Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen isquote:De intercity Parijs - Limoges is vrijdag ten zuiden van Parijs ontspoord door een mankement op de rails. Een onderdeel dat rails bij elkaar hield, was losgeraakt.
Dat heeft de Franse staatsspoorwegmaatschappij SNCF zaterdag bekendgemaakt, meldde de BBC. Bij het ongeluk vlakbij het station van Brétigny-sur-Orge, 20 kilometer ten zuiden van Parijs, kwamen zes mensen om het leven en raakten er 30 gewond, van wie acht ernstig.
De Franse minister van Verkeer, Frédéric Cuvillier, had eerder op zaterdag al gezegd dat dankzij het optreden van de machinist erger is voorkomen en sloot uit dat hij schuld aan het ongeluk zou hebben. ''De machinist heeft uitstekende reflexen, waardoor hij kon voorkomen dat de trein botste met een tegemoet komende trein'', aldus Cuvillier.
'Reflexen' valt misschien ook onder 'snel een noodoproep doen zodat het overige treinverkeer stil komt te liggen' ?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html
Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet
[..]
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is
21 april Amsterdam was ook vrij snel bekend dat het om een STS ging.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html
Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet
[..]
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is
Leuk plaatje, maar kan nog wel wat bewerking gebruiken. Heb je het RAW bestand?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
De extra trein waar ik het vanmorgen over had:
[ afbeelding ]
Locon 9906 komt langs De Lutte met een extra trein van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal. Achter de loc hangen vijftien rijtuigen, grotendeels van CentralBahn AG
mooi uitzicht vanaf de rails zoquote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? In de buurt bij Hendaye
[ afbeelding ]
Edit: Bij station Austerlitz vertrekt niks
Dit zelfde stuk spoor was 4 juli nog voor onderhoud gecontroleerd toch? Hoe kan dat loszittende stuk dan ooit gemist zijn?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html
Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet
[..]
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is
In de nacht zie je veel minder dan overdag, plus je weet niet wat er toen gecontroleerd is.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:32 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Dit zelfde stuk spoor was 4 juli nog voor onderhoud gecontroleerd toch? Hoe kan dat loszittende stuk dan ooit gemist zijn?
Lasplaten of een ES-Las (Lijmlas).quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten zien:quote:
Het zou in ieder geval heel 'makkelijk' zijn om dat te zeggen, dan valt het hen minder te verwijten lijkt me. Als de indrastructuur - die net gecheckt is - het probleem is betekent dat er serieuze problemen zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
Iets anders dan dat kan ik me niet bedenken dat wordt gebruikt om rails aan elkaar vast te houden..quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:09 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten zien:
[ afbeelding ]
Bron: Screencap van een SNCF-video over het
Dat zijn aardig wat bouten...
Dat zijn toch de dingen die ze gelijk uit willen sluiten ?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 16:10 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
Het zou in ieder geval heel 'makkelijk' zijn om dat te zeggen, dan valt het hen minder te verwijten lijkt me. Als de indrastructuur - die net gecheckt is - het probleem is betekent dat er serieuze problemen zijn.
Lijkt me wel relatief eenvoudig onderzoekbaar (sabotage).
Jazeker, http://www.dennistd.nl/temp/loconraw.cr2quote:Op zaterdag 13 juli 2013 12:51 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Leuk plaatje, maar kan nog wel wat bewerking gebruiken. Heb je het RAW bestand?
Torre del lago Puccini:quote:Op zaterdag 13 juli 2013 19:45 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand ff helpen? Ik zit met.beperkt internet hier in Italie en de site van Trenitalia is zo zwaar.
Kan ik op de stations
- Torre del lago Puccini
- Varnazza
Morgenochtend eenvoudige enkeltjes (of retourtjes?) kopen bij
- hetzij een loket
- hetzij een kaartautomaat (accepteert deze Maestro of anders Mastercard, hetzij biljetten)
Dank!
Oftewel: alle self-service machines accepteren bankkaarten en creditcards.quote:Tutte le macchine sono abilitate al pagamento con carte di credito e bancomat: la digitazione del PIN e i POS di ultima generazione garantiscono i più elevati standard di sicurezza.
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 17:36 schreef dennistd het volgende:
[..]
Jazeker, http://www.dennistd.nl/temp/loconraw.cr2
Veel was er niet van te maken helaasquote:
Ik neem aan dat je Locon bedoelt? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, ik las op somda dat ie zou gaan rijden, en vervolgens heb ik uit de reisplanner de tijden gehaald.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:26 schreef Sandrvich het volgende:
@ Dennistd: Leuke foto, weet je ook de reden waarom die trein reed?
Ik bedoelde dat ik 'm zelf nogal giftig had gemaakt...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Veel was er niet van te maken helaas
Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is
Ik vind het zelf ook erg lastig... Mijn camera heeft geen zoeker, dus moet je het vanaf het schermpje doen. Gaat meestal goed, maar dit type met zoeker was me te duur...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:47 schreef dennistd het volgende:
Dat zeker ja, daarom ben ik ook altijd wat voorzichtig met bewerken
Maar de foto zelf is ook niet heel geweldig, hij had eigenlijk wat lichter gemogen (maar toen ik laatst vertrouwde op wat ik op de camera zag waren de foto's weer veel te licht, en dat moet al helemaal niet).
ik heb daar ook voor gekozen, en dat is nooit een goed huwelijk geworden. Hoop dat deze camera gauw verrot gaat want dit zuigt stierenballenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik vind het zelf ook erg lastig... Mijn camera heeft geen zoeker, dus moet je het vanaf het schermpje doen. Gaat meestal goed, maar dit type met zoeker was me te duur...
Mwah, voor het grootste deel van de foto's voldoet deze camera meer dan goed, en het scherm is kantelbaar, dus geen gekut met de kijkhoek.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
ik heb daar ook voor gekozen, en dat is nooit een goed huwelijk geworden. Hoop dat deze camera gauw verrot gaat want dit zuigt stierenballen
Op tijd onder was ie, maar dat stelletje hufters van Locon is doorgereden in Almelo blijkbaar in plaats van de geplande stop van 39 minuten: toen ik iets na 21.15u in De Lutte (Oldenzaal-Bentheim) kwam zag ik nog net de overweg sluiten en de losse loc teruggaan richting Oldenzaal...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is
Locon reed de trein dus, railexperts is niet meer dan een regelbureautje. De beslissing om door te rijden is dus ook genomen door Locon (waar ik overigens wel meer slechte verhalen over heb gehoord, maar daar zal ik maar niet over gaan uitweiden).quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Railexperts reed de trein. Tractie ingehuurd bij Locon.
En zo'n stop van 39 minuten in Almelo moet je altijd met een korreltje zout nemen... Gebeurt vaker dat er doorgereden wordt.
Shop dan gelijk dat autootje er uit als afleidend objectquote:
die baas van Locon heb naar het schijnt zelfs al dreigbrieven naar Op de Rails/NVBS gestuurd omdat zij al 2x eerder een DRGL online hadden gezet op Smoelenboekquote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:14 schreef dennistd het volgende:
[..]
Locon reed de trein dus, railexperts is niet meer dan een regelbureautje. De beslissing om door te rijden is dus ook genomen door Locon (waar ik overigens wel meer slechte verhalen over heb gehoord, maar daar zal ik maar niet over gaan uitweiden).
Wil je mijn bolide niet zo beledigenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:17 schreef Peter het volgende:
[..]
Shop dan gelijk dat autootje er uit als afleidend object
Is dat staatsgeheim dan?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:18 schreef greavy het volgende:
[..]
die baas van Locon heb naar het schijnt zelfs al dreigbrieven naar Op de Rails/NVBS gestuurd omdat zij al 2x eerder een DRGL online hadden gezet op Smoelenboek
Nee, dat niet, maar hij wil de publicatie niet. Maar het scheen wel in de NS Reisplanner te staanquote:
Dan photoshop je die er toch uit?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:45 schreef greavy het volgende:
Vind de foto uiteindelijk toch iets beter als mét die 2 pipo's.
Hier wilden zij niet aan de kant gaan (waren meerderen die klaagden, ook over die 3 ijzerbakken daar....)
Kan wel gaan proberen te photoshoppen, maar daar doe ik niet aan Moet ik eerst gaan uitzoeken wat ik nou moet doen enzo
Selectie maken -> Image -> Fill... -> Content-Aware fill aanzettenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:45 schreef greavy het volgende:
Kan wel gaan proberen te photoshoppen, maar daar doe ik niet aan Moet ik eerst gaan uitzoeken wat ik nou moet doen enzo
Gelukkig!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Laatste nieuws uit Ile de France, de wagons zijn opgetild en er zijn geen verder slachtoffers gevonden...
't was geen AB-trein toch?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef Duvel het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een lasplaat zomaar loslaat en dan op zo'n manier in het wissel komt te liggen dat het leidt tot ontsporing.
Vrij vertaald staat er "Heb altijd het idee dat de trein ontspoort als we in Bretigny aankomen".twitter:A_Guesh twitterde op zondag 07-07-2013 om 13:08:12 Toujours cette impression que le train va détailler en arrivant à Bretigny —’ reageer retweet
Je hoeft je nergens meer over te verbazen hoorquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef Duvel het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een lasplaat zomaar loslaat en dan op zo'n manier in het wissel komt te liggen dat het leidt tot ontsporing.
Cholera, eerst een anderhalve minuut tegen een reclamefilmpje aan zitten staren voor een geluidsloos animated gifje van 3 secondenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:16 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig!
TF1 heeft een animatie van wat er gebeurd zou zijn...
Ik zat gister dus in de trein van Gronau naar Münster. Ik dacht dat het spoor Woerden-Bodegraven er slecht bij lag, maar Gronau-Ochtrup is nog veel erger. De talent leek daar meer op een schommelboot dan een VIRM op de bovenverdieping op Woerden-Bodegraven..quote:Op zondag 14 juli 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
Op sommige plekken op het Nederlandse spoorwegnetwerk denk ik dat ook wel eens. Op de trajecten die ik regelmatig afleg heb ik dat gevoel vooral van Rotterdam ri. Barendrecht
als dat waar is dan zegt dat veelquote:Op zondag 14 juli 2013 08:40 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik zat gister dus in de trein van Gronau naar Münster. Ik dacht dat het spoor Woerden-Bodegraven er slecht bij lag, maar Gronau-Ochtrup is nog veel erger. De talent leek daar meer op een schommelboot dan een VIRM op de bovenverdieping op Woerden-Bodegraven..
Beter laten ze 2x per uur een trein stoppen in Best dan dat ze een berg geld gaan uitgeven aan een nieuw station "Eindhoven Airport". Maar als Best echt die status krijgt, is het wel jammer van de miljoeneninvestering in busbanen in Eindhoven.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:35 schreef KnightSolaire het volgende:
Las laatst dat de gemeente Best kennelijk nog altijd inzet op een IC-status voor station Best. Dit met name vanuit de gedachte dat het een goede ontsluiting zou kunnen zijn voor Eindhoven Airport, ten minste totdat er een station Eindhoven Airport komt.
Ik hoop dat het er niet van komt.
Rails op de Philiasco-baan leggen en trams eroverheen jakkeren .quote:Op zondag 14 juli 2013 11:56 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Beter laten ze 2x per uur een trein stoppen in Best dan dat ze een berg geld gaan uitgeven aan een nieuw station "Eindhoven Airport". Maar als Best echt die status krijgt, is het wel jammer van de miljoeneninvestering in busbanen in Eindhoven.
dusss....twitter:NS_online twitterde op zondag 14-07-2013 om 12:23:05 Werkzaamheden Uitgeest-Zaandam lopen uit tot tenminste maandag 16.00 u. De Reisplanner wordt momenteel bijgewerkt. http://t.co/XtxjH7sOt0 reageer retweet
loopt slechts een beetje uitquote:Op zondag 14 juli 2013 12:28 schreef b2py het volgende:dusss....twitter:NS_online twitterde op zondag 14-07-2013 om 12:23:05 Werkzaamheden Uitgeest-Zaandam lopen uit tot tenminste maandag 16.00 u. De Reisplanner wordt momenteel bijgewerkt. http://t.co/XtxjH7sOt0 reageer retweet
Ik zou bijna in de auto stappen en er naar toe rijden.. :/quote:Op zondag 14 juli 2013 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat gaat wel met grote stappen Wat mis gegaan?
Vanuit Best gezien een goed idee, maar voor de rest is het niet voor het algemeen belang. Vanuit Eindhoven bestaat er reeds een uitstekende frequente verbinding met Eindhoven Airport.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:56 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Beter laten ze 2x per uur een trein stoppen in Best dan dat ze een berg geld gaan uitgeven aan een nieuw station "Eindhoven Airport". Maar als Best echt die status krijgt, is het wel jammer van de miljoeneninvestering in busbanen in Eindhoven.
Dat kost nog meer miljoenen. Het idee van de Phileas was toch ook dat het een tram op een gewone weg zou zijn?quote:Op zondag 14 juli 2013 12:02 schreef MPG het volgende:
[..]
Rails op de Philiasco-baan leggen en trams eroverheen jakkeren .
De reizigers die naar de luchthaven toe moeten redeneren weer dat ze een minuut of 7 langer in de trein zitten als ze er pas in Eindhoven uit kunnen en dat ze dan ook een langere busrit hebben. Iedereen heeft zijn voorkeur.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:42 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Vanuit Best gezien een goed idee, maar voor de rest is het niet voor het algemeen belang. Vanuit Eindhoven bestaat er reeds een uitstekende frequente verbinding met Eindhoven Airport.
Ook hebben ze nu voor veel geld Den Bosch sneller gemaakt waardoor met enkele andere maatregelen Utrecht-Eindhoven misschien wel tien minuten sneller kan. Maar dat wordt dan weer teniet gedaan met een extra, overbodige stop.
Ik laat me verrassen.quote:Op zondag 14 juli 2013 01:10 schreef b2py het volgende:
[..]
Je hoeft je nergens meer over te verbazen hoor
leeftijd zegt niets over de staat van het materieelquote:Op zondag 14 juli 2013 13:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Citaat zojuist op de Franse Televisie, President Hollande wordt geïnterviewd voor de 14 Jullie op dit moment. Eerste vraag gaat over de spoorramp en in zijn uitgebreide antwoord kwam voorbij "..De lijn Parijs Limoges, ik heb hem zeer vaak gedaan, in 11 jaar tijd, en ik weet dat de treinen die daar over reden toendertijd niet de modernste waren...." (vrij vertaald)
Nee, ik moet wat meer aandacht aan mijn post's besteden. Komt vooral door 2 talig spellingscontrole's die ruzie met elkaar hebben... Waarvoor excuusquote:Op zondag 14 juli 2013 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
"Limoches" ook zo'n pareltje. Ik denk dat darkwing probeerde aan te geven dat Hollande eigenlijk geen enkel flauw idee had waar het over ging. Toch?
Tien minuten ja? Dat is een forse verbetering.quote:Op zondag 14 juli 2013 12:42 schreef Bitlord het volgende:
Ook hebben ze nu voor veel geld Den Bosch sneller gemaakt waardoor met enkele andere maatregelen Utrecht-Eindhoven misschien wel tien minuten sneller kan. Maar dat wordt dan weer teniet gedaan met een extra, overbodige stop.
Dankje. Zeer veel bordjes daar. Heb er geen één bewust geklikt eigenlijk...quote:Op zondag 14 juli 2013 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Vette plaatjes hoor Zug Hoe zit het met de bordjes daar? Staan me wat van bij dat veel oude stationsgebouwen een soort delfts-blauw achtige betegeling hebben met de naam erin?
Ik nomineer de wissel bij station Geldermalsen als je er met volle snelheid in een schommelboot overheen raast.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
Op sommige plekken op het Nederlandse spoorwegnetwerk denk ik dat ook wel eens. Op de trajecten die ik regelmatig afleg heb ik dat gevoel vooral van Rotterdam ri. Barendrecht
Dat heb ik niet kunnen lezen, maar het zag er niet uit als grafitti. Gewoon fatsoenlijke strakke letters van plakfolie oid.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Als er ook iets met Schiphol - Ostbahnhof ofzoiets op staat heb ik die wel eens eerder gezien. Is graffiti.
Vroeger bij Gouda, toen je daar met de Intercity nog in volle vaart doorheen denderde. Bij het oude Abcoude vond ik dat ook altijd.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Ik nomineer de wissel bij station Geldermalsen als je er met volle snelheid in een schommelboot overheen raast.
Metaalmoeheid? Ik heb ook wel eens een gescheurde lasplaat meegemaakt en toen kon je echt niet meer over die las zonder te ontsporen. En dat was niet eens in een wissel.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef Duvel het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een lasplaat zomaar loslaat en dan op zo'n manier in het wissel komt te liggen dat het leidt tot ontsporing.
Ik zeg niet dat de reis 10 minuten korter wordt, maar dst het mogelijk wel kan. Die de trein staat zowel in utrecht, den bosch als eindhoven zo lang stil dat je met inkorting van die tijden, een snelheidsverhoging naar 160, sneller inrijden in Den Bosch en sneller wegrijden in utrecht wel eens flink wat minuten er af kan halen. Daar heeft NS ook baat bij, want het scheelt een tot twee volledige treinen door een kortere omloop.quote:Op zondag 14 juli 2013 13:20 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Tien minuten ja? Dat is een forse verbetering.
Overigens zou een extra IC-stop misschien ook roet in het eten gooien voor bepaalde aansluitingen. Toen de IC Schiphol - Eindhoven een extra stop maakte in Best raakte de overstap op de Sprinter naar Deurne bijvoorbeeld verloren. Nu kan je wel e.e.a. in de dienstregeling wijzigen maar of je dan een vrij optimale situatie behaalt zoals nu, is de vraag.
Dat komt omdat er een cross-platform overstap op de IC naar Amsterdam geboden moet worden en die laatste minstens 2 minuten eerder moet vertrekken omdat ze over hetzelfde spoor rijden. Het zou tof zijn als ze het op Bijlmer - Utrecht voor elkaar kunnen krijgen om beide ICs naast elkaar te laten rijden.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:32 schreef Bitlord het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat de reis 10 minuten korter wordt, maar dst het mogelijk wel kan. Die de trein staat zowel in utrecht, den bosch als eindhoven zo lang stil dat je met inkorting van die tijden, een snelheidsverhoging naar 160, sneller inrijden in Den Bosch en sneller wegrijden in utrecht wel eens flink wat minuten er af kan halen. Daar heeft NS ook baat bij, want het scheelt een tot twee volledige treinen door een kortere omloop.
Even opgezocht. De IC schiphol-Eindhoven staat 6 minuten stil in Utrecht. Dat kan ook best 2 minuten met een nieuw ontworpen dienstregeling.
gaat niet gebeuren. Bij DSSU komen beide treinen over het buitenspoor aan en dat splitst zich pas vlak voor het perron. Een wisseltje om van het binnenspoor naar het buitenspoor te gaan ligt er niet.quote:Op zondag 14 juli 2013 14:48 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Dat komt omdat er een cross-platform overstap op de IC naar Amsterdam geboden moet worden en die laatste minstens 2 minuten eerder moet vertrekken omdat ze over hetzelfde spoor rijden. Het zou tof zijn als ze het op Bijlmer - Utrecht voor elkaar kunnen krijgen om beide ICs naast elkaar te laten rijden.
Meldt het bij onze vrienden van NS_online zou ik zeggen!quote:
Dat heb ik ooit gedaan voor de omroepinstallatie. Ik kreeg als reactie: "Dit kunt u het beste melden aan het treinpersoneel". Toen was ik echter als uitgestapt.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:04 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Meldt het bij onze vrienden van NS_online zou ik zeggen!
Of het personeel aan boord, die kunnen de hap ook resetten.
Hmm tegenwoordig moet het ook kunnen via Twitter. Ze hebben er zelfs een speciaal filmpje voor gemaakt om die mogelijkheid te promoten.quote:Op zondag 14 juli 2013 15:12 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Dat heb ik ooit gedaan voor de omroepinstallatie. Ik kreeg als reactie: "Dit kunt u het beste melden aan het treinpersoneel". Toen was ik echter als uitgestapt.
Heb zelfs nog teruggetweet met een link naar dat filmpje Uiteindelijk hebben ze het doorgegeven...quote:Op zondag 14 juli 2013 15:30 schreef KnightSolaire het volgende:
[..]
Hmm tegenwoordig moet het ook kunnen via Twitter. Ze hebben er zelfs een speciaal filmpje voor gemaakt om die mogelijkheid te promoten.
Heb zelf trouwens ook ooit een defecte WiFi-verbinding gemeld aan de HC. Die wilde het gaan oplossen, was heel vriendelijk, maar... Hij kon niet in de desbetreffende kast omdat er een hele lading fietsen voor stond. (ICMm, waar de ruimte voor fietsen inderdaad beperkt is.)
Goede afstemming bij de afdelingen daar danquote:Op zondag 14 juli 2013 15:43 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
Heb zelfs nog teruggetweet met een link naar dat filmpje Uiteindelijk hebben ze het doorgegeven...
Ahw mên.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Dit stuk ijzer heeft de ellende afgelopen vrijdag veroorzaakt:
[ afbeelding ]
Bron: @SNCF_InfoPresse
Precies mijn gedachte.quote:
niet best ...quote:Op zondag 14 juli 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Dit stuk ijzer heeft de ellende afgelopen vrijdag veroorzaakt:
[ afbeelding ]
Bron: @SNCF_InfoPresse
Ik zie in ieder geval op 3 plekken een duidelijk kleurverschil t.o.v. de rest van de las, bij de 4e ligt het denk ik aan de lichtinval.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:50 schreef WhiteJoker het volgende:
Ligt het trouwens aan mij, of zat die las met slechts twee bouten vast?
Ja dat snapte ik, ik bedoelde meer waaromquote:Op zondag 14 juli 2013 19:08 schreef James1988 het volgende:
Werkzaamheden Uitgeest - Zaandam lopen uit tot minstens morgenmiddag 16:00.
,,Het was complexer dan voorzien'', meldde zondagmiddag een woordvoerder van de spoorwegen.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:11 schreef icloud het volgende:
[..]
Ja dat snapte ik, ik bedoelde meer waarom
jaja, zoiets word toch een jaar van te voren gepland, honderd keer geschouwd, honderd keer alle papieren en tekeningen doorgekeken en 100 keer besproken met de aannemer? stelletje losers.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:16 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
,,Het was complexer dan voorzien'', meldde zondagmiddag een woordvoerder van de spoorwegen.
bron : Noordhollands dagblad.
Als het goed is word de praktijk uitgebreid geschouwd in de aanloopfase.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
Het verschil tussen de theorie en de praktijk.
en zoals nu blijkt treden dan nog situaties op waardoor het uit gaat lopenquote:Op zondag 14 juli 2013 19:19 schreef icloud het volgende:
[..]
Als het goed is word de praktijk uitgebreid geschouwd in de aanloopfase.
Dat is waarschijnlijk maar 50 keer gebeurd, dan heb je daarop namelijk al 50% bespaard!quote:Op zondag 14 juli 2013 19:17 schreef icloud het volgende:
[..]
jaja, zoiets word toch een jaar van te voren gepland, honderd keer geschouwd, honderd keer alle papieren en tekeningen doorgekeken en 100 keer besproken met de aannemer? stelletje losers.
Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en zoals nu blijkt treden dan nog situaties op waardoor het uit gaat lopen
dat kun je niet zomaar concluderen. Mooi voorbeeldje is een brug waar onderhoud aan gepleegd wordt en plots een onderdeel stuk gaat waardoor deze niet meer dicht kan. Soms moet je enkele dagen wachten voordat een onderdeel geleverd kan worden, waardoor het verkeer omgeleid moet worden.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:23 schreef icloud het volgende:
[..]
Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
Dat is te simpel gezegd. Ook in mijn vakgebied pakken dingen anders uit. Ook al heb je het tot in den treuren geoefend. Dingen gaan niet altijd zoals gepland.quote:Op zondag 14 juli 2013 19:23 schreef icloud het volgende:
[..]
Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
Wat denk je dat het kost als zo busboer in het hele land bussen moet hebben?quote:Op zondag 14 juli 2013 20:43 schreef Regenjas het volgende:
Er is een tijd geweest dat je er elke maandagochtend vergif op kon innemen dat de weekendwerkzaamheden gierend uit de klauwen waren gelopen, dat lijkt wel een beetje over gelukkig.
Ik vraag mij ook al een tijd af waarom NS niet een dochterbedrijf een touringcarbedrijf laat inlijven, dan ben je ook af van die busboeren die elke keer maar wat aanmodderen. Het busvervoer vorig weekend bij Schiphol dat door de touringcarboer werd verzorgd was een grote janboel, het busvervoer dat Connexxion verzorgde en waar je ook met treinkaartjes in mocht was juist tot in de puntjes verzorgd.
Ik heb het vorige week kunnen zien. Het werd een enorme chaos op Schiphol. En die lui hoefden slechts te pendelen tussen Schiphol en Muiderpoort. Het busvervoer tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch was wel goed geregeld.quote:Op zondag 14 juli 2013 20:43 schreef Regenjas het volgende:
Er is een tijd geweest dat je er elke maandagochtend vergif op kon innemen dat de weekendwerkzaamheden gierend uit de klauwen waren gelopen, dat lijkt wel een beetje over gelukkig.
Ik vraag mij ook al een tijd af waarom NS niet een dochterbedrijf een touringcarbedrijf laat inlijven, dan ben je ook af van die busboeren die elke keer maar wat aanmodderen. Het busvervoer vorig weekend bij Schiphol dat door de touringcarboer werd verzorgd was een grote janboel, het busvervoer dat Connexxion verzorgde en waar je ook met treinkaartjes in mocht was juist tot in de puntjes verzorgd.
Amai, de ES-Las..quote:Op zondag 14 juli 2013 18:52 schreef James1988 het volgende:
Persconferentie SNCF:
- Onderzoek naar de betrokken trein en twee treinen die eerder dezelfde plek zijn gepasseerd heeft geen onregelmatigheden opgeleverd
- Op de laatste as van het derde rijtuig van de betrokken trein is schade gevonden
- Het wissel:
[ afbeelding ]
- RFF en SNCF zijn bezig met het inspecteren van 5000 soortgelijke situaties
- "We weten hoe het is gebeurd, maar we weten nog niet waarom"
- Infrastructuur wordt iedere 15 dagen geïnspecteerd met geavanceerde meetapparatuur, waar nodig wordt gerepareerd of vervangen
- Ieder jaar vindt een diepgaande analyse plaats, iedere 3 jaar een grote revisie
- SNCF: 30.000 medewerkers die zich bezig houden met het onderhoud van het netwerk. "Het netwerk is goed onderhouden, maar het heeft niet de investeringen gehad die het gehad zou kunnen hebben"
- Onderzoek zal moeten uitwijzen waarom de las het heeft begeven, communicatie wanneer er meer duidelijk is.
Reisadvies:
- Treinen worden omgeleid of vervangen door bussen
- Ook maandag blijft station Brétigny gesloten
- Prognose hervatting treindienst via Brétigny: einde van de week
- Intercity-reizigers Parijs - Orléans kunnen gebruikmaken van TGV en overstappen op een TER
Bron: @SNCF_InfoPresse, SNCF.com
Reisadviezen: Plan de Transport (SNCF.com), InfoLignes.com (grote afstanden) en Transilien.com (voorstadvervoer Parijs).
[..]
Ik zie in ieder geval op 3 plekken een duidelijk kleurverschil t.o.v. de rest van de las, bij de 4e ligt het denk ik aan de lichtinval.
Stel dat je een minimaal een dienst snelheid aanhoud van 200/250 en max 300, dan moet 10 treinen per uur haalbaar zijn toch?quote:Op zondag 14 juli 2013 21:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang je de snelle Thalys met een trage nep-Fyra over hetzelfde spoor laat rijden waarbij de trage trein ook nog eens redelijk tot (straks) hoog frequent rijdt, heb ik zo het idee dat het nu al aan zijn grenzen zit.
Actievoorwaarden en dergelijke op www.ah.nl/nsquote:Bij AH kunt u van 15 t/m 28 juli 2013 een NS Dagkaart kopen voor 17.00 euro ipv. 49.20 euro. Met een e-ticket Dagkaart van NS reist u 1 dag onbeperkt met de trein van o.a. NS door heel Nederland.
Bij een HSL is een opvolgtijd van 2,5 a 3 minuten tussen twee treinen gangbaar, dat zal op de HSL niet anders zijn. Het probleem zit in de afstanden, die zijn zo kort dat een HST veel tijd kwijt is met accelereren en remmen, wat veel tijd kost.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:33 schreef icloud het volgende:
Weet iemand wat de technische capaciteit is van de hsl? hoeveel treinen kunnen er per richting per uur rijden?
hmm ik was aan de hsl oost aan het denken, met 9 treinen per uur, hmm.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij een HSL is een opvolgtijd van 2,5 a 3 minuten tussen twee treinen gangbaar, dat zal op de HSL niet anders zijn. Het probleem zit in de afstanden, die zijn zo kort dat een HST veel tijd kwijt is met accelereren en remmen, wat veel tijd kost.
Met 6 echte HSTs per uur per richting zit je denk ik al aardig aan het maximum. Als er ook nog eens nep-HSTs moeten rijden kom je niet veel verder dan 5...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |