abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 13 juli 2013 @ 03:02:21 #141
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128897682
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 02:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dunne bodem, 35 cm. Quattro formaggi :Y)
Omnomnomnom :Y)

Ik vind het rapport over dat ongeluk best goed te doen, ook al is het veel tekst. Al die afkortingen en nummers vind ik zo nu en dan wel verwarrend :')
  zaterdag 13 juli 2013 @ 08:14:13 #142
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128898356
Was deze al voorbij gekomen? In de buurt bij Hendaye



Edit: Bij station Austerlitz vertrekt niks

[ Bericht 20% gewijzigd door Darkwing_Duck op 13-07-2013 08:27:26 ]
pi_128898383
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 01:13 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik heb ook dat vermoeden. Als dat daadwerkelijk zo is (het wachten is op het onderzoek) kan dat twee oorzaken hebben:
- Een bedieningsfout (treindienstleider die alvast een andere rijweg instelt), maar dit zou moeten worden afgevangen door de interlocking.
- Een fout in het wissel.
molest/sabbotage is uitgesloten?
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 08:35:40 #144
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128898454
Vandaag rijdt Locon een extra reizigerstrein Bentheim-Amsterdam Centraal:

13482:
Bad Bentheim v 9.34u
Weesp a 11.36u
Weesp v 11.44u
Amsterdam Centraal a 11.56u (sp 15a)

13483:
Amsterdam Centraal v 18.48u (sp 5a)
Almelo a 20.40u
Almelo v 21.19u
Bad Bentheim a 21.45u
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 08:40:21 #145
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_128898490
Ik vermoed een defect in het wissel. De tong werd misschien niet meer stevig genoeg aangedrukt, waardoor deze door de passage van de eerste draaistellen los is gekomen en niet meer goed aansloot.

Het stuiteren en knallen wat reizigers beschreven, is in elk geval gewoon het raken van dwarsliggers.

[ Bericht 23% gewijzigd door ziggyziggyziggy op 13-07-2013 08:59:14 ]
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
<a href="https://regenrace.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >regenrace of niet?</a>
  Moderator zaterdag 13 juli 2013 @ 08:50:41 #146
155227 crew  Guppy
dus
pi_128898554
Kaartje uit de Ukraine! Maar de trein is Brits (Lancashire steam train during 1940's wartime)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_128898664
@frankrijk, dit neigt heel erg naar een infradefect aan het wissel, vermoedelijk als ik dat mag beoordelen aan het puntstuk. Puntstuk gebroken bij trein ervoor, deze trein heeft pech, puntstuk knalt uit elkaar en je mist een enorm deel van je wisselgeleiding.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:34:07 #148
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128898960
En weer de baan op, rondje doen! *O*

Iemand nog een spoorfotoverzoekje uit Ile de France? Ik heb voor de verandering mn echte camera eens bij. :Y
pi_128899120
Nieuwste setje dubbeldekker op de RER A, ingezeten vorig jaar maar nooit knap plaatje van gevonden. En verder veel beton en HST ben ik fan van :P
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:51:24 #150
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128899164
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 09:48 schreef b2py het volgende:
Nieuwste setje dubbeldekker op de RER A, ingezeten vorig jaar maar nooit knap plaatje van gevonden. En verder veel beton en HST ben ik fan van :P
hm, om een setje nieuw dubbeldeks meuk van de A te fotograferen moet ik helemaal naar het sncf deel, das nogal een stukkie. Op Ratp gebied foto's maken mag niet, en ik ben niet van plan een 2e keer aangehouden te worden. :P

Beton moet niet zo moeilijk zijn. ;)
pi_128899316

Het paradepaardje van de Portugese spoorwegen, de Comboios de Portugal, betreft de Alfa-Pendular. Deze zesdelige kantelbaktreinen is met name aan te treffen op de druk bereden lijn tussen Lissabon en Porto. Samen met de getrokken Intercidades vormen ze het lange afstandsvervoer in Portugal. CP-stel 4009 is een klein half uur geleden vertrokken uit Lisboa Santa Apolónia en snelt hier als IC 123 door Vila Franca de Xira op weg naar Porto Campanhã.


LIssabon ligt aan de oevers van de rivier de Taag. Aan de oevers van de rivier liggen diverse containerterminals en enkele daarvan hebben ook een spooraansluiting. Op de heerlijke ochtend van 3 juli 2013 passeerde deze containertrein in noordelijke richting met aan kop de schone CP 5629. Relatief vaak rijden deze treinen met een lok van de nieuwere Siemens 4700-serie maar deze zitten vrijwel allemaal onder de graffiti.


Het regionale treinverkeer rond Lissabon is verdeeld over een viertal spoorlijnen. Een daarvan is de Azambuja-lijn die vanaf Lissabon Santa Apolónia en Alcântara-Terra in noordelijke richting naar Castanheira do Ribatejo en Azambuja loopt. Gedurende de spits wordt er een kwartierdienst gereden met dubbeldeks-treinstellen van Alsthom. Het betreft het enige dubbeldeksmaterieel in Portugal en is in de spits noodzakelijk om de vele forenzen te kunnen vervoeren. De 3580 is een van de weinig graffiti-vrije stellen en is op 3 juli 2013 onderweg als trein 16410 van Lisboa Alcantara-Terra naar Azambuja en maakt na het passeren van uw fotograaf een stop te Villa Franca de Xira.


Nadat de zon in Portugal opgekomen is stijgt en draait deze slechts langzaam. Pas rond het middaguur schiet de zon omhoog en draait deze ook erg snel door: bijna 90 graden in nog geen 2 uur. Gedurende deze periode staat de zon dermate hoog aan de hemel dat het niet echt een pretje is om buiten in de zon te staan, laat staan dat een trein dan mooi belicht is. Dus werd er genoegen genomen met een donker neusje van de eerste Intercidades van de dag die Vila Franca de Xira in zudelijke richting passeerde. De fraaie CP 5609 is met IC 520 onderweg van Porto Campanhã naar Lisboa Santa Apolónia. De lok is bestickerd met reclame voor het in Entroncamento gelegen Portugese spoorwegmuseum.


Vlak voor vertrek terug naar Lissabon passeerde er nog een Intercidades uit Lissabon naar Porto, ditmaal met een andere reclamelok voorop. De 5614 passeert hier met IC 523 ter hoogte van Vila Franca de Xira. De lok werft voor de uit 2009 stammende en awardwinnende documentaire Pare, Escute, Olhe wat Stop, Luister, Kijk in het Nederlands betekend. In de documentaire staat een spoorlijn centraal tussen Bragança en Mirandela. De linha ferroviária do Tua werd gesloten door de regering, wat grote consequenties had voor de omliggende bevolking. De documentaire laat zien wat beslissingen van bovenaf kunnen betekenen op individueel niveau. Deze boodschap wordt uiteraard vergezeld van adembenemende beelden van het gebied.


Kopstation Lisboa Santa Apolónia bestaat uit zes perronsporen en een lokkenspoor. Kwa opzet zou je het kunnen vergelijken met München Hbf. Een gedeelte onder de kap (de drie lange kopsporen 3, 4 en 5) en twee gedeeltes met kortere sporen aan weerszijden. Het paradepaardje van Comboios de Portugal (CP) de Alfa Pendular vertrekt immer van spoor 1 en is daarmee in de ochtend heel fraai te fotograferen. Stel 4004 staat op 3 juli 2013 gereed als IC 125 naar Porto Campanhã.


Het tramnetwerk van Lissabon bestaat vandaag de dag uit 5 lijnen. Lijn 28 is verreweg de bekendste en wordt net als lijn 12, 18 en 25 gereden door tweeassige motorwagens die Remodelados genoemd worden. Deze oude trammetjes zijn tussen 1935 en 1940 gebouwd en midden jaren 90 gemoderniseerd. Een ritje met zo'n tram behoort tot een moetje bij een bezoek aan de Portugese hoofdstad. Stel 577 is bestickerd met reclame voor Jameson whiskey. Het nu nog vrij lege tramstel zal zich weldra weer vullen met touristen want de halte Miradouro Santa Luzia bevindt zich het dichtst bij Castelo de São Jorge, het bekendste kasteel van Lissabon.


Op werkdagen tijdens de spitsuren rijden er extra stoptreinen tussen Alverca gelegen aan de Azambuja-lijn via Lissabon Oriente naar Sintra en v.v. Stel 2328 is met een eveneens schone soortgenoot onderweg als trein 18066 en passeert hier de kantoorgebouwen bij Lissabon Oriente. Deze treinstellen zijn door Siemens gebouwd in 1991 en een jaar later voor het treinverkeer op de Rossio-Sintra-lijn in dienst gekomen en rijden daar anno 2013 nog steeds.


De route van tramlijn 28 verloopt van Martim Moniz naar Prazares en terug maar diverse trams doen slechts een deel van de route aan en kennen dus een ander begin- en eindpunt. Daarbij moet de tram eerst hoogte winnen om de heuvel van Alfama te beklimmen. Daarbij dienen zich steeds obstakels op. De straten zijn smal en vaak versperren vrachtwagens de route. Ook de soms trage touristen (die vaak niet van een dagkaart gehoord hebben en dus per rit een nieuw los kaartje moeten afrekenen) zorgen voor vertraging en een trage doorstroming. Zo komt het vaak voor dat er gedurende een kwartier geen tram komt opdagen en er vervolgens meerderen achter elkaar passeren. Zo ook het geval op 4 juli 2013 toen de motorwagens 554, 542 en 558 kort achter elkaar zullen halteren bij het Largo das Portas do Sol.


Tramlijn 15 is de enige lijn die met moderne lagevloertrams gereden kan worden want de overige tramlijnen rijden in tegenstelling tot lijn 15 door de heuvels van Lissabon. Stel 506 van Carris, het vervoersbedrijf van Lissabon, is bestickerd met reclame voor frisdrankmerk Coca-Cola en passeert hier het bekendste bouwwerk dat in buitenwijk Belém staat, namelijk het klooster Mosteiro dos Jerónimos. In het Nederlands staat dat voor het Hiëronymietenklooster, dat van 1502 tot 1580 gebouwd werd en in 1987 werd toegevoegd aan de UNESCO werelderfgoedlijst.

Later deel 2.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:13:46 #152
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_128899454
Zug-Chef ^O^ ^O^
Alleen voor de trammetjes moet ik er een keer naar toe :X
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 10:17:20 #153
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128899501
De extra trein waar ik het vanmorgen over had:
Locon 9906 komt langs De Lutte met een extra trein van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal. Achter de loc hangen vijftien rijtuigen, grotendeels van CentralBahn AG
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128899607
Mooi, Zug-Chef!

Die loc met Pare, Escute, Olhe heb ik vorig jaar in de lente ook al gezien (en hier gepost) maar ik wist niet dat het (ook) een documentaire is, dacht dat het gewoon een waarschuwing was voor goed uitkijken bij overwegen en meer niet.
pi_128899790
Prachtfoto's heren!
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 10:45:15 #156
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128899837
Wel handig: op station gronau heb ik nog gewoon Vodafone NL. Trein uit Dortmundkwam binnen, en op het
moment dat hij stilstond waren Mormotoren ok al uit
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:54:07 #157
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128899931
Ik had op station Bad Bentheim geen bereik, maar bovenop de kasteeltoren wel :)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 11:38:25 #158
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128900714
Er staat inmiddels een grote blauwe mobiele hijskraan bij het station van Bretigny, en een woud van zendwagens.
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 12:24:56 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128901838
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html

Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet :')

quote:
De intercity Parijs - Limoges is vrijdag ten zuiden van Parijs ontspoord door een mankement op de rails. Een onderdeel dat rails bij elkaar hield, was losgeraakt.

Dat heeft de Franse staatsspoorwegmaatschappij SNCF zaterdag bekendgemaakt, meldde de BBC. Bij het ongeluk vlakbij het station van Brétigny-sur-Orge, 20 kilometer ten zuiden van Parijs, kwamen zes mensen om het leven en raakten er 30 gewond, van wie acht ernstig.

De Franse minister van Verkeer, Frédéric Cuvillier, had eerder op zaterdag al gezegd dat dankzij het optreden van de machinist erger is voorkomen en sloot uit dat hij schuld aan het ongeluk zou hebben. ''De machinist heeft uitstekende reflexen, waardoor hij kon voorkomen dat de trein botste met een tegemoet komende trein'', aldus Cuvillier.
Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128901889
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html

Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet :')

[..]

Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is :?
'Reflexen' valt misschien ook onder 'snel een noodoproep doen zodat het overige treinverkeer stil komt te liggen' ?
  Heeft over alles een mening 2022 zaterdag 13 juli 2013 @ 12:28:46 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_128901928
Oh zo, ja dat zou kunnen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_128902325
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html

Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet :')

[..]

Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is :?
21 april Amsterdam was ook vrij snel bekend dat het om een STS ging.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 12:51:00 #163
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_128902397
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 10:17 schreef dennistd het volgende:
De extra trein waar ik het vanmorgen over had:
[ afbeelding ]
Locon 9906 komt langs De Lutte met een extra trein van Bad Bentheim naar Amsterdam Centraal. Achter de loc hangen vijftien rijtuigen, grotendeels van CentralBahn AG
Leuk plaatje, maar kan nog wel wat bewerking gebruiken. Heb je het RAW bestand?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 13:40:34 #164
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128903545
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 08:14 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? In de buurt bij Hendaye

[ afbeelding ]

Edit: Bij station Austerlitz vertrekt niks
mooi uitzicht vanaf de rails zo
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 juli 2013 @ 14:32:42 #165
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_128904958
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)mankement-rails.html

Waarom ILT daar altijd maanden tot jaren voor nodig heeft snap ik dan ook niet :')

[..]

Dat lijkt me dan raar eigenlijk. Alsof juist het niet-ontspoorde deel op een verkeerd spoor terecht gekomen is :?
Dit zelfde stuk spoor was 4 juli nog voor onderhoud gecontroleerd toch? Hoe kan dat loszittende stuk dan ooit gemist zijn?
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_128904991
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 14:32 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Dit zelfde stuk spoor was 4 juli nog voor onderhoud gecontroleerd toch? Hoe kan dat loszittende stuk dan ooit gemist zijn?
In de nacht zie je veel minder dan overdag, plus je weet niet wat er toen gecontroleerd is.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 15:33:19 #167
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128906462
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 15:45:56 #168
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_128906779
mooie platen hier weer trouwens :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_128907174
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
Lasplaten of een ES-Las (Lijmlas).
  zaterdag 13 juli 2013 @ 16:09:25 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128907303
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 16:03 schreef b2py het volgende:

[..]

Lasplaten of een ES-Las (Lijmlas).
Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten zien:


Bron: Screencap van een SNCF-video over het

Dat zijn aardig wat bouten...
pi_128907341
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 15:33 schreef James1988 het volgende:
Sabotage kan ook niet worden uitgesloten, het is raar dat een stuk metaal dat door meerdere bouten op z'n plek wordt gehouden ineens loskomt.
Het zou in ieder geval heel 'makkelijk' zijn om dat te zeggen, dan valt het hen minder te verwijten lijkt me. Als de indrastructuur - die net gecheckt is - het probleem is betekent dat er serieuze problemen zijn.
Lijkt me wel relatief eenvoudig onderzoekbaar (sabotage).
pi_128907355
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 16:09 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat zou er dan ongeveer zo uit moeten zien:
[ afbeelding ]

Bron: Screencap van een SNCF-video over het

Dat zijn aardig wat bouten...
Iets anders dan dat kan ik me niet bedenken dat wordt gebruikt om rails aan elkaar vast te houden..
pi_128908567
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 16:10 schreef Frenk3nstein het volgende:

[..]

Het zou in ieder geval heel 'makkelijk' zijn om dat te zeggen, dan valt het hen minder te verwijten lijkt me. Als de indrastructuur - die net gecheckt is - het probleem is betekent dat er serieuze problemen zijn.
Lijkt me wel relatief eenvoudig onderzoekbaar (sabotage).
Dat zijn toch de dingen die ze gelijk uit willen sluiten ?
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 17:36:28 #174
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128909793
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 12:51 schreef Aardappelscheermes het volgende:

[..]

Leuk plaatje, maar kan nog wel wat bewerking gebruiken. Heb je het RAW bestand?
Jazeker, http://www.dennistd.nl/temp/loconraw.cr2
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 18:49:35 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_128911703
Naast SLT 2611 is inmiddels ook SLT 2412 voorzien van ERTMS.
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 18:51:42 #176
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128911754
Leuk treintje kwam er vanmiddag door Münster Hbf heen:
Loc 415 51 van EVB Logistik komt met twee locs van de Hongaarse vervoerder Floyd (450 007-4 en 450 008-2, twee voormalige BR Class 86-locs) en lege containerwagens aan de haak door Münster Hbf in zuidelijke richting
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128913212
Kan iemand ff helpen? Ik zit met.beperkt internet hier in Italie en de site van Trenitalia is zo zwaar.

Kan ik op de stations
- Torre del lago Puccini
- Varnazza

Morgenochtend eenvoudige enkeltjes (of retourtjes?) kopen bij
- hetzij een loket
- hetzij een kaartautomaat (accepteert deze Maestro of anders Mastercard, hetzij biljetten)

Dank!
pi_128914158
puur op taalvaardigheid (kan geen italiaans)
- Torre del lago Puccini: heeft geen loket, wel een automaat. Link
- Varnazza: heeft geen loket, wel een automaat. link

Ik verwacht dat de automaat wel bankpassen accepteert. Interrail geeft het namelijk ook als optie voor reserveringen.
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 13 juli 2013 @ 20:19:46 #179
176766 crew  zoem
zoemt
pi_128914166
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 19:45 schreef Bitlord het volgende:
Kan iemand ff helpen? Ik zit met.beperkt internet hier in Italie en de site van Trenitalia is zo zwaar.

Kan ik op de stations
- Torre del lago Puccini
- Varnazza

Morgenochtend eenvoudige enkeltjes (of retourtjes?) kopen bij
- hetzij een loket
- hetzij een kaartautomaat (accepteert deze Maestro of anders Mastercard, hetzij biljetten)

Dank!
Torre del lago Puccini:
- Self Service Regionali
- Punti vendita biglietti Regionali (=regionaal verkooppunt)

Vernazza kan ik zo snel even niet vinden.

Je had een typo, ik zocht op Varnazza ipv Vernazza.
Zelfde faciliteiten als in Torre del lago Puccini.

Over Trenitalia self-service:
quote:
Tutte le macchine sono abilitate al pagamento con carte di credito e bancomat: la digitazione del PIN e i POS di ultima generazione garantiscono i più elevati standard di sicurezza.
Oftewel: alle self-service machines accepteren bankkaarten en creditcards.

Zorg wel dat je op tijd bent als je naar het loket gaat, want daar is het vaak best druk.
pi_128914221
Vernazza heeft dezelfde faciliteiten.

Edit: Te laat. :( :+

[ Bericht 74% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2013 20:22:02 ]
  Moderator / Redactie Sport / Devops zaterdag 13 juli 2013 @ 20:22:19 #181
176766 crew  zoem
zoemt
pi_128914240
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:21 schreef Igen het volgende:
Edit: Te laat. :( :+
:7
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:25:53 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128914360
quote:


Die kleuren. :')
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128914372
Wat een mooie foto's Zug-Chef, echt heel gaaf!

@ Dennistd: Leuke foto, weet je ook de reden waarom die trein reed?
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:28:08 #184
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128914427
Deze hebben jullie nog tegoed van vorige week.



Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 20:34:53 #185
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128914629
quote:
2s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die kleuren. :')
Veel was er niet van te maken helaas -O-
Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is

quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:26 schreef Sandrvich het volgende:
@ Dennistd: Leuke foto, weet je ook de reden waarom die trein reed?
Ik neem aan dat je Locon bedoelt? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd, ik las op somda dat ie zou gaan rijden, en vervolgens heb ik uit de reisplanner de tijden gehaald.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:35:56 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128914664
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Veel was er niet van te maken helaas -O-
Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is
Ik bedoelde dat ik 'm zelf nogal giftig had gemaakt...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 20:47:29 #187
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128915042
Dat zeker ja, daarom ben ik ook altijd wat voorzichtig met bewerken :Y
Maar de foto zelf is ook niet heel geweldig, hij had eigenlijk wat lichter gemogen (maar toen ik laatst vertrouwde op wat ik op de camera zag waren de foto's weer veel te licht, en dat moet al helemaal niet).

De foto van EVB hierboven is trouwens wel wat mooier gemaakt, even een paaltje weggesoept:
http://farm8.static.flickr.com/7458/9278179324_20a2a1da2f_z.jpg vs http://dennistd.nl/temp/evborigineel.jpg
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:51:44 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128915203
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:47 schreef dennistd het volgende:
Dat zeker ja, daarom ben ik ook altijd wat voorzichtig met bewerken :Y
Maar de foto zelf is ook niet heel geweldig, hij had eigenlijk wat lichter gemogen (maar toen ik laatst vertrouwde op wat ik op de camera zag waren de foto's weer veel te licht, en dat moet al helemaal niet).
Ik vind het zelf ook erg lastig... Mijn camera heeft geen zoeker, dus moet je het vanaf het schermpje doen. Gaat meestal goed, maar dit type met zoeker was me te duur...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 juli 2013 @ 20:52:42 #189
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128915232
Dat paaltje gaat nog ja, maar ik heb volgens mij een keer een foto van Zug-Chef gezien waar ie een compleet bovenleidingportaal had verwijderd... Dat ging ook niet goed, qua ophanging.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_128915487
Bedankt! Het is trouwens Vernazza waar we naartoe gaan.
pi_128915513


:s)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:05:40 #192
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_128915753
quote:
3s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ik vind het zelf ook erg lastig... Mijn camera heeft geen zoeker, dus moet je het vanaf het schermpje doen. Gaat meestal goed, maar dit type met zoeker was me te duur...
ik heb daar ook voor gekozen, en dat is nooit een goed huwelijk geworden. Hoop dat deze camera gauw verrot gaat want dit zuigt stierenballen :(
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:16:19 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_128916133
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 21:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

ik heb daar ook voor gekozen, en dat is nooit een goed huwelijk geworden. Hoop dat deze camera gauw verrot gaat want dit zuigt stierenballen :(
Mwah, voor het grootste deel van de foto's voldoet deze camera meer dan goed, en het scherm is kantelbaar, dus geen gekut met de kijkhoek.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 13 juli 2013 @ 21:37:49 #194
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128916919
"Dames en heren, de goederentrein van 13 uur 51 heeft een vertraging van Wijlre-Gulpen naar Simpelveld heeft een vertraging van 40 minuten. Als eerst zal de passagierstrein met de SMMR 2225 van Simpelveld naar Wijlre-Gulpen vertrekken om 14 uur 13."

Je moet toch een beetje de realiteit in ere houden.
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 21:48:15 #195
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128917257
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar goed, zometeen nog een nieuwe poging, hopen dat de zon op tijd onder is
Op tijd onder was ie, maar dat stelletje hufters van Locon is doorgereden in Almelo blijkbaar in plaats van de geplande stop van 39 minuten: toen ik iets na 21.15u in De Lutte (Oldenzaal-Bentheim) kwam zag ik nog net de overweg sluiten en de losse loc teruggaan richting Oldenzaal...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:07:21 #196
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128917921
Railexperts reed de trein. Tractie ingehuurd bij Locon.
En zo'n stop van 39 minuten in Almelo moet je altijd met een korreltje zout nemen... Gebeurt vaker dat er doorgereden wordt.
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 22:14:32 #197
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128918151
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:07 schreef greavy het volgende:
Railexperts reed de trein. Tractie ingehuurd bij Locon.
En zo'n stop van 39 minuten in Almelo moet je altijd met een korreltje zout nemen... Gebeurt vaker dat er doorgereden wordt.
Locon reed de trein dus, railexperts is niet meer dan een regelbureautje. De beslissing om door te rijden is dus ook genomen door Locon (waar ik overigens wel meer slechte verhalen over heb gehoord, maar daar zal ik maar niet over gaan uitweiden).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_128918234
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 20:59 schreef Ireyon het volgende:
[ afbeelding ]

:s)
Shop dan gelijk dat autootje er uit als afleidend object :+
dag
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:18:47 #199
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128918269
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:14 schreef dennistd het volgende:

[..]

Locon reed de trein dus, railexperts is niet meer dan een regelbureautje. De beslissing om door te rijden is dus ook genomen door Locon (waar ik overigens wel meer slechte verhalen over heb gehoord, maar daar zal ik maar niet over gaan uitweiden).
die baas van Locon heb naar het schijnt zelfs al dreigbrieven naar Op de Rails/NVBS gestuurd omdat zij al 2x eerder een DRGL online hadden gezet op Smoelenboek _O- _O-
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 22:20:51 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128918331
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:17 schreef Peter het volgende:

[..]

Shop dan gelijk dat autootje er uit als afleidend object :+
Wil je mijn bolide niet zo beledigen :(
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:21:14 #201
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128918346
Die hoort buiten beeld te blijven ;)
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 22:22:10 #202
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128918381
Waar zie je hem dan?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:22:26 #203
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128918387
Vandaag nog een hele discussie gehad met een opa bij de ZLSM die zijn auto in beeld parkeerde waar hij toch opviel (niet zeer hinderlijk, maar toch, opbokken met dat bak ijzer!). Conclusie: Gewoon je auto gelijk buiten beeld zetten :D
pi_128918473
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:18 schreef greavy het volgende:

[..]

die baas van Locon heb naar het schijnt zelfs al dreigbrieven naar Op de Rails/NVBS gestuurd omdat zij al 2x eerder een DRGL online hadden gezet op Smoelenboek _O- _O-
Is dat staatsgeheim dan? :o
dag
pi_128918529
Rest van Lissabon:


De enige spoorverbinding met Spanje bestaat in de vorm van de Talgo hoteltrein Trenhotel die dagelijks Hendaye en Madrid met Lissabon verbinden. Vorig jaar nog reden er twee aparte treinen maar sinds 2013 zijn vanwege kostenbesparing beide treinen samengevoegd. Op 5 juli 2013 arriveerden Trenhotel 313 uit Hendaye en 332 uit Madrid ruim 40 minuten vertraagd in de Portugese hoofdstad en duurde het vervolgens nog een klein uurtje voor de trein werd weggerangeerd. Hierdoor was het mogelijk de hele trein in een heerlijk ochtendzonnetje te fotograferen. De fraaie rangeerlok 1427 van de Comboios de Portugal trekt hier de trein naar het opstelterrein weg.


Comboios de Portugal-lok 5618, die reclame maakt voor de Trenhotel-treinen Hendaye/Madrid - Lissabon reed op 5 juli 2013 deze trein naar Lissabon. Omdat Santa Apolónia een kopstation is, is de lok opgesloten totdat de Trenhotel weggerangeerd is. Hierna werd de lok meteen tegen de al gereedstaande Intercidades 523 geplaatst op spoor 2. Na een korte check vertrok de fraaie werbelok met vijf IC-rijtuigen naar Porto Campanhã.


Lissabon Oriente is een van de belangrijkste stations van de Portugese hoofdstad en staat in het hypermoderne gebied Parque das Nações in het noordoosten van Lissabon. Het station is ontworpen voor de Expo '98 die in de directe omgeving gehouden werd. De prachtige stationskap is voor vele spoorliefhebbers een reden om even een kijkje te nemen. In Portugal rijden de treinen links en met vier eilandperrons op dit Ooststation rijden alle treinen aan de andere kant van het perron dan je eigenlijk zou willen. Op 5 juli 2013 was Intercidades 524 uit Porto Campanhã zo'n 60 minuten vertraagd waardoor het reguliere aankomstspoor bezet was. Hierdoor werd de trein op spoor 3 binnengenomen waardoor bij vertrek deze plaat mogelijk was. CP 5611 vertrekt hier met de IC 524 naar eindstation Lisboa Santa Apolónia.


De Ponte 25 de Abril betreft de kabelbrug over de Taag die het centrum met Lissabon met Zuid-Portugal verbindt. Het bijzondere aan de brug is het feit dat deze tweelaags is gebouwd. Bovenop rijdt het autoverkeer, daaronder het treinverkeer. Naast goederentreinen en enkele Intercidades per dag wordt het regionale treinverkeer uitgevoerd door Fertagus, de enige private vervoerder in Portugal. In de spits wordt tussen Coina en LIsboa Roma-Areeiro in een 10 minuten frequentie gereden waarbij meerdere treinen uit 8 bakken bestaan. De treinstellen betreffen hetzelfde type als die bij CP rijden alleen zijn deze erg fraai in een blauw/witte kleurstelling gestoken. Stel 3552 is onderweg als Suburbano Fertagus van Setúbal naar Lisboa Roma-Areeiro en maakt hier een tussenstop op het eerste station na de brug, Campolide. Op de achtergrond bevindt zich de Aqueduto das Águas Livres, het historische aquaduct gelegen in het centrum van Lissabon stammende uit 1731.


De Sintra-lijn begint het dichtst bij het centrum van Lissabon, namelijk bij het grootste en bekendste plein van de stad genaamd Rossio. Van daaruit vertrekken er op werkdagen elk kwartier en daarbuiten elk halfuur treinen naar het cultuurlandschap van Sintra. De reis begint op het in 1890 geopende kopstation waarvan alle vijf de kopsporen aan beide zijden van perrons zijn voorzien. Instappen mag dan ook van beide kanten. Na vertrek wordt eerst de tussen 2004 en 2008 compleet vernieuwde 2,6 km lange Túnel do Rossio doorkruist. Na een stop op station Campolide wordt de reis in het daglicht vervolgt. Nadat stel 2351 zojuist uit Sintra is gearriveerd vertrekt stel 2370 van de Comboios de Portugal als trein 18751 hier uit Rossio.


De voor het Portugese spoorwegmuseum in Entroncamento wervende CP 5609 arriveert netjes op tijd met Intercidades 524 uit Porto Campanhã hier te Lissabon Oriente en zal na een korte stop nog doorrijden naar eindstation Lissabon Santa Apolónia.


Carris motorwagen 547 is bestickerd met reclame voor het Portugese biermerk Sagres (smaakt overigens héérlijk!). Het passeert hier de zijkant van Santo António de Lisboa kerk. Op de foto is goed te zien hoe steil sommige wegen zijn waar de tram overheen rijdt. Dit tramstel op lijn 28 zal weldra het centrum van Lissabon bereiken.


Luttele meters ten noorden van de Largo des Portas del Sol komen twee tramlijnen bij elkaar. Lijn 12 rijdt in één richting een rondje rondom het Castelo de São Jorge en komt hier van bovenaf gereden. Lijn 28 rijdt in twee richtingen en komt hier vanuit het centrum naar boven. Met een beetje geluk tref je twee trams op hetzelfde moment in beeld, zoals het geval was op 9 juli 2013 met Carris 563 op lijn 12 en Carris 558 op lijn 28 hier ter hoogte van de Rua de São Tomé.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:27:50 #206
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128918618
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 22:24 schreef Peter het volgende:

[..]

Is dat staatsgeheim dan? :o
Nee, dat niet, maar hij wil de publicatie niet. Maar het scheen wel in de NS Reisplanner te staan _O-
  Redactie Sport zaterdag 13 juli 2013 @ 22:29:27 #207
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_128918675
Mooi plaatjes Zug _O_
Maar waar zijn de goederentreinen? Of hebben ze die niet in Portugal?
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 juli 2013 @ 22:30:51 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_128918724
Heb er wel één geteld inderdaad.

En inderdaad, erg fraaie plaatjes ZugChef!
pi_128918745
Reprise :P


LIssabon ligt aan de oevers van de rivier de Taag. Aan de oevers van de rivier liggen diverse containerterminals en enkele daarvan hebben ook een spooraansluiting. Op de heerlijke ochtend van 3 juli 2013 passeerde de eerste en enige containertrein van de vakantie in noordelijke richting met aan kop de schone CP 5629. Relatief vaak rijden deze treinen met een lok van de nieuwere Siemens 4700-serie maar deze zitten vrijwel allemaal onder de graffiti.
pi_128918869
Zug, gooi die mooie trammetjes ook in PTA / [centraal] Tram Topic deel Twee wil je? :Y.
dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')