precies. Daar passen op dat kopspoor max 4 bakken langs het perronquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:47 schreef dennistd het volgende:
Het binnenkomen op spoor 4 in Zwolle met de IC naar Leeuwarden alleen al
Soms verval ik in mijn dialectquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:51 schreef dennistd het volgende:
Een tukkie rijden? Een stukkie rijden of een tukkie doen kan wel
Die doet dagelijks een tripje Apeldoorn - Hoogeveen en terug met de VAM afvaltreinquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Staat die oranje LOCON 1800 er ook nog?
Slapen op de bokquote:Op woensdag 22 mei 2013 14:50 schreef GlenSpey het volgende:
Hééééél misschien kan ik morgen een tukkie rijden tijdens mijn stage bij de NS. Spannend, want het gaat mn eerste keer worden
Nummertje 9904.quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Staat die oranje LOCON 1800 er ook nog?
quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Aaahhh. Kiek an. Weer wat geleerd. En doet 'ie dat met kopmaken in Deventerror of in Amersfoort?
quote:Op woensdag 22 mei 2013 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
volgens mij kopmaken in Deventer en Zwolle
Tuurlijk wel. Even een stickertje plakken en dan broez'nquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dieseltractie bij ACTS bestaat toch niet meer?
Na 12 jaar hier werken waarvan ik 9 jaar uitgekeken heb over het emplacement mag ik dat zeggenquote:
Code oranje. Sluit ramen en deuren en blijf morgen vooral thuisquote:Op woensdag 22 mei 2013 15:43 schreef MPG het volgende:
[..]
Slapen op de bok?
Is dat wel verstandig?
Kött! Ik mot morgen naar Den Haag...quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:02 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Code oranje. Sluit ramen en deuren en blijf morgen vooral thuis
Ach daar kom ik hoe dan ook niet. Als ik al mag rijden dan zal dat in een rangeerdienst zijn...quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Kött! Ik mot morgen naar Den Haag...
enig idee waar wel? ah, okquote:Op woensdag 22 mei 2013 16:45 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ach daar kom ik hoe dan ook niet. Als ik al mag rijden dan zal dat in een rangeerdienst zijn...
Toen vloog de zekering eruit en stond de trein stil?quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De stopcontacten in OuiGo tgvs gaan tot 100 watt, zojuist getest
Nee, coupezekering eruit. Gelukkig zag niemand dat ik met een campingstrijkijzer in de weer was.quote:Op woensdag 22 mei 2013 16:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Toen vloog de zekering eruit en stond de trein stil?
quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, coupezekering eruit. Gelukkig zag niemand dat ik met een campingstrijkijzer in de weer was.
Ik ben nog meer gekkigheid aan het uithalen. Ik draai op mijn blackberry een wifi hotspot die ik OuiGo Gratuit noem, maar door express een configuratiefout in te stellen kan er niemand op. Al 2 passagiers hebben een servicemedewerker aangesproken, en die loopt bij hoog en laag te beweren dat de trein geen wifi heeft.
Toen liet die passagier zn scherm zien. Je had die kop van die medewerker
quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, coupezekering eruit. Gelukkig zag niemand dat ik met een campingstrijkijzer in de weer was.
Ik ben nog meer gekkigheid aan het uithalen. Ik draai op mijn blackberry een wifi hotspot die ik OuiGo Gratuit noem, maar door express een configuratiefout in te stellen kan er niemand op. Al 2 passagiers hebben een servicemedewerker aangesproken, en die loopt bij hoog en laag te beweren dat de trein geen wifi heeft.
Toen liet die passagier zn scherm zien. Je had die kop moeten zien van die medewerker
Een campingstrijkijzer in de trein? Waarom?quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, coupezekering eruit. Gelukkig zag niemand dat ik met een campingstrijkijzer in de weer was.
Ik ben nog meer gekkigheid aan het uithalen. Ik draai op mijn blackberry een wifi hotspot die ik OuiGo Gratuit noem, maar door express een configuratiefout in te stellen kan er niemand op. Al 2 passagiers hebben een servicemedewerker aangesproken, en die loopt bij hoog en laag te beweren dat de trein geen wifi heeft.
Toen liet die passagier zn scherm zien. Je had die kop moeten zien van die medewerker
Ik zie een uitdaging voor James in zn Fyraquote:Op woensdag 22 mei 2013 17:32 schreef Frenk3nstein het volgende:
Je moet er maar op komen, held! Ik zou zo graag willen weten wat die conducteur dan denkt.
Jezus. Wat een filmpjequote:Op woensdag 22 mei 2013 17:56 schreef Crientj het volgende:
[..]
Een campingstrijkijzer in de trein? Waarom?
Oh en vrouwen in strakke pakjes in dit filmpje;
Je kunt veel leuke geintjes uithalenquote:Op woensdag 22 mei 2013 18:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zie een uitdaging voor James in zn Fyra
Om de stopcontacten te testen natuurlijk!quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:56 schreef Crientj het volgende:
[..]
Een campingstrijkijzer in de trein? Waarom?
Vast deze:quote:
quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, coupezekering eruit. Gelukkig zag niemand dat ik met een campingstrijkijzer in de weer was.
Ik ben nog meer gekkigheid aan het uithalen. Ik draai op mijn blackberry een wifi hotspot die ik OuiGo Gratuit noem, maar door express een configuratiefout in te stellen kan er niemand op. Al 2 passagiers hebben een servicemedewerker aangesproken, en die loopt bij hoog en laag te beweren dat de trein geen wifi heeft.
Toen liet die passagier zn scherm zien. Je had die kop moeten zien van die medewerker
twitter:NS_online twitterde op woensdag 22-05-2013 om 19:33:22Tussen Zaltbommel en Den Bosch is stuk plastic in bovenleiding gewaaid:tot 20.30 u. vallen enkele IC-treinen Utrecht-Eindhoven vv uit #UtEhv reageer retweet
quote:Op woensdag 22 mei 2013 17:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, coupezekering eruit. Gelukkig zag niemand dat ik met een campingstrijkijzer in de weer was.
Ik ben nog meer gekkigheid aan het uithalen. Ik draai op mijn blackberry een wifi hotspot die ik OuiGo Gratuit noem, maar door express een configuratiefout in te stellen kan er niemand op. Al 2 passagiers hebben een servicemedewerker aangesproken, en die loopt bij hoog en laag te beweren dat de trein geen wifi heeft.
Toen liet die passagier zn scherm zien. Je had die kop moeten zien van die medewerker
Bestaat dus kennelijk nog, dat stoom-eilandje in Wolsztynquote:Op woensdag 22 mei 2013 19:46 schreef dennistd het volgende:
Een paar stoomlocs bij elkaar in één trein: http://www.wimp.com/locomotiveparade/
Kolere!quote:Op woensdag 22 mei 2013 19:46 schreef dennistd het volgende:
Een paar stoomlocs bij elkaar in één trein: http://www.wimp.com/locomotiveparade/
En niet eens even vertalen he. De gemiddelde Chateau Migraine drinkende EO-kijker zal wel Frans sprekenquote:
Fuck de breedte van de tunnel, maak de toegangstrappen eens breder dan een meter aubquote:Op woensdag 22 mei 2013 21:08 schreef b2py het volgende:
Tilburg is aanbesteed, het station krijgt een reizigerstunnel met een breedte van 42 meter. De tering.
quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Tilburg, ook zoeen plek waar ik nooit meer wil komen eigenlijk.
Met een grensoverschrijdend ticket naar België, mag je gratis met de Fyra tussen Rotterdam C en Schiphol.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:47 schreef Fiorano het volgende:
Hoeveel Fyra toeslag betaal ik met mijn studenten OV? Of betaal ik dan gewoon niets extra's?
Ga misschien Amsterdam - Oostende (B) treinen, maar zit ff naar de kosten te kijken.
En net als je er echt wat aan hebt, moet je betalen. EN rijdtie eigenlijk niet.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Met een grensoverschrijdend ticket naar België, mag je gratis met de Fyra tussen Rotterdam C en Schiphol.
Wacht. Naar Sittard EN naar Medemblik? Da's mijlen trappen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon vragen wat de dienstregeling van de rit naar Medemblik is
je kunt het de Somda'ers laten gelovenquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wacht. Naar Sittard EN naar Medemblik? Da's mijlen trappen.
Welstandscommissies bestaan uit zure oude mensen. Onvrijwillige euthanasie een optie?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:07 schreef b2py het volgende:
Welstandscommissie legt vervanging overkapping Amsterdam CS stil
AMSTERDAM Ze zijn met stomheid geslagen. De bouwers die al weken bezig zijn de glazen overkapping van het Amsterdamse Centraal Station te vervangen, moeten stoppen met hun werkzaamheden. De welstandscommissie in Amsterdam heeft de renovatie stilgelegd omdat de nieuwe glazen platen niet passend zouden zijn.
Spoorbeheerder Prorail heeft de NS opdracht gegeven om met de vervanging van de 6000 m2 veiligheidsglas te beginnen. Een woordvoerder van de NS zegt dat in overleg met monumentenzorg vast begonnen is met het werk voordat alle vergunningen rond waren. Nu blijkt dat de Commissie voor Welstand en Monumenten Amsterdam niet eens was met de keuze van het type veiligheidsglas en er op stond dat de vervanging werd stilgelegd.
De NS zegt dat er wordt onderzocht of er een alternatief is. De bouwer vreest dat als er een alternatief moet komen, dat dat tonnen kan gaan kosten.
Bron
Lijkt me sterk dat er niet even gepolst is bij de gemeente of de vergunning wel ging komen.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:07 schreef b2py het volgende:
Welstandscommissie legt vervanging overkapping Amsterdam CS stil
AMSTERDAM Ze zijn met stomheid geslagen. De bouwers die al weken bezig zijn de glazen overkapping van het Amsterdamse Centraal Station te vervangen, moeten stoppen met hun werkzaamheden. De welstandscommissie in Amsterdam heeft de renovatie stilgelegd omdat de nieuwe glazen platen niet passend zouden zijn.
Spoorbeheerder Prorail heeft de NS opdracht gegeven om met de vervanging van de 6000 m2 veiligheidsglas te beginnen. Een woordvoerder van de NS zegt dat in overleg met monumentenzorg vast begonnen is met het werk voordat alle vergunningen rond waren. Nu blijkt dat de Commissie voor Welstand en Monumenten Amsterdam niet eens was met de keuze van het type veiligheidsglas en er op stond dat de vervanging werd stilgelegd.
De NS zegt dat er wordt onderzocht of er een alternatief is. De bouwer vreest dat als er een alternatief moet komen, dat dat tonnen kan gaan kosten.
Bron
en liften? Kunnen die er ook af?quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:08 schreef b2py het volgende:
Tilburg is aanbesteed, het station krijgt een reizigerstunnel met een breedte van 42 meter. De tering.
Gelukkig dan hou ik de beste kroeg ter wereld lekker voor mezelfquote:
Nou, uhm, veel plezier dan maar daar in de kroeg!quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:54 schreef bork het volgende:
[..]
Gelukkig dan hou ik de beste kroeg ter wereld lekker voor mezelf![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Met Mat24?quote:Op woensdag 22 mei 2013 22:34 schreef dennistd het volgende:
Ik begrijp nu trouwens ook waarom de ATB voor de rit uitgeschakeld is: naar verluidt wordt er met 160km/h gereden
Zo vaak kom er ook niet meer, moet ik speciaal plannen maar dat doe ik graagquote:Op woensdag 22 mei 2013 22:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Nou, uhm, veel plezier dan maar daar in de kroeg!
Kafee Buitenbeentje uiteraard!quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Over welke kroeg gaat dit eigenlijk bork?
Hee dat lijkt me vlakbij Tribunaal waar ik lang geleden nog weleens met Eftelingcollega's woest uit de bocht gevlogen benquote:
klinkt goed.quote:
PFM, ik zag 2e Pinksterdag een stoeptegel met jouw initialen er in gehouwen naast de publieke toilet op het Janskerkhof (Utrecht), de foto is op bizarre wijze niet op mijn telefoon gebleven. Kun je het e.a. even uitleggen?quote:
Klopt!quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee dat lijkt me vlakbij Tribunaal waar ik lang geleden nog weleens met Eftelingcollega's woest uit de bocht gevlogen ben
Ik wil jullie best een keer mee op sleeptouw nemen hoorquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klinkt goed.
Ook gewoon La Trappe Quadrupel op de lijst hebben staan
ik ben er beruchtquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:10 schreef bork het volgende:
[..]
PFM, ik zag 2e Pinksterdag een stoeptegel met jouw initialen er in gehouwen naast de publieke toilet op het Janskerkhof (Utrecht), de foto is op bizarre wijze niet op mijn telefoon gebleven. Kun je het e.a. even uitleggen?
hehehe.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:11 schreef bork het volgende:
[..]
Ik wil jullie best een keer mee op sleeptouw nemen hoor.
Da's zeker, Duvels (no offencequote:Op woensdag 22 mei 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hehehe.
Iig kun je per dag niet te veel van die La Trappes drinken
Waar kijken we naar Chufi?quote:
De Koninck Triple d'Anvers op De Grote Markt in Antwerpen in een middagzonnetje is ook killing.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:15 schreef bork het volgende:
[..]
Da's zeker, Duvels (no offence) ook niet btw, daar gaan vele stoere verhalen over maar ik trek het spul niet
. Wel lekker hoor
.
Fyra naar Breda, vanaf daar met buslijn 19 naar Antwerpen en vanuit Antwerpen met een Go Pass (1?) verder naar Oostende? Zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan een normaal grensoverschrijdend ticket ook.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:52 schreef Ireyon het volgende:
Maar wat heb je nou aan Fyra als je naar België gaat..
ik heb minder moeite met de Duvelsquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:15 schreef bork het volgende:
[..]
Da's zeker, Duvels (no offence) ook niet btw, daar gaan vele stoere verhalen over maar ik trek het spul niet
. Wel lekker hoor
.
En wat voor pass? Enkeltje antwerpen - oostende was online ¤17quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:25 schreef James1988 het volgende:
Hoe beviel de rit met de JaGa je, Donkergevleugelde_Eend?
[..]
Fyra naar Breda, vanaf daar met buslijn 19 naar Antwerpen en vanuit Antwerpen met een Go Pass (1?) verder naar Oostende? Zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan een normaal grensoverschrijdend ticket ook.
Uit z'n profiel maak ik op dat hij 26- is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Rail Pass waarschijnlijk. Of ben je 26-?
quote:Vlak over de grens met Nederland is de kans groot dat de reizigersdienst op de dertien kilometer lange lijn Aurich – Abelitz wordt gereactiveerd. De lijn is in 2008 heropend voor het goederenvervoer, vooral ten behoeve van een fabrikant van windmolens. Dit is dermate succesvol dat de capaciteit van de lijn moet worden vergroot; tevens wordt het profiel van vrije ruimte aangepast om vijf meter brede lading te kunnen vervoeren. De aanpassing van de lijn voor reizigersvervoer wordt daarin direct meegenomen. Als alle vergunningen tijdig worden verkregen kan de treindienst Aurich – Emden in 2015 beginnen.
Bron: Op de Rails Facebook
Hier het subforum V&A al geprobeerd?quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:37 schreef Facepalm het volgende:
Er zit geen Bahncardkorting op, is zo'n goedkoop ticket die je niet kan annuleren enzo. Probeerde net eBay.de maar die begon te zeiken dat ik pas internationaal mag verkopen als ik 10 keer eerder iets heb verkocht.![]()
Als er hier liefhebbers zijn toevallig, het gaat om EN 476 van Budapest naar Berlijn op 1 juni.
Daarom moet je ook de tunnel nemen en niet via de stationshal gaan (hoewel ik niet zeker weet of spoor 3 vanuit de middentunnel ook bereikbaar is)quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa of de hal door idd. Maar moet wel lukken, tenzij je een dikke negerin met vier sleepkoffers voor je hebt staan op de roltrap. Maar die mogen ook bestaan heb ik gehoord
Huh?quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
middentunnel wel. De noordertunnel juist dan weer niet
Dat lijkt me dan weer heel sterk. Dan is het nog altijd 1-2, 3-4 en 5-7.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:17 schreef Duvel het volgende:
De middeltunnel heeft één opgang voor 1,2,3,4. Noordertunnel separaat voor 1, 2-3, 5 etc.
Nee, spoor 1 t/m 4 zijn kopsporen, ze houden op voor de middentunnel, dus het perron komt voor al deze sporen samen daar waar je vanuit de tunnel op het perron uitkomt. Eén trap, 4 bereikbare perronsporen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer heel sterk. Dan is het nog altijd 1-2, 3-4 en 5-7.
Helemaal waar, ik was ff in de war door de puinhoop rond spoor 1 momenteel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer heel sterk. Dan is het nog altijd 1-2, 3-4 en 5-7.
Pinnacle Studioquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Krijg toch de schurft kut windows![]()
.. probeer je een leuk OuiGo filmpje in elkaar te flansen en als puntje bij paaltje komt genereert ie m niet....
Dat is ook wel duidelijk aan de breedte van het nieuwe perron, ik neem aan dat spoor 2 wat opschruift zodat spoor 3 ook kan opschuiven en zo het perron tussen 2 en 3 wat breder wordt?quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
spoor 1 komt binnenkort weer in dienst. Dan gaat spoor 2 er uit.
Dit wist ik nog niet en het lijkt me uitermate suf.quote:In de toekomst wordt spoor 4 definitief bij de buurtsporen getrokken en is deze niet meer bereikbaar vanuit Arnhem/Den Bosch
Is wel de bedoeling.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit wist ik nog niet en het lijkt me uitermate suf.
het perron tussen 3 en 4 wordt ook wat breder ja door spoor 2 iets meer richting stadskant te verplaatsen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is ook wel duidelijk aan de breedte van het nieuwe perron, ik neem aan dat spoor 2 wat opschruift zodat spoor 3 ook kan opschuiven en zo het perron tussen 2 en 3 wat breder wordt?
het zou wel in de filosofie van een doorstroomstation met weinig wissels passen.quote:[..]
Dit wist ik nog niet en het lijkt me uitermate suf.
Waarschijnlijk, maar is wel een vrij accuraat beeld van wat er komt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:48 schreef Duvel het volgende:
Haha, de versie van 2011 is inmiddels toch al 56 keer herzien?!
lijkt me wel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:48 schreef Duvel het volgende:
Haha, de versie van 2011 is inmiddels toch al 56 keer herzien?!
Best gek, blijkbaar kunnen ze het missen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, maar is wel een vrij accuraat beeld van wat er komt.
het is iig behoorlijk op het randje. Veel aftrappen en bijplaatsen zal er iig niet meer bij zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Best gek, blijkbaar kunnen ze het missen.
Tsja, wel heel veel moeite. Doen we niet. Rangeerbewegingen door het station heenquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
wil je vanaf Cartesiusweg een IC richting Amsterdam versterken dan moet deze via opstelterrein zuid en de Landstraat in positie worden gebracht
je ontkomt er niet aan om het enkele malen per dag te doen, omdat Cartesiusweg nu eenmaal het grootste opstelterrein is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, wel heel veel moeite. Doen we niet. Rangeerbewegingen door het station heen
Nja, misschien planmatig, maar niet ad hoc voor een versterkertjequote:Op donderdag 23 mei 2013 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je ontkomt er niet aan om het enkele malen per dag te doen, omdat Cartesiusweg nu eenmaal het grootste opstelterrein is.
Preciesquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, dan maar een paar te korte treintjes he
Er wordt niet versterkt in Utrecht, hooguit de IC's die daar starten of eindigen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
wil je vanaf Cartesiusweg een IC richting Amsterdam versterken dan moet deze via opstelterrein zuid en de Landstraat in positie worden gebracht
je vergeet nog de uienquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens op station MLV doet de Franse Tuffie netjes omroepen "De Ouigo 6250 van 4 uur komt binnen op spoor 1"
Op ieder ander station hoor je "De TGV-Speciaal 6250 van 5 uur komt binnen op spoor 1", waarbij ik me dan al voorstel dat er een TGV met een enorme kwak Mayo en Curry in het station komt rijden de uitjes glibberend langs de ruiten naar benee.![]()
Of ben ik de enige die zich dat voorstelt bij het horen van TGV-Speciaal
Ik zei ook "de uitjes glibberend langs de ruiten naar benee. "quote:
Lees vandaag dingen maar half geloof ikquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zei ook "de uitjes glibberend langs de ruiten naar benee. "
Jij bij de NS hoeven ze dat niet geel te maken want dat is al reeds.... ach laat ook maarquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs het spoelwater in de plee in company colours
Pisbedrijf.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jij bij de NS hoeven ze dat niet geel te maken want dat is al reeds.... ach laat ook maar
Hopelijk niet met de trein...quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:50 schreef Duvel het volgende:
Tuurlijk, vijf punten per weggesaneerd wissel, degene met de meeste punten wint een weekendje weg.
Een weekendje wachten voordat je eindelijk aan de beurt bent voor die ene wissel die er nog wel ligt?quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan komen ze waarschijnlijk niet ver
veertien keer terugsteken via de Cartesiusweg. Alleen tijdens de daluren natuurlijkquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een weekendje wachten voordat je eindelijk aan de beurt bent voor die ene wissel die er nog wel ligt?
Het maakt voor dit plaatje helemaal niets uit of dat nu vier- of tweesporig is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
Het gaat zo te zien ook al uit van de volledige viersporigheid tussen Utrecht en Woerden, maar er ontbreekt nog een stukje
Die viersporigheid is al nodig vanaf 10 juni 2013. Het nieuwe station Utrecht Leidsche Rijn kan nu geen kwartierdienst krijgen doordat de lijn nog niet geheel viersporig is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:52 schreef b2py het volgende:
Die viersporigheid is pas nodig in 2020, de huidige opzet is ook met de huidige dienstregeling uit te voeren.
Heeft het station voorlopig ook nog niet nodig, vandaar de keuze. In 2020 zou de brug er moeten liggen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:20 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die viersporigheid is al nodig vanaf 10 juni 2013. Het nieuwe station Utrecht Leidsche Rijn kan nu geen kwartierdienst krijgen doordat de lijn nog niet geheel viersporig is.
Ik denk dat fles hier heel veel plezier aan kan hebben...quote:Bravo vous avez réalisé un score de 14400 points.
Vous êtes actuellement 13499ème au classement général
Kul. Die hele viersporigheid die er nu wel ligt is compleet nutteloos doordat de brug er niet ligt. Zo hadden ze beter Utrecht-Utrecht Leidse Rijn viersporig kunnen maken dan dat hele eind naar Woerden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft het station voorlopig ook nog niet nodig, vandaar de keuze. In 2020 zou de brug er moeten liggen.
Nee. Facebook is kutquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Geografieprijsvraag van de SNCF, je kan een weekendje weg winnen
Ik denk dat fles hier heel veel plezier aan kan hebben...
uhuh. Veel inhalingen vinden er op dat stukje van/naar Woerden op dit moment niet plaats.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Kul. Die hele viersporigheid die er nu wel ligt is compleet nutteloos doordat de brug er niet ligt. Zo hadden ze beter Utrecht-Utrecht Leidse Rijn viersporig kunnen maken dan dat hele eind naar Woerden.
De keuze om daar maar 2x/uur te stoppen heeft helemaal niets te maken met wat het station nodig heeft.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft het station voorlopig ook nog niet nodig, vandaar de keuze.
Achteraf roepen is altijd zo makkelijk. Ik vergelijk het ook met de huidige situatie die nu geldt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Kul. Die hele viersporigheid die er nu wel ligt is compleet nutteloos doordat de brug er niet ligt. Zo hadden ze beter Utrecht-Utrecht Leidse Rijn viersporig kunnen maken dan dat hele eind naar Woerden.
Dit snap ik nietquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:42 schreef ReisT het volgende:
Er gaat nu doordeweeks speciaal een extra treinserie rijden omdat er anders helemaal geen trein zou kunnen stoppen op dat extra stationnetje.
Wat ook niet waar is overigens. Als al die cargos nou gewoon over de Betuweroute zouden gaan was het allemaal veel makkelijker.quote:
Was er niet iets met idiote infraheffingen waardoor vervoerders zo veel mogelijk het normale net kiezen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:08 schreef b2py het volgende:
Er is nog wel wat ruimte tussen Utrecht C en Gouda maar die wordt in gebruik genomen door cargo's. Als die cargo's nou eens fijn de BR nemen ben je daar ook van af.
Nee dat valt hartstikke mee.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was er niet iets met idiote infraheffingen waardoor vervoerders zo veel mogelijk het normale net kiezen?
het is meer de hoge investeringen in de locs bij mijn weten die ervoor zorgen dat er nog veel over het gewone net gaat.quote:
En in RailMagazine wordt regelmatig geklaagd over 'veelvuldige storingen' alhoewel die volgens de RailMap van IenM sinds de zomer van 2012 niet meer voorkomen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is meer de hoge investeringen in de locs bij mijn weten die ervoor zorgen dat er nog veel over het gewone net gaat.
Het probleem is hier dat er twee reizigerstreinen (IC en Sprinter) het liefst tegelijkertijd over dezelfde brug willen. Hoe zou het opheffen van een cargopad dat probleem op kunnen lossen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:08 schreef b2py het volgende:
Er is nog wel wat ruimte tussen Utrecht C en Gouda maar die wordt in gebruik genomen door cargo's.
een tweede pad voor 1 van de reizigerstreinen opleveren?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het probleem is hier dat er twee reizigerstreinen (IC en Sprinter) het liefst tegelijkertijd over dezelfde brug willen. Hoe zou het opheffen van een cargopad dat probleem op kunnen lossen?
Ja, dat is dus gewoon een brug ernaast.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een tweede pad voor 1 van de reizigerstreinen opleveren?
Waar eigenlijk? Amsterdam - Rijnkanaal?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, dat is dus gewoon een brug ernaast.
Vanmiddag nog in Alkmaar kunnen zien staan!quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Broek53 op Somda gaat de olympische schommelboot 9525 ontstickerd worden. Zonde dat er weer meer eenheidsworst komt
http://somda.nl/forum/5909/p451015/Ontwikkelingen+bij+VIRM/
Hmm. Goed punt wel. Stonden wel lekkere wijven op trouwensquote:Op donderdag 23 mei 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
NS sponsort NOC*NSF niet meer, dus ik kan me voorstellen dat ze daarom het stel weer blauw/geel willen hebben
Ja. moment van inchecken telt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik moet morgennacht van Amsterdam naar Rotterdam, als ik de nachttrein van 3.45 neem is mijn week-SOV toch gewoon geldig, ondanks dat ik na 4.00 aankom?
Kan dat denk je?quote:Op donderdag 23 mei 2013 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
naar de treinmanager gaan en het zijjn probleem maken
Volgens mij zijn daar wel Europese regeltjes voor. Eigenlijk moet je die altijd bij de hand hebben voor situaties als dezequote:
Nou dan horen we vanzelf wel hoe het afgelopen isquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
De barman zegt dat ze met zn allen in het andere treindeel zitten...
Hou je rekening met de vervaldatum? Dat ze niet geldig zijn in TGV Lyria stond er als het goed is op?quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En de bonnen diez ik van James gekregen heb, gewonnen heeft zijn niet geldig in deze trein , want, hou je vast, het bedrag moet dan ook in zwitserse franken vermeld staan.
2 uur zou ik nemenquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja 25 minuten overstap op een nachttrein is niet echt slim. Dat ik zelf 3 uur van te voren al aanwezig wil zijn is dan weer het andere uiterste maarja
echtquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En de bonnen diez ik van James gekregen heb, gewonnen heeft zijn niet geldig in deze trein , want, hou je vast, het bedrag moet dan ook in zwitserse franken vermeld staan.
Jij gaat vliegen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Treinkopper kost normaal gesproken zeker 2 uur maar laatste tijd heb ik het idee dat dat langer begint te worden... Gelukkig reis ik niet meer met nachttreinen. Kost te veel en duurt te lang.
Hij zit nou bij Mulhouse te kuttenquote:Op donderdag 23 mei 2013 19:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar moet je naar Nice ofzo? Want ik zag dat er gewoon een rechtstreekse NZ is van Austerlitz naar Nice Ville...
NL-traject gratis is ¤1,30 voor jongeren, dus ¤6,30 voor GoPass + Grenskaartje.quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:37 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik denk die go-pass Roosendaal goedkoper is, grenskaartje moet er ook nog bij.
Goeie vraag. Duck?quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat had ik al gezien, maar ik vroeg me af waarom je Paris - Nice via Mulhouse doet.
Mits hij een Go Pass 10 koopt (¤ 50), dat is niet interessant als je verder nooit in België komt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:54 schreef greavy het volgende:
[..]
NL-traject gratis is ¤1,30 voor jongeren, dus ¤6,30 voor GoPass + Grenskaartje.
Ja, oké, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mits hij een Go Pass 10 koopt (¤ 50), dat is niet interessant als je verder nooit in België komt.
quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Peterselie wilde het laatst iets over een bepaald type wissel weten, eentje waarbij de hoofdrichting doorgaande spoorstaven heeft. Zie hier op tijdstip 0:01:40
Nee dat is die 'nieuwe' techniek waar laatst een artikel over stond in Railjournal. De Japanners hebben het al jaren.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Dat is gewoon een niet meer gebruikt wissel wat ze nog niet helemaal gesloopt hebben toch?
Je kunt het goed zien aan de linker tongbeweging. Die heeft zo'n vorm dat die over de linker spoorstaaf heen valt om daarmee de trein "over de spoorstaaf" heen te tillen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]Dat is gewoon een niet meer gebruikt wissel wat ze nog niet helemaal gesloopt hebben toch?
is gewoon handig als je niet al te veel treinen hebt die over het wissel heen moetenquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je kunt het goed zien aan de linker tongbeweging. Die heeft zo'n vorm dat die over de linker spoorstaaf heen valt om daarmee de trein "over de spoorstaaf" heen te tillen.
Ja, nu dus wel. Maar toen ik exact 90 dagen op voorhand mn tickets ging boeken aan het loket stond ie er nog niet in. Mijn beklag is hier al een paak keer voorbij gekomen dat het iedere keer raak is met die NZ. Die doen ze een maand voor vertrekdatum pas open, daar heb ik niks aan.quote:Op donderdag 23 mei 2013 19:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar moet je naar Nice ofzo? Want ik zag dat er gewoon een rechtstreekse NZ is van Austerlitz naar Nice Ville...
nouja, hij stopt ook in Dijon tussendoor, voor hun is dit wel -de- route die daar opstappen. Dus wat dat betreftquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar als je dat weet waarom boek je dan niet gewoon een maand voor vertrek die rechtstreekse NZ? Want ja nu zal het treinpersoneel denken, waarom reis je van Paris naar Nice via Mulhouse. Dat doet toch niemand, dus hup we vertrekken op plantijd. Hoop t niet voor je maarja... Het blijven toch die rare Belgen Fransen.
Moet je maar niet in zo'n achterlijk kutland vol achterlijke sukkels gaan wonenquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja, nu dus wel. Maar toen ik exact 90 dagen op voorhand mn tickets ging boeken aan het loket stond ie er nog niet in. Mijn beklag is hier al een paak keer voorbij gekomen dat het iedere keer raak is met die NZ. Die doen ze een maand voor vertrekdatum pas open, daar heb ik niks aan.
Dan ben je een overstap in Mulhouse dus al lang voorbij?quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
We staan nu in Dijon, als ie zo vertrekt dan loop ik nog wel een keer naar die knakkers toe.
Nee, hij doet parijs, Dijon, Mulhouse, Basel, Zurich.quote:Op donderdag 23 mei 2013 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan ben je een overstap in Mulhouse dus al lang voorbij?
Mooi kutomweggetjequote:Op donderdag 23 mei 2013 20:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Nee, hij doet parijs, Dijon, Mulhouse, Basel, Zurich.
Moet je hem eens 2 Shandy voeren dan staatie al met een pauweveer in zn reet rondjes om de conducteur te rennen op het perronquote:Op donderdag 23 mei 2013 20:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Heel hard bier gaan zuipen
Als het in Frankrijk ook zo is dat spoor 1 aan de stadskant ligt en als ik goed sporen op Google Maps kan tellen, moet ik je helaas teleurstellen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij vertellen of spoor 5 en 6 op mulhouse crossplatform is...
neen. Je zult ff via de loopbrug moetenquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij vertellen of spoor 5 en 6 op mulhouse crossplatform is...
SPOILER: Lourdes-treinOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Conditierit Koninklijk rijtuigOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Open the door, open the door, move move move! Rennen!quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Kan iemand mij vertellen of spoor 5 en 6 op mulhouse crossplatform is...
Ik ben echt benieuwd wat er nu gebeurtquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog geen bericht van Darkwing en die NZ is al 23 minuten geleden vetrokken..
Achterlichtjes kijken?quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik ben echt benieuwd wat er nu gebeurt
Dit is wel zeer ernstig ...quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:37 schreef DriekOplopers het volgende:
Downplayen mislukt!
Voor Beter OV is verbaasd over het besluit van de Inspectie Leefomgeving en Transport om geen onderzoek in te stellen naar een incident op het station van Ruurlo, waar een trein door rood reed en tot stilstand kwam op een overweg waarvan de spoorbomen niet gesloten waren.
De stelling dat “uit het onderzoek van Arriva en ProRail blijkt dat ATB-NG naar behoren heeft gewerkt” is, gezien het door rood rijden van een trein, en daardoor op een overweg met de spoorbomen omhoog tot stilstand komen van die trein, zeer discutabel. Arrvia doet dit in zijn communicatie af als een “inschattingsfout”, maar Voor Beter OV spreekt van een opeenstapeling van missers en overtredingen van de spoorwetgeving.
http://www.voorbeterov.nl/130523.php
Helemaal juistquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:44 schreef greavy het volgende:
Bron is Op de Rails via Facebook, neem ik aan?
ik lig erin hoorquote:Op donderdag 23 mei 2013 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Nog geen bericht van Darkwing en die NZ is al 23 minuten geleden vetrokken..
Er is niemand die de rijdende trein kan stoppen en eens denkt aan de wensen van de reizigers en de goederenvervoerders?quote:
Want een betrouwbare treindienst, en goederentreinen die minder hoeven af te remmen bij Utrecht, is tegen de belangen van reizigers en goederenvervoerders?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is niemand die de rijdende trein kan stoppen en eens denkt aan de wensen van de reizigers en de goederenvervoerders?
Betrouwbare treindienst.. Bepaalde aspecten worden betrouwbaarder, andere juist minder betrouwbaar.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Want een betrouwbare treindienst, en goederentreinen die minder hoeven af te remmen bij Utrecht, is tegen de belangen van reizigers en goederenvervoerders?
Als er iets grote onzin is, dan is dat het wel als je de volumes van goederenvervoer per spoor vergelijkt met de binnenvaart en de weg.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Goederenvervoerders zouden eigenlijk altijd voorrang moeten krijgen. Immers het landsbelang (economie) hangt er van af.
Eindeloos flexibiliteit lijkt me nergens voor nodig. Is leuk voor op de modeltreintafel als je een heleboel geld hebt. Maar ik heb liever dat ze zich erop concentreren om de diensten die men nu heeft en die men in de toekomst daadwerkelijk denkt te hebben, zo goed mogelijk te laten verlopen. Wat nu dus ook gedaan wordt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Betrouwbare treindienst.. Bepaalde aspecten worden betrouwbaarder, andere juist minder betrouwbaar.
Goederentreinen minder remmen: Altijd een goed idee maar er zijn altijd consequenties.
Logistiek vervoerder: A no go...
Toekomstig totaal ander dienstregelingsmodel dan drgl 2013 of PHS: Onmogelijk.
Zet de plussen en minnen even op een rij zou ik zeggen..
mja, die betrouwbaarheid kun je ook met meer flexibiliteit krijgen. Je moet alleen wel willen investeren en genoeg aan onderhoud willen doen. Dat geldt niet alleen voor ProRail, maar zeker ook voor de vervoerders. Het is bijvoorbeeld opvallend om te zien hoe vaak nog een trein van de NS ergens stuk staat te zijn en hoeveel treinen met vervangend materieel worden gereden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Want een betrouwbare treindienst, en goederentreinen die minder hoeven af te remmen bij Utrecht, is tegen de belangen van reizigers en goederenvervoerders?
Iedere paar jaar je infra gaan verbouwen omdat er andere eisen/wensen zijn qua vervoersbehoefte is anders ook niet wenselijk. Wat helemaal hemeltergend is, is dat bijsturingsmogelijkheden zeer beperkt worden zonder dat hiervoor een goed argument wordt gegeven.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Eindeloos flexibiliteit lijkt me nergens voor nodig. Is leuk voor op de modeltreintafel als je een heleboel geld hebt. Maar ik heb liever dat ze zich erop concentreren om de diensten die men nu heeft en die men in de toekomst daadwerkelijk denkt te hebben, zo goed mogelijk te laten verlopen. Wat nu dus ook gedaan wordt.
Maar vast niet alle mensen hier zullen lid zijnquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
greavy is allang lid toch? IK ben zelfs lid.
neequote:Op donderdag 23 mei 2013 22:27 schreef dennistd het volgende:
[..]
Maar vast niet alle mensen hier zullen lid zijn
Eindeloos flexibiliteit is nergens voor nodig nee. Dat klopt. Maar er wordt hier een rare uitruil gemaakt. Van heel veel flexibiliteit naar vrijwel geen flexibiliteit. Zelfs te weinig flexibliteit om IC's uit Amsterdam goed te kunnen keren bij een aanrijding op een overweg in Bunnik. Dat gaat wel erg ver vind ik.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:21 schreef Igen het volgende:
[..]
Eindeloos flexibiliteit lijkt me nergens voor nodig. Is leuk voor op de modeltreintafel als je een heleboel geld hebt. Maar ik heb liever dat ze zich erop concentreren om de diensten die men nu heeft en die men in de toekomst daadwerkelijk denkt te hebben, zo goed mogelijk te laten verlopen. Wat nu dus ook gedaan wordt.
Dat lijkt me lastig. Als je drie keer zo veel wissels hebt, dan heb je in principe drie keer de onderhoudskosten én drie keer zo veel kans op storingen. Dubbel nadeel dus.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, die betrouwbaarheid kun je ook met meer flexibiliteit krijgen. Je moet alleen wel willen investeren en genoeg aan onderhoud willen doen.
Dat is beter dan dat je een olievlek door het hele net krijgt.quote:Als je wel van PHS uit gaat en alle wisselsaneringen die ook onder het mom van dit project uitgevoerd worden dan kun je één ding niet gebruiken en dat is dat een trein onderweg stuk gaat, want dan heeft de gehele corridor er last van.
RTV Noordquote:Nederlandse en Duitse bestuurders moeten zich gezamenlijk inzetten voor de verbetering van de spoorlijn van Groningen naar Leer. Gedeputeerde Boumans wil daarvoor een sociëteit oprichten met daarin vertegenwoordigers van overheden en het bedrijfsleven van beide kanten van de grens.
Doel is om zo meer geld op tafel te krijgen voor de spoorlijn.
De provincie Groningen maakte onlangs al bekend fors te willen investeren in de spoorverbindingen tussen Groningen en Leer. Uit de compensatiepot voor de Zuiderzeelijn gaat 85 miljoen naar de Wiederline, zoals de spoorlijn sinds vorig jaar heet. Met hulp van het Rijk, de Duitse overheid en het bedrijfsleven wil gedeputeerde Boumans dit bedrag het liefst verdubbeld zien.
Ook wil Boumans in gesprek met staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu. Boumans wil aanspraak maken op een bedrag van 35 miljoen dat bij het ministerie nog op de plank ligt. Het geld is bedoeld voor verbetering van internationale treinverbindingen. Het uiteindelijke doel is om de reistijd tussen Groningen en Bremen terug te dringen van bijna 163 minuten tot 83 minuten.
De provincie heeft nog zeven jaar de tijd om de verbeteringen door te voeren. Voor 2020 moet het geld uit de compensatiepot voor de zuiderzeelijn namelijk zijn uitgegeven.
dat moet je op de sprintersporen en de sporen van de Noord-Oost gaan doen ...quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Eindeloos flexibiliteit is nergens voor nodig nee. Dat klopt. Maar er wordt hier een rare uitruil gemaakt. Van heel veel flexibiliteit naar vrijwel geen flexibiliteit. Zelfs te weinig flexibliteit om IC's uit Amsterdam goed te kunnen keren bij een aanrijding op een overweg in Bunnik. Dat gaat wel erg ver vind ik.
Hmm dat is wel een probleem ja.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Eindeloos flexibiliteit is nergens voor nodig nee. Dat klopt. Maar er wordt hier een rare uitruil gemaakt. Van heel veel flexibiliteit naar vrijwel geen flexibiliteit. Zelfs te weinig flexibliteit om IC's uit Amsterdam goed te kunnen keren bij een aanrijding op een overweg in Bunnik. Dat gaat wel erg ver vind ik.
Je maakt een denkfout.. Je slaat het bruggetje oorzaak=gevolg. Storing=overlast. Nu kan je echter vaak op een ander perronspoor terecht met weinig overlast of om een defect wissel heen rijden. Daarmee zorgt een storing voor overlast. Maar als dat niet meer kan zorgt een storing voor veel meer overlast. Minder storingen betekent lang niet dat het netto gevolg voor de reiziger minder is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig. Als je drie keer zo veel wissels hebt, dan heb je in principe drie keer de onderhoudskosten én drie keer zo veel kans op storingen. Dubbel nadeel dus.
Iets minder flexibiliteit kan prima, maar je moet niet alles rücksichtslos weg gaan halen. Dat van die extra kosten valt wel mee, mits je op tijd onderhoud pleegt. Met de flexibiliteit kun je juist weer wat terugwinnen doordat je bij verstoringen makkelijker onderweg kunt keren bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt me lastig. Als je drie keer zo veel wissels hebt, dan heb je in principe drie keer de onderhoudskosten én drie keer zo veel kans op storingen. Dubbel nadeel dus.
en dat wordt dus lastig in de plannen ...quote:Dat is beter dan dat je een olievlek door het hele net krijgt.
Hoe zit dat eigenlijk als een trein bij Amsterdam Amstel stuk gaat? Wordt dan de dienst niet gewoon op Amsterdam CS en Utrecht CS afgekapt zodat de rest van de corridor geen last heeft?
Voor Beter OV komt met een reactie.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Er is niemand die de rijdende trein kan stoppen en eens denkt aan de wensen van de reizigers en de goederenvervoerders?
Wat is 'vaak'?quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Je maakt een denkfout.. Je slaat het bruggetje oorzaak=gevolg. Storing=overlast. Nu kan je echter vaak op een ander perronspoor terecht met weinig overlast of om een defect wissel heen rijden. Daarmee zorgt een storing voor overlast. Maar als dat niet meer kan zorgt een storing voor veel meer overlast. Minder storingen betekent lang niet dat het netto gevolg voor de reiziger minder is.
Dit dus.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Men vergeet ook een beetje dat het huidige probleem van Utrecht ook helemaal niet is dat de treinen door elkaar heen zouden rijden, dat doen ze namelijk niet omdat ze over vrij routes rijden in de standaarddienstregeling. De reden dat Utrecht zo vaak helemaal plat gaat is dat er veel personeelsoverstappen zijn, die lastig te managen zijn als er meerdere corridors uit komen te liggen.
De gevolgen van verstoringen worden straks veel groter.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat is 'vaak'?
Straks verdwijnt 2/3 van alle wissels. Grofweg neemt de kans op storingen, bij gelijkblijvende betrouwbaarheid, alleen al daarom met 2/3 af. Maar in principe heb je straks ook 3 keer zo veel geld per wissel voor onderhoud beschikbaar, zodat de kans op storingen nog verder zou moeten afnemen.
Dan is dus de vraag: hoe verhoudt dat zich met de flexibiliteit? Stel dat de kans op storingen straks met een factor 4 of 5 afneemt, wordt dat in de huidige situatie dan gecompenseerd door een factor 4 of 5 meer mogelijkheden om een wisselstoring te omzeilen via flexibiliteit?
* Ding Dong * Dames en Heren. Vanwege een aanrijding bij Bunnik rijden de treinen van 17 en 47 over het uur naar Amersfoort niet. U kunt gebruik maken van de sprinter en overige intercity's.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat moet je op de sprintersporen en de sporen van de Noord-Oost gaan doen ...
Ze proberen je gewoon een rad voor ogen te draaien door het uitkotsen van zo veel mogelijk informatie, of zo je wilt wanformatie. Zo veel mogelijk woorden, zinnen, letters. Het begint trekjes te vertonen van Frivolous Litigationquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:08 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tering.
Nog meer leeswerk.
Nog meer werk aan de winkel.
*zachtjes huilt*
quote:The Judge doesn't tell you you are wrong, he tells you you are out of your mind
het zou zomaar kunnen jaquote:Op donderdag 23 mei 2013 22:44 schreef dennistd het volgende:
[..]
* Ding Dong * Dames en Heren. Vanwege een aanrijding bij Bunnik rijden de treinen van 17 en 47 over het uur naar Amersfoort niet. U kunt gebruik maken van de sprinter en overige intercity's.
Nou ja, niet het sein veilig schieten en door rood vertrekken komt natuurlijk in de praktijk grofweg op hetzelfde neer. Het is vooral jammer dat de ATB-NG de trein daar blijkbaar niet vóór een gevaarpunt kan stilzetten.quote:Op donderdag 23 mei 2013 21:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit is wel zeer ernstig ...
Ik hoop dat het ILT deze situatie aan een grondig onderzoek gaat onderwerpen, want 3 cruciale fouten achter elkaar is wel te veel van het verkeerde ...
Nu ligt soms heel Utrecht eruit, dat kun je moeilijk overtreffen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 22:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De gevolgen van verstoringen worden straks veel groter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |