Extra concurrentie is altijd goed en deze richt zich vooral op de zakelijke reiziger denk ik. Maar met welk materieel willen die gaan rijden?quote:'Nieuwe trein Amsterdam-Parijs in 2015'
AMSTERDAM - Thalys krijgt binnenkort mogelijk concurrentie in het treinverkeer tussen Nederland en Parijs. Tassenleverancier Travelteq wil vanaf april 2015 vijf hogesnelheidsverbindingen per dag met de Franse hoofdstad gaan verzorgen, meldde het Nederlandse bedrijf donderdag.
„Er is marktonderzoek gedaan, een businessplan opgesteld en er zijn investeerders aangetrokken”, zegt initiatiefnemer Maarten van den Biggelaar, die ook uitgever van zakenblad Quote is. „Onze trein wordt volledig eersteklas ingericht met de bijbehorende service. Ruime stoelen, veel beenruimte, supersnel internet aan boord en uitstekende maaltijden. En dat alles voor minder dan de huidige eersteklasprijzen.”
Het ministerie van Infrastructuur en Milieu en spoorbeheerder ProRail bevestigen dat zij een oriënterend gesprek hebben gehad met Travelteq.
http://www.bnr.nl/?servic(...)1622&audioId=1841616quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:02 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Extra concurrentie is altijd goed en deze richt zich vooral op de zakelijke reiziger denk ik. Maar met welk materieel willen die gaan rijden?
Lees verderquote:Zwei Tote bei Zugunfall: Menschlicher Fehler
Menschliches Versagen dürfte das tödliche Zugunglück Mittwochnacht bei Obereggendorf (Bezirk Wr. Neustadt) ausgelöst haben, bei dem zwei Bahnmitarbeiter getötet und drei weitere verletzt wurden. Eine Lok prallte gegen einen Messzug.
Belangrijker vind ik ook dat ze met de gemeente Den haag in gesprek zijn over de verbinding Den Haag - Brussel... Ze zijn dus wel serieus bezig.quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:02 schreef ArnosL het volgende:
[..]
Extra concurrentie is altijd goed en deze richt zich vooral op de zakelijke reiziger denk ik. Maar met welk materieel willen die gaan rijden?
Ik denk wel iets eerder. Wou eigenlijk meteen zaterdag al gaanquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:13 schreef Peterselieman het volgende:
Speciaal voor de TT: http://www.spoorwegmuseum.nl/home.html
Denk dat ik op 4 mei een bezoekje aan het museum breng.
of we moeten volgende week zaterdag met een groepje gaanquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ik denk wel iets eerder. Wou eigenlijk meteen zaterdag al gaan
Dat was nou net niet de bedoeling van energiezuinig rijden:quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Gevolg van EZR is dat we met +4 in Lelystad aankwamen en mijn trein naar Amsterdam c ook met +4 is vertrokken. Wel 12 bakken VIRM, dat wel.
Volgens treinreiziger.nlquote:De machinisten krijgen onder meer uitleg op welke punten ze de trein kunnen laten uitrollen. In plaats van vlak voor het station op de rem te trappen komt de trein dan langzaam het station binnenglijden. "Voor de passagiers is dat ook aangenamer", zegt de woordvoerder. De veiligheid en de punctualiteit van de dienstregeling blijven voorop staan.
Dan zit ik in Dublinquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of we moeten volgende week zaterdag met een groepje gaan
ah ja, is waar ook. Heb je al voorbereidingen getroffen wat betreft het spoor en de kroegen?quote:
Er zal wel gewoon een badslipperexpress of sprinter voor hebben gezeten :pquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:20 schreef b2py het volgende:
[ afbeelding ]
Gevolg van EZR is dat we met +4 in Lelystad aankwamen en mijn trein naar Amsterdam c ook met +4 is vertrokken. Wel 12 bakken VIRM, dat wel.
Op de helft van de HSL ook nietquote:Op donderdag 28 maart 2013 15:59 schreef b2py het volgende:
In de Drontermeertunnel heb je niet eens bereik met je telefoon, kut tunnel.
ben ermee bezig, wordt woest gaafquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ah ja, is waar ook. Heb je al voorbereidingen getroffen wat betreft het spoor en de kroegen?
kan ik me goed voorstellen, want Dublin is een te gekke stadquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ben ermee bezig, wordt woest gaaf
Daar gaat de nieuwe concessiequote:Op donderdag 28 maart 2013 16:41 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat was nou net niet de bedoeling van energiezuinig rijden:
[..]
Volgens treinreiziger.nl
Nee, ik hoorde alleen dat er gespangd werdquote:Op donderdag 28 maart 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
[..]
hihi, Ik heb geen enkele Amsterdam genoemd en toch wist je waar ik het over had.
In het GANSE land? Nee!quote:Op donderdag 28 maart 2013 17:51 schreef b2py het volgende:
Stop de dienstregelingen, het sneeuwt in het ganse land!
quote:Op donderdag 28 maart 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In het GANSE land? Nee!
[ afbeelding ]
Precies dat stuk dat een paar weken geleden volkomen insneeuwde.quote:Op donderdag 28 maart 2013 17:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In het GANSE land? Nee!
[ afbeelding ]
Dat zegt OOK niemand ietsquote:Op donderdag 28 maart 2013 18:37 schreef greavy het volgende:
Het type wagen is hetzelfde waar HTRS nu mee rijdt.
Gespot! Die zag ik vanmiddag in Amersfoort. Mocht er met 40 omheen met mijn ICM'tjes!quote:Op donderdag 28 maart 2013 18:54 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen die bulkwagen achter de loc draait niet meer mee.
Van Gansewinkel.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Iedereen weet ook dat HRTS en HUSA hetzelfde zijn? Of toch niet maar dan weer anders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Altijd onderweg naar het avontuur
quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van Gansewinkel.
Over dat bedrijf gesproken
Ik zag die loc ook vanmiddag, bij Amersfoort!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
HTRS staat voor Husa Transportation Railway Service: http://nl.wikipedia.org/wiki/Husa_Transportation_Railway_Servicequote:Op donderdag 28 maart 2013 19:05 schreef Dr_Flash het volgende:
Iedereen weet ook dat HRTS en HUSA hetzelfde zijn? Of toch niet maar dan weer anders?
Stout!quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Klaasje, baas
FOK!taalgebruik op Somda: http://somda.nl/forum/5909/p442565/Ontwikkelingen+bij+VIRM/
Je bent op deze website geblokkeerd (IP ..........).quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Klaasje, baas
FOK!taalgebruik op Somda: http://somda.nl/forum/5909/p442565/Ontwikkelingen+bij+VIRM/
quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:31 schreef greavy het volgende:
[..]
Je bent op deze website geblokkeerd (IP ..........).
Je kunt geen gebruik meer maken van Somda.
Ben je van mening dat dit onterecht is, stuur dan een mail aan de webmaster (AT somda PUNT nl).
En wie moge dat dan zijn?quote:Op donderdag 28 maart 2013 17:14 schreef greavy het volgende:
Travelteq is een bedrijf die tassen ontwerpt
Daar is die Maarten van Biggelaar ofzo ook eigenaar van.
Nee echt scherp geprijsd hoor, met Thalys zou ik het nķķit voor ¤35,- enkele reis bijvoorbeeld kunnen doen!quote:Wat verstaat u onder scherpe prijzen?
Scherpe prijzen, zo rond de 100 euro enkele reis, in elk geval onder het huidige eersteklas tarief.
Oh. Maak dit dan wel even duidelijk en zit dit niet pas halverwege een lijst met "vragen en antwoorden die je aan jezelf stelt".quote:U zegt dat de treinen volledig eerste klas worden. Wat houdt dit precies in?
Onze gasten krijgen extra beenruimte, slaapstoelen, stilteruimte, in-train entertainment, films en spelletjes, supersnel internet, simpel maar goed eten, permanent schoongemaakte wc’s.
Lekker op tijd voor 2015.quote:Welk bedrijf levert/leaset de treinen aan Travelteq?
We zijn met Bombardier en Alstom in gesprek.
Infrabel en de Fransen zullen het natúúrlijk ook direct goed vinden.quote:Welke kwaliteitscontroles worden er op de treinen toegepast om Fyra-achtige praktijken te voorkomen?
Je moet voldoen aan alle internationale eisen. Wij zijn in gesprek met de ILT (Inspectie Leefomgeving en Transport) om officieel vervoerder te worden. Je moet dan voldoen aan alle eisen waar ook NS en Thalys aan voldoen. Ook zijn er gesprekken met ProRail.
Dat is geen antwoord op de vraag. Er staat 'wat', niet 'hoeveel'.quote:Wat zijn de criteria?
Er zijn wel 150 punten waar je aan moet voldoen.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:29 schreef Peterselieman het volgende:
Klaasje, baas
FOK!taalgebruik op Somda: http://somda.nl/forum/5909/p442565/Ontwikkelingen+bij+VIRM/
twitter:SJBats twitterde op donderdag 28-03-2013 om 12:07:50Vrouw krijgt boete van conducteur omdat ze met 2 kids in stiltecoupé is gaan zitten. Deze kinderen hebben een uitknop, wat is dan probleem? reageer retweet
Stiltecoupé in de gtw's, zijn die er dan?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:07 schreef lezut het volgende:
Stiltecoupéterreur. Valt me trouwens wel op dat de meeste reizigers in de Arriva-treinen weinig op de 'stiltecoupé' uit doen, terwijl je in sommige intercity's al ruzie hebt als je je neus moet snuiten.
Moet je net lekker iedere goddam 5 kilometer gaan stoppen PIIIIEEP PIIIIEEEP PIEEIEIEIEIEEPP deur open en nogeens als ze dicht gaanquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:18 schreef lezut het volgende:
Yep, wel op de Vechtdallijnen. Aan de ene kopse kant zit de eerste klas (ook stilte trouwens) en aan de andere kopse kant zit tweede klas stiltecoupé. Heeft nog wel even geduurd dat daar mensen gingen zitten, omdat iedereen dacht dat het eerste klas was vanwege de andere kleur bekleding
de piep is zachter gezet toch?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je net lekker iedere goddam 5 kilometer gaan stoppen PIIIIEEP PIIIIEEEP PIEEIEIEIEIEEPP deur open en nogeens als ze dicht gaan
In de achterhoek ja... of ze dat hier ook gedaan hebben weet ik niet, nog steeds goed hoorbaar iigquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de piep is zachter gezet toch?
Hij moet uitquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
de piep is zachter gezet toch?
sowieso zijn de meeste stoelen in het noorden in coachopstelling geplaatst, terwijl in de nieuwe stellen veel meer vis ā vis is.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:39 schreef lezut het volgende:
[..]
In de achterhoek ja... of ze dat hier ook gedaan hebben weet ik niet, nog steeds goed hoorbaar iig
En het interieur van de vechtdal GTW's is wel wat anders als die in het noorden, meer ruimte tussen de stoelen en volgens mij zijn de stoelen zelf ook anders. Ik heb iig niets te klagen met mijn 2 meter
Ja klopt, maar ook in de coachopstelling heb ik nog genoeg ruimte terwijl ik daar meestal klem kom te zitten (touringcarsquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:44 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
sowieso zijn de meeste stoelen in het noorden in coachopstelling geplaatst, terwijl in de nieuwe stellen veel meer vis ā vis is.
SGM idemquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:47 schreef lezut het volgende:
[..]
Ja klopt, maar ook in de coachopstelling heb ik nog genoeg ruimte terwijl ik daar meestal klem kom te zitten (touringcars)
Yep, SGM heb ik ook moeite mee... Lintjes is ook feest, pas ik eigenlijk niet inquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:51 schreef Frenk3nstein het volgende:
[..]
SGM idem
Of met je knieën in iemands kruis in vis-a-vis opstelling
Dat is het postperron. Vroeger werd post nog vervoerd via het spoor en was er een perron nodig om de posttreinen te kunnen vol- en uitladen. Het gebouw dat erbij staat, is het oude postkantoor. Er zijn plannen om dat te slopen en er nieuwbouw te plegen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:41 schreef einszweiachtung het volgende:
Er wordt momenteel een soort van Perron gesloopt in Eindhoven. Ik vraag me al van jongs af aan af waar dat voor gediend heeft.. Het is aan de overzijde van Spoor 1 (dus achter de vele treinbanen daar).
Hier een foto van wat ik bedoel:
[ afbeelding ]
Ik meende dat ik het de laatste keer nog gezien had bij Den Bosch. Het staat/stond daar altijd ramvol met rolcontainers. Ik weet in ieder geval dat het ook bij Zwolle gesloopt is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Postperrons worden overal gesloopt lijkt wel. In Den Bosch is het al een tijdje weg, en hier in Deventer zijn ze ook aan het hakken en zagen.
In Breda is het omgebouwd tot reizigersperron, hoe ik de renders begrijp wordt het ook geheel opgenomen in het nieuwe stationsgebouw. Grappig detail is dat het voormalige postperron het enige perron is dat met een lift te bereiken is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Postperrons worden overal gesloopt lijkt wel. In Den Bosch is het al een tijdje weg, en hier in Deventer zijn ze ook aan het hakken en zagen.
Voor zover ik weet is de spooraansluiting bij Den Bosch helemaal weg. Gisteren zag ik ook dat van de 3 sporen aan de westkant van het station (perronspoor 7 en doorgaande sporen 8+9) er nog maar 2 over zijn.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:53 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik meende dat ik het de laatste keer nog gezien had bij Den Bosch. Het staat/stond daar altijd ramvol met rolcontainers. Ik weet in ieder geval dat het ook bij Zwolle gesloopt is.
Die is al ruim een half jaar verdwenen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:53 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Ik meende dat ik het de laatste keer nog gezien had bij Den Bosch. Het staat/stond daar altijd ramvol met rolcontainers. Ik weet in ieder geval dat het ook bij Zwolle gesloopt is.
Ja.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Op de een of andere manier ben ik toch altijd hogelijk verbaasd dat treinenthousiasten dat soort dingen niet weten. Is het dan echt zo lang geleden dat dit een doodnormaal beeld was:
[ afbeelding ]
Lastig he Bert, dat self-loading cargo.quote:'NS wil mening van reizigers minder zwaar meetellen'
De Nederlandse Spoorwegen wil de mening van reizigers minder laten meetellen bij het beoordelen van hun prestaties, om zo de kans op een boete te verkleinen.
Dat meldt RTL vrijdag.
De NS vindt dat zijn reizigers te negatief zijn over hun prestaties en willen de zeven punten waar mensen op kunnen oordelen beperken tot één.
De overheid rekent de NS sinds 2008 af op prestaties die ze onder andere meten door reizigersonderzoek. In 2012 kreeg het bedrijf zo 2,75 miljoen euro boete.
Staatssecretaris Mansveld van Spoor wil echter voorlopig niet meewerken aan het plan. "Reizigers moeten centraal staan in het handelen van aanbieders van openbaar vervoer."
Bron: nu.nl
Welk commentaar?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het commentaar van de RTL-correspondent is ook terecht.
Nou, dat zegt ook voldoende over de organisaties binnen het LOCOV, met de immer alles goedpratende snor van ROVER voorop. Die doet ook nog wel een keer een Van Gentje.quote:De consumentenorganisaties die verenigd zijn in het LOCOV snappen dan ook niet waarom NS nu het aantal klantoordelen wil beperken. "We hebben niet de indruk dat NS de klant nu minder hoog in het vaandel heeft staan, maar het blijft nodig om NS ook te beoordelen op klanttevredenheid", reageren ze.
Bron: rtl.nl
Tsja. Zo van, "kunnen de feiten niet naar de norm, dan doen we de norm toch naar de feiten?"quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Lastig he Bert, dat self-loading cargo.
Sinds Wilders zijn vergelijkingen met bergen en Mohammed niet meer helemaal done, nee.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Zo van, "kunnen de feiten niet naar de norm, dan doen we de norm toch naar de feiten?"
Jaquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tsja. Zo van, "kunnen de feiten niet naar de norm, dan doen we de norm toch naar de feiten?"
wat is belangrijker? Reizigers vervoeren of treintjes rijden?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:07 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Het commentaar van de RTL-correspondent is ook terecht. Zullen we NS trouwens even confronteren met de resultaten van de KPVV-klantenbarometer?
Zo idd basiskennis moeten zijn!quote:Op vrijdag 29 maart 2013 08:22 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Op de een of andere manier ben ik toch altijd hogelijk verbaasd dat treinenthousiasten dat soort dingen niet weten. Is het dan echt zo lang geleden dat dit een doodnormaal beeld was:
[ afbeelding ]
Lekker ding is het <3
precies. alleen voor de ov-studentenkaart is het een feestdagquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:27 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Goede vrijdag is gewoon een werkdag toch? Ik ben ook niet vrij.
Oh okee. Luie kutvarkensquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. alleen voor de ov-studentenkaart is het een feestdag
Ik reis vandaag gewoon gratis met mijn week-ov hoorquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
precies. alleen voor de ov-studentenkaart is het een feestdag
weekend-ov heeft ook gratis reizen vandaagquote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:42 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ik reis vandaag gewoon gratis met mijn week-ov hoor
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |