bork | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:01 | |
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks. ![]() >> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia. Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je van harte welkom heten: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl. ![]() >> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport In dit topic komt vooral het vervoer in reizigerstreinen aan bod, maar een goederentrein tussendoor is een leuke afwisseling. Over metro's en trammetjes doen we ook niet al te moeilijk, al zijn daar wel aparte topics voor aanwezig. >> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen Met je Studenten OV-Chipkaart mag je binnen Nederland gratis reizen in de IC Berlijn (Schiphol - Hengelo) en in de ICE (Amsterdam - Arnhem) Voor de Fyra (Amsterdam - Breda via de HSL-Zuid) moet een toeslag worden betaald. De toeslag voor de Fyra bedraagt ¤2,30 enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Deze toeslag is in de kaartautomaat op elk station te koop. In de Thalys is je Studenten OV-Chipkaart niet geldig. Voor algemene informatie over het reizen met je Studenten OV-Chipkaart kun je het beste op de website terecht. >> Reizen over de HSL-Zuid NS Hispeed rijdt ieder halfuur een pendeldienst tussen Amsterdam en Breda via de HSL-Zuid. De reistijd tussen Schiphol en Rotterdam bedraagt hierdoor nog maar 26 minuten en tussen Schiphol en Breda slechts 53 minuten. NS Hispeed voert deze dienst uit onder de naam Fyra. Voor Fyra dient, naast een gewoon kaartje, een toeslag aangeschaft te worden. Deze is verkrijgbaar in de kaartautomaat of kan je voor 10,- in de trein zelf aanschaffen. Bij de kaartautomaat betaal je ¤2,30 voor een enkele reis (2e klas), ongeacht het traject. Ook de Thalys rijdt over de HSL-Zuid. Op de hele traject gaan alle remmen los en rijdt hij met 300km/h richting Rotterdam en daarna naar Antwerpen. Hierdoor duurt de reis van Amsterdam naar Parijs nog maar 3:18 uur. Een rit met Thalys is alleen mogelijk met een reservering, reserveren is drie maanden van tevoren mogelijk via o.a. NsHispeed of TGV-Europe. >> Fyra Amsterdam<->Brussel Met ingang van 18 januari is de Fyra-treindienst tussen Amsterdam en Brussel voor onbepaalde tijd opgeschort. Dit is besloten naar aanleiding van beschadiging aan het materieel door winterse omstandigheden. Internationaal reizen over de HSL kan hierdoor uitsluitend met Thalys. Het alternatief is een 1x per twee uur rijdende intercity Den Haag HS-Brussel (in het weekend tot Antwerpen) over het klassieke spoor. Reizigers met een kaartje naar België mogen zonder toeslag gebruik maken van de Fyra Amsterdam-Rotterdam. Verder rijdt er ook nog gewoon elk uur een stoptrein Roosendaal-Antwerpen. >> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten Dagkaarten zijn geldig op elk traject in Nederland, ongeacht het vervoersbedrijf dat er rijdt. Net als met een Studenten OV-Chipkaart, moet ook met een dagkaart voor ICE en Fyra een toeslag aangeschaft worden en mag er niet met Thalys gereisd worden. >> Afkortingen en treinserienummers Er komen in dit topic regelmatig afkortingen en treinserienummers langs, die voor de nieuwe bezoeker erg verwarrend kunnen zijn. De betekenis van een afkorting vind je hier, voor een treinserie kun je hier terecht. Voor informatie over Wijzigingsbladen wat betreft materieelinzet, LM-ritten, splitsen en combineren en dergelijke kan je op deze website terecht. Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen: >> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen De feestdagen in 2013 zijn als volgt: Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag). Bovenstaand rijtje is onder voorbehoud. Kijk bij twijfel altijd nog even op de website van DUO. Wanneer je hier komt klagen dat je een boete hebt gekregen op een dag die hierboven niet staat vermeld, lachen we je uit. >> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? ![]() Misschien mag hij wel gewoon niet harder. Hier kun je precies zien hoe hard treinen waar mogen rijden ![]() >> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden? Er zijn verschillende hulpmiddelen om te berekenen hoeveel kilometer je hebt afgelegd: • Blijbol. • De tariefeenhedenkaart van NS met bijbehorende detailkaarten voor grootstedelijke gebieden. • De planner van de NMBS voor België (gewoon doen alsof je een kaartje gaat kopen). • jizdenka internationaal (niet altijd even betrouwbaar). • Als joker ![]() ![]() >> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder; Hoek van Holland Haven - von_Preussen Kesteren - Dr_Flash Buitenpost - Peterselieman Newcastle Central Station - bork IJmondlijn - von_Preussen Harlingen (- Haven) - Greavy Station Hoek van Holland Haven, een stuk vergane glorie - Greavy Station Nijverdal en Nijverdal West - De laatste dag in de "oude" situatie - Greavy >> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn; Reis door België, met name op station Binche - Dr_Flash 6834 kilometer InterRail - Igen Vakantie in Oostenrijk - Dr_Flash Polen - Zug-Chef Eerste Klas door Nederland - Ireyon Zwitserland - sander89 De spoorlijn door Liechtenstein - SvMp Monaco - KapiteinT Koninklijke wachtkamers - Bork NVBS Excursie naar de bruinkoolmijnen - Dr_Flash Met Interrail door midden- en zuid-Europa - Ireyon InterRail naar Midden-, Zuid- en Zuidoost-Europa - Irritatie100 Treinen rond Basel - Dr_Flash Station Visé - KapiteinT InnoTrans 2010 - James1988 Onthulling 10 jaar ICE - Ireyon Reisje voor het goede doel - Greavy Treinen in Japan deel 1 en deel 2 - Igen Berlijn, Praag, Wenen en Budapest - Zug-Chef Dreiländereck (Deutschland - Polen - Tsjechie) - bork Europabahn/Rheintalbahn - bork >> Achter de schermen De cabine van een Class 66 - Monopoly De cabine van een G-2000 - Monopoly De cabine van een DM'90 - Monopoly Fotoverslag over de NS1700 - GlenSpey Fotoverslag over VIRM - GlenSpey De cabine van een Traxx (BR 186) - Mirgeam De cabine van een G1206 - Mirgeam Traffic Control Brussel: Open Bedrijvendag 2012 - Greavy [ Bericht 0% gewijzigd door bork op 03-05-2013 17:56:25 ] | ||
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:04 | |
Jeej een topic. | ||
Tellorian | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:07 | |
Had ik net een geinige TT. ![]() | ||
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:09 | |
Die Bork, beetje mijn titel in de OP aanpassen :p | ||
bork | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:10 | |
![]() | ||
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:11 | |
![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:12 | |
![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:14 | |
En hoerig veel te veel tijd nodig ![]() ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:15 | |
Bork wat is er met Bilbao? ![]() | ||
bork | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:20 | |
![]() ![]() Zondagmorgen met de eerste ICE naar Düsseldorf en dan als het goed is, iets voor 15.00 in Bilbao. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:21 | |
Dat is met het vliegtuig, vreemdgaaner ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:29 | |
Zum kotzen ![]() | ||
Bitlord | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:36 | |
Ik ga morgen een rondje Noord-Brabant doen met een stoomtrein. Weet niet of de rit gepubliceerd is op Somda. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:37 | |
even vragen he ![]() | ||
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:37 | |
Nee. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:40 | |
mijn idee | ||
DriekOplopers | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:41 | |
Op het congres zelf waren natuurlijk veel meer vervoerders, bureaus etc aanwezig. ![]() | ||
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:48 | |
Maar die hebben het allemaal ook ondertekend of? | ||
DriekOplopers | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:49 | |
Die hebben aan het eind van het congres met instemming en applaus kennis genomen van de samengestelde/uitgekozen moties. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 16:52 | |
Zeg vriend, we hebben het niet over de Conferentie van Jalta hoor ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 3 mei 2013 @ 17:04 | |
Bork, kan je gelijk ff mijn ava in de TT rechttrekken? | ||
#ANONIEM | vrijdag 3 mei 2013 @ 17:40 | |
Vandaag voor de 2e keer deze week een trein van Syntus in Groningen gezien. Weet iemand wat die hier doen? De stellen die ik vandaag zag werden overigens getrokken door een locomotief, de trein die ik maandag zag reed op eigen kracht. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2013 17:41:07 ] | ||
Peterselieman | vrijdag 3 mei 2013 @ 17:44 | |
Ze worden in Groningen ontdaan van allerlei vloeistoffen en worden daarna naar Amersfoort gesleept. Daar wachten ze af op wat gaat komen | ||
bork | vrijdag 3 mei 2013 @ 17:56 | |
fixed | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 3 mei 2013 @ 18:00 | |
thx.... | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 3 mei 2013 @ 18:01 | |
Die dingen zijn nog nooit in Groningen geweest dus een foto zou -kuch- wel leuk zijn -kuch- | ||
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 18:08 | |
Snelle Flickr search. | ||
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 18:16 | |
STS Passage op Winterswijk - Zutphen.. Zucht.. | ||
James1988 | vrijdag 3 mei 2013 @ 19:23 | |
De 4802 is nog niet overgedragen aan NS Hispeed voor zover ik weet. Met de stellen van NSH gebeurt momenteel helemaal niks, AB is aanpassingen aan het doen op stellen die nog niet zijn overgedragen. Wanneer NS deze accepteert zullen de aanpassingen ook worden doorgevoerd op de andere stellen. | ||
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 19:30 | |
Zal wel zo'n standaard testritje zijn die ze tijdje terug ook al deden, retourtjes Amsterdam - Arnhem. | ||
ReisT | vrijdag 3 mei 2013 @ 19:31 | |
Heel langzaam rijden we door arnhem zuid om een melding van jongens langs het spoor. Ik zie alleen niemand | ||
James1988 | vrijdag 3 mei 2013 @ 19:34 | |
Storingsvrije kilometers maken. Amsterdam - Breda (-Gilze-Rijen) is ook een populaire route daarvoor. Die zijn allang weer weg. Tip voor treinspotters: als je ergens staat (natuurlijk op een plek waar het mag!) en de treinen ineens heel langzaam langs komen rijden, wegwezen. De politie komt er dan namelijk aan. ![]() | ||
Litpho | vrijdag 3 mei 2013 @ 19:36 | |
Strikt genomen zou je op een plek waar het mag niet noodzakelijk op de loop hoeven te gaan voor de politie ![]() Uiteraard is "jullie liepen net langs het spoor. Nietes! Welles! Nietes!" ook al de moeite om te vermijden... | ||
James1988 | vrijdag 3 mei 2013 @ 19:39 | |
Ik stond een paar maanden terug in Engeland op een viaduct te fotograferen. Ineens kwamen de treinen tergend langzaam voorbij, en kwam de politie polshoogte te nemen. "We hadden melding gekregen dat er kinderen vanaf het viaduct stenen op het spoor aan het gooien waren..." Niet dus ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 19:40 | |
Jee wat een goed idee zeg ![]() ![]() | ||
James1988 | vrijdag 3 mei 2013 @ 19:40 | |
Ervaring. ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 3 mei 2013 @ 19:43 | |
Drie maanden zei AnsaldoTilburg toch? Sint Juttemis zal het worden ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 19:47 | |
Dat kan helemaal niet. Want elk treinstel heeft "een eigen karakter" ![]() | ||
James1988 | vrijdag 3 mei 2013 @ 19:55 | |
Wel met de productiemethodes van AnsaldoBreda ja ![]() De eerste 15 (!) IC4's waren allemaal anders ten opzichte van elkaar. Pas daarna is AB begonnen met de seriebouw, en zijn de eerste 15 treinstellen geretrofit om meer op hun soortgenoten te lijken. ![]() | ||
b2py | vrijdag 3 mei 2013 @ 19:58 | |
Heel efficiënt bouwen is dat ook niet. Vraag me toch af hoe je dan de goedkoopste kan zijn. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 mei 2013 @ 19:59 | |
dat kan alleen als je een paar werkloze deegdraaiers in hun vrije tijd wat bij laat klussen tegen een habbekrats | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 20:00 | |
Ja, want echt gelijk krijg je ze nooit meer. | ||
James1988 | vrijdag 3 mei 2013 @ 20:02 | |
Precies, moet ook een nachtmerrie zijn voor de werkplaatsen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 20:04 | |
Echt lekker gedocumenteerd is er ook niks natuurlijk ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 3 mei 2013 @ 20:33 | |
Hebben we het hier nou potjandriedubbeltjes over een trein of over seizoensbier ![]() | ||
James1988 | vrijdag 3 mei 2013 @ 20:35 | |
Ik meen al eens iets te hebben gelezen over elektrische schema's die niet overeenkomen met de werkelijkheid, en kabels die onderweg drie keer van kleur veranderen. ![]() | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 3 mei 2013 @ 20:36 | |
Bron ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 3 mei 2013 @ 20:36 | |
tsja, dat gaat niet echt helpen om het duidelijker te maken ... | ||
KnightSolaire | vrijdag 3 mei 2013 @ 20:36 | |
En bij de V250 was geen sprake van seriebouw? Het gezegde is toch 'door ervaring leert men' ... ? | ||
Darkwing_Duck | vrijdag 3 mei 2013 @ 20:39 | |
De auto's van Venturi worden toch ook met de hand gemaakt? | ||
James1988 | vrijdag 3 mei 2013 @ 20:41 | |
Één van de Deense nieuwssites, ing.dk ofzo. De allereerste V250 die in ons land kwam (4806) was een prototype, en wijkt af van de later geleverde treinen. Die trein is terug naar Italië gegaan en aangepast. De 4806 die nu in Nederland is, was eerst de 4881. | ||
Duvel | vrijdag 3 mei 2013 @ 20:57 | |
Wat erg. | ||
Litpho | vrijdag 3 mei 2013 @ 20:59 | |
Ambachtelijk gemaakt. Daar is vast vraag naar ![]() | ||
Koen66 | vrijdag 3 mei 2013 @ 21:22 | |
Was die niet voor de Belgen, de 4881? | ||
James1988 | vrijdag 3 mei 2013 @ 21:23 | |
Klopt, er is later een nieuwe 4881 afgeleverd. Die Italianen hebben het ook al eens voor elkaar gekregen om een 4532 af te leveren... die hadden we al (Thalys) ![]() | ||
Koen66 | vrijdag 3 mei 2013 @ 21:26 | |
Goed idee, random nummers bedenken ![]() | ||
James1988 | vrijdag 3 mei 2013 @ 21:28 | |
"Zelfs de juiste nummers bedenken kunnen ze niet" ![]() Vrijwel alle V250's zijn een keer hernummerd sinds ze zijn geleverd... | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 21:37 | |
WAAROM echt. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 21:37 | |
om geklungel te verdoezelen. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 mei 2013 @ 21:38 | |
omdat het kan ![]() | ||
James1988 | vrijdag 3 mei 2013 @ 21:39 | |
Waarom al die stellen zijn hernummerd is mij een raadsel. Alleen voor de ex-4532 kan ik het me voorstellen, want de 45xx-reeks is een heel ander soort materieel (Thalys PBA) en nummer 32 was zelfs al in gebruik. ![]() | ||
greavy | vrijdag 3 mei 2013 @ 21:40 | |
Morgen ff mijn NS Weekend Vrij beëindigen, en dan aansluitend een nieuw abonnement aanvragen voor de eerste klas ![]() ![]() | ||
Frenk3nstein | vrijdag 3 mei 2013 @ 21:53 | |
Wat kost het dan? Eerste klas is doorgaans wel chill reizen vind ik ![]() | ||
greavy | vrijdag 3 mei 2013 @ 21:55 | |
Je hebt keuze uit beide ![]() Een facebook-actie voor €29/mnd voor het NSR Weekend Vrij, te boeken tot 15 mei. | ||
Peterselieman | vrijdag 3 mei 2013 @ 22:02 | |
ze hebben gewoon wat stickers geplakt die nog op de plank lagen. | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 22:03 | |
Had ook niemand in de gaten natuurlijk. Eindeloos hersenloze falers ![]() | ||
greavy | vrijdag 3 mei 2013 @ 22:06 | |
![]() De nieuwe RailMagazine-Werbeloc van Rurtalbahn, de 186 110 (volgens mij ex-NSH) | ||
bork | vrijdag 3 mei 2013 @ 22:10 | |
Ik stel voor om de brouwmeester van Cantillion (om de hoek bij Brussel-Zuid) aan te stellen als hoofd Hispeed, 3- of 4-talig en zijn ambachtelijke producten laten iedereen over de wereld smachten naar meer. ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | vrijdag 3 mei 2013 @ 22:21 | |
Schaamte is voor mensen, niet voor locs. Betaal me geld en ik ga erin rondlopen. Rondrijden. | ||
James1988 | vrijdag 3 mei 2013 @ 22:22 | |
186 110 is nooit van NSH geweest. De NSH-locs zijn 186.111 t/m 186.122, en op dit moment ook nog een grijze. Dat zou de 186.236 moeten zijn, maar het kan ook de .144 zijn. In het verleden is ook 186.240 bij NS Hispeed geweest (voor opleiding Rotterdam - Breda), die loc was voorzien van "The power of TRAXX"-bestickering. Tegenwoordig niet meer. | ||
DriekOplopers | vrijdag 3 mei 2013 @ 22:27 | |
Trein door rood ondanks ATB-NG!!! http://www.voorbeterov.nl/page9.php Opheldering gevraagd bij Arriva. | ||
James1988 | vrijdag 3 mei 2013 @ 22:29 | |
ATB-NG werkt pas vanaf 15 km/h, dus als de trein langzamer heeft gereden kun je er gewoon alsnog voorbij. Daarnaast, ook met ERTMS kun je door een 'rood sein' (einde movement authority) heen, bijvoorbeeld wanneer de trein doorglijdt door glad spoor. | ||
Mr_Klaasje | vrijdag 3 mei 2013 @ 22:52 | |
Die vrijlaatsnelheid van 15 km/h is noodzakelijk om de rijtoestemming op te kunnen halen bij een ATB-NG-baken. Anders moet je altijd de ATB-NG overbruggen wanneer je voor een rood sein tot stilstand bent gekomen. Het systeem grijpt echter wel meteen in wanneer je het rode sein passeert en harder naderen dan 15 km/h gaat afgezien van glad spoor of het invoeren van verkeerde remparameters niet lukken. | ||
KnightSolaire | vrijdag 3 mei 2013 @ 22:53 | |
Las net een nieuwsberichtje op Treinreiziger: 'NS zet stap ter vervanging van oude Sprinters'. Wordt in het artikel alleen over SGMm als 'oude Sprinter' gesproken. Wordt het bestaan van Plan V in de vaste dienstregeling thans ontkend? ![]() | ||
greavy | vrijdag 3 mei 2013 @ 22:55 | |
Plan V blijft nog wel even rijden ![]() | ||
Mirgeam | vrijdag 3 mei 2013 @ 23:29 | |
Heb met beide gereden deze week, de 236 heeft wel een tijdje stil gestaan ![]() | ||
b2py | zaterdag 4 mei 2013 @ 00:45 | |
![]() Bijdehandje beetje reacties uitlokken ![]() | ||
James1988 | zaterdag 4 mei 2013 @ 00:48 | |
Kijk aan, bedankt voor de info. Ik zag vanmiddag een grijze loc in Breda bij het rangeerspoor aan de oostkant staan. ![]() En kijk, Transformers: ![]() | ||
b2py | zaterdag 4 mei 2013 @ 00:55 | |
Mijn wtf momentje van zaterdag al gehad iig ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 4 mei 2013 @ 01:06 | |
vertel eens ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 4 mei 2013 @ 02:26 | |
Geen WFT momentje dus? Dan ga ik wel slapen ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 4 mei 2013 @ 05:02 | |
Ik had het toen ik zojuist op een onlogisch tijdstip mn aaiphone tjekte: ![]() http://nos.nl/artikel/503(...)ploft-in-belgie.html | ||
Guppy | zaterdag 4 mei 2013 @ 08:33 | |
Ja! Boem ![]() | ||
trainfreak | zaterdag 4 mei 2013 @ 08:37 | |
Een link naar het topic op FOK! over het ongeval in Wetteren: NWS / Goederenwagons met chemische stoffen ontploft in Vlaanderen Ben ik even blij dat ik daar niet meer woon... | ||
Ireyon | zaterdag 4 mei 2013 @ 09:12 | |
Dus.. | ||
b2py | zaterdag 4 mei 2013 @ 09:55 | |
Die railjet trailer Kut :p | ||
b2py | zaterdag 4 mei 2013 @ 09:57 | |
Lijkt wel alsof ik naar een oorlogsgebied zit te kijken. De tering. Mogen van geluk spreken denk ik dat er geen gewonden gevallen zijn. | ||
Pino112 | zaterdag 4 mei 2013 @ 10:11 | |
Van Hulpverleningsforum:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=74419 | ||
Flodder450 | zaterdag 4 mei 2013 @ 10:50 | |
Lijkt Vietnam wel ![]() | ||
Sandrvich | zaterdag 4 mei 2013 @ 12:15 | |
Gisteren heb ik met een vriend een tour in België gemaakt: Antwerpen-(Hasselt)-Liège Guillemins-(Namur)-Tournai-Bruxelles Midi-Antwerpen. Erg leuk rondje en met een Gopass prima betaalbaar. ![]() Enkele foto's: ![]() HLE2155 als IC-trein van Tournai naar Kortrijk. ![]() Rode klassiekjes, voor zolang het nog duurt. ![]() ![]() Stond zelf wel even héél raar te kijken toen dit binnen kwam als InterCity Courtrai-Lille Flandres. Nooit geweten dat die in België mochten rijden ![]() ![]() ![]() Flash zal deze vast al kennen. Ze klooien echt lekker wat aan met stationsnaamborden. ![]() Van Bruxelles-Midi naar Antwerpen-Centraal hadden we wel echt een héle korte M6-stam; vier rijtuigen! ![]() En tot slot nog een enkel rood klassiekje op Antwerpen-Centraal. ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 4 mei 2013 @ 12:23 | |
Is dat zo een B 82500 5Bi Courant/ Bi Modus)? Normaal zou dat alleen maar naar Bergen (Mons) rijden... Edit: Bedankt voor de pics, Belgie, altijd tofheid ![]() Edit 2 : Jouw youtube kanaal vernoemd naar een trein die vooral op RER D actief is, hoezo? ![]() | ||
Sandrvich | zaterdag 4 mei 2013 @ 12:28 | |
Bedankt! Die B 82500 stond in diesel modus en er zat een panto op in ieder geval. ![]() | ||
Darkwing_Duck | zaterdag 4 mei 2013 @ 12:31 | |
B 82500 dus ja, nouja, het zal wel ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 4 mei 2013 @ 12:56 | |
niks gezien kut ![]() Die fik in België ziet er wel weer serieus uit ja ![]() ![]() | ||
trainfreak | zaterdag 4 mei 2013 @ 13:17 | |
Ik ben nog maar 2 maandjes verhuisd hoor.. Woon nu in Kortenberg, da's vlakbij Brussel! Straks maar eventjes naar het vuurtje gaan kijken. Of het nog brand enzo.. Ik was toch al van plan om naar mijn ouders te gaan .. | ||
b2py | zaterdag 4 mei 2013 @ 13:21 | |
![]() Flinke klapper geweest zo te zien. | ||
#ANONIEM | zaterdag 4 mei 2013 @ 13:24 | |
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2013 01:01:01 ] | ||
Dr_Flash | zaterdag 4 mei 2013 @ 13:25 | |
Dat mag je met de auto gaan proberen denk ik ![]() | ||
DriekOplopers | zaterdag 4 mei 2013 @ 13:50 | |
Ik ben erg benieuwd of die wagons eerst zijn onstpoord en toen ontvlamd, of dat ze spontaan in de fik zijn gegaan... | ||
Pino112 | zaterdag 4 mei 2013 @ 13:52 | |
Ze zeggen ontspoord bij een wissel. Ik las ook dat ze er ergens in de buurt aan het werk waren, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het met elkaar te maken heeft. | ||
Dr_Flash | zaterdag 4 mei 2013 @ 13:53 | |
ze zeggen zo veel. De fotoserie op nu.nl heet "Botsing goederentrein België". Men roept maar wat. | ||
b2py | zaterdag 4 mei 2013 @ 14:02 | |
Eerst ontspoord, daarna in brand gevlogen. | ||
Dr_Flash | zaterdag 4 mei 2013 @ 14:09 | |
En wanneer was het botsen dan? Was je erbij soms? ![]() Wat had je daar te zoeken eigenlijk? ![]() | ||
b2py | zaterdag 4 mei 2013 @ 14:21 | |
Er is nooit gebotst ![]() Nee Helemaal niks ![]() http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8&t=10959 | ||
b2py | zaterdag 4 mei 2013 @ 15:29 | |
Samenvatting wat er allemaal mis gaat met de werkzaamheden dit weekend: - Nergens staat vermeld dat er geen IC's rijden op Lelystad - Zwolle - Nergens staat vermeld dat de IC Almere - Vlissingen is omgeleid via Haarlem, waardoor de directe trein Amsterdam C - Haarlem - Den Haag C vervalt tussen Amsterdam en Leiden. Al de hele week zijn er werkzaamheden in Maastricht, nergens staat vermeld dat de IC Almaar - Maastricht 12! minuten stilstaat te Beek-Elsloo en daar ook een extra stop maakt en je dus veel later in Maastricht bent. (Overigens alleen richting Maastricht) | ||
Dr_Flash | zaterdag 4 mei 2013 @ 15:32 | |
Mooi man. Van die clubjes waar de linkerhand geen idee heeft wat de rechterhand aan het doen is ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 4 mei 2013 @ 16:06 | |
Volgens NOS TT vanochtend zouden er gewonden in brand staan ipv wagons ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 4 mei 2013 @ 16:10 | |
sodeknetters ![]() | ||
Sj0rSz | zaterdag 4 mei 2013 @ 16:52 | |
http://nos.nl/op3/artikel(...)tsporing-belgie.html | ||
b2py | zaterdag 4 mei 2013 @ 17:14 | |
Toch wel dus, kut man ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 4 mei 2013 @ 17:46 | |
... | ||
Fixers | zaterdag 4 mei 2013 @ 18:04 | |
Ik dacht dat die chemicaliënwagons zo ongeveer tegen alles behalve een neerstortend vliegtuig bestand waren? | ||
Duvel | zaterdag 4 mei 2013 @ 20:08 | |
Mooi man, die treinen om acht uur stilzetten, jammer dat die goederentrein pas stilstond na het luiden van de klokken... | ||
dennistd | zaterdag 4 mei 2013 @ 21:12 | |
In Oostenrijk heeft men twee locs op een Renault Scenic laten botsen om te laten zien wat ermee gebeurt: | ||
ReisT | zaterdag 4 mei 2013 @ 21:25 | |
Die proef kende ik al in de Britse versie: | ||
Guppy | zaterdag 4 mei 2013 @ 21:48 | |
Oké oké, het is eigenlijk een tram. Maar wel een hele leuke ![]() ![]() Ooh en nog een tram vandaag ![]() ![]() | ||
bork | zaterdag 4 mei 2013 @ 23:21 | |
Valt me echt mee 130 ton! 100 km/uur ik had gedacht dat er niks meer over was. | ||
greavy | zaterdag 4 mei 2013 @ 23:48 | |
![]() SMMR 2225 Even een rondje door het land gedaan, en de SMMR 2225 maar even bij Kerkrade opgewacht. Persoonlijk had ik hem liever over het andere spoor gehad, maar over dit spoor mag ik absoluut niet klagen. De SMMR 2225 is naar Simpelveld onderweg, om aldaar morgen actief te zijn bij de ZLSM. Woensdag gaat het vervolgens door naar Goes met 4 rijtuigen, die bij de SGB komen te rijden tijdens het evenement Sporen naar het Verleden. Vervolgens gaat het 13 mei weer terug naar Kerkrade-Simpelveld, en aansluitend de losse loc terug naar het SSN-depot. | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 00:31 | |
Ik snap niet waarom ze die 2e loc mee lieten doen. Met 1 loc was het resultaat ongeveer precies hetzelfde geweest. | ||
b2py | zondag 5 mei 2013 @ 00:38 | |
Hij moest ook mee naar de onderhoudswerkplaats daarna ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 00:44 | |
oh ja want met een kapot lampglaasje mag je zelf niet rijden buuhuu ![]() | ||
b2py | zondag 5 mei 2013 @ 00:45 | |
Minimaal 1 m² wit op de voorkant zal het ook wel niet meer geweest zijn ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 00:46 | |
Hadden ze beter een witte Renault aan bloedbonken kunnen rijden dus ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 5 mei 2013 @ 00:58 | |
speciaal voor Ireyon Auw! België, Wajoooh! [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2013 01:01:36 ] | ||
James1988 | zondag 5 mei 2013 @ 02:41 | |
Witte auto's verdienen het sowieso om aan bonken te worden gereden. Lelijke barrels ![]() | ||
KnightSolaire | zondag 5 mei 2013 @ 10:33 | |
Eén van de veiligste kleuren i.v.m. betere zichtbaarheid dan donkergekleurde auto's. | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 10:39 | |
Daar denken ze in Lapland heel anders over ![]() | ||
Ireyon | zondag 5 mei 2013 @ 10:42 | |
Hoezo nou weer speciaal voor mij? | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 10:46 | |
Blijkbaar kon je wel wat warmte gebruiken ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 5 mei 2013 @ 11:19 | |
Deze al bekend hier? Actie op 50 sec. | ||
Duvel | zondag 5 mei 2013 @ 12:11 | |
Yep, hele discussie geweest over catch points, windspoortjes, etc. | ||
#ANONIEM | zondag 5 mei 2013 @ 14:27 | |
![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 15:02 | |
Niet nuttige post van de dag: ik zit nu in de TER van station Paris Niettenasse naar Le Mans ![]() | ||
Bitlord | zondag 5 mei 2013 @ 17:03 | |
Opvallend, zo zie je het nooit, zo worden in 1 wagon aan drie verschillende mensen een Uitstel van Betaling geschreven. | ||
bork | zondag 5 mei 2013 @ 17:21 | |
Lekker handig alweer, ik kan nergens mijn SD-kaart in stoppen om iets up te loaden ![]() ![]() | ||
greavy | zondag 5 mei 2013 @ 17:23 | |
Een kreukel in de 115. Op een zonnige dinsdag 20 maart 1990 ben ik aangewezen als machinist voor een trein 7739 vanuit Arnhem. Een rustig dienstje met een ritje over de Achterhoekse lijn met Plan U stel 115. Verhaal van Richard Plokhaar over de aanrijding met een vrachtwagen, waar de remmen het nauwelijks nog van deden, en hij niet kon koppelen of remmen met de hand .. Meer lezen? Ga dan naar onze website! | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 18:03 | |
| ||
greavy | zondag 5 mei 2013 @ 18:37 | |
![]() SSN C.4-03 "Wanda", 228 en SMMR 2225 - 27 April 2013 - SSN Depot Rotterdam Op de vroege zaterdagochtend staan op het Stoom Stichting Nederland-museumstoomdepot in een gebroederlijke lust deze drie fraaie loks te wachten, totdat zij opnieuw ingezet mogen worden. In de loods links staat het welbekende Mitropa-rijtuig, die even later uitgehaald wordt door DBS 6426. Vandaag mocht ik als deurwacht op pad met de ingehuurde trein van de NVBS. ![]() DBS 6426 haalt de rijtuigen uit - 27 April 2013 - SSN Depot Rotterdam Doordat de NVBS enkel rijtuigen had gehuurd bij de SSN, werd er besloten om de dieselloc van DB Schenker, die voor de tractie moest zorgen, de rijtuigen uit kon halen. Netjes op tijd arriveerde de lok met personeel (waarvan ook één een SSN-medewerker is) bij het depot. Als eerste werd achter de rechterdeur de sleep rijtuigen uitgehaald. Hierna werd het Mitropa uit de loods getrokken, en aansluitend de laatste 3 rijtuigen achter de linkerdeur uitgehaald. Op het spoortje naast de rijtuigenloods staat een Class66 die hier door EMD (ElektroMotiveDiesels) onderhouden worden. | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 19:16 | |
Welke van de 2? | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 19:23 | |
Sinds afgelopen vrijdag is de bewegwijzering op Station Marne la Vallee aangepast voor de Ouigo, en er zijn kosten nog moeite gespaard ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 19:28 | |
En ik denk dat ik de vroegste spitstrein van Europa te pakken heb (op een station wat niet bediend word door nachttreinen, en savonds dus om 11 uur de laatste trein uitzwaait, en dus dichtgaat voor een paar uurtjes)![]() | ||
Peterselieman | zondag 5 mei 2013 @ 19:29 | |
het is nu iig wel duidelijk ![]() | ||
greavy | zondag 5 mei 2013 @ 19:34 | |
Wie weet eigenlijk welke 2200'den in het land nog rijvaardig zijn? ![]() - 2205 bij SHD - 2225 bij de SMMR - 2233 bij VSM - 2278 bij de STAR (sinds kort) | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 19:36 | |
Vind je dat echt? Ik dacht eerst dat iemand Powned stickers geplakt had, zeker nu het hier een Hollandse kolonie is hier met de Meivakantie ![]() | ||
Peterselieman | zondag 5 mei 2013 @ 19:38 | |
Uiteraard ![]() In Nederland zou het ook zo opgelost worden ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 19:42 | |
Verder zijn er een deel van de trappen omhoog naar de eerste etage afgezet met rood wit afzetlint en IDTGV lint ( ![]() Wie dus stiekum onder rood wit lint kan doorglippen; kan dus gratis mee met de ouigo ![]() | ||
Peterselieman | zondag 5 mei 2013 @ 19:45 | |
prutsers zijn het, ik zeg het je | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 19:48 | |
In Nederland zou het ook zo opgelost worden ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 19:59 | |
ik heb een vakantiefilmpje gemaakt | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 19:59 | |
met Pinnacle Studio, wat toch wel wat meer kan dan Windows Movie maker. | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 20:00 | |
en er zitten ook wel wat treintjes in ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 20:00 | |
willen jullie het zien? ![]() | ||
Peterselieman | zondag 5 mei 2013 @ 20:00 | |
nee ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 20:01 | |
Oh jammer zeg ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 20:11 | |
Nee. | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 20:12 | |
Zit tivoli erin? | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 20:13 | |
tuurlijk niet idioot, dit gaat over noorwegen. | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 20:14 | |
Oh, dat staat toch nergens? Ik dacht dat het van Denemarken was ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 20:16 | |
Nja, als je het niet wil zien weet je ook niet waar het over gaat he ![]() | ||
Duvel | zondag 5 mei 2013 @ 20:46 | |
Stelletje wijven, kom op met dat filmpje! | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 20:47 | |
Nee, nou hoeft het niet meer ![]() | ||
Duvel | zondag 5 mei 2013 @ 20:48 | |
!!! | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 20:48 | |
Duvel | zondag 5 mei 2013 @ 20:50 | |
Is dat de E6 in het begin, met dat kutweer? | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 20:55 | |
Geen idee, kan maar zo. Oslo - Honefoss - Gol - Geilo in ieder geval ![]() | ||
Duvel | zondag 5 mei 2013 @ 21:00 | |
Nee, da's de E16. Ik dacht: ik herken het, maar blijkbaar herkende ik alleen het weer. | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 21:01 | |
Nja, voor dat weer hoef je het land niet uit ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | zondag 5 mei 2013 @ 21:08 | |
Het was lekker druk in Zwolle op het station en in de trein, zo aan het eind van bevrijdingsfestival. Trein ook stampvol en mensen die achterbleven, maar verder ging alles heel gemoedelijk en georganiseerd. Genoeg personeel ook overal op het perron ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 21:15 | |
wat ga je morgen doen draakje? Ik wil eigenlijk wel wat timelapse filmpjes gaan maken van gezelligheid aan de ijssel ![]() | ||
Scarlet_Dragonfly | zondag 5 mei 2013 @ 21:16 | |
Werken... ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 21:22 | |
zeggen ze ja ![]() | ||
Sandrvich | zondag 5 mei 2013 @ 21:28 | |
Dat gekloot met die meeuw. ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 21:29 | |
Echt, je wil niet weten ![]() ![]() ![]() | ||
Okuliarnik | zondag 5 mei 2013 @ 21:34 | |
De meest gefotografeerde trein van de dag... | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 21:37 | |
Pimpelrijtuigen ![]() ![]() | ||
MissMSX | zondag 5 mei 2013 @ 21:38 | |
Hallo treinliefhebbers ![]() Kan ik hier ook terecht voor adviezen met betrekking tot internationale treinreizen? Ik wil in het najaar met de trein naar Madrid en ben nu aan het rondneuzen hoe ik dat het beste kan regelen, gelet op route, reistijd, prijzen, enz. Afgezien van wat langeafstandstreinervaring in Japan en naar Berlijn ben ik een complete treinnoob, dus de kans is groot dat ik zonder hulp allerlei handige tips and tricks misloop ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 5 mei 2013 @ 21:40 | |
Hoi ![]() Ik geloof dat Greavy en Darkwing wel wat te melden hebben over tijden en prijzen van de Elipsos ![]() ![]() | ||
greavy | zondag 5 mei 2013 @ 21:40 | |
Was wel bijna fataaaaaaal ![]() | ||
greavy | zondag 5 mei 2013 @ 21:41 | |
Die Fransen en Spanjaarden hebben alles behalve haast, nu hopen ze die dag-TGV's eind van dit jaar rijdend te hebben ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 21:41 | |
Heb je al een datum? ![]() Data? | ||
Okuliarnik | zondag 5 mei 2013 @ 21:42 | |
Pff. Gelukkig is het maar een trein ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 21:42 | |
Mja, ik geloof dat je op die rechtstreekse naar Spanje dit jaar niet hoef te rekenen Laddermans ![]() | ||
greavy | zondag 5 mei 2013 @ 21:46 | |
Ja, dat dus. Ze hopen begin 2014 inmiddels ![]() Ga dan niet overal lopen verkondigen dat het rond mei 2013 gaat rijden ![]() | ||
MissMSX | zondag 5 mei 2013 @ 21:46 | |
Nee, maar het wordt waarschijnlijk ergens rond half/eind september. De bedoeling is dat we het in stappen doen. Een paar dagen in Parijs, een paar in Bordeaux en dan door naar Madrid. Daarna vanaf Madrid door naar Barcelona/Girona, maar op dat stuk voorzie ik eigenlijk de minste problemen/planning aangezien dat geen internationale verbinding is. | ||
MissMSX | zondag 5 mei 2013 @ 21:47 | |
Is dat de hogesnelheidsverbinding tussen Frankrijk en Spanje aan de oostkust? | ||
Duvel | zondag 5 mei 2013 @ 21:51 | |
Ploatties.![]() ![]() | ||
James1988 | zondag 5 mei 2013 @ 21:55 | |
Vanuit Bordeaux kun je altijd nog afreizen naar Cerbère en dan de trein nemen naar Port Bou. Binnen Spanje is Figueras Vilafant je hogesnelheidsstartstation, vanaf daar rijden er AVE's naar Barcelona en Madrid. Voor de AVE geldt een reserveringsplicht en geldt dat vroeg boeken geld besparen betekent. De ervaring met Spaanse HST's zal een beetje anders zijn dan bij treinen als Thalys: je moet bij het boeken van je ticket het nummer van je paspoort of ander identiteitsbewijs opgeven, op de stations staan bagagescanners e.d. De start van de directe TGV's Parijs - Barcelona en Lyon - Madrid is uitgesteld omwille van technische problemen, ik heb gehoord dat de nieuwe geplande start in augustus zou zijn, maar dat kan altijd nog wijzigen. | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 21:59 | |
Nederland - Parijs = Thalys = 90 Dagen van te voren boeken als je het goedkoopste ticket wil Parijs - Bordeaux = 2 Keuzes *Of de TGV = 90 dagen van te voren voor de goedkoopste tickets *Of de lowcost TGV vanaf Marne la Vallee (vanaf 10 Euro) naar Bordeaux, ik weet niet of je Disney wilt aan den? Want dat zou dan een handige combi zijn.... Kies je daarvoor reken dan op reizen ala Ryanair maar dan per trein ![]() http://www.ouigo.com/fr En dan vanaf Bordeaux ziet het er verder wat eh.... lang uit ![]() ![]() | ||
James1988 | zondag 5 mei 2013 @ 22:02 | |
HOT = Elipsos Trenhotel, een nachttrein. Er rijden ook dagtreinen voor zover ik weet. | ||
MissMSX | zondag 5 mei 2013 @ 22:03 | |
![]() ![]() Ik ben nu echt nog in de beginfase van de planning: ga ik eerst naar Madrid en dan naar Girona of juist andersom? En hoe ga ik terug naar Nederland? Trein of vliegtuig? Zelfde route of maak ik een rondje (als ik met de trein terug ga). Enz. Het idee is nu wel om eerst naar Madrid te gaan (via Bordeaux) en daarna naar Girona. Als ik van daaruit met de trein terug ga denk ik wel een rondje te willen maken, dus via Lyon-Parijs terug. Maar het is fijn dat ik weet dat ik hier af en toe om advies kan vragen. | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 22:03 | |
Ja, ik weet niet, ik vind het ook een beetje typische berekening ![]() | ||
James1988 | zondag 5 mei 2013 @ 22:11 | |
Vanuit Perpignan rijdt er een stoptrein naar Port Bou, vanaf daar rijdt er 1x per 2 uur een stoptrein naar Barcelona Sants. Deze stopt ook in Figueras. Vanuit Figueras moet je met bus, taxi of te voet naar TAV-station Figueras Vilafant om over te stappen op Spaanse hogesnelheidstreinen. | ||
MissMSX | zondag 5 mei 2013 @ 22:12 | |
![]() Ik wil (o.a.) juist met de trein om in relatieve luxe te reizen ![]() En ik ga nog liever onder de trein liggen dan dat ik naar Disney ga ![]()
Nachttrein is in verband met kleintje ook uitgesloten. Vandaar ook het stappenplan van stad naar stad. Ik liep zelf ook al een beetje tegen het stuk Bordeaux-Madrid aan. Maar desnoods plannen we een extra 'stop'/overnachting in. | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 22:14 | |
Geen idee, ik weet niet met wat voor persoon ik te maken heb hea ![]() ![]()
![]() ![]() ![]() | ||
MissMSX | zondag 5 mei 2013 @ 22:16 | |
Dat is de oostelijk optie. Via de westelijke route (Irun) is als je via Bordeaux wilt handiger. Ik kwam dit plaatje tegen ![]() ![]() Werl goed om te weten dat het TAV-station in Barcelona dus een apart station is en niet makkelijk te bereiken. Stom hoor ![]() | ||
MissMSX | zondag 5 mei 2013 @ 22:18 | |
Logisch ![]() Ik zit er qua budget wat tussenin ![]() ![]() Ik wil dus wel wat comfort, maar hoef niet per se eerste klas te reizen ![]() Ik ben er wel geweest hoor, en vond het leuk, maar zou het niet zo snel nog eens doen ![]() | ||
James1988 | zondag 5 mei 2013 @ 22:18 | |
Je bent al een groot deel van de dag kwijt aan de reis om überhaupt in Spanje te komen: ![]() Ik heb niet gekeken naar verdere aansluitende treinen vanuit Figueras. Wellicht is de Renfe Spain Pass interessant voor je reizen in Spanje. Hiermee koop je een aantal reizen al van tevoren, wat goedkoper kan zijn dan losse tickets. Zie www.renfe.com. Edit: via Irun kan misschien handiger zijn, ja. ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 22:22 | |
Iig hier de dienstregeling tussen Bordeaux en Spanje http://telechargement.ter(...)_13_tcm-11-67794.pdf Voetnoot: Geldig tot van de zomer, maar iig voor een indruk: 2 keer per dag en ook nog een nachtjoekeloeris. | ||
MissMSX | zondag 5 mei 2013 @ 22:23 | |
![]() ![]() Linkje van renfe heb ik bewaard. Altijd handig ![]() Wat is die app? ![]() Volgens mij heb ik wel weer even wat aanknopingspunten ![]() Maar... I'll be back ![]() | ||
MissMSX | zondag 5 mei 2013 @ 22:25 | |
Drie uur ongeveer, als ik het goed begrijp? Nog zo'n ding, mijn Frans is abonimabel ( ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 22:27 | |
tweeenhalf ![]() | ||
Litpho | zondag 5 mei 2013 @ 22:27 | |
Daarentegen zal elke fransoos je begrijpen als je woorden als "abominable" bezigt, bij voorkeur zo nasaal mogelijk ![]() | ||
MissMSX | zondag 5 mei 2013 @ 22:30 | |
Nog beter ![]() Dacht er een van 3 voorbij te hebben zien komen. Beter te lang rekenen dan te kort ![]() Hence the ![]() ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 22:30 | |
Volgensmij gebruikt men eerder "affreux" | ||
spectrumanalyser | zondag 5 mei 2013 @ 22:31 | |
dalvoordeel nu 29 euro ipv 50. en dat zal wel alleen voor nieuwe klanten gelden ![]() eerst het voordeelabbo opzeggen en opnieuw aanvragen danmaar | ||
James1988 | zondag 5 mei 2013 @ 22:31 | |
Graag gedaan! Dat is de iPad-versie van DB Navigator, één van de betere mobiele reisplanners. Er zijn ook versies voor iPhone en Android. Ik ben nog even aan het kijken geweest, je zou bijvoorbeeld het volgende kunnen doen: 10:51 V Bordeaux -- TGV 13:21 A Irun Naar Barcelona: 15:55 V Irun -- Alvia 22:09 A Barcelona-Sants Naar Madrid: 14:50 V Irun -- Alvia 20:30 A Madrid Chamartin Als je wilt kun je eerder vertrekken uit Bordeaux (09:01), dan kun je wellicht eerder aankomen op je bestemming (maar met meer overstappen). | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 22:35 | |
Maar dat is wel een "Leeglopende" nachttrein waarvoor je waarschijnlijk moet reserveren en meestal opstappen al niet meer toegestaan is... | ||
James1988 | zondag 5 mei 2013 @ 22:35 | |
Ohja, dat is ook weer zo... | ||
MissMSX | zondag 5 mei 2013 @ 22:36 | |
![]() Eerder is geen probleem. De 'wekker' gaat meestal toch al vroeg ![]() App > Van Deutsche Bahn, maar wel internationaal dus? * MissMSX rent naar telefoon om te downloaden ![]() | ||
MissMSX | zondag 5 mei 2013 @ 22:36 | |
Dan wordt het verplicht uitslapen voor de 'wekker' ![]() ![]() Wel stom dat je dan niet meer op mag stappen. Wil je nou klanten of niet? ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 22:38 | |
Ja, ik twijfel daar even over maar vorige keer werd op het stukje Cannes - Nice sochtends ook weer iedereen de trein uitgebonjourd ( ![]() | ||
James1988 | zondag 5 mei 2013 @ 22:40 | |
Mooi ![]() De app van DB is gebaseerd op het min-of-meer beroemde HAFAS (kom er maar in, Darkwing!), de apps van de meeste Europese spoorwegen (met uitzondering van NS en NS Hispeed) zijn hierop gebaseerd. Namen: - DB Navigator - Train Info (NMBS/SNCB) - ÖBB Scotty - SBB Mobile - Railteam Daarnaast heeft InterRail een versie gemaakt die offline te gebruiken is (Android, iOS). | ||
MissMSX | zondag 5 mei 2013 @ 22:42 | |
Nogmaals merci mensen. Ik ga nu naar bed en selchte fransgrappen verzinnen voor de volgende keer ![]() | ||
James1988 | zondag 5 mei 2013 @ 22:43 | |
Graag gedaan! En tot ziens, we helpen graag. | ||
Peterselieman | zondag 5 mei 2013 @ 22:44 | |
nog iemand die geloof ik wat hulp nodig heeft: TRV / Interrailen Europa!! Spanje of oosteuropa | ||
Peterselieman | zondag 5 mei 2013 @ 22:45 | |
Darkwing schudt ze voor jou uit zijn mouw ![]() | ||
James1988 | zondag 5 mei 2013 @ 22:46 | |
"We vertrekken morgen maar we weten nog niet waar we heen willen" ![]() | ||
Peterselieman | zondag 5 mei 2013 @ 22:47 | |
ik zeg: ze gaan goed voorbereid op pad ![]() | ||
b2py | zondag 5 mei 2013 @ 22:47 | |
Ik heb het topic de hele dag open gehad en is nooit ververst ![]() | ||
b2py | zondag 5 mei 2013 @ 22:48 | |
Ibiza per trein ![]() | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 22:49 | |
Ja, hier ben ik met de mededeling dat je toch gelijk had, je ma het met die nachtzug afleggen, wel reserveren. ![]() Edit: Ik ga hem nog sterker maken James
[ Bericht 7% gewijzigd door Darkwing_Duck op 05-05-2013 23:01:08 ] | ||
Pino112 | zondag 5 mei 2013 @ 22:50 | |
Hardop lachen bij 'Hou je bek' tegen je TomTom ![]() Nu maar weer verder kijken. Edit; Tof man ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Pino112 op 05-05-2013 23:08:44 ] | ||
Darkwing_Duck | zondag 5 mei 2013 @ 23:21 | |
Tof ![]() ![]() | ||
bork | zondag 5 mei 2013 @ 23:44 | |
ha, ha, tweede keer ja, in Londen ook al, ze hebben hier ook een anonieme ov en lijkt op die van ons met geld opladen, poortjes en in-uitchecken etc. Losse kaartjes zijn bijna 2 keer zo duur. | ||
GlenSpey | maandag 6 mei 2013 @ 00:30 | |
'Kan ie mooi zingen, ja!' ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 6 mei 2013 @ 00:32 | |
Als je laatste stop Girona is kan je met Transavia naar Rotterdam en Amsterdam vliegen, met Ryanair naar Eindhoven, Maastricht, Keulen, Charleroi en Weeze vliegen en met Jetair kan je op Brussel vliegen. | ||
James1988 | maandag 6 mei 2013 @ 00:40 | |
Vanuit Girona is de reis naar Nederland goed te doen. Vliegen is sneller, maar in de trein zie je wat meer, heb je meer comfort. ![]() Reisadvies:
Binnen Parijs moet je van station wisselen, je kunt het lopen (57 minuten), maar het is waarschijnlijk aantrekkelijker om het met het OV te doen (RER D doet het direct, in 22 minuten). Tickets voor de metro en RER worden verkocht in de bar van de TGV, zo hoef je in Parijs geen tijd kwijt te raken aan de soms lange rijen bij de kaartautomaat. Tickets voor deze reis zijn niet als pakket online te koop, omdat Renfe-tickets amper buiten Spanje/Renfe.com worden verkocht. Als je tickets wilt kopen voor deze verbinding zul je de reis moeten opknippen in Girona - Figueres Vilafant (kopen via renfe.com) en Figueres Vilafant - Rotterdam (kopen via Voyages SNCF), of je kunt langsgaan bij een reiswinkel (zoals Treinreiswinkel), loket van NS Hispeed* of NS Hispeed Telesales. * Hou er rekening mee dat je te maken kunt krijgen met chagrijnige figuren die in de verste verte niet snappen waarom je met de trein naar Spanje wilt reizen [ Bericht 26% gewijzigd door James1988 op 06-05-2013 01:14:59 ] | ||
Dr_Flash | maandag 6 mei 2013 @ 01:44 | |
Is gewoon een kameraad idd, ken ik van FOT Koetsiekoetsiekoetsiekoe ![]() ![]() ![]() | ||
James1988 | maandag 6 mei 2013 @ 01:49 | |
Zijn er hier eigenlijk nog mensen die meegaan met de Afscheidsrit DD-AR die wordt georganiseerd door Spoorforum? | ||
#ANONIEM | maandag 6 mei 2013 @ 01:52 | |
Nee man, ik ga echt niet naar die domme shit daar. Vorige keer was er geen chickie te zien daar zo. Niemand maakte gains, en jack3d waren ze ook al vergeten. ![]() | ||
James1988 | maandag 6 mei 2013 @ 01:54 | |
Er lopen inderdaad relatief weinig chicks rond in de spoorhobbywereld ![]() Wat? ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 6 mei 2013 @ 01:54 | |
Nee. geen enkele aanleiding toe ook. | ||
icloud | maandag 6 mei 2013 @ 02:04 | |
Gaat dd-ar dan definitief uit dienstregeling en worden ze gesloopt? Of gaan ze net zo weg als de plan v's waarvan word beweerd dt ze niet structureel worden ingezet. | ||
James1988 | maandag 6 mei 2013 @ 02:05 | |
DD-AR wordt verbouwd tot DDZ / NID, en zal daarna worden ingezet in de intercitydienst. De verbouwing is best grondig te noemen, het lijkt een gloednieuwe trein te zijn. | ||
#ANONIEM | maandag 6 mei 2013 @ 02:06 | |
Jack3d | ||
icloud | maandag 6 mei 2013 @ 02:10 | |
Aha ja dat wist ik, van de verbouwing naar de nid. Ik was in de war door het plaatje op je site, met stam en de loc achterop, die worden wel afgevoerd toch? En iet verbouwd tot nid? | ||
James1988 | maandag 6 mei 2013 @ 02:12 | |
De allereerste generatie dubbeldekkers, het DDM-1, zal op termijn inderdaad worden gesloopt. De achterliggende reden is dat de bakken te afwijkend zijn van de latere soortgenoten, waardoor het een dure operatie is om ze om te bouwen. In verband met hun leeftijd zijn ze toe aan een revisie, wat voor zo'n kleine serie erg duur is. De bijbehorende locomotieven (serie 1800) zijn grotendeels al terzijde gesteld of verkocht. Het restant zal naar verwachting ook worden gesloopt, omdat ze niet meer nodig zijn. | ||
icloud | maandag 6 mei 2013 @ 02:18 | |
ja ddm1 dat was het, raar dat ze op dat forum een foto van de ddm1 zetten ipv ddar | ||
Linkse_Boomknuffelaar | maandag 6 mei 2013 @ 05:16 | |
Argentinië gaat investeren in treinverbindingen! ![]() Muy bueno! ![]() Daar kunnen andere landen een voorbeeld aan nemen! ![]() | ||
#ANONIEM | maandag 6 mei 2013 @ 05:41 | |
Zo jullie, zo Anti-held | ||
Duvel | maandag 6 mei 2013 @ 08:12 | |
Nee, ligt te dicht op voorziene wijziging in de gezinssituatie. | ||
#ANONIEM | maandag 6 mei 2013 @ 08:19 | |
Ai, ga je scheiden? | ||
Duvel | maandag 6 mei 2013 @ 08:53 | |
Da's een aparte reactie, die had ik niet verwacht. Nee, niet bepaald! | ||
GekkeHaan | maandag 6 mei 2013 @ 09:24 | |
Een klein duveltje op komst? | ||
Duvel | maandag 6 mei 2013 @ 09:26 | |
| ||
ReisT | maandag 6 mei 2013 @ 09:32 | |
Tot zover de theorie. Nu heb je dus dat er hierdoor een tekort aan stoptreinmaterieel is ontstaan en de verbouwde versie daarom als stoptrein Zwolle-Utrecht rijdt. Dat is geen foto van DDM1 maar van een combi DDAR met loc, die samenstelling gaat verdwijnen maar een deel van die bakken wordt (in tegenstelling tot DDM1) wél verbouwd tot DDZ. Die willen ze gaan gebruiken om vierdelige stammen te verlengen tot zesdelig. | ||
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 10:12 | |
Eh, ik kom op 7 uit? ![]() | ||
Duvel | maandag 6 mei 2013 @ 10:12 | |
De andere 29 stuurstanden zijn al deels en worden voor de rest verschrot. Met uw en mijn belastinggeld betaalde treinen staan zinloos aan de kant terwijl de rest van de reizigers zich in te korte treinen propt. Volnorm heet dat. | ||
Peterselieman | maandag 6 mei 2013 @ 11:07 | |
DDM-1 was juist handig omdat het veel capaciteit biedt en hierdoor drukke spitstreinen voor haar rekening kon nemen, waardoor elders weer andere treinen versterkt konden worden. | ||
Scarlet_Dragonfly | maandag 6 mei 2013 @ 11:08 | |
De overige tijd is ingecalculeerd voor een koffiepauze van de machinist? ![]() | ||
Zug-Chef | maandag 6 mei 2013 @ 11:14 | |
Nog wat foto's van vorige week:![]() De twee maal per week rijdende afvoer van lege Papierwagens uit Maarssen rijdt inmiddels anno 2013 vast via de Brabantroute naar de Kijfhoek. Hierdoor was het op 29 april 2013 mogelijk trein 51000 met de enige nog overgebleven V100 in dienst van Captrain in het inmiddels zonnig geworden Zwijndrecht met aan de haak vijf gelede schuiffwandwagens op de foto te zetten. ![]() Na de klik van de Captrain papiertrein in Zwijndrecht werd het steeds mooier weer en de wolken losten al snel op. Bij het verdwijnen van de laatste wolkjes passeerde wederom de gele 189 989 van RTB met de fraai gekleurde containertrein 51404 op 29 april 2013 bij Dordrecht Zuid op weg naar Blerick. ![]() Zoals menigeen wel weet werk ik ondertussen niet meer voor Connexxion maar voor Arriva en ben ik drukdoende in het busvervoer van Arriva in Zuid Holland Zuid. Al relatief vaak heb ik gewerkt op de busstalling aan de Baakhoekweg op bedrijventerrein Staart, maar nog niet de kans gehad om de tweemaal daagse bediening van DuPont door DB Schenker vast te leggen. Op de heerlijk zonnige avond van 29 april was dit eindelijk wel het geval. Met een klein half uur vertraging arriveerde op maandagavond 29 april 2013 de 6432 "Hendrikus" van DB Schenker met de aanvoertrein 62022 voor DuPont vanaf Kijfhoek. Voordat de Baanhoekweg op industriegebied Staart overgestoken mag worden, moet eerst de radiolokfunctie aangezet worden. Beide rangeerders nemen vervolgens voorop plaats waarmee deze scene door twee fotografen vereeuwigd kon worden. Op de achtergrond de HVC afvalcentrale. ![]() Hier zien we DBS 6432 als trein 62022 een flinke sleep ketelwagens het terrein van DuPont opduwen. De retourwagens stonden al wel klaar maar werden niet meegenomen. ![]() Onder lastige lichtomstandigheden arriveren op 30 april 2013 keurig op tijd de DBS 6411 en 6414 te Tegelen met 27 beladen RBH Fals. Deze beladen cokestrein is onderweg van het in Wallonië gelegen Seraing naar Bremen Stahlwerk en zal in Venlo een lokwissel krijgen op een DBS 151'er. De trein moet hier in Tegelen enkele minuten wachten voor de kruising met de Veolia-trein naar Roermond, alvorens de weg naar Venlo te kunnen vervolgen. ![]() De voor Husa Transportation rijdende en bestickerde 185 613 is op 30 april 2013 onderweg met de vertraagde ketelwagentrein vanuit het Ruhrgebiet naar Donauwörth en passeert hier het kortstondig zonnige station Rheinhausen Ost. Deze trein reed tot vorig jaar met een MWB ´Taurus´ maar Husa heeft dit vervoer overgenomen. ![]() In Nederland worden de longrails door Locon afgeleverd in Crailoo. In het Ruhrgebiet ligt aan de goederenspoorlijn Duisburg-Düsseldorf het Schienenlager van voestalpine Rail Center Duisburg, waar DB Schenker met hoge regelmaat longrails aanlevert en afhaalt zodra er werkzaamheden aan het spoor zijn in de regio. Op 30 april 2013 was het stamlok 294 667 die zo'n longrailstrein het terrein opduwde terwijl de 185 377 met een fraaie bonte trein over de hoofdsporen tegelijkertijd de fotograaf passeerden. | ||
Duvel | maandag 6 mei 2013 @ 11:15 | |
Inmiddels kun je ze niet meer met goed fatsoen inzetten, volgens mij is er echt minimaal onderhoud gepleegd. Doodzonde. | ||
Peterselieman | maandag 6 mei 2013 @ 11:23 | |
bij de laatste reactivering was de minimale staat van onderhoud volgens mij al een probleem. | ||
Duvel | maandag 6 mei 2013 @ 11:36 | |
Dat las ik ook ja, gaten in de vloeren, dat soort spul. | ||
#ANONIEM | maandag 6 mei 2013 @ 11:43 | |
TOF ! | ||
Peterselieman | maandag 6 mei 2013 @ 12:15 | |
Goed bezig, Zug ![]() | ||
James1988 | maandag 6 mei 2013 @ 13:32 | |
Ik had het aan Google Maps gevraagd, die tijd zal wel inclusief lopen zijn dan ![]() | ||
Dr_Flash | maandag 6 mei 2013 @ 13:50 | |
Hoezo hebben die lui daar een mening over eigenlijk? ![]() | ||
Peterselieman | maandag 6 mei 2013 @ 14:06 | |
Omdat alles wat buiten de standaard reis valt te lastig voor hen is ![]() | ||
James1988 | maandag 6 mei 2013 @ 14:08 | |
Heel simpel, dat betekent meer werk voor ze. Ik moest eergisteren gewijzigde tickets afhalen bij zo'n gare NSH-automaat op het station. Ik vul de boekingscode in, en krijg meteen een foutmelding en de boodschap "ga naar de balie". Ik doe dat, daar stond een of andere zure *** die (in verkapte woorden) mij de schuld gaf van de foutmelding en me eigenlijk volledig nieuwe tickets wilde verkopen. Pas nadat ik de situatie 2x had uitgelegd (en ze zelf ook nog eens bij de automaat keek) zag ze daarvan af, en printte ze de tickets vanaf haar computer. Tegen € 5 servicekosten, uiteraard. ![]() ![]() | ||
ReisT | maandag 6 mei 2013 @ 14:45 | |
Wie gaat er nou voor standaard reizen, die je als het goed is uit de automaat kan trekken, naar het loket? ![]() Kortom, waarvoor zitten die lui er dan eigenlijk? | ||
Q. | maandag 6 mei 2013 @ 14:46 | |
Wat een heerlijke service. ![]() | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 15:13 | |
Ik moet - zoals het nu lijkt - werken. Dus nee, tenzij ik ineens niet hoef te werken. Wat ik pas de vrijdag weet ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 15:15 | |
Waar haalt ie de gegevens vandaan? Eigenlijk, want ie kom met -in het slechtste geval met heel veel lopen ook op 22 uit ![]() | ||
Pino112 | maandag 6 mei 2013 @ 15:16 | |
Ah oke, tof ![]() | ||
dennistd | maandag 6 mei 2013 @ 15:31 | |
Overigens zijn ze nu wel zaken aan het testen:
![]() | ||
Peterselieman | maandag 6 mei 2013 @ 15:37 | |
Die test lukt iig een stuk beter dan het testen van de dodo ![]() | ||
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 15:38 | |
![]() | ||
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 16:47 | |
cc'tje Rikus gedaan? Wat een kansloos hersenloos volk zit daar. | ||
Peterselieman | maandag 6 mei 2013 @ 16:57 | |
Leef je uit ![]() | ||
Fiorano | maandag 6 mei 2013 @ 17:10 | |
Het stationsgebouw op Barneveld Noord bestaat uit zeecontainers. Is dit nieuw van prorail? | ||
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 17:31 | |
Ze hebben gevingerverfd bij ons![]() ![]() [ Bericht 28% gewijzigd door Darkwing_Duck op 06-05-2013 17:52:22 ] | ||
Darkwing_Duck | maandag 6 mei 2013 @ 17:53 | |
Er is een Boom omgetiefstraald in de buurt van Versailes![]() ![]() | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 17:59 | |
Sinds wanneer is daar een stationsgebouw ![]() | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 18:05 | |
In de late uurtjes van de zaterdagavond is er te Heerlen een VIRM door het stootjuk geschoten. De schade is minimaal, maar moet wel voor herstel naar Haarlem. | ||
Fiorano | maandag 6 mei 2013 @ 18:06 | |
Sinds vorige week staat er een soort van karkas. Moet een wachtruimte, toilet en ooit ook nog een snackbar worden | ||
icloud | maandag 6 mei 2013 @ 18:26 | |
Waarschijnlijk bij een van de tijdelijke stootjukken, ivvm werkzaamheden, kan volgens mij niet zoveel schade zijn. | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 18:27 | |
Klopt, aan een perron is het gebeurd. OA de koppeling moet vervangen worden en er was één draaistel ontspoort. | ||
icloud | maandag 6 mei 2013 @ 18:31 | |
Dat is raar want toen ik er vrijdag was, stonden de stootjuks bij perron 2 en 3, terwijl de intercity altijd volledig links staat(busstation) op perron 4 en de veolia en db via perron 1 worden geleid. | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 18:32 | |
Waar zal het dan gebeurd zijn? In mijn mail staat iets met afrangeren. "Nadat de VIRM was binnengelopen, moest deze worden opgesteld op het opstelterrein. Hierbij is een stootjuk geraakt, en is het voorste draaistel uit de rails gelopen. Ook is de koppeling beschadigd geraakt." | ||
Zug-Chef | maandag 6 mei 2013 @ 18:34 | |
Wat moet naar Haarlem? De schade of het treinstel ![]() | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 18:35 | |
Het treinstel met de schade ![]() | ||
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 18:35 | |
Lekker wijf ![]() | ||
Zug-Chef | maandag 6 mei 2013 @ 18:36 | |
Dat dat kan, in Frankrijk ![]() | ||
icloud | maandag 6 mei 2013 @ 18:38 | |
Een stootjuk op het opstelterrein ![]() ![]() ![]() | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 18:40 | |
Daarom zeg ik ook, aan het perron. De opstelsporen zijn voor zover ik weet allemaal doorgaand. Zal wel afwijkend spoor geweest zijn, dan. | ||
Zug-Chef | maandag 6 mei 2013 @ 18:40 | |
Enige stootjuk wat ik buiten de perronsporen zie is het stootjuk net ten oosten van het station vlak voor de spoorwegovergang. | ||
Peterselieman | maandag 6 mei 2013 @ 18:41 | |
mooi land, alleen het is jammer dat er zoveel Fransen wonen | ||
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 18:41 | |
Ze zal wel alleen Frans spreken :/ | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 18:42 | |
Ga je dat toch leren ![]() | ||
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 18:50 | |
Ik tel drie treinkerende constructies op het opstelterrein. Twee richting Sittard en een richting Duitsland. | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 18:54 | |
Maar dat zijn geen spoortjes die NSR voor opstel gebruikt. | ||
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 18:56 | |
Ik tel er twee: http://www.prorail.nl/Ver(...)s/Heerlen%202013.pdf | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 18:58 | |
Maaar geen jukspoortjes toch? Spoor 214 is de Euregiobahn. Spoor 212 gebruikt NSR niet ivm de verbouwing. | ||
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 18:59 | |
212 wel. | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 19:00 | |
Zie mijn edit. | ||
b2py | maandag 6 mei 2013 @ 19:02 | |
Waar is hij dan gecrasht? Het is de enige mogelijkheid. | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 19:04 | |
Ja, ik verwacht ook spoor 212, misschien dat die gebruikt wordt voor het "omhalen"(?) | ||
Sandrvich | maandag 6 mei 2013 @ 19:09 | |
Breda toevallig? Ik zou die €5,- dus ècht hebben geweigerd te betalen. Dat soort ICT-geklungel is jouw probleem niet, maar het probleem van NSH. Achterlijken. ![]() | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 19:11 | |
Ik had 't ook geweigerd. Hun fouten, toch. | ||
greavy | maandag 6 mei 2013 @ 19:11 | |
En vol |