PFM, ik zag 2e Pinksterdag een stoeptegel met jouw initialen er in gehouwen naast de publieke toilet op het Janskerkhof (Utrecht), de foto is op bizarre wijze niet op mijn telefoon gebleven. Kun je het e.a. even uitleggen?quote:
Klopt!quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hee dat lijkt me vlakbij Tribunaal waar ik lang geleden nog weleens met Eftelingcollega's woest uit de bocht gevlogen ben
Ik wil jullie best een keer mee op sleeptouw nemen hoorquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
klinkt goed.
Ook gewoon La Trappe Quadrupel op de lijst hebben staan
ik ben er beruchtquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:10 schreef bork het volgende:
[..]
PFM, ik zag 2e Pinksterdag een stoeptegel met jouw initialen er in gehouwen naast de publieke toilet op het Janskerkhof (Utrecht), de foto is op bizarre wijze niet op mijn telefoon gebleven. Kun je het e.a. even uitleggen?
Iets gewoons? Vlaktes?quote:
hehehe.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:11 schreef bork het volgende:
[..]
Ik wil jullie best een keer mee op sleeptouw nemen hoor.
Da's zeker, Duvels (no offencequote:Op woensdag 22 mei 2013 23:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hehehe.
Iig kun je per dag niet te veel van die La Trappes drinken
Waar kijken we naar Chufi?quote:
De Koninck Triple d'Anvers op De Grote Markt in Antwerpen in een middagzonnetje is ook killing.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:15 schreef bork het volgende:
[..]
Da's zeker, Duvels (no offence) ook niet btw, daar gaan vele stoere verhalen over maar ik trek het spul niet
. Wel lekker hoor
.
Fyra naar Breda, vanaf daar met buslijn 19 naar Antwerpen en vanuit Antwerpen met een Go Pass (1?) verder naar Oostende? Zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan een normaal grensoverschrijdend ticket ook.quote:Op woensdag 22 mei 2013 21:52 schreef Ireyon het volgende:
Maar wat heb je nou aan Fyra als je naar België gaat..
ik heb minder moeite met de Duvelsquote:Op woensdag 22 mei 2013 23:15 schreef bork het volgende:
[..]
Da's zeker, Duvels (no offence) ook niet btw, daar gaan vele stoere verhalen over maar ik trek het spul niet
. Wel lekker hoor
.
En wat voor pass? Enkeltje antwerpen - oostende was online ¤17quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:25 schreef James1988 het volgende:
Hoe beviel de rit met de JaGa je, Donkergevleugelde_Eend?
[..]
Fyra naar Breda, vanaf daar met buslijn 19 naar Antwerpen en vanuit Antwerpen met een Go Pass (1?) verder naar Oostende? Zou nog wel eens goedkoper kunnen zijn dan een normaal grensoverschrijdend ticket ook.
Uit z'n profiel maak ik op dat hij 26- is.quote:Op woensdag 22 mei 2013 23:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Rail Pass waarschijnlijk. Of ben je 26-?
quote:Vlak over de grens met Nederland is de kans groot dat de reizigersdienst op de dertien kilometer lange lijn Aurich – Abelitz wordt gereactiveerd. De lijn is in 2008 heropend voor het goederenvervoer, vooral ten behoeve van een fabrikant van windmolens. Dit is dermate succesvol dat de capaciteit van de lijn moet worden vergroot; tevens wordt het profiel van vrije ruimte aangepast om vijf meter brede lading te kunnen vervoeren. De aanpassing van de lijn voor reizigersvervoer wordt daarin direct meegenomen. Als alle vergunningen tijdig worden verkregen kan de treindienst Aurich – Emden in 2015 beginnen.
Bron: Op de Rails Facebook
Hier het subforum V&A al geprobeerd?quote:Op donderdag 23 mei 2013 09:37 schreef Facepalm het volgende:
Er zit geen Bahncardkorting op, is zo'n goedkoop ticket die je niet kan annuleren enzo. Probeerde net eBay.de maar die begon te zeiken dat ik pas internationaal mag verkopen als ik 10 keer eerder iets heb verkocht.![]()
Als er hier liefhebbers zijn toevallig, het gaat om EN 476 van Budapest naar Berlijn op 1 juni.
Daarom moet je ook de tunnel nemen en niet via de stationshal gaan (hoewel ik niet zeker weet of spoor 3 vanuit de middentunnel ook bereikbaar is)quote:Op donderdag 23 mei 2013 10:58 schreef Dr_Flash het volgende:
Mwoa of de hal door idd. Maar moet wel lukken, tenzij je een dikke negerin met vier sleepkoffers voor je hebt staan op de roltrap. Maar die mogen ook bestaan heb ik gehoord
Huh?quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:10 schreef Peterselieman het volgende:
middentunnel wel. De noordertunnel juist dan weer niet
Dat lijkt me dan weer heel sterk. Dan is het nog altijd 1-2, 3-4 en 5-7.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:17 schreef Duvel het volgende:
De middeltunnel heeft één opgang voor 1,2,3,4. Noordertunnel separaat voor 1, 2-3, 5 etc.
Nee, spoor 1 t/m 4 zijn kopsporen, ze houden op voor de middentunnel, dus het perron komt voor al deze sporen samen daar waar je vanuit de tunnel op het perron uitkomt. Eén trap, 4 bereikbare perronsporen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer heel sterk. Dan is het nog altijd 1-2, 3-4 en 5-7.
Helemaal waar, ik was ff in de war door de puinhoop rond spoor 1 momenteel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:21 schreef dennistd het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer heel sterk. Dan is het nog altijd 1-2, 3-4 en 5-7.
Pinnacle Studioquote:Op donderdag 23 mei 2013 11:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Krijg toch de schurft kut windows![]()
.. probeer je een leuk OuiGo filmpje in elkaar te flansen en als puntje bij paaltje komt genereert ie m niet....
Dat is ook wel duidelijk aan de breedte van het nieuwe perron, ik neem aan dat spoor 2 wat opschruift zodat spoor 3 ook kan opschuiven en zo het perron tussen 2 en 3 wat breder wordt?quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:37 schreef Peterselieman het volgende:
spoor 1 komt binnenkort weer in dienst. Dan gaat spoor 2 er uit.
Dit wist ik nog niet en het lijkt me uitermate suf.quote:In de toekomst wordt spoor 4 definitief bij de buurtsporen getrokken en is deze niet meer bereikbaar vanuit Arnhem/Den Bosch
Is wel de bedoeling.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dit wist ik nog niet en het lijkt me uitermate suf.
het perron tussen 3 en 4 wordt ook wat breder ja door spoor 2 iets meer richting stadskant te verplaatsen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:40 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat is ook wel duidelijk aan de breedte van het nieuwe perron, ik neem aan dat spoor 2 wat opschruift zodat spoor 3 ook kan opschuiven en zo het perron tussen 2 en 3 wat breder wordt?
het zou wel in de filosofie van een doorstroomstation met weinig wissels passen.quote:[..]
Dit wist ik nog niet en het lijkt me uitermate suf.
Waarschijnlijk, maar is wel een vrij accuraat beeld van wat er komt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:48 schreef Duvel het volgende:
Haha, de versie van 2011 is inmiddels toch al 56 keer herzien?!
lijkt me wel.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:48 schreef Duvel het volgende:
Haha, de versie van 2011 is inmiddels toch al 56 keer herzien?!
Best gek, blijkbaar kunnen ze het missen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:50 schreef b2py het volgende:
[..]
Waarschijnlijk, maar is wel een vrij accuraat beeld van wat er komt.
het is iig behoorlijk op het randje. Veel aftrappen en bijplaatsen zal er iig niet meer bij zijn.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:54 schreef Duvel het volgende:
[..]
Best gek, blijkbaar kunnen ze het missen.
Tsja, wel heel veel moeite. Doen we niet. Rangeerbewegingen door het station heenquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
wil je vanaf Cartesiusweg een IC richting Amsterdam versterken dan moet deze via opstelterrein zuid en de Landstraat in positie worden gebracht
je ontkomt er niet aan om het enkele malen per dag te doen, omdat Cartesiusweg nu eenmaal het grootste opstelterrein is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:05 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja, wel heel veel moeite. Doen we niet. Rangeerbewegingen door het station heen
Nja, misschien planmatig, maar niet ad hoc voor een versterkertjequote:Op donderdag 23 mei 2013 12:07 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
je ontkomt er niet aan om het enkele malen per dag te doen, omdat Cartesiusweg nu eenmaal het grootste opstelterrein is.
Preciesquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:12 schreef Peterselieman het volgende:
ach ja, dan maar een paar te korte treintjes he
Er wordt niet versterkt in Utrecht, hooguit de IC's die daar starten of eindigen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 12:05 schreef Peterselieman het volgende:
wil je vanaf Cartesiusweg een IC richting Amsterdam versterken dan moet deze via opstelterrein zuid en de Landstraat in positie worden gebracht
je vergeet nog de uienquote:Op donderdag 23 mei 2013 12:15 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Overigens op station MLV doet de Franse Tuffie netjes omroepen "De Ouigo 6250 van 4 uur komt binnen op spoor 1"
Op ieder ander station hoor je "De TGV-Speciaal 6250 van 5 uur komt binnen op spoor 1", waarbij ik me dan al voorstel dat er een TGV met een enorme kwak Mayo en Curry in het station komt rijden de uitjes glibberend langs de ruiten naar benee.![]()
Of ben ik de enige die zich dat voorstelt bij het horen van TGV-Speciaal
Ik zei ook "de uitjes glibberend langs de ruiten naar benee. "quote:
Lees vandaag dingen maar half geloof ikquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:29 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ik zei ook "de uitjes glibberend langs de ruiten naar benee. "
Jij bij de NS hoeven ze dat niet geel te maken want dat is al reeds.... ach laat ook maarquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:36 schreef Dr_Flash het volgende:
Zelfs het spoelwater in de plee in company colours
Pisbedrijf.quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:42 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Jij bij de NS hoeven ze dat niet geel te maken want dat is al reeds.... ach laat ook maar
Hopelijk niet met de trein...quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:50 schreef Duvel het volgende:
Tuurlijk, vijf punten per weggesaneerd wissel, degene met de meeste punten wint een weekendje weg.
Een weekendje wachten voordat je eindelijk aan de beurt bent voor die ene wissel die er nog wel ligt?quote:Op donderdag 23 mei 2013 13:45 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dan komen ze waarschijnlijk niet ver
veertien keer terugsteken via de Cartesiusweg. Alleen tijdens de daluren natuurlijkquote:Op donderdag 23 mei 2013 13:46 schreef Litpho het volgende:
[..]
Een weekendje wachten voordat je eindelijk aan de beurt bent voor die ene wissel die er nog wel ligt?
Het maakt voor dit plaatje helemaal niets uit of dat nu vier- of tweesporig is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:51 schreef Peterselieman het volgende:
Het gaat zo te zien ook al uit van de volledige viersporigheid tussen Utrecht en Woerden, maar er ontbreekt nog een stukje
Die viersporigheid is al nodig vanaf 10 juni 2013. Het nieuwe station Utrecht Leidsche Rijn kan nu geen kwartierdienst krijgen doordat de lijn nog niet geheel viersporig is.quote:Op donderdag 23 mei 2013 11:52 schreef b2py het volgende:
Die viersporigheid is pas nodig in 2020, de huidige opzet is ook met de huidige dienstregeling uit te voeren.
Heeft het station voorlopig ook nog niet nodig, vandaar de keuze. In 2020 zou de brug er moeten liggen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:20 schreef ReisT het volgende:
[..]
Die viersporigheid is al nodig vanaf 10 juni 2013. Het nieuwe station Utrecht Leidsche Rijn kan nu geen kwartierdienst krijgen doordat de lijn nog niet geheel viersporig is.
Ik denk dat fles hier heel veel plezier aan kan hebben...quote:Bravo vous avez réalisé un score de 14400 points.
Vous êtes actuellement 13499ème au classement général
Kul. Die hele viersporigheid die er nu wel ligt is compleet nutteloos doordat de brug er niet ligt. Zo hadden ze beter Utrecht-Utrecht Leidse Rijn viersporig kunnen maken dan dat hele eind naar Woerden.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft het station voorlopig ook nog niet nodig, vandaar de keuze. In 2020 zou de brug er moeten liggen.
Nee. Facebook is kutquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:20 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Geografieprijsvraag van de SNCF, je kan een weekendje weg winnen
Ik denk dat fles hier heel veel plezier aan kan hebben...
uhuh. Veel inhalingen vinden er op dat stukje van/naar Woerden op dit moment niet plaats.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Kul. Die hele viersporigheid die er nu wel ligt is compleet nutteloos doordat de brug er niet ligt. Zo hadden ze beter Utrecht-Utrecht Leidse Rijn viersporig kunnen maken dan dat hele eind naar Woerden.
De keuze om daar maar 2x/uur te stoppen heeft helemaal niets te maken met wat het station nodig heeft.quote:Op donderdag 23 mei 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft het station voorlopig ook nog niet nodig, vandaar de keuze.
Achteraf roepen is altijd zo makkelijk. Ik vergelijk het ook met de huidige situatie die nu geldt.quote:Op donderdag 23 mei 2013 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Kul. Die hele viersporigheid die er nu wel ligt is compleet nutteloos doordat de brug er niet ligt. Zo hadden ze beter Utrecht-Utrecht Leidse Rijn viersporig kunnen maken dan dat hele eind naar Woerden.
Dit snap ik nietquote:Op donderdag 23 mei 2013 15:42 schreef ReisT het volgende:
Er gaat nu doordeweeks speciaal een extra treinserie rijden omdat er anders helemaal geen trein zou kunnen stoppen op dat extra stationnetje.
Wat ook niet waar is overigens. Als al die cargos nou gewoon over de Betuweroute zouden gaan was het allemaal veel makkelijker.quote:
Was er niet iets met idiote infraheffingen waardoor vervoerders zo veel mogelijk het normale net kiezen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:08 schreef b2py het volgende:
Er is nog wel wat ruimte tussen Utrecht C en Gouda maar die wordt in gebruik genomen door cargo's. Als die cargo's nou eens fijn de BR nemen ben je daar ook van af.
Nee dat valt hartstikke mee.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was er niet iets met idiote infraheffingen waardoor vervoerders zo veel mogelijk het normale net kiezen?
het is meer de hoge investeringen in de locs bij mijn weten die ervoor zorgen dat er nog veel over het gewone net gaat.quote:
En in RailMagazine wordt regelmatig geklaagd over 'veelvuldige storingen' alhoewel die volgens de RailMap van IenM sinds de zomer van 2012 niet meer voorkomen.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het is meer de hoge investeringen in de locs bij mijn weten die ervoor zorgen dat er nog veel over het gewone net gaat.
Het probleem is hier dat er twee reizigerstreinen (IC en Sprinter) het liefst tegelijkertijd over dezelfde brug willen. Hoe zou het opheffen van een cargopad dat probleem op kunnen lossen?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:08 schreef b2py het volgende:
Er is nog wel wat ruimte tussen Utrecht C en Gouda maar die wordt in gebruik genomen door cargo's.
een tweede pad voor 1 van de reizigerstreinen opleveren?quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:23 schreef ReisT het volgende:
[..]
Het probleem is hier dat er twee reizigerstreinen (IC en Sprinter) het liefst tegelijkertijd over dezelfde brug willen. Hoe zou het opheffen van een cargopad dat probleem op kunnen lossen?
Ja, dat is dus gewoon een brug ernaast.quote:Op donderdag 23 mei 2013 16:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
een tweede pad voor 1 van de reizigerstreinen opleveren?
Waar eigenlijk? Amsterdam - Rijnkanaal?quote:Op donderdag 23 mei 2013 17:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ja, dat is dus gewoon een brug ernaast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |