quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Klaasje, baas
FOK!taalgebruik op Somda: http://somda.nl/forum/5909/p442565/Ontwikkelingen+bij+VIRM/
twitter:SJBats twitterde op donderdag 28-03-2013 om 12:07:50Vrouw krijgt boete van conducteur omdat ze met 2 kids in stiltecoupé is gaan zitten. Deze kinderen hebben een uitknop, wat is dan probleem? reageer retweet
Stiltecoupé in de gtw's, zijn die er dan?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:07 schreef lezut het volgende:
Stiltecoupéterreur. Valt me trouwens wel op dat de meeste reizigers in de Arriva-treinen weinig op de 'stiltecoupé' uit doen, terwijl je in sommige intercity's al ruzie hebt als je je neus moet snuiten.
Moet je net lekker iedere goddam 5 kilometer gaan stoppen PIIIIEEP PIIIIEEEP PIEEIEIEIEIEEPP deur open en nogeens als ze dicht gaanquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:18 schreef lezut het volgende:
Yep, wel op de Vechtdallijnen. Aan de ene kopse kant zit de eerste klas (ook stilte trouwens) en aan de andere kopse kant zit tweede klas stiltecoupé. Heeft nog wel even geduurd dat daar mensen gingen zitten, omdat iedereen dacht dat het eerste klas was vanwege de andere kleur bekleding
de piep is zachter gezet toch?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je net lekker iedere goddam 5 kilometer gaan stoppen PIIIIEEP PIIIIEEEP PIEEIEIEIEIEEPP deur open en nogeens als ze dicht gaan
In de achterhoek ja... of ze dat hier ook gedaan hebben weet ik niet, nog steeds goed hoorbaar iigquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de piep is zachter gezet toch?
Hij moet uitquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de piep is zachter gezet toch?
sowieso zijn de meeste stoelen in het noorden in coachopstelling geplaatst, terwijl in de nieuwe stellen veel meer vis ā vis is.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:39 schreef lezut het volgende:
[..]
In de achterhoek ja... of ze dat hier ook gedaan hebben weet ik niet, nog steeds goed hoorbaar iig
En het interieur van de vechtdal GTW's is wel wat anders als die in het noorden, meer ruimte tussen de stoelen en volgens mij zijn de stoelen zelf ook anders. Ik heb iig niets te klagen met mijn 2 meter
Ja klopt, maar ook in de coachopstelling heb ik nog genoeg ruimte terwijl ik daar meestal klem kom te zitten (touringcarsquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sowieso zijn de meeste stoelen in het noorden in coachopstelling geplaatst, terwijl in de nieuwe stellen veel meer vis ā vis is.
SGM idemquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:47 schreef lezut het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ook in de coachopstelling heb ik nog genoeg ruimte terwijl ik daar meestal klem kom te zitten (touringcars)
Yep, SGM heb ik ook moeite mee... Lintjes is ook feest, pas ik eigenlijk niet inquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:51 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
SGM idem
Of met je knieën in iemands kruis in vis-a-vis opstelling
Dat is het postperron. Vroeger werd post nog vervoerd via het spoor en was er een perron nodig om de posttreinen te kunnen vol- en uitladen. Het gebouw dat erbij staat, is het oude postkantoor. Er zijn plannen om dat te slopen en er nieuwbouw te plegen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:41 schreef einszweiachtung het volgende:
Er wordt momenteel een soort van Perron gesloopt in Eindhoven. Ik vraag me al van jongs af aan af waar dat voor gediend heeft.. Het is aan de overzijde van Spoor 1 (dus achter de vele treinbanen daar).
Hier een foto van wat ik bedoel:
[ afbeelding ]
Ik meende dat ik het de laatste keer nog gezien had bij Den Bosch. Het staat/stond daar altijd ramvol met rolcontainers. Ik weet in ieder geval dat het ook bij Zwolle gesloopt is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Postperrons worden overal gesloopt lijkt wel. In Den Bosch is het al een tijdje weg, en hier in Deventer zijn ze ook aan het hakken en zagen.
In Breda is het omgebouwd tot reizigersperron, hoe ik de renders begrijp wordt het ook geheel opgenomen in het nieuwe stationsgebouw. Grappig detail is dat het voormalige postperron het enige perron is dat met een lift te bereiken is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Postperrons worden overal gesloopt lijkt wel. In Den Bosch is het al een tijdje weg, en hier in Deventer zijn ze ook aan het hakken en zagen.
Voor zover ik weet is de spooraansluiting bij Den Bosch helemaal weg. Gisteren zag ik ook dat van de 3 sporen aan de westkant van het station (perronspoor 7 en doorgaande sporen 8+9) er nog maar 2 over zijn.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:53 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik meende dat ik het de laatste keer nog gezien had bij Den Bosch. Het staat/stond daar altijd ramvol met rolcontainers. Ik weet in ieder geval dat het ook bij Zwolle gesloopt is.
Die is al ruim een half jaar verdwenen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:53 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik meende dat ik het de laatste keer nog gezien had bij Den Bosch. Het staat/stond daar altijd ramvol met rolcontainers. Ik weet in ieder geval dat het ook bij Zwolle gesloopt is.
Ja.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Op de een of andere manier ben ik toch altijd hogelijk verbaasd dat treinenthousiasten dat soort dingen niet weten. Is het dan echt zo lang geleden dat dit een doodnormaal beeld was:
[ afbeelding ]
Lastig he Bert, dat self-loading cargo.quote:'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'
De Nederlandse Spoorwegen wil de mening van reizigers minder laten meetellen bij het beoordelen van hun prestaties, om zo de kans op een boete te verkleinen.
Dat meldt RTL vrijdag.
De NS vindt dat zijn reizigers te negatief zijn over hun prestaties en willen de zeven punten waar mensen op kunnen oordelen beperken tot één.
De overheid rekent de NS sinds 2008 af op prestaties die ze onder andere meten door reizigersonderzoek. In 2012 kreeg het bedrijf zo 2,75 miljoen euro boete.
Staatssecretaris Mansveld van Spoor wil echter voorlopig niet meewerken aan het plan. "Reizigers moeten centraal staan in het handelen van aanbieders van openbaar vervoer."
Bron: nu.nl
Welk commentaar?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het commentaar van de RTL-correspondent is ook terecht.
Nou, dat zegt ook voldoende over de organisaties binnen het LOCOV, met de immer alles goedpratende snor van ROVER voorop. Die doet ook nog wel een keer een Van Gentje.quote:De consumentenorganisaties die verenigd zijn in het LOCOV snappen dan ook niet waarom NS nu het aantal klantoordelen wil beperken. "We hebben niet de indruk dat NS de klant nu minder hoog in het vaandel heeft staan, maar het blijft nodig om NS ook te beoordelen op klanttevredenheid", reageren ze.
Bron: rtl.nl
Tsja. Zo van, "kunnen de feiten niet naar de norm, dan doen we de norm toch naar de feiten?"quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lastig he Bert, dat self-loading cargo.
Sinds Wilders zijn vergelijkingen met bergen en Mohammed niet meer helemaal done, nee.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Zo van, "kunnen de feiten niet naar de norm, dan doen we de norm toch naar de feiten?"
Jaquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Zo van, "kunnen de feiten niet naar de norm, dan doen we de norm toch naar de feiten?"
wat is belangrijker? Reizigers vervoeren of treintjes rijden?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het commentaar van de RTL-correspondent is ook terecht. Zullen we NS trouwens even confronteren met de resultaten van de KPVV-klantenbarometer?
Zo idd basiskennis moeten zijn!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Op de een of andere manier ben ik toch altijd hogelijk verbaasd dat treinenthousiasten dat soort dingen niet weten. Is het dan echt zo lang geleden dat dit een doodnormaal beeld was:
[ afbeelding ]
Lekker ding is het <3
precies. alleen voor de ov-studentenkaart is het een feestdagquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Goede vrijdag is gewoon een werkdag toch? Ik ben ook niet vrij.
Oh okee. Luie kutvarkensquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. alleen voor de ov-studentenkaart is het een feestdag
Ik reis vandaag gewoon gratis met mijn week-ov hoorquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. alleen voor de ov-studentenkaart is het een feestdag
weekend-ov heeft ook gratis reizen vandaagquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik reis vandaag gewoon gratis met mijn week-ov hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |