abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:13:46 #152
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128899454
Zug-Chef ^O^ ^O^
Alleen voor de trammetjes moet ik er een keer naar toe :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 10:17:20 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128899501
De extra trein waar ik het vanmorgen over had:
Locon 9906 komt langs De Lutte met een extra trein van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal. Achter de loc hangen vijftien rijtuigen, grotendeels van CentralBahn AG
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128899607
Mooi, Zug-Chef!

Die loc met Pare, Escute, Olhe heb ik vorig jaar in de lente ook al gezien (en hier gepost) maar ik wist niet dat het (ook) een documentaire is, dacht dat het gewoon een waarschuwing was voor goed uitkijken bij overwegen en meer niet.
pi_128899790
Prachtfoto's heren!
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 10:45:15 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128899837
Wel handig: op station gronau heb ik nog gewoon Vodafone NL. Trein uit Dortmundkwam binnen, en op het
moment dat hij stilstond waren Mormotoren ok al uit
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:54:07 #157
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128899931
Ik had op station Bad Bentheim geen bereik, maar bovenop de kasteeltoren wel :)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 11:38:25 #158
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128900714
Er staat inmiddels een grote blauwe mobiele hijskraan bij het station van Bretigny, en een woud van zendwagens.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 12:24:56 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128901838
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html

Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet :')

quote:
De intercity Parijs - Limoges is vrijdag ten zuiden van Parijs ontspoord door een mankement op de rails. Een onderdeel dat rails bij elkaar hield, was losgeraakt.

Dat heeft de Franse staatsspoorwegmaatschappij SNCF zaterdag bekendgemaakt, meldde de BBC. Bij het ongeluk vlakbij het station van Brétigny-sur-Orge, 20 kilometer ten zuiden van Parijs, kwamen zes mensen om het leven en raakten er 30 gewond, van wie acht ernstig.

De Franse minister van Verkeer, Frédéric Cuvillier, had eerder op zaterdag al gezegd dat dankzij het optreden van de machinist erger is voorkomen en sloot uit dat hij schuld aan het ongeluk zou hebben. ''De machinist heeft uitstekende reflexen, waardoor hij kon voorkomen dat de trein botste met een tegemoet komende trein'', aldus Cuvillier.
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128901889
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html

Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet :')

[..]

Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is :?
'Reflexen' valt misschien ook onder 'snel een noodoproep doen zodat het overige treinverkeer stil komt te liggen' ?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 12:28:46 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128901928
Oh zo, ja dat zou kunnen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128902325
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html

Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet :')

[..]

Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is :?
21 april Amsterdam was ook vrij snel bekend dat het om een STS ging.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 12:51:00 #163
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_128902397
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
De extra trein waar ik het vanmorgen over had:
[ afbeelding ]
Locon 9906 komt langs De Lutte met een extra trein van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal. Achter de loc hangen vijftien rijtuigen, grotendeels van CentralBahn AG
Leuk plaatje, maar kan nog wel wat bewerking gebruiken. Heb je het RAW bestand?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 13:40:34 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128903545
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 08:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? In de buurt bij Hendaye

[ afbeelding ]

Edit: Bij station Austerlitz vertrekt niks
mooi uitzicht vanaf de rails zo
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 juli 2013 @ 14:32:42 #165
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_128904958
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html

Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet :')

[..]

Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is :?
Dit zelfde stuk spoor was 4 juli nog voor onderhoud gecontroleerd toch? Hoe kan dat loszittende stuk dan ooit gemist zijn?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_128904991
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 14:32 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Dit zelfde stuk spoor was 4 juli nog voor onderhoud gecontroleerd toch? Hoe kan dat loszittende stuk dan ooit gemist zijn?
In de nacht zie je veel minder dan overdag, plus je weet niet wat er toen gecontroleerd is.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 15:33:19 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128906462
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 15:45:56 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128906779
mooie platen hier weer trouwens :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128907174
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
Lasplaten of een ES-Las (Lijmlas).
  zaterdag 13 juli 2013 @ 16:09:25 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128907303
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 16:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Lasplaten of een ES-Las (Lijmlas).
Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten zien:


Bron: Screencap van een SNCF-video over het

Dat zijn aardig wat bouten...
pi_128907341
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
Het zou in ieder geval heel 'makkelijk' zijn om dat te zeggen, dan valt het hen minder te verwijten lijkt me. Als de indrastructuur - die net gecheckt is - het probleem is betekent dat er serieuze problemen zijn.
Lijkt me wel relatief eenvoudig onderzoekbaar (sabotage).
pi_128907355
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 16:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten zien:
[ afbeelding ]

Bron: Screencap van een SNCF-video over het

Dat zijn aardig wat bouten...
Iets anders dan dat kan ik me niet bedenken dat wordt gebruikt om rails aan elkaar vast te houden..
pi_128908567
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 16:10 schreef Frenk3nstein het volgende:

[..]

Het zou in ieder geval heel 'makkelijk' zijn om dat te zeggen, dan valt het hen minder te verwijten lijkt me. Als de indrastructuur - die net gecheckt is - het probleem is betekent dat er serieuze problemen zijn.
Lijkt me wel relatief eenvoudig onderzoekbaar (sabotage).
Dat zijn toch de dingen die ze gelijk uit willen sluiten ?
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 17:36:28 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128909793
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:51 schreef Aardappelscheermes het volgende:

[..]

Leuk plaatje, maar kan nog wel wat bewerking gebruiken. Heb je het RAW bestand?
Jazeker, http://www.dennistd.nl/temp/loconraw.cr2
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 18:49:35 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128911703
Naast SLT 2611 is inmiddels ook SLT 2412 voorzien van ERTMS.
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 18:51:42 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128911754
Leuk treintje kwam er vanmiddag door Münster Hbf heen:
Loc 415 51 van EVB Logistik komt met twee locs van de Hongaarse vervoerder Floyd (450 007-4 en 450 008-2, twee voormalige BR Class 86-locs) en lege containerwagens aan de haak door Münster Hbf in zuidelijke richting
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128913212
Kan iemand ff helpen? Ik zit met.beperkt internet hier in Italie en de site van Trenitalia is zo zwaar.

Kan ik op de stations
- Torre del lago Puccini
- Varnazza

Morgenochtend eenvoudige enkeltjes (of retourtjes?) kopen bij
- hetzij een loket
- hetzij een kaartautomaat (accepteert deze Maestro of anders Mastercard, hetzij biljetten)

Dank!
pi_128914158
puur op taalvaardigheid (kan geen italiaans)
- Torre del lago Puccini: heeft geen loket, wel een automaat. Link
- Varnazza: heeft geen loket, wel een automaat. link

Ik verwacht dat de automaat wel bankpassen accepteert. Interrail geeft het namelijk ook als optie voor reserveringen.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 13 juli 2013 @ 20:19:46 #179
176766 crew  zoem
zoemt
pi_128914166
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 19:45 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand ff helpen? Ik zit met.beperkt internet hier in Italie en de site van Trenitalia is zo zwaar.

Kan ik op de stations
- Torre del lago Puccini
- Varnazza

Morgenochtend eenvoudige enkeltjes (of retourtjes?) kopen bij
- hetzij een loket
- hetzij een kaartautomaat (accepteert deze Maestro of anders Mastercard, hetzij biljetten)

Dank!
Torre del lago Puccini:
- Self Service Regionali
- Punti vendita biglietti Regionali (=regionaal verkooppunt)

Vernazza kan ik zo snel even niet vinden.

Je had een typo, ik zocht op Varnazza ipv Vernazza.
Zelfde faciliteiten als in Torre del lago Puccini.

Over Trenitalia self-service:
quote:
Tutte le macchine sono abilitate al pagamento con carte di credito e bancomat: la digitazione del PIN e i POS di ultima generazione garantiscono i più elevati standard di sicurezza.
Oftewel: alle self-service machines accepteren bankkaarten en creditcards.

Zorg wel dat je op tijd bent als je naar het loket gaat, want daar is het vaak best druk.
pi_128914221
Vernazza heeft dezelfde faciliteiten.

Edit: Te laat. :( :+

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2013 20:22:02 ]
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 13 juli 2013 @ 20:22:19 #181
176766 crew  zoem
zoemt
pi_128914240
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:21 schreef Igen het volgende:
Edit: Te laat. :( :+
:7
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:25:53 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128914360
quote:


Die kleuren. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128914372
Wat een mooie foto's Zug-Chef, echt heel gaaf!

@ Dennistd: Leuke foto, weet je ook de reden waarom die trein reed?
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:28:08 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128914427
Deze hebben jullie nog tegoed van vorige week.



Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 20:34:53 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128914629
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die kleuren. :')
Veel was er niet van te maken helaas -O-
Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:26 schreef Sandrvich het volgende:
@ Dennistd: Leuke foto, weet je ook de reden waarom die trein reed?
Ik neem aan dat je Locon bedoelt? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, ik las op somda dat ie zou gaan rijden, en vervolgens heb ik uit de reisplanner de tijden gehaald.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:35:56 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128914664
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Veel was er niet van te maken helaas -O-
Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is
Ik bedoelde dat ik 'm zelf nogal giftig had gemaakt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 20:47:29 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128915042
Dat zeker ja, daarom ben ik ook altijd wat voorzichtig met bewerken :Y
Maar de foto zelf is ook niet heel geweldig, hij had eigenlijk wat lichter gemogen (maar toen ik laatst vertrouwde op wat ik op de camera zag waren de foto's weer veel te licht, en dat moet al helemaal niet).

De foto van EVB hierboven is trouwens wel wat mooier gemaakt, even een paaltje weggesoept:
http://farm8.static.flickr.com/7458/9278179324_20a2a1da2f_z.jpg vs http://dennistd.nl/temp/evborigineel.jpg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:51:44 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128915203
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:47 schreef dennistd het volgende:
Dat zeker ja, daarom ben ik ook altijd wat voorzichtig met bewerken :Y
Maar de foto zelf is ook niet heel geweldig, hij had eigenlijk wat lichter gemogen (maar toen ik laatst vertrouwde op wat ik op de camera zag waren de foto's weer veel te licht, en dat moet al helemaal niet).
Ik vind het zelf ook erg lastig... Mijn camera heeft geen zoeker, dus moet je het vanaf het schermpje doen. Gaat meestal goed, maar dit type met zoeker was me te duur...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:52:42 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128915232
Dat paaltje gaat nog ja, maar ik heb volgens mij een keer een foto van Zug-Chef gezien waar ie een compleet bovenleidingportaal had verwijderd... Dat ging ook niet goed, qua ophanging.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128915487
Bedankt! Het is trouwens Vernazza waar we naartoe gaan.
pi_128915513


:s)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:05:40 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128915753
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook erg lastig... Mijn camera heeft geen zoeker, dus moet je het vanaf het schermpje doen. Gaat meestal goed, maar dit type met zoeker was me te duur...
ik heb daar ook voor gekozen, en dat is nooit een goed huwelijk geworden. Hoop dat deze camera gauw verrot gaat want dit zuigt stierenballen :(
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:16:19 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128916133
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 21:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

ik heb daar ook voor gekozen, en dat is nooit een goed huwelijk geworden. Hoop dat deze camera gauw verrot gaat want dit zuigt stierenballen :(
Mwah, voor het grootste deel van de foto's voldoet deze camera meer dan goed, en het scherm is kantelbaar, dus geen gekut met de kijkhoek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:37:49 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128916919
"Dames en heren, de goederentrein van 13 uur 51 heeft een vertraging van Wijlre-Gulpen naar Simpelveld heeft een vertraging van 40 minuten. Als eerst zal de passagierstrein met de SMMR 2225 van Simpelveld naar Wijlre-Gulpen vertrekken om 14 uur 13."

Je moet toch een beetje de realiteit in ere houden.
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 21:48:15 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128917257
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is
Op tijd onder was ie, maar dat stelletje hufters van Locon is doorgereden in Almelo blijkbaar in plaats van de geplande stop van 39 minuten: toen ik iets na 21.15u in De Lutte (Oldenzaal-Bentheim) kwam zag ik nog net de overweg sluiten en de losse loc teruggaan richting Oldenzaal...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:07:21 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128917921
Railexperts reed de trein. Tractie ingehuurd bij Locon.
En zo'n stop van 39 minuten in Almelo moet je altijd met een korreltje zout nemen... Gebeurt vaker dat er doorgereden wordt.
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 22:14:32 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128918151
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Railexperts reed de trein. Tractie ingehuurd bij Locon.
En zo'n stop van 39 minuten in Almelo moet je altijd met een korreltje zout nemen... Gebeurt vaker dat er doorgereden wordt.
Locon reed de trein dus, railexperts is niet meer dan een regelbureautje. De beslissing om door te rijden is dus ook genomen door Locon (waar ik overigens wel meer slechte verhalen over heb gehoord, maar daar zal ik maar niet over gaan uitweiden).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128918234
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:59 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

:s)
Shop dan gelijk dat autootje er uit als afleidend object :+
dag
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:18:47 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128918269
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Locon reed de trein dus, railexperts is niet meer dan een regelbureautje. De beslissing om door te rijden is dus ook genomen door Locon (waar ik overigens wel meer slechte verhalen over heb gehoord, maar daar zal ik maar niet over gaan uitweiden).
die baas van Locon heb naar het schijnt zelfs al dreigbrieven naar Op de Rails/NVBS gestuurd omdat zij al 2x eerder een DRGL online hadden gezet op Smoelenboek _O- _O-
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 22:20:51 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128918331
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Shop dan gelijk dat autootje er uit als afleidend object :+
Wil je mijn bolide niet zo beledigen :(
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:21:14 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128918346
Die hoort buiten beeld te blijven ;)
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 22:22:10 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128918381
Waar zie je hem dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:22:26 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128918387
Vandaag nog een hele discussie gehad met een opa bij de ZLSM die zijn auto in beeld parkeerde waar hij toch opviel (niet zeer hinderlijk, maar toch, opbokken met dat bak ijzer!). Conclusie: Gewoon je auto gelijk buiten beeld zetten :D
pi_128918473
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:18 schreef greavy het volgende:

[..]

die baas van Locon heb naar het schijnt zelfs al dreigbrieven naar Op de Rails/NVBS gestuurd omdat zij al 2x eerder een DRGL online hadden gezet op Smoelenboek _O- _O-
Is dat staatsgeheim dan? :o
dag
pi_128918529
Rest van Lissabon:


De enige spoorverbinding met Spanje bestaat in de vorm van de Talgo hoteltrein Trenhotel die dagelijks Hendaye en Madrid met Lissabon verbinden. Vorig jaar nog reden er twee aparte treinen maar sinds 2013 zijn vanwege kostenbesparing beide treinen samengevoegd. Op 5 juli 2013 arriveerden Trenhotel 313 uit Hendaye en 332 uit Madrid ruim 40 minuten vertraagd in de Portugese hoofdstad en duurde het vervolgens nog een klein uurtje voor de trein werd weggerangeerd. Hierdoor was het mogelijk de hele trein in een heerlijk ochtendzonnetje te fotograferen. De fraaie rangeerlok 1427 van de Comboios de Portugal trekt hier de trein naar het opstelterrein weg.


Comboios de Portugal-lok 5618, die reclame maakt voor de Trenhotel-treinen Hendaye/Madrid - Lissabon reed op 5 juli 2013 deze trein naar Lissabon. Omdat Santa Apolónia een kopstation is, is de lok opgesloten totdat de Trenhotel weggerangeerd is. Hierna werd de lok meteen tegen de al gereedstaande Intercidades 523 geplaatst op spoor 2. Na een korte check vertrok de fraaie werbelok met vijf IC-rijtuigen naar Porto Campanhã.


Lissabon Oriente is een van de belangrijkste stations van de Portugese hoofdstad en staat in het hypermoderne gebied Parque das Nações in het noordoosten van Lissabon. Het station is ontworpen voor de Expo '98 die in de directe omgeving gehouden werd. De prachtige stationskap is voor vele spoorliefhebbers een reden om even een kijkje te nemen. In Portugal rijden de treinen links en met vier eilandperrons op dit Ooststation rijden alle treinen aan de andere kant van het perron dan je eigenlijk zou willen. Op 5 juli 2013 was Intercidades 524 uit Porto Campanhã zo'n 60 minuten vertraagd waardoor het reguliere aankomstspoor bezet was. Hierdoor werd de trein op spoor 3 binnengenomen waardoor bij vertrek deze plaat mogelijk was. CP 5611 vertrekt hier met de IC 524 naar eindstation Lisboa Santa Apolónia.


De Ponte 25 de Abril betreft de kabelbrug over de Taag die het centrum met Lissabon met Zuid-Portugal verbindt. Het bijzondere aan de brug is het feit dat deze tweelaags is gebouwd. Bovenop rijdt het autoverkeer, daaronder het treinverkeer. Naast goederentreinen en enkele Intercidades per dag wordt het regionale treinverkeer uitgevoerd door Fertagus, de enige private vervoerder in Portugal. In de spits wordt tussen Coina en LIsboa Roma-Areeiro in een 10 minuten frequentie gereden waarbij meerdere treinen uit 8 bakken bestaan. De treinstellen betreffen hetzelfde type als die bij CP rijden alleen zijn deze erg fraai in een blauw/witte kleurstelling gestoken. Stel 3552 is onderweg als Suburbano Fertagus van Setúbal naar Lisboa Roma-Areeiro en maakt hier een tussenstop op het eerste station na de brug, Campolide. Op de achtergrond bevindt zich de Aqueduto das Águas Livres, het historische aquaduct gelegen in het centrum van Lissabon stammende uit 1731.


De Sintra-lijn begint het dichtst bij het centrum van Lissabon, namelijk bij het grootste en bekendste plein van de stad genaamd Rossio. Van daaruit vertrekken er op werkdagen elk kwartier en daarbuiten elk halfuur treinen naar het cultuurlandschap van Sintra. De reis begint op het in 1890 geopende kopstation waarvan alle vijf de kopsporen aan beide zijden van perrons zijn voorzien. Instappen mag dan ook van beide kanten. Na vertrek wordt eerst de tussen 2004 en 2008 compleet vernieuwde 2,6 km lange Túnel do Rossio doorkruist. Na een stop op station Campolide wordt de reis in het daglicht vervolgt. Nadat stel 2351 zojuist uit Sintra is gearriveerd vertrekt stel 2370 van de Comboios de Portugal als trein 18751 hier uit Rossio.


De voor het Portugese spoorwegmuseum in Entroncamento wervende CP 5609 arriveert netjes op tijd met Intercidades 524 uit Porto Campanhã hier te Lissabon Oriente en zal na een korte stop nog doorrijden naar eindstation Lissabon Santa Apolónia.


Carris motorwagen 547 is bestickerd met reclame voor het Portugese biermerk Sagres (smaakt overigens héérlijk!). Het passeert hier de zijkant van Santo António de Lisboa kerk. Op de foto is goed te zien hoe steil sommige wegen zijn waar de tram overheen rijdt. Dit tramstel op lijn 28 zal weldra het centrum van Lissabon bereiken.


Luttele meters ten noorden van de Largo des Portas del Sol komen twee tramlijnen bij elkaar. Lijn 12 rijdt in één richting een rondje rondom het Castelo de São Jorge en komt hier van bovenaf gereden. Lijn 28 rijdt in twee richtingen en komt hier vanuit het centrum naar boven. Met een beetje geluk tref je twee trams op hetzelfde moment in beeld, zoals het geval was op 9 juli 2013 met Carris 563 op lijn 12 en Carris 558 op lijn 28 hier ter hoogte van de Rua de São Tomé.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:27:50 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128918618
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:24 schreef Peter het volgende:

[..]

Is dat staatsgeheim dan? :o
Nee, dat niet, maar hij wil de publicatie niet. Maar het scheen wel in de NS Reisplanner te staan _O-
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 22:29:27 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128918675
Mooi plaatjes Zug _O_
Maar waar zijn de goederentreinen? Of hebben ze die niet in Portugal?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:30:51 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128918724
Heb er wel één geteld inderdaad.

En inderdaad, erg fraaie plaatjes ZugChef!
pi_128918745
Reprise :P


LIssabon ligt aan de oevers van de rivier de Taag. Aan de oevers van de rivier liggen diverse containerterminals en enkele daarvan hebben ook een spooraansluiting. Op de heerlijke ochtend van 3 juli 2013 passeerde de eerste en enige containertrein van de vakantie in noordelijke richting met aan kop de schone CP 5629. Relatief vaak rijden deze treinen met een lok van de nieuwere Siemens 4700-serie maar deze zitten vrijwel allemaal onder de graffiti.
pi_128918869
Zug, gooi die mooie trammetjes ook in PTA / [centraal] Tram Topic deel Twee wil je? :Y.
dag
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:42:27 #211
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128919139
Alvast 2 foto's van vandaag bij de ZLSM:

SSN 01 1075 + rijtuigenstam (32935)
Te Eys passeert tijdens de ZLSM Jubileumdagen de gastlocomotief van de SSN uit Rotterdam, de 01 1075, met een rijtuigenstam uit Wijlre-Gulpen op zijn weg naar Simpelveld.


ZLSM 1040 + Goederentrein (82801)
Te Eys passeert de ZLSM 1040 met een fraai goederentreintje met een vertraging van circa 40 minuten de fotografen op zijn weg terug naar Simpelveld.
pi_128919210
Snij dan die andere fotografen er af...
dag
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:45:32 #213
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128919259
Vind de foto uiteindelijk toch iets beter als mét die 2 pipo's.
Hier wilden zij niet aan de kant gaan (waren meerderen die klaagden, ook over die 3 ijzerbakken daar....)
Kan wel gaan proberen te photoshoppen, maar daar doe ik niet aan :P Moet ik eerst gaan uitzoeken wat ik nou moet doen enzo :')
pi_128919286
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:45 schreef greavy het volgende:
Vind de foto uiteindelijk toch iets beter als mét die 2 pipo's.
Hier wilden zij niet aan de kant gaan (waren meerderen die klaagden, ook over die 3 ijzerbakken daar....)
Kan wel gaan proberen te photoshoppen, maar daar doe ik niet aan :P Moet ik eerst gaan uitzoeken wat ik nou moet doen enzo :')
Dan photoshop je die er toch uit?

Dat dus :+
dag
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:46:36 #215
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128919292
Ja, maar ik photoshop niet. Niet in zo'n mate.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:47:19 #216
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128919315
Laatste nieuws uit Ile de France, de wagons zijn opgetild en er zijn geen verder slachtoffers gevonden...
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:49:42 #217
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128919409
Vanaf morgen word er een vervangbus ingezet op de stations rondon Bretigny (vandaag was er niks), en op de 2 takken die daarop volgen rijden pendetreinen op en neer (Waarschijnlijk dus mijn trein die op Lardy gestald is, en niet weg kan)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 23:16:23 #218
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128920515
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:45 schreef greavy het volgende:

Kan wel gaan proberen te photoshoppen, maar daar doe ik niet aan :P Moet ik eerst gaan uitzoeken wat ik nou moet doen enzo :')
Selectie maken -> Image -> Fill... -> Content-Aware fill aanzetten

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Laatste nieuws uit Ile de France, de wagons zijn opgetild en er zijn geen verder slachtoffers gevonden...
Gelukkig!

TF1 heeft een animatie van wat er gebeurd zou zijn...
  zaterdag 13 juli 2013 @ 23:25:59 #219
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128920913
Ik kan me niet voorstellen dat een lasplaat zomaar loslaat en dan op zo'n manier in het wissel komt te liggen dat het leidt tot ontsporing.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128921031
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef Duvel het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een lasplaat zomaar loslaat en dan op zo'n manier in het wissel komt te liggen dat het leidt tot ontsporing.
't was geen AB-trein toch?
dag
pi_128922272
Er heeft dus iemand vijf dagen voor het ongeluk in Bretigny dit op Twitter gezet:
A_Guesh twitterde op zondag 07-07-2013 om 13:08:12 Toujours cette impression que le train va détailler en arrivant à Bretigny —’ reageer retweet
Vrij vertaald staat er "Heb altijd het idee dat de trein ontspoort als we in Bretigny aankomen".
  zondag 14 juli 2013 @ 00:14:50 #222
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128922466
Op sommige plekken op het Nederlandse spoorwegnetwerk denk ik dat ook wel eens. Op de trajecten die ik regelmatig afleg heb ik dat gevoel vooral van Rotterdam ri. Barendrecht :')
  zondag 14 juli 2013 @ 01:09:09 #223
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128924092
Ik heb dat eigenlijk altijd van Torcy in de richting Bussy Saint Gerorges, altijd zoveel gebonk alsof het lijkrt dat die trein er overdwars overheen gaat... :@
  zondag 14 juli 2013 @ 01:10:32 #224
256146 b2py
Beton!
pi_128924129
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef Duvel het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een lasplaat zomaar loslaat en dan op zo'n manier in het wissel komt te liggen dat het leidt tot ontsporing.
Je hoeft je nergens meer over te verbazen hoor ;)
  zondag 14 juli 2013 @ 01:19:41 #225
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128924390
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 23:16 schreef James1988 het volgende:
Gelukkig!

TF1 heeft een animatie van wat er gebeurd zou zijn...
Cholera, eerst een anderhalve minuut tegen een reclamefilmpje aan zitten staren voor een geluidsloos animated gifje van 3 seconden :r 8)7
  Redactie Sport zondag 14 juli 2013 @ 08:40:51 #226
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128927163
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
Op sommige plekken op het Nederlandse spoorwegnetwerk denk ik dat ook wel eens. Op de trajecten die ik regelmatig afleg heb ik dat gevoel vooral van Rotterdam ri. Barendrecht :')
Ik zat gister dus in de trein van Gronau naar Münster. Ik dacht dat het spoor Woerden-Bodegraven er slecht bij lag, maar Gronau-Ochtrup is nog veel erger. De talent leek daar meer op een schommelboot dan een VIRM op de bovenverdieping op Woerden-Bodegraven.. :o
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 10:51:29 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128928294
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 08:40 schreef dennistd het volgende:

[..]

Ik zat gister dus in de trein van Gronau naar Münster. Ik dacht dat het spoor Woerden-Bodegraven er slecht bij lag, maar Gronau-Ochtrup is nog veel erger. De talent leek daar meer op een schommelboot dan een VIRM op de bovenverdieping op Woerden-Bodegraven.. :o
als dat waar is dan zegt dat veel _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128928399
Ik vroeg me laatst overigens wat af toen ik in de trein zat van Maastricht naar Luik: stel dat je uit de automaat in Maastricht een kaartje trekt met vrij reizen voor studenten (ondanks dat je dat niet hebt), heeft de Belgische conducteur dan überhaupt een manier om te controleren of je daadwerkelijk vrij reizen op je OV-chipkaart hebt staan?
pi_128928458
Ik denk van wel. Immers controleurs(dienders) van welke overheidsinstantie/dienst ook hebben altijd middelen om dingen snel naar hun hand te zetten dan wel uit te zoeken.
  zondag 14 juli 2013 @ 11:35:16 #230
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128928957
Las laatst dat de gemeente Best kennelijk nog altijd inzet op een IC-status voor station Best. Dit met name vanuit de gedachte dat het een goede ontsluiting zou kunnen zijn voor Eindhoven Airport, ten minste totdat er een station Eindhoven Airport komt.

Ik hoop dat het er niet van komt.
  Redactie Sport zondag 14 juli 2013 @ 11:38:29 #231
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128929024
Volgens mij niet. Hetzelfde trouwens als je je ov chipkaart laat zien op Enschede-Glanerbrug en zegt dat je een vrij reizen abo hebt.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128929361
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 11:35 schreef KnightSolaire het volgende:
Las laatst dat de gemeente Best kennelijk nog altijd inzet op een IC-status voor station Best. Dit met name vanuit de gedachte dat het een goede ontsluiting zou kunnen zijn voor Eindhoven Airport, ten minste totdat er een station Eindhoven Airport komt.

Ik hoop dat het er niet van komt.
Beter laten ze 2x per uur een trein stoppen in Best dan dat ze een berg geld gaan uitgeven aan een nieuw station "Eindhoven Airport". Maar als Best echt die status krijgt, is het wel jammer van de miljoeneninvestering in busbanen in Eindhoven.
  zondag 14 juli 2013 @ 12:02:03 #233
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_128929469
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 11:56 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Beter laten ze 2x per uur een trein stoppen in Best dan dat ze een berg geld gaan uitgeven aan een nieuw station "Eindhoven Airport". Maar als Best echt die status krijgt, is het wel jammer van de miljoeneninvestering in busbanen in Eindhoven.
Rails op de Philiasco-baan leggen en trams eroverheen jakkeren ^O^ .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 juli 2013 @ 12:13:37 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128929685
Vette plaatjes hoor Zug _O_ Hoe zit het met de bordjes daar? Staan me wat van bij dat veel oude stationsgebouwen een soort delfts-blauw achtige betegeling hebben met de naam erin?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 juli 2013 @ 12:28:38 #235
256146 b2py
Beton!
pi_128930018
NS_online twitterde op zondag 14-07-2013 om 12:23:05 Werkzaamheden Uitgeest-Zaandam lopen uit tot tenminste maandag 16.00 u. De Reisplanner wordt momenteel bijgewerkt. http://t.co/XtxjH7sOt0 reageer retweet
dusss....
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 juli 2013 @ 12:34:51 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128930158
Oh dat gaat wel met grote stappen :o Wat mis gegaan? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 12:37:48 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128930233
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:28 schreef b2py het volgende:
NS_online twitterde op zondag 14-07-2013 om 12:23:05 Werkzaamheden Uitgeest-Zaandam lopen uit tot tenminste maandag 16.00 u. De Reisplanner wordt momenteel bijgewerkt. http://t.co/XtxjH7sOt0 reageer retweet
dusss....
loopt slechts een beetje uit _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 juli 2013 @ 12:38:49 #238
256146 b2py
Beton!
pi_128930250
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh dat gaat wel met grote stappen :o Wat mis gegaan? :?
Ik zou bijna in de auto stappen en er naar toe rijden.. :/
pi_128930390
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 11:56 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Beter laten ze 2x per uur een trein stoppen in Best dan dat ze een berg geld gaan uitgeven aan een nieuw station "Eindhoven Airport". Maar als Best echt die status krijgt, is het wel jammer van de miljoeneninvestering in busbanen in Eindhoven.
Vanuit Best gezien een goed idee, maar voor de rest is het niet voor het algemeen belang. Vanuit Eindhoven bestaat er reeds een uitstekende frequente verbinding met Eindhoven Airport.

Ook hebben ze nu voor veel geld Den Bosch sneller gemaakt waardoor met enkele andere maatregelen Utrecht-Eindhoven misschien wel tien minuten sneller kan. Maar dat wordt dan weer teniet gedaan met een extra, overbodige stop.
pi_128930891
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:02 schreef MPG het volgende:

[..]

Rails op de Philiasco-baan leggen en trams eroverheen jakkeren ^O^ .
Dat kost nog meer miljoenen. ;( Het idee van de Phileas was toch ook dat het een tram op een gewone weg zou zijn?

quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:42 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Vanuit Best gezien een goed idee, maar voor de rest is het niet voor het algemeen belang. Vanuit Eindhoven bestaat er reeds een uitstekende frequente verbinding met Eindhoven Airport.

Ook hebben ze nu voor veel geld Den Bosch sneller gemaakt waardoor met enkele andere maatregelen Utrecht-Eindhoven misschien wel tien minuten sneller kan. Maar dat wordt dan weer teniet gedaan met een extra, overbodige stop.
De reizigers die naar de luchthaven toe moeten redeneren weer dat ze een minuut of 7 langer in de trein zitten als ze er pas in Eindhoven uit kunnen en dat ze dan ook een langere busrit hebben. Iedereen heeft zijn voorkeur.

Er valt volgens mij ook tijdwinst te behalen door de treinen harder te laten rijden op Eindhovens grondgebied. Vaak gaat de snelheid er al uit bij de Herdgang.
  zondag 14 juli 2013 @ 13:04:13 #241
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128931103
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 01:10 schreef b2py het volgende:

[..]

Je hoeft je nergens meer over te verbazen hoor ;)
Ik laat me verrassen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 14 juli 2013 @ 13:09:48 #242
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128931294
Citaat zojuist op de Franse Televisie, President Hollande wordt geïnterviewd voor de 14 Jullie op dit moment. Eerste vraag gaat over de spoorramp en in zijn uitgebreide antwoord kwam voorbij "..De lijn Parijs Limoges, ik heb hem zeer vaak gedaan, in 11 jaar tijd, en ik weet dat de treinen die daar over reden toendertijd niet de modernste waren...." (vrij vertaald)

[ Bericht 1% gewijzigd door Darkwing_Duck op 14-07-2013 13:15:55 ]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 13:14:54 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128931453
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Citaat zojuist op de Franse Televisie, President Hollande wordt geïnterviewd voor de 14 Jullie op dit moment. Eerste vraag gaat over de spoorramp en in zijn uitgebreide antwoord kwam voorbij "..De lijn Parijs Limoges, ik heb hem zeer vaak gedaan, in 11 jaar tijd, en ik weet dat de treinen die daar over reden toendertijd niet de modernste waren...." (vrij vertaald)
leeftijd zegt niets over de staat van het materieel

[ Bericht 7% gewijzigd door Peterselieman op 14-07-2013 13:35:42 ]
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 juli 2013 @ 13:16:16 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128931494
"Limoches" ook zo'n pareltje. Ik denk dat darkwing probeerde aan te geven dat Hollande eigenlijk geen enkel flauw idee had waar het over ging. Toch?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 juli 2013 @ 13:17:58 #245
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128931545
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:16 schreef Dr_Flash het volgende:
"Limoches" ook zo'n pareltje. Ik denk dat darkwing probeerde aan te geven dat Hollande eigenlijk geen enkel flauw idee had waar het over ging. Toch?
Nee, ik moet wat meer aandacht aan mijn post's besteden. Komt vooral door 2 talig spellingscontrole's die ruzie met elkaar hebben... Waarvoor excuus :@
  zondag 14 juli 2013 @ 13:20:24 #246
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128931626
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:42 schreef Bitlord het volgende:
Ook hebben ze nu voor veel geld Den Bosch sneller gemaakt waardoor met enkele andere maatregelen Utrecht-Eindhoven misschien wel tien minuten sneller kan. Maar dat wordt dan weer teniet gedaan met een extra, overbodige stop.
Tien minuten ja? Dat is een forse verbetering.

Overigens zou een extra IC-stop misschien ook roet in het eten gooien voor bepaalde aansluitingen. Toen de IC Schiphol - Eindhoven een extra stop maakte in Best raakte de overstap op de Sprinter naar Deurne bijvoorbeeld verloren. Nu kan je wel e.e.a. in de dienstregeling wijzigen maar of je dan een vrij optimale situatie behaalt zoals nu, is de vraag.
pi_128932031
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 12:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Vette plaatjes hoor Zug _O_ Hoe zit het met de bordjes daar? Staan me wat van bij dat veel oude stationsgebouwen een soort delfts-blauw achtige betegeling hebben met de naam erin?
Dankje. Zeer veel bordjes daar. Heb er geen één bewust geklikt eigenlijk...
  zondag 14 juli 2013 @ 13:37:46 #248
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_128932216
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 00:14 schreef James1988 het volgende:
Op sommige plekken op het Nederlandse spoorwegnetwerk denk ik dat ook wel eens. Op de trajecten die ik regelmatig afleg heb ik dat gevoel vooral van Rotterdam ri. Barendrecht :')
Ik nomineer de wissel bij station Geldermalsen als je er met volle snelheid in een schommelboot overheen raast.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 juli 2013 @ 13:46:28 #249
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128932534
Ik zie net in een glimp de Pimpel vertrekken naar Amsterdam.. Er zit een rijtuig tussen met groot de text "Fährenogwat" erop. Nooit gezien, weet iemand hier wat van?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128932595
Als er ook iets met Schiphol - Ostbahnhof ofzoiets op staat heb ik die wel eens eerder gezien. Is graffiti.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 juli 2013 @ 13:53:21 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128932758
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:48 schreef Zug-Chef het volgende:
Als er ook iets met Schiphol - Ostbahnhof ofzoiets op staat heb ik die wel eens eerder gezien. Is graffiti.
Dat heb ik niet kunnen lezen, maar het zag er niet uit als grafitti. Gewoon fatsoenlijke strakke letters van plakfolie oid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128932858
Dat dacht ik ook toen ik t voor het eerst zag. Tot ik t van dichterbij bekeek..
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 juli 2013 @ 13:58:01 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128932908
Oh okee. Nou, dan zal het wel ook. Heb het maar heel even gezien. Zal wel ivm dat hoogwater gedaan zijn :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128933914
quote:
99s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:37 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Ik nomineer de wissel bij station Geldermalsen als je er met volle snelheid in een schommelboot overheen raast.
Vroeger bij Gouda, toen je daar met de Intercity nog in volle vaart doorheen denderde. Bij het oude Abcoude vond ik dat ook altijd.
pi_128934073
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 23:25 schreef Duvel het volgende:
Ik kan me niet voorstellen dat een lasplaat zomaar loslaat en dan op zo'n manier in het wissel komt te liggen dat het leidt tot ontsporing.
Metaalmoeheid? Ik heb ook wel eens een gescheurde lasplaat meegemaakt en toen kon je echt niet meer over die las zonder te ontsporen. En dat was niet eens in een wissel.
pi_128934197
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 13:20 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Tien minuten ja? Dat is een forse verbetering.

Overigens zou een extra IC-stop misschien ook roet in het eten gooien voor bepaalde aansluitingen. Toen de IC Schiphol - Eindhoven een extra stop maakte in Best raakte de overstap op de Sprinter naar Deurne bijvoorbeeld verloren. Nu kan je wel e.e.a. in de dienstregeling wijzigen maar of je dan een vrij optimale situatie behaalt zoals nu, is de vraag.
Ik zeg niet dat de reis 10 minuten korter wordt, maar dst het mogelijk wel kan. Die de trein staat zowel in utrecht, den bosch als eindhoven zo lang stil dat je met inkorting van die tijden, een snelheidsverhoging naar 160, sneller inrijden in Den Bosch en sneller wegrijden in utrecht wel eens flink wat minuten er af kan halen. Daar heeft NS ook baat bij, want het scheelt een tot twee volledige treinen door een kortere omloop.

Even opgezocht. De IC schiphol-Eindhoven staat 6 minuten stil in Utrecht. Dat kan ook best 2 minuten met een nieuw ontworpen dienstregeling. Dan pak je al 4 minuten. Sneller wegrijden in utrecht is ook 2 minuten, binnenrijden den bosch 2 minuten. 160 ipv 140 is ook 2 minuten. Is in totaal 10 minuten rijtijdwinst.
pi_128934712
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:32 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat de reis 10 minuten korter wordt, maar dst het mogelijk wel kan. Die de trein staat zowel in utrecht, den bosch als eindhoven zo lang stil dat je met inkorting van die tijden, een snelheidsverhoging naar 160, sneller inrijden in Den Bosch en sneller wegrijden in utrecht wel eens flink wat minuten er af kan halen. Daar heeft NS ook baat bij, want het scheelt een tot twee volledige treinen door een kortere omloop.

Even opgezocht. De IC schiphol-Eindhoven staat 6 minuten stil in Utrecht. Dat kan ook best 2 minuten met een nieuw ontworpen dienstregeling.
Dat komt omdat er een cross-platform overstap op de IC naar Amsterdam geboden moet worden en die laatste minstens 2 minuten eerder moet vertrekken omdat ze over hetzelfde spoor rijden. Het zou tof zijn als ze het op Bijlmer - Utrecht voor elkaar kunnen krijgen om beide ICs naast elkaar te laten rijden.
  Redactie Sport zondag 14 juli 2013 @ 14:49:27 #258
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128934730
Die zes minuten komt ook door de crossplatform overstap op Den Helder-Nijmegen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 14:52:37 #259
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128934822
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:48 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Dat komt omdat er een cross-platform overstap op de IC naar Amsterdam geboden moet worden en die laatste minstens 2 minuten eerder moet vertrekken omdat ze over hetzelfde spoor rijden. Het zou tof zijn als ze het op Bijlmer - Utrecht voor elkaar kunnen krijgen om beide ICs naast elkaar te laten rijden.
gaat niet gebeuren. Bij DSSU komen beide treinen over het buitenspoor aan en dat splitst zich pas vlak voor het perron. Een wisseltje om van het binnenspoor naar het buitenspoor te gaan ligt er niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 juli 2013 @ 14:53:09 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128934833
Hmm. Stel 4218 zn WiFi is stuk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 juli 2013 @ 15:04:02 #261
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128935189
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmm. Stel 4218 zn WiFi is stuk.
Meldt het bij onze vrienden van NS_online zou ik zeggen!

Of het personeel aan boord, die kunnen de hap ook resetten.
pi_128935404
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:04 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Meldt het bij onze vrienden van NS_online zou ik zeggen!

Of het personeel aan boord, die kunnen de hap ook resetten.
Dat heb ik ooit gedaan voor de omroepinstallatie. Ik kreeg als reactie: "Dit kunt u het beste melden aan het treinpersoneel". Toen was ik echter als uitgestapt.
  Heeft over alles een mening 2022 zondag 14 juli 2013 @ 15:14:16 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128935470
Hmm, nu te laat, hc is al geweest. Volgende keer beter :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zondag 14 juli 2013 @ 15:30:11 #264
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128936124
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:12 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Dat heb ik ooit gedaan voor de omroepinstallatie. Ik kreeg als reactie: "Dit kunt u het beste melden aan het treinpersoneel". Toen was ik echter als uitgestapt.
Hmm tegenwoordig moet het ook kunnen via Twitter. Ze hebben er zelfs een speciaal filmpje voor gemaakt om die mogelijkheid te promoten.

Heb zelf trouwens ook ooit een defecte WiFi-verbinding gemeld aan de HC. Die wilde het gaan oplossen, was heel vriendelijk, maar... Hij kon niet in de desbetreffende kast omdat er een hele lading fietsen voor stond. :') (ICMm, waar de ruimte voor fietsen inderdaad beperkt is.)
pi_128936741
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:30 schreef KnightSolaire het volgende:

[..]

Hmm tegenwoordig moet het ook kunnen via Twitter. Ze hebben er zelfs een speciaal filmpje voor gemaakt om die mogelijkheid te promoten.

Heb zelf trouwens ook ooit een defecte WiFi-verbinding gemeld aan de HC. Die wilde het gaan oplossen, was heel vriendelijk, maar... Hij kon niet in de desbetreffende kast omdat er een hele lading fietsen voor stond. :') (ICMm, waar de ruimte voor fietsen inderdaad beperkt is.)
Heb zelfs nog teruggetweet met een link naar dat filmpje :P Uiteindelijk hebben ze het doorgegeven...
  zondag 14 juli 2013 @ 15:55:08 #266
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_128937235
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 15:43 schreef WhiteJoker het volgende:

[..]

Heb zelfs nog teruggetweet met een link naar dat filmpje :P Uiteindelijk hebben ze het doorgegeven...
Goede afstemming bij de afdelingen daar dan _O-
  zondag 14 juli 2013 @ 18:30:13 #267
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128942992
Dit stuk ijzer heeft de ellende afgelopen vrijdag veroorzaakt:



Bron: @SNCF_InfoPresse
  zondag 14 juli 2013 @ 18:34:23 #268
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128943116
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Dit stuk ijzer heeft de ellende afgelopen vrijdag veroorzaakt:

[ afbeelding ]

Bron: @SNCF_InfoPresse
Ahw mên. ;(
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 zondag 14 juli 2013 @ 18:46:16 #269
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_128943456
quote:
15s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ahw mên. ;(
Precies mijn gedachte. :{


Nu zit ik zelf ook in m'n achterhoofd van ''hmm, zoiets kan hier ook gewoon gebeuren...'' en meteen denk ik aan de wissels bij Velperpoort. Ik weet niet welke wissel het precies is, maar als je vanaf velperpoort richting Zutphen gaat, dat ding voelt vreselijk instabiel aan, en het klinkt alsof de draaistellen onder de trein vandaan getrokken worden, en geloof me, sommige mcn's met haast knallen daar met een rotgang overheen. Ik zie ze er wel regelmatig aan werken, maar toch..

[ Bericht 3% gewijzigd door Straatcommando. op 14-07-2013 21:58:07 ]
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 18:49:55 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128943552
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Dit stuk ijzer heeft de ellende afgelopen vrijdag veroorzaakt:

[ afbeelding ]

Bron: @SNCF_InfoPresse
niet best ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128943556
Dit ziet er ook niet best uit. Is dit een wiel die over die las is gereden?



Ligt het trouwens aan mij, of zat die las met slechts twee bouten vast?

  zondag 14 juli 2013 @ 18:52:40 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128943619
Persconferentie SNCF:

- Onderzoek naar de betrokken trein en twee treinen die eerder dezelfde plek zijn gepasseerd heeft geen onregelmatigheden opgeleverd
- Op de laatste as van het derde rijtuig van de betrokken trein is schade gevonden
- Het wissel:

- RFF en SNCF zijn bezig met het inspecteren van 5000 soortgelijke situaties
- "We weten hoe het is gebeurd, maar we weten nog niet waarom"
- Infrastructuur wordt iedere 15 dagen geïnspecteerd met geavanceerde meetapparatuur, waar nodig wordt gerepareerd of vervangen
- Ieder jaar vindt een diepgaande analyse plaats, iedere 3 jaar een grote revisie
- SNCF: 30.000 medewerkers die zich bezig houden met het onderhoud van het netwerk. "Het netwerk is goed onderhouden, maar het heeft niet de investeringen gehad die het gehad zou kunnen hebben"
- Onderzoek zal moeten uitwijzen waarom de las het heeft begeven, communicatie wanneer er meer duidelijk is.

Reisadvies:
- Treinen worden omgeleid of vervangen door bussen
- Ook maandag blijft station Brétigny gesloten
- Prognose hervatting treindienst via Brétigny: einde van de week
- Intercity-reizigers Parijs - Orléans kunnen gebruikmaken van TGV en overstappen op een TER

Bron: @SNCF_InfoPresse, SNCF.com
Reisadviezen: Plan de Transport (SNCF.com), InfoLignes.com (grote afstanden) en Transilien.com (voorstadvervoer Parijs).

quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:50 schreef WhiteJoker het volgende:

Ligt het trouwens aan mij, of zat die las met slechts twee bouten vast?
Ik zie in ieder geval op 3 plekken een duidelijk kleurverschil t.o.v. de rest van de las, bij de 4e ligt het denk ik aan de lichtinval.
pi_128944009
wat is er in uitgeest aan de hand?
  zondag 14 juli 2013 @ 19:08:04 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128944053
Werkzaamheden Uitgeest - Zaandam lopen uit tot minstens morgenmiddag 16:00.
pi_128944175
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:08 schreef James1988 het volgende:
Werkzaamheden Uitgeest - Zaandam lopen uit tot minstens morgenmiddag 16:00.
Ja dat snapte ik, ik bedoelde meer waarom
pi_128944304
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:11 schreef icloud het volgende:

[..]

Ja dat snapte ik, ik bedoelde meer waarom
,,Het was complexer dan voorzien'', meldde zondagmiddag een woordvoerder van de spoorwegen.
bron : Noordhollands dagblad.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_128944339
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:16 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

,,Het was complexer dan voorzien'', meldde zondagmiddag een woordvoerder van de spoorwegen.
bron : Noordhollands dagblad.
jaja, zoiets word toch een jaar van te voren gepland, honderd keer geschouwd, honderd keer alle papieren en tekeningen doorgekeken en 100 keer besproken met de aannemer? stelletje losers.
  zondag 14 juli 2013 @ 19:18:04 #278
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128944360
Het verschil tussen de theorie en de praktijk. ;)
pi_128944414
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
Het verschil tussen de theorie en de praktijk. ;)
Als het goed is word de praktijk uitgebreid geschouwd in de aanloopfase.
  zondag 14 juli 2013 @ 19:20:58 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128944471
Dan kan het nog steeds gebeuren dat de praktijk anders uitpakt dan gepland, of dat er iets fout is gegaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 19:20:59 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128944472
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:19 schreef icloud het volgende:

[..]

Als het goed is word de praktijk uitgebreid geschouwd in de aanloopfase.
en zoals nu blijkt treden dan nog situaties op waardoor het uit gaat lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128944496
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:17 schreef icloud het volgende:

[..]

jaja, zoiets word toch een jaar van te voren gepland, honderd keer geschouwd, honderd keer alle papieren en tekeningen doorgekeken en 100 keer besproken met de aannemer? stelletje losers.
Dat is waarschijnlijk maar 50 keer gebeurd, dan heb je daarop namelijk al 50% bespaard! ^O^
pi_128944557
quote:
14s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

en zoals nu blijkt treden dan nog situaties op waardoor het uit gaat lopen
Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 19:26:20 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128944647
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:23 schreef icloud het volgende:

[..]

Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
dat kun je niet zomaar concluderen. Mooi voorbeeldje is een brug waar onderhoud aan gepleegd wordt en plots een onderdeel stuk gaat waardoor deze niet meer dicht kan. Soms moet je enkele dagen wachten voordat een onderdeel geleverd kan worden, waardoor het verkeer omgeleid moet worden.

Je hebt gewoon niet alles in de hand en dat moet je niet willen ook
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128944671
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 19:23 schreef icloud het volgende:

[..]

Dan hebben ze hun werk niet goed gedaan.
Dat is te simpel gezegd. Ook in mijn vakgebied pakken dingen anders uit. Ook al heb je het tot in den treuren geoefend. Dingen gaan niet altijd zoals gepland.
pi_128947709
Er is een tijd geweest dat je er elke maandagochtend vergif op kon innemen dat de weekendwerkzaamheden gierend uit de klauwen waren gelopen, dat lijkt wel een beetje over gelukkig.

Ik vraag mij ook al een tijd af waarom NS niet een dochterbedrijf een touringcarbedrijf laat inlijven, dan ben je ook af van die busboeren die elke keer maar wat aanmodderen. Het busvervoer vorig weekend bij Schiphol dat door de touringcarboer werd verzorgd was een grote janboel, het busvervoer dat Connexxion verzorgde en waar je ook met treinkaartjes in mocht was juist tot in de puntjes verzorgd.
pi_128947785
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:43 schreef Regenjas het volgende:
Er is een tijd geweest dat je er elke maandagochtend vergif op kon innemen dat de weekendwerkzaamheden gierend uit de klauwen waren gelopen, dat lijkt wel een beetje over gelukkig.

Ik vraag mij ook al een tijd af waarom NS niet een dochterbedrijf een touringcarbedrijf laat inlijven, dan ben je ook af van die busboeren die elke keer maar wat aanmodderen. Het busvervoer vorig weekend bij Schiphol dat door de touringcarboer werd verzorgd was een grote janboel, het busvervoer dat Connexxion verzorgde en waar je ook met treinkaartjes in mocht was juist tot in de puntjes verzorgd.
Wat denk je dat het kost als zo busboer in het hele land bussen moet hebben?
pi_128948373
Wat denk je dat dat uurtje factuurtje van die busboeren nu kost? En dat terwijl ze bij busdiensten waar heel veel reizigers zijn ze er altijd een puinhoop van maken.

Volgend weekend wordt het ook weer een puinhoop trouwens. Onsamenwerkende instanties hebben ervoor gezorgd dat de metrotunnel in Amsterdam en de treinsporen tussen Amsterdam Bijlmer en Amsterdam Centraal tegelijkertijd buiten dienst zijn 8)7
pi_128949997
Weet iemand wat de technische capaciteit is van de hsl? hoeveel treinen kunnen er per richting per uur rijden?
pi_128950281
Zolang je de snelle Thalys met een trage nep-Fyra over hetzelfde spoor laat rijden waarbij de trage trein ook nog eens redelijk tot (straks) hoog frequent rijdt, heb ik zo het idee dat het nu al aan zijn grenzen zit.
pi_128950399
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 20:43 schreef Regenjas het volgende:
Er is een tijd geweest dat je er elke maandagochtend vergif op kon innemen dat de weekendwerkzaamheden gierend uit de klauwen waren gelopen, dat lijkt wel een beetje over gelukkig.

Ik vraag mij ook al een tijd af waarom NS niet een dochterbedrijf een touringcarbedrijf laat inlijven, dan ben je ook af van die busboeren die elke keer maar wat aanmodderen. Het busvervoer vorig weekend bij Schiphol dat door de touringcarboer werd verzorgd was een grote janboel, het busvervoer dat Connexxion verzorgde en waar je ook met treinkaartjes in mocht was juist tot in de puntjes verzorgd.
Ik heb het vorige week kunnen zien. Het werd een enorme chaos op Schiphol. En die lui hoefden slechts te pendelen tussen Schiphol en Muiderpoort. :') Het busvervoer tussen Utrecht en 's-Hertogenbosch was wel goed geregeld.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:45:41 #292
256146 b2py
Beton!
pi_128950730
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 18:52 schreef James1988 het volgende:
Persconferentie SNCF:

- Onderzoek naar de betrokken trein en twee treinen die eerder dezelfde plek zijn gepasseerd heeft geen onregelmatigheden opgeleverd
- Op de laatste as van het derde rijtuig van de betrokken trein is schade gevonden
- Het wissel:
[ afbeelding ]
- RFF en SNCF zijn bezig met het inspecteren van 5000 soortgelijke situaties
- "We weten hoe het is gebeurd, maar we weten nog niet waarom"
- Infrastructuur wordt iedere 15 dagen geïnspecteerd met geavanceerde meetapparatuur, waar nodig wordt gerepareerd of vervangen
- Ieder jaar vindt een diepgaande analyse plaats, iedere 3 jaar een grote revisie
- SNCF: 30.000 medewerkers die zich bezig houden met het onderhoud van het netwerk. "Het netwerk is goed onderhouden, maar het heeft niet de investeringen gehad die het gehad zou kunnen hebben"
- Onderzoek zal moeten uitwijzen waarom de las het heeft begeven, communicatie wanneer er meer duidelijk is.

Reisadvies:
- Treinen worden omgeleid of vervangen door bussen
- Ook maandag blijft station Brétigny gesloten
- Prognose hervatting treindienst via Brétigny: einde van de week
- Intercity-reizigers Parijs - Orléans kunnen gebruikmaken van TGV en overstappen op een TER

Bron: @SNCF_InfoPresse, SNCF.com
Reisadviezen: Plan de Transport (SNCF.com), InfoLignes.com (grote afstanden) en Transilien.com (voorstadvervoer Parijs).

[..]

Ik zie in ieder geval op 3 plekken een duidelijk kleurverschil t.o.v. de rest van de las, bij de 4e ligt het denk ik aan de lichtinval.
Amai, de ES-Las..
pi_128950736
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:38 schreef Zug-Chef het volgende:
Zolang je de snelle Thalys met een trage nep-Fyra over hetzelfde spoor laat rijden waarbij de trage trein ook nog eens redelijk tot (straks) hoog frequent rijdt, heb ik zo het idee dat het nu al aan zijn grenzen zit.
Stel dat je een minimaal een dienst snelheid aanhoud van 200/250 en max 300, dan moet 10 treinen per uur haalbaar zijn toch?
  zondag 14 juli 2013 @ 21:46:11 #294
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128950764
quote:
Bij AH kunt u van 15 t/m 28 juli 2013 een NS Dagkaart kopen voor 17.00 euro ipv. 49.20 euro. Met een e-ticket Dagkaart van NS reist u 1 dag onbeperkt met de trein van o.a. NS door heel Nederland.
Actievoorwaarden en dergelijke op www.ah.nl/ns
  zondag 14 juli 2013 @ 21:47:41 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128950839
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:33 schreef icloud het volgende:
Weet iemand wat de technische capaciteit is van de hsl? hoeveel treinen kunnen er per richting per uur rijden?
Bij een HSL is een opvolgtijd van 2,5 a 3 minuten tussen twee treinen gangbaar, dat zal op de HSL niet anders zijn. Het probleem zit in de afstanden, die zijn zo kort dat een HST veel tijd kwijt is met accelereren en remmen, wat veel tijd kost.

Met 6 echte HSTs per uur per richting zit je denk ik al aardig aan het maximum. Als er ook nog eens nep-HSTs moeten rijden kom je niet veel verder dan 5...
pi_128950937
quote:
1s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:47 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bij een HSL is een opvolgtijd van 2,5 a 3 minuten tussen twee treinen gangbaar, dat zal op de HSL niet anders zijn. Het probleem zit in de afstanden, die zijn zo kort dat een HST veel tijd kwijt is met accelereren en remmen, wat veel tijd kost.

Met 6 echte HSTs per uur per richting zit je denk ik al aardig aan het maximum. Als er ook nog eens nep-HSTs moeten rijden kom je niet veel verder dan 5...
hmm ik was aan de hsl oost aan het denken, met 9 treinen per uur, hmm.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:52:20 #297
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128951094
Het versnellen en afremmen zijn de grootste capaciteitsvreters, bij het oprijden van een HSL kun je al beter een hoge snelheid hebben. Op Franse LGV's rijdt soms iedere 3 minuten een TGV.
pi_128951209
Het afremmen zou je kunnen oplossen door scheidend verkeer vroegtijdig af te splitsen van doorgaand verkeer, zoals in breda maar dan langer.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 14 juli 2013 @ 22:03:29 #299
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128951815
en mochten de treinen onderweg wel op dezelfde stations halteren dan is het raadzaam om per rijrichting meerdere perrons beschikbaar te hebben, zodat bij binnenkomst van de ene trein er meteen een rijweg naar het station voor de andere ingesteld kan worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 14 juli 2013 @ 22:04:11 #300
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128951855
Dat klopt, maar dan moet het snelheidsverschil tussen 'rechtdoor' en 'afslaan' niet te groot zijn, anders moet de trein te vroeg gaan remmen wat weer de nodige capaciteit vraagt.

Op de HSL zou je van 250 naar 140 moeten afremmen, dat verschil is erg groot. Beter zou zijn geweest om in stappen af te remmen: 250 - 220 - (afslaan) - 180 - 160 - 140.
  zondag 14 juli 2013 @ 22:04:37 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128951885
En vol.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')