe "open" ze in Frankrijk zijn met het publiceren van dit soort dingen, al heb ik er wel een vermoeden over :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 02:09:23 #129
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897087
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:04 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Daar ben ik ook heel benieuwd naar. Ik weet niet hoe "open" ze in Frankrijk zijn met het publiceren van dit soort dingen, al heb ik er wel een vermoeden over :')
Op de website van BEA-TT (Bureau d'Enquêtes sur les Accidents de Transport Terrestre) staan in ieder geval trams en treinen afgebeeld, en ze publiceren rapporten, bijvoorbeeld over de frontale botsing bij Zoufftgen.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:12:57 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897142
Oh wauw, ziet er goed uit. Al is de "English section" niet meer dan een engelstalige index met links naar Franstalige rapporten, maar hey, hoe veel beter is dat in NL geregeld ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 02:15:40 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897185
Het rapport over Zoufftgen is zelfs vertaald :)

Ik denk dat er wel een rapport zal verschijnen, wat er in Brétigny is gebeurd is één van de ergste treinrampen van Frankrijk van de afgelopen 30 jaar.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:20:29 #132
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897253
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:15 schreef James1988 het volgende:
Het rapport over Zoufftgen is zelfs vertaald :)

Ik denk dat er wel een rapport zal verschijnen, het is één van de ergste treinrampen van Frankrijk van de afgelopen 30 jaar.
Da's waar ja.

Speaking of which, ik denk dat ik hoe dan ook DE ergste Franse treinramp ooit op zijn honderdste verjaardag wel wil gaan herdenken, ter plaatse. Maar daar heb ik ergens anders al wat over geschreven :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 02:28:21 #133
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897352
Ik zit dat rapport over Zoufftgen te lezen, het is echt ontzettend gedetailleerd. Er staan zelfs allerlei procedures in beschreven, foto's van het bedienpaneel, enzovoorts.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:28:38 #134
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897356
linkie?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 02:29:48 #135
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897369
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:28 schreef Dr_Flash het volgende:
linkie?
hierzo
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:32:28 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897393
Oh, ik zie net dat ik nog 2 eerdere raportages van BEATT in mijn verzameling heb :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 02:35:54 #137
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897429
Ze gaan wel ver hoor...

quote:
He then became involved in checking his e-mails, the delays entered in the Excel file and ordering food, for his Traffic Controller and himself, from a pizzeria in Bettembourg.
:s)
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:38:42 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897460
Moet ook gebeuren he :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 02:47:15 #139
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897555
quote:
14s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Moet ook gebeuren he :Y
Absoluut.

Maar nu blijf ik zitten met een prangende vraag... wat voor pizza?!?!
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 02:48:17 #140
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128897568
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Absoluut.

Maar nu blijf ik zitten met een prangende vraag... wat voor pizza?!?!
Dunne bodem, 35 cm. Quattro formaggi :Y)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 03:02:21 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897682
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dunne bodem, 35 cm. Quattro formaggi :Y)
Omnomnomnom :Y)

Ik vind het rapport over dat ongeluk best goed te doen, ook al is het veel tekst. Al die afkortingen en nummers vind ik zo nu en dan wel verwarrend :')
  zaterdag 13 juli 2013 @ 08:14:13 #142
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128898356
Was deze al voorbij gekomen? In de buurt bij Hendaye



Edit: Bij station Austerlitz vertrekt niks

[ Bericht 20% gewijzigd door Darkwing_Duck op 13-07-2013 08:27:26 ]
pi_128898383
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:
- Een bedieningsfout (treindienstleider die alvast een andere rijweg instelt), maar dit zou moeten worden afgevangen door de interlocking.
- Een fout in het wissel.
molest/sabbotage is uitgesloten?
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 08:35:40 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128898454
Vandaag rijdt Locon een extra reizigerstrein Bentheim-Amsterdam Centraal:

13482:
Bad Bentheim v 9.34u
Weesp a 11.36u
Weesp v 11.44u
Amsterdam Centraal a 11.56u (sp 15a)

13483:
Amsterdam Centraal v 18.48u (sp 5a)
Almelo a 20.40u
Almelo v 21.19u
Bad Bentheim a 21.45u
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 08:40:21 #145
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_128898490
Ik vermoed een defect in het wissel. De tong werd misschien niet meer stevig genoeg aangedrukt, waardoor deze door de passage van de eerste draaistellen los is gekomen en niet meer goed aansloot.

Het stuiteren en knallen wat reizigers beschreven, is in elk geval gewoon het raken van dwarsliggers.

[ Bericht 23% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 13-07-2013 08:59:14 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Moderator zaterdag 13 juli 2013 @ 08:50:41 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_128898554
Kaartje uit de Ukraine! Maar de trein is Brits (Lancashire steam train during 1940's wartime)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_128898664
@frankrijk, dit neigt heel erg naar een infradefect aan het wissel, vermoedelijk als ik dat mag beoordelen aan het puntstuk. Puntstuk gebroken bij trein ervoor, deze trein heeft pech, puntstuk knalt uit elkaar en je mist een enorm deel van je wisselgeleiding.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:34:07 #148
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128898960
En weer de baan op, rondje doen! *O*

Iemand nog een spoorfotoverzoekje uit Ile de France? Ik heb voor de verandering mn echte camera eens bij. :Y
pi_128899120
Nieuwste setje dubbeldekker op de RER A, ingezeten vorig jaar maar nooit knap plaatje van gevonden. En verder veel beton en HST ben ik fan van :P
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:51:24 #150
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128899164
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
Nieuwste setje dubbeldekker op de RER A, ingezeten vorig jaar maar nooit knap plaatje van gevonden. En verder veel beton en HST ben ik fan van :P
hm, om een setje nieuw dubbeldeks meuk van de A te fotograferen moet ik helemaal naar het sncf deel, das nogal een stukkie. Op Ratp gebied foto's maken mag niet, en ik ben niet van plan een 2e keer aangehouden te worden. :P

Beton moet niet zo moeilijk zijn. ;)
pi_128899316

Het paradepaardje van de Portugese spoorwegen, de Comboios de Portugal, betreft de Alfa-Pendular. Deze zesdelige kantelbaktreinen is met name aan te treffen op de druk bereden lijn tussen Lissabon en Porto. Samen met de getrokken Intercidades vormen ze het lange afstandsvervoer in Portugal. CP-stel 4009 is een klein half uur geleden vertrokken uit Lisboa Santa Apolónia en snelt hier als IC 123 door Vila Franca de Xira op weg naar Porto Campanhã.


LIssabon ligt aan de oevers van de rivier de Taag. Aan de oevers van de rivier liggen diverse containerterminals en enkele daarvan hebben ook een spooraansluiting. Op de heerlijke ochtend van 3 juli 2013 passeerde deze containertrein in noordelijke richting met aan kop de schone CP 5629. Relatief vaak rijden deze treinen met een lok van de nieuwere Siemens 4700-serie maar deze zitten vrijwel allemaal onder de graffiti.


Het regionale treinverkeer rond Lissabon is verdeeld over een viertal spoorlijnen. Een daarvan is de Azambuja-lijn die vanaf Lissabon Santa Apolónia en Alcântara-Terra in noordelijke richting naar Castanheira do Ribatejo en Azambuja loopt. Gedurende de spits wordt er een kwartierdienst gereden met dubbeldeks-treinstellen van Alsthom. Het betreft het enige dubbeldeksmaterieel in Portugal en is in de spits noodzakelijk om de vele forenzen te kunnen vervoeren. De 3580 is een van de weinig graffiti-vrije stellen en is op 3 juli 2013 onderweg als trein 16410 van Lisboa Alcantara-Terra naar Azambuja en maakt na het passeren van uw fotograaf een stop te Villa Franca de Xira.


Nadat de zon in Portugal opgekomen is stijgt en draait deze slechts langzaam. Pas rond het middaguur schiet de zon omhoog en draait deze ook erg snel door: bijna 90 graden in nog geen 2 uur. Gedurende deze periode staat de zon dermate hoog aan de hemel dat het niet echt een pretje is om buiten in de zon te staan, laat staan dat een trein dan mooi belicht is. Dus werd er genoegen genomen met een donker neusje van de eerste Intercidades van de dag die Vila Franca de Xira in zudelijke richting passeerde. De fraaie CP 5609 is met IC 520 onderweg van Porto Campanhã naar Lisboa Santa Apolónia. De lok is bestickerd met reclame voor het in Entroncamento gelegen Portugese spoorwegmuseum.


Vlak voor vertrek terug naar Lissabon passeerde er nog een Intercidades uit Lissabon naar Porto, ditmaal met een andere reclamelok voorop. De 5614 passeert hier met IC 523 ter hoogte van Vila Franca de Xira. De lok werft voor de uit 2009 stammende en awardwinnende documentaire Pare, Escute, Olhe wat Stop, Luister, Kijk in het Nederlands betekend. In de documentaire staat een spoorlijn centraal tussen Bragança en Mirandela. De linha ferroviária do Tua werd gesloten door de regering, wat grote consequenties had voor de omliggende bevolking. De documentaire laat zien wat beslissingen van bovenaf kunnen betekenen op individueel niveau. Deze boodschap wordt uiteraard vergezeld van adembenemende beelden van het gebied.


Kopstation Lisboa Santa Apolónia bestaat uit zes perronsporen en een lokkenspoor. Kwa opzet zou je het kunnen vergelijken met München Hbf. Een gedeelte onder de kap (de drie lange kopsporen 3, 4 en 5) en twee gedeeltes met kortere sporen aan weerszijden. Het paradepaardje van Comboios de Portugal (CP) de Alfa Pendular vertrekt immer van spoor 1 en is daarmee in de ochtend heel fraai te fotograferen. Stel 4004 staat op 3 juli 2013 gereed als IC 125 naar Porto Campanhã.


Het tramnetwerk van Lissabon bestaat vandaag de dag uit 5 lijnen. Lijn 28 is verreweg de bekendste en wordt net als lijn 12, 18 en 25 gereden door tweeassige motorwagens die Remodelados genoemd worden. Deze oude trammetjes zijn tussen 1935 en 1940 gebouwd en midden jaren 90 gemoderniseerd. Een ritje met zo'n tram behoort tot een moetje bij een bezoek aan de Portugese hoofdstad. Stel 577 is bestickerd met reclame voor Jameson whiskey. Het nu nog vrij lege tramstel zal zich weldra weer vullen met touristen want de halte Miradouro Santa Luzia bevindt zich het dichtst bij Castelo de São Jorge, het bekendste kasteel van Lissabon.


Op werkdagen tijdens de spitsuren rijden er extra stoptreinen tussen Alverca gelegen aan de Azambuja-lijn via Lissabon Oriente naar Sintra en v.v. Stel 2328 is met een eveneens schone soortgenoot onderweg als trein 18066 en passeert hier de kantoorgebouwen bij Lissabon Oriente. Deze treinstellen zijn door Siemens gebouwd in 1991 en een jaar later voor het treinverkeer op de Rossio-Sintra-lijn in dienst gekomen en rijden daar anno 2013 nog steeds.


De route van tramlijn 28 verloopt van Martim Moniz naar Prazares en terug maar diverse trams doen slechts een deel van de route aan en kennen dus een ander begin- en eindpunt. Daarbij moet de tram eerst hoogte winnen om de heuvel van Alfama te beklimmen. Daarbij dienen zich steeds obstakels op. De straten zijn smal en vaak versperren vrachtwagens de route. Ook de soms trage touristen (die vaak niet van een dagkaart gehoord hebben en dus per rit een nieuw los kaartje moeten afrekenen) zorgen voor vertraging en een trage doorstroming. Zo komt het vaak voor dat er gedurende een kwartier geen tram komt opdagen en er vervolgens meerderen achter elkaar passeren. Zo ook het geval op 4 juli 2013 toen de motorwagens 554, 542 en 558 kort achter elkaar zullen halteren bij het Largo das Portas do Sol.


Tramlijn 15 is de enige lijn die met moderne lagevloertrams gereden kan worden want de overige tramlijnen rijden in tegenstelling tot lijn 15 door de heuvels van Lissabon. Stel 506 van Carris, het vervoersbedrijf van Lissabon, is bestickerd met reclame voor frisdrankmerk Coca-Cola en passeert hier het bekendste bouwwerk dat in buitenwijk Belém staat, namelijk het klooster Mosteiro dos Jerónimos. In het Nederlands staat dat voor het Hiëronymietenklooster, dat van 1502 tot 1580 gebouwd werd en in 1987 werd toegevoegd aan de UNESCO werelderfgoedlijst.

Later deel 2.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:13:46 #152
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128899454
Zug-Chef ^O^ ^O^
Alleen voor de trammetjes moet ik er een keer naar toe :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 10:17:20 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128899501
De extra trein waar ik het vanmorgen over had:
Locon 9906 komt langs De Lutte met een extra trein van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal. Achter de loc hangen vijftien rijtuigen, grotendeels van CentralBahn AG
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128899607
Mooi, Zug-Chef!

Die loc met Pare, Escute, Olhe heb ik vorig jaar in de lente ook al gezien (en hier gepost) maar ik wist niet dat het (ook) een documentaire is, dacht dat het gewoon een waarschuwing was voor goed uitkijken bij overwegen en meer niet.
pi_128899790
Prachtfoto's heren!
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 10:45:15 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128899837
Wel handig: op station gronau heb ik nog gewoon Vodafone NL. Trein uit Dortmundkwam binnen, en op het
moment dat hij stilstond waren Mormotoren ok al uit
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:54:07 #157
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128899931
Ik had op station Bad Bentheim geen bereik, maar bovenop de kasteeltoren wel :)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 11:38:25 #158
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128900714
Er staat inmiddels een grote blauwe mobiele hijskraan bij het station van Bretigny, en een woud van zendwagens.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 12:24:56 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128901838
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html

Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet :')

quote:
De intercity Parijs - Limoges is vrijdag ten zuiden van Parijs ontspoord door een mankement op de rails. Een onderdeel dat rails bij elkaar hield, was losgeraakt.

Dat heeft de Franse staatsspoorwegmaatschappij SNCF zaterdag bekendgemaakt, meldde de BBC. Bij het ongeluk vlakbij het station van Brétigny-sur-Orge, 20 kilometer ten zuiden van Parijs, kwamen zes mensen om het leven en raakten er 30 gewond, van wie acht ernstig.

De Franse minister van Verkeer, Frédéric Cuvillier, had eerder op zaterdag al gezegd dat dankzij het optreden van de machinist erger is voorkomen en sloot uit dat hij schuld aan het ongeluk zou hebben. ''De machinist heeft uitstekende reflexen, waardoor hij kon voorkomen dat de trein botste met een tegemoet komende trein'', aldus Cuvillier.
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128901889
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html

Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet :')

[..]

Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is :?
'Reflexen' valt misschien ook onder 'snel een noodoproep doen zodat het overige treinverkeer stil komt te liggen' ?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 12:28:46 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128901928
Oh zo, ja dat zou kunnen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128902325
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html

Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet :')

[..]

Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is :?
21 april Amsterdam was ook vrij snel bekend dat het om een STS ging.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 12:51:00 #163
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_128902397
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
De extra trein waar ik het vanmorgen over had:
[ afbeelding ]
Locon 9906 komt langs De Lutte met een extra trein van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal. Achter de loc hangen vijftien rijtuigen, grotendeels van CentralBahn AG
Leuk plaatje, maar kan nog wel wat bewerking gebruiken. Heb je het RAW bestand?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 13:40:34 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128903545
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 08:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? In de buurt bij Hendaye

[ afbeelding ]

Edit: Bij station Austerlitz vertrekt niks
mooi uitzicht vanaf de rails zo
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 juli 2013 @ 14:32:42 #165
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_128904958
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html

Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet :')

[..]

Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is :?
Dit zelfde stuk spoor was 4 juli nog voor onderhoud gecontroleerd toch? Hoe kan dat loszittende stuk dan ooit gemist zijn?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_128904991
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 14:32 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Dit zelfde stuk spoor was 4 juli nog voor onderhoud gecontroleerd toch? Hoe kan dat loszittende stuk dan ooit gemist zijn?
In de nacht zie je veel minder dan overdag, plus je weet niet wat er toen gecontroleerd is.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 15:33:19 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128906462
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 15:45:56 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128906779
mooie platen hier weer trouwens :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128907174
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
Lasplaten of een ES-Las (Lijmlas).
  zaterdag 13 juli 2013 @ 16:09:25 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128907303
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 16:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Lasplaten of een ES-Las (Lijmlas).
Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten zien:


Bron: Screencap van een SNCF-video over het

Dat zijn aardig wat bouten...
pi_128907341
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
Het zou in ieder geval heel 'makkelijk' zijn om dat te zeggen, dan valt het hen minder te verwijten lijkt me. Als de indrastructuur - die net gecheckt is - het probleem is betekent dat er serieuze problemen zijn.
Lijkt me wel relatief eenvoudig onderzoekbaar (sabotage).
pi_128907355
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 16:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten zien:
[ afbeelding ]

Bron: Screencap van een SNCF-video over het

Dat zijn aardig wat bouten...
Iets anders dan dat kan ik me niet bedenken dat wordt gebruikt om rails aan elkaar vast te houden..
pi_128908567
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 16:10 schreef Frenk3nstein het volgende:

[..]

Het zou in ieder geval heel 'makkelijk' zijn om dat te zeggen, dan valt het hen minder te verwijten lijkt me. Als de indrastructuur - die net gecheckt is - het probleem is betekent dat er serieuze problemen zijn.
Lijkt me wel relatief eenvoudig onderzoekbaar (sabotage).
Dat zijn toch de dingen die ze gelijk uit willen sluiten ?
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 17:36:28 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128909793
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:51 schreef Aardappelscheermes het volgende:

[..]

Leuk plaatje, maar kan nog wel wat bewerking gebruiken. Heb je het RAW bestand?
Jazeker, http://www.dennistd.nl/temp/loconraw.cr2
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 18:49:35 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128911703
Naast SLT 2611 is inmiddels ook SLT 2412 voorzien van ERTMS.
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 18:51:42 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128911754
Leuk treintje kwam er vanmiddag door Münster Hbf heen:
Loc 415 51 van EVB Logistik komt met twee locs van de Hongaarse vervoerder Floyd (450 007-4 en 450 008-2, twee voormalige BR Class 86-locs) en lege containerwagens aan de haak door Münster Hbf in zuidelijke richting
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128913212
Kan iemand ff helpen? Ik zit met.beperkt internet hier in Italie en de site van Trenitalia is zo zwaar.

Kan ik op de stations
- Torre del lago Puccini
- Varnazza

Morgenochtend eenvoudige enkeltjes (of retourtjes?) kopen bij
- hetzij een loket
- hetzij een kaartautomaat (accepteert deze Maestro of anders Mastercard, hetzij biljetten)

Dank!
pi_128914158
puur op taalvaardigheid (kan geen italiaans)
- Torre del lago Puccini: heeft geen loket, wel een automaat. Link
- Varnazza: heeft geen loket, wel een automaat. link

Ik verwacht dat de automaat wel bankpassen accepteert. Interrail geeft het namelijk ook als optie voor reserveringen.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 13 juli 2013 @ 20:19:46 #179
176766 crew  zoem
zoemt
pi_128914166
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 19:45 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand ff helpen? Ik zit met.beperkt internet hier in Italie en de site van Trenitalia is zo zwaar.

Kan ik op de stations
- Torre del lago Puccini
- Varnazza

Morgenochtend eenvoudige enkeltjes (of retourtjes?) kopen bij
- hetzij een loket
- hetzij een kaartautomaat (accepteert deze Maestro of anders Mastercard, hetzij biljetten)

Dank!
Torre del lago Puccini:
- Self Service Regionali
- Punti vendita biglietti Regionali (=regionaal verkooppunt)

Vernazza kan ik zo snel even niet vinden.

Je had een typo, ik zocht op Varnazza ipv Vernazza.
Zelfde faciliteiten als in Torre del lago Puccini.

Over Trenitalia self-service:
quote:
Tutte le macchine sono abilitate al pagamento con carte di credito e bancomat: la digitazione del PIN e i POS di ultima generazione garantiscono i più elevati standard di sicurezza.
Oftewel: alle self-service machines accepteren bankkaarten en creditcards.

Zorg wel dat je op tijd bent als je naar het loket gaat, want daar is het vaak best druk.
pi_128914221
Vernazza heeft dezelfde faciliteiten.

Edit: Te laat. :( :+

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2013 20:22:02 ]
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 13 juli 2013 @ 20:22:19 #181
176766 crew  zoem
zoemt
pi_128914240
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:21 schreef Igen het volgende:
Edit: Te laat. :( :+
:7
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:25:53 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128914360
quote:


Die kleuren. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128914372
Wat een mooie foto's Zug-Chef, echt heel gaaf!

@ Dennistd: Leuke foto, weet je ook de reden waarom die trein reed?
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:28:08 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128914427
Deze hebben jullie nog tegoed van vorige week.



Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 20:34:53 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128914629
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die kleuren. :')
Veel was er niet van te maken helaas -O-
Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:26 schreef Sandrvich het volgende:
@ Dennistd: Leuke foto, weet je ook de reden waarom die trein reed?
Ik neem aan dat je Locon bedoelt? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, ik las op somda dat ie zou gaan rijden, en vervolgens heb ik uit de reisplanner de tijden gehaald.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:35:56 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128914664
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Veel was er niet van te maken helaas -O-
Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is
Ik bedoelde dat ik 'm zelf nogal giftig had gemaakt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 20:47:29 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128915042
Dat zeker ja, daarom ben ik ook altijd wat voorzichtig met bewerken :Y
Maar de foto zelf is ook niet heel geweldig, hij had eigenlijk wat lichter gemogen (maar toen ik laatst vertrouwde op wat ik op de camera zag waren de foto's weer veel te licht, en dat moet al helemaal niet).

De foto van EVB hierboven is trouwens wel wat mooier gemaakt, even een paaltje weggesoept:
http://farm8.static.flickr.com/7458/9278179324_20a2a1da2f_z.jpg vs http://dennistd.nl/temp/evborigineel.jpg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:51:44 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128915203
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:47 schreef dennistd het volgende:
Dat zeker ja, daarom ben ik ook altijd wat voorzichtig met bewerken :Y
Maar de foto zelf is ook niet heel geweldig, hij had eigenlijk wat lichter gemogen (maar toen ik laatst vertrouwde op wat ik op de camera zag waren de foto's weer veel te licht, en dat moet al helemaal niet).
Ik vind het zelf ook erg lastig... Mijn camera heeft geen zoeker, dus moet je het vanaf het schermpje doen. Gaat meestal goed, maar dit type met zoeker was me te duur...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:52:42 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128915232
Dat paaltje gaat nog ja, maar ik heb volgens mij een keer een foto van Zug-Chef gezien waar ie een compleet bovenleidingportaal had verwijderd... Dat ging ook niet goed, qua ophanging.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128915487
Bedankt! Het is trouwens Vernazza waar we naartoe gaan.
pi_128915513


:s)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:05:40 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128915753
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook erg lastig... Mijn camera heeft geen zoeker, dus moet je het vanaf het schermpje doen. Gaat meestal goed, maar dit type met zoeker was me te duur...
ik heb daar ook voor gekozen, en dat is nooit een goed huwelijk geworden. Hoop dat deze camera gauw verrot gaat want dit zuigt stierenballen :(
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:16:19 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128916133
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 21:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

ik heb daar ook voor gekozen, en dat is nooit een goed huwelijk geworden. Hoop dat deze camera gauw verrot gaat want dit zuigt stierenballen :(
Mwah, voor het grootste deel van de foto's voldoet deze camera meer dan goed, en het scherm is kantelbaar, dus geen gekut met de kijkhoek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:37:49 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128916919
"Dames en heren, de goederentrein van 13 uur 51 heeft een vertraging van Wijlre-Gulpen naar Simpelveld heeft een vertraging van 40 minuten. Als eerst zal de passagierstrein met de SMMR 2225 van Simpelveld naar Wijlre-Gulpen vertrekken om 14 uur 13."

Je moet toch een beetje de realiteit in ere houden.
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 21:48:15 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128917257
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is
Op tijd onder was ie, maar dat stelletje hufters van Locon is doorgereden in Almelo blijkbaar in plaats van de geplande stop van 39 minuten: toen ik iets na 21.15u in De Lutte (Oldenzaal-Bentheim) kwam zag ik nog net de overweg sluiten en de losse loc teruggaan richting Oldenzaal...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:07:21 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128917921
Railexperts reed de trein. Tractie ingehuurd bij Locon.
En zo'n stop van 39 minuten in Almelo moet je altijd met een korreltje zout nemen... Gebeurt vaker dat er doorgereden wordt.
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 22:14:32 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128918151
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Railexperts reed de trein. Tractie ingehuurd bij Locon.
En zo'n stop van 39 minuten in Almelo moet je altijd met een korreltje zout nemen... Gebeurt vaker dat er doorgereden wordt.
Locon reed de trein dus, railexperts is niet meer dan een regelbureautje. De beslissing om door te rijden is dus ook genomen door Locon (waar ik overigens wel meer slechte verhalen over heb gehoord, maar daar zal ik maar niet over gaan uitweiden).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128918234
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:59 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

:s)
Shop dan gelijk dat autootje er uit als afleidend object :+
dag
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:18:47 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128918269
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Locon reed de trein dus, railexperts is niet meer dan een regelbureautje. De beslissing om door te rijden is dus ook genomen door Locon (waar ik overigens wel meer slechte verhalen over heb gehoord, maar daar zal ik maar niet over gaan uitweiden).
die baas van Locon heb naar het schijnt zelfs al dreigbrieven naar Op de Rails/NVBS gestuurd omdat zij al 2x eerder een DRGL online hadden gezet op Smoelenboek _O- _O-
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 22:20:51 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128918331
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Shop dan gelijk dat autootje er uit als afleidend object :+
Wil je mijn bolide niet zo beledigen :(
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')