abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_126926514
Goederenvervoerders zouden eigenlijk altijd voorrang moeten krijgen. Immers het landsbelang (economie) hangt er van af.

:P
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:19:08 #277
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126926617
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Want een betrouwbare treindienst, en goederentreinen die minder hoeven af te remmen bij Utrecht, is tegen de belangen van reizigers en goederenvervoerders?
Betrouwbare treindienst.. Bepaalde aspecten worden betrouwbaarder, andere juist minder betrouwbaar.
Goederentreinen minder remmen: Altijd een goed idee maar er zijn altijd consequenties.
Logistiek vervoerder: A no go...
Toekomstig totaal ander dienstregelingsmodel dan drgl 2013 of PHS: Onmogelijk.

Zet de plussen en minnen even op een rij zou ik zeggen..
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:19:49 #278
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126926656
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:17 schreef Zug-Chef het volgende:
Goederenvervoerders zouden eigenlijk altijd voorrang moeten krijgen. Immers het landsbelang (economie) hangt er van af.

:P
Als er iets grote onzin is, dan is dat het wel als je de volumes van goederenvervoer per spoor vergelijkt met de binnenvaart en de weg.
pi_126926771
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Betrouwbare treindienst.. Bepaalde aspecten worden betrouwbaarder, andere juist minder betrouwbaar.
Goederentreinen minder remmen: Altijd een goed idee maar er zijn altijd consequenties.
Logistiek vervoerder: A no go...
Toekomstig totaal ander dienstregelingsmodel dan drgl 2013 of PHS: Onmogelijk.

Zet de plussen en minnen even op een rij zou ik zeggen..
Eindeloos flexibiliteit lijkt me nergens voor nodig. Is leuk voor op de modeltreintafel als je een heleboel geld hebt. Maar ik heb liever dat ze zich erop concentreren om de diensten die men nu heeft en die men in de toekomst daadwerkelijk denkt te hebben, zo goed mogelijk te laten verlopen. Wat nu dus ook gedaan wordt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:24:45 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_126927007
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Want een betrouwbare treindienst, en goederentreinen die minder hoeven af te remmen bij Utrecht, is tegen de belangen van reizigers en goederenvervoerders?
mja, die betrouwbaarheid kun je ook met meer flexibiliteit krijgen. Je moet alleen wel willen investeren en genoeg aan onderhoud willen doen. Dat geldt niet alleen voor ProRail, maar zeker ook voor de vervoerders. Het is bijvoorbeeld opvallend om te zien hoe vaak nog een trein van de NS ergens stuk staat te zijn en hoeveel treinen met vervangend materieel worden gereden.

Als je wel van PHS uit gaat en alle wisselsaneringen die ook onder het mom van dit project uitgevoerd worden dan kun je één ding niet gebruiken en dat is dat een trein onderweg stuk gaat, want dan heeft de gehele corridor er last van.
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:25:39 #281
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_126927066
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Eindeloos flexibiliteit lijkt me nergens voor nodig. Is leuk voor op de modeltreintafel als je een heleboel geld hebt. Maar ik heb liever dat ze zich erop concentreren om de diensten die men nu heeft en die men in de toekomst daadwerkelijk denkt te hebben, zo goed mogelijk te laten verlopen. Wat nu dus ook gedaan wordt.
Iedere paar jaar je infra gaan verbouwen omdat er andere eisen/wensen zijn qua vervoersbehoefte is anders ook niet wenselijk. Wat helemaal hemeltergend is, is dat bijsturingsmogelijkheden zeer beperkt worden zonder dat hiervoor een goed argument wordt gegeven.

Vooral als er straks open access-vervoerders komen te rijden, kan het wel eens zijn dat het huidige ontwerp totaal niet voldoet.
  Redactie Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:27:21 #282
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126927196
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:01 schreef Dr_Flash het volgende:
greavy is allang lid toch? IK ben zelfs lid.
Maar vast niet alle mensen hier zullen lid zijn :P
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:28:07 #283
Maffe Fries
pi_126927251
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:27 schreef dennistd het volgende:

[..]

Maar vast niet alle mensen hier zullen lid zijn :P
nee :7
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:30:26 #284
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126927411
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:21 schreef Igen het volgende:

[..]

Eindeloos flexibiliteit is nergens voor nodig nee. Dat klopt. Maar er wordt hier een rare uitruil gemaakt. Van heel veel flexibiliteit naar vrijwel geen flexibiliteit. Zelfs te weinig flexibliteit om IC's uit Amsterdam goed te kunnen keren bij een aanrijding op een overweg in Bunnik. Dat gaat wel erg ver vind ik.
pi_126927480
quote:
14s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:24 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, die betrouwbaarheid kun je ook met meer flexibiliteit krijgen. Je moet alleen wel willen investeren en genoeg aan onderhoud willen doen.
Dat lijkt me lastig. Als je drie keer zo veel wissels hebt, dan heb je in principe drie keer de onderhoudskosten én drie keer zo veel kans op storingen. Dubbel nadeel dus.

quote:
Als je wel van PHS uit gaat en alle wisselsaneringen die ook onder het mom van dit project uitgevoerd worden dan kun je één ding niet gebruiken en dat is dat een trein onderweg stuk gaat, want dan heeft de gehele corridor er last van.
Dat is beter dan dat je een olievlek door het hele net krijgt.

Hoe zit dat eigenlijk als een trein bij Amsterdam Amstel stuk gaat? Wordt dan de dienst niet gewoon op Amsterdam CS en Utrecht CS afgekapt zodat de rest van de corridor geen last heeft?
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:31:45 #286
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126927496
quote:
Nederlandse en Duitse bestuurders moeten zich gezamenlijk inzetten voor de verbetering van de spoorlijn van Groningen naar Leer. Gedeputeerde Boumans wil daarvoor een sociëteit oprichten met daarin vertegenwoordigers van overheden en het bedrijfsleven van beide kanten van de grens.

Doel is om zo meer geld op tafel te krijgen voor de spoorlijn.

De provincie Groningen maakte onlangs al bekend fors te willen investeren in de spoorverbindingen tussen Groningen en Leer. Uit de compensatiepot voor de Zuiderzeelijn gaat 85 miljoen naar de Wiederline, zoals de spoorlijn sinds vorig jaar heet. Met hulp van het Rijk, de Duitse overheid en het bedrijfsleven wil gedeputeerde Boumans dit bedrag het liefst verdubbeld zien.

Ook wil Boumans in gesprek met staatssecretaris Mansveld van Infrastructuur en Milieu. Boumans wil aanspraak maken op een bedrag van 35 miljoen dat bij het ministerie nog op de plank ligt. Het geld is bedoeld voor verbetering van internationale treinverbindingen. Het uiteindelijke doel is om de reistijd tussen Groningen en Bremen terug te dringen van bijna 163 minuten tot 83 minuten.

De provincie heeft nog zeven jaar de tijd om de verbeteringen door te voeren. Voor 2020 moet het geld uit de compensatiepot voor de zuiderzeelijn namelijk zijn uitgegeven.
RTV Noord
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:31:48 #287
Maffe Fries
pi_126927501
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Eindeloos flexibiliteit is nergens voor nodig nee. Dat klopt. Maar er wordt hier een rare uitruil gemaakt. Van heel veel flexibiliteit naar vrijwel geen flexibiliteit. Zelfs te weinig flexibliteit om IC's uit Amsterdam goed te kunnen keren bij een aanrijding op een overweg in Bunnik. Dat gaat wel erg ver vind ik.
dat moet je op de sprintersporen en de sporen van de Noord-Oost gaan doen ...
pi_126927641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Hmm dat is wel een probleem ja.
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:34:08 #289
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126927662
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat lijkt me lastig. Als je drie keer zo veel wissels hebt, dan heb je in principe drie keer de onderhoudskosten én drie keer zo veel kans op storingen. Dubbel nadeel dus.
Je maakt een denkfout.. Je slaat het bruggetje oorzaak=gevolg. Storing=overlast. Nu kan je echter vaak op een ander perronspoor terecht met weinig overlast of om een defect wissel heen rijden. Daarmee zorgt een storing voor overlast. Maar als dat niet meer kan zorgt een storing voor veel meer overlast. Minder storingen betekent lang niet dat het netto gevolg voor de reiziger minder is.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:34:59 #290
Maffe Fries
pi_126927723
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef Igen het volgende:

[..]

Iets minder flexibiliteit kan prima, maar je moet niet alles rücksichtslos weg gaan halen. Dat van die extra kosten valt wel mee, mits je op tijd onderhoud pleegt. Met de flexibiliteit kun je juist weer wat terugwinnen doordat je bij verstoringen makkelijker onderweg kunt keren bijvoorbeeld.
quote:
Dat is beter dan dat je een olievlek door het hele net krijgt.

Hoe zit dat eigenlijk als een trein bij Amsterdam Amstel stuk gaat? Wordt dan de dienst niet gewoon op Amsterdam CS en Utrecht CS afgekapt zodat de rest van de corridor geen last heeft?
en dat wordt dus lastig in de plannen ...
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:37:42 #291
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_126927947
Men vergeet ook een beetje dat het huidige probleem van Utrecht ook helemaal niet is dat de treinen door elkaar heen zouden rijden, dat doen ze namelijk niet omdat ze over vrij routes rijden in de standaarddienstregeling. De reden dat Utrecht zo vaak helemaal plat gaat is dat er veel personeelsoverstappen zijn, die lastig te managen zijn als er meerdere corridors uit komen te liggen.
pi_126928044
Tsja, dat doen ze toch echt zelf.
Daarom vind ik wel dat er bij vertragingen/problemen daardoor komen, de NS wel daar voor mag betalen/op de vingers worden getikt.
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:39:04 #293
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126928058
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:09 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Er is niemand die de rijdende trein kan stoppen en eens denkt aan de wensen van de reizigers en de goederenvervoerders?
Voor Beter OV komt met een reactie.
pi_126928125
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Je maakt een denkfout.. Je slaat het bruggetje oorzaak=gevolg. Storing=overlast. Nu kan je echter vaak op een ander perronspoor terecht met weinig overlast of om een defect wissel heen rijden. Daarmee zorgt een storing voor overlast. Maar als dat niet meer kan zorgt een storing voor veel meer overlast. Minder storingen betekent lang niet dat het netto gevolg voor de reiziger minder is.
Wat is 'vaak'?

Straks verdwijnt 2/3 van alle wissels. Grofweg neemt de kans op storingen, bij gelijkblijvende betrouwbaarheid, alleen al daarom met 2/3 af. Maar in principe heb je straks ook 3 keer zo veel geld per wissel voor onderhoud beschikbaar, zodat de kans op storingen nog verder zou moeten afnemen.

Dan is dus de vraag: hoe verhoudt dat zich met de flexibiliteit? Stel dat de kans op storingen straks met een factor 4 of 5 afneemt, wordt dat in de huidige situatie dan gecompenseerd door een factor 4 of 5 meer mogelijkheden om een wisselstoring te omzeilen via flexibiliteit?
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:41:27 #295
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_126928238
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Men vergeet ook een beetje dat het huidige probleem van Utrecht ook helemaal niet is dat de treinen door elkaar heen zouden rijden, dat doen ze namelijk niet omdat ze over vrij routes rijden in de standaarddienstregeling. De reden dat Utrecht zo vaak helemaal plat gaat is dat er veel personeelsoverstappen zijn, die lastig te managen zijn als er meerdere corridors uit komen te liggen.
Dit dus.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:43:35 #296
Maffe Fries
pi_126928401
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:39 schreef Igen het volgende:

[..]

Wat is 'vaak'?

Straks verdwijnt 2/3 van alle wissels. Grofweg neemt de kans op storingen, bij gelijkblijvende betrouwbaarheid, alleen al daarom met 2/3 af. Maar in principe heb je straks ook 3 keer zo veel geld per wissel voor onderhoud beschikbaar, zodat de kans op storingen nog verder zou moeten afnemen.

Dan is dus de vraag: hoe verhoudt dat zich met de flexibiliteit? Stel dat de kans op storingen straks met een factor 4 of 5 afneemt, wordt dat in de huidige situatie dan gecompenseerd door een factor 4 of 5 meer mogelijkheden om een wisselstoring te omzeilen via flexibiliteit?
De gevolgen van verstoringen worden straks veel groter.
  Redactie Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:44:02 #297
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_126928433
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat moet je op de sprintersporen en de sporen van de Noord-Oost gaan doen ...
* Ding Dong * Dames en Heren. Vanwege een aanrijding bij Bunnik rijden de treinen van 17 en 47 over het uur naar Amersfoort niet. U kunt gebruik maken van de sprinter en overige intercity's.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:44:41 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_126928474
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:08 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Tering.

Nog meer leeswerk.

Nog meer werk aan de winkel.

*zachtjes huilt*
Ze proberen je gewoon een rad voor ogen te draaien door het uitkotsen van zo veel mogelijk informatie, of zo je wilt wanformatie. Zo veel mogelijk woorden, zinnen, letters. Het begint trekjes te vertonen van Frivolous Litigation

quote:
The Judge doesn't tell you you are wrong, he tells you you are out of your mind
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 23 mei 2013 @ 22:45:00 #299
Maffe Fries
pi_126928486
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2013 22:44 schreef dennistd het volgende:

[..]

* Ding Dong * Dames en Heren. Vanwege een aanrijding bij Bunnik rijden de treinen van 17 en 47 over het uur naar Amersfoort niet. U kunt gebruik maken van de sprinter en overige intercity's.
het zou zomaar kunnen ja :')
  donderdag 23 mei 2013 @ 22:45:26 #300
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_126928519
quote:
15s.gif Op donderdag 23 mei 2013 21:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dit is wel zeer ernstig ...

Ik hoop dat het ILT deze situatie aan een grondig onderzoek gaat onderwerpen, want 3 cruciale fouten achter elkaar is wel te veel van het verkeerde ...
Nou ja, niet het sein veilig schieten en door rood vertrekken komt natuurlijk in de praktijk grofweg op hetzelfde neer. Het is vooral jammer dat de ATB-NG de trein daar blijkbaar niet vóór een gevaarpunt kan stilzetten.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')