abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Sport woensdag 22 mei 2013 @ 14:48:31 #1
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126857208

Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, heeft niet zoveel met dit soort lijstjes.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Vooral al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
eus.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
monopoly%20spin.gif Monopoly, Machinist (in opleiding). Voor al uw veiligheidsvestjes en foto's op emplacementen.
162.gif Crientj, Ginger, ex-servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
ouigoo.png Darkwing_Duck, beoefent zijn spoorhobby in de regio Parijs.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
fyrav250%2060x60.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al u Kruidvatkaartjes over de grens.

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig.

>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig.
Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht.

>> Reizen over de HSL-Zuid
NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject.

Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe.

>> Fyra Amsterdam<->Brussel
Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen.

>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden.

>> Afkortingen en treinserienummers
Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht.
Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit.

>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ^O^

>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd:
Blijbol.
• De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden.
• De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen).
jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar).
• Als joker _O_ : De tariefcalculator van DB Netz voor binnen Duitsland.

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
Hoek van Holland Haven - von_Preussen
Kesteren - Dr_Flash
Buitenpost - Peterselieman
Newcastle Central Station - bork
IJmondlijn - von_Preussen
Harlingen (- Haven) - Greavy
Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy
Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy

>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash
6834 kilometer InterRail - Igen
Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash
Polen - Zug-Chef
Eerste Klas door Nederland - Ireyon
Zwitserland - sander89
De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp
Monaco - KapiteinT
Koninklijke wachtkamers - Bork
NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash
Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon
InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100
Treinen rond Basel - Dr_Flash
Station Visé - KapiteinT
InnoTrans 2010 - James1988
Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon
Reisje voor het goede doel - Greavy
Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen
Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef
Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork
Europabahn/Rheintalbahn - bork

>> Achter de schermen
De cabine van een Class 66 - Monopoly
De cabine van een G-2000 - Monopoly
De cabine van een DM'90 - Monopoly
Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey
Fotoverslag over VIRM - GlenSpey
De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam
De cabine van een G1206 - Mirgeam
Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 14:49:08 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126857240
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:47 schreef dennistd het volgende:
Het binnenkomen op spoor 4 in Zwolle met de IC naar Leeuwarden alleen al 8)7
precies. Daar passen op dat kopspoor max 4 bakken langs het perron _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_126857302
Hééééél misschien kan ik morgen een tukkie rijden tijdens mijn stage bij de NS. Spannend, want het gaat mn eerste keer worden :)
  Redactie Sport woensdag 22 mei 2013 @ 14:51:56 #4
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126857366
Een tukkie rijden? Een stukkie rijden of een tukkie doen kan wel :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_126857474
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:51 schreef dennistd het volgende:
Een tukkie rijden? Een stukkie rijden of een tukkie doen kan wel :P
Soms verval ik in mijn dialect ;(

Of zou het luiheid zijn geweest :P
pi_126857736
We kwamen gewoon op 7 binnen :P
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:06:47 #7
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_126858031
Ik kom nu ook Zwolle binnen gerold, vanuit Leeuwarden dan :-P
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_126858294
Het viel mij vanochtend op hoe lelijk de uitsparingen waarin vroeger bij ICRm de deurgrepen zaten zijn dichtgemaakt. Er is een passend stukje metaal ingewerkt dat dan is afwerkt met folie (?). Het mocht blijkbaar weer niets kosten aan geld en tijd.
pi_126858429
Gespot, dieselloc van ACTS bij Apeldoorn.
pi_126858985
Staat die oranje LOCON 1800 er ook nog?
Bier.
pi_126859150
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Die doet dagelijks een tripje Apeldoorn - Hoogeveen en terug met de VAM afvaltrein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 15:33:54 #12
Maffe Fries
pi_126859307
maak er maar Wijster van :+

we zijn een beetje allergisch voor Hoogeveen hier ;)
pi_126859322
Aaahhh. Kiek an. Weer wat geleerd. En doet 'ie dat met kopmaken in Deventerror of in Amersfoort?
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 15:38:23 #14
Maffe Fries
pi_126859542
volgens mij kopmaken in Deventer en Zwolle
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:43:27 #15
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_126859786
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 14:50 schreef GlenSpey het volgende:
Hééééél misschien kan ik morgen een tukkie rijden tijdens mijn stage bij de NS. Spannend, want het gaat mn eerste keer worden :)
Slapen op de bok :? ?
Is dat wel verstandig :X ?
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  woensdag 22 mei 2013 @ 15:43:51 #16
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_126859813
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:16 schreef b2py het volgende:
Dieseltractie bij ACTS bestaat toch niet meer?
pi_126859815
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Nummertje 9904.
pi_126859941
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Aaahhh. Kiek an. Weer wat geleerd. En doet 'ie dat met kopmaken in Deventerror of in Amersfoort?
:o Terror!? o|O
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:38 schreef Peterselieman het volgende:
volgens mij kopmaken in Deventer en Zwolle
^O^
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 15:50:51 #19
Maffe Fries
pi_126860179
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dieseltractie bij ACTS bestaat toch niet meer?
Tuurlijk wel. Even een stickertje plakken en dan broez'n
pi_126860223
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:45 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

:o Terror!? o|O
Na 12 jaar hier werken waarvan ik 9 jaar uitgekeken heb over het emplacement mag ik dat zeggen :@ ;)
Bier.
pi_126860770
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:43 schreef MPG het volgende:

[..]

Slapen op de bok :? ?
Is dat wel verstandig :X ?
Code oranje. Sluit ramen en deuren en blijf morgen vooral thuis :Y)
pi_126861395
Vanochtend te Nieuw-Amsterdam als gevolg van een stroomstoring een sein- en wisselstoring. Prima, was met een uur opgelost. Wat onze vrienden van Arriva vervolgens niet melden is dat het wisselstoringgedeelte niet geheel opgelost is; te Nieuw-Amsterdam is maar 1 spoor beschikbaar terwijl daar normaal de stoptrein ri. Emmen en de stoptrein ri. Zwolle kruisen.

Gevolg is dat de stoptrein ri. Emmen in Coevorden 20-25 minuten kan wachten op de stoptrein naar Zwolle. Vanaf daar wordt er verder gereden; de volgende sneltrein zit er dan al pal achter. Dat gaat zo ongeveer de hele middag al. Maar enige melding? Non. KutArriva. :%
Hooray for beer.
pi_126861916
Eind mei, mensen staan nog steeds tegen de warmtezuilen aan. Zucht.
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:28:11 #24
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126861996
quote:
17s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:02 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Code oranje. Sluit ramen en deuren en blijf morgen vooral thuis :Y)
Kött! Ik mot morgen naar Den Haag...
pi_126862800
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Kött! Ik mot morgen naar Den Haag...
Ach daar kom ik hoe dan ook niet. Als ik al mag rijden dan zal dat in een rangeerdienst zijn...
pi_126862857
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:45 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Ach daar kom ik hoe dan ook niet. Als ik al mag rijden dan zal dat in een rangeerdienst zijn...
enig idee waar wel? ah, ok :)

[ Bericht 10% gewijzigd door Maegrim op 22-05-2013 17:29:40 (dm) ]
  woensdag 22 mei 2013 @ 16:47:46 #27
200192 Darkwing_Duck
pi_126862900
De stopcontacten in OuiGo tgvs gaan tot 100 watt, zojuist getest 8-)
pi_126862999
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De stopcontacten in OuiGo tgvs gaan tot 100 watt, zojuist getest 8-)
Toen vloog de zekering eruit en stond de trein stil? :+
pi_126863118
Grmbl. Ik stuur de NS een suggestie via email dat ze hun Wifi net als bij de DSB moeten inrichten zodat je een useraccount aanmaakt en niet iedere keer weer die voorwaarden hoeft te accepteren en dat dat makkelijk met een RADIUS-servertje is op te lossen en dat het misschien in samenwerking met SURFdiensten of SLBdiensten leuk zou zijn om eduroam in de trein aan te bieden. Krijg ik een mailtje terug met deze inhoud:

"U vraagt of het mogelijk is om een samenwerking op dit gebied met ons bedrijf aan te gaan. Hiervoor wil u verwijzen naar de volgende website: http://www.nsprocurement.nl/"

Krijg ff lekker het heen en weer. Begrijpend lezen is een kunst.
Bier.
pi_126863297
Er zitten daar waarschijnlijk mensen waar ze subsidie voor krijgen, wat had je dan verwacht?
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:09:45 #31
200192 Darkwing_Duck
pi_126863854
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:49 schreef Igen het volgende:

[..]

Toen vloog de zekering eruit en stond de trein stil? :+
Nee, coupezekering eruit. Gelukkig zag niemand dat ik met een campingstrijkijzer in de weer was.

Ik ben nog meer gekkigheid aan het uithalen. Ik draai op mijn blackberry een wifi hotspot die ik OuiGo Gratuit noem, maar door express een configuratiefout in te stellen kan er niemand op. Al 2 passagiers hebben een servicemedewerker aangesproken, en die loopt bij hoog en laag te beweren dat de trein geen wifi heeft.

Toen liet die passagier zn scherm zien. Je had die kop moeten zien van die medewerker :')
pi_126863892
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, coupezekering eruit. Gelukkig zag niemand dat ik met een campingstrijkijzer in de weer was.

Ik ben nog meer gekkigheid aan het uithalen. Ik draai op mijn blackberry een wifi hotspot die ik OuiGo Gratuit noem, maar door express een configuratiefout in te stellen kan er niemand op. Al 2 passagiers hebben een servicemedewerker aangesproken, en die loopt bij hoog en laag te beweren dat de trein geen wifi heeft.

Toen liet die passagier zn scherm zien. Je had die kop van die medewerker :')
_O- Boefje! :+
pi_126863954
Hahaha held! _O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 17:13:09 #34
Maffe Fries
pi_126864005
Goed bezig Darkwing :)
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:19:58 #35
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_126864319
quote:

[..]

Toen liet die passagier zn scherm zien. Je had die kop moeten zien van die medewerker :')
o|O _O- _O-
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_126864898
Je moet er maar op komen, held! Ik zou zo graag willen weten wat die conducteur dan denkt. _O-
  woensdag 22 mei 2013 @ 17:43:37 #37
200192 Darkwing_Duck
pi_126865443
Jullie kunnen hetzelfde geintje natuurlijk uithalen in de bar van de pimpel ofzo. Dan noem je je netwerkje "Wifi Bahn - coupons bij bar verfugbar" ofzo.

Ach, ik heb wel meer van dat soort grappen in dezelfde categorie, maar misschien niet handig om hier neer te zetten :p
pi_126866041
quote:

[..]

Een campingstrijkijzer in de trein? Waarom? :')

Oh en vrouwen in strakke pakjes in dit filmpje;
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:01:04 #39
200192 Darkwing_Duck
pi_126866229
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:32 schreef Frenk3nstein het volgende:
Je moet er maar op komen, held! Ik zou zo graag willen weten wat die conducteur dan denkt. _O-
Ik zie een uitdaging voor James in zn Fyra :P
pi_126866296
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:56 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oh en vrouwen in strakke pakjes in dit filmpje;
Jezus. Wat een filmpje :')
  woensdag 22 mei 2013 @ 18:18:03 #41
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126866939
quote:
1s.gif Op woensdag 22 mei 2013 18:01 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik zie een uitdaging voor James in zn Fyra :P
Je kunt veel leuke geintjes uithalen O-)
pi_126866972
Ik kwam niet veel verder dan op fluitjes blazen en mensen zien rennen, maar dat staat ook al op youtube :')
pi_126867815
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 17:56 schreef Crientj het volgende:

[..]

Om de stopcontacten te testen natuurlijk! ^O^
  Redactie Sport woensdag 22 mei 2013 @ 18:59:03 #44
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126868553
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 15:16 schreef b2py het volgende:
Vast deze:
Is een plukloc van EETC
PM mij!
pi_126868702
Ja die ja!
Die andere dieselloc van ACTS zag ik trouwens in Amersfoort maar ik dacht, die laat ik nu even achterwege :P
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:24:56 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126869797
quote:

[..]

_O- goein garp :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_126870389
NS_online twitterde op woensdag 22-05-2013 om 19:33:22 Tussen Zaltbommel en Den Bosch is stuk plastic in bovenleiding gewaaid:tot 20.30 u. vallen enkele IC-treinen Utrecht-Eindhoven vv uit #UtEhv reageer retweet
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:34:50 #48
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126870429
Mooi, een stuk plastic van 80 km lang.
  Redactie Sport woensdag 22 mei 2013 @ 19:36:51 #49
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126870565
Dat er nu niet gekeerd wordt in Den Bosch kan ik me eerlijk gezegd wel voorstellen: er zijn maar drie sporen beschikbaar door de werkzaamheden.
PM mij!
pi_126870590
quote:

[..]

:D :X
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:42:15 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126870912
quote:
9s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:34 schreef Dr_Flash het volgende:
Mooi, een stuk plastic van 80 km lang.
Dat dat een uur moet duren...
  Redactie Sport woensdag 22 mei 2013 @ 19:44:16 #52
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126871017
Tja, er zal toch eerst een ladder of bordeswagen moeten komen..
PM mij!
pi_126871068
Stormmobiel mag ook!
  Redactie Sport woensdag 22 mei 2013 @ 19:46:44 #54
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126871173
Een paar stoomlocs bij elkaar in één trein: http://www.wimp.com/locomotiveparade/
PM mij!
pi_126871306
Daar gingen de CO2 normen van Europa.. :P
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 19:49:00 #56
Maffe Fries
pi_126871312
ze mogen nog wel even oefenen op het fluitconcert :P
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:51:33 #57
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126871485
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:46 schreef dennistd het volgende:
Een paar stoomlocs bij elkaar in één trein: http://www.wimp.com/locomotiveparade/
Bestaat dus kennelijk nog, dat stoom-eilandje in Wolsztyn ^O^
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:54:59 #58
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126871728
Rail Away NL 2 NU
pi_126871742
Waar gaat het NU over?
  woensdag 22 mei 2013 @ 19:56:11 #60
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_126871805
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:55 schreef b2py het volgende:
Waar gaat het NU over?
Treinen enzo.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_126871832
quote:
11s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Rail Away NL 2 NU
*zap*
pi_126871898
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:55 schreef b2py het volgende:
Waar gaat het NU over?
Corsica zo te zien
pi_126871969
Wel verrassend dat per shot het aantal wagons toeneemt van de trein.. Vertrok 1 met, inmiddels al 3.
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:06:57 #64
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126872510
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 19:46 schreef dennistd het volgende:
Kolere!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 22 mei 2013 @ 20:22:34 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126873629
Zag er goed uit, wil ik ook weleens heen :Y
pi_126875879
Train à Grande Vibration!
pi_126876251
Welstandscommissie legt vervanging overkapping Amsterdam CS stil

AMSTERDAM Ze zijn met stomheid geslagen. De bouwers die al weken bezig zijn de glazen overkapping van het Amsterdamse Centraal Station te vervangen, moeten stoppen met hun werkzaamheden. De welstandscommissie in Amsterdam heeft de renovatie stilgelegd omdat de nieuwe glazen platen niet passend zouden zijn.

Spoorbeheerder Prorail heeft de NS opdracht gegeven om met de vervanging van de 6000 m2 veiligheidsglas te beginnen. Een woordvoerder van de NS zegt dat in overleg met monumentenzorg vast begonnen is met het werk voordat alle vergunningen rond waren. Nu blijkt dat de Commissie voor Welstand en Monumenten Amsterdam niet eens was met de keuze van het type veiligheidsglas en er op stond dat de vervanging werd stilgelegd.

De NS zegt dat er wordt onderzocht of er een alternatief is. De bouwer vreest dat als er een alternatief moet komen, dat dat tonnen kan gaan kosten.

Bron
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:08:26 #68
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126876311
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:01 schreef b2py het volgende:
Train à Grande Vibration!
En niet eens even vertalen he. De gemiddelde Chateau Migraine drinkende EO-kijker zal wel Frans spreken :{w
pi_126876345
Tilburg is aanbesteed, het station krijgt een reizigerstunnel met een breedte van 42 meter. De tering.
pi_126877694
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:08 schreef b2py het volgende:
Tilburg is aanbesteed, het station krijgt een reizigerstunnel met een breedte van 42 meter. De tering.
Fuck de breedte van de tunnel, maak de toegangstrappen eens breder dan een meter aub
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:33:15 #71
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126877878
Tilburg, ook zoeen plek waar ik nooit meer kom eigenlijk.
pi_126878053
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Tilburg, ook zoeen plek waar ik nooit meer wil komen eigenlijk.
^O^
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:47:43 #73
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_126878755
Hoeveel Fyra toeslag betaal ik met mijn studenten OV? Of betaal ik dan gewoon niets extra's?
Ga misschien Amsterdam - Oostende (B) treinen, maar zit ff naar de kosten te kijken.
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 21:48:10 #74
Maffe Fries
pi_126878777
2,30 euro toeslag voor een enkele reis
pi_126879030
Maar wat heb je nou aan Fyra als je naar België gaat..
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 21:54:23 #76
Maffe Fries
pi_126879174
meeglippen met de testrit die af en toe rijdt ;)
pi_126879325
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:47 schreef Fiorano het volgende:
Hoeveel Fyra toeslag betaal ik met mijn studenten OV? Of betaal ik dan gewoon niets extra's?
Ga misschien Amsterdam - Oostende (B) treinen, maar zit ff naar de kosten te kijken.
Met een grensoverschrijdend ticket naar België, mag je gratis met de Fyra tussen Rotterdam C en Schiphol.
  woensdag 22 mei 2013 @ 21:59:37 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126879449
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Met een grensoverschrijdend ticket naar België, mag je gratis met de Fyra tussen Rotterdam C en Schiphol.
En net als je er echt wat aan hebt, moet je betalen. EN rijdtie eigenlijk niet.

Mooie bizniz man :P
  Redactie Sport woensdag 22 mei 2013 @ 22:01:56 #79
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126879572
Om somda lees ik dat zaterdag een rit gereden wordt voor de donateurs van het spoorwegmuseum. De rit wordt gereden met de Mat'24 (blokkendoos) en vertrekt om 12.22u uit Utrecht naar Sittard. Vanaf daar wordt met een 6400-loc naar Born gereden.

edit: hij is al weer weg van somda
PM mij!
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:05:40 #80
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126879800
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:01 schreef dennistd het volgende:

edit: hij is al weer weg van somda
Ga eens vragen? O-)
  Redactie Sport woensdag 22 mei 2013 @ 22:23:43 #81
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126880867
Doe het lekker zelf >:)
PM mij!
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:24:12 #82
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126880896
Sukkels daar.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 22:28:14 #83
Maffe Fries
pi_126881173
Gewoon vragen wat de dienstregeling van de rit naar Medemblik is :P

gaan vast een aantal m flippen, omdat de trein de andere kant op rijdt :P
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:28:50 #84
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126881222
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:28 schreef Peterselieman het volgende:
Gewoon vragen wat de dienstregeling van de rit naar Medemblik is :P
Wacht. Naar Sittard EN naar Medemblik? Da's mijlen trappen.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 22:32:29 #85
Maffe Fries
pi_126881448
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wacht. Naar Sittard EN naar Medemblik? Da's mijlen trappen.
je kunt het de Somda'ers laten geloven :+
  Redactie Sport woensdag 22 mei 2013 @ 22:34:27 #86
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126881557
Ik begrijp nu trouwens ook waarom de ATB voor de rit uitgeschakeld is: naar verluidt wordt er met 160km/h gereden :o
PM mij!
pi_126882101
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:07 schreef b2py het volgende:

AMSTERDAM Ze zijn met stomheid geslagen. De bouwers die al weken bezig zijn de glazen overkapping van het Amsterdamse Centraal Station te vervangen, moeten stoppen met hun werkzaamheden. De welstandscommissie in Amsterdam heeft de renovatie stilgelegd omdat de nieuwe glazen platen niet passend zouden zijn.

Spoorbeheerder Prorail heeft de NS opdracht gegeven om met de vervanging van de 6000 m2 veiligheidsglas te beginnen. Een woordvoerder van de NS zegt dat in overleg met monumentenzorg vast begonnen is met het werk voordat alle vergunningen rond waren. Nu blijkt dat de Commissie voor Welstand en Monumenten Amsterdam niet eens was met de keuze van het type veiligheidsglas en er op stond dat de vervanging werd stilgelegd.

De NS zegt dat er wordt onderzocht of er een alternatief is. De bouwer vreest dat als er een alternatief moet komen, dat dat tonnen kan gaan kosten.

Bron
Welstandscommissies bestaan uit zure oude mensen. Onvrijwillige euthanasie een optie?
Bier.
pi_126882642
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:07 schreef b2py het volgende:

Bron
Lijkt me sterk dat er niet even gepolst is bij de gemeente of de vergunning wel ging komen.

Om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat er geen ander of beter alternatief is, met alle extra kosten die er door de vertraging bijkomen tot gevolg.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:54:03 #89
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_126882699
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:08 schreef b2py het volgende:
en liften? Kunnen die er ook af?
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:54:56 #90
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_126882770
quote:
12s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:36 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

^O^
Gelukkig dan hou ik de beste kroeg ter wereld lekker voor mezelf ^O^ ^O^ _O_ _O_ _O_ _O_ w/ w/ w/ *O* *O* *O* *O* :6 :6 :6 :6 :6 :6 :6 :9 :9 :9 :9 :9 :Y) :o
pi_126882803
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:54 schreef bork het volgende:

[..]

Gelukkig dan hou ik de beste kroeg ter wereld lekker voor mezelf ^O^ ^O^ _O_ _O_ _O_ _O_ w/ w/ w/ *O* *O* *O* *O* :6 :6 :6 :6 :6 :6 :6 :9 :9 :9 :9 :9 :Y) :o
Nou, uhm, veel plezier dan maar daar in de kroeg! :D
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:56:22 #92
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126882858
quote:
12s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:34 schreef dennistd het volgende:
Ik begrijp nu trouwens ook waarom de ATB voor de rit uitgeschakeld is: naar verluidt wordt er met 160km/h gereden :o
Met Mat24?
  woensdag 22 mei 2013 @ 22:56:38 #93
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_126882872
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Nou, uhm, veel plezier dan maar daar in de kroeg! :D
Zo vaak kom er ook niet meer, moet ik speciaal plannen maar dat doe ik graag :) :Y .
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:01:51 #94
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126883214
Over welke kroeg gaat dit eigenlijk bork?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 23:05:09 #95
Maffe Fries
pi_126883410
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Met Mat24?
Turbo jonguh
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:06:39 #96
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_126883506
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:01 schreef Dr_Flash het volgende:
Over welke kroeg gaat dit eigenlijk bork?
Kafee Buitenbeentje uiteraard! _O_
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:07:19 #97
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126883558
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Turbo jonguh
pi_126883619
_O-
Bier.
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:08:38 #99
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126883644
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:06 schreef bork het volgende:

[..]

Hee dat lijkt me vlakbij Tribunaal waar ik lang geleden nog weleens met Eftelingcollega's woest uit de bocht gevlogen ben ^O^
pi_126883737
quote:
5s.gif Op woensdag 22 mei 2013 22:54 schreef bork het volgende:

[..]

en liften? Kunnen die er ook af?
Ongetwijfeld.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 23:10:23 #101
Maffe Fries
pi_126883768
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:06 schreef bork het volgende:

[..]

klinkt goed.

Ook gewoon La Trappe Quadrupel op de lijst hebben staan _O_
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:10:53 #102
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_126883805
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Turbo jonguh
PFM, ik zag 2e Pinksterdag een stoeptegel met jouw initialen er in gehouwen naast de publieke toilet op het Janskerkhof (Utrecht), de foto is op bizarre wijze niet op mijn telefoon gebleven. Kun je het e.a. even uitleggen?
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:11:08 #103
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_126883826
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hee dat lijkt me vlakbij Tribunaal waar ik lang geleden nog weleens met Eftelingcollega's woest uit de bocht gevlogen ben ^O^
Klopt! :Y
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:11:46 #104
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_126883866
quote:
10s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:10 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

klinkt goed.

Ook gewoon La Trappe Quadrupel op de lijst hebben staan _O_
Ik wil jullie best een keer mee op sleeptouw nemen hoor ;) .
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:11:56 #105
200192 Darkwing_Duck
pi_126883879
laatmaar
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:12:41 #106
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_126883935
ff wat plains op NED2
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 23:12:51 #107
Maffe Fries
pi_126883948
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:10 schreef bork het volgende:

[..]

PFM, ik zag 2e Pinksterdag een stoeptegel met jouw initialen er in gehouwen naast de publieke toilet op het Janskerkhof (Utrecht), de foto is op bizarre wijze niet op mijn telefoon gebleven. Kun je het e.a. even uitleggen?
ik ben er berucht ;)
pi_126883996
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:12 schreef chufi het volgende:
ff wat plains op NED2
Iets gewoons? Vlaktes?
Bier.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 23:13:44 #109
Maffe Fries
pi_126884010
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:11 schreef bork het volgende:

[..]

Ik wil jullie best een keer mee op sleeptouw nemen hoor ;) .
hehehe.

Iig kun je per dag niet te veel van die La Trappes drinken :P
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:15:11 #110
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_126884114
quote:
14s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

hehehe.

Iig kun je per dag niet te veel van die La Trappes drinken :P
Da's zeker, Duvels (no offence :X ) ook niet btw, daar gaan vele stoere verhalen over maar ik trek het spul niet :{w . Wel lekker hoor ;) .
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:15:43 #111
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_126884147
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:12 schreef chufi het volgende:
ff wat plains op NED2
Waar kijken we naar Chufi?
edit: bizar lang geleden dat ik live televisie heb gekeken :o
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:16:46 #112
181124 chufi
Hace frio o no?
pi_126884211
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:15 schreef bork het volgende:

[..]

Waar kijken we naar Chufi?
Laat maar Bork . :+
Cuando haya sol, hay Chufi
Musica Español
Come On
pi_126884332
quote:

[..]

Da's zeker, Duvels (no offence :X ) ook niet btw, daar gaan vele stoere verhalen over maar ik trek het spul niet :{w . Wel lekker hoor ;) .
De Koninck Triple d'Anvers op De Grote Markt in Antwerpen in een middagzonnetje is ook killing. :X
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:25:26 #114
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126884725
Hoe beviel de rit met de JaGa je, Donkergevleugelde_Eend?

quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 21:52 schreef Ireyon het volgende:
Maar wat heb je nou aan Fyra als je naar België gaat..
Fyra naar Breda, vanaf daar met buslijn 19 naar Antwerpen en vanuit Antwerpen met een Go Pass (1?) verder naar Oostende? Zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan een normaal grensoverschrijdend ticket ook. _O-
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 mei 2013 @ 23:28:33 #115
Maffe Fries
pi_126884916
quote:

[..]

ik heb minder moeite met de Duvels
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:37:38 #116
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_126885380
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:25 schreef James1988 het volgende:
Hoe beviel de rit met de JaGa je, Donkergevleugelde_Eend?

[..]

Fyra naar Breda, vanaf daar met buslijn 19 naar Antwerpen en vanuit Antwerpen met een Go Pass (1?) verder naar Oostende? Zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan een normaal grensoverschrijdend ticket ook. _O-
En wat voor pass? Enkeltje antwerpen - oostende was online ¤17
  woensdag 22 mei 2013 @ 23:41:37 #117
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126885561
Rail Pass waarschijnlijk. Of ben je 26-?
  donderdag 23 mei 2013 @ 00:00:18 #118
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126886404
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Rail Pass waarschijnlijk. Of ben je 26-?
Uit z'n profiel maak ik op dat hij 26- is.

Via de webshop op www.nmbs.be kun je de Go Pass 1 aanschaffen, waarmee je een enkele reis binnen België kunt maken voor ¤ 6,50. Als je vaker in België komt is een Go Pass 10 interessant, voor ¤ 50 kun je dan 10 enkele reizen maken binnen België.

Overigens... nu ik het me bedenk...

NMBS verkoopt sinds kort ook de "Go Pass 1 Roosendaal". Daarmee kun je een enkele reis van/naar Roosendaal naar elk Belgisch station maken voor ¤ 7,30
  donderdag 23 mei 2013 @ 00:02:14 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126886486
Dan is een Go Pass beter ja :)
  donderdag 23 mei 2013 @ 01:14:59 #120
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126888641
Ik ga zaterdag even naar bremen. Vooral om de spoorkilometers die deze maand WEER niet over houden. En ook wel om wat bordjes. Ik moet de bordjes van afgelopen weekend nog uitzoeken trouwens.
  Redactie Sport donderdag 23 mei 2013 @ 05:36:19 #121
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126890296
Waarschijnlijk heb je daar over een paar jaar weer een 'nieuw' lijntje om te doen:
quote:
Vlak over de grens met Nederland is de kans groot dat de reizigersdienst op de dertien kilometer lange lijn Aurich – Abelitz wordt gereactiveerd. De lijn is in 2008 heropend voor het goederenvervoer, vooral ten behoeve van een fabrikant van windmolens. Dit is dermate succesvol dat de capaciteit van de lijn moet worden vergroot; tevens wordt het profiel van vrije ruimte aangepast om vijf meter brede lading te kunnen vervoeren. De aanpassing van de lijn voor reizigersvervoer wordt daarin direct meegenomen. Als alle vergunningen tijdig worden verkregen kan de treindienst Aurich – Emden in 2015 beginnen.

Bron: Op de Rails Facebook
PM mij!
  donderdag 23 mei 2013 @ 08:36:50 #122
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126891404
Aanstaande zaterdag de afscheidsrit DD-AR van het Spoorforum, wie gaan er allemaal mee?

Ik weet pas morgen of ik mee kan, want ik moet waarschijnlijk werken :') Maar dat weet ik pas vrijdagavond rond 7 uur ..
pi_126891820
Ik heb hier een ticket van DB die ik niet ga gebruiken en ook niet kan omwisselen (Sparnight). Zijn die nog ergens te verkopen op internet zodat ik er toch nog iets voor krijg?
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:33:07 #124
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126892553
Misschien aan iemand met dezelfde kortingkaart?
pi_126892642
Er zit geen Bahncardkorting op, is zo'n goedkoop ticket die je niet kan annuleren enzo. Probeerde net eBay.de maar die begon te zeiken dat ik pas internationaal mag verkopen als ik 10 keer eerder iets heb verkocht. }:|

Als er hier liefhebbers zijn toevallig, het gaat om EN 476 van Budapest naar Berlijn op 1 juni.
pi_126892648
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 00:02 schreef Dr_Flash het volgende:
Dan is een Go Pass beter ja :)
Ik denk die go-pass Roosendaal goedkoper is, grenskaartje moet er ook nog bij.
  donderdag 23 mei 2013 @ 09:43:10 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126892780
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:37 schreef Facepalm het volgende:
Er zit geen Bahncardkorting op, is zo'n goedkoop ticket die je niet kan annuleren enzo. Probeerde net eBay.de maar die begon te zeiken dat ik pas internationaal mag verkopen als ik 10 keer eerder iets heb verkocht. }:|

Als er hier liefhebbers zijn toevallig, het gaat om EN 476 van Budapest naar Berlijn op 1 juni.
Hier het subforum V&A al geprobeerd?
pi_126895168
Kan je in 3 minuten van spoor 5 naar spoor 3 op Utrecht Centraal? :P Moet je tunneltje onderdoor lopen volgens mij..
  donderdag 23 mei 2013 @ 10:58:42 #130
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126895213
Mwoa of de hal door idd. Maar moet wel lukken, tenzij je een dikke negerin met vier sleepkoffers voor je hebt staan op de roltrap. Maar die mogen ook bestaan heb ik gehoord O+
  Redactie Sport donderdag 23 mei 2013 @ 11:09:53 #131
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126895603
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa of de hal door idd. Maar moet wel lukken, tenzij je een dikke negerin met vier sleepkoffers voor je hebt staan op de roltrap. Maar die mogen ook bestaan heb ik gehoord O+
Daarom moet je ook de tunnel nemen en niet via de stationshal gaan (hoewel ik niet zeker weet of spoor 3 vanuit de middentunnel ook bereikbaar is)
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 11:10:41 #132
Maffe Fries
pi_126895636
middentunnel wel. De noordertunnel juist dan weer niet
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:16:01 #133
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126895820
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
middentunnel wel. De noordertunnel juist dan weer niet
Huh?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:17:53 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126895878
De middeltunnel heeft één opgang voor 1,2,3,4. Noordertunnel separaat voor 1, 2-3, 5 etc.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 11:19:16 #135
Maffe Fries
pi_126895925
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:16 schreef Duvel het volgende:

[..]

Huh?
ja sorry, ben wat aan het knoeien :@

je kunt via beide tunnels
  Redactie Sport donderdag 23 mei 2013 @ 11:21:19 #136
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126895998
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:17 schreef Duvel het volgende:
De middeltunnel heeft één opgang voor 1,2,3,4. Noordertunnel separaat voor 1, 2-3, 5 etc.
Dat lijkt me dan weer heel sterk. Dan is het nog altijd 1-2, 3-4 en 5-7.
PM mij!
pi_126896232
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Nee, spoor 1 t/m 4 zijn kopsporen, ze houden op voor de middentunnel, dus het perron komt voor al deze sporen samen daar waar je vanuit de tunnel op het perron uitkomt. Eén trap, 4 bereikbare perronsporen.

--edit-- o wacht, je reageert op de tweede helft van Duvel's zin, ja, dan heb je denk ik wel gelijk :@
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:28:54 #138
200192 Darkwing_Duck
pi_126896286
Krijg toch de schurft kut windows :r :( .. probeer je een leuk OuiGo filmpje in elkaar te flansen en als puntje bij paaltje komt genereert ie m niet.... -O-
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:33:53 #139
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126896504
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:21 schreef dennistd het volgende:

[..]

Helemaal waar, ik was ff in de war door de puinhoop rond spoor 1 momenteel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 11:37:32 #140
Maffe Fries
pi_126896637
spoor 1 komt binnenkort weer in dienst. Dan gaat spoor 2 er uit.

In de toekomst wordt spoor 4 definitief bij de buurtsporen getrokken en is deze niet meer bereikbaar vanuit Arnhem/Den Bosch
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:39:18 #141
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126896698
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Krijg toch de schurft kut windows :r :( .. probeer je een leuk OuiGo filmpje in elkaar te flansen en als puntje bij paaltje komt genereert ie m niet.... -O-
Pinnacle Studio *O*
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:40:34 #142
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126896752
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
spoor 1 komt binnenkort weer in dienst. Dan gaat spoor 2 er uit.
Dat is ook wel duidelijk aan de breedte van het nieuwe perron, ik neem aan dat spoor 2 wat opschruift zodat spoor 3 ook kan opschuiven en zo het perron tussen 2 en 3 wat breder wordt?
quote:
In de toekomst wordt spoor 4 definitief bij de buurtsporen getrokken en is deze niet meer bereikbaar vanuit Arnhem/Den Bosch
Dit wist ik nog niet en het lijkt me uitermate suf.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_126896840
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Is wel de bedoeling.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:43:21 #144
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126896857
Heel het concept "buursporen" kan ook wel bij het rijtje 19e eeuwse relicten trouwens.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 11:43:41 #145
Maffe Fries
pi_126896869
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:40 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dat is ook wel duidelijk aan de breedte van het nieuwe perron, ik neem aan dat spoor 2 wat opschruift zodat spoor 3 ook kan opschuiven en zo het perron tussen 2 en 3 wat breder wordt?
het perron tussen 3 en 4 wordt ook wat breder ja door spoor 2 iets meer richting stadskant te verplaatsen.
quote:
[..]

het zou wel in de filosofie van een doorstroomstation met weinig wissels passen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 11:46:39 #146
Maffe Fries
pi_126896970
aan die tekening uit 2011 te zien mag je blij zijn met Opstelterrein Zuid. Anders hadden er mogelijk nog minder wissels gelegen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:48:52 #147
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126897051
Haha, de versie van 2011 is inmiddels toch al 56 keer herzien?!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:49:47 #148
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126897085
Staart men zich simpelweg blind op het aantal weggesaneerde wissels?
pi_126897114
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:48 schreef Duvel het volgende:
Waarschijnlijk, maar is wel een vrij accuraat beeld van wat er komt.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:50:34 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126897118
Tuurlijk, vijf punten per weggesaneerd wissel, degene met de meeste punten wint een weekendje weg.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 11:51:17 #151
Maffe Fries
pi_126897137
quote:
7s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:48 schreef Duvel het volgende:
lijkt me wel.

Het gaat zo te zien ook al uit van de volledige viersporigheid tussen Utrecht en Woerden, maar er ontbreekt nog een stukje ;)
pi_126897173
Die viersporigheid is pas nodig in 2020, de huidige opzet is ook met de huidige dienstregeling uit te voeren.
  donderdag 23 mei 2013 @ 11:54:45 #153
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_126897245
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:50 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk, maar is wel een vrij accuraat beeld van wat er komt.
Best gek, blijkbaar kunnen ze het missen.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_126897294
Of er is in het verleden gewoon onnodig veel aangelegd.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 12:02:08 #155
Maffe Fries
pi_126897488
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:54 schreef Duvel het volgende:

[..]

Best gek, blijkbaar kunnen ze het missen.
het is iig behoorlijk op het randje. Veel aftrappen en bijplaatsen zal er iig niet meer bij zijn.

Cartesiusweg is alleen voor IC Leiden, sprinters van/naar Geldermalsen en Woerden en de IC's in zuidelijke richting , Daalsedijk lijkt voornamelijk voor de Noord-Oost te zijn en opstelterrein zuid voor de Noord-Oost, de sprinters richting Bunnik/Amsterdam en bijplaatsen voor de richting Schiphol. Landstraat blijft voor de buurtsporen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 12:05:06 #156
Maffe Fries
pi_126897597
wil je vanaf Cartesiusweg een IC richting Amsterdam versterken dan moet deze via opstelterrein zuid en de Landstraat in positie worden gebracht :P
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:05:48 #157
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126897626
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
wil je vanaf Cartesiusweg een IC richting Amsterdam versterken dan moet deze via opstelterrein zuid en de Landstraat in positie worden gebracht :P
Tsja, wel heel veel moeite. Doen we niet. Rangeerbewegingen door het station heen :N
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 12:07:34 #158
Maffe Fries
pi_126897685
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:05 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tsja, wel heel veel moeite. Doen we niet. Rangeerbewegingen door het station heen :N
je ontkomt er niet aan om het enkele malen per dag te doen, omdat Cartesiusweg nu eenmaal het grootste opstelterrein is.
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:11:28 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126897834
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

je ontkomt er niet aan om het enkele malen per dag te doen, omdat Cartesiusweg nu eenmaal het grootste opstelterrein is.
Nja, misschien planmatig, maar niet ad hoc voor een versterkertje :N Dat gaan ze gewoon niet doen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 12:12:18 #160
Maffe Fries
pi_126897862
ach ja, dan maar een paar te korte treintjes he :')
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:12:39 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126897877
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, dan maar een paar te korte treintjes he :')
Precies *O*
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:15:18 #162
200192 Darkwing_Duck
pi_126897973
Overigens op station MLV doet de Franse Tuffie netjes omroepen "De Ouigo 6250 van 4 uur komt binnen op spoor 1"

Op ieder ander station hoor je "De TGV-Speciaal 6250 van 5 uur komt binnen op spoor 1", waarbij ik me dan al voorstel dat er een TGV met een enorme kwak Mayo en Curry in het station komt rijden de uitjes glibberend langs de ruiten naar benee. _O-

Of ben ik de enige die zich dat voorstelt bij het horen van TGV-Speciaal :')
  donderdag 23 mei 2013 @ 12:16:39 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126898022
Ja. Bami speciaal is namelijk met gebakken ei.
pi_126899458
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
Er wordt niet versterkt in Utrecht, hooguit de IC's die daar starten of eindigen.
En er starten een aantal treinen vanuit Utrecht naar het zuiden, zeer weinig naar het noorden.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 13:18:52 #165
Maffe Fries
pi_126900317
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 12:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens op station MLV doet de Franse Tuffie netjes omroepen "De Ouigo 6250 van 4 uur komt binnen op spoor 1"

Op ieder ander station hoor je "De TGV-Speciaal 6250 van 5 uur komt binnen op spoor 1", waarbij ik me dan al voorstel dat er een TGV met een enorme kwak Mayo en Curry in het station komt rijden de uitjes glibberend langs de ruiten naar benee. _O-

Of ben ik de enige die zich dat voorstelt bij het horen van TGV-Speciaal :')
je vergeet nog de uien :P

dan wordt het een echte tranentrekker ;)
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:29:42 #166
200192 Darkwing_Duck
pi_126900724
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:18 schreef Peterselieman het volgende:
je vergeet nog de uien
Ik zei ook "de uitjes glibberend langs de ruiten naar benee. "

Goed BonusFilmpje :P even een snelle video van m'n ouigodagje.... Met vooral de nadruk op het teringeind omlopen op station MLV Chessy :P

donderdag 23 mei 2013 @ 13:31:15 #167
200192 Darkwing_Duck
pi_126900787
Ja, video stond privé, moet het nu doen , Fix...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 13:32:06 #168
Maffe Fries
pi_126900824
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ik zei ook "de uitjes glibberend langs de ruiten naar benee. "
Lees vandaag dingen maar half geloof ik :') _O-
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:36:26 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126900997
Zelfs het spoelwater in de plee in company colours _O_
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:42:50 #170
200192 Darkwing_Duck
pi_126901229
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs het spoelwater in de plee in company colours _O_
Jij bij de NS hoeven ze dat niet geel te maken want dat is al reeds.... ach laat ook maar :')
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:44:04 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126901279
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Jij bij de NS hoeven ze dat niet geel te maken want dat is al reeds.... ach laat ook maar :')
Pisbedrijf.
pi_126901290
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:50 schreef Duvel het volgende:
Tuurlijk, vijf punten per weggesaneerd wissel, degene met de meeste punten wint een weekendje weg.
Hopelijk niet met de trein...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:45:11 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126901315
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Hopelijk niet met de trein...
Dan komen ze waarschijnlijk niet ver :P
pi_126901354
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan komen ze waarschijnlijk niet ver :P
Een weekendje wachten voordat je eindelijk aan de beurt bent voor die ene wissel die er nog wel ligt?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 23 mei 2013 @ 13:59:36 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126901851
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 13:46 schreef Litpho het volgende:

[..]

Een weekendje wachten voordat je eindelijk aan de beurt bent voor die ene wissel die er nog wel ligt?
veertien keer terugsteken via de Cartesiusweg. Alleen tijdens de daluren natuurlijk :)
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:20:54 #176
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_126902675
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
Het gaat zo te zien ook al uit van de volledige viersporigheid tussen Utrecht en Woerden, maar er ontbreekt nog een stukje ;)
Het maakt voor dit plaatje helemaal niets uit of dat nu vier- of tweesporig is.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 11:52 schreef b2py het volgende:
Die viersporigheid is pas nodig in 2020, de huidige opzet is ook met de huidige dienstregeling uit te voeren.
Die viersporigheid is al nodig vanaf 10 juni 2013. Het nieuwe station Utrecht Leidsche Rijn kan nu geen kwartierdienst krijgen doordat de lijn nog niet geheel viersporig is.
  donderdag 23 mei 2013 @ 14:22:32 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126902750
Stellen we de opening toch gewoon uit *O* doodnormaal hoor :Y
pi_126903580
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:20 schreef ReisT het volgende:

[..]

Die viersporigheid is al nodig vanaf 10 juni 2013. Het nieuwe station Utrecht Leidsche Rijn kan nu geen kwartierdienst krijgen doordat de lijn nog niet geheel viersporig is.
Heeft het station voorlopig ook nog niet nodig, vandaar de keuze. In 2020 zou de brug er moeten liggen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:20:33 #179
200192 Darkwing_Duck
pi_126905522
Geografieprijsvraag van de SNCF, je kan een weekendje weg winnen

https://geochallenge.milky of http://www.smartadserver.(...)B_RELANCE_1908482866
:P Werkt met Faceboek

Edit: Best tof spelletje
quote:
Bravo vous avez réalisé un score de 14400 points.
Vous êtes actuellement 13499ème au classement général
Ik denk dat fles hier heel veel plezier aan kan hebben...
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:25:50 #180
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126905858
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Heeft het station voorlopig ook nog niet nodig, vandaar de keuze. In 2020 zou de brug er moeten liggen.
Kul. Die hele viersporigheid die er nu wel ligt is compleet nutteloos doordat de brug er niet ligt. Zo hadden ze beter Utrecht-Utrecht Leidse Rijn viersporig kunnen maken dan dat hele eind naar Woerden.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:30:03 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126906032
quote:
6s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Geografieprijsvraag van de SNCF, je kan een weekendje weg winnen

Ik denk dat fles hier heel veel plezier aan kan hebben...
Nee. Facebook is kut :P
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:34:35 #182
200192 Darkwing_Duck
pi_126906254
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Facebook is kut :P
Je kan het toch ook zonder spelen?
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:37:37 #183
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126906404
nee kan niet.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 15:41:54 #184
Maffe Fries
pi_126906591
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Kul. Die hele viersporigheid die er nu wel ligt is compleet nutteloos doordat de brug er niet ligt. Zo hadden ze beter Utrecht-Utrecht Leidse Rijn viersporig kunnen maken dan dat hele eind naar Woerden.
uhuh. Veel inhalingen vinden er op dat stukje van/naar Woerden op dit moment niet plaats.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:42:39 #185
146033 ReisT
pi_126906618
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 14:41 schreef b2py het volgende:

[..]

Heeft het station voorlopig ook nog niet nodig, vandaar de keuze.
De keuze om daar maar 2x/uur te stoppen heeft helemaal niets te maken met wat het station nodig heeft.

Er gaat nu doordeweeks speciaal een extra treinserie rijden omdat er anders helemaal geen trein zou kunnen stoppen op dat extra stationnetje. Lekker efficiënt enzo.

Die extra trein sluit door een ongelukkige tijdsligging ook nog eens helemaal nergens op aan in Woerden.
pi_126906848
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Achteraf roepen is altijd zo makkelijk. Ik vergelijk het ook met de huidige situatie die nu geldt.
  donderdag 23 mei 2013 @ 15:50:19 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126907013
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:42 schreef ReisT het volgende:
Er gaat nu doordeweeks speciaal een extra treinserie rijden omdat er anders helemaal geen trein zou kunnen stoppen op dat extra stationnetje.
Dit snap ik niet :N
pi_126907076
quote:
5s.gif Op donderdag 23 mei 2013 15:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit snap ik niet :N
Wat ook niet waar is overigens. Als al die cargos nou gewoon over de Betuweroute zouden gaan was het allemaal veel makkelijker.
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:03:50 #189
146033 ReisT
pi_126907688
Er kan weinig met de tijden van de stoptrein Utrecht-Den Haag geschoven worden doordat die ingeklemd zit tussen Intercity's. Je moet uit Utrecht weg vlak na de ene IC is vertrokken en in Goverwelle aankomen vlak voor de volgende IC daar voorbij komt.
Dat is blijkbaar te krap om er nog een tussenstopje bij te doen. Volgens de planningsnormen dan tenminste.

Ik snap dan weer niet wat dat met cargo's te maken heeft?
pi_126907887
Er is nog wel wat ruimte tussen Utrecht C en Gouda maar die wordt in gebruik genomen door cargo's. Als die cargo's nou eens fijn de BR nemen ben je daar ook van af.
pi_126907910
Een onbekende VIRM-VI passeert hier de zonnige brug over het Noordhollands Kanaal in hartje Alkmaar. Terwijl #koud trending was op Twitter was in de kop van Noord-Holland het vrij goed vertoeven met zeer veel zonnige momenten. Ondergetekende was vlak hiervoor uit deze trein gestapt om een bezoekje te brengen aan een winkel in de buurt.
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:11:34 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126908051
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:08 schreef b2py het volgende:
Er is nog wel wat ruimte tussen Utrecht C en Gouda maar die wordt in gebruik genomen door cargo's. Als die cargo's nou eens fijn de BR nemen ben je daar ook van af.
Was er niet iets met idiote infraheffingen waardoor vervoerders zo veel mogelijk het normale net kiezen? :?
pi_126908066
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Was er niet iets met idiote infraheffingen waardoor vervoerders zo veel mogelijk het normale net kiezen? :?
Nee dat valt hartstikke mee.
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:13:40 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126908139
Oh, had ik eens iets over gelezen.
pi_126908178
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
Klopt, is een discussie die hier toen gevoerd is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 16:15:04 #196
Maffe Fries
pi_126908204
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:13 schreef Dr_Flash het volgende:
het is meer de hoge investeringen in de locs bij mijn weten die ervoor zorgen dat er nog veel over het gewone net gaat.
pi_126908325
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het is meer de hoge investeringen in de locs bij mijn weten die ervoor zorgen dat er nog veel over het gewone net gaat.
En in RailMagazine wordt regelmatig geklaagd over 'veelvuldige storingen' alhoewel die volgens de RailMap van IenM sinds de zomer van 2012 niet meer voorkomen.
Bier.
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:23:24 #198
146033 ReisT
pi_126908585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:08 schreef b2py het volgende:
Er is nog wel wat ruimte tussen Utrecht C en Gouda maar die wordt in gebruik genomen door cargo's.
Het probleem is hier dat er twee reizigerstreinen (IC en Sprinter) het liefst tegelijkertijd over dezelfde brug willen. Hoe zou het opheffen van een cargopad dat probleem op kunnen lossen?
  donderdag 23 mei 2013 @ 16:26:08 #199
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126908737
quote:
5s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:23 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het probleem is hier dat er twee reizigerstreinen (IC en Sprinter) het liefst tegelijkertijd over dezelfde brug willen. Hoe zou het opheffen van een cargopad dat probleem op kunnen lossen?
een tweede pad voor 1 van de reizigerstreinen opleveren?
  donderdag 23 mei 2013 @ 17:39:18 #200
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126911842
quote:
3s.gif Op donderdag 23 mei 2013 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

een tweede pad voor 1 van de reizigerstreinen opleveren?
Ja, dat is dus gewoon een brug ernaast.
  donderdag 23 mei 2013 @ 17:41:31 #201
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126911914
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, dat is dus gewoon een brug ernaast.
Waar eigenlijk? Amsterdam - Rijnkanaal?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 17:48:47 #202
Maffe Fries
pi_126912228
Volgens Broek53 op Somda gaat de olympische schommelboot 9525 ontstickerd worden. Zonde dat er weer meer eenheidsworst komt

http://somda.nl/forum/5909/p451015/Ontwikkelingen+bij+VIRM/
  donderdag 23 mei 2013 @ 17:51:42 #203
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126912357
Waarom zou je daar geld aan uit gaan geven? :?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 17:55:37 #204
Maffe Fries
pi_126912539
NS sponsort NOC*NSF niet meer, dus ik kan me voorstellen dat ze daarom het stel weer blauw/geel willen hebben
pi_126912801
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:48 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens Broek53 op Somda gaat de olympische schommelboot 9525 ontstickerd worden. Zonde dat er weer meer eenheidsworst komt

http://somda.nl/forum/5909/p451015/Ontwikkelingen+bij+VIRM/
Vanmiddag nog in Alkmaar kunnen zien staan!

[ Bericht 23% gewijzigd door b2py op 23-05-2013 18:29:24 ]
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:02:44 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126912830
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 17:55 schreef Peterselieman het volgende:
NS sponsort NOC*NSF niet meer, dus ik kan me voorstellen dat ze daarom het stel weer blauw/geel willen hebben
Hmm. Goed punt wel. Stonden wel lekkere wijven op trouwens :o
pi_126913473
Ik moet morgennacht van Amsterdam naar Rotterdam, als ik de nachttrein van 3.45 neem is mijn week-SOV toch gewoon geldig, ondanks dat ik na 4.00 aankom?
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:22:10 #208
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126913494
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik moet morgennacht van Amsterdam naar Rotterdam, als ik de nachttrein van 3.45 neem is mijn week-SOV toch gewoon geldig, ondanks dat ik na 4.00 aankom?
Ja. moment van inchecken telt.
pi_126913604
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. moment van inchecken telt.
Top!
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:34:57 #210
200192 Darkwing_Duck
pi_126913984
Groeten uit de TGV Lyria richting Zurich, alwaar de stopcontacten 150 watt aankunnen en de 1e klas reizigers die de grens over gaan wél koude kip krijgen :(
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:39:37 #211
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126914151
er zal eens niet wat te klagen zijn :')
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:42:57 #212
200192 Darkwing_Duck
pi_126914242
Ja, mijn probleem is dat ik 25 minuten overstap heb op Mulhouse, en dat er nu al 20 minuten aangekloot word, vooral met de remmen. Als ik dat nachtding mis, wat dan?
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:45:16 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126914314
naar de treinmanager gaan en het zijjn probleem maken :Y
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:47:53 #214
200192 Darkwing_Duck
pi_126914415
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:45 schreef Dr_Flash het volgende:
naar de treinmanager gaan en het zijjn probleem maken :Y
Kan dat denk je? :@
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:49:19 #215
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_126914470
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Volgens mij zijn daar wel Europese regeltjes voor. Eigenlijk moet je die altijd bij de hand hebben voor situaties als deze ;) Reizigershandvest ofzoiets?
  donderdag 23 mei 2013 @ 18:55:50 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126914695
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:47 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Wat dacht je van PROBEREN? 8)7
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:04:28 #217
200192 Darkwing_Duck
pi_126915064
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat dacht je van PROBEREN? 8)7
De barman zegt dat ze met zn allen in het andere treindeel zitten... -O-
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:17:55 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126915713
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:04 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

De barman zegt dat ze met zn allen in het andere treindeel zitten... -O-
Nou dan horen we vanzelf wel hoe het afgelopen is O+
pi_126915932
Tja 25 minuten overstap op een nachttrein is niet echt slim. Dat ik zelf 3 uur van te voren al aanwezig wil zijn is dan weer het andere uiterste maarja :P
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:30:14 #220
200192 Darkwing_Duck
pi_126916271
En de bonnen diez ik van James gekregen heb, gewonnen heeft zijn niet geldig in deze trein , want, hou je vast, het bedrag moet dan ook in zwitserse franken vermeld staan. :r
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:34:54 #221
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126916507
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
En de bonnen diez ik van James gekregen heb, gewonnen heeft zijn niet geldig in deze trein , want, hou je vast, het bedrag moet dan ook in zwitserse franken vermeld staan. :r
Hou je rekening met de vervaldatum? Dat ze niet geldig zijn in TGV Lyria stond er als het goed is op?

Over reizigersrechten: de EU heeft apps laten ontwikkelen waar alles in staat, voor Android, BlackBerry, iOS en Windows Phone. http://ec.europa.eu/transport/passenger-rights/nl/mobile.html
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:40:54 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126916776
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:22 schreef Zug-Chef het volgende:
Tja 25 minuten overstap op een nachttrein is niet echt slim. Dat ik zelf 3 uur van te voren al aanwezig wil zijn is dan weer het andere uiterste maarja :P
2 uur zou ik nemen :)
pi_126916913
Treinkopper kost normaal gesproken zeker 2 uur maar laatste tijd heb ik het idee dat dat langer begint te worden... Gelukkig reis ik niet meer met nachttreinen. Kost te veel en duurt te lang.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 19:46:45 #224
Maffe Fries
pi_126917052
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:30 schreef Darkwing_Duck het volgende:
echt 8)7

Moeten ze dat maar op de bonnen zetten hoor
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:49:19 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126917192
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Treinkopper kost normaal gesproken zeker 2 uur maar laatste tijd heb ik het idee dat dat langer begint te worden... Gelukkig reis ik niet meer met nachttreinen. Kost te veel en duurt te lang.
Jij gaat vliegen?
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:51:29 #226
200192 Darkwing_Duck
pi_126917309
Das allemaal leuk. Maar die loket sloerie heeft dat aangeboden ipv de directe trein die toen nog niet zou gaan rijden in verband met werkzaamheden ( en uiteindelijk wel gaat ). Toen heb ik nog gevraagd of dat niet een beetje krap was, nee alles goed, het was ook een officiele overstap. De 2 treinen staan gelukkig ook op 1 kaartje afgedrukt, kunnen ze zien dat ik niet zelf heb lopen hobbyen. 8)7
pi_126917336
Maar moet je naar Nice ofzo? Want ik zag dat er gewoon een rechtstreekse NZ is van Austerlitz naar Nice Ville...
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:53:38 #228
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126917412
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar moet je naar Nice ofzo? Want ik zag dat er gewoon een rechtstreekse NZ is van Austerlitz naar Nice Ville...
Hij zit nou bij Mulhouse te kutten
pi_126917447
Ja dat had ik al gezien, maar ik vroeg me af waarom je Paris - Nice via Mulhouse doet.
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:54:36 #230
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126917460
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 09:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik denk die go-pass Roosendaal goedkoper is, grenskaartje moet er ook nog bij.
NL-traject gratis is ¤1,30 voor jongeren, dus ¤6,30 voor GoPass + Grenskaartje.
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:54:36 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126917461
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:54 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja dat had ik al gezien, maar ik vroeg me af waarom je Paris - Nice via Mulhouse doet.
Goeie vraag. Duck?
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:57:41 #232
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126917611
Peterselie wilde het laatst iets over een bepaald type wissel weten, eentje waarbij de hoofdrichting doorgaande spoorstaven heeft. Zie hier op tijdstip 0:01:40
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:57:42 #233
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126917612
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:54 schreef greavy het volgende:

[..]

NL-traject gratis is ¤1,30 voor jongeren, dus ¤6,30 voor GoPass + Grenskaartje.
Mits hij een Go Pass 10 koopt (¤ 50), dat is niet interessant als je verder nooit in België komt.
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:59:39 #234
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126917719
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mits hij een Go Pass 10 koopt (¤ 50), dat is niet interessant als je verder nooit in België komt.
Ja, oké, dat dan weer wel.
pi_126917844
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Peterselie wilde het laatst iets over een bepaald type wissel weten, eentje waarbij de hoofdrichting doorgaande spoorstaven heeft. Zie hier op tijdstip 0:01:40
_O- Dat is gewoon een niet meer gebruikt wissel wat ze nog niet helemaal gesloopt hebben toch? :P
pi_126917924
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

_O- Dat is gewoon een niet meer gebruikt wissel wat ze nog niet helemaal gesloopt hebben toch? :P
Nee dat is die 'nieuwe' techniek waar laatst een artikel over stond in Railjournal. De Japanners hebben het al jaren.
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:05:42 #237
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126918058
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:01 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Je kunt het goed zien aan de linker tongbeweging. Die heeft zo'n vorm dat die over de linker spoorstaaf heen valt om daarmee de trein "over de spoorstaaf" heen te tillen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:06:13 #238
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126918083
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:59 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, oké, dat dan weer wel.
Maar dan is de Go Pass Roosendaal weer een voordelig alternatief (¤ 7,30) :)
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:10:46 #239
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126918366
Idd. Voordeel van de Go- en Railpass is wel dat je meerdere mensen op 1 pas mee mag nemen :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 20:14:41 #240
Maffe Fries
pi_126918590
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je kunt het goed zien aan de linker tongbeweging. Die heeft zo'n vorm dat die over de linker spoorstaaf heen valt om daarmee de trein "over de spoorstaaf" heen te tillen.
is gewoon handig als je niet al te veel treinen hebt die over het wissel heen moeten :)
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:17:20 #241
200192 Darkwing_Duck
pi_126918735
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 19:52 schreef Zug-Chef het volgende:
Ja, nu dus wel. Maar toen ik exact 90 dagen op voorhand mn tickets ging boeken aan het loket stond ie er nog niet in. Mijn beklag is hier al een paak keer voorbij gekomen dat het iedere keer raak is met die NZ. Die doen ze een maand voor vertrekdatum pas open, daar heb ik niks aan.
pi_126918899
Maar als je dat weet waarom boek je dan niet gewoon een maand voor vertrek die rechtstreekse NZ? Want ja nu zal het treinpersoneel denken, waarom reis je van Paris naar Nice via Mulhouse. Dat doet toch niemand, dus hup we vertrekken op plantijd. Hoop t niet voor je maarja... Het blijven toch die rare Belgen Fransen.
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:20:48 #243
200192 Darkwing_Duck
pi_126918956
En deze route is dus door een SNCF medewerker uitgekiend
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 20:21:00 #244
Maffe Fries
pi_126918973
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:22:15 #245
200192 Darkwing_Duck
pi_126919056
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:19 schreef Zug-Chef het volgende:
Maar als je dat weet waarom boek je dan niet gewoon een maand voor vertrek die rechtstreekse NZ? Want ja nu zal het treinpersoneel denken, waarom reis je van Paris naar Nice via Mulhouse. Dat doet toch niemand, dus hup we vertrekken op plantijd. Hoop t niet voor je maarja... Het blijven toch die rare Belgen Fransen.
nouja, hij stopt ook in Dijon tussendoor, voor hun is dit wel -de- route die daar opstappen. Dus wat dat betreft
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:24:10 #246
200192 Darkwing_Duck
pi_126919160
We staan nu in Dijon, als ie zo vertrekt dan loop ik nog wel een keer naar die knakkers toe.
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:26:39 #247
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126919308
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:17 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, nu dus wel. Maar toen ik exact 90 dagen op voorhand mn tickets ging boeken aan het loket stond ie er nog niet in. Mijn beklag is hier al een paak keer voorbij gekomen dat het iedere keer raak is met die NZ. Die doen ze een maand voor vertrekdatum pas open, daar heb ik niks aan.
Moet je maar niet in zo'n achterlijk kutland vol achterlijke sukkels gaan wonen :(
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:27:51 #248
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126919371
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:24 schreef Darkwing_Duck het volgende:
We staan nu in Dijon, als ie zo vertrekt dan loop ik nog wel een keer naar die knakkers toe.
Dan ben je een overstap in Mulhouse dus al lang voorbij? :?
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:45:58 #249
200192 Darkwing_Duck
pi_126920285
quote:
5s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:27 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dan ben je een overstap in Mulhouse dus al lang voorbij? :?
Nee, hij doet parijs, Dijon, Mulhouse, Basel, Zurich.
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:49:05 #250
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126920456
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:45 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Nee, hij doet parijs, Dijon, Mulhouse, Basel, Zurich.
Mooi kutomweggetje
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:52:15 #251
200192 Darkwing_Duck
pi_126920638
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:49 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Mooi kutomweggetje
Ja, wat kan ik er aan doen?
pi_126920663
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ja, wat kan ik er aan doen?
Heel hard bier gaan zuipen ^O^
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 20:52:43 #253
Maffe Fries
pi_126920664
volgende keer je niet zo in de luren laten leggen :P
  donderdag 23 mei 2013 @ 20:54:14 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126920760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 20:52 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Heel hard bier gaan zuipen ^O^
Moet je hem eens 2 Shandy voeren dan staatie al met een pauweveer in zn reet rondjes om de conducteur te rennen op het perron :D
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 20:59:59 #255
Maffe Fries
pi_126921104
Geen Kanonvoer dus :P
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:02:26 #256
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126921253
Not really no :+
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:18:21 #257
200192 Darkwing_Duck
pi_126922183
Kan iemand mij vertellen of spoor 5 en 6 op mulhouse crossplatform is...
pi_126922563
quote:
1s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Als het in Frankrijk ook zo is dat spoor 1 aan de stadskant ligt en als ik goed sporen op Google Maps kan tellen, moet ik je helaas teleurstellen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 21:25:41 #259
Maffe Fries
pi_126922725
quote:
neen. Je zult ff via de loopbrug moeten
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:37:22 #260
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126923581
Downplayen mislukt!

Voor Beter OV is verbaasd over het besluit van de Inspectie Leefomgeving en Transport om geen onderzoek in te stellen naar een incident op het station van Ruurlo, waar een trein door rood reed en tot stilstand kwam op een overweg waarvan de spoorbomen niet gesloten waren.

De stelling dat “uit het onderzoek van Arriva en ProRail blijkt dat ATB-NG naar behoren heeft gewerkt” is, gezien het door rood rijden van een trein, en daardoor op een overweg met de spoorbomen omhoog tot stilstand komen van die trein, zeer discutabel. Arrvia doet dit in zijn communicatie af als een “inschattingsfout”, maar Voor Beter OV spreekt van een opeenstapeling van missers en overtredingen van de spoorwetgeving.

http://www.voorbeterov.nl/130523.php
  Redactie Sport donderdag 23 mei 2013 @ 21:43:17 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126923975
Voor komende dinsdag staan weer twee leuke treinen gepland zie ik:
SPOILER: Lourdes-trein
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Conditierit Koninklijk rijtuig
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
PM mij!
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:44:35 #262
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_126924071
Bron is Op de Rails via Facebook, neem ik aan? ;)
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:48:49 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126924380
quote:
Open the door, open the door, move move move! Rennen!
pi_126924584
Nog geen bericht van Darkwing en die NZ is al 23 minuten geleden vetrokken..
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:55:02 #265
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126924787
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
Ik ben echt benieuwd wat er nu gebeurt :o
  donderdag 23 mei 2013 @ 21:56:13 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126924877
quote:
10s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik ben echt benieuwd wat er nu gebeurt :o
Achterlichtjes kijken? :s)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 21:57:07 #267
Maffe Fries
pi_126924948
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:37 schreef DriekOplopers het volgende:
Downplayen mislukt!

Voor Beter OV is verbaasd over het besluit van de Inspectie Leefomgeving en Transport om geen onderzoek in te stellen naar een incident op het station van Ruurlo, waar een trein door rood reed en tot stilstand kwam op een overweg waarvan de spoorbomen niet gesloten waren.

De stelling dat “uit het onderzoek van Arriva en ProRail blijkt dat ATB-NG naar behoren heeft gewerkt” is, gezien het door rood rijden van een trein, en daardoor op een overweg met de spoorbomen omhoog tot stilstand komen van die trein, zeer discutabel. Arrvia doet dit in zijn communicatie af als een “inschattingsfout”, maar Voor Beter OV spreekt van een opeenstapeling van missers en overtredingen van de spoorwetgeving.

http://www.voorbeterov.nl/130523.php
Dit is wel zeer ernstig ...

Ik hoop dat het ILT deze situatie aan een grondig onderzoek gaat onderwerpen, want 3 cruciale fouten achter elkaar is wel te veel van het verkeerde ...
  Redactie Sport donderdag 23 mei 2013 @ 21:59:05 #268
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126925092
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:44 schreef greavy het volgende:
Bron is Op de Rails via Facebook, neem ik aan? ;)
Helemaal juist :Y

Lid worden van de NVBS? http://nvbs.com/images/Lid_Worden_1.pdf
PM mij!
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:01:48 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126925307
greavy is allang lid toch? IK ben zelfs lid.
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:05:44 #270
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:08:26 #271
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126925761
quote:
Tering.

Nog meer leeswerk.

Nog meer werk aan de winkel.

*zachtjes huilt*
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:08:57 #272
200192 Darkwing_Duck
pi_126925808
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:51 schreef Zug-Chef het volgende:
ik lig erin hoor :). Trainmanager had geregeld dat ie zou wachten, achteraf niet nodig, want 30 seconden voor tijd zat ik erin (weliswaar achterin en ik moest voorin zijn). Dat wachten kon ook door de royale stop in belfort daarna, voor locwissel. sorry dat het ff duurde. Maar was bezig met naar voren lopen, daarna gooide ik mn rolkoffer op een dusdanige manier neer dat mn deo leeg begon te spuiten in die koffer. Toen had ik een poosje geen gsm ontvangst :) . Bedankt voor jullie support :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:09:35 #273
Maffe Fries
pi_126925852
quote:
Er is niemand die de rijdende trein kan stoppen en eens denkt aan de wensen van de reizigers en de goederenvervoerders?
pi_126926113
quote:
Mijn wekker gaat om 05:15 ja, nu wordt het een latertje!
pi_126926361
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er is niemand die de rijdende trein kan stoppen en eens denkt aan de wensen van de reizigers en de goederenvervoerders?
Want een betrouwbare treindienst, en goederentreinen die minder hoeven af te remmen bij Utrecht, is tegen de belangen van reizigers en goederenvervoerders?
pi_126926514
Goederenvervoerders zouden eigenlijk altijd voorrang moeten krijgen. Immers het landsbelang (economie) hangt er van af.

:P
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:19:08 #277
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126926617
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Want een betrouwbare treindienst, en goederentreinen die minder hoeven af te remmen bij Utrecht, is tegen de belangen van reizigers en goederenvervoerders?
Betrouwbare treindienst.. Bepaalde aspecten worden betrouwbaarder, andere juist minder betrouwbaar.
Goederentreinen minder remmen: Altijd een goed idee maar er zijn altijd consequenties.
Logistiek vervoerder: A no go...
Toekomstig totaal ander dienstregelingsmodel dan drgl 2013 of PHS: Onmogelijk.

Zet de plussen en minnen even op een rij zou ik zeggen..
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:19:49 #278
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126926656
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Goederenvervoerders zouden eigenlijk altijd voorrang moeten krijgen. Immers het landsbelang (economie) hangt er van af.

:P
Als er iets grote onzin is, dan is dat het wel als je de volumes van goederenvervoer per spoor vergelijkt met de binnenvaart en de weg.
pi_126926771
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Betrouwbare treindienst.. Bepaalde aspecten worden betrouwbaarder, andere juist minder betrouwbaar.
Goederentreinen minder remmen: Altijd een goed idee maar er zijn altijd consequenties.
Logistiek vervoerder: A no go...
Toekomstig totaal ander dienstregelingsmodel dan drgl 2013 of PHS: Onmogelijk.

Zet de plussen en minnen even op een rij zou ik zeggen..
Eindeloos flexibiliteit lijkt me nergens voor nodig. Is leuk voor op de modeltreintafel als je een heleboel geld hebt. Maar ik heb liever dat ze zich erop concentreren om de diensten die men nu heeft en die men in de toekomst daadwerkelijk denkt te hebben, zo goed mogelijk te laten verlopen. Wat nu dus ook gedaan wordt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:24:45 #280
Maffe Fries
pi_126927007
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:15 schreef Igen het volgende:

[..]

mja, die betrouwbaarheid kun je ook met meer flexibiliteit krijgen. Je moet alleen wel willen investeren en genoeg aan onderhoud willen doen. Dat geldt niet alleen voor ProRail, maar zeker ook voor de vervoerders. Het is bijvoorbeeld opvallend om te zien hoe vaak nog een trein van de NS ergens stuk staat te zijn en hoeveel treinen met vervangend materieel worden gereden.

Als je wel van PHS uit gaat en alle wisselsaneringen die ook onder het mom van dit project uitgevoerd worden dan kun je één ding niet gebruiken en dat is dat een trein onderweg stuk gaat, want dan heeft de gehele corridor er last van.
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:25:39 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126927066
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Eindeloos flexibiliteit lijkt me nergens voor nodig. Is leuk voor op de modeltreintafel als je een heleboel geld hebt. Maar ik heb liever dat ze zich erop concentreren om de diensten die men nu heeft en die men in de toekomst daadwerkelijk denkt te hebben, zo goed mogelijk te laten verlopen. Wat nu dus ook gedaan wordt.
Iedere paar jaar je infra gaan verbouwen omdat er andere eisen/wensen zijn qua vervoersbehoefte is anders ook niet wenselijk. Wat helemaal hemeltergend is, is dat bijsturingsmogelijkheden zeer beperkt worden zonder dat hiervoor een goed argument wordt gegeven.

Vooral als er straks open access-vervoerders komen te rijden, kan het wel eens zijn dat het huidige ontwerp totaal niet voldoet.
  Redactie Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:27:21 #282
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126927196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
greavy is allang lid toch? IK ben zelfs lid.
Maar vast niet alle mensen hier zullen lid zijn :P
PM mij!
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:28:07 #283
Maffe Fries
pi_126927251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar vast niet alle mensen hier zullen lid zijn :P
nee :7
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:30:26 #284
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126927411
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Eindeloos flexibiliteit is nergens voor nodig nee. Dat klopt. Maar er wordt hier een rare uitruil gemaakt. Van heel veel flexibiliteit naar vrijwel geen flexibiliteit. Zelfs te weinig flexibliteit om IC's uit Amsterdam goed te kunnen keren bij een aanrijding op een overweg in Bunnik. Dat gaat wel erg ver vind ik.
pi_126927480
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, die betrouwbaarheid kun je ook met meer flexibiliteit krijgen. Je moet alleen wel willen investeren en genoeg aan onderhoud willen doen.
Dat lijkt me lastig. Als je drie keer zo veel wissels hebt, dan heb je in principe drie keer de onderhoudskosten én drie keer zo veel kans op storingen. Dubbel nadeel dus.

quote:
Als je wel van PHS uit gaat en alle wisselsaneringen die ook onder het mom van dit project uitgevoerd worden dan kun je één ding niet gebruiken en dat is dat een trein onderweg stuk gaat, want dan heeft de gehele corridor er last van.
Dat is beter dan dat je een olievlek door het hele net krijgt.

Hoe zit dat eigenlijk als een trein bij Amsterdam Amstel stuk gaat? Wordt dan de dienst niet gewoon op Amsterdam CS en Utrecht CS afgekapt zodat de rest van de corridor geen last heeft?
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:31:45 #286
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126927496
quote:
Nederlandse en Duitse bestuurders moeten zich gezamenlijk inzetten voor de verbetering van de spoorlijn van Groningen naar Leer. Gedeputeerde Boumans wil daarvoor een sociëteit oprichten met daarin vertegenwoordigers van overheden en het bedrijfsleven van beide kanten van de grens.

Doel is om zo meer geld op tafel te krijgen voor de spoorlijn.

De provincie Groningen maakte onlangs al bekend fors te willen investeren in de spoorverbindingen tussen Groningen en Leer. Uit de compensatiepot voor de Zuiderzeelijn gaat 85 miljoen naar de Wiederline, zoals de spoorlijn sinds vorig jaar heet. Met hulp van het Rijk, de Duitse overheid en het bedrijfsleven wil gedeputeerde Boumans dit bedrag het liefst verdubbeld zien.

Ook wil Boumans in gesprek met staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu. Boumans wil aanspraak maken op een bedrag van 35 miljoen dat bij het ministerie nog op de plank ligt. Het geld is bedoeld voor verbetering van internationale treinverbindingen. Het uiteindelijke doel is om de reistijd tussen Groningen en Bremen terug te dringen van bijna 163 minuten tot 83 minuten.

De provincie heeft nog zeven jaar de tijd om de verbeteringen door te voeren. Voor 2020 moet het geld uit de compensatiepot voor de zuiderzeelijn namelijk zijn uitgegeven.
RTV Noord
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:31:48 #287
Maffe Fries
pi_126927501
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Eindeloos flexibiliteit is nergens voor nodig nee. Dat klopt. Maar er wordt hier een rare uitruil gemaakt. Van heel veel flexibiliteit naar vrijwel geen flexibiliteit. Zelfs te weinig flexibliteit om IC's uit Amsterdam goed te kunnen keren bij een aanrijding op een overweg in Bunnik. Dat gaat wel erg ver vind ik.
dat moet je op de sprintersporen en de sporen van de Noord-Oost gaan doen ...
pi_126927641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Hmm dat is wel een probleem ja.
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:34:08 #289
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126927662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat lijkt me lastig. Als je drie keer zo veel wissels hebt, dan heb je in principe drie keer de onderhoudskosten én drie keer zo veel kans op storingen. Dubbel nadeel dus.
Je maakt een denkfout.. Je slaat het bruggetje oorzaak=gevolg. Storing=overlast. Nu kan je echter vaak op een ander perronspoor terecht met weinig overlast of om een defect wissel heen rijden. Daarmee zorgt een storing voor overlast. Maar als dat niet meer kan zorgt een storing voor veel meer overlast. Minder storingen betekent lang niet dat het netto gevolg voor de reiziger minder is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:34:59 #290
Maffe Fries
pi_126927723
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Iets minder flexibiliteit kan prima, maar je moet niet alles rücksichtslos weg gaan halen. Dat van die extra kosten valt wel mee, mits je op tijd onderhoud pleegt. Met de flexibiliteit kun je juist weer wat terugwinnen doordat je bij verstoringen makkelijker onderweg kunt keren bijvoorbeeld.
quote:
Dat is beter dan dat je een olievlek door het hele net krijgt.

Hoe zit dat eigenlijk als een trein bij Amsterdam Amstel stuk gaat? Wordt dan de dienst niet gewoon op Amsterdam CS en Utrecht CS afgekapt zodat de rest van de corridor geen last heeft?
en dat wordt dus lastig in de plannen ...
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:37:42 #291
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126927947
Men vergeet ook een beetje dat het huidige probleem van Utrecht ook helemaal niet is dat de treinen door elkaar heen zouden rijden, dat doen ze namelijk niet omdat ze over vrij routes rijden in de standaarddienstregeling. De reden dat Utrecht zo vaak helemaal plat gaat is dat er veel personeelsoverstappen zijn, die lastig te managen zijn als er meerdere corridors uit komen te liggen.
pi_126928044
Tsja, dat doen ze toch echt zelf.
Daarom vind ik wel dat er bij vertragingen/problemen daardoor komen, de NS wel daar voor mag betalen/op de vingers worden getikt.
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:39:04 #293
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126928058
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Voor Beter OV komt met een reactie.
pi_126928125
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je maakt een denkfout.. Je slaat het bruggetje oorzaak=gevolg. Storing=overlast. Nu kan je echter vaak op een ander perronspoor terecht met weinig overlast of om een defect wissel heen rijden. Daarmee zorgt een storing voor overlast. Maar als dat niet meer kan zorgt een storing voor veel meer overlast. Minder storingen betekent lang niet dat het netto gevolg voor de reiziger minder is.
Wat is 'vaak'?

Straks verdwijnt 2/3 van alle wissels. Grofweg neemt de kans op storingen, bij gelijkblijvende betrouwbaarheid, alleen al daarom met 2/3 af. Maar in principe heb je straks ook 3 keer zo veel geld per wissel voor onderhoud beschikbaar, zodat de kans op storingen nog verder zou moeten afnemen.

Dan is dus de vraag: hoe verhoudt dat zich met de flexibiliteit? Stel dat de kans op storingen straks met een factor 4 of 5 afneemt, wordt dat in de huidige situatie dan gecompenseerd door een factor 4 of 5 meer mogelijkheden om een wisselstoring te omzeilen via flexibiliteit?
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:41:27 #295
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126928238
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Men vergeet ook een beetje dat het huidige probleem van Utrecht ook helemaal niet is dat de treinen door elkaar heen zouden rijden, dat doen ze namelijk niet omdat ze over vrij routes rijden in de standaarddienstregeling. De reden dat Utrecht zo vaak helemaal plat gaat is dat er veel personeelsoverstappen zijn, die lastig te managen zijn als er meerdere corridors uit komen te liggen.
Dit dus.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:43:35 #296
Maffe Fries
pi_126928401
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is 'vaak'?

Straks verdwijnt 2/3 van alle wissels. Grofweg neemt de kans op storingen, bij gelijkblijvende betrouwbaarheid, alleen al daarom met 2/3 af. Maar in principe heb je straks ook 3 keer zo veel geld per wissel voor onderhoud beschikbaar, zodat de kans op storingen nog verder zou moeten afnemen.

Dan is dus de vraag: hoe verhoudt dat zich met de flexibiliteit? Stel dat de kans op storingen straks met een factor 4 of 5 afneemt, wordt dat in de huidige situatie dan gecompenseerd door een factor 4 of 5 meer mogelijkheden om een wisselstoring te omzeilen via flexibiliteit?
De gevolgen van verstoringen worden straks veel groter.
  Redactie Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:44:02 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126928433
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat moet je op de sprintersporen en de sporen van de Noord-Oost gaan doen ...
* Ding Dong * Dames en Heren. Vanwege een aanrijding bij Bunnik rijden de treinen van 17 en 47 over het uur naar Amersfoort niet. U kunt gebruik maken van de sprinter en overige intercity's.
PM mij!
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:44:41 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126928474
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Tering.

Nog meer leeswerk.

Nog meer werk aan de winkel.

*zachtjes huilt*
Ze proberen je gewoon een rad voor ogen te draaien door het uitkotsen van zo veel mogelijk informatie, of zo je wilt wanformatie. Zo veel mogelijk woorden, zinnen, letters. Het begint trekjes te vertonen van Frivolous Litigation

quote:
The Judge doesn't tell you you are wrong, he tells you you are out of your mind
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:45:00 #299
Maffe Fries
pi_126928486
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

* Ding Dong * Dames en Heren. Vanwege een aanrijding bij Bunnik rijden de treinen van 17 en 47 over het uur naar Amersfoort niet. U kunt gebruik maken van de sprinter en overige intercity's.
het zou zomaar kunnen ja :')
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:45:26 #300
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126928519
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dit is wel zeer ernstig ...

Ik hoop dat het ILT deze situatie aan een grondig onderzoek gaat onderwerpen, want 3 cruciale fouten achter elkaar is wel te veel van het verkeerde ...
Nou ja, niet het sein veilig schieten en door rood vertrekken komt natuurlijk in de praktijk grofweg op hetzelfde neer. Het is vooral jammer dat de ATB-NG de trein daar blijkbaar niet vóór een gevaarpunt kan stilzetten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_126928621
quote:
2s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:43 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

De gevolgen van verstoringen worden straks veel groter.
Nu ligt soms heel Utrecht eruit, dat kun je moeilijk overtreffen. :P

Wel wordt de kans groter dat een storing grote(re) gevolgen heeft, maar daar staat dan weer tegenover dat de kans kleiner wordt dat überhaupt storingen optreden. Wat is dan het netto effect? Dat blijft koffiedik kijken.

Volgens het antwoord op de kamervragen is er wel een risicoanalyse uitgevoerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')