Extra concurrentie is altijd goed en deze richt zich vooral op de zakelijke reiziger denk ik. Maar met welk materieel willen die gaan rijden?quote:'Nieuwe trein Amsterdam-Parijs in 2015'
AMSTERDAM - Thalys krijgt binnenkort mogelijk concurrentie in het treinverkeer tussen Nederland en Parijs. Tassenleverancier Travelteq wil vanaf april 2015 vijf hogesnelheidsverbindingen per dag met de Franse hoofdstad gaan verzorgen, meldde het Nederlandse bedrijf donderdag.
„Er is marktonderzoek gedaan, een businessplan opgesteld en er zijn investeerders aangetrokken”, zegt initiatiefnemer Maarten van den Biggelaar, die ook uitgever van zakenblad Quote is. „Onze trein wordt volledig eersteklas ingericht met de bijbehorende service. Ruime stoelen, veel beenruimte, supersnel internet aan boord en uitstekende maaltijden. En dat alles voor minder dan de huidige eersteklasprijzen.”
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu en spoorbeheerder ProRail bevestigen dat zij een oriënterend gesprek hebben gehad met Travelteq.
http://www.bnr.nl/?servic(...)1622&audioId=1841616quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:02 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Extra concurrentie is altijd goed en deze richt zich vooral op de zakelijke reiziger denk ik. Maar met welk materieel willen die gaan rijden?
Lees verderquote:Zwei Tote bei Zugunfall: Menschlicher Fehler
Menschliches Versagen dürfte das tödliche Zugunglück Mittwochnacht bei Obereggendorf (Bezirk Wr. Neustadt) ausgelöst haben, bei dem zwei Bahnmitarbeiter getötet und drei weitere verletzt wurden. Eine Lok prallte gegen einen Messzug.
Belangrijker vind ik ook dat ze met de gemeente Den haag in gesprek zijn over de verbinding Den Haag - Brussel... Ze zijn dus wel serieus bezig.quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:02 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Extra concurrentie is altijd goed en deze richt zich vooral op de zakelijke reiziger denk ik. Maar met welk materieel willen die gaan rijden?
Ik denk wel iets eerder. Wou eigenlijk meteen zaterdag al gaanquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
Speciaal voor de TT: http://www.spoorwegmuseum.nl/home.html
Denk dat ik op 4 mei een bezoekje aan het museum breng.
of we moeten volgende week zaterdag met een groepje gaanquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk wel iets eerder. Wou eigenlijk meteen zaterdag al gaan
Dat was nou net niet de bedoeling van energiezuinig rijden:quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Gevolg van EZR is dat we met +4 in Lelystad aankwamen en mijn trein naar Amsterdam c ook met +4 is vertrokken. Wel 12 bakken VIRM, dat wel.
Volgens treinreiziger.nlquote:De machinisten krijgen onder meer uitleg op welke punten ze de trein kunnen laten uitrollen. In plaats van vlak voor het station op de rem te trappen komt de trein dan langzaam het station binnenglijden. "Voor de passagiers is dat ook aangenamer", zegt de woordvoerder. De veiligheid en de punctualiteit van de dienstregeling blijven voorop staan.
Dan zit ik in Dublinquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of we moeten volgende week zaterdag met een groepje gaan
ah ja, is waar ook. Heb je al voorbereidingen getroffen wat betreft het spoor en de kroegen?quote:
Er zal wel gewoon een badslipperexpress of sprinter voor hebben gezeten :pquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Gevolg van EZR is dat we met +4 in Lelystad aankwamen en mijn trein naar Amsterdam c ook met +4 is vertrokken. Wel 12 bakken VIRM, dat wel.
Op de helft van de HSL ook nietquote:Op donderdag 28 maart 2013 15:59 schreef b2py het volgende:
In de Drontermeertunnel heb je niet eens bereik met je telefoon, kut tunnel.
ben ermee bezig, wordt woest gaafquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah ja, is waar ook. Heb je al voorbereidingen getroffen wat betreft het spoor en de kroegen?
kan ik me goed voorstellen, want Dublin is een te gekke stadquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ben ermee bezig, wordt woest gaaf
Daar gaat de nieuwe concessiequote:Op donderdag 28 maart 2013 16:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat was nou net niet de bedoeling van energiezuinig rijden:
[..]
Volgens treinreiziger.nl
Nee, ik hoorde alleen dat er gespangd werdquote:Op donderdag 28 maart 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
[..]
hihi, Ik heb geen enkele Amsterdam genoemd en toch wist je waar ik het over had.
In het GANSE land? Nee!quote:Op donderdag 28 maart 2013 17:51 schreef b2py het volgende:
Stop de dienstregelingen, het sneeuwt in het ganse land!
quote:Op donderdag 28 maart 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In het GANSE land? Nee!
[ afbeelding ]
Precies dat stuk dat een paar weken geleden volkomen insneeuwde.quote:Op donderdag 28 maart 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In het GANSE land? Nee!
[ afbeelding ]
Dat zegt OOK niemand ietsquote:Op donderdag 28 maart 2013 18:37 schreef greavy het volgende:
Het type wagen is hetzelfde waar HTRS nu mee rijdt.
Gespot! Die zag ik vanmiddag in Amersfoort. Mocht er met 40 omheen met mijn ICM'tjes!quote:Op donderdag 28 maart 2013 18:54 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen die bulkwagen achter de loc draait niet meer mee.
Van Gansewinkel.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Iedereen weet ook dat HRTS en HUSA hetzelfde zijn? Of toch niet maar dan weer anders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van Gansewinkel.
Over dat bedrijf gesproken
Ik zag die loc ook vanmiddag, bij Amersfoort!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
HTRS staat voor Husa Transportation Railway Service: http://nl.wikipedia.org/wiki/Husa_Transportation_Railway_Servicequote:Op donderdag 28 maart 2013 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Iedereen weet ook dat HRTS en HUSA hetzelfde zijn? Of toch niet maar dan weer anders?
Stout!quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Klaasje, baas
FOK!taalgebruik op Somda: http://somda.nl/forum/5909/p442565/Ontwikkelingen+bij+VIRM/
Je bent op deze website geblokkeerd (IP ..........).quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Klaasje, baas
FOK!taalgebruik op Somda: http://somda.nl/forum/5909/p442565/Ontwikkelingen+bij+VIRM/
quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Je bent op deze website geblokkeerd (IP ..........).
Je kunt geen gebruik meer maken van Somda.
Ben je van mening dat dit onterecht is, stuur dan een mail aan de webmaster (AT somda PUNT nl).
En wie moge dat dan zijn?quote:Op donderdag 28 maart 2013 17:14 schreef greavy het volgende:
Travelteq is een bedrijf die tassen ontwerpt
Daar is die Maarten van Biggelaar ofzo ook eigenaar van.
Nee echt scherp geprijsd hoor, met Thalys zou ik het nķķit voor ¤35,- enkele reis bijvoorbeeld kunnen doen!quote:Wat verstaat u onder scherpe prijzen?
Scherpe prijzen, zo rond de 100 euro enkele reis, in elk geval onder het huidige eersteklas tarief.
Oh. Maak dit dan wel even duidelijk en zit dit niet pas halverwege een lijst met "vragen en antwoorden die je aan jezelf stelt".quote:U zegt dat de treinen volledig eerste klas worden. Wat houdt dit precies in?
Onze gasten krijgen extra beenruimte, slaapstoelen, stilteruimte, in-train entertainment, films en spelletjes, supersnel internet, simpel maar goed eten, permanent schoongemaakte wc’s.
Lekker op tijd voor 2015.quote:Welk bedrijf levert/leaset de treinen aan Travelteq?
We zijn met Bombardier en Alstom in gesprek.
Infrabel en de Fransen zullen het natúúrlijk ook direct goed vinden.quote:Welke kwaliteitscontroles worden er op de treinen toegepast om Fyra-achtige praktijken te voorkomen?
Je moet voldoen aan alle internationale eisen. Wij zijn in gesprek met de ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) om officieel vervoerder te worden. Je moet dan voldoen aan alle eisen waar ook NS en Thalys aan voldoen. Ook zijn er gesprekken met ProRail.
Dat is geen antwoord op de vraag. Er staat 'wat', niet 'hoeveel'.quote:Wat zijn de criteria?
Er zijn wel 150 punten waar je aan moet voldoen.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Klaasje, baas
FOK!taalgebruik op Somda: http://somda.nl/forum/5909/p442565/Ontwikkelingen+bij+VIRM/
twitter:SJBats twitterde op donderdag 28-03-2013 om 12:07:50Vrouw krijgt boete van conducteur omdat ze met 2 kids in stiltecoupé is gaan zitten. Deze kinderen hebben een uitknop, wat is dan probleem? reageer retweet
Stiltecoupé in de gtw's, zijn die er dan?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:07 schreef lezut het volgende:
Stiltecoupéterreur. Valt me trouwens wel op dat de meeste reizigers in de Arriva-treinen weinig op de 'stiltecoupé' uit doen, terwijl je in sommige intercity's al ruzie hebt als je je neus moet snuiten.
Moet je net lekker iedere goddam 5 kilometer gaan stoppen PIIIIEEP PIIIIEEEP PIEEIEIEIEIEEPP deur open en nogeens als ze dicht gaanquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:18 schreef lezut het volgende:
Yep, wel op de Vechtdallijnen. Aan de ene kopse kant zit de eerste klas (ook stilte trouwens) en aan de andere kopse kant zit tweede klas stiltecoupé. Heeft nog wel even geduurd dat daar mensen gingen zitten, omdat iedereen dacht dat het eerste klas was vanwege de andere kleur bekleding
de piep is zachter gezet toch?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je net lekker iedere goddam 5 kilometer gaan stoppen PIIIIEEP PIIIIEEEP PIEEIEIEIEIEEPP deur open en nogeens als ze dicht gaan
In de achterhoek ja... of ze dat hier ook gedaan hebben weet ik niet, nog steeds goed hoorbaar iigquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de piep is zachter gezet toch?
Hij moet uitquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de piep is zachter gezet toch?
sowieso zijn de meeste stoelen in het noorden in coachopstelling geplaatst, terwijl in de nieuwe stellen veel meer vis ā vis is.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:39 schreef lezut het volgende:
[..]
In de achterhoek ja... of ze dat hier ook gedaan hebben weet ik niet, nog steeds goed hoorbaar iig
En het interieur van de vechtdal GTW's is wel wat anders als die in het noorden, meer ruimte tussen de stoelen en volgens mij zijn de stoelen zelf ook anders. Ik heb iig niets te klagen met mijn 2 meter
Ja klopt, maar ook in de coachopstelling heb ik nog genoeg ruimte terwijl ik daar meestal klem kom te zitten (touringcarsquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sowieso zijn de meeste stoelen in het noorden in coachopstelling geplaatst, terwijl in de nieuwe stellen veel meer vis ā vis is.
SGM idemquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:47 schreef lezut het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ook in de coachopstelling heb ik nog genoeg ruimte terwijl ik daar meestal klem kom te zitten (touringcars)
Yep, SGM heb ik ook moeite mee... Lintjes is ook feest, pas ik eigenlijk niet inquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:51 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
SGM idem
Of met je knieën in iemands kruis in vis-a-vis opstelling
Dat is het postperron. Vroeger werd post nog vervoerd via het spoor en was er een perron nodig om de posttreinen te kunnen vol- en uitladen. Het gebouw dat erbij staat, is het oude postkantoor. Er zijn plannen om dat te slopen en er nieuwbouw te plegen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:41 schreef einszweiachtung het volgende:
Er wordt momenteel een soort van Perron gesloopt in Eindhoven. Ik vraag me al van jongs af aan af waar dat voor gediend heeft.. Het is aan de overzijde van Spoor 1 (dus achter de vele treinbanen daar).
Hier een foto van wat ik bedoel:
[ afbeelding ]
Ik meende dat ik het de laatste keer nog gezien had bij Den Bosch. Het staat/stond daar altijd ramvol met rolcontainers. Ik weet in ieder geval dat het ook bij Zwolle gesloopt is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Postperrons worden overal gesloopt lijkt wel. In Den Bosch is het al een tijdje weg, en hier in Deventer zijn ze ook aan het hakken en zagen.
In Breda is het omgebouwd tot reizigersperron, hoe ik de renders begrijp wordt het ook geheel opgenomen in het nieuwe stationsgebouw. Grappig detail is dat het voormalige postperron het enige perron is dat met een lift te bereiken is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Postperrons worden overal gesloopt lijkt wel. In Den Bosch is het al een tijdje weg, en hier in Deventer zijn ze ook aan het hakken en zagen.
Voor zover ik weet is de spooraansluiting bij Den Bosch helemaal weg. Gisteren zag ik ook dat van de 3 sporen aan de westkant van het station (perronspoor 7 en doorgaande sporen 8+9) er nog maar 2 over zijn.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:53 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik meende dat ik het de laatste keer nog gezien had bij Den Bosch. Het staat/stond daar altijd ramvol met rolcontainers. Ik weet in ieder geval dat het ook bij Zwolle gesloopt is.
Die is al ruim een half jaar verdwenen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:53 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik meende dat ik het de laatste keer nog gezien had bij Den Bosch. Het staat/stond daar altijd ramvol met rolcontainers. Ik weet in ieder geval dat het ook bij Zwolle gesloopt is.
Ja.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Op de een of andere manier ben ik toch altijd hogelijk verbaasd dat treinenthousiasten dat soort dingen niet weten. Is het dan echt zo lang geleden dat dit een doodnormaal beeld was:
[ afbeelding ]
Lastig he Bert, dat self-loading cargo.quote:'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'
De Nederlandse Spoorwegen wil de mening van reizigers minder laten meetellen bij het beoordelen van hun prestaties, om zo de kans op een boete te verkleinen.
Dat meldt RTL vrijdag.
De NS vindt dat zijn reizigers te negatief zijn over hun prestaties en willen de zeven punten waar mensen op kunnen oordelen beperken tot één.
De overheid rekent de NS sinds 2008 af op prestaties die ze onder andere meten door reizigersonderzoek. In 2012 kreeg het bedrijf zo 2,75 miljoen euro boete.
Staatssecretaris Mansveld van Spoor wil echter voorlopig niet meewerken aan het plan. "Reizigers moeten centraal staan in het handelen van aanbieders van openbaar vervoer."
Bron: nu.nl
Welk commentaar?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het commentaar van de RTL-correspondent is ook terecht.
Nou, dat zegt ook voldoende over de organisaties binnen het LOCOV, met de immer alles goedpratende snor van ROVER voorop. Die doet ook nog wel een keer een Van Gentje.quote:De consumentenorganisaties die verenigd zijn in het LOCOV snappen dan ook niet waarom NS nu het aantal klantoordelen wil beperken. "We hebben niet de indruk dat NS de klant nu minder hoog in het vaandel heeft staan, maar het blijft nodig om NS ook te beoordelen op klanttevredenheid", reageren ze.
Bron: rtl.nl
Tsja. Zo van, "kunnen de feiten niet naar de norm, dan doen we de norm toch naar de feiten?"quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lastig he Bert, dat self-loading cargo.
Sinds Wilders zijn vergelijkingen met bergen en Mohammed niet meer helemaal done, nee.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Zo van, "kunnen de feiten niet naar de norm, dan doen we de norm toch naar de feiten?"
Jaquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Zo van, "kunnen de feiten niet naar de norm, dan doen we de norm toch naar de feiten?"
wat is belangrijker? Reizigers vervoeren of treintjes rijden?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het commentaar van de RTL-correspondent is ook terecht. Zullen we NS trouwens even confronteren met de resultaten van de KPVV-klantenbarometer?
Zo idd basiskennis moeten zijn!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Op de een of andere manier ben ik toch altijd hogelijk verbaasd dat treinenthousiasten dat soort dingen niet weten. Is het dan echt zo lang geleden dat dit een doodnormaal beeld was:
[ afbeelding ]
Lekker ding is het <3
precies. alleen voor de ov-studentenkaart is het een feestdagquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Goede vrijdag is gewoon een werkdag toch? Ik ben ook niet vrij.
Oh okee. Luie kutvarkensquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. alleen voor de ov-studentenkaart is het een feestdag
Ik reis vandaag gewoon gratis met mijn week-ov hoorquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. alleen voor de ov-studentenkaart is het een feestdag
weekend-ov heeft ook gratis reizen vandaagquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik reis vandaag gewoon gratis met mijn week-ov hoor
Werkelijk waar schandalig.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lastig he Bert, dat self-loading cargo.
Mijn dalvrij was goed voor Gratish!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Goede vrijdag is gewoon een werkdag toch? Ik ben ook niet vrij.
quote:De NS heeft tegen het eigen beleid een machinist in dienst gehouden die onder invloed van drank een trein bestuurde. Dat bevestigt een woordvoerder van het spoorbedrijf vrijdag na berichtgeving hierover in De Telegraaf.
De machinist mocht zijn baan houden vanwege zijn lange staat van dienst en het feit dat er nooit eerder problemen met hem zijn geweest. De NS heeft in principe een 'zerotolerancebeleid', wat inhoudt dat een machinist of conducteur die met alcohol in zijn bloed wordt betrapt onmiddellijk wordt ontslagen.
De Telegraaf schrijft dat de bewuste machinist eerder zijn rijbewijs is kwijtgeraakt vanwege drankmisbruik. Ook zou hij zijn veroordeeld voor mishandeling. De NS weet daar niets van. "Zolang dat geen invloed heeft op zijn werk komt daar geen oordeel over van zijn werkgever", aldus de woordvoerder.
De machinist zat overigens niet laveloos in de trein. Bij een controle werd 0,2 promille alcohol in zijn bloed aangetroffen, waar voor automobilisten een maximum van 0,5 is toegestaan.
Nee, het is géén feestdag. Er wordt voor een goede vrijdag sinds een paar jaar een speciale uitzondering gemaakt dat alle studenten dan gratis mogen reizen. Daar voor was het soms wel, soms niet gratis omdat NS zelf niet wist of het nou een feestdag was of niet.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. alleen voor de ov-studentenkaart is het een feestdag
vroeger was het wel een feestdag. Nu dus niet meer, omdat het nu voor iedereen met een studentenkaart vrij reizen isquote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, het is géén feestdag. Er wordt voor een goede vrijdag sinds een paar jaar een speciale uitzondering gemaakt dat alle studenten dan gratis mogen reizen. Daar voor was het soms wel, soms niet gratis omdat NS zelf niet wist of het nou een feestdag was of niet.
Ik zeg het vrijwel nooit, maar hier heeft de PVV toch gelijk.quote:Tweede Kamer ziet niets in voorstel NS
DEN HAAG - Het plan van de NS om het oordeel van de reiziger minder zwaar te laten meewegen in de beoordeling van de prestaties, kan volgens de Tweede Kamer meteen weer de prullenbak in. VVD, PvdA, D66 en PVV zijn vrijdag in elk geval niet gecharmeerd van het voorstel.
PvdA-Kamerlid Duco Hoogland vindt het „totale waanzin” dat een publiek bedrijf niet wil worden afgerekend op het oordeel van de klant. Volgens Betty de Boer van de VVD neemt de NS de reiziger op deze manier niet serieus.
Stientje van Veldhoven, Kamerlid voor D66, wil dat het plan zo snel mogelijk weer van tafel verdwijnt. En volgens Machiel de Graaf van de PVV haalt de NS de neus op voor de mening van de reiziger. „De klantgerichtheid is ver te zoeken”, stelt hij.
http://www.ilent.nl/onder(...)/andere_publicaties/quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:41 schreef Zyron het volgende:
Heeft iemand een idee waar ik een overzicht kan vinden, of dat dat er überhaupt is, van STS-passages (treinen door rood)?
Machiel de Graaf is nog niet eens zo gek.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:42 schreef ArnosL het volgende:
De Tweede Kamer flikkert het plan van de NS alweer de prullenbak in:
[..]
Ik zeg het vrijwel nooit, maar hier heeft de PVV toch gelijk.
Ns doet gewoon heel erg zijn best om zijn imago te verpesten. Gisteren gezeur dat "afspraken nakomen maar geld kostquote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:42 schreef ArnosL het volgende:
De Tweede Kamer flikkert het plan van de NS alweer de prullenbak in:
[..]
Ik zeg het vrijwel nooit, maar hier heeft de PVV toch gelijk.
voor NS is goede vrijdag een feestdag. zowel student week als weekend hebben de hele dag vrij reizen (student weekend zelfs op donderdag vanaf 12:00 al) verder is op goede vrijdag de hele dag dal tarief dus ook tijdens de reguliere spitstijden reis je met dal vrij gratis en met altijd voordeel op 40% kortingquote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:25 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nee, het is géén feestdag. Er wordt voor een goede vrijdag sinds een paar jaar een speciale uitzondering gemaakt dat alle studenten dan gratis mogen reizen. Daar voor was het soms wel, soms niet gratis omdat NS zelf niet wist of het nou een feestdag was of niet.
Dankje. Helaas niet recent genoeg, maar 't is iets.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 11:45 schreef dennistd het volgende:
[..]
http://www.ilent.nl/onder(...)/andere_publicaties/
Waarom moest Fles dan betalen (40% korting) voor z'n treinreis terwijl hij weekend-vrij heeft?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voor NS is goede vrijdag een feestdag. zowel student week als weekend hebben de hele dag vrij reizen (student weekend zelfs op donderdag vanaf 12:00 al) verder is op goede vrijdag de hele dag dal tarief dus ook tijdens de reguliere spitstijden reis je met dal vrij gratis en met altijd voordeel op 40% korting
omdat weekend vrij iets anders is dan student weekend.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:29 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Waarom moest Fles dan betalen (40% korting) voor z'n treinreis terwijl hij weekend-vrij heeft?
En waarom is informatie daarover nog steeds nergens op de NS site terug te vinden?
Alleen voor studenten dus niet. Omdat een weekabonnement niet geldig is op feestdagen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 12:05 schreef Salatrel het volgende:
[..]
voor NS is goede vrijdag een feestdag.
ik had toevallig even een fotootje gemaaktquote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:14 schreef ReisT het volgende:
Gewoon omdat het vandaag geen weekend is.
[..]
Alleen voor studenten dus niet. Omdat een weekabonnement niet geldig is op feestdagen.
Ik had het toevallig even bij de meest betrouwbare bron opgezocht:quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:19 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik had toevallig even een fotootje gemaakt
[ afbeelding ]
quote:Feestdagen in 2013
Dinsdag 1 januari (nieuwjaarsdag), zondag 31 maart (eerste paasdag), maandag 1 april (tweede paasdag), dinsdag 30 april (Koninginnedag), zondag 5 mei (Bevrijdingsdag), donderdag 9 mei (Hemelvaartsdag), zondag 19 mei (eerste pinksterdag), maandag 20 mei (tweede pinksterdag), woensdag 25 december (eerste kerstdag), donderdag 26 december (tweede kerstdag).
een groot probleem is iig de planning van de Cargo's, omdat er een beperking van het aantal goederentreinen in de tunnel is. De lengte van 2,8 kilometer en de beperkte snelheid waarmee gereden wordt draagt hier flink aan bijquote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:33 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Was daar bij die spoortunnel al niet voor gewaarschuwd bij de aanleg? Een vriend van m'n vader heeft ooit eens gezegd tegen me dat ze onder die tunnel nog een tunnel hadden moeten leggen waar je voor Centraal al induikt. Dan zit je ook nog eens beter met het promilage.
Ik ookquote:
Maatregelen nemen om de beperkingen op te heffen? Of denk ik dan te goedkoop?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 13:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
een groot probleem is iig de planning van de Cargo's, omdat er een beperking van het aantal goederentreinen in de tunnel is. De lengte van 2,8 kilometer en de beperkte snelheid waarmee gereden wordt draagt hier flink aan bij
nogal. Ik denk dat de kosten om de beperking niet opwegen tegen de voordelen, tenzij de noodzaak zo groot wordt dat het echt niet anders kan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Maatregelen nemen om de beperkingen op te heffen? Of denk ik dan te goedkoop?
Ja, de sporen zijn al een tijd geleden weggehaald, maar is het postperron zelf ook weg? Zoals ik al schreef, meen ik me te herinneren dat het postperron er laatst nog was en stond het toen ramvol met rolcontainers.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 01:03 schreef James1988 het volgende:
Voor zover ik weet is de spooraansluiting bij Den Bosch helemaal weg. Gisteren zag ik ook dat van de 3 sporen aan de westkant van het station (perronspoor 7 en doorgaande sporen 8+9) er nog maar 2 over zijn.
postperron zelf is er nog. zijn volgens mij nog geen sloopplannen voor.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:36 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ja, de sporen zijn al een tijd geleden weggehaald, maar is het postperron zelf ook weg? Zoals ik al schreef, meen ik me te herinneren dat het postperron er laatst nog was en stond het toen ramvol met rolcontainers.
Wellicht in de toekomst nog, want volgens de website van ProRail komt er naast de nieuwe fly-over ook nog een brug met weg en fietspad te liggen. Het kan goed zijn dat het postperron dan alsnog moet wijken.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
postperron zelf is er nog. zijn volgens mij nog geen sloopplannen voor.
In London reden er ook speciale postmetro's, ze hadden tot 2003 een heel eigen netwerk.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 16:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Bedankt voor jullie antwoord allemaal over dat perron in Eindhoven. Evengoed toch wel jammer dat het tijdperk post-treinen nu dan toch langzaam aan een eind komt. Denk dat het voor nieuwe generaties maar moeilijk vatbaar is dat postkantoren ooit eigen perrons en treinmaterieel hadden.
is toen ook zo'n hele reportage door wat jeugd geweest die de hele lijn gelopen hebben. Is hier al een paar keer voorbijgekomen geloof ikquote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:40 schreef WhiteJoker het volgende:
[..]
In London reden er ook speciale postmetro's, ze hadden tot 2003 een heel eigen netwerk.
[ afbeelding ]
Haha die zit ik net te lezenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 17:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is toen ook zo'n hele reportage door wat jeugd geweest die de hele lijn gelopen hebben. Is hier al een paar keer voorbijgekomen geloof ik
Tsja, tijden komen en gaan. Het ziekenhuis waar ik vroeger wel eens in gelegen heb is al 20 jaar geleden gesloopt. De basisschool waar ik op heb gezeten zit sinds een jaar of 8 in een nieuw gebouw, het bedrijf waar ik mijn eerste bijbaantje had bestaat niet meer, dat postkantoor bij het postperron in Eindhoven is ook een oude werklocatie van mij en gaat vermoedelijk ook eerdaags tegen de vlakte. De dingen zijn nou eenmaal aan verandering onderhevig. Zo vraag ik me af of de toekomstige generaties nog wel zullen weten wat post is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 16:35 schreef einszweiachtung het volgende:
Bedankt voor jullie antwoord allemaal over dat perron in Eindhoven. Evengoed toch wel jammer dat het tijdperk post-treinen nu dan toch langzaam aan een eind komt. Denk dat het voor nieuwe generaties maar moeilijk vatbaar is dat postkantoren ooit eigen perrons en treinmaterieel hadden.
eind 2008 en begin 2009 hield Arriva tussen Leeuwarden en Groningen al een proef met wifi onderwegquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:23 schreef Pino112 het volgende:
Vandaag 3 jaar geleden dat er voor het eerst in NL een trein met WiFi reed.
Mjah oke, dat was een test.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
eind 2008 en begin 2009 hield Arriva tussen Leeuwarden en Groningen al een proef met wifi onderweg
Voor dat doel waren vijf treinstellen met hotspots uitgerust
waar staat het dan?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:55 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Mjah oke, dat was een test.
Wiki zegt dat er niet bij.
http://nl.wikipedia.org/wiki/29_maartquote:
je zei?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:01 schreef Pino112 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/29_maart
2010 - Vanaf station Amsterdam Bijlmer ArenA vertrekt de eerste Nederlandse trein met een internetverbinding voor alle passagiers.
Ik hoorde dat vanmorgen op de radio, mijn bek viel open en ik werd gewoon kwaad. Hoe dom kun je zijn als bedrijf? Echt, dit bewijst dat Bert Meerstad en zijn vrolijke vriendjes absoluut niet capabel zijn om een bedrijf te leiden.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lastig he Bert, dat self-loading cargo.
10 december 2012.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:25 schreef Ireyon het volgende:
http://9292.nl/reisadvies(...)ion-utrecht-centraal
Sinds wanneer gaan er ICs uit Hengelo richting Zwolle en uit Deventer richting Enkhuizen?
vanaf december tot vandaag. Drie spitstreinen per richting per dagquote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:25 schreef Ireyon het volgende:
http://9292.nl/reisadvies(...)ion-utrecht-centraal
Sinds wanneer gaan er ICs uit Hengelo richting Zwolle
sinds enkele jaren. De IC (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam is gekoppeld aan de IC Amsterdam - Enkhuizen.quote:en uit Deventer richting Enkhuizen?
Die IC Hengelo-Zwolle reed tot vandaag 3x per dag vanwege de knip in Nijverdal. En Deventer-Enkhuizen rijdt al een flinke tijd volgens mij (is een doorkoppeling van de IC's Deventer-Amsterdam en Amsterdam-Enkhuizen).quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:25 schreef Ireyon het volgende:
http://9292.nl/reisadvies(...)ion-utrecht-centraal
Sinds wanneer gaan er ICs uit Hengelo richting Zwolle en uit Deventer richting Enkhuizen?
Is een jaar of 2 Deventer-Rotterdam en Amersfoort Schothorst-Enkhuizen geweest.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Die IC Hengelo-Zwolle reed tot vandaag 3x per dag vanwege de knip in Nijverdal. En Deventer-Enkhuizen rijdt al een flinke tijd volgens mij (is een doorkoppeling van de IC's Deventer-Amsterdam en Amsterdam-Enkhuizen).
Dat is niet helemaal waar: vanaf Deventer heeft de spits-IC vroeger wel naar Amsterdam gereden, maar nooit verder naar Enkhuizen, en afgelopen jaar reed die via Amersfoort naar Rotterdam. Toen had je al wel Amersfoort (Schothorst) - Amsterdam - Enkhuizen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
sinds enkele jaren. De IC (Deventer -) Amersfoort - Amsterdam is gekoppeld aan de IC Amsterdam - Enkhuizen.
Verrek! Dat is een Uquote:
Creatiefquote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:32 schreef dennistd het volgende:
Dit weekend rijdt er trouwens een IC Enkhuizen-Leeuwarden (en -Groningen). Is een doorkoppeling van de IC Enkhuizen-Deventer (die in het weekend tot Amersfoort rijdt) en de IC Rotterdam-Leeuwarden, die niet verder dan Amersfoort rijdt door 1 of andere reden.
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Verrek! Dat is een U
Nog een trein, uit Taiwan
[ afbeelding ]
Dat is Uelzen schatquote:
Het is ook een speciaal treintje, de Kameelquote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:04 schreef eti het volgende:
Dat moet een of andere speciale rit geweest zijn op het Deventer straatspoor. Normaal kwamen er alleen maar goederentreintjes langs, af en toe.
Polen...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:36 schreef Guppyfriend het volgende:
En nog een trein uit Rusland!
[ afbeelding ]
Aan kaartjes, sowieso. Jullie zien alleen de treinkaartjesquote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:37 schreef Peterselieman het volgende:
nice, Guppy
Je moet ondertussen een flinke collectie hebben
quote:
Eti was je voor! Ik had niet door dat het een U wasquote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:52 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is Uelzen schattussen Hannover en Hamburg. Ben er weleens geweest, is tof
Is dat zo? Het kaartje is verstuurd door een Russische, en het is "printed in Russia" en uitgegeven door www.postal-shop.ru. Maar er staat helaas niet op waar de foto genomen is, dus misschien is het wel Polen...quote:
Ja. Klantenserveice bellen dat er GEEN bom in zit. Weet je meteen waar het NU is. Zonder paarse krokodillenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:22 schreef KomtTijd... het volgende:
Godver. Pakketje vergeten in de trein.
Iemand nog tips om het terug te krijgen?
ben wel in de buurt, maar zit net te ver weg om er even naar toe te gaanquote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:43 schreef KomtTijd... het volgende:
mensen die in Leeuwarden in de buurt van het station wonen?
hoe laat zou de trein in Leeuwarden moeten zijn?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:59 schreef KomtTijd... het volgende:
ja die klantenservice kan je ook zo lekker helpen als je vraag moeilijker is dan 'hoe laat gaat de trein van X naar Y'...
om 22.35 gaat er nog een trein richting Zwollequote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:03 schreef KomtTijd... het volgende:
22:17
en daar gaat hij leeggehaald worden...
Nou ook al gedonder in de provincie?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:01 schreef DriekOplopers het volgende:
Opwinding over langzamer treindienst in Friesland: http://www.voorbeterov.nl/page9.php
wanneer wordt het woord Reiziger nu eens met hoofdletter R geschreven?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:06 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ook al gedonder in de provincie?NS trekt teveel negatieve aandacht naar zich toe, daar wil niemand wat van missen
Als we in Nederland allemaal Duits gaan spreken.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wanneer wordt het woord Reiziger nu eens met hoofdletter R geschreven?
weet niet of je nu blij moet zijn met alleen maar Immer gerade aus ...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:08 schreef V2 het volgende:
[..]
Als we in Nederland allemaal Duits gaan spreken.
Nu meteen!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wanneer wordt het woord Reiger nu eens met hoofdletter R geschreven?
Zou dat het zelfde apparaat zijn?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
om 22.35 gaat er nog een trein richting Zwolle
geen idee. is de NS nog bereikbaar ergens?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:12 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Zou dat het zelfde apparaat zijn?
Dan ga ik vannacht nog even kijken als die hier langs komt...
Op de dag dat ze stoppen met Natuurfreaks met een hoofdletter te schrijven, vrees ik...quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
wanneer wordt het woord Reiziger nu eens met hoofdletter R geschreven?
Ik zou zeggen: Ga naar een station en spreek een servicemedewerker of een conducteur aan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee. is de NS nog bereikbaar ergens?
Volgens het briljante brein van de NS Klantenservice meneer ging die trein naar groningen, heb je weinig aan dus. En die lijn is na 10 uur gesloten.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
geen idee. is de NS nog bereikbaar ergens?
waar zit je nu dan?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:21 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Volgens het briljante brein van de NS Klantenservice meneer ging die trein naar groningen, heb je weinig aan dus. En die lijn is na 10 uur gesloten.
Ja, dat is zo. Loc is een poolse Ty-geval, gevolgd door een poolse dosto en een normale bak. Niks russisch aan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:40 schreef Guppyfriend het volgende:
Is dat zo? Het kaartje is verstuurd door een Russische, en het is "printed in Russia" en uitgegeven door www.postal-shop.ru. Maar er staat helaas niet op waar de foto genomen is, dus misschien is het wel Polen...
Geinig! Altijd leuk om wat achtergrond info te vindenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:33 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Loc is een poolse Ty-geval, gevolgd door een poolse dosto en een normale bak. Niks russisch aan.
Sowieso zitten er TWEE dosto's achter die loc, daar ga je al. En je maakt mij niet wijs dat er op die plaat ook maar één diagnostisch kenmerk te zien is van die loc op basis waarvan je hard kunt maken "Dit is een Poolse Tyzoveel en kan DUS geen enkele andere stoomloc ter wereld zijn".quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:33 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Ja, dat is zo. Loc is een poolse Ty-geval, gevolgd door een poolse dosto en een normale bak. Niks russisch aan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Nou, alstublieft dankuwel! Het lag nog precies waar ik het had achtergelaten in het bagagerek!
Pakketje weer terecht
Blikken Truus volgt gewoon de treinenloop vanuit ProRail-systemen. Ik weet niet of die overgang naar NS al is ingezet, maar ook als dat zo is, heeft NS zich verplicht om ook voor andere vervoerders goede reisinfo te verstrekken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:35 schreef b2py het volgende:
Ik vond het bijzonder toen ik donderdag in Zwolle liep dat de Arriva treinen door dezelfde stem werden omgeroepen als de NS trein.
Overgang is zeker al ingezet. Op de post vallen de betreffende personen onder de NS. Ze moeten inderdaad wel de informatie van andere vervoerders ook voorzien, daar was destijds ook veel commentaar op.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:58 schreef Duvel het volgende:
[..]
Blikken Truus volgt gewoon de treinenloop vanuit ProRail-systemen. Ik weet niet of die overgang naar NS al is ingezet, maar ook als dat zo is, heeft NS zich verplicht om ook voor andere vervoerders goede reisinfo te verstrekken.
Tot Bad bentheim, en dan?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:23 schreef Duvel het volgende:
Een 1700 kan 180, ik zie het probleem niet.
En met een kleine, goedkope wijziging kan er ook makkelijk 220 mee gereden worden maar hij brandt uit als je er 15KV op zet.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:23 schreef Duvel het volgende:
Een 1700 kan 180, ik zie het probleem niet.
Ja leuk maar wat schiet je daar mee op? Wat is de tijdwinst? Spoor zit zeker tussen Amsterdam en Utrecht toch al propvol dus zal het altijd aanpassen worden aan de overige treinen. En ik vraag me af hoelang dit soort getrokken nachttreinen überhaupt nog blijven rijden...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:21 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Het wordt hoog tijd dat Taurus/Vectron zijn toelating in Nederland krijgt zodat die treinen zonder locwissel kunnen rijden en tussen Amsterdam en Utrecht 200km/u kunnen gaan rijden. En tussen Horst-Sevenum en Blerick 160
Waarom?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:27 schreef Zug-Chef het volgende:
En ik vraag me af hoelang dit soort getrokken nachttreinen überhaupt nog blijven rijden...
Als er over het gehele stuk tot aan Keulen 200 gereden zou kunnen worden scheelt dat al snel meer dan een uur.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:28 schreef Duvel het volgende:
't Zou een locwissel schelen. De theoretische tijdwinst van het 160 of 200 rijden kun je in Nederland niet behalen idd.
dat gaat nog heeeeel lang niet gebeurenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:30 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Als er over het gehele stuk tot aan Keulen 200 gereden zou kunnen worden scheelt dat al snel meer dan een uur.
Euronight verbinding naar Warschau stopt er in ieder geval mee eind juni van dit jaar. Ook in Europa worden steeds meer nachttreinen opgeheven omdat er te weinig mensen mee reizen en omdat het vliegtuig nou eenmaal sneller is en vaak ook goedkoper.quote:
twitter:NS_online twitterde op zaterdag 30-03-2013 om 12:37:49Utrecht-Amsterdam en Utrecht-Schiphol: tussen Breukelen en Abcoude rijden geen treinen door een brand. http://t.co/axyyfHsfHm #UtAsd reageer retweet
Maar zou het dan niet beter zijn om gewoon treinstellen te bouwen voor nachttreinen? Dat zou vast wel goedkoper zijn, alleen al omdat je niet hoeft te rangeren. Daarnaast minder zwaar, dus minder kosten?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:27 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
En ik vraag me af hoelang dit soort getrokken nachttreinen überhaupt nog blijven rijden...
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Sowieso zitten er TWEE dosto's achter die loc, daar ga je al. En je maakt mij niet wijs dat er op die plaat ook maar één diagnostisch kenmerk te zien is van die loc op basis waarvan je hard kunt maken "Dit is een Poolse Tyzoveel en kan DUS geen enkele andere stoomloc ter wereld zijn".Het is zo'n geleed dosto-apparaat type Bhp: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_Bhp.phpSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
T in Ty staat voor Towarowe (goederen), y is iets van asindeling geloof ik. ik durf zelfs aan dat het een Ty51 is.
Beter kijken: de arm zit een stuk voor de balk.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Wie heeft trouwens bedacht dat er daar wel 25KV isolatoren opgehangen moeten worden maar dat slechts tien centimeter afstand tussen de uithouder en de mast genoeg is om overslag te voorkomen?
De inzet van treinstellen betekent per definitie het einde van koerswagens naar bijvoorbeeld Minsk en Moskou. In sommige nachttreinen heeft iedere set van twee rijtuigen een andere bestemming en wordt er onderweg zeven keer gerangeerd. Dat is met treinstellen niet te doen tenzij je iets Deense-neuzen achtigs doet. Ik denk niet dat dat rendabel is.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:50 schreef Facepalm het volgende:
[..]
Maar zou het dan niet beter zijn om gewoon treinstellen te bouwen voor nachttreinen? Dat zou vast wel goedkoper zijn, alleen al omdat je niet hoeft te rangeren. Daarnaast minder zwaar, dus minder kosten?
Zit je alleen wel met het probleem dat je verschillende veiligheidssystemen en voltages moet inbouwen...
Dat hele gerangeer midden in de nacht maakt de nachttreinen irritant sloom en je slaapt er ook niet lekkerder door. Als je al slaapt in die dwergenbedden.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De inzet van treinstellen betekent per definitie het einde van koerswagens naar bijvoorbeeld Minsk en Moskou. In sommige nachttreinen heeft iedere set van twee rijtuigen een andere bestemming en wordt er onderweg zeven keer gerangeerd. Dat is met treinstellen niet te doen tenzij je iets Deense-neuzen achtigs doet. Ik denk niet dat dat rendabel is.
Moskou rijdt sowieso al niet meer en Minsk en Warschau per juni ook niet meer.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:52 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De inzet van treinstellen betekent per definitie het einde van koerswagens naar bijvoorbeeld Minsk en Moskou. In sommige nachttreinen heeft iedere set van twee rijtuigen een andere bestemming en wordt er onderweg zeven keer gerangeerd. Dat is met treinstellen niet te doen tenzij je iets Deense-neuzen achtigs doet. Ik denk niet dat dat rendabel is.
Als een trein bizarre omwegen neemt om bij de eindbestemming aan te komen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Moskou rijdt sowieso al niet meer en Minsk en Warschau per juni ook niet meer.
Moskou rijdt niet meer naar Nederland maar de RZD zet koerswagens in nachttreinen in naar een tigtal landen. Sommigen rijden dagelijks, anderen slechts één keer per week.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:55 schreef Zug-Chef het volgende:
[..]
Moskou rijdt sowieso al niet meer en Minsk en Warschau per juni ook niet meer.
T zal wel zo zijn. Ik ben van mening dat je zulke details niet uit zo'n plaatje kunt halen. Het is een mogelijkheid, dat wel natuurlijkquote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:51 schreef Okuliarnik het volgende:
[..]
Het is zo'n geleed dosto-apparaat type Bhp: http://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/PKP_Bhp.php
T in Ty staat voor Towarowe (goederen), y is iets van asindeling geloof ik. ik durf zelfs aan dat het een Ty51 is.
Goed voor de spoorkilometersquote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Als een trein bizarre omwegen neemt om bij de eindbestemming aan te komen.
Ik hoorde afgelopen woensdag van Flashie en Deadlock dat de CNL naar Kopenhagen ook bizar veel om rijdt. Eerst naar Keulen, Hannover compleet de verkeerde kant op.
Ik pak het vliegtuig welquote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Goed voor de spoorkilometers
Goed voor de uitslaaptijd
Goed voor de bieromzet aan boord
Ik zie alleen maar voordelen
Ik had al een hele serieuze post getypt tot ik weer besefte wat het maandag was.quote:
Er zit niet veel anders op dan het vliegtuig te nemen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:50 schreef eti het volgende:
Zug-Chef, ik heb een soort pre-booking, geheel vrijblijvend. Natuurlijk heb ik nog niet echt geboekt voor een trein die nog niet, en wellicht nooit meer, bestaat.
Wat is het überhaupt trouwens voor kul dat je treinen pas 2 of 3 maanden van tevoren kunt boeken? De keus is altijd: vliegen of trein. Als je een vliegtuig niet een half jaar van tevoren boekt, kom je er niet meer in. Maar een trein kun je dan nog niet eens boeken!
Waarom je treinen ook niet gewoon zelf kunt boeken zoals dat met vliegtuigen wel kan, daar begrijp ik ook niets van. Als ik van Indonesië naar de Filippijnen wil vliegen, boek ik dat even op internet. Maar probeer maar eens een plaats in de trein van Polen naar Rusland te bemachtigen... dat lukt je niet!
Dit is wel de YOLOvariant he. 2 minuten in Berlin Hbf.quote:
Het is tenminste ietsquote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is wel de YOLOvariant he. 2 minuten in Berlin Hbf.
Bril poetsen en nog eens kijken, het is een overstap van 12 minuten.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:54 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit is wel de YOLOvariant he. 2 minuten in Berlin Hbf.
heb je flink mazzel gehadquote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Nou, alstublieft dankuwel! Het lag nog precies waar ik het had achtergelaten in het bagagerek!
Pakketje weer terecht
verbaast me niet dat juist nu dat nieuws komt. Arriva scoorde goed in de ov-barometer die vorige week bekend is gemaaktquote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:16 schreef James1988 het volgende:
En dan nu het nieuws.
Arriva: 'wij willen de Fyra best vervangen'
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)fyra-best-vervangen/
Nee hoor, gewoon een eind raak bestellen en in NL laten bezorgen. Betaling met creditcard, eins zwei Polizeiquote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:32 schreef V2 het volgende:
Hoe kan je trouwens als Nederlander aan een Bahncard komen? Als je online probeert te bestellen heb je een Duits afleveradres nodig, iets anders kun je zo te zien niet invullen. Kopen/ophalen op een Duits treinstation?
Nee, moest nog meer doen, waaronder plannen maken voor de komende 2 dagen. Dat moet ik nog steeds doen overigens. NSM is een optie. Maar ik heb ook weleens zin om eindelijk weer eens gewoon naar Leeuwarden of Groningen te gaan want daar ben ik sinds 2008 niet meer geweest. Leeuwarden dan.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:44 schreef Peterselieman het volgende:
al naar het spoorwegmuseum geweest, Fles?
Ik houd me aanbevolen voor maandag, heb nog een dagkaart liggen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:46 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee, moest nog meer doen, waaronder plannen maken voor de komende 2 dagen. Dat moet ik nog steeds doen overigens. NSM is een optie. Maar ik heb ook weleens zin om eindelijk weer eens gewoon naar Leeuwarden of Groningen te gaan want daar ben ik sinds 2008 niet meer geweest. Leeuwarden dan.
Zullen we dat maandag dan doen?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik houd me aanbevolen voor maandag, heb nog een dagkaart liggen.
Verder wil ik ook nog naar het NSM voor die sporen naar het front tentoonstelling!
Telt "camera in het maisveld" slingeren? Dat heb ik wel eens zien gebeuren in Engeland...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Valt me nog mee dat jullie r niet in elkaar geslagen en haar fiets in het maisveld geslingerd hebben.
Wut?!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:54 schreef greavy het volgende:
Mijn heggenschaar kwam wel goed van pas vandaag.
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:54 schreef greavy het volgende:
Mijn heggenschaar kwam wel goed van pas vandaag.
En hoge ladder.
LOOOOOOLLLLLLLquote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:55 schreef greavy het volgende:
[..]
Ff wat struiken voor ProRail gesnoeid. Hoefde de ProRail snoeiploeg niet meer te komen
Mijn ladder maximaal uitgeschoven en over het hek heengezet. Zo, toen was de fotostek weer mogelijk.quote:
Nee klopt. Sta er ook niet meer van te kijken verderquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |